مدیر مراسم افتتاحیه المپیک توکیو به دلیل اظهار نظر درباره هولوکاست اخراج شد. !
ژاپن بعد از حمله اتمی آمریکا به مستعمره او تبدیل شد و مانند عراق، افغانستان ، آلمان و ایران قبل از انقلاب و... قرارداد کاپیتولاسیون را امضا کرد.
در جهانی که به تصرف صهیونیستهای جهان وطنی (گلوبالیست) و صهیونیستهای اورشلیمی در آمده ، شما بجز یهود و افسانه هلوکاستش میتوانی به همه چیز حتی خدا شک کنی و توهین کنی ، چپ و راست از پیامبرانش کاریکاتور و فیلم مستهجن بسازی تازه تشویق میشوی و از تو حمایت هم میکنند!
هلوکاست افسانه ای که اگر هم درست باشد در آلمان اتفاق افتاده و باید بخشی از آن سرزمین تاوان پس میداد ، ولی بخشی از جهان اسلام به اشغال در آمد و تاوان پس داد
#نهج_البلاغه
امام على عليه السلام:
◽️إنَّ اللّهَ سُبحانَهُ فَرَضَ في أموالِ الأَغنِياءِ أقواتَ الفُقَراءِ، فَما جاعَ فَقيرٌ إلاّ بِما مُتِّعَ بِهِ غَنِيٌّ، وَاللّهُ تَعالى سائِلُهُم عَن ذلِكَ
همانا خداى سبحان روزى فقيران را در اموال توانگران واجب فرموده؛ و هيچ فقيرى گرسنه نمى ماند، مگر آن كه توانگرى از وى بهره برده است. و خداى تعالى توانگران را از اين، بازخواست خواهد كرد
حکمت٣٢٨
🔆 نقش علامه امینی در پاسداشت واقعه غدیرخم
سروده عمرعاص در مورد واقعه غدیر خم
از نکات جالبی که مرحوم علامه امینی بدان پرداخته این است که علامه در «الغدیر» به شعری از یکی از شعرایی که به واقعه غدیر به همان نحوی که در باور شیعه است، اشاره می کند و این شاعر یکی از دشمنان اهل بیت(ع) و امیرالمؤمنین(ع) است و او کسی نیست جز عمروعاص.
عمروعاص قصیده ای دارد به نام «جلجلیه» که از شاهکارهای ادبی عرب است. وقتی معاویه عمروعاص را به فرمانداری مصر منصوب می کند، پس از مدتی از او خراج مصر را طلب می کند و با شانه خالی کردن عمروعاص از پرداخت مالیات، معاویه او را تهدید می کند که اگر خراج مصر را ندهی تو را عزل می کنم و عمروعاص در جواب معاویه این قصیده را می فرستد. جلجل صدای زنگ شتر را می گویند و عمروعاص در آخر قصیده خطاب به معاویه می گوید نگذار این شتر گردنش تکان بخورد و صدای جلجل بلند شود که آبروی تو می رود. این قصیده دقیقا به مر غدیر و خلافت و ولایت امیرالمؤمین(ع) بر اساس همان اعتقاد شیعه اشاره می کند.
#عیدـغدیرـخُم
⚜️⭕️منکرِ ولایت فقیه، طعم فقه را نچشیده است!
آیت الله جوادی آملی:
مرحوم صاحب جواهر در کتاب جهاد جواهر،
جریان ولایت فقیه را که نقل می کند، میفرماید:
کسی که قائل به ولایت فقیه نیست،
«کَاَنَّهُ مَا ذاقَ مِن طَعمِ الفِقه شَیئاً»
این گویا اصلاً مزه فقه را نچشیده!
بالاخره این دین و قوانین
یک مسئول میخواهد یا نمیخواهد!؟
این احکام شرعی و دستورهای الهی
یک مجری میخواهد یا نمیخواهد!؟
در زمان امام و پیغمبر که مشخص است،
در عصر غیبت بالاخره یک مسئول
میخواهد یا نمیخواهد!؟
حالا یک وقتی ما اختلاسی و نجومی داریم،
این تقصیر خود ماست. مستحضرید رهبر اگر
علی بن ابیطالب هم باشد،
مادامی که ما اصلاح نشویم،
شکست هست؛ این تعارف ندارد!
چون حکومت حضرت امیر شکست خورد!
درس خارج فقه، قم ؛ ۱۳۹۸/۱۱/۰۲