eitaa logo
[درمکتب‌عشق💕]
340 دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
4.6هزار ویدیو
8 فایل
بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم🌱 . . 【درمکتب قرآن و اهلبیت علیه‌السلام🌸】 مباحثات و سخنان استادصاحبی🌸. . 🧡 فهرست‌مطالب‌کانال: https://eitaa.com/maktabeshgh313/4
مشاهده در ایتا
دانلود
چرمچی-احمدآقا: آلوسی از بزرگترین دانشمندان و عالمان اهل‌سنت است؛ کتابی ارزشمند در تفسیر قرآن دارد به نام «روح‌ المعانی» که با تکیه بر قوانین و قواعد ادبیات عرب نگاشته شده است. زمانی برای زیارت قبر مطهر مولای متقیان حضرت علی علیه السلام به نجف‌اشرف مسافرت کرد و در خلال آن، روزی به مجلس درس مرحوم کاشف الغطاء وارد شد. در انثای درس، کلام ایشان را قطع کرده، گفت: جناب شیخ مسألة! مرحوم کاشف الغطاء فرمود: بپرسید. گفت: گیریم خدا و رسول صلی الله علیه وآله امر به پیروی از علی علیه السلام کرده باشند؛ اما از پیروی غیر ایشان که نهی نکرده‌اند؛ کرده‌اند؟! کاشف الغطاء بلادرنگ پاسخ داد: ما نهی از پیروی از غیر علی علیه السلام را از آیه‌ی شریفه‌ی زیر استنباط می‌کنیم: مَا كَانَ لِأَهْلِ الْمَدِينَةِ وَمَنْ حَوْلَهُم مِّنَ الْأَعْرَابِ أَن يَتَخَلَّفُوا عَن رَّسُولِ اللهِ وَلَا يَرْغَبُوا بِأَنفُسِهِمْ عَن نّفْسِهِ. ﺷﺎﻳﺴﺘﻪ ﻧﻴﺴﺖ ﺍﻫﻞ ﻣﺪﻳﻨﻪ ﻭ ﺑﺎﺩﻳﻪ‌ﻧﺸﻴﻨﺎنی ﻛﻪ ﭘﻴﺮﺍﻣﻮﻥ ﺁﻧﺎﻧﻨﺪ، ﺍﺯ ﺭﺳﻮﻝ ﺧﺪﺍ صلی الله علیه وآله ﺗﺨﻠﻒ ﻛﻨﻨﺪ؛ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﺴﺰﺩ ﻛﻪ جان خود را از جان او عزیزتر بدارند. توبه/ ۱۲۰. ایشان چنین ادامه داد: بر اساس قوانین ادبیات عرب، وقتی در جمله‌ای، اسم شخصی برده شود، در جمله‌ی بعدی که راجع به هموست، دوباره با اسم ظاهر ازش یاد نمی‌کنند، بلکه از ضمیر استفاده می‌کنند. اینجا چون یک‌مرتبه اسم پیامبر صلی الله علیه وآله برده شده، اگر جمله‌ی بعد (... ولایرغبوا) هم راجع ایشان می‌بود، می‌بایست می‌نوشت: لایرغبوا عنه، نه لایرغبوا عن نفسه! معلوم می‌شود این نفس، غیر از شخص شریف پیامبر صلی الله علیه وآله است!!! آلوسی ساکت شد؛ چرا که قانون مذکور، جزو مسلمات قواعد ادبیات عرب است. لذا پرسید: خب نفس در این آیه، اشاره به چه کسی است؟! شیخ جعفر فرمود: علی بن ابی‌طالب علیهما السلام. آلوسی پرسید: دلیل شما چیست؟! شیخ فرمود: دلیل ما آیه‌ی شریفه‌ی مباهله است که در جریان آن، حضرت رسول صلی الله علیه وآله، علی علیه السلام را به عنوان نفس و جان خویش با خود همراه ساخت. ۲۴ ذی‌الحجه، سالروز نزول آیه‌ی مباهله و جریان مباهله روز مباهله اگر به بزرگی روز غدیر نباشد، قطعاً کمتر از آن نیست.
17.07M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔸گروگان آزاد شد، مرحبا به ابراهیم رئیسی... ـــــــــــــــــــــــ
شنبه 🌷بسم الله الرحمن الرحیم🌷 🌸اللهم اجعلنی فی درعک الحصینه التی تجعل فیها من ترید...🌸 🌺خداوندا مرا در آن پوششی که ازهر بلا و آفتی حفظ میکنی و هر کسی را که بخواهی در آن قرار میدهی قراربده🌺 سلام علیکم💐 🌸 امروز: شنبه ۲۴تیر ۱۴۰۲ ۲۶ذی الحجه ۱۴۴۴🌸 🌹 امروز متعلق است به:🌹 🌺پبامبر گرامی اسلام حضرت محمد مصطفی صلی الله علیه و آله وسلّم❤️ 💐 اذکار روز: یا رَبَّ الْعالَمین (۱۰۰ مرتبه)💕 ❤️یا حی یا قیوم (۱۰۰۰ مرتبه)❤️ 💕يا غني (۱۰۶۰ مرتبه) برای غنی گردیدن
🔷 شهید آوینی: «تاریخ امانتدار فریاد «هل من ناصر» حسین است و فطرت، گنجینه‌دار آن. و از آن پس، کدام دلی است که با یاد او نتپد؟ مردگان را رها کن، سخن از زندگان عشق می‌گویم!» ♦️با نوای کاروان، بار بندید همرهان، این قافله عَزمِ کرب و بلا دارد...
هدایت شده از بیسیمچی مدیا 🎬
اگر با قانون و قاطع جلوی سلبریتی‌ها بایستید این جماعت بزدل و ترسو تر از این حرفان که بتونن غلطی کنن حکم بازدارنده و قاطع آزاده صمدی اومده همشون برگاشون ریخته 😂 ترس و اضطراب ترانه علیدوستی از حکم ازاده صمدی میگه اگه کلاه مشکل داره چرا شهرزاد رو نگاه میکردید😆 @BisimchiMedia
بهترين مردان امّت من كسانى هستند كه نسبت به خانواده خود خشن نباشند و اهانت نكنند و دلسوزشان باشند و به آنان ظلم نكنند. [ پیامبر اکرم صلی الله علیه وآله ] 🗒 مكارم الأخلاق ص ۲۱۶ 🍀🍀🍀🍀🍀🌸🌸🌸🌸🌸🌺🌺
هدایت شده از اخبار 🇮🇷 20:20
🔴موشک‌باران مقر تروریست‌ها در شمال عراق تکرار می‌شود؟ 🔹حضور گروهک‌های تروریستی در شمال عراق موجب شده هرازگاهی ناامنی‌هایی در مرزهای ما ایجاد شود. برهمین اساس رئیس ستاد کل نیروهای مسلح به‌تازگی گفته: اگر دولت عراق تا شهریور به تعهداتش در مورد گروهک‌های تروریستی در شمال عراق عمل نکند و این‌ گروهک‌ها مسلح باقی بمانند، عملیات علیه آن‌ها را با شدت بیشتری تکرار می‌کنیم. 🔹اقلیم شمال عراق که عمدتاً همه از آن به‌عنوان «کردستان عراق» یاد می‌کنند، یک منطقه خودمختار است که از ابتدای پیروزی انقلاب تاکنون محلی برای فعالیت احزاب ضدانقلاب و تجزیه‌طلب علیه ایران تبدیل شده. ✅کانال اخبار 20:20👇 http://eitaa.com/joinchat/1684144128C592f3e217d
. ♻️ شش پاسخ به شش اشکال مخالفان نهی از منکر 🔰 معمولا کسانی که حجاب را قبول ندارند و رعایت نمی‌کنند، زمانی که به ایشان تذکر می‌دهید، یکی از این موارد را در جواب شما خواهند گفت: 1⃣ می‌گویند: «موسی به دین خود، عیسی به دین خود». ⬅️ پاسخ: البته ما اگر بخواهیم طبق دین خودمان رفتار کنیم، که «امر به معروف و نهی از منکر» را واجب کرده، می‌بایست به شما تذکر بدهیم. اما شما می گویید کسی نباید دیگران را نسبت به کارهای دینی‌اش امر و نهی کند، درحالی که خودتان این کار را می‌کنید. شما می‌گویید «نهی از منکر» دخالت در کار دیگران است و کار درستی نیست، اما همین الان دارید ما را از تذکر دادن، نهی می‌کنید و در کار ما دخالت می‌کنید! شاید برخی در جواب ما بگویند: «شما زمانی حق دارید به ما تذکر بدهید که ضرری به شما برسد، وگرنه این کار شما، دخالت در مسائل شخصی است. از بی حجابی ما ضرری به شما نمی‌رسد». در جواب باید گفت: حتما بی‌حجابی شما که باعث تحریک دیگران می‌شود، برای بسیاری افراد جامعه ضرر دارد از جمله فروپاشی خانواده. جدا از این ضررهای اجتماعی که حتی در نتایج تحقیقات دانشمندان غربی هم آمده، باید گفت که نهی از منکر، دستور خدایی است که خالق ما و شماست، اما شما معتقدید که خدا، دستور خوبی نداده و در این مورد با خداوند، اختلاف نظر دارید! اما شما طبق تفکر خودتان رفتار نمی کنید. 2⃣ می‌گویند: «مگر دین اجباری است؟ لا اکراه فی الدین». ⬅️ پاسخ: این حرف، در مورد اصل پذیرش دین است. یعنی هیچ‌کس را حتی با زور اسلحه، نمی‌توان اجبار کرد که به دینی که ما اعتقاد داریم، ایمان بیاورد. ایمان، اعتقاد درونیِ فرد است که با اختبار خودش حاصل می‌‌شود. در غیر این‌ صورت، او می‌تواند در ظاهر بگوید «ایمان آوردم»، ولی واقعا ایمان نیاورد. اگر «لا اکراه فی الدین» به این معنا باشد، پس فلسفه امر و نهی و واجب و حرام الهی چیست؟ قوانین بشری هم همینطور است، شما می‌توانید به کشوری، وارد نشوید، اما اگر وارد شدید، مجبورید قوانین آن را رعایت کنید. 3⃣ می‌گویند: «چرا به اختلاس‌ها و دزدی‌ها اعتراض نمی‌کنید». ⬅️ پاسخ: دزدی و اختلاس منکر است، بی‌حجابی و عریانی هم منکر است. اما بستر تحقق بی‌حجابی، فضای علنی و بستر تحقق اختلاس و دزدی، محیط پنهان است. کسی علنی و آشکار و با اعلان عمومی اختلاس نمی‌کند. بله اگر همزمان اختلاس و کشف حجاب رخ دهد و شما اطلاع داشته‌ باشید اما فقط به کشف‌حجاب اعتراض کنید، اشکال شما وارد است. مضافا که ممکن است عده‌ای به صورت تخصصی به اختلاس‌ها و حفره‌های قانونی این منکر اعتراض کنند و عده‌ای به کشف‌حجاب، آیا اقدام هر کدام مانع اقدام دیگری خواهد شد؟! 4⃣ می‌گویند: «این بی‌حجابی ما، در واقع اعتراض است، اعتراض به اختلاس‌ها و بی‌عدالتی‌ها». ⬅️ پاسخ: کسی که اختلاس کرده یا عدالت را رعایت نمی‌کند، یک کار ضددینی و خلاف اسلام انجام داده. آیا اسلام گفته بود برود دزدی و اختلاس کنید؟ اگر شما هم دستور دینی حجاب را کنار بگذارید، شبیه او شده‌اید و در همان مسیر حرکت کرده‌اید. آیا این اعتراض است یا همراهی؟! مثل این است که من در اعتراض به کسی که مواد مخدر مصرف می‌کند، بگویم چون او مواد مخدر مصرف می‌کند، من هم در اعتراض به او سیگار می‌کشم! 5⃣ می‌گویند: «در شرایطی که وضعیت اقتصاد و گرانی، اینچنین است، شما نمی توانید به بی حجابی، اعتراض کنید. فقر، دینی باقی نمی‌گذارد. هر وقت وضعیت اقتصاد خوب شد، ما هم حجاب را رعایت می‌کنیم». ⬅️ پاسخ: اولا که معمولا هر چه به مناطق مرفه‌تر در شهرها نزدیک می‌شویم، روند کشف حجاب و عریانی بیشتر می‌شود. پس فقر، علت اصلی این منکر دینی و قانونی نیست. علاوه بر این، ریشه فقر در بخشی از جامعه، بی‌دینی بخش دیگر آن است. منکراتی مثل کم فروشی، کم کاری، خیانت، دست درازی به بیت‌المال، اختلاس و سیاست‌هایی که به تقویت سرمایه‌داری زالو صفتانه می‌انجامد، از مصادیق بی‌دینی است نه دینداری. 6⃣ می‌گویند: «دیگر فایده ای ندارد، شما نمی‌توانید وضعیت حجاب را به حالت سابق برگردانید». ⬅️ پاسخ: این نگاه محصول این نظریه است که اکثریت جامعه به ویژه خانم‌ها با مساله‌ای به نام حجاب مخالفند. درحالی که در طول ماه‌های گذشته مشخص شد که اکثر بانوان با سیاست کشف حجاب همراه نیستند. بعد از غائله زن، زندگی، آزادی با اینکه تصور برخی سردمداران این جریان کشف حجاب اکثریت خانم‌های جامعه بود، اما شاهد بودیم که این اتفاق برعکس افتاد. خصوصا بعد از اینکه مشخص شد که نزاع بر سر کشف حجاب سر نیست و انتهای این مسیر برهنگی، عریانی و از بین رفتن نهاد خانواده است. اینکه وضعیت حجاب به حالت قبل بر می‌گردد یا نه، وظیفه ما نیست، ما وظیفه داریم در کنار مطالبه اقدام قانونی بازدارنده از سوی نهادهای مسئول، اجرای امر به معروف و نهی از منکر زبانی را اجرا کنیم. 👈 حمید رسایی
🔴بهائیت ماموریت داردباتغییر سبک‌زندگی،ترویج بی حجابی و تغییر معماری ساختمان ها کاری کند تا ما خود با دست خود حیا را کنار بگذاریم.حجاب را می‌شود با وضع قانون درست کرد اما برای افزایش حیا باید هر چه را از ما گرفته اند پس بگیریم .آنها معماری،اقتصاد،آموزش وسبک زندگی،لباس مارا تغییر داده اند وباید پس گرفت ✍عالیه سادات
هدایت شده از [درمکتب‌عشق💕]
🔴بهائیت ماموریت داردباتغییر سبک‌زندگی،ترویج بی حجابی و تغییر معماری ساختمان ها کاری کند تا ما خود با دست خود حیا را کنار بگذاریم.حجاب را می‌شود با وضع قانون درست کرد اما برای افزایش حیا باید هر چه را از ما گرفته اند پس بگیریم .آنها معماری،اقتصاد،آموزش وسبک زندگی،لباس مارا تغییر داده اند وباید پس گرفت ✍عالیه سادات
⭕️ عینکی که باید دستمال کشید 💢 نوع نگرش انسان به خود و هستی، در وهله اول، مایه انتخاب او و در وهله دوم موجب هدایت و گمراهی‌اش است. پس این نگرش صحیح و غلط انسان است که موجبات سعادت و گمراهی‌اش را فراهم می‌آورد. 🌴 انتخاب سبک زندگی که به سرنوشت انسان منجر می‌شود، از این ناشی می‌شود که ارباب و راهبَر او در زندگی چه کسی باشد. حقیقت، یک چیز بیشتر نیست و طبعاً هر سبک و مسیری به سمت خیر و صلاح منتهی نمی‌شود. حال بسته به اینکه رهبر انسان چه کسی باشد، هدایت و گمراهی او رقم خواهد خورد. نگرش سازنده ☘️ جهان‌بینی‌ای که انسان را از سقوط نجات می‌دهد، این است که خدا به عنوان خالق و سازنده انسان و کائنات، همه‌کاره و مرکز ثقل هستی دیده شود و انسان به عنوان بنده او، مسیر زندگی‌اش را طبق خواست و تشریع او تنظیم کند تا به سعادتی که خدا وعده داده است، برسد. ناگفته پیداست که خیر و صلاح یک سازه را سازنده آن می‌داند. نگرش سوزنده ♨️ کسی که خود را همه‌کاره و مرکز ثقل دنیا بداند، به گونه‌ای‌ که همه چیز حتی خدا، طُفیلی او باشند و فقط خود را داننده خیر و صلاح خود تشخیص دهد، چنین کسی در آستانه سقوط و گمراهی است. قرآن در توصیف چنین کسی می‌فرماید: «أَفَرَأَيْتَ مَنِ اتَّخَذَ إِلَهَهُ هَوَاهُ وَأَضَلَّهُ اللَّهُ عَلَى عِلْمٍ»؛ «آیا دیدی آن را که هوای نفسش را خدای خود قرار داده و خدا او را دانسته [و پس از اتمام حجت] گمراه ساخته». 📚 جاثیه: 23.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 تا حالا به معنای فرج در و عجل فرجهم فکر کردیم..؟! 🎙آیت الله علامه حسن زاده آملی ♡♡عضویّت‌دریاوران‌مهدی(عج