⚪️دوشیزه باکره باشه فقط با اذن پدر و یا جد پدر
⚫️دوشیزه باکره باشه ورشیده باشه یعنی نزدیک ۳۰ سال وخواستگار داشته باشه وپدر بیجهت ممانعت کنه با نظر حاکم شرع واذن خودش میتونه محرم بشه.
⚪️کسانیکه یکبار ازدواج کردن ومطلقه ویا بیوه هستن،
اگر هم باکره مانده باشن
دیگه شرایط دوشیزه را ندارن.
متاسفانه درگروهها گاهی دخترها فریب چرب زبانی بعضی پسرهارا میخورن و با داشتن پدر وباکره بودن ورشیده نبودن به محرمیت پسر و...درفضای مجازی درمیان
وانواع عکس وفیلم ازبدنشون مبادله ورسوایی برای خانواده ببار میارن...
بقدری اومدن اطلاع دادن که چند ماه فلان پسر مارا گول زد و....
حالا گوشی وخط خاموش ونمیدونیم چکار کنیم
🔴مگه تو مجازی هم میشه محرم شد؟
🔵مجازی نه.. ولی اگر شرایط گفته شده باشه، حضوری و یاتلفنی میشه باتعیین مدت و مهر محرم هم شد.
ولذا
مالک ها و مدیرهای گروه خیلی باید درجذب اعضا دقت کنن
بویژه گروههای مذهبی.
افراد سالم دختر و یاپسر و....جذب کنن.
اگر زمینه آشنایی ومنجر به ازدواج طبق شرع وعرف درگروه اتفاق افتاد خیلی هم عالی
مالک گروه درثواب شریک
اگر خدای نکرده افراد بدون رعایت
قوانین شرع مبین درگروه و درپی وی به گناه بیفتن ومالک خبرداشته باشه ، شریک درگناه...
🔴احتمالا فقهای عزیز مدنظرشون در ازدواج درصورت صحت بکارت هست که نیاز به اذن پدر در اینجا صدق میکنه
در واقع این یک حکم کلی است که فقها در فتوای اولیه بیان میکنند
اما همین حکم کلی دارای شاخه ها و استثنا هایی هم هست
که به نظرم باید استفتاء بشه
میتونم موارد استثناء رو هم مثال بزنم
🔵صحت بکارت مهم نیست
باشوهر شرعی یک شب همخوابگی داشته باشه
ولی پرده سالم باشه و مطلقه بشه
دیگه دوشیزه باکره نیست حتی اگر اون.....سالم باشه.
🔴یعنی اگر کسی عقد کرده باشه،اما باکره باشه و بعد طلاق بگیرن بدون اذن پدر میتونه صیغه شه؟
🔵عقد کرده باشه ویکبار از پدر اذن گرفته باشه،
دیگه شرعا نیاز نیست
ولی عرفا باید پدر در جریان همسر بعدی باشه
🔴استاد اگر بدونیم دو نفر باهم رابطه دارن و بدونیم پسره ،آدم خوبی نیست تکلیف چیه؟بریم به دختره بگیم؟
🔵یکی ازغیبتهای مجاز دراینگونه کارهاست که مشاوره بخوان ویابدونیم کسی داره بچاه میفته وداره فریب میخوره
همون اندازه که لازمه افشاگری میکنیم که اتفاق بد جلوگیری کنیم.
🔴ولی بیشتر افرادمجازی دروغ میگن به بهانه ازدواج دوستی میکنن و وقتی ازدختر سیرشدن یا یکی بهتر پیداکردن میرن سراغ یکی دیگه..
🔵برای همین زود تسلیم ادعای عشق وعاشقی نباید بشن.
گوشی وقاب گوشی نیست
خوب نبود یکی دیگه
تبعات وحشتناک داره شکست عشقی وانتخاب غلط
از جمله افسردگی شدید و رفتن آبرو و بی اعتمادی همسر و....
💠هیچکدام از پسر ودختر ها
بعد ازدواج یک کلمه هم نباید درباره خطاها وگناهان گذشته خود افشاگری کنند
فقط نزدخدا توبه واستغفار
اگر بهم دیگه بگن
اولش میگه مهم نیست
بعد چند ماه چماق بالاسر
وسرکوفت
ازفردا هرکی بیاد گروه تاببینیم پسر مجرده بگیم خوب شما بااون دختر مجرد برو دوست شو وعروسی کن
شما بااون یکی
شما هم بااون
تیم فوتبال گل کوچک نیست که
یک عمرزندگی
آیا پسر و دختری که همدیگر را دوست دارند و می خواهند با هم محرم بشوند می توانند از راه متعه (ازدواج موقت) اقدام نمایند؟
پرسش
من پسری 19 ساله و مجرد هستم. دختری هم سن خود را دوست می دارم، او نیز مرا دوست دارد ما می خواهیم با هم محرم باشیم ولی نمی خواهیم پدر و مادر ما و دیگران آگاهی داشته باشند به همین دلیل متعه را برای خود راه حل مناسبی دانستیم. آیا متعه برای ما حلال است یا نه؟ (در ضمن ما با هم دیگر قصد ازدواج داریم و هر دو راضی به متعه هستیم).
پاسخ اجمالی
از نظر اسلام زن و مرد مکمل یکدیگر هستند و خداوند حکیم این دو را برای یکدیگر آفریده است زیرا مایه آرامش همدیگر هستند و نیازهای عاطفی و روحی و جنسی یکدیگر را برآورده می کنند.
اسلام برای بر آورده شدن نیازهای طرفین چهار چوب ازدواج (دائم و موقت) را تعیین کرده و هر گونه ارتباط بین زن و مرد باید در این محدوده باشد. شما می توانید برای محرم شدن به یکدیگر از ازدواج موقت (متعه) با رعایت شرایط آن استفاده نمایید.
و البته طبق نظر بسیاری از فقهای عظام، یکی از شرایط ازدواج دختر و پسر از نظر اسلام، رضایت پدر دختر باکره یا جد پدری است مگر در مواردی که پدر بر خلاف مصلحت دختر به ازدواج او با پسری، رضایت ندهد یا دختر باکره نباشد و یا پدر و جد پدری نداشته باشد.
حتما این مسأله را به پدر و مادر خود اطلاع دهید و یقین بدانید که آنان شما را درک خواهند کرد و بهترین یار و یاور و دلسوز شما خواهند بود و همواره خیر و سعادت شما را خواهانند، آنها دارای تجربیات گران قیمت هستند که سرمایه بزرگی برای آینده فرزندان است، از این سرمایه استفاده نمایید و از آن غافل نشوید.
پاسخ تفصیلی
از نظر اسلام زن و مرد دو موجودی هستند که مکمل یکدیگرند و خداوند مهربان آنها رابرای همدیگر آفریده است قرآن کریم می فرماید: از نشانه های (قدرت) اوست که برایتان از جنبش خودتان همسرانی آفرید، تا به ایشان آرامش یابید و میان شما دوستی و مهربانی نهاد، .....»
یکی از نیازهایی که زن و مرد به همدیگر دارند ، نیاز جنسی است. اما برآورده شدن این نیاز باید در چهارچوب قوانین و دستورات اسلام باشد تا به گوهر پاکی و عفت طرفین هیچ گونه خدشه ای وارد نشود.
اسلام برای بر آورده شدن نیازهای زن و مرد، چهارچوب ازدواج (دائم و موقت) را معین کرده است و هر گونه ارتباط جنسی اعم از صحبت های عاشقانه، لمس و نوازش و ... باید بعد از عقد ازدواج باشد. و حتی دختر و پسری که با هم نامزد هستند و قرار است که در آینده ی نزدیک با هم ازدواج کنند قبل از ازدواج نمی توانند از یکدیگر استفاده و لذت جنسی ببرند حتی اگر در حد گفت و شنودهای عاشقانه و دست دادن باشد.
بنابراین لازم است شما اگر در گذشته احیانا کارهای خلاف شرعی(لذتهای جنسی قبل از عقد ازدواج) انجام داده اید در پیشگاه خداوند توبه کنید و از آنجایی که خداوند آمرزنده و مهربان است چون که کارهای شما از روی جهل و نادانی بوده است اگر واقعاً توبه کنید انشاء الله گناه شما را می بخشد و اگر همدیگر را دوست دارید اول به عقد ازدواج یکدیگر در آیید و بعد با هم ارتباط داشته باشد.
از آنجا که ازدواج امر بسیار مهمی است حتما سعی کنید که این مسأله با اطلاع پدر و مادر باشد زیرا آنان بهترین یار و یاور و دلسوز فرزندان خود می باشند و اگر احیانا مشکلی پیش آید به دست آنان بهتر حل می شود. اما اگر پدر یا مادر شما به این ازدواج راضی نیست، باید بدانید که پدر و مادر ها همواره خیر و سعادت فرزندان خود را می خواهند، آنها دارای تجربیات گران قیمت هستند که سرمایه بزرگی برای آینده فرزندان است.
بهر حال ازدواج موقت یکی از راه حل ها است ولی شرایطی دارد که باید رعایت شود یکی از شرایط اجازه پدر و مادر دختر است (سایر سرایط آن در رساله های عملیه آمده است).
اکثر مراجع فعلی، عقد نکاح (موقت یا دائم) با دختر باکره را مشروط به اجازه پدر یا جد پدری میدانندولی اگر باکره نباشد و یا پدر و جد پدری نداشته باشد، نیازی به اجازه نیست.
از بین مراجع تقلید امام خمینی (ره) و آیت الله سیستانی و نورى همدانی می فرمایند:" دختری که به حد بلوغ رسیده و رشیده است، یعنی مصلحت خود را تشخیص می دهد، اگر بخواهد شوهر کند، چنان چه باکره باشد، باید از پدر یا جد پدریِ خود اجازه بگیرد."
آیات عظام خامنه ای، فاضل لنکرانی، صافی، مکارم، وحید، تبریزی می فرمایند:" بنابر احتیاط واجب، باید از پدر یا جد پدریِ خود اجازه بگیرد.
حضرت آیت الله بهجت می فرماید: بنابر احتیاط تکلیفا؛ اجازه شرط است. (یعنی هر چند عقد بدون اجازه پدر باطل نیست، اما گناه و معصیت است).
همان طور که ملاحظه می فرمائید برخی از مراجع رشیده بودن دختر را کافی نمی دانند، اما عده ای آن را کافی می دانند.
رشیده به دختری اطلاق می گردد که مصلحت خود را تشخیص می دهد و به دور از فشار هیجانات و تحریکات شهوانی تصمیم می گیرد و
به آیندهء خود و خانواده و حیثیت خانوادگی توجه دارد. اما دختری که از بلوغ عقلی برخوردار نیست و نمی تواند راجع به آینده تصمیم بگیرد و خیر و صلاح خود و خانواده اش را نمی داند، هر چند سنّش زیاد باشد، رشیده نخواهد بود و بدون اذن پدر یا جد پدری نمی تواند ازدواج کند.
گفتنی است اکثر فقها در این مسئله اتفاق نظر دارند در مواردی که پدر و جدّ پدری غایب باشند به طوری که نشود از آنان اجازه گرفت و دختر نیاز مبرم به ازدواج داشته باشد، یا همسر مناسبى براى دختر پیدا شده که شرعاً و عرفاً هم کفو اوست و پدر و جد پدرى، بدون جهت مانع مىشوند و سخت گیرى مىکنند، لازم نیست از پدر و جد پدری اجازه بگیرد.