این تصاویرم که می بینید برای چندسال قبله، در دولت قبل که به راحتی این تصاویر نشر داده میشد،از تمرینات بانوان ورزشکار یا مسابقاتشون!
توجه داشته باشید ریشه مشکل کجاست هیچی یک شبه رخ نداده! عادی سازی به وسیله سینما، عادی سازی به وسیله تلوزیون، عادی سازی به بهانه ورزش! باید ریشه مشکل و شناخت تا درست بتونیم حلش کنیم!
از همونجایی شروع شده که گفتن حالا سخت نگیرید، سخت نگیرید، سخت نگیرید...
هیچ کس نپرسید جریان غرب گرا چرا اصرار به عادی سازی ورزش بانوان جلوی نامحرم و انظار عمومی داشت؟! چرا اصرار به انتشار این تصاویر از بانوان داشت!؟ چرا اصرار به شکل گیری ورزش مختلط در پارک ها داشت!؟ این سبک زندگی اسلامی بود یا سکولاری و غربی!؟ کسی نپرسید اما خیلی ها بهش تن دادن...
هی یه قدم اومدن جلو بعد دیگه وقتی مردم سر شدن اون وقت می تونن به جای قدم قدم جلو اومدن مثل چندسال اخیر دوان دوان بیان جلو و پیشرفت کنند!
#مکتب_تمدن_ساز
┄┅┅❅💠@maktabkhanee
#ویراستی
┄┅┅❅💠@virasty.com/M5091
مسابقات رسمیشونم دست کمی از این مسابقه جدید نداشته اولا چرا مسابقه مختلط برگزار کردن تو شیراز...اختلاط با نامحرم به بهانه ورزش قابل قبول نیست... پیاده روی خانوادگی هم که نبوده... فقط شرکت کنندگان بودن... مردها که شلوارک های کوتاه پوشیدن تو اون مسابقه شیراز اونم از اون زن ها... اشتباه اولش اختلاطه... دوما این تصویری گذاشتم مسابقات رسمی بانوان هست که خود وزارت خونه برگزار میکنه کلی ام عکساش در اینترنت هست شاید فیلمشم باشه... برای چند ماه قبله... یه بارم نبوده بارها داره برگزار میشه این مسابقات... همونطوری لباس و ساپورت تنگ دارنو تهش یه کلاهی روسری ای که هر کسم هر طور دوست داره می بنده... خیلی پوشیده و محجبه نیستن... تازه تو محل برگزاری مسابقه شون هم مردان حضور داشتن و مسابقه تو محیط باز بوده نه باشگاه ورزشی... تو عکس دوم هستن مردان دارن محل مسابقه رو آماده میکنن.. معلومه وقتی وزارت ورزش وزرشکارانش به صورت رسمی این مدلی تیپ میزنن مسابقه میدن مردم عادی بی اعتقاد و معاند هم اون یه روسری نصفه ای رو سر این ورزشکارانه که نشانه حجاب تو کل این لباسه درمیاره اونطوری میکنه... معلومه تو پارک ها ورزش مختلط میذارن این جماعت زن و مرد با هم ورزش میکنن.. اینو باید ریشه ای حل کرد باید برگردیم به زمانی ورزش بانوان حریم داشت و اینطوری جلوی مردان ظاهر نمیشدن و تصاویر ورزشکاران زن تو رسانه ها بازتاب داده نمیشد.... به زمانی نمایش ورزش بانوان در فضای مجازی و تلوزیون ممنوع بود... حجاب و عفاف برای همین بوده جسم زن مورد توجه و جلوی دید نامحرم نباشه اما همینطوری حریمش رو شکوندن... چطوری جامعه رو میشه جمع کرد!؟ کاش این تصاویر رو می شد رسوند به دست مطالبه گران شیراز ببرن مساله ریشه ای با مسئولین مطرح بشه...
#مکتب_تمدن_ساز
┄┅┅❅💠@maktabkhanee
#ویراستی
┄┅┅❅💠@virasty.com/M5091
💢از مسابقه دوی شیراز ساده نگذرید!
این نشون از ریشه دار بودن این مساله داره که یک جا بروز پیدا کرده و اینطوری خودش رو داره نشون میده!
الان خیلی فیلم ها منتشر میشه از وضعیت ورزش مختلط در پارک ها! از اولش این شکلی نبود، از یه جایی شروع شد و ساده گرفتند و کم کم به اینجا رسید.
وقتی در صداوسیما ورزش کردن زنان و حرکات جسمانیشون رو به بهانه ها مختلف نمایش دادن حریم ها شکسته شد.
وقتی ورزش بهانه ای شد هر لباسی تن بانوان تو رسانه و تلوزیون نمایش داده بشه حریم ها شکسته شد.
وقتی شروع کردن به پخش تلوزیونی ورزش و نرمش مختلط یا اروبیک مختلط صبحگاهی و عصرگاهی حریم ها شکسته شد.
وقتی مقامات رسمی دولتی اقدام به برگزاری مسابقه مختلط می کنند حریم ها شکسته میشه.
وقتی مسابقات غیر مختلط خانم ها هم سرو وضع و پوشش بهتری نداره و تصاویرش در خبرگزاری ها موجوده حریم ها شکسته میشه.
می گفتیم شکستن حریم ها چنین عاقبتی داره خیلی ها خودشون رو به نشنیدن می زدن!
اختلاط زن و مرد در اسلام نهی شده مگر در مواقع ضروری!
آیا مسئولین درکی از کلمه ضرورت دارند؟ ورزش مختلط ضروری بود!؟
شما فکر کنید اون خانم های بی حجاب یه روسری هم سرشون بود مشکل حل میشد؟! حجابشون درست میشد؟ اختلاط با نامحرم چی؟
اول باید جلوی اختلاط رو گرفت بعد هم جلوی عادی سازی این پوشش ها با نمایش ورزش بانوان در رسانه ها! وقتی به صورت رسمی اینطوری داره مسابقه برگزار میشه مردم، غرب گرایان، معاندان و... هم با ساپورت و لباس تنگ میان تو پارک ورزش کنند یا ورزش مختلط داشته باشند!! بسترسازی این امر توسط مسئولین صورت گرفته و الگوسازی شده چه از نظر پوشش چه از نظر رفتار و ایجاد اختلاط!
مشکل رو باید از ریشه حل کرد!
#مکتب_تمدن_ساز
┄┅┅❅💠@maktabkhanee
#ویراستی
┄┅┅❅💠@virasty.com/M5091
6.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
انیمیشن طنز!
برخورد با سلبریتی در دادگاه!
#مکتب_تمدن_ساز
┄┅┅❅💠@maktabkhanee
#ویراستی
┄┅┅❅💠@virasty.com/M5091
🛑برخی دوست دارند امام خمینی را طور دیگری جلوه دهند اما بخوانید و نشر دهید
آیا امام خمینی(ره) این منطق که «اول کار فرهنگی، سپس برخورد با متخلفان» را قبول داشت؟
بعد از پیروزی انقلاب شاید یکی از جدیترین بحثها بر سر این بود که آیا احکام و حدود اسلامی باید در جامعه اجرا بشود یا نشود؟ برخی جریاناتِ لیبرال¬منش همانند مسئولان دولت موقت و نیز برخی از آنانی هم که مذهبی و دلسوز بودند، این منطق را پیش می¬کشیدند که تازه از زمان پهلوی خارج شده¬ایم و بسیاری اقشار مردم آمادگی ذهنی و رفتاری برای اِعمال حکومتی احکام و حدود اسلامی را ندارند، بایستی صبر کرد و کار فرهنگی و تربیتی نمود تا بهتدریج زمینه فراهم شود. ولی امام خمینی (ره) سه هفته پس از پیروزی انقلاب و در آن شرایط بسیار سخت و بحرانی که نه هنوز دولت موقت تثبیت شده بود و نه قانون اساسی وجود داشت و نه اصلا کار فرهنگیای شده بود در شانزدهم اسفند ۱۳۵۷ اعلام کردند:
زنان اسلامی باید با حجاب اسلامی بیرون بیایند. نه اینکه خودشان را بزک کنند. زنها هنوز در ادارات با وضع پیشین کار میکنند. زنها باید وضع خودشان را عوض کنند.
امام خمینی(ره) در تاریخ 29 تیر 1359 نیز در دیدار مسئولین کشور فرمودند:
ما نمىتوانيم تحمل كنيم اين مطلبى را كه آقايان مىخواهند با آن مغزهايى كه در اروپا تربيت شده است درست بكنند. ما مىخواهيم اسلام را [پياده] بكنيم. يكى از اينها آمده بود گريه مىكرد كه چرا بعضى از اينها را مىكشند (اشاره به اجرای حدود)؛ نه اين آخريها را، آنهايى كه آقاى خلخالى (حاکم شرع ابتدای انقلاب) مثلاً مىكشتند. اينها باز توجه ندارند كه اسلام در عين حالى كه تربيت است، يك مكتب تربيت است، لكن آن روزى كه فهميد قابل تربيت نيست، هفتصد نفرشان را در يك جا، يهودى بنى قريظه را در حضور رسول اللَّه مىكشند، گردن مىزنند به امر رسول اللَّه. اينها همين حرفهاى غربى را مىزنند كه ما بايد اصلاح كنيم، اول همه را اصلاح كنيد بعد حدّ بزنيد. اين عجيب است كه [بگویند] اول ما بايد اين مملكت را، همه را هدايت كنيم كه همه تربيت بشوند، بعد حد بزنيم، اگر يك كسى حالا شُرب خمر كرد، حالا حدش نزنيم، حالا اول چيزش بكنيم تا مغزش اصلاح بشود! اينها يك حرفهاى غلطى است. بايد حدود جارى بشود.
این¬که بسیاری از مردم جامعه آن روز ایران ـ همانند اکنون ـ آمادگی اجرای قاهرانۀ احکام و حدود را نداشتند و تازه از فضای فساد رسمی رژیم قبلی در آمده بودند، واقعیت درستی بود. خیلی از آنها سال¬ها بایستی رویشان کار فکری و فرهنگی مداوم انجام می¬شد تا نسبت به اجرای این مسائل «اقناع» شوند یا برای اعمال مجازات و نهی از منکر حکومتی، اتمام حجت با آنها شده باشد. اما امام امت ـآن پرچمدار جامع¬الاطراف اسلام نابـ این واقعیت ظاهرالصلاح را به هیچ وجه مجوز عدم اجرای قاهرانۀ احکام و حدود شرعی در متن جامعه نمی¬شناسد. زیرا او به درستی میداند که اگر در زمان حاکمیت اسلام، این احکام تعطیل شوند و منکرات و آسیبهای گوناگون روی هم دوباره انباشته گردند، فضای عمومی جامعه آلوده می-شود و دیگر بهترین کارهای فرهنگی و تربیتی، دوای درد امواج بزرگ و از کنترل خارج¬ شدۀ گناه را نخواهد کرد.
امام امت برخلاف بسیاری از مسئولینِ روشنفکرنمای جمهوری اسلامی می¬دانست منطق ادارۀ اجتماع یعنی چه، و تقابلسازی میان کار فرهنگی و برخورد قاهرانۀ حکومتی، تقابلی از اساس غلط و فریبنده است و اِعمال احکام و حدود در متن جامعه و اقامۀ امر به معروف و نهی از منکر از موضع حکومت و با ضمانت اجرایی، نه نافی اقدامات فرهنگی و تربیتی و علمی و آموزشی، بلکه خود زمینه¬ساز أثرگذاری اقدامات فرهنگی و علمی خواهد بود و بستر عمومی جامعه را برای آنها مهیا خواهد کرد. رها کردن خیابان و بازار و اماکن عمومی، و صرفاً ارشاد مردم از طریق منبر و رسانه و مدرسه و کارهای هنری، نگاهی بس عبث است که در هیچ منطق واقع¬بینانه¬ای جواب نمی¬دهد، چه برسد به منطق آرمان¬گرایانه!
فرمایشات امام خمینی (ره) در آن مقطع و سال¬های بعدی، فقط محدود به مورد بالا نبود. ایشان حتی پیش از این، در خرداد 58 اینگونه موضع¬گیری¬های «فرهنگی» و «علمی» را که میگویند: «حالا زود است صبر كنيد» به کنایه می¬گیرند و از اجرای مو به موی احکام اسلام سخن گفته و فرمودند:
اگر ما امروز قوانين اسلام را اجرا نكنيم، كِى اجرا بكنيم؟ آقايانى كه مىگوييد نمىشود، پس كِى مىشود؟! صحیفه امام، جلد 8، ص 57.
#مکتب_تمدن_ساز
┄┅┅❅💠@maktabkhanee
#ویراستی
┄┅┅❅💠@virasty.com/M5091
🛑برخی دوست دارند امام خمینی را طور دیگری جلوه دهند اما بخوانید و نشر دهید
آیا امام خمینی(ره) این منطق که «اول کار فرهنگی، سپس برخورد با متخلفان» را قبول داشت؟
بعد از پیروزی انقلاب شاید یکی از جدیترین بحثها بر سر این بود که آیا احکام و حدود اسلامی باید در جامعه اجرا بشود یا نشود؟ برخی جریاناتِ لیبرال¬منش همانند مسئولان دولت موقت و نیز برخی از آنانی هم که مذهبی و دلسوز بودند، این منطق را پیش می¬کشیدند که تازه از زمان پهلوی خارج شده¬ایم و بسیاری اقشار مردم آمادگی ذهنی و رفتاری برای اِعمال حکومتی احکام و حدود اسلامی را ندارند، بایستی صبر کرد و کار فرهنگی و تربیتی نمود تا بهتدریج زمینه فراهم شود. ولی امام خمینی (ره) سه هفته پس از پیروزی انقلاب و در آن شرایط بسیار سخت و بحرانی که نه هنوز دولت موقت تثبیت شده بود و نه قانون اساسی وجود داشت و نه اصلا کار فرهنگیای شده بود در شانزدهم اسفند ۱۳۵۷ اعلام کردند:
زنان اسلامی باید با حجاب اسلامی بیرون بیایند. نه اینکه خودشان را بزک کنند. زنها هنوز در ادارات با وضع پیشین کار میکنند. زنها باید وضع خودشان را عوض کنند.
امام خمینی(ره) در تاریخ 29 تیر 1359 نیز در دیدار مسئولین کشور فرمودند:
ما نمىتوانيم تحمل كنيم اين مطلبى را كه آقايان مىخواهند با آن مغزهايى كه در اروپا تربيت شده است درست بكنند. ما مىخواهيم اسلام را [پياده] بكنيم. يكى از اينها آمده بود گريه مىكرد كه چرا بعضى از اينها را مىكشند (اشاره به اجرای حدود)؛ نه اين آخريها را، آنهايى كه آقاى خلخالى (حاکم شرع ابتدای انقلاب) مثلاً مىكشتند. اينها باز توجه ندارند كه اسلام در عين حالى كه تربيت است، يك مكتب تربيت است، لكن آن روزى كه فهميد قابل تربيت نيست، هفتصد نفرشان را در يك جا، يهودى بنى قريظه را در حضور رسول اللَّه مىكشند، گردن مىزنند به امر رسول اللَّه. اينها همين حرفهاى غربى را مىزنند كه ما بايد اصلاح كنيم، اول همه را اصلاح كنيد بعد حدّ بزنيد. اين عجيب است كه [بگویند] اول ما بايد اين مملكت را، همه را هدايت كنيم كه همه تربيت بشوند، بعد حد بزنيم، اگر يك كسى حالا شُرب خمر كرد، حالا حدش نزنيم، حالا اول چيزش بكنيم تا مغزش اصلاح بشود! اينها يك حرفهاى غلطى است. بايد حدود جارى بشود.
این¬که بسیاری از مردم جامعه آن روز ایران ـ همانند اکنون ـ آمادگی اجرای قاهرانۀ احکام و حدود را نداشتند و تازه از فضای فساد رسمی رژیم قبلی در آمده بودند، واقعیت درستی بود. خیلی از آنها سال¬ها بایستی رویشان کار فکری و فرهنگی مداوم انجام می¬شد تا نسبت به اجرای این مسائل «اقناع» شوند یا برای اعمال مجازات و نهی از منکر حکومتی، اتمام حجت با آنها شده باشد. اما امام امت ـآن پرچمدار جامع¬الاطراف اسلام نابـ این واقعیت ظاهرالصلاح را به هیچ وجه مجوز عدم اجرای قاهرانۀ احکام و حدود شرعی در متن جامعه نمی¬شناسد. زیرا او به درستی میداند که اگر در زمان حاکمیت اسلام، این احکام تعطیل شوند و منکرات و آسیبهای گوناگون روی هم دوباره انباشته گردند، فضای عمومی جامعه آلوده می-شود و دیگر بهترین کارهای فرهنگی و تربیتی، دوای درد امواج بزرگ و از کنترل خارج¬ شدۀ گناه را نخواهد کرد.
امام امت برخلاف بسیاری از مسئولینِ روشنفکرنمای جمهوری اسلامی می¬دانست منطق ادارۀ اجتماع یعنی چه، و تقابلسازی میان کار فرهنگی و برخورد قاهرانۀ حکومتی، تقابلی از اساس غلط و فریبنده است و اِعمال احکام و حدود در متن جامعه و اقامۀ امر به معروف و نهی از منکر از موضع حکومت و با ضمانت اجرایی، نه نافی اقدامات فرهنگی و تربیتی و علمی و آموزشی، بلکه خود زمینه¬ساز أثرگذاری اقدامات فرهنگی و علمی خواهد بود و بستر عمومی جامعه را برای آنها مهیا خواهد کرد. رها کردن خیابان و بازار و اماکن عمومی، و صرفاً ارشاد مردم از طریق منبر و رسانه و مدرسه و کارهای هنری، نگاهی بس عبث است که در هیچ منطق واقع¬بینانه¬ای جواب نمی¬دهد، چه برسد به منطق آرمان¬گرایانه!
فرمایشات امام خمینی (ره) در آن مقطع و سال¬های بعدی، فقط محدود به مورد بالا نبود. ایشان حتی پیش از این، در خرداد 58 اینگونه موضع¬گیری¬های «فرهنگی» و «علمی» را که میگویند: «حالا زود است صبر كنيد» به کنایه می¬گیرند و از اجرای مو به موی احکام اسلام سخن گفته و فرمودند:
اگر ما امروز قوانين اسلام را اجرا نكنيم، كِى اجرا بكنيم؟ آقايانى كه مىگوييد نمىشود، پس كِى مىشود؟! صحیفه امام، جلد 8، ص 57.
#مکتب_تمدن_ساز
┄┅┅❅💠@maktabkhanee
#ویراستی
┄┅┅❅💠@virasty.com/M5091