🔴🆕 *راز خلق یک مشارکت پرشور در انتخابات ۱۴۰۰*
مهدی محمدی، تحلیلگر مسائل سیاسی در کانال تلگرامی خود نوشت: مشارکت پرشور مردم در انتخابات و کارآمدی و کاربلدی انتخاب شوندگان، دو مفهوم همبسته در منظومه توصیه های انتخاباتی رهبر انقلاب است که هیچ یک بدون دیگری به کار ‘انقلابی گری’ نمی آید.
مشارکت پرشور لازم است تا روشن شود انقلاب از آن مردم است و آنها خود نگهبان آنند، و کارآمدی هم لازم است تا مردم از مشارکتی که می کنند نفعی ببرند و حضور در انتخابات، آغاز حل مشکلات آنان باشد؛ نه صرفا مناسکی که ممکن است پس از مدتی از خود بپرسند وقتی به حل مشکلات آنها کمکی نمی کند، چرا باید دائما انجام شود؟
ریشه بی میلی بخش هایی از جامعه به مشارکت در انتخابات، ناکارآمدی نهادهای برآمده از انتخابات و ناامیدی مردم از کارآمد شدن آنهاست.
بنابراین اگر انقلابیون در پی افزایش مشارکت مردم در انتخاباتند که باید باشند داده های معتبرترین نظرسنجی ها می گوید نیازی به قطبی سازی فضا ندارند بلکه صرفا باید مردم را متقاعد کنند نهاد دولت، برخلاف آنچه در دوره آقای روحانی دیده اند، می تواند به یک تشکیلات کارآمد برای کاهش رنج اقتصادی آنها تبدیل شود. این راز خلق مشارکت پرشور است.
https://chat.whatsapp.com/Eq5ywZAsKCTLjvbYf1p7xC
هدایت شده از بیداری ملت
🔴 #رئیسی؛ ماندن در عدلیه یا #انتخابات_1400 ؟
🔹برخی می گویند دستگاه مجریه از قضائیه مهم تر است؛ برخی بالعکس؛ اما معتقدم هر کدام اهمیتش در نظام جمهوری اسلامی بسیار بالاست و می تواند روی دیگری مؤثر باشد. چنانچه قوه قضائیه مان قوی باشد ولی دولت ضعیف؛ قضائیه می تواند دولت را به تحرک وا دارد. می تواند جلوی فساد و حتی ناکارآمدی را بگیرد. اما اگر سیستم قضائی ضعیف باشد، دولتمردان هرچه خوب باشند باز شبکه های مافیا و فساد و قاچاق، نمی گذارند دولت خوب کار کند!
🔸معادله آسان است. ببینید وقتی وزیر و استاندار و مدیرکل خیال کنند با تخلف یا ناکارآمدی یا ترک فعل می توانند امورات را بگذارنند پس به همین منوال ادامه می دهند. اما وقتی بدانند یک سیستم نظارتی و قضایی بالای سرشان است که نه تنها در قبال کارهای کرده، که در عوض کارهای نکرده(ترک فعل) هم گیر می افتند آن وقت تحرک پیدا می کنند. در عوض اگر وزرای خوبی هم داشته باشیم اما مفسدان درون قوه قضائیه پاکسازی نشوند می توانند جلوی کار را بگیرند و اصلاً می توانند وزرا و مدیران خوب را هم آلوده کنند! پس اهمیت دستگاه قضا کم از دولت ندارد!
🔹بی شک؛ قوه قضائیه جمهوری اسلامی با قوه قضائیه انقلاب اسلامی فاصله ها دارد. یکی از جدی ترین دلایل عقب ماندگی در عدالت به دستگاه عدلیه و عملکردش مرتبط است. اینکه رهبری مکرر در مکرر می گوید در عدالت عقب مانده ایم، یک بخشش از قصور عدلیه است. وقتی دزد معتبر راحت باشد و دزد ضعیف گرفتار؛ در عدالت عقب می مانیم. وقتی قاچاق های سازمان یافته و از راه رسمی چندبرابر شوند اما جلوی کولبر و سوخت بر و چه و چه عرض اندام کنیم، جامعه نامتوازن می شود و بلوای بنزینی بوجود می آید که دیدیم!
🔸حرکت اصلاحی که در درون قوه قضائیه در چند سال اخیر، از اواخر جناب آملی و با آمدن جناب رئیسی شروع شده است امید را به جامعه برگردانده. وقتی هزاران میلیارد پول اختلاس و دزدی به صندوق بیت المال بازگردد، وقتی برادر رئیس جمهور و برادر معاون رئیس جمهور و مقام ارشد دستگاه قضایی محاکمه می شوند جامعه به نظام اسلامی امیدوار می شود هرچند دولتش فشل و بی عرضه است! وقتی شرکت های دولتی که به اسم خصوصی سازی به کام غارتگران نامرد بیت المال ریخته شده و سیستم قضایی همت می کند این بیت المال را به اهلش برگرداند امید باز می گردد.
🔹حال؛ شنیده ها حاکی از این است که بخشی از دلسوزان نظام و مردم؛ در کسوت نمایندگان خبرگان و نمایندگان مجلس، در حال فشار به رئیس محترم دستگاه عدلیه جناب آقای رئیسی هستند تا وی را وادار به ورود به انتخابات ریاست جمهوری نمایند؛ لازم است چند نکته ای را اشاره کنم:
🔸اولاً چنانچه آیت الله رئیسی به انتخابات وارد شود جزو اولین گزینه هایی است که مورد حمایت ما خواهد بود. کما اینکه در انتخابات سال 96 در ستاد دانشجویی ایشان مسئولیت رسمی داشته ام.
اما
🔹اگر ایشان به انتخابات ورود کنند باتوجه به اینکه هنوز یکسال از برنامه اصلاحی وی در سیستم قضایی کشور گذشته، روند اصلاحی متوقف خواهد شد. نیروی توانمندی که بتواند این حرکت را ادامه دهد در سیستم قضایی نداریم. روند مبارزه با فساد که در قوه شکل گرفته بی تردید با کله به زمین می خورد. چون بعد از ایشان کسی را در این تراز نداریم.
🔸روند پاکسازی قوه از عناصر نامطلوب و مضر که بوی تعفن شان بی آید متوقف خواهد شد. به غیر از رئیسی ما چه کسی را داریم که بتواند ریشه و شاخ و برگ این شبکه نامطلوب را قطع کند؟ ایشان کاملاً مستحضرند که این شبکه ناسالم در مرکز و در خیلی از استان ها ریشه دوانده اند.
🔹روند پاکسازی شاید سالها طول بکشد. تا ریشه و شاخ و برگ ها شناسایی شوند. همان هایی که جلوی برگزاری دادگاه هفت تپه را گرفته اند، همان هایی که هنوز جلوی اجرای برخی احکام را گرفته اند و ... .
🔸جناب آقای رئیسی در مدت زمان کوتاه حضور خود در آستان قدس فعالیت های محرومیت زدایی در حمایت از مستضعفین را به اجرا در آورد که متأسفانه بعد از نقل مکان به قوه قضائیه آن فعالیت ها متوقف شدند. حال که در یکی دو سال گذشته توانسته اند در حوزه قضایی تحولی ایجاد کنند و البته این تحول تا نقطه مطلوب بسیار فاصله دارد، در صورت ورود به عرصه انتخابات متوقف شود. چنانچه ایشان در انتخابات ریاست جمهوری هم پیروز نشوند باز حضور ایشان در دستگاه قضایی تضعیف می شود و حمایت افکار عمومی را به دنبال نخواهد داشت.
" مدرسی_یان "
@bidariymelat
⛔میدونید چرا دولت با پیشتازی آقای جهرمی انقدر مجلس رو کوبیدن و شایعه گرون کردن اینترنت رو راه انداختند؟
▪️قضیه این بوده که دولت ۴ هزار میلیارد تومان از درآمدش که از سمت اپراتورها بوده رو مخفی میکرده، حالا که مجلس مچشو گرفته شروع کرده به شلوغ بازی
▪️داستان اونجایی جالبتر میشه که بدونید حتی پیشنهاد گرون کردن اینترنت رو هم دولت داده و مجلس باهاش مخالفت کرده
🇮🇷 بولتن محرمانه 🇮🇷
https://t.me/Boltan
http://sapp.ir/Boltan
❌🎥 رهبر از مشکلات خبر دارد و میتواند آنها را حل کند.. اما به شرطها و شروطها !!☝️
آیا شورای نگهبان مقصر است!؟
# لطفاً نشردهید
هدایت شده از بیداری ملت
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 دکتر نصرآبادی، معاون قرارگاه پدافند اقتصادی سازمان پدافند غیرعامل:
🔻زنگنه هیچ راهکاری برای فروش نفت قبول نمیکند، میگوید فقط باید تحریمها لغو شود!
🔻روسیه حاضر است پیمان پولی دو جانبه با ایران ببندد ولی بانک مرکزی تعلل می کند. چین بخاطر رفتار دولت روحانی، از دست ما ناراحت است
✍️ نودِ اقتصادی
✍️بیداری ملت
@bidariymelat
هدایت شده از بیداری ملت
🔸از FATF چه میدانید؟!
🔹متن کامل FATF را از این لینک بخوانید، در ادامه خیلی مختصر به بررسی عواقب سیاسی، امنیتی و منطقهای پیوستن ایران به گروه ویژه اقدام مالی میپردازم!
🔹نظر به سلطه و نفوذ آمریکا و غرب بر گروه ویژه اقدام مالی (FATF) و اینکه نهاد مذکور به بهانه نظارت بر شفاف سازی اقتصادی کشورها، بطور هدفمند و گزینشی نقش جاسوس مالی را در راستای سیاستهای سلطهگرایانه آنها ایفا مینماید و اطلاعات ارائه شده به این نهاد مورد سوء استفاده دشمن قرار میگیرد.
🔹اقدام بی سابقه و استثنایی FATF در نظارت بر فعالیتهای مالی بانکی و ارزی جمهوری اسلامی ایران؛ در ابعادی نامحدود و فراتر از آنچه که برای اولین بار در تاریخ هستهای جهان در برجام اتفاق افتاد.
🔹ایجاد بستر لازم جهت طراحی دقیق توطئه علیه پایگاهها و شریانهای حیاتی اقتصادی کشور در میدان جنگ اقتصادی، با بهرهگیری از اطلاعات بانکی ارایه شده به FATF که نقش جاسوسی دشمن را ایفا می کند.
🔹فراهم شدن امکان نظارت دشمن بر کل کشور در دو جبهه نظارت آژانس بر فعالیتهای هستهای و نظارت FATF بر مبادلات مالی و بانکی کشور.
🔹تسلط سرویسهای جاسوسی بیگانه و گرگهای بینالمللی بهویژه سرویسهای جاسوسی آمریکا و رژیم صهیونیستی بر کلیه اطلاعات مالی بانکی و ارزی کشور از طریق FATF، در جهت تنگ کردن حلقه محاصره و اعمال توطئههای هدفمند و همهجانبه علیه جمهوری اسلامی ایران.
🔹الزام ایران به تبعیت از سیاستهای استعماری FATF که در تضاد کامل با حاکمیت ملی و استقلال کشور و مواضع سیاسی و انقلابی جمهوری اسلامی است.
🔹فراهم شدن امکان اقامه دعوی علیه جمهوری اسلامی ایران به بهانه حمایت از تروریسم به استناد عضویت در کنوانسیونهای پالرمو و مبارزه با تأمین مالی تروریسم توسط کشورهایی که خود پدر تروریسم در جهان و بزرگترین تأمینکننده مالی تروریسم در اقصی نقاط جهان هستند.
🔹همراهی کامل آمریکا و غرب در اعمال توطئه با محوریت FATF علیه جمهوری اسلامی ایران با توجه به مواضع مشترک در موضوع تروریسم و مسایل موشکی و منطقهای علیه جمهوری اسلامی ایران.
🔹تکرار سناریو تلخ برجام، این بار با قفل زدن بر اقتصاد کشور و پیوند زدن کلیه اطلاعات اقتصادی کشور به ریسمان لرزان دروغین و بیپایه حق شرط؛ در شرایطی که مفاد صریح معاهدات بینالمللی توسط قدرتهای سلطهگر نادیده گرفته میشود و آمریکا به راحتی بر کلیه تعهدات برجامی خود پشت پا میزند و از آن خارج میشود.
🔹نادیده گرفتن مواضع خصمانه رئیس FATF علیه جمهوری اسلامی ایران و اعلام همکاری نزدیک آن با رژیم صهیونیستی و عربستان سعودی (پایه گذاران و تأمینکنندگان مالی تروریسم در منطقه) و وادار کردن دیگر کشورها به مشارکت در تحریم و توطئه علیه جمهوری اسلامی ایران.
🔹ایجاد شکاف و دو قطبی شدید دولت و ملت در فضای فکری جامعه بویژه پس از نادیده گرفتن هشدارهای مکرر نیروهای انقلاب در موضوع برجام.
🔹فراهم شدن بستر لازم جهت اجرای توطئههای از قبل طراحی شده آمریکا و غرب با محوریت FATF. خصوصاً اینکه پذیرفتن شرایط FATF منوط به خروج نام ایران از لیست سیاه نیز نگردیده و صرفاً به بررسی گام بعدی اکتفا شده است.
🔹فراهم شدن بستر جدید طراحی جنگ هدفمند و هماهنگ روانی و اقتصادی در فضای روحی و روانی جامعه، علیه جمهوری اسلامی ایران بر اساس دسترسی دشمن به اطلاعات اقتصادی ارایه شده به FATF.
🔹غیر قابل محاسبه بودن خسارتهای ناشی از ارائه اطلاعات مالی و بانکی و ارزی کشور به نهادی جاسوس و غیر قابل اطمینان و در اختیار اتاق جنگ وزارت خزانه داری آمریکا.
🔹فراهم شدن امکان شناسایی دقیق طرفهای خارجی مورد معامله با جمهوری اسلامی ایران در تأمین کالاهای اساسی، استراژیک و مورد نیاز کشور و هدف قرار دادن آنها در جهت قطع معامله با جمهوری اسلامی ایران.
✍️بیداری ملت
@bidariymelat
ه امور نیست.
رهبر معظم انقلاب در این خصوص در ۲۳ اسفند ۹۷ در دیدار اعضای مجلس خبرگان رهبری مجدداً یادآوری فرمودند: «شنیدم بعضیها گفتند فلانی میگوید «جوانگرایی یعنی پیرزدایی»؛ بنده این را رد میکنم، مراد من پیرزدایی نیست.
جوانگرایی یک معنایی است، باید روی آن فکر کرد، تأمّل کرد؛ یک معنای روشنی از جوانگرایی داریم؛ معنایش پیرزدایی نیست.»
امید است با تفسیر و برداشت درست از مفهوم جوانگرایی موردنظر رهبری و اتخاذ تدابیر معقول و منطقی برای استفاده از ظرفیتهای فکری و عملی نسل جوان و تجربه افراد مسن، در این زمینه گرفتار افراط و تفریط نشویم.
دولت جوان انقلابی و بدفهمیهای رایج
طی سالهای گذشته میانگین سنی اعضای کابینه از 40 سال در دولت پنجم با رشد تدریجی و مستمر، به 60 سال در دولت یازدهم و دوازدهم رسیده است، بهگونهای که آثار پدیده پیری دولت در هر دوره کاملاً آشکار و محسوستر و ملموستر از دوره قبل بوده است.
شاید به همین دلیل است که طی سالهای اخیر موضوع جوانگرایی در مناصب دولتی همواره مورد توجه افکار عمومی قرار داشته است.
البته رهبر معظم انقلاب نیز همواره بر این موضوع یعنی ضرورت استفاده از ظرفیتهای نسل جوان تأکید داشتهاند، با این حال بهنظر میرسد که در پارهای از موارد تفسیر توصیههای رهبر معظم انقلاب اسلامی در این مورد، دستخوش افراط و تفریط شده و با آنچه موردنظر ایشان بوده فاصله گرفته است.
این در حالی است که همان قدر که بیتوجهی به منویات رهبر معظم انقلاب ناصواب و زیانبار است، تجزیه و تحلیل و استنباط نادرست از بیانات ایشان نیز میتواند به افراط و تفریط در انجام امور منتهی شود.
بهعنوان مثال؛ ایشان بارها در مورد نقش مؤثر و موفقیتآمیز جوانان در جنگ تأکید نموده و با ذکر نام و یاد فرماندهان جوان جنگ، این موضوع را حاصل نگاه عمیق و اعتماد قلبی حضرت امام(ره) نسبت به جوانان برشمرده و یادآوری کردهاند که موفقیت کشور در گرو توجه به استفاده درست از توانمندیها و ظرفیتهای نسل جوان است، با این حال یادآوری میکنند، این مفهوم لزوماً به معنای کنار گذاشتن افراد مسن و بهکارگیری جوانان در همه امور و همه سطوح نیست.
امام خامنهای (مد ظله العالي)در سوم آذر ۹۵ در دیدار بسیجیان در این رابطه تأکید کردند؛ «البتّه معنای اینکه ما میگوییم حفظ انقلاب و پاسداشت انقلاب را امام به جوانها داد، این نیست که غیر جوانها مأموریّت ندارند؛ چرا، این مأموریّت همه است؛ از پیرمرد هشتادساله و بالاتر از هشتادساله تا نوجوان، از مرد تا زن، از نخبه تا غیر نخبه و مجموع آحاد ملّت و کشور مأموریّت دارند انقلابشان را حفظ کنند»
ایشان در ادامه افزودند؛ «اندیشه پیران و فکر و تجربه آنها آنوقتی به کار میآید که حرکت جوانانه جوانان وجود داشته باشد؛ پیشران حرکت انقلاب، جوانها هستند.»
با این حال در 28 اردیبهشت ماه سال 96 در تشریح مفهوم جوانگرایی در دولت تصریح فرمودند؛ «من البتّه –همچنانکه قبلاً هم در سال گذشته تأکید کردم و مکرّر هم گفتهام- به دولت جوان و حزباللهی معتقدم و به آن امیدوارم و البتّه دولت جوان صرفاً به معنای این نیست که باید یک رئیسدولت جوان، آن هم مثلاً جوان به معنای ۳۲ ساله داشته باشد؛ نه، دولت جوان، [یعنی] یک دولت سرِ پا و بانشاط و آمادهای که در سنینی باشد که بتواند تلاش کند و کار بکند و خسته و از کارافتاده نباشد؛ منظور این است.
بعضیها تا سنین بالا هم به یک معنا جوانند؛ حالا همین شهید عزیزی که شما از او اسم بردید -شهید سلیمانی، و بنده شب و روز به یاد او هستم- شصت و چند سال سنّش بود، ایشان که خیلی جوان نبود؛ اگر دَه سال دیگر هم زنده میماند و بنده زنده میماندم و بنا بود که من مشخّص بکنم، او را در همین جا نگه میداشتم، یعنی کنار نمیگذاشتم او را که جوان هم نبود. بنابراین بعضی اوقات افرادی که در سنین جوانی هم نیستند، کارهای جوانانه خوبی را میتوانند انجام بدهند. به هر حال به نظر من علاج مشکلات کشور، دولت جوان حزباللهی و جوان مؤمن است که میتواند کشور را از راههای دشوار عبور بدهد.»
قبلاً گفته شد که رهبر معظم انقلاب نیز همانند بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی حضرت امام خمینی (ره) بر استفاده از ظرفیتهای فکری و عملی نسل جوان در اداره امور مختلف کشور تأکید دارند و بارها اهمیت و ضرورت توجه به این موضوع را به مسئولین کشور گوشزد کردهاند.
از جمله در بیانیه گام دوم میفرمایند؛ «امّا راه طیشده فقط قطعهای از مسیر افتخارآمیز به سوی آرمانهای بلند نظام جمهوری اسلامی است. دنبالهی این مسیر که به گمان زیاد، به دشواریِ گذشتهها نیست، باید با همّت و هشیاری و سرعت عمل و ابتکار شما جوانان طی شود. مدیران جوان، کارگزاران جوان، اندیشمندان جوان، فعّالان جوان، در همهی میدانهای سیاسی و اقتصادی و فرهنگی و بینالمللی و نیز در عرصههای دین و اخلاق و معنویّت و عدالت، باید شانههای خود را به زیر بار مسئولیّت دهند، از تجربهها و عبرتهای گذشته بهره گیرند، نگاه انقلابی و روحیهی انقلابی و عمل جهادی را به کار بندند و ایران عزیز را الگوی کامل نظام پیشرفتهی اسلامی بسازند.» (22/11/97)
برخی از صاحبنظران معتقدند ایشان با توجه به شرایط کشور در مقطعی که بیانیه را صادر فرمودند، از حضور جوانان به عنوان بهترین و شاید تنها راه خروج کشور از مشکلات و تسریع در پیشرفت کشور نام میبرند، با این حال همانگونه اشاره شد، تأکید بر این موضوع لزوماً به معنای کنار گذاشتن افراد مُسن و بهکارگیری جوانان در همه سطوح و هم
چه کسی را انتخاب کنیم؟
شخصی از امام صادق (ع) پرسید:
بین دو حاکم در تردیدم؟
امام فرمود: عادل،صادق،فقیه و باتقواترین را انتخاب کن.
شخص گفت: اگر به تشخیص نرسیدم؟
امام فرمود: ببین افراد متدین به کدام مایلند.
شخص گفت: اگر نفهمیدم؟
امام فرمودند: بنگر مخالفان آیین ما کدام را بیشتر می پسندند، او را کنار بگذار و ببین کدام بیشتر، آنها را خشمگین میکند، او را برگزین.