eitaa logo
میثاق تاجیک
465 دنبال‌کننده
488 عکس
195 ویدیو
113 فایل
صحبت های عمومی که لازم است در جامعه مطرح شود ساکن نجف اشرف ارتباط با حقیر @missaq14
مشاهده در ایتا
دانلود
💎شاید بتوان گفت اگر معصوم قصد تشکیل حکومت داشته باشد از شروع می کند و در کوفه نیز مستقر می شود. 💎 ولی اگر امام بخواهد صرفا زمینه های حکومت را فراهم کند و مشغول کادرسازی شود را به عنوان محل زندگی انتخاب می کند و آنجا مستقر می گردد. 💎 این نتیجه را از انتقال حکومت، از مدینه به کوفه توسط علیه السلام و ابقاء آن توسط علیه السلام و هجرت امام حسن به مدینه بعد از صلح با گرفته ام 💎 ضمن آنکه تمام ائمه ای که در راس حکومت نبوده اند در مدینه می زیسته اند مگر آنکه توسط دشمن مجبور به ترک آن شده باشند. 💎 یادآوری می کنم که اگر علیه السلام قیام خودشان را به سوی کوفه جهت دادند. به خاطر موضوعیت داشتن کوفه در حکومت داری است گویا اگر کوفه در دست نباشد هیچ کاری از حکومت انجام نمی گردد. 💎 جالب است که جان نیز اولین کاری که می کنند تسلط بر کوفه است. 💎 طبق این فرمول شاید بتوان گفت محل زندگی فعلی حضرت همان مدینه باشد چون در صدد تشکیل حکومت نیستند و مشغول کادر سازی و تربیت نفوس و تهیه مقدمات هستند. علامت سوال اینجا است که چه سری در کوفه است؟؟؟ 💐💐💐💐💐💐💐💐 @maktubateman 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
💎اخیرا توسط استاد مصاحبه ای پنجاه دقیقه ای در رابطه با نفی لباس روحانیت منتشر شده است که موجب تضارب آراء گردیده است حقیر نظرم را نسبت به فرمایش ایشان بیان می کنم. 💎 اولا اینکه فرمودند دلیلی در مورد اینکه پیامبر اکرم صلوات الله علیه و آله لباسی برای تبلیغ دین جعل کرده باشند نیست عرض می کنم معمم کردن توسط آن حضرت در روز جعل عملی لباس امامت است. 💎 استناد ایشان به روایتی در سنن النبی صلوات الله علیه و آله است که در آن روایت آمده هر غریبه ای که وارد جمع مسلمین می شد پیامبر را از بین مردم تشخیص نمی داد؛ لذا معلوم می شود حضرت لباس متمایزی نداشته اند. که در جواب این استناد عرض می کنم در ادامه ی همین حدیث آمده که بخاطر همین معضل به پیامبر اکرم پیشنهاد نشستن روی منبر را دادند و ایشان هم پذیرفتند. پس معلوم می شود تمایز خلاف میل پیامبر نبوده پس تنقیح مناط می کنیم و این تمایز را به لباس نیز سرایت می دهیم. 💎 در ادامه مصاحبه استاد اکبرنژاد فرمودند که بله قبول داریم که امروز بخاطر کثرت جمعیت، ضرورت لباس متمایز حاصل شده است و دلیل اینکه در گذشته شارع در صدد جعل لباسی خاص نبوده است بخاطر معلوم بودن مبلغ دین در بین مردم جامعه کوچک آن زمان بوده است. پس خود ایشان داشتن لباس را برای مبلغ در این زمان لازم می دانند. 💎 اینکه می فرمایند این لباس موجب دور شدن و فاصله ی مردم از مبلغ شده پس اگر مبلغ لباسی شبیه به لباس مردم بر تن می داشت هرگز این فاصله ها و تنفرها ایجاد نمی شد. در جواب این جمله عرض می کنم آیا اگر انبیاء الهی که در بین اقوام خود همیشه در اقلیت بودند و فاصله داشتند و پیروان انبیا نیز همیشه در معرض اذیت مردم بودند بخاطر وجود لباسی متفاوت بوده است؟ اینکه قرآن می فرماید ای شعیب اگر از ما تبعیت نکنی تو و پیروانت را از شهر اخراج می کنیم بخاطر لباس متفاوت حضرت شعیب بوده است؟ 💎آیا اینکه می فرمایند این لباس برای خانواده ها محدویت ایجاد کرده است دلیل موجهی برای کنار گذاشتن آن می شود؟ آیا اینکه به شخص در لباس توهین می شود موجب آن می شود که لباس را کنار بگذارد؟ مگر این اذیت ها بلکه اضعافا مضاعفا را انبیاء الهی در امم خود نداشته اند؟ خب وقتی طلبه خودش را شبیه انبیاء می کند باید پی تلخی هایش را هم به تن بزند. 💎اینکه فرمودند برای طلبه های در سطح پایین لباس خاصی طراحی شود با آرم مخصوص، خود، موجب همین اشکالاتی است که استاد به لباس گرفته اند. یعنی اگر دین برای مبلغ لباسی جعل نکرده ما به چه استنادی می خواهیم لباس خاصی با آرم خاص برای مبلغ قرار دهیم؟ و بر فرض هم که به حکم ضرورت زمان زیر بار این لباس رفتیم خب الکلام الکلام دوباره همین تنفرات و فاصله ها به مرور زمان ایجاد می شود و هر کس آن لباس خاص و آرم خاص را ببیند متنفر می شود. آخر چه فرقی است بینشان؟ 💎بله قبول دارم که هرکس نباید ملبس شود. و علت اصلی تنفرات و فاصله عملکرد خود طلبه هاست پس ما برای رفع فاصله به جای حذف لباس باید عملکرد را اصلاح کنیم. 💎در بخشی از مصاحبه فرمودند لباس موجب جلب نظر مردم می شود لذا مثلا اگر خانمی در خیابان بخواهد سوالی بپرسد بخاطر حمله ی نگاه مردم از پرسش خود صرف نظر می کند. که در جواب عرض می کنم اگر اصلا لباسی نباشد هم این خانم بخاطر نشناختن مبلغ دین سوال نمی پرسد ضمن اینکه افرادی هم که بخواهند سوال بپرسند به همین دلیل نشناختن مبلغ، سوالشان را نمی پرسند. 💎و اشکال اساسی اینجا است که اگر ما لباس را از طلبه بگیریم و صرفا مجتهدین را ملبس کنیم در ایام تبلیغی که طلبه ها به مساجد و حسینیه های سراسر کشور می روند؛ برای سخنرانی باید روی منبر بنشینند یا نباید بنشینند؟ 💎اگر بگوییم نباید بنشیند پس مساجد و هیآت رفته رفته از منبری تهی می شود و سخنران روحانی حوزوی تبدیل می شود به کت و شلواری با آرم مخصوص که ایشان روی صندلی می نشیند که عاقبتا منبر حذف می شود. ضمنا راه سخنرانی در مجالس مذهبی برای غیر طلبه هم باز می شود. 💎و اگر بگوییم منبر برود که در آن صورت راه روی منبر نشستن کت و شلواری های غیر طلبه نیز باز می شود که این کار در نهایت منتهی به اسلام منهای روحانیت می شود. 💎اگر بخواهیم بین بد و بدتر چیزی را انتخاب کنیم باید بین ضررهای با لباس بودن و بی لباس بودن طلبه مقایسه کنیم و آن راهی که برای عزیز ضرر کمتری دارد را اتخاذ کنیم. 💎 مفاسد و ضررهای ملبس بودن در کلام استاد اکبرنژاد: محدویت خانواده ها و اهانت ها و احیانا سوال نپرسیدن یک خانم توی خیابان به خاطر نگاه های مردم است. ولی مفسده ی کنار گذاشتن لباس منتهی شدن به اسلام منهای روحانیت است. ضمن اینکه فاصله ها ربطی به لباس ندارد که به عملکرد مربوط است. 💐💐💐💐💐💐💐💐 @maktubateman 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
💎 خوشبختانه یا بدبختانه هفته ی دفاع مقدس که شفاف ترین آیینه ی نشان دهنده ی خاطرات تلخ و است با همایش راهپیمایی اربعین که شفاف ترین آیینه ی نمایش دهنده ی شیرین ترین خاطرات دو کشور است؛ یکی شده است. 💎 حواسمان به ماهی گیری دشمن از آب گل آلود باشد. 💐💐💐💐💐💐💐💐 @maktubateman 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
💎 نمی دانم چرا از بچگی در گوش ما معنای تولی را دوست داشتن علیهم السلام و دوستانشان و تبری را بیزاری جستن نسبت به دشمنان ایشان خوانده اند؟ 💎 اگر تولی فرعی از فروع دین هست نمی تواند معنایش صرفا دوستی باشد به همان دلیل که ولی در (( من کنت مولاه فعلی مولاه )) نمی تواند صرفا دوست باشد. 💎 تولی یعنی پذیرش ولایت و سرپرستی اهل بیت و تبری یعنی بیزاری جستن از ولایت هر پرچمی غیر از پرچم اهل بیت. مگه نه؟؟؟ 💐💐💐💐💐💐💐💐 @maktubateman 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
💎 آیا عمامه صرفا لباس است؟ 💎 با بررسی چند روایت در باب به سهولت جواب این سوال به دست می آید. 💎 از ابن شاذان، در «مشيخه» او از علي بن ابيطالب آمده است که: ان النبي صلي الله عليه و آله عممه بيده فذنب العمامة من ورآئه و من بين يديه ثم قال له النبي صلي الله عليه و آله: ادبر فادبر. ثم قال له: اقبل فاقبل. و اقبل علي اصحابه فقال النبي صلي الله عليه و آله: هکذا تکون تيجان الملائکة. 💎 ترجمه همانا پیامبر اکرم (که درود خدا بر ایشان و خاندانشان باد) با دست خود حضرت علی علیه السلام را معمم فرمود و دنباله عمامه را در پشت او انداخت و دنباله ی دیگر را از جلویش انداخت سپس پیامبر به علی فرمود پشت کن و او پشت کرد سپس فرمود برگرد و ایشان برگشتند؛ و حضرت و کردند به اصحابشان و فرمودند اینگونه می باشد تاج های ملائک. 💎 با توجه به روایت فوق معلوم می شود عمامه ای که دارای دو دنباله یکی پشت و یکی جلو باشد تاج ملائک است. و از آنجایی که ملائک قومیت ندارند پس تاج آنان مخصوص به قوم خاصی نیست و هر کس که ایمان به ملائک داشته باشد می تواند شعار ملائک را شعار خود کند. ادامه دارد... 💐💐💐💐💐💐💐💐 @maktubateman 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
آیا عمامه صرفا لباس است؟ بخش دوم 💎صلوة تطوع او فريضة بعمامة تعدل خمسا و عشرين صلاة بلا عمامة و جمعة بعمامة تعدل سبعين جمعة بلا عمامة. 💎ترجمه: نماز مستحبی یا فریضه با عمامه معادل است با بیست و پنج نماز بدون عمامه و نماز جمعه با عمامه معادل است با هفتاد نماز جمعه ی بدون عمامه. 💎 با توجه به اینکه نماز با عمامه ثوابی مضاعف دارد معلوم می شود عمامه از سوی شارع برای تمام مسلمانانی که اهل نماز هستند جعل شده. 💎اگر عمامه صرفا لباس عرب بود این ثواب فقط برای عرب بود نه غیر عرب. 💎العمائم و قار للمؤمن، و عز للعرب، فاذا وضعت العرب عمائمها وضعت عزها. 💎 ترجمه: عمامه ها وقار مومن و عزت عرب می باشند پس هرگاه عرب عمامه را کنار بگذارد عزتش کنار می رود. 💎 این روایت هم تصریح دارد بر اینکه عرب و غیر عرب می توانند از عمامه بهره ببرند منتهی عرب بخاطر استفاده نکردن از عمامه موجب خسارتی خواهد شد. 💎 همانطور که ملاحظه فرمودید در این روایات عمامه به طور عام برای همه مسلمین به عنوان لباس وقار جعل شده و اختصاصی به عرب دون عرب ندارد. 💎منابع الغدير، ج 1، ص 291. «کنز العمال» طبع دوم حيدرآباد سنه 1391، جلد نوزدهم، ص 222. و ص 223. «کنز العمال» طبع دوم حيدرآباد سنه 1391، جلد نوزدهم، ص 223. 💐💐💐💐💐💐💐💐 @maktubateman 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
چگونه با آیات قرآن می توان اثبات کرد عجل الله فرجه زنده هستند؟ 💎 سوره ی قدر می فرماید ((تنزل الملائکه و الروح فیها باذن ربهم من کل امر )) 💎 یکی از ویژگی های آن است که تمام ملائک و روح در آن شب نازل می شوند. 💎 استدلال از اینجا شروع می شود که تنزل فعل مضارع است و دلالت بر استمرار می کند یعنی هر ساله در شب قدر ملائک نازل می شوند و اختصاصی به شب قدر نزول قرآن در چهارده قرن پیش ندارد. 💎 حالا سوال اینجا است که ملائک کجا نازل می شوند؟ 💎 پاسخ این سوال را هم کریم در دومین آیه از سوره مبارکه نحل داده است. 💎ینزل الملائکة بالروح من امره علی من یشاء من عباده ان انذروا انه لا اله الا انا فاتقون 💎 ترجمه: نازل می شوند ملائک توسط روح برای امر خدا بر هر کس از بندگانش که بخواهد... 💎پس در طی زمان حتما باید عباد برگزیده ای باشند که ملائک و روح در شب قدر بر او نازل شوند. 💎نتیجه آنکه وجود انسان کاملی که استحقاق پذیرش نزول ملائک و روح را داشته باشد در هر عصری ضروری است. و اگر ما زمین را خالی از چنین کسی بدانیم خلاف قرآن حکیم رفته ایم. 💐💐💐💐💐💐💐💐 @maktubateman 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
س 💎 در زیارت ایشان که از معصوم وارد شده آمده است که بالاسر شریف رو به بایست و سی و چهار مرتبه الله اکبر و سی و سه مرتبه سبحان الله و سی و سه مرتبه الحمدلله بگو و بعد بگو... 💎 همانطور که دقت می کنید از شروع زیارت تا پایان آن باید رو به قبله باشد بخلاف زیارت علیه السلام که ابتدای زیارت زائر پشت به قبله و رو به قبر مطهر می ایستد. 💎 شاید سر اینکه در زیارت این بانو نباید رو به قبر مطهر بود و قبر را در سمت چپ باید قرار داد این آیه ی شریفه باشد. (( و اذا سالتموهن متاعا فاسالوهن من وراء حجاب )) 52 💎 ترجمه: و هرگاه چیزی از زنان درخواست می کنید از پشت حجاب بخواهید. 💐💐💐💐💐💐💐💐 @maktubateman 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
💎 کسانی که کاشت ناخن انجام می دهند گرفتار می شوند. 💎 تنها دلیل کاشت ناخن زیبا تر شدن و است؛ اما زینت موقعی جلوه می کند که همیشه نباشد. 💎 اگر کسی خود را به زینتی مزین کند و آن زینت دائما با او باشد بعد از مدتی در چشم ها عادی می شود و زینت بودن را از دست می دهد. 💎بعد از آنکه ناخن کاشته شده عادی شد؛ فرد مجبور می شود برای مزین کردن ناخن خود زینتی دیگر روی آن ایجاد کند و این گرفتاری ادامه دارد. 💎لذا مزین شدن به زینت های دائمی در نهایت چیزی جز نقض غرض برای فرد ندارد. چون غرض او از زینت زیبا شدن بود که با مرور زمان آن زیبایی در چشم عادی می شود. 💐💐💐💐💐💐💐💐 @maktubateman 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
💎اگر ورود زنان به ورزشگاه کار درستی است پس چرا از ابتدا مخالفت کردید؟ و اگر کار غلطی است چرا موافقت کردید؟ 💎مساله ورود زنان به ورزشگاه نیست، مساله عقب نشینی نظام در قبال اصرار است. 💎وقتی جبهه مخالف ببیند با تحریک عواطف و احساسات زنان می تواند اعمال نظر کند و از شما خاکریز بگیرد پس باید برای از دست دادن خاک ریزهای بعدی و مهم تر خود را آماده کنید. 💎دلم به حال دخترانی می سوزد که برای دفاع از حق توهمی مبارزه می کنند ولی حقوق اصلی شان را به غارت می برند و ابزار دست سیاسیون می شوند. 💐💐💐💐💐💐💐💐 @maktubateman 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
💎 وقتی زنی برای مطرح شدن از جنسیتش استفاده می کند نهایت ضعف در شخصیت اوست. 💎 چرا که اگر شخصیتی قابل مطرح شدن می داشت هرگز جنسیت را مطرح نمی کرد. 💐💐💐💐💐💐💐💐 @maktubateman 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
💎 وقتی باور کردیم تمام امور به اذن خداوند دست است پس باور کردیم که گزینش زوار نیز به دست امام است. 💎 پس چه جایی برای شکایت و گلایه می ماند برای کسی که سفر در را برایش نخواسته اند؟ 💐💐💐💐💐💐💐💐 @maktubateman 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
در این نوشتار از دعای کمیل ثابت شده است که فقط می تواند خداوند شود و لا غیر 💎 معمولا بین ما شایع است که و بیشتر از خود، عاشق فرزندانشان هستند لذا حاضرند تمام سختی ها را خود، تحمل کنند ولی فرزندشان در راحتی باشد. 💎 ولی آیات کریم در سوره مبارکه از واقعیتی دیگر خبر می دهد و آن این است که در جهنم شخص مجرم آرزو می کند به جای اینکه خودش عذاب شود فرزندان، همسر، برادر، خویشاوندانی که به او پناه می داند و حتی تمام کسانی که در زمین هستند را فدیه ( عوض عذاب خودش ) دهد ولی از آنجایی که عذاب کسی را دیگری متحمل نمی شود این آروزی مجرم محقق نمی گردد و خودش به ناچار عذاب را می کشد. 💎يَوَدُّ الْمُجْرِمُ لَوْ يَفْتَدِي مِنْ عَذابِ يَوْمِئِذٍ بِبَنِيهِ «11» وَ صاحِبَتِهِ وَ أَخِيهِ «12» وَ فَصِيلَتِهِ الَّتِي تُؤْوِيهِ «13» وَ مَنْ فِي الْأَرْضِ جَمِيعاً ثُمَّ يُنْجِيهِ «14» كَلَّا إِنَّها لَظى‌ «15» نَزَّاعَةً لِلشَّوى‌ «16» 💎ترجمه: در آن روز مجرم دوست دارد فرزندان خود را براى دفع عذاب فديه دهد و فداى خود كند. و همچنين همسر و برادرش را. و بستگان و قبيله‌اش را كه هميشه به او پناه دادند. (بلكه آرزو دارد) تمام مردم روى زمين را فدا كند تا او را نجات دهند. چنين نيست، همانا آن آتش شعله‌ور است. كه پوست بدن را به شدّت جدا مى‌كند. 💎از این آیه این نتیجه گرفته می شود که انسان قبل از اینکه عاشق عزیزان و خویشاوندان و دیگران باشد ابتدا عاشق خودش است لذا تا جایی که تحمل سختی ها برایش امکان داشته باشد سعی می کند عزیزانش سختی نکشند ولی اگر سختی به مرحله ی عذاب برسد همه را فدای خود می کند که نجات پیدا کند. ادامه دارد... 💐💐💐💐💐💐💐💐 @maktubateman 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
این نوشتار از دعای ثابت کرده است که فقط می تواند خداوند شود و لا غیر 💎 بعد از آنکه در پستی قبلی ثابت شد انسان قبل از دوست داشتن عزیزان خود، خودش را دوست دارد و سختی را به خاطر دیگران تا جایی تحمل می کند که به شدت عذاب نرسد در این پست توجه خواننده را به عبارتی عجیب از دعای کمیل جلب می کنم که در این عبارت علیه السلام به خداوند عرض می کند گیرم که بر بلای آخرت هم صبر کردم ولی چگونه دوری تو را تحمل کنم؟ 💎 از این عبارت و آیه ی سوره معارج معلوم می شود آدمی که حاضر بود برای تحمل نکردن عذاب آخرت همه کس خود را فدا کند؛ گرفتار عذابی بالاتر و شدیدتر از آن شده که تحمل عذاب در برابر آن بلا برایش راحت تر است و آن بلا درد فراق و دوری از خداوند است. 💎فَهَبْني يا اِلـهى وَسَيِّدِي وَمَوْلايَ وَرَبّي صَبَرْتُ عَلى عَذابِكَ فَكَيْفَ اَصْبِرُ عَلى فِراقِكَ، وَهَبْني (يا اِلـهي) صَبَرْتُ عَلى حَرِّ نارِكَ فَكَيْفَ اَصْبِرُ عَنِ النَّظَرِ اِلى كَرامَتِكَ اَمْ كَيْفَ اَسْكُنُ فِي النّارِ وَرَجائي عَفْوُكَ، فَبِعِزَّتِكَ يا سَيِّدى وَمَوْلايَ اُقْسِمُ صادِقاً لَئِنْ تَرَكْتَني ناطِقاً لَاَضِجَّنَّ اِلَيْكَ بَيْنَ اَهْلِها ضَجيجَ الآمِلينَ (الاْلِمينَ) وَلاَصْرُخَنَّ اِلَيْكَ صُراخَ الْمَسْتَصْرِخينَ، وَلاَبْكِيَنَّ عَلَيْكَ بُكاءَ الْفاقِدينَ، وَلَاُنادِيَنَّكَ اَيْنَ كُنْتَ يا وَلِيَّ الْمُؤْمِنينَ، يا غايَةَ آمالِ الْعارِفينَ، يا غِياثَ الْمُسْتَغيثينَ، يا حَبيبَ قُلُوبِ الصّادِقينَ، وَيا اِلهَ الْعالَمينَ، : پس گیرم ای معبود من و آقای من و مولای من و پرورش دهنده ی من صبر کردم بر عذابت پس چگونه صبر کنم بر دوری تو و گیرم ای معبود من صبر کردم بر حرارت آتشت پس چگونه صبر کنم از نگاه به کرامتت یا چگونه سکونت کنم در آتش در حالی که امید من به بخشش تو است. پس به عزتت ای آقای من و مولای من صادقانه قسم می خورم اگر من را گویا رها کنی یین اهل جهنم قطعا ضجه می زنم برای تو مانند ضجه زدن آرزومندان و قطعا فریاد می زنم برای تو مانند فریاد فریاد زنان و قطعا گریه می کنم برای تو مانند گریه ی گم کردگان و قطعا ندا می زنم تو را کجایی ای سرپرست مومنان و ای پایان آرزوی عارفان و ای فریاد رس فریاد خواهان ای دوست دل های صادقان و ای خدای جهانیان. 💎 پس معلوم می شود انسان قبل از آنکه عاشق خودش باشد عاشق خدا است ولی چون در ظلمات قرار گرفته است پرده های حجاب و غفلت بر فطرت او نشسته و نتوانسته به خوبی خودش را ببیند و درک کند چرا که اگر انسان خودش را می شناخت می فهمید که به شدت به خالق خود علاقه مند است حتی از خودش نیز بیشتر به لو وابسته است. 💎 فایده ی روز قیامت آن است که پرده ها و حجاب ها کنار می رود و حقیقت آنطور که هست نمایان می شود پس در آن روز انسان به طور شفاف و بدون حجاب به خود می نگرد و خواهد فهمید که چقدر خالقش را دوست دارد به حدی که اگر در جهنم هم معذب باشد و زبان گویایی داشته باشد محبت و عشق به او را آنجا فریاد می زند و وصل او را طلب می کند. 💎جالب است انسان آنقدر که وصل به خدا را می خواهد نجات از جهنم را نمی خواهد پس معلوم می شود علاقه ی انسان به خالق بسیار بیشتر از علاقه ی انسان به خودش است. 💐💐💐💐💐💐💐💐 @maktubateman 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
لو علم الناس محاسن کلامنا لاتبعونا اگر مردم زیبایی های کلام ما را می دانستند قطعا از ما تبعیت می کردند. 💎 از این حدیث نورانی برداشت می شود که حرف و فکر علیهم السلام خریدار دارد و همه ی مردم فارق از نژاد و ملیت و مذهبشان اگر با آن مواجه شوند می پذیرند و حتی از ایشان تبعیت نیز می کنند. 💎 در تحلیل اینکه چرا مردم بعد از دانستن زیبایی های کلام اهل بیت از ایشان تبعیت می کنند؟ باید گفت چون کلام اهل بیت مطابق فطرت و منطق است و از آنجایی که فطرت در انسان تغییر نمی کند و دستکاری نمی شود؛ تمام مردم کلام اهل بیت را قبول می کنند و تابع می شوند. 💎 مطلب دیگری که می توان استفاده نمود آن است که اگر اکثر مردم با فکر یا سخنی مخالفت کردند معلوم می شود اهل بیت نیز با آن مخالف هستند و لو اینکه در هیچ روایتی به طور مشخص آن فکر یا سخن رد نشده باشد. 💎 به عنوان مثال اکثر مردم با مخالف اند و آن را رد می کنند پس معلوم می شود نیز آن عمل را تایید نمی کند چون اگر بگوییم اهل بیت با قمه زنی موافق اند در حالیکه مردم از این کار تنفر دارند و حتی اگر بدانند رضایت اهل بیت به این کار است موجب دور شدن از اهل بیت می شود؛ حدیث محل بحث مورد نقض پیدا می کند. 💎البته مراد حقیر از این برداشت این نیست که را بدانیم چرا که در بسیاری از موارد عرف با فکر امام مخالفت می کند بلکه مراد روایت آن است که بعد از آنکه مردم زیبایی های کلام ما را بفهمند از ما تبعیت می کنند یعنی صرف شنیدن ظاهر کلام اهل بیت کافی نیست بلکه باید کلام و فکر اهل بیت تبیین شود تا زیبایی آن به گوش مردم برسد و طبیعی است در ابتدای امر مردم با کلام تبیین نشده ای مخالفت کنند ولی بعد از روشن شدن زیبایی کلام قبول کنند و تابع شوند. 💐💐💐💐💐💐💐💐 @maktubateman 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀
جهاد المرءه حسن التبعل جهاد زن خوب شوهر داری کردن است. 💎 یکی از فروع دین جهاد است که از زنان برداشته شده ولی در روایتی نورانی برای زن جهادی دیگر تشریع فرموده است که عبارت است از خوب . 💎 سوالی که مطرح است آن است که آیا شوهر داری زن در عوض پیکار با دشمنان قرار داده شده که در آن صورت فرعی از فروع است و در کنار نماز و روزه از واجباتی است که زن مکلف به انجام آن می باشد. یا اینکه عنوان جهاد در مورد شوهر داری صرفا یک عنوان مجازی است که به اعتبار اهمیت این موضوع به نام جهاد ذکر شده که در آن صورت شوهر داری حقیقتا جهاد نمی باشد و جزء فروع دین در کنار نماز و روزه قرار نمی گیرد. 💎 بنا بر فرض اول که شوهر داری زن جهاد حقیقی اوست و فرعی از فروع دین است این مشکله طرح می شود که آیا اخذ اجرت ( دریافت حق الزحمه ) در قبال شوهر داری جایز است یا خیر؟ 💎اگر بگوییم زن می تواند در قبال شوهر داری ای که انجام می دهد از زوج طلب اجرت کند این اشکال پیش می آید که مگر می شود در قبال انجام واجبات کسی درخواست اجرت کند؟ واجب چون واجب است تکلیف است و کاری که تکلیف است باید انجام شود و نمی تواند در عوض اجرتی قرار بگیرد. 💎 و اگر بگوییم زن حق مطالبه ی اجرت در قبال شوهر داری را از زوج ندارد پس فتوای فقها مبنی بر جواز اخذ اجرت زن در قبال کارهایی که در منزل انجام می دهد را چگونه حل کنیم؟ 💎 یکی از راه حل های مساله تحقیق پیرامون مصادیق شوهر داری است، یعنی باید مشخص شود مراد علیه السلام از چیست؟ 💎اگر شوهر داری منحصر باشد در تمکین نیازهای جنسی پس فقط تمکین بر زن واجب است که در قبال تمکین اجرتی نیز دریافت نمی کند و سایر موارد مثل شستن لباس و ظروف شوهر و پخت غذا برای شوهر و نظافت منزل شوهر از مصداق شوهر داری خارج است پس می تواند در قبال اینها اجرت بگیرد. 💎ولی اشکال این قول آن است که در عرف مردم شوهر داری منحصر در تمکین جنسی نیست و تمام کارهایی که زن برای برطرف کردن نیازهای مشروع و طبیعی شوهرش انجام می دهد عرفا شوهر داری محسوب می شود. 💎شاید در جواب بتوان گفت رجوع به فهم عرف مادامی صحیح است که لسان شرع خالی از بیان باشد ولی اگر در شرع تبعل به صرف تمکین جنسی منحصر شده باشد رجوع به فهم عرف صحیح نیست. 💎ولی آیا لسان شرع در مورد تبعل بیانی دارد تا ما را از فهم عرفی بی نیاز کند؟؟؟ 💎شاید در حل مساله گفته شود اخذ اجرت در قبال واجبات تعبدی جایز نیست ولی در توصلیات که نیازی به قصد قربت نیست اخذ اجرت جایز است. فتامل😂 💐💐💐💐💐💐💐💐 @maktubateman 🍀🍀🍀🍀🍀🍀🍀