eitaa logo
میثاق تاجیک
464 دنبال‌کننده
505 عکس
222 ویدیو
113 فایل
صحبت های عمومی که لازم است در جامعه مطرح شود ساکن نجف اشرف ارتباط با حقیر @missaq14
مشاهده در ایتا
دانلود
الحمد لله معضل تعطیلی شنبه هم حل و فصل شد. از همه ی کسانی که در این خصوص تلاش کردند تشکر و قدردانی می کنم. نگاهی به نقطه نظرات اینجانب در این خصوص 👇 شنبه و یهود فرهنگ تعطیلی و جمعیت شنبه و فرهنگ ایرانی لزوم همه پرسی موضع گیری نماز جمعه محل اظهار نظر @maktubateman
امشب عجب رزقی داشتم 😍 تطبیق روایت رَجُلٌ مِن اَهلِ قُم امشب ( شب سالگرد ارتحال سلام الله علیه ) توفیق شد در بیت تاریخی امام در نجف اشرف حاضر شوم. مراسمی بود به نام و یاد امام ، ابتدای جلسه قاری بین المللی محبوب کشورمون آقای حاج کریم منصوری ( أیده الله ) که ساکن نجف هستند آیاتی از سوره ی واقعه و فجر را بسیار دلنشین و معنوی تلاوت کردند و بعد از آن گروه تواشیح کشوری که همه جانباز هستند ( به نام حضرت قمر بنی هاشم علیه السلام ) در مدح حضرت امیرالمؤمنین علیه‌السلام و حضرت امام خواندند. جلسه با سخنرانی آیت الله نجم الدین طبسی حفظه الله ( از اساتید معروف حوزه ی مهدویت و مؤلف بیش از چهل اثر پیرامون این موضوع ) ادامه پیدا کرد ، شنیدن خاطراتی که ایشان مستقیم دیده و شنیده بودند بسیار جذاب بود. از همه ی حرف های ایشان مهم تر همان جمله ی اول صحبتشان بود. در خصوص تطبیق روایت رجلٌ مِن اهلِ قم ایشان فرمود : من با تطبیق و توقیت قطعی مخالفم ، لذا هر کس بگوید قطعاً فلانی یمانی است یا فلانی خراسانی است باطل است همچنین که اگر کسی بگوید قطعاً سال دیگر امام زمان علیه السلام ظهور خواهند کرد. اما بنده ( طبسی ) از آیت الله شیخ ابوالحسن شیرازی ( اولین امام جمعه ی مشهد ) شنیدم که ایشون فرمود من با چشم خودم دستخط آیت الله خویی را دیدم که روایت رجل من اهل قم را بر امام خمینی تطبیق داده بود ایشان ( طبسی ) تأکید کرد که اگر دستخط مرحوم آیت الله خویی نبود هرگز به طور قطعی این تطبیق را قبول نمی کردم. محل اظهار نظر به اصلاحیه مراجعه شود. @maktubateman
‍وَ عَنْ عَلِیِّ بْنِ عِیسَى عَنْ أَیُّوبَ بْنِ یَحْیَى الْجَنْدَلِ عَنْ أَبِی الْحَسَنِ الْأَوَّلِ علیه‌السلام قَالَ رَجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ یَدْعُو النَّاسَ إِلَى الْحَقِّ یَجْتَمِعُ مَعَهُ قَوْمٌ کَزُبَرِ الْحَدِیدِ لَا تُزِلُّهُمُ الرِّیَاحُ الْعَوَاصِفُ وَ لَا یَمَلُّونَ مِنَ الْحَرَبِ وَ لَا یَجْبُنُونَ وَ عَلَى اللَّهِ یَتَوَکَّلُونَ وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِینَ‏" مردی از اهالی قم ، مردم را به سوی حق دعوت می کند. گروهی با او هم پیمان می شوند که مانند پاره های آهن هستند، بادهای تند قدم هایشان را نمی لغزاند، از نبرد و دفاع ترسی ندارند و از آن خسته نمی شوند، و توکلشان بر خدا است السلام علیک یا روح الله ایها العبد الصالح المطیع لله و لرسوله و الائمة المعصومين. ❤️امام خمینی بر قلب ها حکومت می کند هنوز که هنوزه...❤️ پ.ن : دستخط مرحوم آیت الله خویی در خصوص تطبیق این راویت بر مرحوم امام محل اظهار نظر @maktubateman
هدایت شده از حاج شیخ جعفر توسلی
🎤👈 روحانی معنوی و عرفانی حاج شیخ جعفر توسلی رحمة الله علیه 🔷 اگر ماشین داشتم، هر روز به مرقد امام خمینی أعلی الله مقامه الشریف می‌رفتم و فاتحه می‌خواندم و زیارت می‌کردم و برمی‌گشتم. ✅ امام، گردن این ملّت خیلی حق دارد. خیلی خدمت کرد. ایشان، رهبر ایران و اسلام بود. نائب امام عصر علیه السلام بود. ✅ تشییع ایشان در دنیا نظیر ندارد. با آن عظمت از دنیا رفت و با آن عظمت دفن شد. ◼️سالروز رحلت حضرت امام خمینی رضوان الله تعالی علیه تسلیت باد. 🆔👉@tavasolitabrizi
خوش به حال اونایی که امروز مرقد امام مشرف می شن و از معنویت امامین انقلاب حیاً و میتاً متنعّم می شوند. اگر از شما کسی اونجا بود یک سلام و صلوات از جانب من رو سیاه تقدیمشان کنه. کربــلا 💔 جبران کنم... @maktubateman
💐💐💐 از حضرت رسول اکرم صلوات الله علیه و آله روایت شده که فرمودند: بدترین مردم روز قیامت کسانی هستند که به خاطر پرهیز از شرّشان مورد احترام واقع می شوند به زبان ساده تر : برای اینکه شری از آنان به مردم نرسه بهشون احترام می گذارند. کافی ج ۲ ص ۳۴۰ @maktubateman
💐💐💐 امروز در یک جلسه ی دیگری آیت الله طبسی حفظه الله را زیارت کردم و یک مرتبه ی دیگر مطلب فوق را پرسیدم. ایشان فرمودند: من دستخط شیخ ابوالحسن شیرازی را بر در مسجد فاطمیه ی قم معروف به مسجد آیت الله بهجت رضوان الله علیه دیدم که نوشته بود، از آقای خویی شنیده است که لفظ رجل در روایت را بر امام خمینی سلام الله علیه تطبیق کرده است پس دستخط برای آقای شیرازی است که از مرحوم آیت الله خویی آن مطلب را شنیده بوده اند. کسانی که پست را منتشر کردند خواهشمندم اصلاحیه اش را هم منتشر کنند تا سهوی که پیش آمده حتی المقدور جبران شود. وفقکم الله @maktubateman
تطبیق کلمه ی روح الله در روایت قوم روح الله بر امام خمینی از آیت الله ادیب عبدالله‌ بن شریک از امام باقر (علیه‌السلام) نقل می‌کند: «أَقْبَلَ أَبُو بَکرٍ وَ عُمَرُ وَ الزُّبَیْرُ وَ عَبْدُ الرَّحْمَنِ بْنُ عَوْفٍ جَلَسُوا بِفِنَاءِ رَسُولِ اللَّهِ (صلوات الله علیه و آله ) فَخَرَجَ إِلَیْهِمُ النَّبِی(صلوات الله علیه و آله )، فَجَلَسَ إِلَیْهِمْ، فَانْقَطَعَ شِسْعُهُ فَرَمَی بِنَعْلِهِ إِلَی عَلِیِّ بْنِ أَبِی طَالِبٍ (علیه‌السلام)، ثُمَّ قَالَ: إِنَّ عَنْ یَمِینِ اللَّهِ عَزَّوَجَلَّ أَوْ عَنْ یَمِینِ الْعَرْشِ قَوْماً مِنَّا عَلَی مَنَابِرَ مِنْ نُورٍ وُجُوهُهُمْ مِنْ نُورٍ وَ ثِیَابُهُمْ مِنْ نُورٍ تَغْشَی وُجُوهُهُمْ أَبْصَارَ النَّاظِرِینَ دُونَهُمْ. قَالَ أَبُو بَکرٍ: مَنْ هُمْ یَا رَسُولَ اللَّهِ؟ فَسَکتَ، فَقَالَ الزُّبَیْرُ: مَنْ هُمْ یَا رَسُولَ اللَّهِ؟ فَسَکتَ، فَقَالَ عَبْدُ الرَّحْمَنِ: مَنْ هُمْ یَا رَسُولَ اللَّهِ؟ فَسَکتَ، فَقَالَ عَلِیٌّ : مَنْ هُمْ یَا رَسُولَ اللَّهِ؟ فَقَالَ: هُمْ قَوْمٌ تَحَابُّوا بِروحِ اللَّهِ عَلَی غَیْرِ أَنْسَابٍ وَ لَا أَمْوَالٍ أُولَئِک شِیعَتُک وَ أَنْتَ إِمَامُهُمْ یَا عَلِی» (طبری، بشارة المصطفی لشیعة المرتضی، الجزء الرابع، ص ۲۵۷ و ۲۵۸، حدیث ۶۱؛ مجلسی، ج ۶۸، ص ۱۳۹).  ترجمه 👈 « ابوبکر و عمر و زبیر و عبدالرحمن بن عوف نزد پیامبر خدا (صلوات الله علیه و آله) آمدند و در پیشگاه و آستانه درِ خانه پیامبر خدا (صلوات الله علیه و آله) نشستند پیامبر بر آنان وارد شد و کنارشان نشست بند نعلین کفش پیامبر پاره شد پس آن را به علی بن ابی‌طالب رساند که اصلاح کند؛ سپس گفت: همانا از طرف راست خدا یا از طرف راست عرش خدا قومی از ما بر می‌خیزند که بر منبرهایی از نور قرار دارند، چهره‌هایشان از نور و لباس‌هایشان نیز از نور است، صورت‌هایشان بر چشم نگاه کنندگان غیر خودشان پرده می‌اندازد (نور صورتشان، چشم بینندگان را خیره می‌کند). ابوبکر گفت: ای رسول خدا آنان چه کسانی‌اند؟ پیامبر سکوت کرد؛ زبیر گفت: ای رسول خدا آنان چه کسانی‌اند؟ پیامبر ساکت ماند؛ عبدالرحمن گفت: ای رسول خدا آنان چه کسانی‌اند؟ پیامبر سخن نگفت؛ سپس علی گفت: ای رسول خدا آنان چه کسانی‌اند؟ پیامبر فرمود: آنان قومی‌اند که بدون نسبت‌های خانوادگی و اموال و منافع مالی به وسیله روح الله به یکدیگر محبت می‌ورزند و دوست هم می‌گردند، آنان شیعه تو هستند و تو امام آن‌ها هستی ای علی». پ.ن: قبلا‌ در خصوص تطبیق رجل در روایت معروف رجل من اهل قم بر از مرحوم آیت الله خویی مطلبی نوشته بودم. محل اظهار نظر @maktubateman
تحلیلی بر بیانات امام خامنه ای در روز ۱۴ خرداد بعد از آنکه ایشان در بحبوحه ی فقدان رئیس جمهور ، نامه ای به جوانان آمریکایی در خصوص فلسطین نوشتند و با توجه به پر رنگ بودن فرمایشات امروز ایشان در خصوص فلسطین نسبت به بقیه ی صحبت ها این نتیجه گرفته می شود که اتفاقاتی که در سطح بین الملل در حال رخ دادن است خیلی مهم تر از اتفاقات داخلی است در بیانات امروز رهبری قبل از موضوع رئیس جمهور شهید و انتخابات در خصوص فلسطین صحبت کردند این تقدّم ، قرینه ای است بر اهمیت این موضوع نسبت به دو موضوع دیگر. چیزی که خیلی مشهود بود وعده ی اضمحلال و نابودی نه چندان دور اسرائیل با عبارات مختلف بود. خصوصاً وقتی این بیان را از زاویه ی دید امام خمینی بیان کردند یعنی انگار که این وعده ی نابودی را خود امام خمینی است که می دهد. دو تا شاهد آوردند بر اینکه وعده های امام محقق می شد هر چند صاحب نظران از این وعده ها تعجب می کردند یکی وعده ی رفتن رژیم پهلوی در همان روزهای اول نهضت اسلامی بود در حالیکه پیرامون امام چند نفر معدود بیشتر نبودند و دیگری وعده ی فروپاشی شوروی بود که هیچ صاحب نظری آن را محتمل هم نمی دانست. این که ایشان وعده ی نابودی اسرائیل را از زوایه ی دید امام مطرح فرمودند دارای معانی ای است. یکی اینکه این وعده هم مانند بقیه ی وعده های محقق شده و قطعی است و جای شک‌ و تردید نیست. دوم اینکه رهبری غیر مستقیم خودشان را چشم و زبان امام خمینی معرفی می فرماید. خود امام خامنه ای هر وعده ای که می دهند محقق می شود ، لازم نبود این وعده را از زاویه ی دید امام مطرح کنند ولی برای اینکه در روز ارتحال امام سخنرانی کردند لازم دانستند این وعده را از جانب مطرح کنند. خصوصاً به خاطر مراعات تأکیدی که در این روش وجود دارد. وعده هایی که ذکر شد ( نابودی پهلوی و شوروی ) توسط صاحب نظران ، در زمان خودشان قابل پیش‌بینی نبود ولی امروز رهبری از زبان صاحب نظرانِ موافق اسرائیل ، واقعی بودن و قریب الوقوع بودن این وعده را متذکر شدند پس به طریق اولی این وعده نیز محقق می شود. إن شاءَ اللــهُ یعنی در جایی که صاحب نظران وقوع وعده ی امام رو بعید می دانستند آن وعده ها محقق شد پس در قضیه ی اسرائیل که صاحب نظران مخالف جمهوری اسلامی هم آن را تأیید می کنند ، محقق خواهد شد. محل اظهار نظر @maktubateman
اگر دقت کرده باشید رهبری برای یاد کردن طوفان الاقصی به جای استفاده از ۷ اکتبر که در سراسر دنیا مطرح است از عبارت ۱۵ مهر استفاده کردند. این اصرار رهبری بر استفاده از الفاظ و عبارات فارسی در جای خود قابل تحسین است. اما نکته ی مهم تر از حفاظت از زبان فارسی نپذیرفتن سلطه ی غرب حتی در جعل اصطلاحات است یعنی ما نباید در اصطلاحات و نام گذاری ها از غرب پیروی کنیم بلکه باید بر اساس فرهنگ و عقیده‌ی خودمان عبارت سازی کنیم. مثلا غرب برای منطقه ی ما اصطلاح خاورمیانه را جعل کرده و خیلی از ماها هم سهواً داریم این عبارت را به کار می بریم ولی رهبری اصرار دارند که به جای خاورمیانه از اصطلاح غرب آسیا استفاده کنند. دلیل مخالفت رهبری با عبارت خاورمیانه این است که غربی ها خودشان را اصل حساب کردند و جهان را بر اساس دوری یا نزدیکی با خودشان نام گذاری می کنند اگر جایی به غرب دور باشد می‌شود خاور دور و اگر نزدیک باشد می شود خاور نزدیک و اگر میانه باشد می شود خاورمیانه رهبری اصرار دارند این آقایی غرب را خراب کنند لذا در اصطلاحات ابداً از آنان پیروی نمی کنند. نمونه اش هم همین هفت اکتبر که به پانزده مهر تغییر دادند. محل اظهار نظر @maktubateman