eitaa logo
🇮🇷ملک شهر🇮🇷
77 دنبال‌کننده
2.4هزار عکس
1.7هزار ویدیو
52 فایل
به نام خدا.کانال اخبار اطلاع رسانی ملک شهر و‌حومه ارتباط با ادمین: @Mohammmadrezasafari
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺انیمیشن انیمیشنی زیبا در مورد واقعه کربلا🌹 «ناسور» راوی جراحتی است که از شهادت مظلومانه امام حسین (ع) و یارانش در دل همه آزادی خواهان جهان ایجاد شده است🖤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 داستانی حیرت‌انگیز وماجرایی واقعی از درایت نجات‌بخش ائمة معصومین علیهم السلام، درجنگ نرم فرهنگی و نبرداقتصادی/ارزی (دمشق؛ ایام امامت امام سجاد علیه السلام)🌹 📜 صنعت کاغذ از ق.۱.ه ، و پیش‌تر درانحصار رومیان است، حتی صنعتگران مصر(از بلاد اسلامی) که کاغذ می‌سازند به روش رومیان نشان: «پدر، پسر و روح القدس» برآن نقش می‌کنند عبدالملک بن مروان بن حکم، خلیفه ۵ام بني امیة در دمشق کاغذی این‌گونه رامی‌بیند و در نشانش دقیق میشود، وقتی برایش ترجمه میکنند خشمگین میشود که چرا مصنوعات در بلاد اسلامی چنین نشانی دارند! به فرماندار مصر می‌نویسد ازاین پس بر کاغذها: «شهـد اللـه انـه لا الـه الا هـو» (خداوند شهادت می‌دهد که هیچ خدایی جزاو نیست) را حک نمایند، و به فرمانداران سایر ایالات اسلامی نیز فرمان می‌دهد کاغذهایی که نشان مسیحیت دارد ازبین برده، ازکاغذهای جدید استفاده کنند پس ازمدتی کاغذهای جدید با نشان توحید اسلامی رواج یافته و نمونه‌های آن به بازار بلاد روم نیز می‌رسد خبرش را برای قیصر، امپراطور روم شرقی می‌برند او به عبدالملک نامه می‌نویسد؛ ➖ کاغذسازی هماره با نشان رومی/مسیحی بوده و اگر کار تو درمنع آن درست است، پس خلفای گذشته اسلام خطاکار بوده‌اند و اگر آنان به راه درست رفته‌اند تو در خطا هستی من همراه این نامه، برای تو هدیه‌ای لایق فرستادم و دوست دارم کالاهای نشان‌دار را به حال سابق واگذاری، پاسخ مثبت تو موجب سپاس‌گزاری ما خواهد بود خلیفه‌ی اموی هدیه را نپذیرفته به قاصد قیصر می‌گوید: این نامه پاسخی ندارد باردیگر قیصر نامه نوشته وهدیه دوبرابر می‌ فرستد ولی فایده ندارد قیصر دست بر نمی‌دارد و بارسوم، به عبدالملک می‌نویسد: «دو بار خواسته‌ی مرا بر نیاوردی برای سوم بار هدیه را دوچندان سابق فرستادم، می‌دانی که ضرب سکه ویژه ما رومیان است، سوگند به مسیح اگر اجناس نشان‌دار مصری را به حال پیش برنگردانی فرمان دهم تا زروسیم را با دشنام به پیامبر اسلام سکه بزنند پس همان بهتر که هدیه را بپذیری، وخواسته‌ی ما را برآوری تا روابط دوستانه‌مان چون گذشته پا برجا بماند» عبدالملک این‌بار خودرا درمخصمه می‌بیند زیرا درتمام بلاداسلامی سکه‌های رومی رایج بوده، و بازار اسلامی به این سکه‌ها وابسته است عبدالملک ، ناامیدانه با اطرافیان مشورت می‌کند، هیچ‌کس چاره‌ای ندارد، اما یکی ازحاضران پیشنهاد متفاوتی می‌دهد: ➖چاره در شام نیست چاره مشکل را باید درحجاز ونزد اهل بیـت پیامبر بجویی عبد الملک تأیید می‌کند به فرماندار مدینه نامه می‌نویسد و فرستاده‌ی قیصر را دردمشق نگه می‌دارد تا این‌بار با جوابی راهی‌اش کند درمدینه امام سجاد(ع) بعداز جنایات یزید در وقایع «کربلاء، حره و مکه» اکنون درحالت تقیه اند امام موضوع را به فرزندش محمد بن علي (امام باقر ع) واگذار می‌نماید شاید برای نشان‌دادن کفایت فرزندش، یا ساده جلوه‌دادن راه‌حل .. فرماندار مدینه، محمد بن علي را با احترام راهی شام می‌کند، قضیه را درشام برایشان شرح می‌دهد، محمد بن علي(ع) می‌فرماید: «خداوند این کار را (تهدید قیصر) براو ممکن نخواهد ساخت چاره نیز آسان است، هم اکنون صنعت‌گران را گِرد آور تا به ضرب سکه بپردازند بر یک رو سوره توحید و برروی دیگر نام پیامبر(ص) را نقش کنند بدین ترتیب از مسکوکات رومی بی‌نیاز می‌شویم، وزن هر ده سکه از سه نوع زر و سیم و مفرغ،۷ مثقال باشد نام شهری که درآن سکه می‌زنند؛ و نیز سال ضرب راهم برسکه‌ها درج کنند» عبدالملک دستور امام را عملی ساخته، و به همه شهرهای اسلامی می‌نویسد که معاملات باید با سکه‌های جدید انجام شود وهرکس از سابق سکه‌ای دارد، تحویل دهد وسکه اسلامی دریافت دارد آنگاه فرستاده قیصر را ازآن‌چـه انجام شده آگاه ساخته و بازمی‌گرداند در قسطنطنیة درباریان قیصر ازاو می‌خواهند تهدید خودرا عملی سازد، قیصر معتقداست دیگر بیهوده است، چون در بلاداسلامی پول رومی ازرونق افتاده .. با درایت امام سجاد(ع) درسپردن مسؤولیت به فرزندش، و با ابتکار امام محمد باقر(ع) در سنین نوجوانی اولین سكه براى پول رايج خلافت اسلامى ضرب می‌شود وبا اسقاط سكه رومى توسط عبدالملك درسال 76 هجری، وابستگی دنیای اسلام به پول، و ارزخارجی قطع شده، وطمع بیگانگان برای مداخله درامور کشورداری وتأمین منافع‌شان ازبین می‌رود متأسفانه پس ازتجزیه امپراطوری اسلامی دردنیای معاصر با مکروفریب گردانندگان مخفی دنیا، دوباره پول خارجی بربلاد اسلامی مسلط می‌شود ➖➖➖ مقام معظم رهبری درسال‌های اخیر به تدریس از گذشته تا حال رواج داشته ای پیامبر: هرگز یهود و نصاری از تو راضی نخواهند شد مگر آنکه پیروی از آیین آنها کنی بقره/۱۲۰
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌸موضوع👈عبادت🌸 ............................ دیوان شمس (مولوی): روزها فکر من این است و همه شب سخنم که چرا غافل از احوال دل خویشتنم از کجا آمده‌ ام آمدنم بهر چه بود به کجا می‌ روم آخر ننمایی وطنم مانده‌ ام سخت عجب کز چه سبب ساخت مرا یا چه بوده‌ است مراد وی از این ساختنم مرغ باغ ملکوتم نِیم از عالم خاک چند روزی قفسی ساخته‌ اند از بدنم من به خود نامدم اینجا که به خود باز روم آنکه آورد مرا باز برد تا وطنم ◾️از مهم ترین سؤالاتی که هر کس از خود می کند این است که «ما برای چه آفریده شده ایم؟» و «هدف آفرینش انسان ها و آمدن به این جهان چیست؟» جواب 👇 ◾️قال الله تبارک و تعالی: «وَمَا خَلَقْتُ الْجِنَّ وَالْإِنْسَ إِلَّا لِيَعْبُدُونِ» ذاریات/56 «من جن و انس را نیافریدم جز برای اینکه عبادتم کنند (و از این طریق تکامل یابند و به من نزدیک شوند».
سوال👇 حقیقت «عبادت» چیست؟ برای یافتن پاسخ این سئوال باید بفهمیم «عبد» و «عبودیت» چیست؟! «عبد» از نظر لغت عرب به انسانی می گویند که سر تا پا تعلق به مولا و صاحب خود دارد، اراده اش تابع اراده ی او، و خواستش تابع خواست او است. در برابر او مالک چیزی نیست، و در اطاعت او هرگز سستی به خود راه نمی دهد.
«يَآ أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا ارْكَعُوا وَاسْجُدُوا وَاعْبُدُوا رَبَّكُمْ وَافْعَلُوا الْخَيْرَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ» حج/77 «ای کسانی که ایمان آورده اید رکوع کنید و سجود بجا آورید و پروردگارتان را عبادت کنید و کار نیک انجام دهید تا رستگار شوید.» ◾️ رکوع و سجود از میان تمام ارکان نماز به خاطر اهمیت فوق العاده آنها در این عبادت بزرگ است. ◾️دستور عبودیت به طور مطلق که بعد از این دو بیان شده هر گونه عبادت و بندگی خدا را شامل می شود.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
علامه طباطبایی حقیقت عبادت را این می‌داند که بنده، خود را در مقام ذلت و عبودیت قرار داده و از هر چیز دیگر بریده، به یاد پروردگار خود باشد و او را ذکر گوید. طباطبایی، المیزان، ۱۳۹۰ق، ج۱۸، ص۳۸۸.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فهرست انواع عبادات:👇 ۱ - توصیف اجمالی اقسام عبادات ۱.۱ - عبادات فردی ۱.۲ - عبادات اجتماعی ۱.۳ - عبادات خدائی ۲ - اقسام عبادات فردی ۲.۱ - روزه ۲.۲ - اعتکاف ۲.۳ - حجّ ۲.۴ - علم و دانش ۲.۵ - تامین معاش ۲.۶ - انتظار فرج ۲.۷ - نیت پاک ۳ - اقسام عبادات اجتماعی ۳.۱ - نبرد و فداکاری ۳.۲ - امر بمعروف و نهی از منکر ۳.۳ - دفاع از حقوق مسلمانان ۳.۴ - کمک به نیازمندان ۳.۵ - احسان به پدر و مادر ۳.۶ - خانه داری ۳.۷ - پیمان زنا شوئی ۳.۸ - مجالست باعالم ۳.۹ - تولِّی و تَبَّری ۳.۱۰ - نگاه برادرانه ۳.۱۱ - هدایت و ارشاد ۳.۱۲ - اصلاح بین مردم ۳.۱۳ - خمس ۳.۱۴ - زکات ۳.۱۵ - پرداخت صدقات ۳.۱۶ - انفاق ۳.۱۷ - عفت و پاکدامنی ۳.۱۸ - آموختن علم ۳.۱۹ - عدالت پیشوا ۴ - اقسام عبادات خدائی ۴.۱ - نماز ۴.۲ - به یاد خدا بودن ۴.۳ - دعا ۴.۴ - تفکر در اسرار آفرینش
۱.۱ - عبادات فردی👇 منظور از این نوع عبادت، اعمال و تکالیفی است، که بر اساس نیّت بندگی و تقرّب صورت می‌گیرد، اما جنبه‌ی فردی دارد، و منافع آن نیز بیشتر و در درجه‌ی اول متوجه خود شخص می‌گردد، مانند: روزه، اعتکاف، حج، تحصیل علم، کسب معاش، انتظار فرج، و نیت پاک.
۱.۲ - عبادات اجتماعی این نوع عبادات شامل سلسله اعمال و وظایفی می‌شود؛ که در درجه‌ی اول منافع و آثار آن متوجه‌ی افراد اجتماع می‌گردد، و این دسته اعمال را باز بدو دسته‌ی وظائف جسمی و بدنی؛ و تکالیف مادّی و مالی می‌توان تقسیم نمود: دسته‌ی اول، وظائف واعمالیست که مربوط بجسم و فعالیت بدنی انسان است، مانند: جهاد، امر به معروف و نهی از منکر، همکاری درکارهای اجتماعی؛ دفاع از حقوق جامعه، رعایت حقوق پدر و مادر و همسایه و استاد، توّلی و تبرّی، صلح و سازش بین افراد، و خانه‌داری زن، و دسته‌ی دوم؛ کارهائی که مربوط بصرف مال و ثروت است، مانند پرداخت خمس؛ زکات؛ انفاق؛ صدقات؛ و سایر حقوق مالی.
۱.۳ - عبادات خدائی اگر چه این دسته عبادات، با احکام دو دسته‌ی قبل چندان تفاوتی ندارد؛ و معمولا وظائف خدائی و مردمی انسان درهم آمیخته است؛ اما در عین حال در درجه‌ی اول؛ جهت معنوی و بندگی آن بیشتر مورد توجه است، تا آثار و جهات فردی و اجتماعی آن، مانند: نماز، مناجات، ذکر، دعا،شناخت صفات خدا، تفکّر در نظام خلقت، و آشنائی با اسرار و حکمت‌های پروردگار.
۲_ اقسام عبادات فردی اکنون طبق سه دسته بندی فوق، قسمتی از آیات و روایات عبادات فردی را از نظر می‌گذرانیم: ۲.۱ - روزه درباره‌ی روزه و احکام و شرایط آن در قرآن کریم ۱۳ آیه وجود دارد، که یکی از آن آیات چنین است: «کُتِبَ عَلَیْکُمُ الصِّیامُ کَما کُتِبَ عَلَی الَّذِینَ مِنْ قَبْلِکُمْ لَعَلَّکُمْ تَتَّقُونَ؛[۱]حکم روزه برای شما مقرّر و نوشته شد، همچنانکه این حکم برای امم قبل از شما هم نوشته شده بود.»
۲.۲ - اعتکاف اعتکاف یک عبادت اسلامی است، که طبق شرائطی؛ مانند: سه روز توقّف در مسجد با روزه گرفتن؛ و خودداری از معاشرت‌های جنسی، باید انجام گیرد، گاهی هم پیامبر (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) بعنوان اِعتکاف ده روز در مسجد می‌ماند و در حال عبادت و مناجات بسر می‌برد و می‌فرمود: «اعتکاف عشر فی شهر رمضان تعدل حجتین و عمرتین.[۲] ده روز اعتکاف در ماه رمضان مساوی است با دو حجّ و دو عمره.»
۲.۳- حجّ پیرامون عمل حج و شرائط و دستورات آن؛ در قرآن ۲۲ آیه وجود دارد، که یکی از آن آیات چنین است: «وَ اَذِّنْ فِی النَّاسِ بِالْحَجِّ یَاْتُوکَ رِجالاً وَ عَلی کُلِّ ضامِرٍ یَاْتِینَ مِنْ کُلِّ فَجٍّ عَمِیقٍ؛ [۳]ای ابراهیم! اعلام حجّ کن، تا مردم پیاده و سوار؛ از هر نقطه‌ای دور دست بسوی تو آیند، و به اعمال حجّ و منافع آن دست یابند.»
۲.۴ - علم و دانش علم و دانش آموختن نیز، از عبادات مسلّم و چشمگیر اسلامی است، و به‌منظور ارزش و اهمیت این عبادت، از مادّه‌ی علم و مشتقّات آن، در قرآن کریم ۸۵۵ مرتبه سخن به‌میان آمده است. پیغمبر (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) در بیان دیگر می‌فرماید: «فضل العلم احب الیّ من فضل العبادة.[۴] برتری و امتیاز علم در نزد من از ارزش و برتری عبادت بیشتر است.»
۲.۵-تامین معاش تامین معاش، و تحصیل نیازمندیهای یک زندگی شرافتمندانه و اسلامی، از وظائف و عبادات یک فرد مسلمان به‌شمار آمده است. پیغمبر (صلّی‌الله‌علیه‌وآله‌وسلّم) فرمود: العبادة سبعة اجزاء، افضلها طلب الحلال.[۵] عبادت هفت قسمت است، که پرفضیلت‌ترین قسمت آن، بدست آوردن مال و دارائی حلال است.
۲.۶-انتظار فرج انتظار فرج و ظهور امام غائب (علیه‌السّلام) و خود را ساختن و برای آمدن امام آماده گشتن و چشم براه تشکیل یک حکومت عادل دوختن نیز از جمله عبادات فردی اسلامی است. علی (علیه‌السّلام) فرمود: «افضل العبادة، الصبر و الصمت، و انتظار فرج.[۶][۷]بالاترین عبادت، صبر در جای خود، و سکوت بمورد، و انتظار فرج است.»
۲.۷ - نیت پاک نیّت پاک و تصمیم باعمال خیر و انسانی، از جمله عبادات فردی است. شخصی به امام صادق (علیه‌السّلام) عرض کرد: قربانت گردم، عبادت چیست؟ امام فرمود: «حسن النیة بالطاعة؛[۸] نیت پاک داشتن و تصمیم بر اطاعت، عبادت است.»
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
hasan-kateb-ghadam-ghadam-ba-ye-alam--(musiclove.ir).mp3
6.21M
قدم قدم با یه علم.... حسن کاتب
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فاصله مرزهای‌ایران تا کربلا و نجف