eitaa logo
مدارس امین
22.9هزار دنبال‌کننده
12.5هزار عکس
5.6هزار ویدیو
7.3هزار فایل
✅ کانال آموزشی و محتوایی مدارس امین ✅ کانال اطلاع رسانی مدارس امین https://eitaa.com/amouzeshamin
مشاهده در ایتا
دانلود
پرداخته اند. امام سجاد (ع) آدم سازی می کردند. دانه دانه آدم می آوردند و تربیت می کردند. حضرت علی (ع) این کار را نکرد چون حکومت در دستش بود و احتیاج به این کار نداشت. امام زمان هم که بیایند، اول حکومت تشکیل می دهند. اول با طاغوت مبارزه می کنند. و فضای تربیتی مثل خانه ی امام سجاد (ع) بوجود بیاید. امام سجاد غلامشان را صدا زدند و او نیامد. دیدند که در اتاق نشسته. گفتند چرا جواب نمی دهی؟ گفت: چون از شما حساب نمی برم. احساس امنیت می کرد. می توانست معصیت کند ولی اکثر غلامان امام سجاد (ع) معصیت نمی کردند. آقا از او تشکر کرد که چنین خبر خوبی به او داده است که از او حساب نمی برد. و از خدا سپاسگزاری کرد و غلام را در راه خدا آزاد کرد. جامعه ی مهدوی می خواهد این فضا را برای اکثریت انسانها ایجاد بکند. طبیعتاً به این فضا خواهد رسید. چون انسانها فطرت و عقل دارند. حضرت عقل ها را شکوفا می کند. بستر سقوط و کفر را هم از بین می برد. شمشیر حضرت برای آنجاست. شمشیر حضرت برای نمازخوان کردن ما نیست. کسانی که الان نماز نمیخوانند به احتمال زیاد شمشیری آنها را وادار به بی نمازی میکند. شمشیر تمسخر دیگران. شمشیری که با تزیین اسارت های دروغین برای او ایجاد می کنند. بعضی ها فیلم سیاه و سفید را رنگی تعریف می کنند و فرد محاصره میشود و مجبور است به این شرایط تن بدهد. بخصوص در مورد جوانها. روایت از امام صادق (ع ) داریم: بین جوانها و کسانی که غُلو می کنند فاصله بیندازید. بزرگنمایی میکنند. زیاده گویی میکنند. این جوان هم یک احساس نیاز بی حد طلبی دارد. بعضی ها این قدر چیزی را محکم می گویند که جوان باورش میشود و فکر خودش را هم در توجیه او بکار می گیرد. فکر کنم حضرت دو گروه را حسابشان را می رسد. یکی با کسانیکه با زور اسلحه و قدرت و ثروت به جان مردم افتاده اند و یکی کسانی که با زور هنر و فریب ابزار رسانه به جان مردم افتاده اند. حضرت این اسارت را از بین خواهد برد. همه در یک فضای آزاد و معقول قرا می گیرند و رشد پدید می آید. ما باید جامعه ی حضرت را دقیقاً لمس کنیم. نه این که تصور کنیم معجزه ای رخ می دهد و ما نا خودآگاه آدم خوبی می شویم. نه اینکه حضرت خوبی را به ما تحمیل می کند. بلکه رمز تربیتی حضرت و روند خوب شدن جامعه این است که حضرت از طرفی جلوی فریب دیگران را می گیرد، از طرفی خودشان هم زور نمی گویند. و کسی را فریب نمی دهند. انتظار چنین صحنه ای انسان را شاد می کند. اثرات تربیتی انتظار را توضیح دهید. آثار انتظار که می خواهیم درباره ی آن صحبت بکنیم، مثل انتظارهای معمولی ما نیست. انسان منتظر، انتظارش می تواند از یک حداقلی شروع بشود تا یک حداکثر. از حد متوسط بخواهد کم کم بالا برود، این آثار خودش را نشان می دهد. ما برای تشدید انتظار باید تلاش بکنیم. هرکس در دعای ندبه نشست و اشک ریخت منتظر نیست. امامان ما در انتظار امام موعود ببینید چطور اشک می ریزند و انسان تعجب می کند. برای اینکه آنها خودشان امام بودند. آنها در موقعیت دیگری هستند ولی وقتی طول دوران غیبت را تصور می کردند آنچنان اشک می ریختند که ناقلان می گویند: ما تعجب کردیم. در مورد این فضا باید خیلی تفکر کنیم و به تخیل بپردازیم. در شعرها از خوبی حضرت صحبت می شود ولی از اینکه حضرت چه می کند و روند چه شکلی دارد صحبت نمی کنند. مثل اینکه ما از شهدا بخواهیم صحبت بکنیم، میگوییم شهدا خوب هستند ولی نمی گوییم شهدا چطوری خوب شدند؟ مثلاً مردم فکر می کنند شهید همت و شهید بروجردی و شهید چمران از اول که بدنیا آمدند همین جوری بوده اند. اگر روند را نشان بدهند، بچه ی من هم می گوید: من در این قسمت زندگی شبیه او هستم و به آن مقطع هم خواهم رسید. در دعای ندبه شاعرانه با حضرت صحبت نمی کنیم. تمام اقدامات حضرت را یکی یکی ذکر میکند. و برای اقداماتش گریه میکند. منتظر برای این بستر گریه می کند. در قسمتی می گوید: کجاست آن لحظه های نورانی که زیر سایه تو که اگر من درس میخوانم کار می کنم بخاطر خلاقیت و شکوفایی است. بعضی ها درباره ی احساسات نسبت به حضرت صحبت می کنند. می گویم: این احساسات نسبت به حضرت با احساسات ما فرق می کند. این حداقل احساسات است. در فراق آقا اشک نباید ریخت، خون باید گریه کرد. این یعنی احساسات و ما هنوز به آنجا نرسیده ایم. البته اگر معرفت پیدا کنیم احساستمان هم تشدید پیدا خواهد کرد. اما آثار تربیتی انتظار، یکی از آثار عجیب انتظار که کسی هم به آن توجه نمی کند این است که ما خودمان را در دوران غیبت در جهان در اقلیت می دانیم. منتظرانی که با شناسنامه موعود را می شناسند، در اقلیت هستند. پس من که در جامعه در اقلیت هستم بهتر رفتار می کنم. بعضی از ایرانی ها می گویند: ما در خارج خیلی مرتب رفتار میکنیم تا نگویند: شما ایرانی ها این جوری هستید و تحقیرمان نکنند. بعضی اقلیت های مذهبی در کشور ما خیلی خوب رفتار می کنند از همین مذهب در کشوری دی
گر و انسان آنرا می بیند. هر جا گروهی اقلیت باشد بهتر رفتار میکند. اگر ما منتظر حکومت و جامعه ی فراگیری هستیم و در اقلیت هستیم، آیا آن رفتار خوب در ما دیده می شود؟ چقدر باید قشنگ عمل بکنیم. این عمده ترین اثر تربیتی انتظار است که این وضعیت را موجب میشود. آثار دیگر، امید بخشی، احساس هویت و افتخار است. شما به بچه ات بگو: جهان آینده دنیا را امام من و تو اداره می کند. ما صاحبان جهان خواهیم شد. ما همان مستضعفان هستیم و ما را ضعیف کردند چون حرف حق می زنیم. این هویت عالی چقدر می تواند اثر بگذارد. این ها آثار انتظار هستند که میشود خیلی روی آنها کار کرد. احساس افتخار در کنار امید در کنار احساس اقلیت در انسان تحول ایجاد می کند.    
لذت زندگی قسمت اول 👇🏻👇🏻👇🏻 مشکلی پیش می‌آید و مجبور می‌شوی برای رفع آن، از روستا به شهر بروی! اعتراض می‌کنی و می‌گویی: «خدایا چرا در این دل شب، مرا آواره این جادّه خلوت و یخ زده کردی! به جای اینکه گرهی از زندگیم باز کنی، گرهی به گره‌هایم می‌افزایی.» نصف شب که خسته و کوفته به روستا برمی‌گردی، مسافری را می‌بینی که در انتظار ماشین کنار جادّه مچاله شده است. با کنجکاوی سراغش می‌روی! از شدّتِ سرما بدنش یخ زده است. او را بلند می‌کنی و مقابل چراغ ماشین قرار می‌دهی. بسیار متعجّب می‌شوی... در طول مسیر اشک شوق می‌ریزی و خدا را شکر می‌کنی و می‌گویی: «خدایا از اینکه مرا به این سفر فرستادی، سپاسگزارم! از اینکه در ابتدای سفر به تو اعتراض کردم، عذر می‌خواهم! اگر پسرم اینجا می‌ماند، تا صبح زیر برف دفن می‌شد و از سرما می‌مُرد!»...
▫️ آیت الله اعرافی در پیام نوروزی به حوزویان: 🔶 تشریح سیاست های حوزه علمیه در آغاز قرن و سال جدید/ حوزه با وجود سختی مسیر، تحولی مهم در پیش روی دارد 🔻 مدیر حوزه های علمیه کشور در پیام نوروزی خود به طلاب، اساتید و فعالان حوزوی از طرح های بزرگ حوزه در آغاز قرن جدید خبر داد. ➖ فرازهایی از این پیام: 🔸 پایه ریزی یک حوزه علمیه جدید به نام حوزه علمیه قم یکی از تحولات مهم قرن حاضر است. 🔹 در همین یک قرن حوزه علمیه قم و نهاد روحانیت شاهد، شکل گیری نهضت ها و جریان های فکری متعدد هستیم و بالاترین دستاورد این یک قرن، شکل گیری نهضت امام راحل و سپس انقلاب شکوهمند اسلامی است. 🔸 حوزه عصر جدید، حوزه ای است که با سختی ها و چالش های فراوان و البته رسالت های سنگینی مواجه است. در این روزها باید با توشه گیری از گذشته آماده حرکت نو شویم. 🔹 گرچه امروز حوزه های علمیه ما تخصصی تر شده است و بخش هایی دیگر بر دوش دانشگاه است ولی روزگاری همه این علوم در حوزه ها و مدارس علمیه تدریس می شدند. حوزه های علمیه ما از پیشینه بزرگی از قلمروهای مختلف معرفتی برخوردار است. این دانش بنیانی و معرفت نهادی را باید بشناسیم، به آن افتخار کنیم و آن را تحول ببخشیم و به سمت قلمروهای جدید حرکت کنیم. 🔸 حوزه تاریخ پر افتخار دارد و ضمن آنکه باید به آن افتخار کنیم، نباید در آن تاریخ بمانیم و به افق های جدیدی در این زمینه قدم بزنیم و گام برداریم. 🔹 حوزه و نهاد روحانیت، همواره مردم گرا و اجتماعی بوده است و در کنار مردم به ویژه نیازمند و مستمندان قرار داشته است که این هویت، هویت کمی نیست. به شدت باید نسبت به کاهش این مساله در نهاد روحانیت و حوزه نگران باشید. 🔸 ذات حوزه یک ذات اجتماعی و سیاسی به معنی درست است نه سیاست زدگی و بازی های سیاسی؛ بلکه سیاست مبتنی بر اندیشه الهی است. 🔹 ضرورت هم افزایی در جهت ارتقای عناصر هویتی حوزه و ضرورت بازسازی و بالندگی حوزه و اصلاح ضعف ها و کاستی ها امر بسیاری مهمی است که باید به آن بپردازیم. 🔸 بیش از ۱۰۰ طرح مهم و تحولی و بزرگ در پرتوی اسناد متعدد در چند سال گذشته در مدیریت حوزه و حوزه انجام شد و در دو سال اخیر آرام آرام به سمت اقدامات جدید حرکت کردیم و در این زمینه به دنبال عمق بخشیدن به این امور هستیم. 🔹 در یکصدمین سالگرد احیای حوزه علمیه قم قرار داریم که در این زمینه باید خروجی مناسبی در بازشناسی دستاوردهای حوزه علمیه قم و دستاوردهای حوزه های علمیه در یک صد سال اخیر داشته باشیم. 🔸 می دانیم که سخت ترین وضعیت معیشت از آن طلاب است که بیش از ۹۰ درصد جامعه روحانیت در سختی و رنج زندگی می کنند و در کنار سایر اقشار به شکل جدی تر جامعه وسیعی در حوزه جامعه روحانیت با سختی های زندگی دست و پنجه نرم می کنند. معیشت هدفمند با هدف کاستن از بار سختی ها وظیفه ماست. 🔹 ما با همه طلاب و اساتید و محققان و مبلغان و فعالان و مدیران و کادر حوزه میثاق را می بندیم که برای ارتقای حوزه سر از پا نشناسیم. نیازمند آن هستیم که مطالبات رهبری و رهنمودهای ایشان و اندیشه متعالی امام بزرگوار را به عنوان محور قراردهیم و همچنین هدایتهای مراجع معظم و نظرات و طرح های اساتید و طلاب را مد نظر قراردهیم و طرح کلان تحول حوزه در قالب اسناد و برنامه ۵ ساله در حال انجام است. این مسیر دشوار است ولی با عزم و تلاش همه گان محقق می شود. 🔻متن کامل پیام https://hawzahnews.com/xbDHv @HawzahNews | خبرگزاری‌حوزه
🌿🍀🌿 🔸️وظائف دانشمندان: 💥قال الباقر عليه السلام : 🔸️اَ لْعُلَماءُ فى اَ نْفُسِهِمْ خانَةٌ، اِنْ كَـتَمُوا النَّصيحَةَ، 🔸️ اِنْ رَاَوْا تائِها ضالاًّ لايَهْدونَهُ اَوْ مَيِّتا لايُحْيونَهُ فَبِئْسَ ما يَصْنَعونَ، 🔸️ لاَِنَّ اللّه َ تَبارَكَ وَ تَعالى، اَخَذَ عَلَيْهِمُ الْميثاقَ فِى الْـكِتابِ اَنْ يَاْمُروا بِالْمَعْروفِ وَ بِما اُمِروا بِهِ 🔸️وَ اَنْ يَنْهَوْا عَمّا نُهوا عَنْهُ 🔸️وَ اَنْ يَتَعاوَنوا عَلَى الْبِرِّ وَ التَّقْوى وَ لايَتَعاوَنوا عَلَى الاِْثْمِ وَ الْعُدْوانِ؛ 💎 💥امام باقر عليه السلام فرمود: 🔸️اگر دانشمندان، نصيحت را پنهان دارند، خيانت كرده اند. 🔸️اگر سرگشته گمراهى را ديدند و او را راهنمايى نكردند 🔸️و يا (دل) مرده اى را زنده ننمودند، وه كه چه كار زشتى كرده اند! 🔸️چون خداوند تبارك و تعالى، در كتاب، از ايشان پيمان گرفته كه به معروف و آنچه فرمان يافته اند، فرمان دهند 🔸️ و از آنچه نهى شده اند، نهى كنند 🔸️و بر نيكوكارى و پرهيزكارى، يكديگر را يارى كنند و در گناه و ستم، يكديگر را يارى نكنند.۱ ------------------ ۱-كافى، ج 8، ص 54، ح 16. 🌾🌺🌾🌺
راه‌های ایجاد حضور قلب چیست؟ 1. قبل از ورود به نماز، با خودتان بگویید این آخرین نماز عمر من است. (انسان آخرین کارهایش را با حضور قلب بیشتری انجام می‌دهد) 2. چیزهایی که باعث می‌شود حواستان در نماز پرت شود را از خود دور کنید. مثلاً: خواندن نماز در محلی که رفت و آمد در آن نباشد؛ خاموش بودن از تلویزیون، موبایل و..؛ احتیاج به رفتن به دستشویی. 3. ایجاد آمادگی قبل از نماز با: صحبت نکردن هنگام وضو و گفتن ذکرهای هنگام وضو؛ گفتن اذان و اقامه؛ همیشه اول وقت نماز خواندن؛ تا حد امکان نماز را به جماعت و در مسجد خواندن. 4. خدا را حاضر و ناظر ببینید که در مقابلش ایستاده‌اید و مستقیم می‌خواهید با خودش حرف بزنید و به خودمان بگوییم خدا دارد مرا می‌بیند. 5. اگر در بین نماز متوجه شدید حواستان پرت شده است، آن حواس‌پرتی را ادامه ندهید و به خودتان بگویید من در حضور خداوند ایستاده‌ام. 🔹 @tebeeslami0 🔹
🌿🍀🌿 🔸️گفتار نیک: 💥قال الامام باقر عليه السلام : فى قَوْلِهِ تعالی «قُولُوا لِلنّاسِ حُسْنا»۱ 🔸️قال: قُولوا لِلنّاسِ اَحْسَنَ مَا تُحبّونَ اَنْ يُقالَ لَكُمْ، 🔸️ فَاِنَّ اللّه َ ـ عَزَّ وَ جَلَّ ـ يُبْغِضُ اللَّعّانَ السَّبّابَ الطَّعّانَ عَلىَ الْمُؤْمِنين، 🔸️ اَ لْفاحِشَ الْمُتَفَّحِشَ السّائَلَ الْمُلْحِفَ، 🔸️ وَ يُحِبُّ الْحَيّى الْحَليمَ الْعَفيفَ الْمُتعَفِّـفَ؛ 💎 💥امام باقر عليه السلام در تفسیر آیه شریفه : درباره اين گفته خداوند كه «با مردم، به زبان خوش سخن بگوييد»، فرمودند: 🔸️ بهترين سخنى كه دوست داريد مردم به شما بگويند، به آنها بگوييد، 🔸️ چرا كه خداوند، لعنت كننده، دشنام دهند، زخم زبان زننده بر مؤمنان، 🔸️ و زشت گفتار، بدزبان و گداى سمج را دشمن مى دارد 🔸️و با حيا و بردبار و عفيفِ پارسا را دوست دارد.۲ -------------------- ۱- آیه ۸۳ بقره ۲-از کتاب امالى صدوق، ص 326. 🌾🌺🌾
مهارت های ارتباطی انسان موجودی اجتماعی است و اجتماع با ارتباط و تعامل معنی پیدا می کند. مهارت های ارتباطی نظیر خوب حرف زدن، اعتماد به نفس، غلبه بر مشکلات، کار گروهی، ابراز احساسات، ابراز وجود و ده ها مورد دیگر همگی در چهارچوب مهارت های ارتباطی قرار می گیرند. آموزش و کسب این مهارتها بسیار ضروری بوده و ارتباط بسیار تنگاتنگی با آینده فرد بخصوص کودکان و نوجوانان دارد. چه بسا افراد بزرگسالی که از کودکی این مشکلات را با خود به دوش کشیده و کماکان در مهارت های ارتباطی ضعف دارند! مهارت های ارتباطی چیست؟ همه ما به نوعی در اجتماع سهم داریم. برای اینکه بتوانیم فردی موفق باشیم حتما باید در ارتباطات خوب عمل کنیم. فرض کنید شخصی در یک رشته کاری، تخصص تمام عیار دارد. برای اینکه بتواند تخصص و مهارت خود را نشان داده و اثبات کند باید مهارت ارتباطی داشته باشد. در واقع لازمه بسیاری از ایفای نقش ها در جامعه، داشتن مهارت ارتباط مناسب است. مشکلات ناشی از نبود مهارت های ارتباطی افرادی که مهارت ارتباطی خوبی ندارند موانع و مشکلات بسیاری را پیش روی خود می بینند. بخشی از آنها بشرح زیر است: ۱_ ناتوانی در گرفتن حق و حقوق اجتماعی ۲_ ناکامی و شکست در فعالیت های اجتماعی ۳_ از دست رفتن موقعیت ها و شانس های طلایی ۴_ محکوم شدن به تنهایی و انزوا ۵_افسوس و حسرت حاصل از مشکلات ۶_ پایین آمدن متوالی اعتماد به نفس و بروز مشکلاتی نظیر افسردگی و ده ها مشکل دیگر …
♨️توصیه های شش گانه، عملی و عبادی آیت الله وحید خراسانی 🔸سعادت دنیا و آخرت در توجه و توکل به خداوند متعال و توسل به ولی او عجل الله تعالی فرجه الشریف است و برای رسیدن به این مهم به نکات ذیل توجه کنید:   1⃣در همه حال خداوند تبارک و تعالی را در نظر داشته باشید که او این همه نعمت های بی پایان را به شما داده است و سعی کنید نماز را اول وقت بجا آورید که اول وقت رضوان الله تبارک و تعالی است.   2⃣هر روز بعد از نماز صبح (اللهم رب النور العظیم...) را بخوانید که وسیله ارتباط با حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف است.   3⃣هر روز صبح بعد از نماز و شب قبل از خواب یازده مرتبه سوره توحید را قرائت کنید و در شبانه روز هر مقدار توانستید این سوره را بخوانید.   4⃣سعی کنید هر روز حداقل پنجاه آیه قرآن و اگر میسّر است یک جزء قرآن برای حضرت ولی عصر عجل الله تعالی فرجه الشریف تلاوت کنید.   5⃣بعد از هر نماز تسبیحات حضرت زهرا علیهاالسلام فراموش نشود و بعد از آن سه مرتبه بگویید: «صلی الله علیک یا ابا عبد الله و علی المستشهدین بین یدیک و رحمه الله برکاته» و دعای «اللهم کن لولیک...» را بخوانید.   6⃣هر روز صبح یا شب «سوره یس» برای حضرت زهرا علیهاالسلام قرائت نمایید.
آیا می دانید زمانیکه زیارت عاشورا میخونیم چی میگیم و چی طلب میکنیم؟ در زیارت عاشورا چیزی حدود هجده دعا می‌کنیم که متناسب با آن، هجده مقام را از خدا می‌خواهیم. درخواست‌های انسان در زیارت عاشورا، دنیوی و مادی و فانی نیست، بلکه همگی معنوی است. بعضی از این مقام ها به‌قدری بالاست که اگر زیارت عاشورا وجود نداشت، نمی‌توانستیم باور کنیم که کسی جرأت درخواست آنها را از خدا داشته باشد. اینها خیلی خواسته‌های بزرگی هست و انسان از آنها درجات سلوک را یاد می‌گیرد، چون از پایین شروع می‌شود و به بالا می‌رسد. و اما آن مقام‌ها: ۱- مقام خونخواهی امام حسین علیه‌السلام ⬅️ ان یرزقنی طلب ثارک اینکه کسی بخواهد خونخواهی امام حسین را بکند، مقام خیلی بالایی است، چون خونخواهِ اصلی ابی‌عبدالله، امام زمان است. ۲- مقام وجاهت عند الله (آبرومندی نزد خدا) ⬅️ اللهم اجعلنی عندک وجیها ۳- مقام معِیَّت(همراهی) با معصوم ⬅️ ان یجعلنی معکم فی الدنیا و الآخرة ⬅️ مع امام منصور (این درخواست، بسیار ویژه است، چون تمام انبیا و اولیا آرزویش را داشته‌اند). ۴- مقامی که درخواست می‌کنیم تمام مراحل زندگی ما، درهم‌تنیده با معصوم باشد. ⬅️ اللهم اجعل محیای محیا محمد و آل محمد... ۵- مقام شهادت ⬅️ و مماتی ممات محمد و آل محمد چون مرگ همه معصومین از پیامبر تا امام حسن عسکری علیهم‌السلام، با شهادت بوده. ۶- رسیدن به مقام محمود ⬅️ ان یُبِلِّغنی المقام المحمود در قرآن آیه‌ای داریم که به پیامبر می‌گوید: نماز شب بخوان تا به مقام محمود برسی. مقام محمود از نگاه بیشتر مفسران، یعنی مقام شفاعت. خود شفاعت شدن، یک مقامی است که به هر کسی نمی‌رسد (لا یملکون الشفاعة... شفاعت به هر کس نمی‌رسد). حالا یک مقامی هست که از شفاعت‌شدن بالاتر است و آن هم مقام شفاعت‌کردن است و ما در این فراز، این را از خدا می‌خواهیم. ۷- مقام مشارکت در مصیبت ولیّ معصوم ⬅️ لقد عظمت الرّزِیّة... بک علینا ⬅️ و اسئل الله بحقکم... ان یعطینی بمصابی بکم... (یعنی مصیبت شما را، مصیبت خودم می‌دانم) ⬅️ الحمد لله علی عظیم رزِیّتی (دقیقاً در اینجاست که انسان مصیبت را برای خودش می‌داند) این مقام، خیلی عظیم است و خیلی باید درباره‌اش بحث کرد. حکایت زیارت عاشورا، حکایت یکی‌شدن اهل‌بیت است، قرار است از این طریق، به شجره حیات متصل شویم. ۸-مقام برائت (برای دوری و تبرّی‌جستن از بعضی جریان‌ها و افراد و نیز بعضی خصوصیت‌ها) ⬅️ و بالبرائة من اعدائکم ۹- مقام لعن این مقام، آن‌قدر مهم است که در زیارت عاشورا بر سلام اولویت دارد. اول صدتا لعن می‌دهیم و بعد صد سلام. (جاروب کن خانه را، سپس میهمان طلب) که اگر خانه دل جارو نکرده باشی در حقیقت لعن روزانه به خود می فرستی. ⬅️ اللهم العن اول ظالم ظلم حق محمد و آل محمد 👇 نکته: چهره اصلی برائت و لعن، بعد از ظهور دیده می‌شود، چون ما مردم اصلاً تا قبل از ظهوراطلاع نداریم کسانی که باعث و بانی ماجرای کربلا بوده‌اند، ما را از چه نعمات زیاد و برکات بزرگی محروم کرده‌اند. ما الآن از دنیای بعد از ظهور چیزی نمی‌دانیم و درک نمی‌کنیم. اصل برائت در آن زمان اتفاق می‌افتد. ۱۰- مقام سِلم ⬅️ انی سلم لمن سالمکم ⬅️ و ولیّ لمن والاکم این مقام، عبارت است از مقام دوستی با دوستان و دوستداران اهل‌بیت، برای تشکیل یک شبکه متحد در راه تحقق منویّات این خاندان. ۱۱- مقام حَرب ⬅️ حرب لمن حاربکم این مقام، یعنی مقام دشمنی با دشمنان اهل‌بیت، برای پالایش آن شبکه متحد و همچنین مبارزه با موانع رشد بشر. آیا شما فکر می‌کنید هر کسی می‌تواند به مقام مجاهدت برسد؟ ۱۲-مقام ایثار ما در زیارت عاشورا این مقام را درخواست می‌کنیم و لااقل ادای آن را درمی‌آوریم. ایثار یعنی بذل بهترین‌ها، و ما زیارت عاشورا بهترین داشته‌های خود را فدای امام می‌کنیم. ⬅️ بابی انت و امی ۱۳- مقام قربة الی الله باید گفت: مقام قرب و نزدیکی به خدا، بالاترین مقام ممکن است، منتها مراتب بالای آن فقط به کمک و دستگیری ولیّ‌خدا که در این مسیر پیشتاز است، ممکن می‌شود. ⬅️ اللهم انی اتقرب الیک... ۱۴- مقام دوستی و نزدیکی به اهل‌بیت ⬅️ انی اتقرب الی الله و الی رسوله... این مقام نیز، امتداد مقام قربة الی الله است. ۱۵_مقام معرفت اهل‌بیت (چرا که در حدیث داریم: من مات و لم یعرف امام زمانه، مات میتة جاهلیة) ⬅️ اکرمنی بمعرفتکم و معرفة اولیائکم... ۱۶- مقام ثبات قدم و اهل تزلزل نبودن ، مانند بوقلمون 🦃 هر لحظه رنگ عوض نکردن ⬅️ ان یثبّت لی عندکم قدم صدق ⬅️ ثبّت لی قدم صدق عندک مع الحسین... ۱۷- مقام رجعت، که هرکسی قادر نیست به این مقام برسد ⬅️ و ان یرزقنی طلب ثارکم مع امام منصور ۱۸- مقامی که خدا به ما درود بفرستد ⬅️ اللهم اجعلنی فی مقامی هذا ممن تناله منک صلوات و رحمة و مغفرة ⬅️ فی هذا الیوم و فی موقفی هذا و ایام حیاتی درخواست خود را محدود به یک زمان و مکان خا
ص نمی‌کنیم. (یعنی الآن و اینجا و همه روزهای عمرم) ⬅️ و لا جعله الله آخر العهد منی... (یعنی الی‌الابد باشد و محدود به حال) لبیک یا حسین اللهم عجل لولیک الفرج
دو گانه های غرب و غرب پرستان و غرب گدایان 👇🏻👇🏻👇🏻👇🏻 ... آنها دل‌هایی دارند که با آن حقایق را دریافت نمی‏کنند، و چشمانی دارند که با آنها نمی‏بینند، و گوش‌هایی دارند که با آنها نمی‏شنوند ... آنها همان غافل‏ماندگانند. (بخشی از آیه ۱۷۹سوره اعراف) گرچه دنیا عرصه تاخت‌وتاز فضای مجازی شده ولی در جهان واقعی‌گویی تمام تاریخ، با دور تند و متراکم برایمان تکرار می‌شود و درس و عبرت را با هم به اهلش می‌دهد. انگار در حال گذار از داستان‌های مکتوب به داستان‌ها ملحوظیم و از دنیای نوشتار به دنیای دیداری رسیده‌ایم و به‌جای سفارش به خواندن تاریخ و شنیدن داستان‌های عبرت‌آموز باید به دیدن پیرامون توصیه کنیم. ببینید و عبرت بگیرید. ببینید و درس بیاموزید. اکنون دنیا آموزشگاه عملی بزرگی است که می‌توان هر مورد و مطلب مورد نظر خود را در عرصه و عیان یا گوشه و کنار آن دید و به مطالعه نشست و آغاز و انجام هر تصمیم و اقدامی را کوتاه‌تر از آنچه که داستان‌های تاریخ می‌گویند، دید. مَا أَکْثَرَ الْعِبَرَ وَ أَقَلَّ الِاعْتِبَارَ. شرط آنچه در گزیده قبلی گفته شد داشتن چشم و گوش بینا و شنوا و مهم‌تر از اینها عقل سلیم و نفس متینی است که بتواند بر جنود جهل و تعصب پیروز شود و بی‌عِناد و کِناد و لِجاج، قضاوت کند وگرنه کافران و مشرکان و بت‌پرستان هم چشم و گوش داشته و دارند و هم عقل و هوش ولی توانایی استفاده صحیح از آن را نداشته و ندارند . با گِل و چوب و سنگ و با دستان خود بت می‌ساختند و خود را بنده آن می‌کردند و آن را می‌پرستیدند. ناتوانایی را لمس می‌کردند ولی باور نمی‌کردند. گویند مردی از بنی‌امیه در بستر مرگ می‌گریست. ابوجهل که به عیادتش رفته بود گفت که این‌گریه برای چیست؟ اگر از مرگ می‌ترسی از آن‌گریزی نیست. او گفت‌گریه‌ام از این است که می‌ترسم پس از مرگم مردم «عزّی»۱ را نپرستند.۲ مغضوبین و ضالّینی که در قرآن نکوهیده شده‌اند نیز از این منظر از گروه اول خیلی فاصله ندارند. کتاب خدا را تحریف کرده و مقدسش می‌نامند. گرفتار دور و تسلسل و تذبذبند و جواب عاقلانه از ما می‌خواهند! خودشان تجسم ستم و ستیهندگی‌اند و اسلام را به خشونت متهم می‌کنند . نژادپرست‌تر از آنها فقط شیطان است و از ما آزاداندیشی می‌طلبند. افراطی را از نام آنها گرفته‌اند و اینها به دیگران نسبت می‌دهند. در طول تاریخ، بدترین و بی‌رحمانه‌ترین جنایات و نسل‌کشی‌ها متعلق به آنهاست و از مسلمانان بد می‌گویند. هنوز یکی از پربیننده‌ترین و بهترین فیلم‌ها «غرب وحشی» است و به اعراب جاهلی می‌خندند. توحش را باید در فیلم«دار و دسته‌های نیویورکی» دید و این کذابان، به عراق و افغانستان نسبت می‌دهند. به گواه ویل دورانت مصادف با دوران ابن‌سینا و ابوریحان ما، در بازارهای جزیره بریتانیا و برخی دیگر از کشورهای اروپایی، گوشت انسان را کنار گوشت گاو و گوسفند و خوک، در بازارها به قناره می‌زدند.۳ اینها که گفته شد به‌خاطر شناساندن فرهنگ غرب نیست، به‌خاطر اثبات جهالت و حقارت غرب‌پرستانی است که خود را در همه حال، گربه لوس و ملوس کدخدا و ملکه می‌دانند. شناساندن غرب نیاز به ذکاوت زیادی ندارد؛ مرور اجمالی جنگ‌ها گویای روحیه خشن کسانی است که در جنگ و جنگ‌افروزی رکورد دارند و جنگ اول و دوم جهانی میوه تمدن آنهاست. کاری که کانادا با کودکان سرخپوست؛ و اروپا با بوسنی؛ و کلینتون با دیویدیان؛ و آمریکا با ویتنام کرد و فرانسه و آلمان در نبرد حیرت‌آور «وردن» با هم کردند، نمونه‌های کوچکی از روحیه دوزخی و شرور غربی است که امروزه با رژ و کراوات پوشیده شده است. همان‌گونه که ما به کتابخانه آستان قدس رضوی و کتابخانه آیت‌الله مرعشی نجفی که رحمت خدا بر او افتخار می‌کنیم، فرانسه مهد تمدن و مهد اودکلن، به موزه ۱۸ هزار جمجمه‌ای پاریس افتخار می‌کند و درباره آدمخواری آفریقا و آمازون فیلم می‌سازد. باز هم حرفی هست؟ گفتن از اصل و نسب و اثر تمدن غرب مثل برشمردن گناهان شیطان است که ممکن است وقت‌گیر، بی‌ثواب و بیهوده هم باشد. آنچه دیدنی است را به سختی می‌توان استدلال و اثبات کرد. درست مثل آدم‌های غلط غربزده و غرب‌پرست و رسانه‌ای‌های خودفروخته که اگر مرامشان مثل غربی‌ها نباشد ولی بی‌شک منطق شان مطابق آنهاست. با چین دشمن‌اند نه به این دلیل که تاکنون هیچ رابطه استعماری با ما نداشته بلکه به‌خاطر اینکه رقیب آمریکاست. با روسیه دشمن‌اند نه به این دلیل که بارها قطعنامه‌های آمریکا را علیه ایران وتو کرده است، به این دلیل که مقابل آمریکا ایستاده. برای ملکه غنج و ضعف می‌روند نه به این دلیل که ۹ میلیون ایرانی را در قحطی هلاک کرد، به این دلیل که نمکش را خورده‌اند. رؤسای آمریکا را مثل پدر دوست دارند نه برای شیرین‌کاری‌های «طولانی و بلند و نادیده ناگرفتنی» بایدن و امثالش، به‌خاطر آنکه از آنجا نان می‌خورند. بعد منتقدان خود را متعصب می‌دانند.👇👇