eitaa logo
مدارس امین
21.3هزار دنبال‌کننده
12.2هزار عکس
5.5هزار ویدیو
7هزار فایل
✅ کانال آموزشی و محتوایی مدارس امین ✅ کانال اطلاع رسانی مدارس امین https://eitaa.com/amouzeshamin
مشاهده در ایتا
دانلود
انشاء کودکانه درباره بسیج بچه های محل در بسیج ثبت نام کرده اند و بسیار خوشحال اند. بسیجِ محل، برای همه بچه هایی که در آن جا عضو هستند کلاس های زیادی برگزار می کند و انها در کلاس هایی مثل کامپیوتر، قرآن و کلاس های ورزشی شرکت می کند و چیزهای خیلی زیادی یاد می گیرد. به گلزار شهدا میروند تا از آنها شجاعت را بیاموزند. بسیجی ها در زمان جنگ با شجاعت خود از کشور دفاع کردند و در این راه به شهادت رسیدند؛ پس، همیشه باید به یاد این شهیدان بزرگ باشیم. می دانم که همه شما بچه ها دوست دارید قدرتمند باشید؛ بسیجی ها آدم های قدرتمندی هستند، ولی قدرت آن ها با قدرت های دیگر فرق می کند. قدرت آنها فقط زور بازو و اسلحه نیست؛ بلکه ایمان واقعی به خدا، بزرگ ترین قدرت آنهاست. آنها با توکل به خدا همیشه پیروز می شوند. اولین شرط بسیجی بودن رفتار و اخلاق خوب و پسندیده است و باید سعی کرد به عنوان یک بسیجی همه را از خود راضی نگه دارد.
انشاء درباره بسیج چیست و بسیجی كیست؟ بسیج سیاسی است اما «سیاست زده، سیاسی کار و جناحی» نیست. بسیج مجاهد است اما بی انضباط و افراطی نیست، عمیقاً متدین و متعبد است اما متحجر و خرافی نیست، با بصیرت است اما از خودراضی نیست، اهل جذب حداکثری است اما غیور است و درباره اصول تسامح نمی کند، طرفدار علم است اما علم زده نیست، اخلاق اسلامی دارد اما این اخلاقش ریاکاری نیست، در آباد کردن دنیا فعال است اما خود اهل دنیا نیست. امام خامنه ای (حفظه الله) بسیج به لحاظ لغوی به معنای سامان و اسباب ساز و سازمان جنگ : عزم و اراده ، آماده سفر شدن و آماده ساختن نیروهای نظامی یك كشور برای جنگ می باشد. بسیج صرفاً سازمانی نظامی نیست كه فقط در زمان جنگ و برای دفاع در مقابل دشمن شكل گرفته باشد، بلكه نهادی است وسیع و پاسخگوی نیازهای اساسی و حیاتی جامعه و با اجزای دیگر نظام، چنان هماهنگی و پیوند دارد كه انفصال آن جز با انحلال جامعه اسلامی متصور نیست. بسیج در صورتی می تواند نهادی جامع و شامل جهات متعدد و پایدار شناخته شود كه نیازهای دایمی و باورها و ارزش های فرهنگی پدید آورنده آن به روشنی تعریف شوند، این نیازها ممكن است اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و یا نظامی باشند. به فرموده امام(ره) « بسیج شجره طیبه و درخت تناور و پر ثمری است كه شكوفه های آن بوی بهار وصل و طراوت یقین و حدیث عشق می دهد، بسیج مدرسه عشق و مكتب شاهدان و شهیدان گمنامی است كه پیروانش بر گلدسته های رفیع آن، اذان شهادت و رشادت سر داده اند. بسیج میقات پا برهنگان معراج اندیشه پاك اسلامی است كه تربیت یافتگان آن، نام و نشانی در گمنامی و بی نشانی گرفته اند.» از دیدگاه امام بسیجی كسی است كه در عمل علاقه خود را به پیشرفت و حفظ و گسترش اقتدار نظام اسلامی و شأن و حیثیت ملت مسلمان نشان دهد. یعنی بسیجی بودن معیار و ملاكی است كه بر اساس آن میزان تعهد اعضای آن به اصول و آرمان های انقلابی سنجیده می شود.
انشاء درباره من یک بسیجی ام مقدمه: در دنیا افتخارم این است که خود بسیجی‌ام و بسیج قلب من است؛ امام خمینی (ره) آری بسیج تنها عینیت واقعی کلمه قرآنی قوه است که تمام وجود خویش را متوجه نبرد حق علیه باطل می‌کند. تکیه‌گاه بسیج خداوند است و بسیجی نه به مادیات و وسایل و تجهیزات و داشته‌های خود؛ بلکه تنها به خدای خود می‌بالد. آنچه که امروزه در عراق و سوریه و کشورهای آزادی خواه جهان اتفاق افتاده و می‌افتد و ایجاد مقاومت اسلامی کرده‌است؛ همین نشآت گرفته از عنصر بسیج و داشتن روحیه بسیج و بسیجی است؛ شهادت و شکست ظاهری و پیروزی و غلبه ظاهری هر دو برای او یکی است؛ چرا که او فقط برای انجام وظیفه و تکلیف شرعی عمل می‌کند. بسیج نه برای آب وخاک و نه برای عناصر پست مادی؛ بلکه برای اجرای عدالت اسلامی کار و تلاش می‌کند؛ بسیج حافظ ره آوردهای انقلاب جهانی اسلام است؛ بسیج سلاحش ایمان و منطقش قسط و عدالت اسلامی است؛ شجره بسیج به فاتح خیبر؛ اول امام علی بن ابیطالب(ع) می‌رسد. بسیجی تابع بی چون وچرای ولی امرمسلمین جهان حضرت آیت الله خامنه ای(مدظله العالی) است و برای عمل به فرامین ودستورات او از هیچ تلاشی مضایغه نمی‌کند و نهایت تلاش و کوشش خود را می‌کند؛ بسیجی پیراسته از رذیلت‌های اخلاقی و آراسته به سجایا و فضیلت‌های اخلاقی است.
انشاء در مورد تشکیل بسیج مستضعین تشكيل بسيج مستضعفين، ارتش بيست ميليوني به فرمان امام خميني(ره) هوشياري و درايت بي نظير حضرت امام خميني(ره) از جمله اساسي ترين عوامل در جهت خنثي سازي توطئه ها به حساب مي آيد که به برکت اين دورانديشي و هدايت انقلاب در مسير اصلي خود، زمينه انقلاب دوم فراهم آمد مساجد مركز بسیج مردمی بر ضد اهداف شوم دشمن است. مسجد در اسلام و در صدر اسلام همیشه مركز جنبش حركت های اسلامی بوده، از مسجد، تبلیغات اسلامی شروع می شده است و حركت قوای اسلامی برای سركوبی كفار و وارد كردن آنها در بیرق اسلام از مسجد بوده است، همیشه در صدر اسلام مسجد مركز حركات و مركز جنبش ها بوده است. بر اين اساس امام امت در پنجم آذرماه سال ۵۸، يعني در مدتي کمتر از يک ماه بعد از انقلاب دوم، فرمان تاريخي تشکيل بسيج را صادر فرمودند: يک مملکت بعد از چند سالي که بيست ميليون جوان دارد بايد بيست ميليون تفنگدار داشته باشد و بيست ميليون ارتش داشته باشد و يک چنين مملکتي آسيب پذير نيست و مردم دلسوخته و مسلمان پاکباخته که دل در گرو عشق به انقلاب و هدفهاي والاي آن داشتند، با آمادگي و قصد و اراده خلل ناپذير جهت پاسداري از دستاوردهاي انقلاب گروههاي مقاومت مردمي را درپايگاههاي بسيج و در آن زمان در مساجد سراسر کشور تشکيل دادند. اولين تجربه آنها به صورت عملي ياري رساندن به سپاه و کميته در قالب رويارويي با ضدانقلاب و خنثي سازي توطئه هاي آنها بود و از اين راه نقش موثري در خدمت به انقلاب و اهداف الهي آن هم نشان دادند. با هجوم و تجاوز ارتش عراق به کشور اسلاميمان در شهريور ۵۹ اين اعتقاد که يک سازماندهي جهت تشکيل بهتر نيروهاي مردمي بوجود آيد، قوت گرفت و از آن پس نيروهاي مردمي صاحبان اصلي انقلاب اسلامي جهت حضور گسترده در جبهه گروه گروه به بسيج ملحق گرديدند و عملياتهايي چون طريق القدس، حصر آبادان، فتح المبين، ثامن الائمه و الفجر ۸ ، کربلاي ۵ و …. از دستاوردهاي عظيم اين تشکل الهي بود. نتیجه: من در انتهای انشایم از خداوند برای همه بسیجیان عزیز سلامتی و قدرت و صلابت و موفقیت آرزومندم و دلم میخواهد من هم یک بسیجی باشم.
انشاء درمورد بسیج یعنی چه و بسیجی چه وظایفی دارد به نام خدا: کلمه بسیج برای همه ما آشناست. کیست که نداند بسیج چیست و چگونه در همه مشکلات و بلاها و آسیب ها در کنارمان بوده و تا پای جان ایستادگی کرده. من امروز درباره بسیج و وظایف این نهاد مردمی توضیحی مختصر می دهم، زیرا در قالب کلمه و جملات نمی گنجد که درباره فداکاری های این عزیزان در انشایم بنویسم یکی از حیاتی ترین وظایف بسیج، حفظ امنیت کشور است. شرکت پرشور در جنگ تحمیلی، نمونه برجسته ای از حضور موفق بسیج در صحنه امنیت ملی بوده است. اکنون نیز نیروهای بسیجی با گذراندن دوره های گوناگون نظامی، خود را در برابر تهاجم دشمنان خارجی و توطئه های داخلی آماده می سازند. بسیج نهادی است که از میان مردم برخاسته و همواره حضور پررنگ روحانیان مبارز را شاهد بوده است. روحانیان بسیجی که در دوران جنگ، شهیدان فراوانی را برای سرافرازی ملت تقدیم کرده اند، امروز نیز در بخش های عقیدتی، نظامی، سیاسی و… حضوری فعال دارند. بخش عمده ای از هر جامعه را زنان تشکیل می دهند بسیج خواهران با جذب، آموزش و سازمان دهی بانوان کشور، برای گسترش فرهنگ بسیج، تلاش های فراوانی کرده و تاکنون اقدامات مفیدی در زمینه های نظامی، امدادگری، عقیدتی، سیاسی و سوادآموزی انجام داده است. یکی از وظایف مهم و دقیق بسیج، امر به معروف و نهی از منکر است. بسیج به عنوان نیرویی مردمی، وظیفه دارد با هرگونه فساد و انحراف اجتماعی برخورد کند. امروزه، پایگاه های بسیج در سراسر کشور، برنامه منظم و گسترده ای را برای آموزش چنین افرادی پیش رو دارند. حوادث پیش بینی نشده مانند زلزله، سیل و توفان، هر ساله انسان های فراوانی را به کام مرگ می کشاند. گرچه اقدام برای پیش گیری، نخستین گام برای کاهش خسارت های ناشی از این حوادث است، ولی به امدادرسانی پس از وقوع این پدیده ها نیز نباید بی توجهی کرد.
انشاء در مورد بسیج مقدمه: به نام خدا: موضوع انشا درباره بسیج است، موضوعی که ما را بیاد سربازان وطن و دلیران بسیجی می اندازد که همیشه در کنار مردم و برای مردم تلاش کرده و جانشان را نثار آسایش و امنیت و رفاه مردم ایران کردند. سازمان بسیج یکی از نیرو‌های پنج گانه سپاه پاسداران به شمار می‌رود که گردآوری، مدیریت و سازماندهی نیرو‌های داوطلب مردمی را در راستای اهداف سازمانی، بر عهده دارد. این نیرو که با نام‌های سازمان بسیج مستضعفین یا نیروی مقاومت بسیج هم شناخته می‌شود در ۵ آذر ۱۳۵۸ به فرمان روح الله خمینی تشکیل شد و پس از تصویب مجلس شورای اسلامی در دی ۱۳۵۹ قانوناً رسمیت پیدا کرد و به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی تعلق گرفت. تشیکل‌های سازمان بسیج مستضعفین عبارتند از بسیج دانش آموزی، بسیج دانشجویی، بسیج جامعه پزشکی، بسیج جامعه مهندسین، بسیج اساتید، بسیج خواهران، بسیج ادارات و .. است اهداف والای بسیج، تنها با حضور جسمانی در صحنه محقق نمی شود و این وجود بینش است که عمل انسان را کامل می کند. وحدت در بسیج، وحدتی همه جانبه است. در تفکر بسیج، دوگانگیِ عقیده و عمل، منافق ساز است. بسیج، از پیشروترین گروه هایی است که توانسته جوانان فراوانی را سازمان دهی کند. جوانانی که تمام نیرو و احساس خویش را برای رسیدن به اهداف بسیج، هدیه آورده و مسئولیت های گوناگون را بر دوش گرفته اند. به فرموده مقام معظم رهبری: «امروز ـ بحمداللّه ـ جوانان ما از قشرهای مختلف در بسیج احساس حیات و نشاط می کنند». بسیج با بینش عمیق خود، انگیزه لازم را برای تلاش تا پای جان در افراد ایجاد می کند. راستی گفتار، درستی عمل و اخلاص قلبی بسیجیان، زمانی مُهر تأیید می خورد که بردبار باشند و قدمی به عقب برندارند. نتیجه: بسیج نیز نهادی است که از میان مردم برخاسته و همواره حضور پررنگ را در همه عرصه ها داشته است. بسیج مرد و زن نمی شناسد و امروز همه زنان و مردان در کنار هم مانند یک بسیجی متحد و یکدل و یکرنگ برای سازندگی کشور می کوشند.
انشاء، درباره هفته بسیج مناسب دوره متوسطه مقدمه: به نام خدا انشایم را درباره هفته بسیج آغاز می کنم بسیج مدرسه عشق است امام خمینی (ره) ۵ آذر سال ۱۳۵۸ امام خمینی (ره) فرمان تشکیل بسیج مستضعفین را صادر کرد و مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۵۹ آن را تصویب کرد. هفته بسیج از ۲۹ آبان آغاز میشود و تا ۵ آذر که روز بسیج مستضعین است پایان می باید. در این هفته هر روز به نام و شعار مخصوصی مزین است و روزشمار هفته بسیج هر سال از سوی ستاد اعلام میشود و حضور پر رنگ و موفق بسیج در جنگ تحمیلی، ارزش بسیج را بیش از گذشته کرد هدف از تشکیل بسیج مستضعفین، تشکیل شدن ارتشی قوی از احاد و از بین مردم ایران برای محافظت و سازندگی کشور بود. بسیجی ها افرادی از میان مردم محروم بودند که بدون هیچ چشمداشتی از خود می‌گذشتند تا از میهن‌شان دفاع کنند و برای ایران غرور و افتخار بیافرینند. هفته بسیج، بزرگ داشت جان فشانی هایی است که برای سربلندی این سرزمین صورت گرفته و برای همین برنامه های مختلفی در پایگاه های بسیج و سپاه پاسداران اعم از رزمایش و برنامه خدمت رسانی و همایش و جلسات و بازدید ها و رونمایی از فناوری ها و … برگزار میشود. هفته بسیج، ترویج و تعمیق فرهنگ بسیجی و یادآور مجاهدت و ایثار زنان و مردانی است که برای پاسداشت ارزش‌های اسلام عزیز و دفاع از ایران اسلامی در عرصه‌های مختلف دفاعی، فرهنگی، اعتقادی، سازندگی و دیگر عرصه ها با تمام وجود وارد میدان مبارزه و جهاد شدند و فرهنگی ناب و ماندگار از اخلاص و فداکاری را به تصویر کشیدند. مرور کارنامه پرافتخار بسیج در اتفاقات مهم و جریان‌ساز ایران اسلامی نشان می‌دهد که نگاه ژرف و دوراندیش معمار کبیر انقلاب (ره) برای تشکیل این نهاد انقلابی و معنوی باعث شده تا انقلاب به پشتوانه این تفکر عظیم در مقابل همه توطئه‌ها و تفکرات شوم دشمنان ایستادگی کند و این نهاد مقدس همواره به عنوان بازویی توانمند برای ولایت فقیه و نظام مقدس‌مان در دفاع از ارزش‌های اسلام عزیز باشد. نتیجه: بسیج یعنی مردم و مردم ایران همه بسیجی هستند و باید قدر انها را بدانیم که برای امنیت و رشد و محافظت کشورمان شبانه روز با ایست بازرسی و در دوران جنگ تحمیلی دفاع کردند. درود بر همه بسیجیان جان بر کف و ایثارگر.
🔻مدیر حوزه‌های علمیه و خطیب جمعه قم: ✳️ عبای ما فرش پای مردم و عمامه ما پرچم خدمت، عقلانیت و مبارزه برای خدا است ◻️ امروزه در شرایط کم نظیری در تاریخ انقلاب به سرمی بریم. در میان یک کارزار حساس و پیچیده قرار گرفته‌ایم. اگر هوشمندی لازم نباشد مشروطه تکرار می شود و دشمنان بی‌درنگ تمام عظمت و هویت این ملت را تاراج می‌کنند. ◻️متاسفانه امروز شاهدیم که برخی از مردم به شکل کور و به قصد قتل عام و تشدید خشونت و ناامنی مورد حمله قرار می گیرند. دشمنان به دنبال این هدف هستند که بگویند که الگوی ایران و اسلام موفق نیست. هدف آن است اقتدار این کشور سرکوب شود و سرزمین کهن و پر افتخار ما تجزیه شود. ◻️ راهکار پیروزی در جنگ حاضر وظیفه ما، هوشیاری و درنیآمیختن مطالبه و اعتراض و اقداماتی است که از سوی دشمن هدایت می‌شود. این حرکات برای آن است که امید را از مردم و مسئولان بگیرند و پروژه‌های بزرگ ملی و مردمی و کارهای عظیم در حال اجرا روی زمین بماند. ◻️ وظیفه همه خطبا، حوزه علمیه، دستگاه‌های تبلیغی و فرهنگی، رسانه‌ها، آموزش و پرورش و دانشگاه است. این جهاد، در موقعیت ویژه کنونی همه جانبه و مردمی باشد. ◻️ روحانیت یعنی نگاه‎بان تمامیت ارضی، هویت و استقلال ایران در برهه‌های حساس و سنگین. ◻️ بیش از هزار سال خادم مردم بوده‌اند. عبای ما فرش پیش پای مردم است و عمامه ما نماد اندیشه‌ورزی و عقلانیت و مبارزه برای خدا است. روحانیت بر چوبه‌ی دار رفته است و سختی‌ها را به جان خریده است، ولی در و دیانت و ارزش های الهی کوتاه نیامده است. متن کامل @hawzahnews | خبرگزاری‌حوزه
های به که در همین است تا حالا شده به کسی که خوبی‌های تو را نادیده می‌گیرد و بی تفاوت از کنار آن‌ها می‌گذرد، لطف و مهربانی کنی! با آن‌ها که با تو دشمن هستند و هر لحظه با هر چه در توان دارند، حمله می‌کنند، چطور!؟ دست و دلت اجازه خوبی و مهربانی به آن‌ها می‌دهد!؟ چند بار و چقدر!؟ من اما می‌شناسم کسی را که بیش از هفتاد سال به دشمنانش سر وقت نان و آب رسانده و نیازشان را بی منت مرتفع ساخته است!!! خدایا سلام ✋ محبت و مهربانی تو رزق و روزی و آب و نان را سالیان سال، سر وقت می برد تا پشت درِخانه منکران و کافران و مشرکانی که سال‌ها تو را نادیده گرفته بلکه لجاجت و دشمنی کرده‌اند. با دشمنان این گونه‌ بخشنده ای با دوستان و ارادتمندان چگونه ای؟ نمی‌دانم چرا همیشه از این همه مهر و محبت تو به خودم، غافل بوده‌ام!؟ چرا هیچ وقت از این همه فرصت و عنایت تو بهره نبرده ام، پله و نردبان و سرمایه‌ای نساخته ام برای پیشرفت و خوشبختی خودم!؟ از صبحِ امروز دیگر فرصت سوزی نمی‌کنم چنگ می‌زنم به زلف رحمت و محبت بیکران تو به خودم هر دم مشتاقانه و عاشقانه می‌خواهمت، می‌جویمت، می‌ستایمت و می‌خوانمت نادیده انگاری ها، بی‌تفاوتی ها و ناشکری های همیشگی من را ببخش و باران رحمتت را بیش از پیش شامل حال من بگردان آمین مدیریت مدارس امین @mamin110
14010828_42859_64k.mp3
29.68M
🎙 صوت کامل بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار جمعی از مردم اصفهان ۱۴۰۱/۹/۲۸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 سلسله مباحث 🔶 ✅ استاد : حجت الاسلام و المسلمین 7⃣ آثار و فواید مثبت اندیشی (۴) ✅ منتظر کلیپ بعدی با عنوان آثار و فواید مثبت اندیشی (۵) باشید...
های به صبحگاه در تاریکی نه می‌بینی و نه دیده می‌شوی‌ در جوار آفتاب اما هم می‌بینی و هم دیده می‌شوی در جاده بلند زندگی نیز «نور»می‌خواهی تا مسیر را درست و شفاف ببینی، از تاریکی‌ها و همه گردنه‌ها و فراز و فرودها به آسانی و سلامت گذر کرده و به مقصد برسی و «خدا» نور زندگی است: الله نورالسموات و الارض از «او» که دور و جدا باشیم تاریکیم، سردرگُم و حیران و کلافه ایم، راه را از بیراه تشخیص نمی‌دهیم مادام شکست خورده و به زمین می‌افتیم به جای مقصد، به بن بست می‌رسیم کافی است فقط یک لحظه سرِ مبارک را برگردانیم و به عقب، به تاریخ نگاه کنیم!؟ چه می‌بینیم !!؟ چه کسانی دیده شده و محبوب دل‌هایند!؟ چه کسانی فراموش شده و نام و نشانی از آن‌ها باقی نمانده است!؟ مردان خدا انبیاء و اولیاء و خوبان مثل ابراهیم، مثل موسی و عیسی و مریم همچون ماه در شب چهاردهم می‌درخشند و آسمان تاریک تاریخ را روشن کرده‌اند هم دیدند و رسیدند و هم عزیز شده و دیده شدند و برای همیشه جاودانه شدند خدایا سلام ✋ با خودت بودن را در مسیر نور قرار گرفتن را بندگی را مسیر درست زندگی را به من بیآموز مرا از شاگرد اول های مدرسه خودت قرار بده آمین مدیریت مدارس امین @mamin110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آفرین به شیرزن بوشهری یه معلم خوب میتونه یه نسل خوب تربیت کنه خانم معلم داره آزمایش علوم توی کلاس انجام میده درباره روشنایی عکس رهبری رو نماد خورشید قرار داده و مفهوم ولایت را به همین زیبایی یاد بچه های کلاس داد
⭕️ منبر کوتاه 💠 هیس! اینجا امتحانه... همون‌طوری که تمام مدارس از دانش آموزهای خودشون امتحان می‌گیرن، خدا هم آدم‌ها رو آزمايش و امتحان مى‌كنه تا رشد کنن؛ اما آزمايش آدم‌ها مثل هم نیست. 📝این داستان رو گوش کنید: روزی از روزگارهای خیلی دور یکی از یاران پیامبر که نامش ثَعلَبِه بود نزد رسول خدا آمد و گفت یا رسول الله از خداوند بخواه به من ثروتی عطا نماید.حضرت فرمودند :ای ثعلبه قانع باش! مال کمی که شکر آن را بجا آوری بهتر است از ثروت زیادی که نتوانی شکر آن را بجای آوری. ثعلبه رفت و چند روز دیگر دوباره درخواست خود را تکرار کرد. این دفعه رسول خدا به او فرمود: مگر من الگوی تو نیستم؟ نمی‌خواهی شبیه پیامبر خدا باشی؟ سوگند به خدا اگر بخواهم کوه‌های زمین برایم طلا و نقره بشوند، می‌توانم، ولی می‌بینی که من به آنچه خداوند داده راضی هستم. ثعلبه چند روز دیگر باز درخواست خود را تکرار کرد و گفت یارسول الله دعا کن خداوند به من ثروتی بدهد، من هم حق فقرا و نزدیکان و همه را خواهم داد. حضرت وقتی دیدند ثعلبه دست بردار نیست گفت: خدایا! به ثعلبه ثروتی مرحمت فرما بعد از دعای رسول خدا. ثعلبه رفت و گوسفندی خرید، گوسفند به سرعت زیاد شد تا جایی که شهر مدینه برای او تنگ شد. ثعلبه اموال خود را برداشت و به کنار مدینه رفت . ثعلبه قبلا تمام نمازهایش را در مسجد و پشت سر رسول خدا می‌خواند، اما رفته رفته گوسفندانش آنقدر زیاد شد که دیگر نتوانست در نماز جماعت شرکت کند و فقط در نماز جمعه شرکت می‌کرد. تدریجا گرفتاری دنیا زیادتر شد و روز به روز بر ثروت او افزوده شد به طوری که دیگر نتوانست در کنار مدینه بماند و به ناچار به نقطه دورتری رفت و فرصت نماز جمعه را هم از دست داد. آیه زکات نازل شد پیامبر شخصی را برای گرفتن زکات نزد ثعلبه فرستاد. مأمورِ خراج فرمان پیامبر را به او ابلاغ کرد و از او خواست تا زکات مالش را بپردازد. ثعلبه زکات اموالش را نداد و گفت: این همان جزیه (مالیات) است که از یهودی‌ها و نصارا (مسیحی‌ها) می‌گیرند. مگر من کافر هستم؟ مأمور برگشت و جریان را خدمت رسول خدا نقل کرد. رسول خدا فرمودند: وای بر ثعلبه ... وای بر ثعلبه! 🔥چی بدتر از اینکه پیامبر خدا به کسی اینجوری بگه...!! آزمايش خدا، می‌تونه همه‌جوره باشه؛ تلخ باشه یا شيرين، آسون باشه یا سخت، توی خوشی باشه یا ناخوشی، اما همه توی این امتحان‌ها قبول نمیشن. ❓به نظر شما چکار کنیم تا از امتحاناتمون پیروز دربیایم؟ خود خدا بارها توی کتاب قشنگش بهمون گفته که باید توی این موقعیت‌ها صبر کنیم. همیشه یادتون باشه که قرار نیست اگه کسی یه بار توی امتحان سربلند بیرون اومد دیگه امتحان نشه، نه! باید همه‌جوره حواسمون رو جمع کنیم و گوش به زنگ باشیم. ✅تک تک لحظه‌های زندگی ما ممکنه امتحان ما باشه و همونطوری که خدای بزرگ، بهمون یادآوری کرده و گفته: «وَبَشِّرِ الصَّابِرِينَ»[1] و به صبرکنندگان پاداش خوبی میده، پس باید تو امتحان زندگی صبر کنیم و خیلی مراقب رفتارهایی که داریم باشیم تا به امید خدا رستگار بشیم! ----------- پی‌نوشت: [1]. بقره، آیه 156. 🕋 شاخصه: کرامت نفس و شناخت جایگاه انسانی خود 📝 لینک مطلب: https://btid.org/fa/news/208871 📎 📎 📎 📎 🌸به کانال ملحق شوید: @mamin110
⭕️دکلمه‌خوانی 💠برای شهدای مظلومِ ترور... ای شهیدان! ❣️آرمان عزیز ... روح‌الله عجمیانِ مظلوم، شهیدِ طلبه، زارعِ مؤیدیِ نازنین ... شهدای مظلوم ترور! سلامتان می‌دهم، سلامی می‌دهم با صلواتی به بلندای تاریخ ... اللهم صل علی محمد و آل محمد و عجل فرجهم سلامی به بزرگی کوه‌ها، به گرمی تپه‌های گرم و سوزان جبهه‌های جنوب، سلام بر شما کبوترانی که با عشق به خدا پرواز کردید، در فراسوی خورشید و در کنار دوستان سابقونتان آرمیدید! 💟هان ای شهدا .. ای شهیدان مظلومِ ترور! اینک امّا ما؛ در سوگ نشسته‌ایم با رختِ امید جاری شده در رگ رگِ ما، خونِ شهید هر داغ برای شیعه جانی تازه‌ست از لشکر داغدار، باید ترسید ... می‌خواهم لباس خونین‌تان را بر فراز همه کبوترخانه‌ها به اهتزاز درآورم تا کبوترهای خونین به تمام دنیا اعلان کنند که شما مظلومانی بیش نبودین که شکارچیان بی‌رحم ترور، ما را داغدار غم سرد ناشدنیِ شما کردند! می‌خواهم با دو بال خسته خود تا آبیِ ملکوت بال بزنم، آنجا که فرشتگان به استقبالتان آمده بودند. شما در آسمان هفتم قدم می‌زنید و من در کنار پلکان اول از نفس افتاده‌ام... 💔آه ای شهیدان! خوشا به حال شما، خوشا به حال شمایی که پرواز را برگزیدید و همراه با سینه سرخان مهاجر به سمت سبز بهار کوچ کردید. چه بسیار اندیشیده‌ام به شما، چه بسیار! آنقدر که تمامی ندارد. شمایی که آمیزه‌ای از همه خوبی‌ها بودید و واژه‌ها در توصیف شما ناتوان بودند. گویی جنس شما از آلیاژ دیگری بود، آلیاژی کمیاب و ناشناخته! آلیاژی که فرمولش را تنها عشق می‌داند و عشق، کیمیاگری است که سراغ هر کس نمی‌رود و شما خوب می‌دانید که چه می‌گویم! گاه از خود می‌پرسم که اگر هم اینک باز گردید، چه خواهم گفت؟! و شما مرا به خاطر سستی‌ها و غفلت‌هایم خواهید بخشید؟ و من آیا می‌توانم مرد و مردانه در چشم‌هایتان نگاه کنم؟ و بی هیچ احساس شرمندگی؟ 💞باور کنید من فراموش کار نیستم، نمی‌گویم که کوتاهی نکرده‌ام. درست! فراموشی‌هایی دارم😞، ولی می‌گویم قرارمان را فراموش نکرده‌ام و به آرمان‌هایمان وفادارم. قول می‌دهم! خوشا به حال شمایی که به دریا رسیده‌اید، به جایگاه رفیعی که بی هیچ شک و شبهه‌ای، شایسته آن هستید. ای کاش، ما هم مقام و مرتبه را جور دیگری می‌فهمیدیم و از تعریف‌های سطحی دنیا و بازار شلوغ چشم و هم چشمی‌ها فاصله می‌گرفتیم تا به مقام بالاتری ارتقاء پیدا کنیم. آدمی موجودی است که می‌تواند فاصله تا بهشت یا جهنم را در زمان اندکی و با سرعت سرسام آوری طی کند، همان‌گونه که شما، تا ما به خود بجنبیم، به بهشت رسدید و حالا نگران حال مائید و دلتان می‌خواهد که ما هم بتوانیم مانند شما پرباز کنیم و پرواز کنیم. کیست که چشمان مهربان شما را ببیند و نگرانی عمیقی را احساس نکند؟ راه ناتمام شما، وسعت گام‌هایی را می‌طلبد که در صراط نلغزد. گام‌هائی استوار و پولادین که خستگی نشناسد و از هراس به لرزه در نیاید، گام‌هائی که در هنگام صَلاح و صواب پیشگام باشد و بر دیگران پیشی گیرد. گام‌هائی که راه را از بی‌راهه باز شِناسد و حرکت را بر سکون مقدم دارد. گام‌هایی مانند گام‌های شما ...... و اما چگونه بگویم که شما نیستید، شما که با آن قامت رشید ایستاده‌اید و آموزگار عشق و ایثارید، شمائی که نیستی برایتان بی‌معناست و نامتان با واژه‌ها بلند امید و رهایی عجین است. شمائی که شهیدید و حاضرید و ناظرید و .... ✨شهیدان بزرگ و مظلومِ ترور 🥀آرمان عزیز! روح‌الله جان ... و شهیدان مظلومِ ترور 💖یادتان همیشه باقی و جاودانه است ... 🌺صلوات
💎 جواب کامل شبهه 1️⃣8️⃣ چرا ما باید طبق سنت خانواده پیرو دین پدر و مادرمان و شیعه باشیم؟! شیعه و مسلمانی محدودیت زیاد دارد، حجاب و نماز پنج گانه و حلال و حرام و حفظ رابطه و ... دارد؟! 🔶 اول: اگر شما بیمار باشید. و به شما چند دکتر معرفی کنند دکتر شماره 1 دکتری است خوش زبان و آسان‌گیر ولی تخصص چندانی ندارد فقط با زبان و حرف زدن به شما امید الکی می‌دهد. دکتر شماره 2 دکتری است عمومی و می‌خواهد شما را با داروهایی ضعیف و ناقص و ارزان شما را درمان کند اما فایده ندارد. اما دکتر شماره 3 دکتری است فوق تخصص با داروهایی قوی است و در شرایطی هم که بیماری شدید باشد دست به تیغ می‌برد و عمل می‌کند و شما را تا درمان کامل از خوردن برخی چیزها و انجام دادن برخی کارها منع می‌کند ولی شما را درمان می‌کند. و مسلما عمل و جراحی بدن درد و خونریزی دارد. حال شما پیش کدام دکتر می‌روید؟! مسلما پیش دکتری که شما را درمان کند، هر چند درد و سختی داشته باشد و شما را از برخی کارها محدود کند. بنابراین هر سختی و منع و محدودیتی بد نیست بلکه بعضی وقت‌ها برای ما لازم و ضروری است. 🔻 خداوند هم اگر برای ما محدودیتی قرار داده است برای این است که ما بیمار نشویم و سالم بمانیم و اگر ویروس و آلودگی بر روح ما وارد شد با دارو و منع کردن برخی چیزها آن بیماری را درمان کند. بیماری که دکتر او را جراحی می‌کند به دکتر خورده نمی‌گیرد چرا به او درد و سختی داده است. 🔷 دوم: همه‌ی ما مدرسه که آمدیم، از کلاس اول ابتدایی شروع کردیم به خواندن و نوشتن. هر سال که بالاتر آمدیم، کتاب‌ها و مطالب جدیدتری به ما یاد دادند تا به دانشگاه برسیم و رشته‌ی خودمان را انتخاب کنیم و به هدفمان برسیم. وقتی به هدفمان رسیدیم، دیگر نیاز نیست آموزش ببینیم و یا برگردیم دوباره کتاب‌های ابتدایی را یاد بگیریم. خداوند هم در عالم همین کار را برای انسان انجام داده است. در هر زمان و مقطع خاصی یک دین را متناسب با درک و فهم مردم فرستاده. بنابراین ادیان گذشته مثل همان ابتدایی و متوسطه هستند و اسلام همان دانشگاه و اتمام درس شماست. هیچ آدم عاقلی که دانشگاه می‌خواند نمی‌رود کلاس ابتدایی و بگوید دوباره می‌خواهم در کلاس ابتدایی بنشینم. هر چند در ابتدایی خیلی محدودیتها را رعایت نمی کردیم وبیشتر به فکر بازی بودیم ولی با بالا رفتن تحصیلاتمان و جدی گرفتن مسایل زندگی بسیاری محدودیت‌ها را را بر خودمان تحمیل می‌کنیم. 🔶 سوم: اما چه کسی گفته شما پیرو دین پدر و مادرت باشید و تقلیدی آن را انتخاب کنید؟! تنها دینی که دستور داده انتخاب دین و اعتقادات تقلیدی نیست و باید آن را با تحقیق و اعتقاد کامل بپذیرید، دین اسلام و شیعه است. ولی تازمانی که یقین به حقانیت دین دیگری پیدا نکردید نباید این دین خود را ترک کنید چون ممکن است بعدها بفهمید اشتباهی رفته‌اید و خسارت کرده‌اید پس فعلا از همین دین که پشتوانه‌های علمی والگویی و... زیادی دارد تبعیت کنید تا بعد که به نتیجه‌ای قطعی برسید. 📣 آیدی دریافت شبهات👇👇 @Azarpeykan2769 📎 📎 📎 📎 📎 ✅ کانال پاسخ به شبهات دانش آموزی 🍀@shobahatedaneshamoozi 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
✔️گفتم چی از این بهتر مگه تو ایراد نداری؟ دروغ نگفتی؟ غیبت نکردی؟ زشتی ایناکه بیشتره. حالاچه کنیم؟ اگر کار خوب کردی نگیم؟ 📲⚠️ *میخواد نشون بده هرکس با هر خطایی پای ارزشهای اصلی است.مثل من وشما* 📳 گفت برادر عزیز میشه بگی گشت ارشاد چقدر تونسته جامعه را با حجاب کنه؟ ✔️گفتم اشتباه گرفتی گشت ارشاد وظیفه‌اش دفاع از قانون است نه باحجاب کردن بی حجاب‌ها. 🧩 گفت اگر مَردید رفراندوم حجاب بذارید📨 ✔️ گفتم یعنی شک داری مردم دین می خوان؟ ❌گفت دین میخوان نه حجاب ✅ گفتم مگه میشه رئیس جمهور انتخاب کنی و دوباره برای دست و پاش هم انتخابات بذاری؟ ✅مردم دین انتخاب کردند وحجاب هم جزئی از دین. گفتم همه انتخابات‌ها و راه پیمائی‌ها و مجالس مذهبی رفراندوم است. 🗣😐 گفتم اگر یک نفر برهنه به خیابان بیاد چی؟اوکی‌ای؟ 🚫 *گفت همه جای دنیا حد ومرز دارند.* دیگه لخت گشتن خطاست. ✅🤝گفتم حله. تو هم میگی از یه جا به بعد نظمیه و عدلیه باید ورود کنند. فقط سر حد و حدودش اختلاف داریم معیار چی؟ ✅معیار تو باشی یامن یادین؟ بله ساده است. 🥲سالهاست سر بدیهیات بحث می‌کنیم. ✍️محسن مهدیان
9-یک آیه یک قصه.mp3
3.64M
❇️مجموعه نمایش صوتی "یک آیه | یک قصه" ↙️"آموزش مفاهیم قرآن به کودکان با قصه" قسمت 9️⃣ 📜سوره مبارکه واقعه آیه ۲۰ 🔹و فاكِهَةٍ مِمَّا يَتَخَيَّرُونَ🔹 🕋 شاخصه: محبت و عشق به خدا، قرآن و اهلبیت علیهم‌السلام 🌐لینک مطالب: https://btid.org/fa/user/26545 📎 📎 📎 🌸به کانال ملحق شوید: @mamin110
1_1897766266.pdf
4.58M
📣 فایل کتاب ❌ خواندن این کتاب برای تمامی مجاهدان واجب است! ♨️ پاسخ به تمامی شبهات فتنه اخیر... ⁉️ چرا در ایران مانند کشورهای غربی متمدن وجود ندارد؟ ⁉️چرا باید باشد؟ ‼️ظلم جمهوری اسلامی به زنان! ❌ اینکه شعار آزادی زنان را فوری به خارج نسبت می‌دهید نشانه خالی بودن دست شماست! ⭕️ چرا نظام خود را به نمی‌گذارد؟ ⁉️چرا رهبری به هیچ ارگانی پاسخگو نیست؟! ⁉️ چرا اختیارات رهبری هیچ حد و مرزی ندارد! 🔻جمهوری اسلامی در این ۴۳ سال چه خدمتی به مردم کرده؟ ♦️پیشرفت‌های طبیعی است، اگر هم بود همینقدر پیشرفت صورت می‌گرفت! 🔴 طبق تجربه ۹۰ درصد شبهات در بین مدارس و معترضین از مباحث مطرح شده در کتاب خارج نیست منبع : اندیشکده راهبردی سعدا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
⁉️چرا جمهوری اسلامی ایران رفراندوم برگزار نمی‌کند ⭕️ جواب دکتر رحیم پور ازغدی به رفراندوم رفراندوم=رأی گیری مستقیم از جامعه
⭕️ سخنرانی کوتاه 💠 صدایم کن! توی زندگی شاید براتون پیش اومده باشه که تا به باباتون نگفتین فلان چیز رو می‌خواین، اون هم براتون تهیه نکرده و در جوابتون گفته خب نخواستی و نگفتی منم برات نخریدم. گاهی هم به محض اینکه بهش گفتین بابایی بابایی من این وسیله رو می‌خوام، تهیه کرده. بعضی وقت‌ها هم هست که شما می‌گین بابا فلان چیز رو می‌خوام و بابا هم یه کمی صبر می‌کنه و بعدتر براتون اون رو خریده. یه وقت‌هایی هم هست که هرچی اصرار می‌کنید تا براتون خرید کنه، نمی‌خره و هی توی جوابتون میگه باباجون این چیزی که می‌خوای یا به دردت نمی‌خوره یا مناسب الآن و این وقتت نیست و بجاش چیز دیگه‌ای می‌گیره که به دردتون می‌خوره! در عوض یه وقتایی هم نگفته براتون یه چیز توپ و خفنی می‌گیره و غافلگیرتون می‌کنه، چون میدونه و شما رو می‌شناسه که این وسیله به دردتون می‌خوره و خیلی باهاش حالتون خوب میشه. 📝داستان: زمان امام صادق علیه‌السلام یه مردی دلش گرفته بود. احساس کسی رو داشت که توی هفت آسمون هم ستاره‌ای نداره، زمین به این بزرگی، براش شده بود عین یه قفس! باید یه کاری می‌کرد، با دست روی دست گذاشتن که به جایی نمی‌رسید. پاشد رفت پیش امام صادق علیه‌السلام و از قبول نشدن دعاهاش شکایت کرد... . اشک امونش نمی‌داد، امام با توجه و دقت به حرف‌هاش گوش داد و لبخندی زد و فرمود: گاهی وقت‌ها که بندگان از خدا چیزی رو می‌خوان، خدای مهربون به ملائکه‌اش میگه که اجابت دعای بنده‌ام رو به تأخیر بندازید! خدا میگه: من صدای این بنده‌ام رو دوست دارم و دلم می‌خواد باز هم بیاد در خونه من و دعا کنه و من رو صدا بزنه. بعد از این حرف امام، پنجره دل مرد به آسمون آبی گشوده شد و لبخندی زد و گفت: ای پسر رسول خدا! من هم خدا رو دوست دارم، اما ای کاش این حاجتم رو می‌داد و حاجت‌های دیگرم رو به تأخیر می‌انداخت. امام رو به مرد کرد و گفت: تو نمی‌دونی خدا عوض دیر دادن حاجتت چه پاداشی برات در نظر گرفته، تو خودت رو به خدا بسپار، خداوند بهترین‌ها رو به تو میده. مرد با خوشحالی از خانه امام بیرون اومد و به آسمون فیروزه‌ای نگاه کرد، دسته‌ای کبوتر در نگاه مرد پرواز می‌کردن و تا دور دست‌ها پر می‌زدن، خلاصه که هیچ‌وقت چنین حس و حالی بهش دست نداده بود، احساس می‌کرد همه آسمون‌ها مال اونه. ❓بنظر شما آیا هروقت هرکی هرچی خواست باید سریع بهش برسه؟چرا؟ 🔹دوستای خوبم، ما هم دعا کنیم! ما هم دعا کنیم حتی اگه دعاهامون فعلا مستجاب نشه، ما نمی‌دونیم خدا چه چیزهایی برای ما کنار گذاشته. به حرف‌های امام صادق علیه‌السلام دقت کردین و گوش کردین. حرف‌های امام شنیدنیه: و زمانی که در روز قیامت در محضر خداوند مهربان حاضر می‌شوی، خدا می فرماید: (ای بنده من! تو دعا کردی و از من حاجتی خواستی و من اجابت دعای تو را به تأخیر انداختم، و در عوض ثواب‌های بسیار برایت در نظر گرفته‌ام!) سرت را بالا بگیر. گوش کن. هنوز سخن امام تمام نشده است: و زمانی که مؤمن پاداش الهی را می‌بیند عرض می‌کند: ( بار الها! ای کاش هیچ‌گاه دعایم را مستجاب نمی‌نمودی و در عوض پاداش اخروی به من می‌دادی!) ✅ببینید بچه‌ها خدا هم همین‌جوریه. گفته ازم بخواین تا جوابتون رو بدم. حالا گاهی زود میده، گاهی با یه کم تأخیر میده، گاهی هم چون به صلاحمون نیست،‌نمیده و یجوری دیگه و بهتر برامون جبران می‌کنه. با اینهمه خدا همیشه میگه: «ادْعُونِي أَسْتَجِبْ لَكُمْ»؛ مرا بخوانید، تا شما را اجابت کنم![۱] ----------- پی‌نوشت: [۱]. غافر، 60. 🕋 شاخصه: محبت و عشق به خدا، قرآن و اهلبیت علیهم‌السلام 📝 لینک مطلب: https://b2n.ir/b80994 📎 📎 📎 📎 🌸به کانال ملحق شوید: @mamin110
10-یک آیه یک قصه.mp3
3.33M
❇️مجموعه نمایش صوتی "یک آیه | یک قصه" ↙️"آموزش مفاهیم قرآن به کودکان با قصه" قسمت 0️⃣1️⃣ 📜سوره مبارکه هود آیه ۶ 🔹و ما مِنْ دَابَّةٍ فِي الْأَرْضِ إِلَّا عَلَى اللَّهِ رِزْقُها ...🔹 🕋 شاخصه: محبت و عشق به خدا، قرآن و اهلبیت علیهم‌السلام 🌐لینک مطالب: https://btid.org/fa/user/26545 📎 📎 📎 🌸به کانال ملحق شوید: @mamin110
11-یک آیه یک قصه.mp3
3.51M
❇️مجموعه نمایش صوتی "یک آیه | یک قصه" ↙️"آموزش مفاهیم قرآن به کودکان با قصه" قسمت 1️⃣1️⃣ 📜سوره مبارکه طه آیه ۱۴ 🔹إنَّنِي أَنَا اللَّهُ لا إِلهَ إِلَّا أَنَا فَاعْبُدْنِي وَ أَقِمِ الصَّلاةَ لِذِكْرِي🔹 🕋 شاخصه: محبت و عشق به خدا، قرآن و اهلبیت علیهم‌السلام 🌐لینک مطالب: https://btid.org/fa/user/26545 📎 📎 📎 🌸به کانال ملحق شوید: @mamin110
🍃🍁 🦋 ✍️ باشه از فردا توبه میکنم... 🍃🍁این زبان دل خیلی‌ از جوونهاست که میخوان یه روزی خوب بشن ولی مدام امروز و فردا می‌کنن. این رو در اصطلاح دین بهش میگن: تسویف (یعنی امروز و فردا کردن) حال ببینیم عاقبت این افراد چی میشه: در روایت آمده: إنَّ أکْثَرَ صِیاحِ أهْلِ النّارِ مِنَ التَّسْوِیفِ. بیشترین فریاد جهنّمیان از به تأخیر انداختن (توبه) است. 📚المحجّة البیضاء: ج۷ ص۲۲ جامع السعادات، ج 3، ص 46 🍃🍁در واقع این افراد از ابتدا آدم‌های بدی نبودن، ولی چون برای توبه امروز و فردا کردن، کم کم گناه در قلبشون زیاد شده، و روزی میرسه که قلبشون تیره میشه و دیگه اصلا به طرف توبه برنمیگردن، یا کلا اعتقاداتشون رو از دست میدن. نتیجه اینکه، اینها همون انسانهای خوبی بودن که با تأخیر انداختن توبه، زمینه‌ سیاهی قلبشون رو خودشون فراهم کردن و عاقبت سر از جهنم درآوردن... 🔆چون به پيري برسيم توبه كنيم، صد جوان مرد و يكي پير نشد ❓یکی از علل سریع توبه کردن سیاه نشدن قلب است.به نظر شما این به چه معنا است؟ ❓چرا در روایت خواسته شده که سریع توبه کنیم چه اثر اخلاقی دارد؟ 🕋 شاخصه:گناه_گریزی 📎 📎 📎 📎 🌸به کانال ملحق شوید: @mamin110