eitaa logo
مدارس امین
22.9هزار دنبال‌کننده
12.5هزار عکس
5.6هزار ویدیو
7.3هزار فایل
✅ کانال آموزشی و محتوایی مدارس امین ✅ کانال اطلاع رسانی مدارس امین https://eitaa.com/amouzeshamin
مشاهده در ایتا
دانلود
1666940375292.jpg
851.5K
مدیریت مدارس امین @mamin110
1666940240605.jpg
2.93M
مدیریت مدارس امین @mamin110
ارائه1.pptx
2.09M
مدیریت مدارس امین @mamin110
نامه ریاست انجمن روان شناسی اسلامی به اساتید علوم انسانی کشور.pdf
137.2K
💠 نامه ریاست انجمن علمی روان شناسی اسلامی ایران حجت الاسلام والمسلمین دکتر رضا مهکام به اساتید علوم انسانی کشور 💠 گفت و گویی دلسوزانه، خطاب به انجمنهای علمی و اساتید علوم انسانی کشور در شرایط اغتشاشات اخیر 🌿🌿
5️⃣9️⃣ 💠جملات انگیزشی مناسب جهت ارائه در صبحگاه 💠 🐘طناب فیل (باور) 🔸مردی درحال عبور از کنار قرارگاه فیل‌ها بود که متوجه شد فیل‌ها داخل قفس نگهداری نمی‌شوند و زنجیری به پای‌شان وصل نیست. تنها چیزی که جلوی فرار آن‌ها از قرارگاه را گرفته بود یک تکه طناب کوچک بود که به یکی از پاهایشان وصل بود. مرد به فیل‌ها خیره نگاه می‌کرد و بسیار در تعجب بود که چرا فیل‌ها از قدرت‌شان برای پاره کردن آن طناب نازک و ضعیف استفاده نمی‌کنند. پاره کردن آن طناب برای آن‌ها کار آسانی بود، اما اثری از چنین تلاشی در آن‌ها دیده نمی‌شد. 🔹مرد کنجکاو که در پی یافتن دلیل بود از یک مربی در همان نزدیکی دلیل فرار نکردن فیل‌ها را جویا شد. مربی در جواب گفت: وقتی فیل‌ها خیلی جوان و کوچک هستند طنابی درست به همین اندازه به پای آن‌ها می‌بندیم که برای نگه‌داشتن آن‌ها در آن سن کافیست. به مرور که بزرگ می‌شوند به این باور عادت می‌کنند که توان فرار کردن ندارند. باورشان اینست که طناب هنوز می‌تواند آن‌ها را نگه دارد، به همین دلیل هرگز برای پاره کردن آن تلاش نمی‌کنند. 🔸تنها دلیلی که نمی‌گذاشت فیل‌ها برای پاره کردن طناب و رهایی تلاش کنند این بود که به مرور زمان به این باور عادت کرده بودند که فرار غیرممکن است. 📎ایستگاه فکر: از این داستان چه برداشتی کردید؟ ✅نتیجه گیری نهائی توسط مربی:‌ 1- مهم نیست در زندگی تا چه اندازه با موانع روبه‌رو می‌شوید، همیشه با این باور مقابل آن‌ها بایستید که غیرممکن وجود ندارد تا به چیزی که می‌خواهید برسید. مهم‌ترین گام رسیدن به هدف اینست که به موفقیت ایمان داشته باشید. 2- هر عادتی به مرور زمان می تواند تبدیل به عقیده شده به گونه ای که تمام رفتارهای ما را تحت تاثیر خود قرار دهد. 🕋 شاخصه:کرامت نفس و شناخت جایگاه انسانی خود. 📎 📎 📎 📎 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
6️⃣0️⃣ ♨️چگونه آخوند‌های اسلام بر سر منبر‌ها می‌گویند امام حسین (ع) فرزند شش ماهه خود را روی دست چپ گرفتند و تیر سه شعبه به گلوی ایشان خورده است، این حجم از جزئیات در یک پدیده تاریخی نشان دهنده ساختگی بودن دین اسلام است.♨️ 🔦شبهه کننده میگوید چون واقعه شهادت حضرت علی اصغر علیه السلام دارای جزئیات است بنابراین دین اسلام ساختگی است. ابتدا باید گفت که حوادث واقعه کربلا چگونه به ما رسيده است؟ 📌اولين کتابي که به صورت نسبتاً مفصّل درباره واقعه کربلا نگارش يافت، مقتل ابي مخنف است. ابي مخنف، مطالب مربوط به حادثه عاشورا را از راويان مختلف نقل کرده که چند گروه مي‌باشند: 1️⃣افرادي که خود در کربلا و حوادث مربوط به آن حضور داشتند 2️⃣ افرادي که در جريان کربلا نقش داشتند و حوادث قبل و بعد از حادثه کربلا، به صورت مستقيم و بدون واسطه، براي ابي مخنف نقل کرده‌اند 3️⃣.ابو مخنف به صورت غير مستقيم و با يک يا دو واسطه حوادث قبل و بعد از حادثه کربلا، را از آنان کسانی که مطلع بوده اند نقل مي‌کند 4️⃣برخي از اصحاب ائمه (ع) يا خود امامان مطالبي درباره حادثه عاشورا گفته‌اند که ابي مخنف آن ها را در کتاب خود آورده است. 🍀حميد بن مسلم ازدي از افراد مهمي است که جزء سپاهيان عبيدالله زياد است و خود شاهد و ناظر حوادث کربلا بود که مطالب زيادي درباره واقعه کربلا نقل مي‌کند، او کسي است که همراه خولي بن يزيد اصبحي ، سر مقدس امام حسين (ع) را از کربلا به کوفه نزد عبيد الله زياد برد. وي، حوادث مجلس عبيدالله زياد در کوفه و گفتگوي امام سجاد (ع) و حضرت زينب (س) با عبيدالله زياد را به صورت مفصل نقل مي‌کند. 🌿عقبه بن سمعان که غلام رباب ، همسر امام حسين است و در کربلا حضور داشته، مطالبي را درباره حادثه عاشورا نقل مي‌کند که ابي مخنف آن ها را با يک واسطه در کتاب خود مي‌آورد. 🍀ضحاک بن عبدالله مشرقي، که جزء ياران امام حسين است و در نبرد با سپاه يزيد به امام حسين کمک کرد و بر اساس قراري که با امام حسين داشت ، بعد از شهادت ياران امام حسين صحنه کربلا را رها مي‌کند، نيز مطالبي درباره حادثه کربلا نقل مي‌کند که ابي مخنف با يک واسطه آن ها را در کتاب خود مي‌آورد. (1) ♦️فاطمه دختر امام حسين که در حادثه کربلا حضور داشت و همراه ساير اهل بيت (ع) به کوفه و شام برده شده نيز، برخي از حوادث کربلا را ذکر مي‌کند.بنا بر اين ماجراي عاشورا و گفتگوي اهل بيت در شام توسط کساني روايت شده که خود شاهد حوادث بوده‌اند و آنان مطالب را براي ساير افراد نقل کرده‌اند، بديهي است که در نقل مطالب، بايد ناقلان حادثه و کساني که واسطه در نقل هستند، از نظر صداقت و راستگويي، مورد بررسي قرار گيرند تا بتوان به نقل آنان اعتماد کرد . ✅حوادث تاریخی به ویژه اگر مهم و دارای حساسیتی باشد معمولاً از دستبرد و تحریف واقعیت ها در امان نخواهد بود، مسئله عاشورا نیز از این قاعده مستثنا نیست چه بسا جزئیاتی از بعضی از حوادث آن از دشمنان و مغرضان مورد تحریف قرار گرفته باشد. از این رو می بینیم دانشمندان بزرگ شیعه و دوست داران و دلسوختگان این مذهب همواره از دیر باز با تحریفات عاشورا به مبارزه برخاسته اند و در این راستا کتاب ها و مقالاتی به نگارش در آوردند یا سخنرانی ها و مصاحبه هایی انجام داده اند که در جهت روشن کردن اذهان بسیار مؤثر بوده است. ✅تقریبا هیچ روحانی قائل به یقینی بودن تمام جزئیات واقعه کربلا نیست همانطورکه مشاهده می شود در نقل شهادت حضرت علی اصغر 2 نقل موجود است که با هم تفاوت دارد حتی در اسم ایشان نیز تفاوت وجود دارد ولی در اصل شهادت حضرت علی اصغر اختلافی وجود ندارد و به صورت متواتر این واقعه ثبت شده است و حتی غیر شیعیان هم این واقعه را نقل کرده اند 📌مورد دیگر اینکه ما در تاریخ وقایعی داریم که با جزئیات بیشتر نقل شده مثل داستان کشته شدن حضرت هابیل که حتی نحوه دفن شدن هابیل آماده است و یا داستان حضرت ابراهیم که نحوه شکستن بتها و گذاشتن تبر بر روی دوش بت بزرگ آماده است و در تمام ادیان جزئیات این حوادث آمده است بنابراین طبق گفته شبهه کننده باید بگوییم تمام ادیان ساختگی هستند 🔆باید توجه داشت وقایع مهم چون مورد توجه هستند جزئیات در آنها به دقت ذکر می شود و این در زندگی روزمره قابل مشاهده است مثلا فینال جام جهانی فوتبال با جزئیات ذکر می شود و ما نمی توانیم بگوییم که جام جهانی فوتبال ساختگی است 🔔نکته دیگر اینکه اعراب درجنگ ها از قبل از اسلام عادت به ثبت وقایع جنگ درکتبی به اسم مقاتل داشته اند و این روش اعراب بوده است ⚫️ در نهایت باید گفت که شبهه کننده به دنبال کشف حقیقت نیست زیرا اگر یک گزاره تاریخی هم اشتباه باشد چرا کل دین اسلام باید ساختگی باشد و معجزه جاودان پیامبر زیر سوال برود.
💯می توان گفت این افراد شبیه همان سپاهیان یزید هستند که نمی خواستند حق را بپذیرند و امام حسین علیه السلام فرمودند: مُلِئَتْ بُطُونُكُمْ مِنَ الْحَرامِ، فَطَبَعَ اللّهُ عَلى قُلُوبِكُمْ، و شكم هايتان از حرام پر شده است، و خداوند بر دل هاى شما مُهر زده است. پي‌نوشت‌ها:1. ر،ک: وقعة الطف، ص 15 ـ 33 ، ابو مخنف لوط بن يحي، قم ،انتشارات جامعه مدر سين ،1367 ش ، تحقيق و مقدمه : شيخ محمد هادي يوسفي غروي. 📎 📎 📎 📎 📎
6️⃣1️⃣ ♨️هدف از خلقت انسان چیست؟♨️ ⚡️فرض کنید شما تازه یک دستگاه رایانه را خریده اید مطمئنا خیلی از امکانات آن خبر ندارید ، از چه کسی باید بپرسیم که هدف از اختراع آن چه بوده و چگونه از آن استفاده کنیم؟ 🌺بهترین کسی که می تواند به ما کمک کند سازنده آن است. سازنده آن در قالب کاتالوگ روش نگهداری، هدف ساخت و کارهایی که می شود با آن کامپیوتر انجام داد را به ما ارائه می دهد. 💢خداوند که خالق انسان است در قرآن که همان دفترچه راهنما است هدف خلقت رابه ما اطلاع داده است. ✅خدا در سوره بقره قبل از آفرینش انسان به فرشتگان می فرماید من می خواهم در زمین جانشینی برای خود قرار دهم وَإِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلَائِكَةِ إِنِّي جَاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً 🍀یعنی خدا میخواهد موجودی را خلق کند که به جای خودش در زمین باشد و روشن است که خلیفه و جانشین باید صفات او را دارا باشد. یعنی باید مثل خدا مهربان و بخشنده باشد، عالم و دانا باشد. البته انسان باید تلاش کند و با عقل و اختیار به این سمت حرکت کند.و به اخلاق نیکو دست پیدا کند 🎯رسیدن به این هدف راه ‌و ‌رسم ویژه‌ای لازم دارد که از طرف آفریدگار تعیین شده است و مجموعه این روش‌ها «عبادت» نامیده شده است. 🍀بدین جهت، خدا در قرآن کریم فرموده اند: «ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون» «من جن و انس را نیافریدم، جز برای این‌که عبادتم کنند (و از این راه تکامل یابند و به من نزدیک شوند) ا🔔ز طرفی عبادت خدا و شبیه خدا شدن، جز از راه شناخت خدا و صفات خدا ممکن نیست؛ بدین جهت گاهی شناخت خدا به عنوان هدف آفرینش انسان به شمار می‌آید؛ 🧩انسان ← شناخت خدا ← عبادت خدا ← شبیه خدا شدن ← سعادت جاودانه ممکن است سوال کنید که چرا اصلا خدا ما را خلق کرده خوب اصلا خلق نمی کرد ✅حجت الاسلام قرائتی در خاطره ای می فرمایند یک جوانی آمد پیش من و گفت چرا خدا ما را خلق کرده من فقط او را نگاه کردم و جوابی ندادم چند مرتبه او سوال کرد و من جوابی ندادم بلاخره اون جوان عصانی شد و گفت چرا حرف نمی زنید. 🔆من به او گفتم به همین علت خدا ما را خلق کرده وقتی من میتوانم حرف بزنم شما اعتراض می کنید که چرا من حرف نمی زنم. یعنی چون می توانم حرف بزنم انتظار دارید که حرف بزنم حالا چون خدا می تواند خلق کند اگر انسان را خلق نکند ما باید اعتراض کنیم که چرا خلق نمی کند 🔷اگر تمام امکانات برای شما فراهم باشد و شما درس نخوانید از شما می پرسند چرا درس نمی خوانید و اگر درس بخوانید اگر کسی سراغ شما بیایید و بگویند چرا درس می خوانید،خنده دار است. 🌺اگر خدا انسان را خلق نکند نقص به خداوند وارد است چون می تواند خلق کند ولی خلق نکرده. ♨️دوباره ممکن است سوال شود که خدا چرا ما را کامل خلق نکرده که دیگر نیاز نباشد ما اینقدر زحمت بکشیم تا کامل شویم و به بهشت برویم؟ 🔔در جواب می گوییم که خدا همچین موجوداتی را خلق کرده. فرشتگان موجودات کاملی هستند که هیچ گناه و خطایی انجام نمی دهند و همیشه در یک حالت هستند اما انسان بهترین موجودی است که خلق شده آن هم بخاطر عقل و اختیاری است که خدا به او داده. چون انسان با انتخاب خودش می تواند به درجات بالا برسد. 🌿 انسان همیشه بین دو راهی قرار دارد و باید انتخاب کند که راه شر را بپیماید یا راه خیر را و این ارزشمند است و اگر مثل فرشتگان بود که دیگر ارزش چندانی نداشت چون فرشتگان اصلا نمی توانند کار بد انجام دهند 🍀خدا ما را خلق کرد تا استعدادهایمان را بشناسیم و در سایه بندگیش به بهترین شکل انها را شکوفا کنیم تا هم دنیایی خوب داشته باشیم وهم اخرتی اباد 📎 📎 📎 📎 📎
6️⃣2️⃣ 💠دکلمه برای شهید فهمیده »»شهید فهمیده از منظر لغات و جملات توصیف شهید فهمیده در یک جمله، کاریست بس مشکل و اگر بگوییم قاموس لغات یارای آن را ندارد تا با لغات و کلمات خود، او را وصف کند، سخن به گزاف نگفته‌ایم؛ چراکه او حماسه‌ای منحصر به فرد و بی نظیر را در نخستین روزهای دفاع مقدس ثبت و به یادگار گذاشت که هیچ جمله‌ای نمی‌تواند در رسای او حق مطلب را ادا کند. 🔻جملات زیر بیان کننده جزئی از شخصیت و حماسه شهید فهمیده می‌باشد: شهید فهمیده به عنوان دانش‌آموز و یک رزمنده بسیجی، با ایمان و بینش عمیق و استوار در جنگ با دشمن و رسیدن به شهادت، درس شجاعت، فداکاری و مقاومت را به همه ما آموخت. حماسه شهید فهمیده یک شگفتی در تاریخ انقلاب اسلامی است که نباید از یادها برود . عشق و شور، طراوت و پاکی، شجاعت و استقلال‌طلبی، ایثار و از خودگذشتگی، از جمله ویژگی‌هایی هستند که سراسر وجود شهید فهمیده، مالامال و آکنده از آنها بود. شهید فهمیده را به عنوان رهبر خواندن، بهترین گواه برای عظیم بودن شخصیت این نوجوان فداکار است. ایشان نماد ارزشمند و شکوهمندی از فداکاری و ایثار جوانان است. این شهید عزیز، الگویی شایسته و تصویر برجسته‌ای از ایثار، جهاد و شهادت برای دانش‌آموزان و جوانان و نوجوانان است. شهید فهمیده، افتخاری برای انقلاب و اسوه‌ای برای جوانان و نوجوانان است و در گسترش فرهنگ شهادت و ایثار و جانبازی، در بین جوانان و نوجوانان نقش بسزایی دارد . و در حقیقت، او یکی از ثمرات جان‌بخش انقلاب است. 🌷روحش شاد و راهش پر رهرو باد🌷 ✊🏼تکبیر 🕋 شاخصه: جهاد و ایثار 📎 📎 📎 📎 📎 📎 📎 🌐لینک صفحه مطالب نویسنده: https://btid.org/fa/user/26545 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
6️⃣3️⃣ ⭕️ 💠آموزگار ایثار توی خط مقدم جبهه، شهید فهمیده به همراه دوستش، محمدرضا شمس داخل یک سنگر بودن. محمدرضا زخمی شد و محمدحسین با سختی زیادی اون رو به پشت خط رساند و به جای قبلی خود برگشت. آقامحمدحسین وقتی دید تانک‏های عراقی که به طرف رزمندگان حمله کردن و درصدد محاصره و قتل‌عام اونها بودن، تاب نیاورد و تعدادی نارنجک به کمرش بست و دوتاه هم توی دستش گرفت و به طرف تانک‏ها حرکت کرد. توی همین لحظه، تیری به پاش خورد و اون رو مجروح کرد، ولی نتوانست توی اراده محکم و استوارِ محمدحسین خللی وارد کنه. به همین خاطر، بدون هیچ شک و تردیدی تصمیم خود رو عملی کرد و از لابه‏لای تیرهایی که از هرطرف به سمتش می‏اومد، خودش رو به تانکی که اول از همه بود، رسوند و با استفاده از نارنجک، موفق شد اون رو منفجر کنه و خودش هم تکه تکه و شهید شد. بعد از انفجار تانک اولی، بقیه تانک‌ها و مهاجمین عراقی خیال کردن حمله‏ بزرگی بهشو شده و به همین دلیل، روحیه خودشون رو باختن و با سرعت هرچه تمام‏تر تانک‏هاشون رو رها کردن و با ترس زیادی پا به فرار گذاشتن. در نتیجه، حلقه محاصره شکسته شد و پس از مدتی، نیروهای کمکی رسیدن و اون قسمت رو از وجود متجاوزین پاک‏سازی کردن. شهید محمدحسین فهمیده به‌عنوان دانش‌آموزی رزمنده و بسیجی با سرمایه عظیمی از فهم و درک و درایت انقلابی و اسلامی خودش و به دنبال طوفان حوادث انقلاب، وارد جنگ تحمیلی شد و با وجود کمی سن، خودش رو به خرمشهرِ قهرمان رسوند و با اقدامی آگاهانه و شجاعانه، نام خودش رو توی دفتر شهیدان همیشه زنده تاریخ، ثبت کرد. ❇️هدیه به روح مطهر این شهید و همه شهدا و امام شهیدانمون، صلوات 🕋 شاخصه: کرامت نفس 📎 📎 📎 📎 📎 📎 🌐لینک صفحه مطالب نویسنده: https://btid.org/fa/user/26545 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
6️⃣4️⃣ ♨️قرار داد الجزایر پایان تسخیر لانه جاسوسی.♨️ 🔵بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در 13 آبان 1359 دانشجویانی که خود را پیرو خط امام می‌‌نامیدند، سفارت ایالات متحده در تهران را اشغال کردند و بیش از 50 دیپلمات و کارمند سفارت را به گروگان گرفتند. 📌دلایل دانشجویان برای این اقدام، دعوت آمریکا از شاه به بهانه‌ی معالجات پزشکی و نیز کینه و نفرت تاریخی ایرانیان نسبت به آمریکا بود که البته ریشه در کودتای 28 مرداد داشت. ♦️این اتفاق باعث گردید تا روابط ایران و آمریکا به بحرانی‌ترین وضعیت خود برسد. ✅حضرت امام (ره) چهار ماه بعد از این ماجرا، حل‌وفصل موضوع دیپلمات‌ها را به مجلس واگذار کردند. 🌿بنابراین در سال 1360 نمایندگان دولت ایران به رهبری بهزاد نبوی، قراردادی با نمایندگان دولت آمریکا در الجزایر امضا کردند. 🔥در این قرارداد، دو کشور ملزم به تعهداتی شدند. از جمله اینکه ایران با اعلام شرایطی، متعهد به آزادی گروگان‌‌ها گردید و در مقابل، آمریکا نیز تعهداتی را پذیرفت. بعد از امضای بیانیه، ایران به تمام مفاد بیانیه عمل کرد و همان‌طور که تعهد داده بود، به فاصله‌‌ی کوتاهی از امضای بیانیه، تمامی گروگان‌‌ها را آزاد کرد؛ اما آمریکا بعد از رسیدن به اهداف خود، به بهانه‌‌های مختلف، از بسیاری از تعهدات خود سر باز زد و با این اقدام، ماهیت استعماری خود را بیش از پیش نشان داد. 🔔این بیانیه‌‌ شامل اصولی بود که دربرگیرنده‌‌ی تعهدات دولتین ایران و آمریکا در مقابل یکدیگر است. تعهدات آمریکا در مقابل ایران عبار ت بود از: 1️⃣تعهد حتی‌المقدور ایالات متحده به بازگرداندن وضعیت دارایی‌های ایران به دوره‌ی قبل از 14 نوامبر 79 (23 آبان 58) که تاریخ صدور دستور انسداد سرمایه‌های ایران از طرف رئیس‌جمهور وقت آمریکا بود. 2️⃣ لغو کلیه‌ی تحریم‌های تجاری علیه ایران 3️⃣ استرداد دارایی‌های ایران در آمریکا 4️⃣ استرداد دارایی‌های شاه ایران 5️⃣ تعهد به عدم مداخله در امور داخلی ایران 6️⃣ پس گرفتن کلیه‌ی دعاوی مطروحه‌ی آمریکا در دادگاه‌های بین‌المللی علیه ایران[1]. ⛔️در مقابل، ایران نیز متعهد گردید که بعد از امضای بیانیه، تمامی گروگان‌‌ها را آزاد کند. اما گذشت زمان نشان داد که آمریکایی‌‌ها چندان به مفاد بیانیه پایبند نبوده و به بهانه‌‌های مختلف، از اجرای بسیاری از اصول آن سر باز زدند. ✅گروهی از کارشناسان علت این نتایج را ضعف کادر مذاکره‌کننده‌ی ایرانی و خوش‌خیالی آنان به مذاکره می‌‌دانند و معتقدند که «بهزاد نبوی تجربه و توانایی برای این مذاکرات را نداشت. او حتی کوشش نکرد از تعدادی که از نظر حقوقی کم‌وبیش می‌‌توانستند او را یاری کنند کمک بگیرند و در گروه او یک حقوق‌دان قابل قبول نیز وجود نداشت[2] 🎯جالب است بدانید اکثر کسانی که سفارت ایران را تسخیر کردند و همچنین مذاکره کنندگان با آمریکا اکنون جزو اصلاح طلبان هستند که درقضیه هسته ای با آمریکا مذاکره کردند و مانند قبل نتیجه ای حاصل نشد و آنها از گذشته تجربه نگرفته اند پینوشت: [1]. قربانی، مصطفی (1375)، «پیامدهای تسخیر لانه‌ی جاسوسی آمریکا»، مجله‌ی حوزه (حضور)، شماره‌ی 17. [2]. ویژه‌نامه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، در‌ گفت‌وگوی ایران با محمود کاشانی، «بهزاد نبوی با فریب مجلس .توافقنامه‌ی الجزایر را مصوب کرد»، ص 80. 📎 📎 📎 📎 📎 📎