#پذیرش
🔶️ مدرسه علمیه الغدیر برای سال تحصیلی ۱۳۹۹-۱۴۰۰ از بین واجدین شرایط، طلبه می پذیرد.
📌 شرایط ثبت نام؛
🔸️قبولی در مصاحبه و مراحل پذیرش مدرسه الغدیر (کد۹۲۳).
🔷️ تحت اشراف حجت الاسلام و المسلمین سید حسن علوی
🔷️ وابسته به مسجد جامع صفا
🔶 پذیرش دانش آموزان پایه یازدهم و دوازدهم
🔶️ پذیرش دانشجویان مستعد و متعهد
🔶️ پذیرش طلاب پایه های دوم و چهارم و پنجم نظام جدید (انتقالی)
📞 تلفن روابط عمومی: ۷۷۶۰۷۶۱۲-۰۲۱
📱 تلفن پذیرش: ۸۱۴۵۱۸۵-۰۹۱۹
🏠 نشانی: تهران ، خیابان شهید مدنی، روبروی بیمارستان امام حسین علیه السلام، مسجد جامع صفا، حوزه علمیه الغدیر
🌐 جهت کسب اطلاعات بیشتر و ثبت نام به نشانی اینترنتی www.alghadirhowzeh.com مراجعه نمایید.
🌐 همچنین برای ثبت نام در سایت حوزه های علمیه به نشانی howzeh-qom.ir مراجعه نمایید.
#حوزه_علمیه
#پذیرش
#تهران
🆔️ نشانی کانال های حوزه علمیه الغدیر:
🔷️ sapp.ir/howzehalghadir
🔹@howzehalghadir
🔷️ ble.im/howzehalghadir
🔷️ eitaa.com/howzehalghadir
🔷️ aparat.com/howzehalghadir
🔷️ instagram.com/howzehalghadir
قابل توجه مبلغان و مربیان مدارس امین کشور
به حول و قوه الهی کانال مدارس امین در روبیکا هم راه اندازی شد 👇👇
https://rubika.ir/madareseamin
باسمه تعالی
حوزه علمیه سفیران هدایت امام جواد علیه السلام آزادشهر از بین جوانان مؤمن و متعهد طلبه می پذیرد
جهت کسب اطلاعات بیشتر تماس با شماره های :
09117258451
09111794805
09157033792
017 35735567
و یا مراجه به سایت معاونت آموزش حوزه های علمیه
در صورت تمایل به حضور به آدرس گرگان آزادشهر ، کیلومتر 1جاده شاهرود حوزه علمیه سفیران هدایت امام جواد علیه السلام آزادشهر رجوع نمایید
# کسب درامدی خوب
🔴🔵🔴🔵🔴🔵🔴🔵🔴🔵
✅ در هر سنی که هستید فرقی نمیکنه
✅ شما میتونید در خانه بمانید؛ درآمد کسب کنید و از جوایز پنج میلیون ریالی ما بهرمند بشید.
1⃣مهارت کسب کن
2⃣جایزه پنج میلیون ریالی ببر
3⃣درآمد خوبی داشته باش
✳️لینک دانلود مستقیم اَپهشتاد
http://appe2.ir/down/app80.apk
✳️ارتباط با ما در ایتا
https://eitaa.com/apphassan
#داستان_راستان
(منتخبی از کتاب داستان راستان
اثر استاد شهید مرتضی مطهری)
⬅️👈🏻🔴 بستن زانوي شتر 🔴👉🏻➡️
🌹🌹 @tth_ir 🌹🌹
قافله چندين ساعت راه رفته بود. آثار خستگي در سواران و در مركبها پديد گشته بود. همين كه به منزلي رسيدند كه آنجا آبي بود، قافله فرود آمد. رسول اكرم نيز كه همراه قافله بود، شتر خويش را خوابانيد و پياده شد. قبل از همه چيز، همه در فكر بودند كه خود را به آب برسانند و مقدمات نماز را فراهم كنند.
رسول اكرم بعد از آنكه پياده شد، به آن سو كه آب بود روان شد، ولي بعد از آنكه مقداري رفت، بدون آنكه با احدي سخني بگويد، به طرف مركب خويش بازگشت. اصحاب و ياران با تعجب با خود مي گفتند آيا اينجا را براي فرود آمدن نپسنديده است و مي خواهد فرمان حركت بدهد؟! چشمها مراقب و گوشها منتظر شنيدن فرمان بود. تعجب جمعيت هنگامي زياد شد كه ديدند همين كه به شتر خويش رسيد، زانوبند را برداشت و زانوهاي شتر را بست و دو مرتبه به سوي مقصد اولي خويش روان شد.
فريادها از اطراف بلند شد: (اي رسول خدا! چرا ما را فرمان ندادي كه اين كار را برايت بكنيم و به خودت زحمت دادي و برگشتي؟ ما كه با كمال افتخار براي انجام اين خدمت آماده بوديم).
🌹🌹 @tth_ir 🌹🌹
در جواب آنها فرمود: (هرگز از ديگران در كارهاي خود كمك نخواهيد و به ديگران اتكا نكنيد ولو براي يك قطعه چوب مسواك باشد)
📚 #احسن_القصص📚
☀️چگونه به فرزندم بياموزم از خود دفاع كند
🔅معمولا كودكان حدود دو سالگي در زمان بازي يكديگر را هول ميدهند، گاز ميگيرند و يا كتك ميزنند. آنها به شدت از رفتار همسالان خود خشمگين ميشوند زيرا هنوز رابطه برابر را نياموخته اند. كتك زدن در سن ٣ سالگي يا بعد از آن طبيعي نيست و نياز به بررسي دارد.
🔅آيا والدين بايد دخالت كنند؟
اين وظيفه كودكان در اين محدوده سني نيست كه از خود مراقبت كنند. آنها نياز دارند شخص بزرگسالي كنار آنها باشد تا اگر كودكي اقدام به زدن يا هول دادن ديگري كرد، فرد بزرگسال بدون داد زدن يا دعوا كردن او را متوقف كنند.
🔅اگر زد تو هم بزن
اين جمله، آسيب فراواني به كودك ما خواهد زد. تمام آموخته هاي فرزندتان را زير سوال خواهد رفت و اين سوال پيش مي آيد پس اگر كسي كار بدي كرد من هم ميتوانم آنرا تكرار كنم؟
كودكي كه ميزند درونش لبريز از حس بد به خود و ديگران است. در حقيقت كودكي كه كتك ميزند از كودكي كه كتك ميخورد بيشتر اسيب ميخورد و احساسات منفي بيشتري را درون خود احساس ميكند.
🔅به علاو او را در خطر آسيب فيزيكي بعضا جبران ناپذير قرار ميدهيد.و به كودكان خشم، مجازات و كينه ورزي را آموزش خواهد داد.
🔅پس چه رفتاري داشته باشيم؟
بايد بداند زماني كه كار به برخورد فيزيكي رسيد، به فرزندتون بياموزيد بهتر است دست خود را بالا بياورد و بگويد نزن. با آموزش اين رفتار به فرزند خود، شما به او مي آموزيد كه در رابطه با ديگران ميتواند حد و مرز مشخصي قرار دهد و از خود دفاع كند.
🔅اگر طرف مقابل به كار خود ادامه داد، فرزند شما بايد محيط را ترك كند. با اين كار به فرزندتان مياموزيد كه انسانهايي در زندگي سر راه ما قرار خواهند گرفت كه دچار اختلالات رفتاري هستند، و عاقلانه ترين واكنش اين است كه با اين افراد درگير نشويم. ترك كردن محيط نه نشانه ترسو بودن شخص است، و نه دليل بر بيعرضگي او ميباشد، تنها نشان ميدهد شخص فرق خوب و بد، و درست و غلط را ميداند.
☀️چگونه به فرزندم بياموزم از خود دفاع كند
🔅معمولا كودكان حدود دو سالگي در زمان بازي يكديگر را هول ميدهند، گاز ميگيرند و يا كتك ميزنند. آنها به شدت از رفتار همسالان خود خشمگين ميشوند زيرا هنوز رابطه برابر را نياموخته اند. كتك زدن در سن ٣ سالگي يا بعد از آن طبيعي نيست و نياز به بررسي دارد.
🔅آيا والدين بايد دخالت كنند؟
اين وظيفه كودكان در اين محدوده سني نيست كه از خود مراقبت كنند. آنها نياز دارند شخص بزرگسالي كنار آنها باشد تا اگر كودكي اقدام به زدن يا هول دادن ديگري كرد، فرد بزرگسال بدون داد زدن يا دعوا كردن او را متوقف كنند.
🔅اگر زد تو هم بزن
اين جمله، آسيب فراواني به كودك ما خواهد زد. تمام آموخته هاي فرزندتان را زير سوال خواهد رفت و اين سوال پيش مي آيد پس اگر كسي كار بدي كرد من هم ميتوانم آنرا تكرار كنم؟
كودكي كه ميزند درونش لبريز از حس بد به خود و ديگران است. در حقيقت كودكي كه كتك ميزند از كودكي كه كتك ميخورد بيشتر اسيب ميخورد و احساسات منفي بيشتري را درون خود احساس ميكند.
🔅به علاو او را در خطر آسيب فيزيكي بعضا جبران ناپذير قرار ميدهيد.و به كودكان خشم، مجازات و كينه ورزي را آموزش خواهد داد.
🔅پس چه رفتاري داشته باشيم؟
بايد بداند زماني كه كار به برخورد فيزيكي رسيد، به فرزندتون بياموزيد بهتر است دست خود را بالا بياورد و بگويد نزن. با آموزش اين رفتار به فرزند خود، شما به او مي آموزيد كه در رابطه با ديگران ميتواند حد و مرز مشخصي قرار دهد و از خود دفاع كند.
🔅اگر طرف مقابل به كار خود ادامه داد، فرزند شما بايد محيط را ترك كند. با اين كار به فرزندتان مياموزيد كه انسانهايي در زندگي سر راه ما قرار خواهند گرفت كه دچار اختلالات رفتاري هستند، و عاقلانه ترين واكنش اين است كه با اين افراد درگير نشويم. ترك كردن محيط نه نشانه ترسو بودن شخص است، و نه دليل بر بيعرضگي او ميباشد، تنها نشان ميدهد شخص فرق خوب و بد، و درست و غلط را ميداند.
توصيه اي براي كنترل كودكان در رابطه با استفاده_ازوسايل_ارتباط_جمعی :
آيا شما حاضر هستيد كودك خود را به دست پرستار غريبه اي بسپاريد يا اينكه پرستار غريبه اي را به خانه خود راه دهيد و چندين ساعت كودكتان را زير دست اين مربي پرنفوذ رها كنيد . تلويزيون حكم اين مربي را در خانه شما دارد .
تلويزيون در حد بسيار محدود سرگرمي كودك مي تواند باشد اما زياده روي در آن مي تواند او را در دريایي از اطلاعات نامفهوم غرق كند و اين يك بار سنگين رواني براي او به وجود خواهد آورد و اولين آسيب او بر روي تمركز كودكان است .
تصوير سازي تلويزيون مي تواند از تصوير سازي خود به خود در ذهن كودك جلوگيري كند و جلوي تخيلات او را مي گيرد . و اين جلوگيري از رويا پردازي كودك دشد ذهني او را كاهش مي دهد . در نتيجه در كودك قدرت تصميم گيري ضعيف مي شود و تلويزيون در واقع به او مي گويد حالا بنشين و فقط نگاه كن بدون اينكه عملي انجام دهيد . كامپيوتر هم مثل تلويزيون عمل مي كند زمان بازي با كامپيوتر نبايد بيشتر از 30 دقيقه طول بكشد زيرا اگر بيشتر از اين حد باشد كودك پرخاشگر شده و تحت تاثير هيجانات غير قابل تخليه قرار مي گيرد .
آسيب ديگري كه ناشي از تلويزيون است افت تحصيلي كودك مي باشد . كم حوصلگي براي انجام كارهايي كه احتياج به زمان زيادي دارد . چاقي مرضي كه ناشي از نشستن چند ساعت جلوي تلويزيون است عارض مي گردد .
وقتي كودك همراه شماست و يك صحنه انفجاري مي بيند شما با تمام ذهنيات قبلي خود و با دانستن اينكه در اينجا بدن با گريم يا صحنه پردازي دخيل بوده به تصوير نگاه مي كنيد اما كودك واقعي نبودن تصاوير را درك نمي كند و همه صحنه ها را واقعي مي داند.
☀️مهمترين عوامل بد دهنى كودكان عبارتند از :(قسمت اول )
١.الفاظ ركيك و زشت در فرهنگ خانواده مرسوم بوده كه در اين صورت طفل با تقليد مستقيم بدين رفتار ناپسند گرايش يافته و ان را در خويش پرورش خواهد داد.
٢-برخى از وابستگان خانواده همچون عمو ،دايى و حتى خود پدر و مادر لحن كودكانه كودك را مستمسكى جهت تفريح قرار داده و تقليد الفاظ ركيك توسط وى انان را به خنده و شادى وا ميدارد و پر واضح است كه بعدها رفع يك عادت كاملاً مستقر شده در ذهن كودك تا چه اندازه با سختى همراه خواهد بود و معمولاً در حدود سن ٥ ،٦ سالگى توجه پدر و مادر به قبح و زشتى ان جلب شده و تازه ان زمان است كه به فكر چاره مى افتند، در اين زمان پدر و مادر از اينكه كودك خردسال بدون هيچگونه ابايى به فحاشى و ناسزاگويى مى پردازد ،متعجب و نگران مى شوند در حالى كه توجه به زيربناى موضوع جاى هيچگونه شگفتى بجا نخواهد گذاشت.
☀️مهمترين عوامل بد دهنى كودكان عبارتند از :(قسمت دوم)
٣-گاهى كودك ان زمان كه به سن نوجوانى نزديك ميشود براى تثبيت استقلال خود به اين كار دست ميزند
٤-در بعضى مواقع خانواده به طور ناخواسته زمينه اى ايجاد مى كند كه در ان كودك يا نوجوان دچار عصبانيت و خشم شديد مى شود و همين امر اعصاب او را دچار اختلال كرده و ناخوداگاه الفاظ زشت و قبيح بر زبان وى جارى خواهد شد ،بنابراين تا انجا كه امكان دارد بايد كوشيد زمينه هاى عصبانيت را از بين برد
٥-گاهى علت بدزبانى وجود گروهى از دوستان است كه كودك يا نوجوان از انها تاثير جدى مى پذيرد ،در اين خصوص چاره اى نيست جز انكه با نرمى و عطوفت اعتماد كودك را جلب نمود و از طريق اگاهى دادن غيرمستقيم درباره رفيقان و جايگزين كردن دوستان خوب مشكل را حل نمود.
منتظران فرج!
مشتاقان ظهور!
از گناهان ، زشتی ها ، بدی ها ، بی عدالتی ها ، ظلم ها خسته اید؟
بی تاب زیبایی ها ، خوبی ها، عدالت ، رحم و مروّت اید؟
منتظرید؟ منتظر دمیدن صبح دولت یار؟
«اِنَّ اللهَ لا یُغَیِّر ُمابِقَومٍ حتّی یُغَیِّروا ما بِاَنفُسِهِم»
تا در اوضاع خود ،جامعه و جهان تغییری ایجاد نکنیم ،از جانب خدا تغییری در وضعیت ما پدید نخواهد آمد.
باید خودسازی کنیم!
راه خودسازی : تقویت مهارت نه گفتن به بدی ها + تقویت مهارت بله گفتن به خوبی ها
اگر امروز اراده نکنیم برای خودسازی ، چه بسا روز ظهور و حضور، دلمان موافق دین مهدی(عج) نباشد!
مگر نه اینکه با ظهور او گویی دین جدیدی آمده؟
دین او تحقق تمام معنای اسلام است!
منتظران فرج!
مشتاقان ظهور!
تعجیل فرج به اعمال ماست!
به قدم های ماست!
منتظریم؟؟؟
بسم الله...
#یک_قدم_برای_فرج
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدمات فرهنگی و تبلیغی جناب حجت الاسلام امین جمال زاده از مبلغین استان همدان شهرستان بهار در این روز های کرونای
سلام عیلکم
عیدتون مبارک
اعمال شب نیمه شعبان :۱- احیا امشب که هرکسی احیا بگیرد در روزی که قلبها می میرند دل او نمی میرد ۲- زیارت امام حسین ع که باعث آمرزش گناهانه ۳- غسل کردن که باعث تخفیف گناهانه ۴- خواندن دعای کمیل ۵- مناجات شعبانیه ..
التماس دعا ی مخصوص برای کرونایی ها هم دعا کنید
🌾🍀🌾🍀🌾
#پرسش_پاسخ_مهدوی
💚امام زمان علیه السلام چگونه در عصر غیبت مردم را هدایت مىکنند؟
پاسخ :
🔸1- هدایت تشریعى :
که به بیان احکام شرع و معارف الهى براى مردم است ، این نوع هدایت غالبا با حضور امام در میان مردم تحصیل مى گردد.
🔸2- هدایت باطنى :
🍀🍀🍀
که همان دستگیرى از راه باطن و هدایت انسان از راه درون است .
این نوع هدایت از آن جهت که نوعى تکوینى است احتیاج به حضور حضرت و ملاقات مردم با او ندارد
بلکه با غیبت حضرت نیز امکان پذیر است
و تمام کسانى که در آنها تحول و دگرگونى پیدا مى شود و از راه درون به حق و حقیقت رهنمون مى شوند
با تصرفاتى است که از ناحیه امام زمان علیه السلام و به اراده و مشیت خداوند انجام مى پذیرد.
⚘⚘⚘
🔸3- برخى از انواع هدایت ها نیز هست که حضرت مهدى علیه السلام
در حق شیعیانش انجام مى دهد که متوقف بر حضور و ملاقات هاى مقطعى است ،
مثل هدایت گمشدگان و شفاى بیماران و ... .
📚 موعود شناسی و پاسخ به شبهات، علی اصغر رضوانی،
🌾🍀🌾☘🌾🍀
@jamkaran_ir
🌾🌸🌾🌸🌾
الإمامُ الكاظمُ عليه السلام :
عَلَيكُم بِالدُّعاءِ ، فَإنَّ الدُّعاءَ للّه ِِ ،
وَالطَّلَبَ إلى اللّه ِ يَرُدُّ البَلاءَ
وَقَد قُدِّرَ
وَقُضِيَ وَلَم يَبقَ إلّا إمضاؤهُ ،
فإِذا دُعِيَ اللّه ُ عزّوجلّ وسُئلَ صَرْفَ البَلاءِ صَرَفَهُ .
امام كاظم عليه السلام :
فرمودند:
بر شما باد دعاكردن؛
زيرا دعا به درگاه خدا و مسئلت كردن از او، بلايى را كه قضا و قدر الهى به آن تعلق گرفته و فقط مانده كه قطعى شود، دفع مى كند .
💚💚💚
پس ، چون خداوند عز و جل خوانده شود و از او دفع بلا مسئلت گردد،
آن را بر مى گرداند .
الكافي : 2/470/8 .
🌴🍀🌴🍀🌴
💐🍀💐🍀💐
🌼یاران امام زمان:🌼
💚..... محمد بن عثمان، حدود چهل سال عهده دار سفارت و وکالت امام زمان بود و در طول این مدت،
وکلای محلی و منطقه ای را سازماندهی و بر فعالیتشان نظارت می کرد
و به ادارۀ امور شیعیان اشتغال داشت. توقیع های متعددی از ناحیۀ امام(ع) صادر، و توسط او به دیگران رسید.
او سرانجام در سال 304 یا 305 درگذشت.
او پیش از مرگ از تاریخ وفات خود خبر داده بود و دقیقاً در همان تاریخی که گفته بود، درگذشت.
🌺🌺🌺
💚جانشین محمدبن عثمان ابن سعید عمری
💚ابوالقاسم حسین بن روح نوبختی
در روزهای آخر عمر ابو جعفر،
گروهی از بزرگان شیعه نزد او رفتند.
او گفت:
چنانچه از دنیا رفتم، به امر امام(ع)، جانشین من و نائب امام ابوالقاسم حسین بن روح نوبختی خواهد بود
. به او مراجعه کنید و در کارهایتان به او اعتماد نمایید.
🌸🌸🌸
💚حسین بن روح، از دستیاران نزدیک نائب دوم بود
و عَمری از مدتها پیش، برای تثبیت امر نیابت او زمینه سازی می کرد
و شیعیان را جهت تحویل اموال، به او ارجاع می داد
و او، رابط بین عثمان بن سعید و شیعیان بود.
حسین بن روح، کتابی در فقه شیعه به نام التأدیب تألیف کرده بود.
آن را جهت اظهار نظر، نزد فقهای قم فرستاد. آنان پس از بررسی، در پاسخ نوشتند:
جز در یک مسئله، همگی مطابق با فقهای شیعه است. بعضی از معاصرین او، عقل و هوش و درایت وی را تحسین کرده و می گفتند:
به تصدیق موافق و مخالف، حسین بن روح از عاقلترین مردم روزگار است.
نوبختی در دوران حکومت «مقتدر» خلیفۀ عباسی، به مدت پنج سال به زندان افتاد
و در سال 317 آزاد شد. و سرانجام، بعد از بیست و یک سال فعالیت و سفارت، در سال 326 چشم از جهان فروبست
🌴🌴🌴
💚جانشین ابوالقاسم حسین بن روح نوبختی
💚ابوالحسن علی بن محمد سَمَری
به فرمان امام عصر و با وصیت و معرفی نوبختی،
پس از حسین بن روح، علی بن محمد سمری منصب نیابت خاص
و ادارۀ امور شیعیان را عهده دار گردید.
سمری از اصحاب و یاران امام عسکری(ع) است
. او تا سال 329 که دیده از جهان فرو بست، مسئولیت نیابت و وکالت خاص را به عهده داشت
. چند روز پیش از وفات او توقیعی از ناحیۀ امام به این مضمون خطاب به وی صادر شد
که به شرح زیر می باشد:
💚بسم الله الرحمن الرحیم
ای علی بن سمری! خداوند در سوک فقدان تو پاداشی بزرگ
به برادرانت عطا کند. تو تا شش
روز دیگر از دنیا خواهی رفت.....
.....کارهایت را مرتب کن و هیچکس را به جانشینی خویش مگمار.
دوران غیبت کامل فرا رسیده است
و من جز با اجازۀ خداوند متعال ظهور نخواهم کرد
و ظهور من پس از گذشت مدت طولانی و قساوت دلها و پر شدن زمین از ستم خواهد بود
. افرادی نزد شیعیان من مدعی مشاهدۀ من[ ارتباط با من به عنوان نایب خاص] خواهند شد.
آگاه باشید که هر کس پیش از خروج «سفیانی» و «صیحه آسمانی» چنین ادعایی بکند،
دروغگو و افتراکننده است و هیچچ حرکت و نیرویی جز به خداوند عظیم نیست.
🌼🌼🌼
🔹در ششمین روز پس از صدور توقیع، ابوالحسن سمری از دنیا رفت.
پیش از مر گش از وی پرسیدند:
نایب بعد از تو کیست؟ پاسخ داد: اجازه ندارم کسی را معرفی کنم.
با در گذشت ابولحسن سمری دورۀ جدیدی در تاریخ شیعه آغاز گردید که به دوران غیبت کبری معروف است
و ما درادامۀ مطلب پیرامون آن بحث خواهیم کرد.
💚💚💚
⚘وظایف و فعالیت های اساسی نواب خاص:
💚انتخاب نواب خاص از سوی امام دوازدهم(ع)،
در واقع ادامه و توسعۀ فعالیت شبکۀ ارتباطی وکالت بود
که گفتیم از زمان پیشوای نهم(ع) بصورت فعال درآمده،
و در زمان امام هادی(ع) و امام عسکری(ع) گسترش چشمگیری یافته بود،
و اینک در زمان امام قائم(ع) به اوج رسیده بود.
وظایف و فعالیت های اساسی نواب را می توان در چند مورد زیر خلاصه کرد:
▫️1_پنهان داشتن نام و مکان امام
گرچه امکان رؤیت حضرت مهدی(عج) در دوران غیبت صغری برای نواب خاص و برخی از شیعیان وجود داشت
و گهگاه دیدارهایی صورت می گرفت اما به دلیل مشکلات سیاسی،
هر یک از نواب اربعه در زمان خود موظف بودند
از بردن نام حضرت و افشای محل او در سطح عمومی خودداری ورزند
. زیرا در غیر این صورت، جان امام(ع) از سوی حکومت وقت به خطر می افتاد.
این سیاست استتار و پنهانکاری،
دقیقاَ بر اساس دستور وراهنمایی خود امام علیه السلام صورت می گرفت.
چنانکه روزی ابتدا و بدون اینکه سؤالی از حضرت در این باره شده باشد،
توقیعی به این مضمون خطاب به محمد بن عثمان(سفیر دوم) صادر شد:
💐💐💐
📜کسانی که از اسم [من] می پرسند، باید بدانند اگر سکوت کنند بهشت،
و اگر حرفی بزنند جهنم [در انتظار آنان] است. چه، اینان اگر بر اسم واقف شوند، آن را فاش می سازند
و اگر از مکان آگاه شوند، آن را نشان می دهند.
أللَّھُـمَ ؏َـجِّـلْ لِوَلیِڪْ ألْـفَـرَج
@emamgh
🌼⚘🌼⚘🌼
﷽
💐☘💐☘💐
⚘ اسامی نواب خاص امام زمان(ع)⚘
#پرسش
نواب خاص امام زمان(علیه السلام) در زمان غیبت صغری چه کسانی بودند؟
💚پاسخ_اجمالی
💚 عثمان بن سعید عمرى،
محمّد بن عثمان بن سعید،
حسین بن روح،
على بن محمّد سمرى ؛
نوّاب خاص امام زمان(عج) بودند.
🌺🌺🌺
🌼پاسخ_تفصیلی
امام زمان(علیه السلام) در غیبت صغرى به وسیله چهار سفیر مخصوص خود با مردم مسلمان
در حال تماس بودند و بسیارى از نیازمندى هاى مردم را از طریق نمایندگان خود برطرف مى نمودند
و مشخّصات آنان به قرار زیر است:
💚 1- عثمان بن سعید عمرى:
(بروزن گرمى) که منسوب به قبیله «بنى عمرو بن عامر» است
و از یازده سالگى افتخار خدمتگزارى به خاندان رسالت را داشت
و از اصحاب و یاران امام هادى و حضرت عسکرى(علیهما السلام)
به شمار مى رفت و وکیل مخصوص امام عسکرى بود.
او آنچنان مورد وثوق و اطمینان امام بود که حضرت عسکرى درباره وى و فرزندش «محمّد بن عثمان»
که پس از درگذشت پدر افتخار نیابت از مهدى را پیدا نمود،
چنین فرمود: «عمرى و فرزند او مورد وثوق من هستند؛
هرچه از من براى شما نقل کنند حقیقتى است که از من شنیده اند و نقل مى نمایند؛
هر دو نفر ثقه و مورد اعتماد من هستند، به سخنان هر دو گوش فرا دهید
و هر دو را اجرا نمایید».(1)
🍀🍀🍀
با مرقبت هاى شدیدى که حضرت عسکرى نسبت به فرزند خود داشت،
کمتر کسى را اجازه مى داد که از حضرت مهدى دیدن کند؛
وى از افراد مخصوصى بود که حضرت امام زمان(عج) را در دوران حیات حضرت عسکرى در خانه اش کراراً زیارتکرده بود؛
شرح زندگى او در کتاب هاى رجال بطور گسترده بیان شده است(2)
و تاریخ دقیق درگذشت وى به دست نیامده است.(3)
⚘⚘⚘
💚 2- محمّد بن عثمان بن سعید، :
فرزند اوّلین سفیر
و خود او دومیّن سفیر و وکیل امام زمان(علیه السلام) است
که زمان امام عسکرى را درک کرده و در حدیثى که قبلا نقل شد،
امام عسکرى وى و پدرش را به بهترین وجهى توثیق نموده است
. دوران سفارت او طولانى و گسترده تر بود و همواره نامه هاى شیعیان را به حضور امام مى رسانید
و پاسخ کتبى را به آنان باز مى گردانید؛ وى در سال 304 و یا 305 در گذشته است.(4)
🌸🌸🌸
💚3- حسین بن روح:
که در جامعه آن روز جهان شیعه به عقل و درایت اشتهار داشت
و از نزدیکان محمّد بن عثمان دوّمین سفیر امام و راز دار او بود؛
وى موضوع سفارت را به فرمان امام به حسین بن روح واگذار نمود
و در سال سیصد و بیست و شش درگذشت.(5)
🌼🌼🌼
💚 4- على بن محمّد سمرى:
آخرین سفیر امام(عج) است که امام در نامه اى به خود او نوشته و دستور داده است که تو آخرین سفیر مخصوص من هستى،
دیگر نباید کسى را به جاى خود معرّفى کنى!
وى در نیمه شعبان سال سیصد و بیست و نه درگذشت
و با درگذشت او باب سفارت خصوصى بسته شد و غیبت کبرى آغاز گردید(6)
و از آن به بعد هرگونه ادّعاى نیابت خاصّه از طرف آن حضرت مردود شناخته شده است.
🌴🌴🌴
✍ پی نوشت :
🍂 (1). العمرى و ابنه ثقتان فما ادیا الیک عنى فعِنى یؤدیان و ما قالاه لک فعنى یقولان، فاسمع لهما و اطعمها فهما الثقتان المأمونان.
🍂 (2). تنقیح المقال، ج 1، ص 245 - 246؛ قاموس الرّجال، ج 6، ص 235 -25؛ سفینة البحار، ج 2، ص 158.
🌿🌿🌿
🍂 (3). در «ریحانة الادب» ج 3، ص 133، تاریخ وفات او را به نقل از «تحیّة الزّائر» مرحوم نورى سال 257 معیّن نموده است، در صورتى که آن سال امام عسکرى(ع) در قید حیات بود و چگونه مى تواند نایب امام زمان در میان مردم گردد.
🌾🌾🌾
🍂 (4). کامل ابن اثیر، حوادث سال 305؛ تنقیح المقال، ج 2، ص 149؛ قاموس الرّجال، ج 8، ص 264 - 268 و در این مدارک مى نویسند که وى قریب پنجاه سال افتخار نمایندگى از امام را داشته است، در صورتى که در سال وفات او چهل و پنج سال از آغاز غیبت صغرى مى گذشت و قبل از او پدرش عهده دار مقام نیابت بود.
💐💐💐
🍂 (5). تنقیح المقال، ج 2، ص 308 و غیره.
🍂 (6). قاموس الرّجال، ج 7، ص 51.
🍀🌾🌿🍀🌾
🌿🌸🌿🌸🌿🌸
الإمام الرضا عليه السلام :
أوَلَيسَ اللّه ُ يَقولُ : «عالِمُ الغَيبِ فَلا يُظهِرُ عَلى غَيبِهِ أحَدًا *
إلاّ مَنِ ارتَضى مِن رَسولٍ
الجنّ : 26 و 27
. فَرَسولُ اللّه ِ عِندَ اللّه ِ مُرتَضىً ،
ونَحنُ وَرَثَةُ ذلِكَ الرَّسولِ
الَّذي أطلَعَهُ اللّه ُ
عَلى ما شاءَ مِن غَيبِهِ ،
فَعَلَّمَنا ما كانَ وما يَكونُ
إلى يَومِ القِيامَةِ
🍀🍀🍀
امام رضا عليه السلام :
فرمودند:
آيا چنين نيست كه خداوند مى فرمايد: «او داناى غيب است
و غيب خود را بر هيچ كس آشكار نمى سازد،
مگر بر آن پيامبرى كه از او خشنود باشد»
و پيامبر صلي الله عليه و آله ، نزد خدا برگزيده است
و ما وارثان پيامبرى هستيم كه خداوند او را بر هر چه از غيبش بخواهد آگاه مى كند
و او ما را از آن چه بوده و تا روز رستاخيز خواهد بود آگاه كرده است.
💐💐
از کتاب :الخرائج والجرائح : 1 / 343 عن محمّد بن الفضل الهاشميّ .
🌴🍀🌴🍀🌴
🌿🌸🌿🌸🌿🌸
⚘: طول عمر حضرت حجت
سیدی از علماء تبریز که مقیم نجف اشرف بوده چنین حکایت نموده:
در مسجد سهله پس از زیارت مقام حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف به قلبم خطور نمود
که اگر سنی مذهبی از من بپرسد که در خصوص سن مبارک حضرت صاحب الزمان در قرآن چه دارید
یعنی کدام آیه دلالت دارد بر طول عمر آن حضرت؟ ما، در جواب چه بگوییم. هر چه فکر کردم چیزی به ذهنم نرسید.
با همین حال، خوابم برد
💐💐💐
در عالم رؤیا دیدم در مسجد کوفه هستم و پرده ای کشیده شده که در پشت آن پرده حضرت حجت (عج) تشریف دارند. شخصی دو نفر را به محضر آن حضرت برد آنها آن حضرت را زیارت نمودند
چون نوبت به من رسید همین که پرده را بلند کردیم و چشم آن حضرت به من افتاد بدون تأمل فرمودند:
و ان یونس لمن المرسلین اذ ابق الی الفلک المشحون فساهم فکان من المدحضین فالتقمه الحوت و هو ملیم فلولا انه کان من المسبحین للبث فی بطنه الی یوم یبعثون
⚘⚘⚘
**صافات/ آیات :144 139،
ترجمه: و یونس از رسولان (ما) است (به خاطر بیاور) زمانی را که به سوی کشتی پر (از جمعیت و بار) فرار کرد و با آنها قرعه افکند
و (قرعه به نام او افتاد) و مغلوب شد (او را به دریا افکندند) و ماهی عظیم او را بلعید،
در حالی که مستحق سرزنش بود و اگر او از تسبیح کنندگان نبود
تا روز قیامت در شکم ماهی می ماند! *
. 🍀🍀🍀
پس از خواب بیدار شدم دیدم اشکال به کلی از ذهنم رفع شده است درحالی که با خود زمزمه می کردم
و می گفتم: خدای که می تواند حضرت یونس (علیه السلام) را در شکم ماهی تا روز قیامت بدون آب،
غذا و هوا زنده بدارد، هم او نیز می تواند حضرت حجت (عج) را در روی زمین تا وقت ظهور ایشان که از قیامت چندین مرحله بلکه چندین هزار سال کمتر است،
زنده نگاه دارد
💚💚
ر.ک: رنگارنگ 1/ 264 به نقل از: جنتان مدهامتان (علی اکبر نهاوندی).
☘🌱⚘☘🌱⚘
⚘معلوم نیست چقدر توی این دنیا باشم!⚘
🔷در عملیات بیت المقدس شهید
همدانی
🌿🌼🌿🌼
برای پی گیری آمبولانس و آوردن مهمات قصد حرکت به سوی قرارگاه را داشت.
به او اصرار می کنند یک بسیجی مجروح داریم او را با خود ببر.
سردار همدانی آن بسیجی مجروح را با خود می برد
. در موقع حرکت رادیوی ماشین پس از قطع مارش نظامی صدای اذان را پخش می کند.
سردار همدانی به محض حرکت از بسیجی سوال می کند نگفتی اسمت چیه؟ بچه کجایی؟
او جواب نمی دهد. همدانی می گوید با گوشه چشم نگاه کردم دیدم زیر لب چیزهایی می گوید.
💐💐💐
فکر کردم لابد اولین باری است که به جبهه آمده مجروح شده
و حتماً کُپ کرده است. این شد که دیگر او را سوال پیچ نکردم.
یک مقدار که جلوتر رفتم دیدم رو کرد به من و خیلی مؤدب و شمرده خودش را معرفی کرد
. فهمیدم اهل تهران و بچه نازی آباد است و سال آخر دبیرستان تحصیل می کند. گفتم برادر جان بگو ببینم چرا دفعه اول که اسم و رسم تو را پرسیدم چیزی نگفتی؟!
گفت وقت اذان بود نماز می خواندم. نگاهی به سر و وضع او انداختم.از لای انگشتان لاغرش که روی محل زخم گذاشته بود خون بیرون می زد.
این شد که به او گفتم نماز می خوانی؟ چه نمازی؟
مگر ما داریم رو به قبله حرکت می کنیم؟ در ثانی پسر جان بدن تو پاک نیست.
لباسهایت هم که خونی و نجس است. خیلی کوتاه جواب داد حالا همین نماز را می خوانیم تا ببینیم چه می شود.
⚘⚘⚘
دیدم باز ساکت شد. چند دقیقه بعد گفتم لابد نماز عصر را می خواندی.
گفت بله گفتم خب صبر می کردی می رسیدیم عقب در پست اورژانس هم زخم ات را می شستیم هم لباس عوض می کردی بعد با فراغ نماز می خواندی.
گفت معلوم نیست چقدر دیگر توی این دنیا باشم.
فعلا همین نماز را خواندم قبول و ردش با خداست.
🌸🌸🌸
گفتم باباجان تو که چیزیت نشده یک جراحت مختصر است زود خوب می شوی و برمی گردی خط. ...
بالاخره اورا رساندم به اورژانس تیپ 27 و سفارش کردم حسابی به او برسند رفتم مقر قرار گاه موقع برگشت رفتم اورژانس تا هم پیگیر ماشین های آمبولانس برای اعزام به خط باشم و هم احوال آن بسیجی رو بپرسم مسئول اورژانس گفت
خون ریزی داخلی کرده بود ما به او آمپول ضد خون ریزی هم زدیم ولی دیر شده بود
با یک آرامش عجیبی چشم هایش را روی هم گذاشت و شهید شد
. برگشتم به طرف مقر در حالی که رانندگی می کردم به پهنای صورت گریه می کردم
صدایش توی گوشم زنگ می زد که می گفت
معلوم نیست چقدر توی این دنیا باشم فعلاً همین نماز را خواندم و رد و قبول آن با خداست
💚💚💚
اینجاست که شهید دستغیب(ره) می گفت
حاضر است ثواب هشتاد سال تمام عبادات واجب و مستحب خودش را با دو رکعت از چنین نمازی از یک بسیجی عوض کند.
به نقل از کتاب مهتاب خیّن صفحه ۸۲۵ تا ۸۳۰ خاطرات سردار سرلشگر شهید همدانی
@mersad598
🌴🍀🌴🍀🌴
هدایت شده از دانش آموزان امین
باسمه تعالی
به حول و قوه الهی کانال دانش آموزان امین
به منظور ارتباط با دانش آموزان مدارس امین راه اندازی شد
انشاالله بتوانیم در افزایش آگاهی دانش آموزان عزیز این آینده سازان ایران اسلامی گامی کوچک برداریم.
از مربیان و مبلغان عزیز تقاضا داریم که این کانال را به دانش آموزان معرفی کنند
با تشکر فراوان
مدیریت مدارس امین
ارتباط با ادمین
@yaali2
آدرس کانال
@daneshamozanamin
پاسخ به شبهات فضای مجازی؛
شبهات مربوط به ویروس کرونا (25 فروردین)
👇👇👇👇👇👇👇👇
1.کرونا و افشای حقایق ایران و غرب
https://www.tahlilgar57.ir/content/11108
********
2.سلبریتی همیشه همین است؛ کرونا و غیرکرونا هم ندارد!
https://www.tahlilgar57.ir/content/11107
********
3.جهاد علمی و عملی طلاب در روزهای کرونایی
https://www.tahlilgar57.ir/content/11109
*******
4.مشارکت مردمی و مسابقهی خدمت رسانی
https://www.tahlilgar57.ir/content/11166
******
5.کرونا، توطئه آمریکا
https://www.tahlilgar57.ir/content/11076
******
6.رمز تداوم انقلاب ایران، کلید طلایی تهران
https://www.tahlilgar57.ir/content/11001
******
7.با شما دوست هستیم اما...
https://www.tahlilgar57.ir/content/10248
******
8.ندایی جمعی برای ظهور
https://www.tahlilgar57.ir/content/11223
******
9.دست خالی و عصبانیت دشمن از صلابت رهبر معظم انقلاب
https://www.tahlilgar57.ir/content/11189
******
10.مقایسهای پر از مغالطه!
https://www.tahlilgar57.ir/content/11242
#شعر_کودکانه
شعر کودکانه در مورد امام زمان(عج)
سلام من به مهدی و به قلب آسمانیش
سلام من به پاکی و به لطف و مهربانیش
سلام من به لحظهای که می رسد ظهور او
سلام من به لحظهای که میرسد عبور او
سلام من به بوسهای که میرسد به دست او
سلام من به حضرتی که داده مهر و آبرو
سلام من به قد او سلام من به قامتش
سلام من به دست او به قدرت امامتش
........................................................
https://www.medu.ir/fa/news/item/1155680/آموزش-و-تربیت-باید-از-سنین-کودکی-به-صورت
بازتاب فعالیتهای مدرسه محمد امین (ص) ایت الله گلپایگانی یک در سایت وزارت آموزش و پرورش کشور