eitaa logo
مدارس امین
22هزار دنبال‌کننده
12.3هزار عکس
5.5هزار ویدیو
7.1هزار فایل
✅ کانال آموزشی و محتوایی مدارس امین ✅ کانال اطلاع رسانی مدارس امین https://eitaa.com/amouzeshamin
مشاهده در ایتا
دانلود
❣🍃وَمِنَ اللَّيْلِ فَتَهَجَّدْ بِهِ نَافِلَةً لَّكَ عَسَىٰ أَن يَبْعَثَكَ رَبُّكَ مَقَامًا مَّحْمُودًا ❣🍃(اسرا/۷۹) و پاسی از را برخیز و و بخوان! این وظیفه اضافی براے توست؛ باشد که پروردگارت تو را به مقام محمود ستایش و شفاعت برانگیزد! 💠 دستگاه ایمنی بدن با باعث ترشح هورمون می باشد: 🌷 کارایی دو برابر ویتامین E 🌷 و پنج برابر 🌷 و 500 برابر ماده صنعتی DMSO می باشد. 🔶؛ اولین عنصر مکانیسم دفاعی بدن در برابر خطرها و بیمارے هاست؛ 👈 و در مقابل که سبب تنگی رگ ها می شود و بسیار مضرّ است، مقاومت کرده و با آن مبارزه می کند . 🔷 هورمون ملاتونین بر قدرت و توانائی که در مکانیسم دفاعی بدن نقش مهمی دارد، می افزاید. 🌼رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم می فرماید: 💫علیکم بصلاة اللیل فإنهّا سنةّ نبیکم و دأب الصالحین قبلکم و مطردة الداء عن اجسادکم 💫 بر شما باد به اقامه ، که سنتّ پیامبر شماست و شيوه صالحان پیش از شما و دور کننده درد و بیمارے از جسم هایتان. 💠 زیبایی چهره با 🌀همه سلول هاے بدن در معرض هجوم فرے ها می باشند و یکی از اثرات فرے رادیکال ها، ابتلا به بیمارے هاے مربوط به کهنسالی و پیرے همچون : 🍃 آلزایمر 🍃 پارکینسون 🍃 چین و چروک صورت 🍃و پیرے زودرس می باشد. ♻️ چون از آنجا که از مؤثرترین عوامل پیش گیرنده و مقابله با فرے رادیکال ها می باشد؛ 👈 می توانیم را بهترین عامل زداینده بیمارے ها و مظاهر پیرے، مانند: چین و چروک صورت و... بدانیم. طبق گفته پرفسور " راتید ": 🔰 اگر نبود، تمام سلول هاے بدن در معرض بودند و انسان چند ساعت بیشتر زنده نمی ماند. 📝در این باره امام رضا علیه السلام می فرماید: 💫بر شما باد به !💫 ✅ هیچ بنده اے نیست که آخر شب بیدار شود و هشت رکعت و دو رکعت و یک رکعت بخواند و در قنوت آن 70 بار استغفار کند؛ مگر اینکه خداوند عمر او را طولانی می کند. ✍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
سلام حضرت نجات ، مهدی جان در این قرن های فراق ، در این سال های دلتنگی چه اشک ها که چکیده به پای آمدنتان ... چه جان های عاشقی که سوخته در هجرانتان ... چه دل های بیقراری که پر و بال زده در اندوهِ غربتتان ... چه چشم های منتظری که مانده در مسیرِ آمدنتان ... چه خدمتگزاران دل نگرانی که تمام عمر برای گسترش نام عزیزتان عاشقانه تلاش کردند و منتظر و مغموم و اشکبار ، پر کشیدند ... خدا شما را به ما بازرساند و این فراق جانسوز را به روشنای دلنشین و زیبای ظهورتان پیوند زند ... https://eitaa.com/mamin110
🍃بسیاری از رفتارها و گرایشات کودک و نوجوان، از قبیل گرایش به و روزه و شرکت در کارهای خیر و اهمیّت دادن به وظایف و تکالیف دینی، غالباً متأثر از تجارب خوشایند تربیتی آنان در خانه و خانواده است. ♻️کودکان به شدت نیازمند و تشنه یادگیری هستند و احتیاج به امنیت و آرامش خاطر و اتصال به یک منبع قدرت و رحمت و عطوفت دارند. 💤 آوای ملکوتی قرآن و نوای دلنشین ، حتی در دوران بارداری مادر موجب جنب و جوش و شکوفایی گرایش و احساسات دینی در کودک می‎شود. 🧐سکوت، عصبانیت، رفتار، نگاه و سخن پدر و مادر و اطرافیان، برای کودکان سر مشق و اِعمال بجای هر کدام، سبب ارضای نیاز و اغنای گرایش فطری آنهاست. 💠آنان پیوسته می‎آموزند و نسبت به هر چیز کنجکاوند. خانواده باید تلاش کند تا آموخته های مذهبی آنان با تجارب و احساسات خوشایندی شکل بگیرد. 🤔 سعه صدر، ابراز احساس خرسندی و روحیه رضایتمندی، گرایش به این احساسات مذهبی را برای کودکان گوارا می‎سازد. 🌐 بر این اساس، زیباترین و خوشایندترین حالات و اوقات کودکان و نوجوانان در خانواده زمانی است که پدر و مادر آماده می‎شوند، آنگاه که کودک همه 🤗شادی و نشاط را در چهره بر افروخته و شادمان اطرافیان خویش مشاهده می‎کند ، یعنی به هنگام گرفتن و و و خود را به زیباترین شکل آراستن و گوش فرا دادن به آوای دلنشین قرآن و اذان که نسیم آرامش بخشی در کالبد افراد می‎دمد و روح چون 🕊پرنده ای که از بند و قفس آزاد شود، در فضایی بال و پر می‎گشاید و به سوی محبوب حقیقی اوج می‎گیرد. 🍄خانواده‌ها می‎توانند بسیاری از رفتارهای مطلوب و احساسات خوشایند و دوست داشتنی خود را به طور غیر مستقیم در قالب ارزش‌ها و احکام دینی و از طریق بهره‌گیری از الگوهای رفتاری، در وجود کودکان و نوجوانان تثبیت نمایند. 🔴 مشاهده رفتار اطرافیان، انگیزه ای قوی و غنی برای یادگیری و آموزش فرزندان است، در حالی که آموزش های خطابی و توصیه های مستقیم و آمرانه، نه تنها چندان رغبت و انگیزه ای در درون جوان و نوجوان ایجاد نمی کند، بلکه گاهی مایه آزردگی و تنفر نیز می‎شود. 🔶اعضای خانواده، اگر توجه داشته باشند که در خانه یا سفر یا گردش، در میهمانی و یا حین کار و به طور کلی در هر موقعیتی که ندای پر طنین و دلنشین را می‎شنوند، از هر کاری که دارند، دست کشیده و پیش از هر چیز دیگر به اقامه نماز اهمیت دهند، در تلقی و نگرش فرزندان نسبت به این فریضه الهی تأثیر مضاعف خواهد داشت. 🔵 باید برای تعلیم و تربیت زمینه سازی کرد و همه جوانب و ابعاد گوناگون قضیه را در نظر گرفت و کوشید تا همه عوامل مهم و دست اندر کار و تأثیر گذار از وحدت و هماهنگی لازم برخوردار باشند. 😔 متأسفانه بعضى از والدین به دلیل عدم حساسیت و اهمیت نسبت به مسائل دینى و گاهى به دلیل سخت گیرى ها و آموزش هاى غلط و عدم آشنایى آنان با سیره ائمّه اطهار(علیهم السلام)و روش هاى تربیتى، به گونه اى با کودک رفتار مى کنند که آنان نسبت به مسائل دینى بى تفاوت، کم رغبت و بعضاً از آن متنفّر مى شوند. 🔷 بعضى از والدین حساسیت و دقتى که در امور دنیوى (تغذیه، لباس، درس و مانند آن) فرزندانشان از خود نشان مى دهند در مسائل معنوى و دینى آن ها ندارند. ☀️ خداوند تبارک و تعالی می فرماید: ❣🍃وَأْمُرْ أَهْلَكَ بِالصَّلَاةِ وَاصْطَبِرْ عَلَيْهَا 🍃❣(طه/۱۳۲) و تو اهلت را به برپایی نماز بخوان و در این امر پایداری و صبوری پیشه کن. "مهاتما گاندی" رهبر بزرگ هند چه زیبا می‌گوید: من در زندگی عمومی و خصوصی خود، تلخ‌کامی‌های بسیار سختی داشته‌ام که مرا دست‌خوش ناامیدی می‌ساخت. اگر توانسته‌ام بر این ناامیدی‌ها چیره شوم، به خاطر دعا و نمازهایم بوده است. دعا و نماز را مانند حقیقت، بخشی از زندگی خود به شمار نمی‌آورم، بلکه تنها به خاطر نیاز و احتیاج شدید روحی، آن را به کار می‌بسته‌ام، زیرا اغلب خود را در حال و وضعی می‌یافتم که احتمالاً بدون نماز و دعا نمی‌توانستم شادمان باشم. هر چه زمان می‌گذشت، اعتقاد من به خدا افزایش می‌یافت و نیاز من به دعا و نماز بیشتر می‌شد و صورتی مقاومت‌ناپذیر به خود می‌گرفت. بدون آن، زندگی سرد و تهی بود. به همان اندازه که غذا برای بدن لازم است، دعا و نماز برای روح ضرورت دارد. در واقع، آن قدر که دعا و نماز برای روح لازم است، غذا برای بدن ضرورت ندارد، زیرا اغلب لازم است که به خاطر سلامت بیشتر، به خودمان گرسنگی بدهیم و از غذا خوردن خودداری کنیم، اما در مورد دعا و نماز، چنین اجتنابی نمی‌تواند وجود داشته باشد. همه مردم با هم برابرند. ✍
🍃هر قدر شخصیت الگوهای تربیتی و پرورشی برای دانش آموزان، محبوب و دوست داشتنی تر باشد، تأثیر پذیری آنها افزایش می‎یابد. اگر چنین فضایی بر مدارس حاکم باشد، روحیه معنوی دانش آموزان افزایش می‎یابد و در مدرسه ارتباط شوق آمیز همسالان گسترش می‎یابد. 🌈 استفاده از رنگ های آرامش بخش، همچون آبی و نیلی و فیروزه‌ای، بهره‌گیری از خطوط منحنی دیوارها و محراب، فضای سالن مدرسه را گیرا و دلنشین می‌سازد. 🌹 استشمام بوی عطر و گلاب و نورپردازی جالب با رنگ های سبز و پخش ملایم نوای گوش نواز تواشیح مربوط به اسماء اللّه، قبل از شروع نماز، محیط را سرشار از حال و هوایی معنوی و روحانی می‎کند. 📝 بیان قصه های لطیف و خاطره‌های زیبا و اجرای نمایشنامه‌های دل‌انگیز با زبانی شیرین و دوست داشتنی، برای ارائه احکام و روش‌های اخلاقی و نماز سازی و تصویر سازی از ارزش ها و رفتار انسان های وارسته و رهبران و اسوه های مذهبی، تأثیرات بسیار مؤثری در یادگیری و گرایش و پایداری نسبت به ارزش های مذهبی و فهم درست از اقامه حقیقی نماز، در بین دانش آموزان به جای خواهد گذاشت. 💎برپایی در مدارس، همراه با معلمان و مربیان و مدیر و همچنین در پارک ها و یا برگزاری آن در میدان های ورزشی، اردوها و مجامع عمومی، می‎تواند برای دانش آموزان دل انگیز و به یاد ماندنی باشد. ⭕️ توجه به سرویس های بهداشتی و وضو خانه مدارس و پاکی و تمیزی آن، در ترغیب دانش آموزان برای گرفتن وضو و شرکت در جمع دانش آموزان در نماز خانه مدرسه، برخورد با چهره گشاده و باز در این هنگام، همه و همه زمینه های آماده سازی و تقویت و افزایش گرایش به نماز را در دانش آموزان فراهم می‎سازد. 💠 در خانواده بزرگ مدرسه نیز، قدرت و تحمل و صبر و حوصله مدیر، ناظم و مربی پرورشی و معلم راهنما برای برپایی نماز باید بالا باشد و از سخت گیری های بی مورد و تحقیر دانش آموزان در فراخوانی به این امر الهی، جداً باید خود داری شود، برای نماز از بهترین مکان ها و بهترین لباس ها استفاده شود و از محل تنگ و تاریک و کثیف و مخروبه پرهیز گردد. 🔰 ناظم نباید با تند خویی و عتاب و خطاب، زمینه آزردگی روانی دانش آموزان را فراهم آورد. مراقبت باید غیر مستقیم باشد و اگر احیاناً دانش آموزی در انجام نماز کاهلی نشان می‎دهد، باید در مرحله اول علت آن بررسی شود و سپس زمینه شرکت وی در جمع دوستان و همسالان در نماز خانه فراهم آید. برگزاری مراسم و دعوت برای ناهار و یا افطار در نماز خانه، به مناسبت های مختلف، جزء خاطرات فراموش نشدنی دانش آموزان خواهد بود. ❇️صبر و بردباری و رفتاری متین و معقول مسؤولان مدرسه، اگر همراه با عطوفت و مهربانی باشد، در دانش آموزان احساس و نگرشی مثبت نسبت به اقامه نماز پدید می‎آورد. معلمان و مربیان پرورشی ما باید با پی بردن به این اصل که تربیت کودکان و نوجوانان ما موضوعی حساس و ظریف است با راهکارها و شیوه‌های مناسب آنها را ترغیب و تشویق کنند تا نماز اول وقت را با علاقمندی اقامه کرده و نسبت به حلاوت شیرینی این امر آگاهی پیدا کنند. 🤗ترغیب و تشویق دیگران به خواندن نماز علاوه بر اینکه نیاز به بررسی عوامل جلوگیری کننده دارد ، نیازمند توجه به عوامل روانشناسانه مثل تشویق و تحسین نمازگزار یا کودک در سن بلوغ فکری و دینی نیز هست. 🚫 تنها عامل بازدارنده از همه لغزش ها و تنها تکیه گاه امن و مأمن مستحکم برای انسان ها خصوصاً جوانان است که هرگز نفس خویش را از افتادن در مهلکه حوادث مصون نمی بینند و شاید به همین سبب باشد که در کتاب آسمانی قرآن ، کمتر عبادتی چون نماز مورد اهمیت قرار گرفته است تا آنجا که حدود صد و چهارده مورد این کلمه در قرآن به کار رفته و در پانزده مورد امر به آن شده است. 📌علامه طباطبایی (رحمة الله) صاحب تفسیر ارزشمند المیزان می فرمایند: « بر مردم است که قلب ها را متوجه و متمایل به یاد ذکر خدا سازند. زیرا هیچ تلاشی و همتی برای انسان در زندگیش نیست مگر برای رسیدن به سعادت و نعمت و هیچ ترسی ندارد مگر ترس از افتادن در بدبختی و سختی و شقاوت و خداوند تنها سبب و یگانه عاملی است که امور خیر در دست اوست و نیز همه خوبی ها به او برمی گردد و او قادر بر بندگان و ضامن سعادت ایشان است. پس توجه و اعتماد و اتصال به او موجب نشاط و شادابی و کمال مطلوب است. پس قلب ها به یاد او از نگرانی ها و اضطرابات مطمئن می شوند و تسکین می یابند . ✍
💠 پیامبر صلی الله علیه وآله وسلم می فرمایند: 🍃هرگاه کسی را نخواند، 🧚‍♀فرشته ای از آسمان او را صدا می‌کند: 😟 🍃 و هرگاه را نخواند، 🧚‍♀فرشته ای به او می‌گوید: 😧 🍃 و هرگاه شخص خود را نخواند، گوید: 😲 🍃 و اگر خـود را نخواند، گویـد: 😳 🍃 و اگر شخص را ترک کند، گوید: که در توهیچ خیر و منفعتی نیست.😭 📚 وسائل الشیعه،ج۳ ص۳۱ 🌻 همچنین رسول خدا صلی الله علیه وآله وسلم می فرمایند: در 💥جهنم یک وادی است که از آن، جهنمیان هر روز از آن می‌نالند و در وادی، خانه ای از آتش🔥و در آن خانه چاهی قرار دارد که در آن چاه تابوتی است و در آن تابوت 🐍ماری است که هزار سر داردو در هر سری هزار دهان و در هر دهان هزار نیش است و این جایگاه کسانی است که نمی‌خوانند و می‌نوشند. 📚گناهان کبیره ✍
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔔⏰ایده جدید⏰🔔 🎞 فوتوکلیپ +📹 فیلمبرداری زنده 📃موضوع : نماز در ادیان آسمانی! 📊 مخاطب: دبیرستان - دانشجو 💻تهیه توسط : مبلغ امین ، سعید کریمی سطح کیفی : عالی https://eitaa.com/mamin110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هفته قرآن و عترت هفته ی قران و عترت دبیرستان کوثر سمنان مبلغ امین : عرب مدارس امین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
مبارزه انسان را داغ می‌کند💪👊 و تجربه انسان‌ را پخته می‌کند🧠👁 هر داغی روزی سرد می‌شود ولی هیچ پخته‌ای دیگر خام نمی‌شود..!👌 👈تک تک لحظات زندگی تجربه است سعی کنیم در این لحظات رو به پختگی رویم تا دیگر خام نشویم...! ✍سمیه آدینه فردی از مبلغات مدارس امین قوچان
35.82M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
موضوع :جشن مجازی به مناسبت هفته قرآن وعترت مبلغ امین؛معصومه سادات مرادی زاده
. 🌸 علامه حسن‌زاده آملی حفظه‌الله الهی، دل چگونه کالایی است که شکستۀ آن را خریداری و فرموده‌ای پیشِ دل شکسته‌ام؟ مبلغ امین : حمدی https://eitaa.com/mamin110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅داستانی زیبا با صدای استاد قرائتی! 📺موضوع: نماز در اتوبوس 📊مخاطب : دبیرستان دوره اول 🎞تهیه : خانم دهقان https://eitaa.com/mamin110