شروع جنبش دانش آموزی، 13 آبان هشتمین اجتماع دانش آموزی
پس از واقعه 19 دی 1356 قم، اعتراضات مردم به شکل تحصن، راهپیمایی، تظاهرات و اعتصابات آغاز شد و هر روز بر گستره و سرعت آن افزوده میشد. هر چند در این مدت دانشآموزان در شهرهای مختلف به مناسبتهای پیش آمده علیه رژیم پهلوی دست به تظاهرات میزدند اما با این وجود تا تابستان 57 که دایره مبارزات گسترش یافت، چندان اثری از مبارازت دانشآموزی به عنوان یک مجموعه به ثبت نرسیده است تا اینکه در پائیز آن سال با بازگشایی مدارس، دانشآموزان به عنوان یکی از مهمترین اقشار، تاریخساز شدند..
با این حال که از دوم تا هفدهم مهر ماه تقریبا در همه شهرهای کشور دانشآموزان علیه رژیم پهلوی وارد عرصه مبارزه شدند اما امام خمینی و مدیریت مبارزه توسط ایشان، انگیره مبارزاتی دانشآموزان را چند برابر کرد.
ایشان در نخستین پیام خود از فرانسه در تاریخ 16 مهر 1357 به مناسبت آغاز سال تحصیلی 58-1357 خطاب به محصلین فرمودند: «در آغاز سال تحصیلی به محصلین علوم دینی و دانشجویان دانشگاهها و دانشآموزان که برای برقراری حکومت عدل اسلامی قیام کردهاند درود میفرستم... هان ای عزیزان من! در محیط مدارس و دانشگاهها و دانشسراها آگاهانه و متعهد به پا خیزید و به هم بپیوندید و برای نجات اسلام و کشور کوشش کنید.»
پیام امام بر انگیزه دانشآموزان افزود به طوری که از نیمه دوم مهرماه تقریبا رهبری تظاهرات در سراسر کشور به دست دانشآموزان افتاد.
کشتار دانشآموزان در روز 13 آبان 1357 توسط رژیم پهلوی، موج جدیدی در جامعه ایجاد کرد. نکته درخورد توجه حادثه 13 آبان آن است که تظاهرات آن روز نه یک جنبش موردی دانشآموزی، بلکه زنجیرهای از تظاهرات متعدد روزانه دانشآموزان در سطح کشور و شهر تهران بود که تقریبا در هشتمین اجتماع دانشآموزی در دانشگاه تهران، حادثه جنایات 13 آبان به وقوع پیوست. گرچه عوامل سقوط دولت شریف امامی از قبل مهیا شده بود ولی تظاهرات خونین 13 آبان نقطه پایان حکومت آشتی ملی بود. به همین جهت شریف امامی با همه ادعای استقامت، در فردای آن روز مجبور به استعفا شد و به این ترتیب آن که با شعار آشتی ملی آمده بود با اعلام حکومت نظامی و کشتار مردم در 17 شهریور و شهرستانها و نهایتا کشتار دانشآموزان و دانشجویان در دانشگاه تهران کنار رفت. [1]
پینوشت:
[1] مصاحبه با دکتر یعقوب توکلی مرکز اسناد انقلاب اسلامی
مدیریت مدارس امین
@mamin110
پیامدها و آثار 13 آبان 1357
با تبعید امام خمینی به پاریس در 14 مهرماه 1357 روند مبارزات علیه رژیم پهلوی شدت و گسترش بیشتری پیدا کرد. بعد از استقرار امام در پاریس اولین پیام ایشان در ۱7 مهر ۵۷ خطاب به محصلین مدارس و حوزههای دینی و دانشجویان صادر شد و موج مبارزات علیه استکبار و استبداد را خروشان ساخت. امام خطاب به جوانان فرمودند: «هان ای عزیزان من! در محیط مدارس و دانشگاهها و دانشسراها آگاهانه و متعهد به پا خیزید و به هم بپیوندید و برای نجات اسلام و کشور کوشش کنید.» این پیام انگیزه دانشآموزان و دانشجویان را در مبارزه علیه رژیم بالا برد و از نیمه اول آبان این اقشار بر تکاپوی خویش افزودند، خصوصاً دانشگاه تهران مأوای دانشآموزان و دانشجویان و مرکز تظاهرات مشترک آنان قرار گرفت.
در هشتمین اعتراض دانش آموزان در ۱۳ آبان57 نتایج و پیامد های مهمی در پیروزی انقلاب بهمراه داشت که به طور خلاصه میتوان چنین بیان نمود:
1- از نتایج مشخص روز 13 آبان، اظهار ضعف و ناتوانی از سوی شریفامامی(نخست وزیر آشتی ملی) بود که به اطلاع شخص شاه رساند و شاه نیز در همان شب طی جلسهای فوری که با سفیران امریکا و انگلیس داشت، ارتشبد ازهاری را برای تشکیل دولت نظامی فراخواند.
2- . وقتی تلویزیون ملی ایران بدون هیچ سانسوری برای اولین بار در شب 13 آبان، فیلم تظاهرات و کشتار دانشآموزان و دانشجویان را به نمایش گذاشت، مردم به خشم آمدند. در پی آن مدیرعامل تلویزیون ناصرالدین شاهحسینی مجبور به استعفا شد. همچنین نمایش این فیلم از تلویزیون بیشترین تأثیر را در میان مردم داشت. بازتاب این فیلم موجب شد مردم در اکثر مناطق کشور جنایتها و کشتارهای بیرحمانه رژیم را به چشم مشاهده کنند.
3- یکی دیگر از پیامدهای واقعه خونین 13 آبان 57، استعفای وزیر علوم بود
وقایع روز 13 آبان اگر چه به شهادت تعداد زیادی دانشآموز انجامید ولی مانع از ادامه مبارزه آنان نشد. و دانش آموزان را به رشدی رساند که آنها به صورت خودجوش در ۱۵ بهمن ۵۷ چند روز مانده به پیروزی انقلاب اسلامی طی بیانیه ۱۳ آبان را روز دانش آموز اعلام می کنند. مسئله اینجاست که دانش آموزان در ابتدای انقلاب به رشدی رسیده بودند که همراه دانشجویان و طلاب در سرنوشت مملکت خود اثرگذار بودند و همین روند را در جنگ تحمیلی ادامه دادند اما متاسفانه بعد از جنگ تحمیلی جنبش دانش آموزی نقش پررنگ سال های گذشته را نداشت. انشالله دهه نودی ها دوباره این حرکت دانش آموزی را جهت زمینه سازی ظهور فعال خواهند کرد.
مدیریت مدارس امین
@mamin110
شروع جنبش دانش آموزی، 13 آبان هشتمین اجتماع دانش آموزی
پس از واقعه 19 دی 1356 قم، اعتراضات مردم به شکل تحصن، راهپیمایی، تظاهرات و اعتصابات آغاز شد و هر روز بر گستره و سرعت آن افزوده میشد. در این مدت، هر چند در این مدت دانشآموزان در شهرهای مختلف به مناسبتهای پیش آمده علیه رژیم پهلوی دست به تظاهرات میزدند اما با این وجود تا تابستان 57 که دایره مبارزات گسترش یافت، چندان اثری از مبارازت دانشآموزی به عنوان یک مجموعه به ثبت نرسیده است تا اینکه در پائیز آن سال با بازگشایی مدارس، دانشآموزان به عنوان یکی از مهمترین اقشار، تاریخساز شدند..
با این حال که از دوم تا هفدهم مهر ماه تقریبا در همه شهرهای کشور دانشآموزان علیه رژیم پهلوی وارد عرصه مبارزه شدند اما امام خمینی و مدیریت مبارزه توسط ایشان، انگیره مبارزاتی دانشآموزان را چند برابر کرد.
ایشان در نخستین پیام خود از فرانسه در تاریخ 16 مهر 1357 به مناسبت آغاز سال تحصیلی 58-1357 خطاب به محصلین فرمودند: «در آغاز سال تحصیلی به محصلین علوم دینی و دانشجویان دانشگاهها و دانشآموزان که برای برقراری حکومت عدل اسلامی قیام کردهاند درود میفرستم... هان ای عزیزان من! در محیط مدارس و دانشگاهها و دانشسراها آگاهانه و متعهد به پا خیزید و به هم بپیوندید و برای نجات اسلام و کشور کوشش کنید.»
پیام امام بر انگیزه دانشآموزان افزود به طوری که از نیمه دوم مهرماه تقریبا رهبری تظاهرات در سراسر کشور به دست دانشآموزان افتاد.
کشتار دانشآموزان در روز 13 آبان 1357 توسط رژیم پهلوی، موج جدیدی در جامعه ایجاد کرد. نکته درخورد توجه حادثه 13 آبان آن است که تظاهرات آن روز نه یک جنبش موردی دانشآموزی، بلکه زنجیرهای از تظاهرات متعدد روزانه دانشآموزان در سطح کشور و شهر تهران بود که تقریبا در هشتمین اجتماع دانشآموزی در دانشگاه تهران، حادثه جنایات 13 آبان به وقوع پیوست. گرچه عوامل سقوط دولت شریف امامی از قبل مهیا شده بود ولی تظاهرات خونین 13 آبان نقطه پایان حکومت آشتی ملی بود. به همین جهت شریف امامی با همه ادعای استقامت، در فردای آن روز مجبور به استعفا شد و به این ترتیب آن که با شعار آشتی ملی آمده بود با اعلام حکومت نظامی و کشتار مردم در 17 شهریور و شهرستانها و نهایتا کشتار دانشآموزان و دانشجویان در دانشگاه تهران کنار رفت. [1]
پینوشت: مصاحبه با دکتر یعقوب توکلی مرکز اسناد انقلاب اسلامی
ایستگاه نقد و نظر: فرصت هایی که انقلاب در اختیار دانش آموزان قرارداده است آیا دانش آموزان از این فرصت ها استفاده کرده اند؟
زمینه سازی حضورفعال دانش آموز در جامعه(شوری دانش آموزی،بسج دانش آموزی و ...
زمینه سازی رشد معنوی(هیئت های دانش آموزی
زمینه سازی گرایش به رشته های مختلف درسی و استعداد سنجی
ترویج روحیه جهادی، ایثار، آزادی خواهی،زیربار ظلم نرفتن، حق طلبی و ...
چرا 7 آبان را روز کورش نامگذاری کردند؟
♨️چندی است که مراسمی با حضور گروهی از مردم در منطقه پاسارگاد تحت عنوان بزرگداشت کوروش برگزار میگردد.
🔦 برگزاری چنین مراسمی هیچگونه سابقه تاریخی در هیچ زمانی از تاریخ بلند ایران و سلسله های پادشاهی متعدد آن نداشته است. حتی پس از پیروزی انفلاب اسلامی و پایان حکومت شاهنشاهی در ایران نیز چنین مراسمی وجود نداشته.
🔔سوالی که ذهن را به خود مشغول می کند این است که آیا 7 آبان سالروز تولد کورش است؟ یا اینکه سالروز شروع پادشاهی کورش است؟ یا اینکه سالروز به قدرت رسیدن هخامنشیان است؟
🔵 بسیار جای تعجب است که بدانیم روز کورش به بهانه فتح بابل و آزادسازی یهودیان گرامی داشته می شود، و مردم در این روز به پاسارگاد میروند.
📌کوروش پادشاه هخامنشی خدمات و کشورگشایی های زیادی را انجام داد. چرا صرفا سالروز فتح بابل که دست بر قضا با آزادی یهودیان همراه بود. گرامی داشته میشود؟ و مثلا اگر موضوع آزادی یهودیان در فتح بابل نبود، آیا باز هم روز کوروش را گرامی می داشتند؟ معتقد به توهم توطئه نیستم اما توییت وزیرخارجه آمریکا در همین رابطه صادر شد و به صراحت از اقدامات کوروش در آزادی یهودیان سخن گفته بود و اظهارات مکرر و نخست وزیر رژیم صهیونیستی در این خصوص طی سال های گذشته توجه انسان را به موضوع جلب میکند.
🔵کورش بزرگ در تمامی متون یهودی بدون استثناء مورد احترام قرار گرفتهاست. با حمله کورش به بابل رابطه خاصی بین او و یهودیان شکل گرفت تا جایی که یهودیان او را ماشیا (مسیح) خود خواندند. کورش تنها غیریهودی در کتاب مقدس است که لقب مسیحا به او اهدا شدهاست. کتاب مقدس ذکر میکند که دستور کورش برای بازسازی معبد فصل جدیدی در زندگی یهودیان ایجاد کرد.
🔥 هر ذهن آزاد اندیشی با این شواهد باید به این مراسم شک کند. چون این مراسم با شعارهای سیاسی و ضد اسلام برگزار می شود و به دنبال جایگزینی عناصر ملی به جای عناصر مذهبی است. باید توجه داشت هیچگاه ملیت ایرانی در مقابل اسلام قرار نگرفته بلکه این دو عنصر در طول 14 قرن کمک کننده به یکدیگر بوده اند. واقعا باید متوجه دست های پشت پرده صهیونیست ها در این ماجرا شد.
🕋 شاخصه:جهاد و ایثار
📎 #دانش_آموزی
📎 #متوسطه
📎 #جهادـایثار
📎 #13آبان
مدیریت مدارس امین
@mamin110
💠متن دکلمه برای صبحگاه دانشآموزی 13 آبان
دانشآموزان، گلبوتههایی تشنه در کنار جویبار این دیارند. آموزگاران، چشمهساران بهارند و هر مدرسه، رودخانه آب حیات است.
روز دانشآموز، فرصتی برای تجدید عهد با قلم، کتاب، دین و دانش است. دانشآموزی که قدر گوهر خویش را بشناسد و ارزش زندگی و زمان را بداند، مجاهدی است که در سنگر دانش به مبارزه با جهل، تاریکی و بیمسؤولیتی میپردازد.
دانشآموز متعهد و ایمانمدار ایرانی، باید در کنار درس و علم، برای ادب و کمال، سهمی بزرگ قائل شود. سعادت و آینده درخشان دانشآموز تنها در گرو درس خوب و نمرههای عالی نیست، بلکه دانشآموز باید به چیزهای دیگری نیز بیندیشد؛ مانند: معنویت، انسان دوستی و خداجویی.
دانشآموزان ایران اسلامی همواره تشنه علم و دانشاند. آنان با رفتار شایسته و سازنده خویش، الگوی راستین دانشآموزان دیگر کشورهای اسلامی هستند. اینان، چهرههای برجسته و افتخارآفرین عرصههای علم و عمل، شهامت و مبارزه، پاکی و عفاف، ایثار و فداکاریاند.
پس از پیروزی انقلاب، محیط مدرسه نیز متحول شد، به گونهای که فضای خالی از معنویت مدرسه، به فضایی معنوی مبدّل گشت. اینک، فضای مدرسهها در سراسر کشور، فضایی معنوی است؛ و دانشآموز ایرانی با شوق درک مقام تقرب به خداوند، به مناجات و نیایش برمیخیزد. او با کنار زدن همه بتهای سنگ و خاکی ومادی، در نمازهای جماعت خویش به کوتاهی افق لذتهای دنیوی میاندیشد.
با وجود چنین ذخیرهای از نوجوانان و جوانان پاک و خداجوی، ما را از دنیای مادی غرب چه باک که تنها به پشتوانه و توان مادی خویش و در وادی استکباری ذهن پلید خود، ما را به نرمش فرا میخواند و در رؤیای سازش و پذیرش به سر می برد. شتر در خواب بیند پنبهدانه / گهی لپلپ خورد، گه دانهدانه.
🌺 تکبیر....
🕋 شاخصه: کرامت نفس
📎 #دانش_آموزی
📎 #متوسطه
📎 #دکلمه
📎 #13آبان
📎 #کرامت_نفس
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
مدیریت مدارس امین
@mamin110
💠انگیزشی : پیشنهاد جهت بیان در صبحگاه:💠
🔸گروهی از قورباغهها در حال عبور از جنگل بودند که دوتای آنها در گودال عمیقی افتادند.
🔹وقتی قورباغهها متوجه عمق گودال شدند به آن دو گفتند هیچ امیدی برای نجات نداشته باشند.
🔸بااینحال، آن دو قورباغه حرف دیگران را نادیده گرفتند و تلاش کردند از گودال بیرون بیایند.
🔹بهرغم تلاش آنها، قورباغههای بیرون گودال همچنان اصرار داشتند که تلاش آن دو بیهوده است و باید تسلیم شوند.
🔸سرانجام یکی از دو قورباغه به حرف دیگران گوش کرد. تسلیم شد و از دیوارهی گودال به پایین پرت شد و مُرد. قورباغهی دیگر تاجاییکه قدرت داشت به پریدن ادامه داد.
🔹قورباغهها فریاد میزدند که دست از تقلا بردار و بمیر. او خلاف حرف آنها عمل کرد و تلاشش را بیشتر کرد و درنهایت موفق شد از گودال بیرون بپرد.
🔸وقتی از گودال بیرون پرید قورباغههای دیگر به او گفتند: «صدای ما رو نشنیدی؟»
🔺قورباغه به آنها فهماند که ناشنواست و تصورش این بوده که قورباغهها در حال تشویق او برای بیرون آمدن از گودال بودند.
✅پندها:
1-با اعتماد به خود و تلاش می توانیم به هر چیزی برسیم اگر چه مخالف دیدگاه اکثریت باشد
2- سخنان شما میتواند تاثیر زیادی روی زندگی دیگران بگذارد. قبل از سخن گفتن بیاندیشید. تفاوت آن مانند مرگ و زندگیست.
🕋 شاخصه:کرامت نفس و شناخت جایگاه انسانی خود
📎 #دانش_آموزی
📎 #متوسطه
📎 #خودباوری
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
مدیریت مدارس امین
@mamin110
مقبره کورش کجاست؟
مقبره منسوب به کورش، پادشاه هخامنشی در پاساگارد قرار دارد. درباره این مقبره بین تاریخنگاران و در کتب تاریخی اظهارات متفاوتی صورت گرفته است
هرودت قدیمی ترین تاریخ نویس در کتاب خود می نویسد کورش در انتهای زندگی به سرزمینهای شمال شرقی فلات ایران یورش برد، و درآنجا کشته شد
گفتنی است که بنا بر نقل هرودت، ارتش هخامنشی در نبرد ماساژتها شکست سختی خورد و به دستور ملکه ماساژتها سر از بدن کورش جدا شد، و از این روی، بعید است که مابقی ارتش شکست خورده و فرار کرده هخامنشی جسد کورش را از ماساژتها پس گرفته باشند و از همین روی، دفن کورش در پاسارگاد -نقطهای هزاران کیلومتر دورتر از سرزمین ماساژتها- نامعقول است.
در دوران پس از اسلام مورخین اسلامی کمتر به آرامگاه پاسارگاد پرداختهاند، به طوری که اشاره به آرامگاه کوروش در این منابع مختصر و محدود است. نخستین مورخ مسلمان که به آرامگاه پاسارگاد اشاره کرده «ابن بلخی» است که در حدود 498 تا 511 هجری قمری کتاب ارزشمند فارسنامه را نگاشته است. پس از ابن بلخی، «حمد الله مستوفی» صاحب کتاب «نزهةالقلوب» در حدود سال 740 هجری قمری از این آرامگاه یاد کرده است، او این مکان را متعلق به مادر حضرت سلیمان (ع) میداند.
اولین جهانگرد اروپایی که از این آرامگاه یاد میکند جوزپه باربارو (Barbaro Josafat) جهانگرد ونیزی است که در سال 1474 میلادی بازدیدی از آن داشته است. جوزپه باربارو در این باره مینویسد: گوری است که گویند قبر مادر سلیمان است و بر فراز آن کلیسای کوچکی است که خطوط عربی بر آن کندهاند، ایرانیان آن را مادر سلیمان خوانند و این بنا رو به مشرق است
نخستین کسی که نظریه آرامگاه کورش برای این بنا را اظهار داشت، جیمز موریه بود که دو بار در سالهای 1808 و 1811 میلادی بدانجا سفر کرده بود. جالب است اولین کسی که این ادعا را مطرح کرده از اعضای سفارت انگلستان بوده که بعد از بازگشت به انگلستان بعنوان وزير مختار بريتانيا در ايران منصوب شد.
سوالاتی درباره روز کورش
تمامی اهل مطالعه و تحقیق به ویژه در تاریخ میدانند که این کوروشی که در ذهن مردم ایران نقش بسته و در جنگ نرم و فضای مجازی، به عنوان جایگزینی در مقابل اسلام، دم از آن میزنند، ساختهی انگلیسیهاست و تاریخچهی پیدایشش به آغاز دورهی محمد رضا پهلوی دوم میرسد و در مستندات تاریخی [ایرانی، اروپایی و عربی]، چیزی تحت عنوان سلسلهی هخامنشیان، با پادشاهی به نام کوروش، با این تعاریف، وجود ندارد.
تا حدود یکصد سال پیش، هیچ نامی از کوروش نبود؛ اما ناگهان نامش مانند بمبی منفجر شد، جشنهای 2500 ساله پادشاهی ساخته شد، مبدأش کوروش بیان گردید و حتی تاریخ "هجری شمسی" ایران را در زمان شاه سابق، به تاریخ پادشاهی تبدیل کردند!
مردم نیز باید توجه داشته باشند که چه شد یک دفعه نام کوروش مطرح شد – پس از انقلاب نیز هشت سال جنگ و حدود دو سال بازسازی پس از جنگ و داغ شهدا و جوّ حاکم بر اذهان عمومی مجالی نمیداد، اما ناگهان – به ویژه پس از دسترسی مردم به اینترنت و فضای مجازی – دوباره نام کوروش مطرح شد ؟!
اذهان عمومی (به ویژه جوانان) باید کمی بیندیشند که در ایران دهها سلسله پادشاهی به وجود آمده است، حال چه شد که بین این همه شاه و پادشاه، فقط یکی و آن هم مجهول، برای افتخارات تاریخ پادشاهی ایران کافی شد؟! چه شد که ناگهان در فضای مجازی گفتند: «دین ما باید ایرانی باشد، ما کوروش داریم»؟!
●- برای اهل ادب و تاریخ ایران، بسیار مهم است که چرا بزرگان ادیبی چون سعدی و حافظ، و یا حتی داستاننویسان و حماسه سرایان بزرگ ایرانی چون فردوسی، هیچ نامی از کوروش در نوشتهها و سرودههای خود نبردهاند؟! حتی منابع ساسانی نیز هیچ نامی از کورش (به عنوان شاهِ شاهان) و تاریخ هخامنشیان نیاوردهاند.
●- برای همه مهم است که چطور ناگهان مقبرهای که در طول تاریخ و طبق مستندات تاریخی، به نام "مادر حضرت سلیمان نبی علیه السلام" بوده، ناگهان (در دروه پهلوی) توسط یک باستان شناسی انگلیسی، "مقبره کوروش" نامیده میشود،
●- در مورد چگونگی مرگ کوروش و نیز آرامگاهی که امروزه به نام او کردهاند، دروغها و اسرائیلیات بسیاری در فضای مجازی منتشر میگردد؛ اما طبق اسناد موثق، او به مرگ طبیعی مرد و آرامگاهش نیز معلوم نیست و آن مقبرهای که به آرامگاه او نسبت دادهاند، از پیش از او و پس از و در تمامی مستندات تاریخی، آرامگاه مادر حضرت سلیمان علیه السلام بوده است.
♨️سوالاتی درباره روز کورش ♨️
🗓 اگر اهل مطالعه و تحقیق به ویژه در تاریخ باشیم متوجه خواهیم شد که این کوروشی که در ذهن مردم ایران نقش بسته و به عنوان جایگزینی در مقابل اسلام، آرآن صحبت میکنند،
📍تاریخچهی پیدایش آن به آغاز دورهی محمد رضا پهلوی دوم میرسد و در مستندات تاریخی [ایرانی، اروپایی و عربی]، چیزی تحت عنوان سلسلهی هخامنشیان، با پادشاهی به نام کوروش، با این تعاریف، وجود ندارد.
🔥 تا حدود یکصد سال پیش، هیچ نامی از کوروش به این وسعت نبود؛ اما ناگهان نامش مانند بمبی منفجر شد، جشنهای 2500 ساله پادشاهی ساخته شد، مبدأش کوروش بیان گردید و حتی تاریخ "هجری شمسی" ایران را در زمان شاه سابق، به تاریخ پادشاهی تبدیل کردند!
💫باید پرسید که چه شد یک دفعه نام کوروش مطرح شد ؟ به ویژه پس از دسترسی مردم به اینترنت و فضای مجازی
🌿 اذهان عمومی (به ویژه جوانان) باید کمی بیندیشند که در ایران دهها سلسله پادشاهی به وجود آمده است، حال چه شد که بین این همه شاه و پادشاه، فقط یکی و آن هم مجهول، برای افتخارات تاریخ پادشاهی ایران کافی شد؟! چه شد که ناگهان در فضای مجازی گفتند: «دین ما باید ایرانی باشد، ما کوروش داریم»؟!
🍀 چرا بزرگان ادبیات چون سعدی و حافظ، و یا حتی داستاننویسان و حماسه سرایان بزرگ ایرانی چون فردوسی، هیچ نامی از کوروش در نوشتهها و سرودههای خود نبردهاند؟! حتی منابع ساسانی نیز هیچ نامی از کورش (به عنوان شاهِ شاهان) و تاریخ هخامنشیان نیاوردهاند؟
🔵 چطور ناگهان مقبرهای که در طول تاریخ و طبق مستندات تاریخی، به نام "مادر حضرت سلیمان نبی علیه السلام" بوده، ناگهان (در دروه پهلوی) توسط یک باستان شناسی انگلیسی، "مقبره کوروش" نامیده میشود،
🕋 شاخصه: کرامت نفس
📎 #دانش_آموزی
📎 #متوسطه
📎 #دکلمه
📎 #13آبان
📎 #کرامت_نفس
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
مدیریت مدارس امین
@mamin110
همین شکستن ها است که تو را زیبا می کند
یکی از درجات توبه این است که انسان از گناهی که مرتکب شده بدش می آید و دوست ندارد دوباره به آن گناه برگردد و یکی از نشانه های پذیرش توبه این است که انسان وقتی گناهانش یادش می آید شرمنده می شود و از خدا خجالت می کشد
امام سجاد علیه السلام در دعای ابو حمزه ثمالی می فرمایند:
إِلَهِی لَمْ أَعْصِکَ حِینَ عَصَیْتُکَ وَ أَنَا بِرُبُوبِیَّتِکَ جَاحِدٌ وَ لا بِأَمْرِکَ مُسْتَخِفٌّ وَ لا لِعُقُوبَتِکَ مُتَعَرِّضٌ وَ لا لِوَعِیدِکَ مُتَهَاوِنٌ لَکِنْ خَطِیئَةٌ عَرَضَتْ وَ سَوَّلَتْ لِی نَفْسِی وَ غَلَبَنِی هَوَایَ
خدای من!قصد من هنگام ارتکاب به گناه،نا فرمانی تو نبوده است؛
نمی خواستم منکر خدایی تو باشم و فرمان تو را سبک بشمارم؛
نمی خواستم معترض کیفر تو باشم؛و به تهدید ها و وعید های تو بی اعتنایی کنم.
نه!هرگز چنین نبود.بلکه این نفس من بود که مرا می فریفت.
ببیند امام چگونه تواضع در خونه خدا را به ما یاد می دهد، این نوع بنده را خدا خیلی دوست دارد و دست او را می گیرد
فرض کنید شما از مغازه برگشته اید و دستان شما پر از مواد غذایی است یک نفر از روبرو به شما تنه میزند و شما به زمین میخورید و تمام وسایل شما می ریزد و شما زخمی هم می شوید این آقا که به شما برخورد کرده خیلی شرمنده می شود کلی عذر خواهی میکند و به شما کمک میکند که وسایل را جمع کنید و همینطور ابراز ناراحتی می کند.شما حتما او را میبخشید و شاید رابطه دوستی بین شما برقرار شود.
اما یه وقتی یه جوان تنومند به شما برخورد میکند بدون اینکه اتفاقی برای شما بیافتد اما این جوان یک نگاه به شما می کند ورد میشود و
ورد میشود و در نگاهش این را میخوانید که دلم خواست که به شما تنه زدم و عذرخواهی هم نمی کند. برخورد او شما را قطعا ناراحت می کند و احساس بدی از غرور و سرکشی این فرد به شما دست می دهد.
مدیریت مدارس امین
@mamin110
♨️ دین اسلام برای ایرانیان بدرد نمی خورد ما سالها قبل از اسلام دین داشته ایم و اعراب با زور شمشیر ما را مسلمان کرده اند؟♨️
🌿 در پاسخ به این شبهه چند مساله را بصورت تیتر وار بیان میکنیم
1- زمينه هاي پذيرش اسلام قبل از جنگ در ايران وجود داشت، چنانكه در زمان حيات پيامبر(ص) و پيش از ورود اسلام به ايران، بسياري از ايرانيان ساكن در يمن، اسلام آوردند و جزء مسلمانان فداكار در راه اسلام شدند. عده زيادي از مردم بحرين ـ كه در آن روز محل سكونت ايرانيان بود ـ در اثر تبليغات به اسلام گرويدند. حتي حاكم آنجا كه دست نشانده پادشاه ايران بود، مسلمان شد
2- مسلمانان درآن زمان آن چنان قدرت نداشتند كه گفته شود اسلام با قدرت ايرانيان را مسلمان نمود، زيرا جنگ ميان اسلام و ايران در زماني رخ داد كه ايران يكي از دو قدرت درجه اول بود كه بر جهان حكومت مي كردند. ايرانيان از نظر وسايل جنگي و سرباز و فراواني جمعيت و امتيازات ديگر، برتري فوق العاده نسبت به مسلمانان داشتند. جمعيت آن روز اين كشور را با توجه به گستردگي آن، حدود 140 ميليون تخمين زده اند كه گروه بي شماري از آنان سرباز بودند. در حالي كه سربازان اسلام به شصت هزار نمي رسيد. با اين اوصاف، محال است جمعيتي با اين شرايط، بر حكومت ساساني پيروز شود و آن را به كلي محو و نابود سازد.
3- مهم ترين عامل شكست را بايد در نارضايتي ايرانيان از وضع دولت و آيين و رسوم زمان دانست؛ چرا كه رژيم حاكم و اوضاع اجتماعي و ديني در آن روز به قدري فاسد و خراب بود كه تقريبا همه مردم ناراضي بودند.
4- ايرانيان بعد از پيروزي عرب ها، در اثر تماس با مسلمانان و آشنايي با دين اسلام به مرور و تدريجا اسلام را اختيار كردند. چنين نبود كه به زور اسلحه و يك باره اسلام را بپذيرند. اسلام در اوايل قرن اول وارد ايران شد اما بيشتر ايرانيان از اوايل قرن سوم به بعد به اسلام گرويدند.
5- علاوه بر اين، چگونه اسکندر مقدوني، علي رغم سعي و تلاشش نتوانست پس از حمله به ايران آئين يونانيان و فرهنگ هلنيسم را در اين کشور حاکم کند، امّا مسلمانان توانستند ايرانيان را مجبور به پذيرش اسلام کنند؟! يا چگونه مي توان باور کرد که ايرانيان در حمله مغولان به ايران تسليم عقايدشان نشدندامّا در حمله اعراب به ايرانيان با اجبار اسلام را پذيرفتند و بر اين اجبار باقي ماندند!؟
6- ابن خلدون مينويسد: «بيشتر دانشوران اسلام ايرانياند.» مؤلفين «صحاح ستّة» اهل سنت، و صاحبان «کتب اربعة»شيعه، همگي ايراني هستند. محمد بن اسماعيل بخاري، مولف «صحيح بخاري» از بخارا؛ مسلم بن حجاج، مولف «صحيح مسلم» از نيشابور؛ سليمان بن اشعث معروف به ابو داود سجستاني، مولف «سنن ابو داود» از سيستان؛ محمد بن عيسي ترمذي، مولف «جامع ترمذي» از ترمذ خراسان؛ احمد بن علي بن شعيب نسائي، مولف «سنن نسائي» و محمد بن يزيد بن ماجه، مولف «سنن ابن ماجه» از قزوين مي باشند.
7- علاه بر اين، جاي انکار نيست که ابو علي سينا، خوارزمي، ابوريحان بيروني، محمد بن زکرياي رازي، عمر خيام، از انديشمندان ايراني اند. برخواستن تعداد زيادي از محقّقان ايراني مسلمان، نشان از تحوّل دروني، و نه زور و فشار اجتماعي است، زيرا با فشار نمي توان شاهد تحوّل و پيشرفت بود.
8- برای اینکه متوجه شد ایرانیان نسبت به فرهنگ و عقاید خود چقدر جدی بودند باید بدانیم که ایرانیان در دستگاه اموی و عباسی به عنوان کارگزار حضور داشتند و در دیوان خراج و کشور داری زبان فارسی رواج داشته یعنی ایرانیان زبان خود را تغییر نداده اند که حتی ربان اداری عربها را تغییر داده اند
بر فرض اسلام به زور تحميل شده باشد، 1400 سال که زور و تحميل وجود نداشته، چرا ايراني را اينقدر احمق تصوّر مي کنيد که نتوانسته اند در طول اين مدّت که اجباري در کار نبوده دست از آن آيين اجباري بر دارند!!؟
🍀 آنها گاهي دم از وطن پرستي و بازگشت به نياکاني چون کوروش کبير مي زنند. ـ و جالب است که اين کار را تحجّر و واپس گرايي نمي دانند! . بعضی قوانين اسلام را که حتّي جزئي ترين مسائل را مشخّص کرده رها و از منشوري صحبت می کنندکه به ذکر کليّاتي بسنده کرده است. درست است که این کلیات صحیح است و همه قبول دارند ولی این برای برنامه زندگی کافی نیست
🕋 شاخصه: کرامت نفس
📎 #دانش_آموزی
📎 #متوسطه
📎 #دکلمه
📎 #13آبان
📎 #کرامت_نفس
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
مدیریت مدارس امین
@mamin110
اقدامات نادرست کورش
از حدود یک قرن پیش با وجود ناشناخته بودن شخصی به نام کوروش برای ایرانیان آن دوران، تبلیغات گسترده ای روی کوروش هخامنشی صورت گرفت و با دروغ ها و جعلیات فراوان، کوروش و دیگر شاهان هخامنشی را تا حد پیامبری (و حتی فراتر از آن) بالا بردند و داستانها و افسانه های بسیار از راست و دروغ مخلوط کرده و به خورد جامعه دادند تا به این وسیله کوروش را به عرش رسانده و پس از آن دم رضا شاه و محمدرضا شاه پهلوی را هم به دم این دودمان کهن پیوند بزنند.
این تبلیغات به جایی رسید که ادعای ذوالقرنین بودن کوروش توسط ابوالکلام آزاد، وزیر فرهنگ هندوستان مطرح شد و پس از آن علامه طباطبایی، مفسر گرانقدر قرآن و نویسنده تفسیر المیزان نیز با مطالعه مسائلی در رابطه با یکتاپرستی و عدالت کوروش هخامنشی و به دلیل عدم دسترسی به کتب مرجع تاریخی، نظریه ابوالکلام آزاد را به عنوان یک احتمال قوی در رابطه به «کیستی ذوالقرنین» مطرح کردند
تا کنون نیز موج باستانگرایی در ایران با تلاش بیگانگان در حال پیشرفت و حرکت به جلو است به نحوی که کوچکترین نقد به رفتار کوروش برابر با وطن فروشی قلمداد می شود.
اما ماجرا به اینجا ختم نمی شود و در اسناد تاریخی گزارش هایی از اقدامات نادرست کورش ثبت شده که به گوشه ای از آن اشاره می کنیم
1-گزنفون مورخ یونانی که در کتاب خود به تجلیل از شخصیت و اخلاق کوروش هخامنشی پرداخته است از مصادره خانههای مردم توسط کورش به نفع سردارانی که مجاهدت بیشتری کرده بودند، یاد کرده است.
2.یکی از جنگهای کورش که منجر به نابودی تمدنی کهن شد، غلبه او بر مادها و تسخیر شهر هگمتانه (همدان/ اکباتان) بود. غلبهای که با مساعدت اشراف و فئودالها صورت پذیرفت و منجر به غارت هگمتانه و به بردگی کشیدن گروهی از مردم آن شد.
3.یکی از منابعی که برای وصف سجایای کورش به فراوانی بدان استناد میشود، کورشنامه (سیروپدی) نوشته گزنفون است. اما در این استنادها معمولاً به بازگویی بخشهای دلپسند آن اکتفا میشود و بقیه متن را نادیده میانگارند.
۴.یکی دیگر از تمدنهایی که به دست کورش بر افتاد و از بین رفت، تمدن کهن و درخشان لیدی بود. با اینکه اهالی لیدی در همان زمان کوشیدند تا از سلطه هخامنشیان رهایی یابند، اما این قیام که به رهبری پاکتیاس بر پا شد، به فرمان کورش بزرگ و به خشنترین شکل ممکن سرکوب شد.
کورش با اعزام سپاهی به فرماندهی مازارس دستور داد که تمامی قیامکنندگان را به بردگی بکشند و رهبر آنان را زنده به نزد او بفرستند. او همچنین دستور داد لیدیاییها را چنان خرد و منکوب سازند که راه هرگونه شورشی علیه سلطه پارسیان هخامنشی بسته شود.
من خود بر ضد بابل بر خواهم خواست و آنرا نابود خواهم کرد. نسل بابلیان را ریشه کن خواهم کرد تا دیگر کسی از آنان زنده نماند.
بابل را به باتلاق تبدیل خواهم کرد تا جغدها در آن منزل کنند،با جاروی هلاکت بابل را جارو خواهم کرد تا هرچه دارد از بین برود
پس از هفتاد سال پادشاه بابل وقوم او را به خاطر گناهانشان مجازات خواهم کرد وسرزمین ایشان را به ویرانه ای ابدی تبدیل خواهم کرد. شواهد تاریخی و اکتشافات باستان شناسان نشان از نابودی تمدن بابل پس از کورش می دهد.
♨️اسناد لانه جاسوسی♨️
🌿پس از تسخیر لانه جاسوسی، اسناد سفارت سابق امریکا به دست دانشجویان مسلمان پیرو خط امام افتاد و دانشجویان این اسناد را به تدریج منتشر ساختند و چهره واقعی برخی شخصیتها برای مردم روشن شد، این شخصیتهای سیاسی و … با سفارت امریکا علیه مردم ایران و نظام نوپای اسلامی همکاری داشتند و گروهی از آنان پس از انتشار اسناد دستگیر و محاکمه شدند.
🔵رهبر انقلاب با تشویق جوانان به خواندن اسناد لانه جاسوسی فرمودند:« جوانهای عزیز! اسناد لانهی جاسوسی را بگیرید بخوانید، درسآموز است. دانشجویانی که سفارت را تسخیر کردند و فهمیدند اینجا لانهی جاسوسی است، با زحمت زیاد این اسناد را -که سعی کرده بودند در کاغذ خردکنها آنها را خرد کنند، نابود کنند- به هم چسباندند، با زحمت زیاد اینها را استحصال کردند و منتشر کردند؛ هفتاد، هشتاد جلد کتاب منتشر شده است. اینها نشان میدهد که آمریکاییها چه در هنگامِ اوج نهضت، چه در هنگامی که نهضت و انقلاب پیروز شده است و جمهوری اسلامی تشکیل شده است، دائم در حال توطئه علیه نظام اسلامی بودهاند؛ آمریکا این است. اینها مسائل مربوط به بعد از انقلاب است»
📌عمدهاین سندها درباره اوضاع سیاسی، اقتصادی و نظامی و مسائل داخلی ایران بود. اگر چه کارکنان سفارت به محض احساس خطر، اسناد طبقه بندی شده و مهم را با دستگاه کاغذ خردکن از بین بردند، اما دانشجویان به همراه گروهی از داوطلبان بسیاری از سندهای به جا مانده را بازسازی نمودند. این گروه با حوصله و پشتکار رشتههای باریک کاغذ را با توجه به رنگ و جنس کاغذ یا اندازه حروف از هم جدا کردند و با کنار هم گذاشتن آنها اسناد مهمی را بدست آوردند که بعضی آنها در مطبوعات روز و یا بصورت جزوههای کوچک به نام اطلاعیهافشاگری به چاپ رسید.
🔷 این اسناد به مرور در 74 جلد به دو زبان فارسی و انگلیسی انتشار یافت و اکنون به صورت کتاب 11 جلدی در اختیار عموم است، این کتابها تا مدتها از کتابهای جنجال برانگیز و مورد توجه بود.
📌رهبری مطالعه اسناد را بسیار حائز اهمیت می دانند و می فرمایند «چرا مضامین مدارک بهدستآمده از سفارت آمریکا را داخل کتابهای درسی قرار نمیدهید؟ چرا نمیگذارید نسل جوان ما، نسل جدید ما بفهمد و بداند که آمریکا با اینجا چه کرده است و چه توطئههایی زیر سر داشته؟»
🕋 شاخصه: کرامت نفس
📎 #دانش_آموزی
📎 #متوسطه
📎 #دکلمه
📎 #13آبان
📎 #کرامت_نفس
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
مدیریت مدارس امین
@mamin110
♨️چرا گروگانگیری در سفارت آمریکا رخ داد؟♨️
🌿نکته مهم در باره حادثه سیزده آبان منشا گروگانگیری است. و آن بازگرداندن شاه به ایران توسط آمریکا بود.
♦️شاه قبل از پیروزی انقلاب در 26 دیماه از ایران فرار کرد. اول به مصر و بعد کشورهای دیگر رفت. بعد از پیروزی انقلاب، آمریکایی ها شاه را به بهانه اینکه بیمار است به نیویورک بردند.
🔵 دقت کنیم که ایرانیان یک تجربه تاریخی در این زمینه داشتند و در زمان دکتر مصدق شاه رفت و بعد آمریکایی ها در ایران کودتا کردند و دولت مصدق را سرنگون کرده و شاه را برگرداندند؛ آن موقع دکتر مصدق دولت ملی بود و نفت را ملی کرد منتها آمریکایی ها طبق اسنادی که بعدا منتشر شد،میلیونها دلار برای کودتا در ایران هزینه کردند و شاه را برگرداندند.
⚫️بنابراین این سابقه تاریخی که آمریکایی ها یک بار با کودتا شاه را برگردانده بودند، وجود داشت. در آن زمان این مسئله هم مطرح بود که چون شاه خیلی به آمریکا خدمت کرده و مهره سودمندی برای آمریکابود،آمریکا سعی در برگرداندن آن داشت .
📍لذا با این دیدگاه و تجربه کودتای 28 مرداد، آمریکاییها در صدد براندازی و جنگ بودند تا با براندازی دولت جمهوری اسلامی، نظام سلطنتی و یا پادشاهی را به ایران برگردانند. از این جهت می شود گفت که ایران و آمریکا در جنگ بودند و در زمان تقابل و جنگ گرفتن اسیرهم اتفاق می افتد.
🔥درست است که بر اساس کنوانسیون سازمان ملل، سفارتخانه ها سرزمین وخاک آن کشور محسوب می شوند؛ فرض کنیم سفارت آمریکا در ایران به عنوان سرزمین و خاک آمریکاست یا سفارت ما در آمریکا به عنوان سرزمین ایران است و تعرض و تجاوز به سرزمین یک کشور، مجاز نیست و اسلام هم این را تائید نمی کند.
🔔وقتی شرایط بین دو کشور جنگی است و در مسئله جنگ که دلایل آن را هم در زمینه های تاریخی و هم در مسئله براندازی جمهوری اسلامی و هم در مسئله پناه دادن به شاه و هم برنامه ریزی برای برگرداندن نظام سلطنتی به ایران مشهود بود، لذا در شرایط جنگی که آمریکایی ها شروع کننده آن بودند، گرفتن اسیر رفتاری طبیعی و منطقی است. ضمن آنکه می دانیم در اسلام در جنگ ها اسیر گرفتن مجاز و مرسوم بوده است.
🕋 شاخصه: کرامت نفس
📎 #دانش_آموزی
📎 #متوسطه
📎 #دکلمه
📎 #13آبان
📎 #کرامت_نفس
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
مدیریت مدارس امین
@mamin110
دلنوشته هایی برای
مراسم صبحگاهی دانش آموزی
برای هر روز مینویسم و تقدیم میکنیم
ان شاءالله 👇👇
#سلام های #صبحگاهی
به #خدای_مهربان
#شنبه
به نام خدای مهربانی
که در نزدیکی مااست
خدایا
سلام
✋
بسیار شنیده و خواندهام که
خدا
در نزدیکی مااست
فقط
در آسمانها و دوردستها نیست
همین جا
پیش ما هم هست
از راز و اسرار دلم،
از عشق و آرزوهایم
که هیچکس حتی
دوستان و عزیزانم خبر ندارد
«او»
خبر دارد
میشنود ما را و میبیند
درک مان میکند
اگر از او
کمک بخواهیم
حتی مهربانتر از مادر و
محرم تر از نزدیکترین دوستان مان
دست مان را گرفته،
اسرارمان را فاش نکرده و
کمک مان می کند
خدایا
چقدر خوب!
بهتر از این نمیشود
این گوی و این میدان
امروز
برای اولین بار
از ته دل
از تو که نزدیکی،
مهربانی، بخشنده ای
میبینی و میشنوی و درکمان میکنی
تقاضایی دارم
کمکم میکنی آیا؟!
چشمهایم را میبندم
و نیت میکنم...................
خودت را
به من بنما
آن گونه که با تمام وجودم
تو را
ببینم و حس کنم
و مثل کوه
مثل دماوند و سبلان
هیچ طوفان و تندباد شک و تردیدی،
از عشق و معرفت و ایمان به تو
تکانم ندهد
خدایا
پدر و مادرهای ما را
برای مان حفظ بفرما
و ما را
در محبت و مهربانی و اطاعت از آنان
کمک و یاری برسان
خدایا
پدر و مادرهایی را
که پر کشیده و به آسمانها رفتهاند،
میهمان سفره آمرزش و رحمت و
مهربانی خودت بفرما
و دعاهای خیر آنان را
شامل حال و احوال ما بگردان
آمین
✋
مدیریت مدارس امین
@mamin110
#سلام های #صبحگاهی
به #خدای_مهربان
#یکشنبه
به نام خدای مهربانی که
در نزدیکی مااست
وقت تاریکی و ندیدن،
طبیعیترین تصمیم و
معقولترین راه،
توقف کردن و ایستادن است
و بعد،
دور و بر را
به دقت نگریستن و
با احتیاط و اطمینان
گام های کوچک برداشتن.
در طول عمر
در مسیر زندگی فردی و اجتماعی
گاه
آن قدر اوضاع،
در هم و بر هم میشود
که راه و بیراه روشن نیست
در همهمه های گنگ و نامفهوم
هر صدا،
«تو»را
به سمت و سوی خود میخواند
چاره راه
تعجیل نیست
ادامه احساسی راه نیست
«توقف»کردن و «ایستادن»است
نه نوشتن،
نه گفتن،
نه تصمیم گرفتن و اقدام
تا آن زمان که
گرد و غبارهای شک و تردید
زیر باران علم و یقین تو
بر زمین بنشیند
آفتاب آگاهی و اطلاعات درست،
شب تاریک ابهامات و سوالات را
کنار بزند
و اطمینان قلبی، دیگر
جایی برای ابرهای دودلی و نگرانی
باقی نگذارد
خدایا
علم و عقل ما
فقط،
سوسویی از روشنی
در برهوت تاریک زندگی است
بی خودی و بیش از حد
به خود
غرِّه گشتهایم
الهی!
در این وادی حیرت و سرگردانی
نور دل و دیدگان ما باش
دست مان را بگیر و
با «خود»،
«جلو» و «بالا» ببر و
از افتادن در دره های هولناک
«نجات» بده
خدایا، مهربانا!
معلمان و راهنمایان ما را
که کار خدایی میکنند
و خیر و شر و خوب و بد را
راه و بیراهه های زندگی را
نشانمان میدهند
برایمان،حفظ بفرما
و بر شادیها و پیروزیها و
موفقیتهای شان بیفزا
آمین
مدیریت مدارس امین
✋🏻@mamin110
51.91M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❌دیروز داشتم از خیابون رد میشدم دیدم دخترخانومی کشف حجاب بود تا منو دید بلند گفت «منم باید برم».......منم با روش دختران انقلاب بهش گفتم....
🙏خواهشاً این روزها که کشف حجاب ها به هر دلیلی زیاد شده بی تفاوت رد نشید و امر به معروف کنید
📢به نیابت از شهدا و برای ترویج امر به معروف پر قدرت انتشار دهید
#دختران_انقلاب
#امر_به_معروف_و_نهی_از_منکر
📌فیلم های امر به معروف دختران انقلاب در کانال زیر دنبال کنید
✅@sedaye_dokhtarane_enghelab
🏴 پیام حضرت آیتالله خامنهای در پی حادثهی تروریستی در حرم حضرت احمد بن موسی (شاهچراغ) شیراز
🔻 بسم اللّه الرّحمن الرّحیم
جنایت شقاوتآمیز در حرم مطهّر حضرت احمد بن موسی علیهماالسلام که به شهادت و مجروح شدن دهها مرد و زن و کودک بیگناه انجامید، دلها را اندوهگین و داغدار کرد. عامل یا عاملان این جنایت اندوهبار یقیناً مجازات خواهند شد ولی داغ عزیزان و نیز هتک حرمت حرم اهل بیت علیهمالسلام جز با جستجو از سررشتهی این فاجعهآفرینیها و اقدام قاطع و خردمندانه دربارهی آن، جبران نخواهد شد. همه در مقابله با دست دشمن آتشافروز و عوامل خائن یا جاهل و غافل او وظائفی برعهده داریم؛ از دستگاههای حافظ امنیت و قوهی قضائیه تا فعالان عرصهی فکر و تبلیغ و تا آحاد مردم عزیز باید ید واحدهئی باشند در مقابل جریانی که به جان مردم و امنیت آنان و مقدسات آنان بیاعتنائی و بیاحترامی روا میدارد. ملت عزیز و دستگاههای مسئول یقیناً بر توطئهی خباثتآمیز دشمنان فائق خواهند آمد، انشاءالله.
🔺 اینجانب به خانوادههای عزادار این حادثه و به مردم شیراز و به همهی ملت ایران تسلیت میگویم و شفای مجروحان را از خداوند متعال مسألت میکنم.
سید علی خامنهای
۵ آبان ۱۴۰۱
💻 Farsi.Khamenei.ir
تمام شماهایی که در این چهل روز
سطل آتش زدید، فحاشی کردید
سلف را فتح کردید!
و نخبه بودنتان را به رخ کشیدید
امشب را تا صبح آسوده بخوابید
یک ایران عزادار مادران و کودکانی شد
که در آغوش هم به شهادت رسیدند .
https://eitaa.com/tebeeslami0
متن ۳ سرود به مناسبت روز دانش آموز ۱۳ آبان.pdf
139.4K
مدیریت مدارس امین
@mamin110
شعر به مناسبت روز دانش آموز 13 آبان.pdf
107.8K
مدیریت مدارس امین
@mamin110