دستور_العمل_تبليغي_مبلغان_روز_دانش_آموز_1401.pdf
818.1K
مدیریت مدارس امین
@mamin110
نامه ریاست انجمن روان شناسی اسلامی به اساتید علوم انسانی کشور.pdf
137.2K
💠 نامه ریاست انجمن علمی روان شناسی اسلامی ایران حجت الاسلام والمسلمین دکتر رضا مهکام به اساتید علوم انسانی کشور
💠 گفت و گویی دلسوزانه، خطاب به انجمنهای علمی و اساتید علوم انسانی کشور در شرایط اغتشاشات اخیر
#جهاد_تبیین
#اغتشاشات
#شاهچراغ
#آرتین
#سیدفریدالدین_معصومی
🌿🌿
5️⃣9️⃣
💠جملات انگیزشی مناسب جهت ارائه در صبحگاه 💠
🐘طناب فیل (باور)
🔸مردی درحال عبور از کنار قرارگاه فیلها بود که متوجه شد فیلها داخل قفس نگهداری نمیشوند و زنجیری به پایشان وصل نیست. تنها چیزی که جلوی فرار آنها از قرارگاه را گرفته بود یک تکه طناب کوچک بود که به یکی از پاهایشان وصل بود. مرد به فیلها خیره نگاه میکرد و بسیار در تعجب بود که چرا فیلها از قدرتشان برای پاره کردن آن طناب نازک و ضعیف استفاده نمیکنند. پاره کردن آن طناب برای آنها کار آسانی بود، اما اثری از چنین تلاشی در آنها دیده نمیشد.
🔹مرد کنجکاو که در پی یافتن دلیل بود از یک مربی در همان نزدیکی دلیل فرار نکردن فیلها را جویا شد. مربی در جواب گفت: وقتی فیلها خیلی جوان و کوچک هستند طنابی درست به همین اندازه به پای آنها میبندیم که برای نگهداشتن آنها در آن سن کافیست. به مرور که بزرگ میشوند به این باور عادت میکنند که توان فرار کردن ندارند. باورشان اینست که طناب هنوز میتواند آنها را نگه دارد، به همین دلیل هرگز برای پاره کردن آن تلاش نمیکنند.
🔸تنها دلیلی که نمیگذاشت فیلها برای پاره کردن طناب و رهایی تلاش کنند این بود که به مرور زمان به این باور عادت کرده بودند که فرار غیرممکن است.
📎ایستگاه فکر:
از این داستان چه برداشتی کردید؟
✅نتیجه گیری نهائی توسط مربی:
1- مهم نیست در زندگی تا چه اندازه با موانع روبهرو میشوید، همیشه با این باور مقابل آنها بایستید که غیرممکن وجود ندارد تا به چیزی که میخواهید برسید. مهمترین گام رسیدن به هدف اینست که به موفقیت ایمان داشته باشید.
2- هر عادتی به مرور زمان می تواند تبدیل به عقیده شده به گونه ای که تمام رفتارهای ما را تحت تاثیر خود قرار دهد.
🕋 شاخصه:کرامت نفس و شناخت جایگاه انسانی خود.
📎 #دانش_آموزی
📎 #متوسطه
📎 #کرامت_نفس_و_شناخت_جایگاه_انسانی_خود
📎 #داستانهای_انگیزشی
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
6️⃣0️⃣
♨️چگونه آخوندهای اسلام بر سر منبرها میگویند امام حسین (ع) فرزند شش ماهه خود را روی دست چپ گرفتند و تیر سه شعبه به گلوی ایشان خورده است، این حجم از جزئیات در یک پدیده تاریخی نشان دهنده ساختگی بودن دین اسلام است.♨️
🔦شبهه کننده میگوید چون واقعه شهادت حضرت علی اصغر علیه السلام دارای جزئیات است بنابراین دین اسلام ساختگی است.
ابتدا باید گفت که حوادث واقعه کربلا چگونه به ما رسيده است؟
📌اولين کتابي که به صورت نسبتاً مفصّل درباره واقعه کربلا نگارش يافت، مقتل ابي مخنف است.
ابي مخنف، مطالب مربوط به حادثه عاشورا را از راويان مختلف نقل کرده که چند گروه ميباشند:
1️⃣افرادي که خود در کربلا و حوادث مربوط به آن حضور داشتند
2️⃣ افرادي که در جريان کربلا نقش داشتند و حوادث قبل و بعد از حادثه کربلا، به صورت مستقيم و بدون واسطه، براي ابي مخنف نقل کردهاند
3️⃣.ابو مخنف به صورت غير مستقيم و با يک يا دو واسطه حوادث قبل و بعد از حادثه کربلا، را از آنان کسانی که مطلع بوده اند نقل ميکند
4️⃣برخي از اصحاب ائمه (ع) يا خود امامان مطالبي درباره حادثه عاشورا گفتهاند که ابي مخنف آن ها را در کتاب خود آورده است.
🍀حميد بن مسلم ازدي از افراد مهمي است که جزء سپاهيان عبيدالله زياد است و خود شاهد و ناظر حوادث کربلا بود که مطالب زيادي درباره واقعه کربلا نقل ميکند، او کسي است که همراه خولي بن يزيد اصبحي ، سر مقدس امام حسين (ع) را از کربلا به کوفه نزد عبيد الله زياد برد. وي، حوادث مجلس عبيدالله زياد در کوفه و گفتگوي امام سجاد (ع) و حضرت زينب (س) با عبيدالله زياد را به صورت مفصل نقل ميکند.
🌿عقبه بن سمعان که غلام رباب ، همسر امام حسين است و در کربلا حضور داشته، مطالبي را درباره حادثه عاشورا نقل ميکند که ابي مخنف آن ها را با يک واسطه در کتاب خود ميآورد.
🍀ضحاک بن عبدالله مشرقي، که جزء ياران امام حسين است و در نبرد با سپاه يزيد به امام حسين کمک کرد و بر اساس قراري که با امام حسين داشت ، بعد از شهادت ياران امام حسين صحنه کربلا را رها ميکند، نيز مطالبي درباره حادثه کربلا نقل ميکند که ابي مخنف با يک واسطه آن ها را در کتاب خود ميآورد. (1)
♦️فاطمه دختر امام حسين که در حادثه کربلا حضور داشت و همراه ساير اهل بيت (ع) به کوفه و شام برده شده نيز، برخي از حوادث کربلا را ذکر ميکند.بنا بر اين ماجراي عاشورا و گفتگوي اهل بيت در شام توسط کساني روايت شده که خود شاهد حوادث بودهاند و آنان مطالب را براي ساير افراد نقل کردهاند، بديهي است که در نقل مطالب، بايد ناقلان حادثه و کساني که واسطه در نقل هستند، از نظر صداقت و راستگويي، مورد بررسي قرار گيرند تا بتوان به نقل آنان اعتماد کرد .
✅حوادث تاریخی به ویژه اگر مهم و دارای حساسیتی باشد معمولاً از دستبرد و تحریف واقعیت ها در امان نخواهد بود، مسئله عاشورا نیز از این قاعده مستثنا نیست چه بسا جزئیاتی از بعضی از حوادث آن از دشمنان و مغرضان مورد تحریف قرار گرفته باشد. از این رو می بینیم دانشمندان بزرگ شیعه و دوست داران و دلسوختگان این مذهب همواره از دیر باز با تحریفات عاشورا به مبارزه برخاسته اند و در این راستا کتاب ها و مقالاتی به نگارش در آوردند یا سخنرانی ها و مصاحبه هایی انجام داده اند که در جهت روشن کردن اذهان بسیار مؤثر بوده است.
✅تقریبا هیچ روحانی قائل به یقینی بودن تمام جزئیات واقعه کربلا نیست همانطورکه مشاهده می شود در نقل شهادت حضرت علی اصغر 2 نقل موجود است که با هم تفاوت دارد حتی در اسم ایشان نیز تفاوت وجود دارد ولی در اصل شهادت حضرت علی اصغر اختلافی وجود ندارد و به صورت متواتر این واقعه ثبت شده است و حتی غیر شیعیان هم این واقعه را نقل کرده اند
📌مورد دیگر اینکه ما در تاریخ وقایعی داریم که با جزئیات بیشتر نقل شده مثل داستان کشته شدن حضرت هابیل که حتی نحوه دفن شدن هابیل آماده است و یا داستان حضرت ابراهیم که نحوه شکستن بتها و گذاشتن تبر بر روی دوش بت بزرگ آماده است و در تمام ادیان جزئیات این حوادث آمده است بنابراین طبق گفته شبهه کننده باید بگوییم تمام ادیان ساختگی هستند
🔆باید توجه داشت وقایع مهم چون مورد توجه هستند جزئیات در آنها به دقت ذکر می شود و این در زندگی روزمره قابل مشاهده است مثلا فینال جام جهانی فوتبال با جزئیات ذکر می شود و ما نمی توانیم بگوییم که جام جهانی فوتبال ساختگی است
🔔نکته دیگر اینکه اعراب درجنگ ها از قبل از اسلام عادت به ثبت وقایع جنگ درکتبی به اسم مقاتل داشته اند و این روش اعراب بوده است
⚫️ در نهایت باید گفت که شبهه کننده به دنبال کشف حقیقت نیست زیرا اگر یک گزاره تاریخی هم اشتباه باشد چرا کل دین اسلام باید ساختگی باشد و معجزه جاودان پیامبر زیر سوال برود.
💯می توان گفت این افراد شبیه همان سپاهیان یزید هستند که نمی خواستند حق را بپذیرند و امام حسین علیه السلام فرمودند: مُلِئَتْ بُطُونُكُمْ مِنَ الْحَرامِ، فَطَبَعَ اللّهُ عَلى قُلُوبِكُمْ، و شكم هايتان از حرام پر شده است، و خداوند بر دل هاى شما مُهر زده است.
پينوشتها:1. ر،ک: وقعة الطف، ص 15 ـ 33 ، ابو مخنف لوط بن يحي، قم ،انتشارات جامعه مدر سين ،1367 ش ، تحقيق و مقدمه : شيخ محمد هادي يوسفي غروي.
📎 #شبهه
📎 #دانش_آموزی
📎 #متوسطه
📎 #جهادـایثار
📎 #13آبان
6️⃣1️⃣
♨️هدف از خلقت انسان چیست؟♨️
⚡️فرض کنید شما تازه یک دستگاه رایانه را خریده اید مطمئنا خیلی از امکانات آن خبر ندارید ، از چه کسی باید بپرسیم که هدف از اختراع آن چه بوده و چگونه از آن استفاده کنیم؟
🌺بهترین کسی که می تواند به ما کمک کند سازنده آن است. سازنده آن در قالب کاتالوگ روش نگهداری، هدف ساخت و کارهایی که می شود با آن کامپیوتر انجام داد را به ما ارائه می دهد.
💢خداوند که خالق انسان است در قرآن که همان دفترچه راهنما است هدف خلقت رابه ما اطلاع داده است.
✅خدا در سوره بقره قبل از آفرینش انسان به فرشتگان می فرماید من می خواهم در زمین جانشینی برای خود قرار دهم
وَإِذْ قَالَ رَبُّكَ لِلْمَلَائِكَةِ إِنِّي جَاعِلٌ فِي الْأَرْضِ خَلِيفَةً
🍀یعنی خدا میخواهد موجودی را خلق کند که به جای خودش در زمین باشد و روشن است که خلیفه و جانشین باید صفات او را دارا باشد. یعنی باید مثل خدا مهربان و بخشنده باشد، عالم و دانا باشد. البته انسان باید تلاش کند و با عقل و اختیار به این سمت حرکت کند.و به اخلاق نیکو دست پیدا کند
🎯رسیدن به این هدف راه و رسم ویژهای لازم دارد که از طرف آفریدگار تعیین شده است و مجموعه این روشها «عبادت» نامیده شده است.
🍀بدین جهت، خدا در قرآن کریم فرموده اند: «ما خلقت الجن و الانس الا لیعبدون»
«من جن و انس را نیافریدم، جز برای اینکه عبادتم کنند (و از این راه تکامل یابند و به من نزدیک شوند)
ا🔔ز طرفی عبادت خدا و شبیه خدا شدن، جز از راه شناخت خدا و صفات خدا ممکن نیست؛ بدین جهت گاهی شناخت خدا به عنوان هدف آفرینش انسان به شمار میآید؛
🧩انسان ← شناخت خدا ← عبادت خدا ← شبیه خدا شدن ← سعادت جاودانه
ممکن است سوال کنید که چرا اصلا خدا ما را خلق کرده خوب اصلا خلق نمی کرد
✅حجت الاسلام قرائتی در خاطره ای می فرمایند یک جوانی آمد پیش من و گفت چرا خدا ما را خلق کرده من فقط او را نگاه کردم و جوابی ندادم چند مرتبه او سوال کرد و من جوابی ندادم بلاخره اون جوان عصانی شد و گفت چرا حرف نمی زنید.
🔆من به او گفتم به همین علت خدا ما را خلق کرده وقتی من میتوانم حرف بزنم شما اعتراض می کنید که چرا من حرف نمی زنم. یعنی چون می توانم حرف بزنم انتظار دارید که حرف بزنم
حالا چون خدا می تواند خلق کند اگر انسان را خلق نکند ما باید اعتراض کنیم که چرا خلق نمی کند
🔷اگر تمام امکانات برای شما فراهم باشد و شما درس نخوانید از شما می پرسند چرا درس نمی خوانید و اگر درس بخوانید اگر کسی سراغ شما بیایید و بگویند چرا درس می خوانید،خنده دار است.
🌺اگر خدا انسان را خلق نکند نقص به خداوند وارد است چون می تواند خلق کند ولی خلق نکرده.
♨️دوباره ممکن است سوال شود که خدا چرا ما را کامل خلق نکرده که دیگر نیاز نباشد ما اینقدر زحمت بکشیم تا کامل شویم و به بهشت برویم؟
🔔در جواب می گوییم که خدا همچین موجوداتی را خلق کرده. فرشتگان موجودات کاملی هستند که هیچ گناه و خطایی انجام نمی دهند و همیشه در یک حالت هستند
اما انسان بهترین موجودی است که خلق شده آن هم بخاطر عقل و اختیاری است که خدا به او داده. چون انسان با انتخاب خودش می تواند به درجات بالا برسد.
🌿 انسان همیشه بین دو راهی قرار دارد و باید انتخاب کند که راه شر را بپیماید یا راه خیر را و این ارزشمند است و اگر مثل فرشتگان بود که دیگر ارزش چندانی نداشت چون فرشتگان اصلا نمی توانند کار بد انجام دهند
🍀خدا ما را خلق کرد تا استعدادهایمان را بشناسیم و در سایه بندگیش به بهترین شکل انها را شکوفا کنیم تا هم دنیایی خوب داشته باشیم وهم اخرتی اباد
📎 #شبهه
📎 #دانش_آموزی
📎 #متوسطه
📎 #جهادـایثار
📎 #هدفـخلقت
6️⃣2️⃣
💠دکلمه برای شهید فهمیده
»»شهید فهمیده از منظر لغات و جملات
توصیف شهید فهمیده در یک جمله، کاریست بس مشکل و اگر بگوییم قاموس لغات یارای آن را ندارد تا با لغات و کلمات خود، او را وصف کند، سخن به گزاف نگفتهایم؛ چراکه او حماسهای منحصر به فرد و بی نظیر را در نخستین روزهای دفاع مقدس ثبت و به یادگار گذاشت که هیچ جملهای نمیتواند در رسای او حق مطلب را ادا کند.
🔻جملات زیر بیان کننده جزئی از شخصیت و حماسه شهید فهمیده میباشد:
شهید فهمیده به عنوان دانشآموز و یک رزمنده بسیجی، با ایمان و بینش عمیق و استوار در جنگ با دشمن و رسیدن به شهادت، درس شجاعت، فداکاری و مقاومت را به همه ما آموخت.
حماسه شهید فهمیده یک شگفتی در تاریخ انقلاب اسلامی است که نباید از یادها برود . عشق و شور، طراوت و پاکی، شجاعت و استقلالطلبی، ایثار و از خودگذشتگی، از جمله ویژگیهایی هستند که سراسر وجود شهید فهمیده، مالامال و آکنده از آنها بود.
شهید فهمیده را به عنوان رهبر خواندن، بهترین گواه برای عظیم بودن شخصیت این نوجوان فداکار است. ایشان نماد ارزشمند و شکوهمندی از فداکاری و ایثار جوانان است.
این شهید عزیز، الگویی شایسته و تصویر برجستهای از ایثار، جهاد و شهادت برای دانشآموزان و جوانان و نوجوانان است.
شهید فهمیده، افتخاری برای انقلاب و اسوهای برای جوانان و نوجوانان است و در گسترش فرهنگ شهادت و ایثار و جانبازی، در بین جوانان و نوجوانان نقش بسزایی دارد . و در حقیقت، او یکی از ثمرات جانبخش انقلاب است.
🌷روحش شاد و راهش پر رهرو باد🌷
✊🏼تکبیر
🕋 شاخصه: جهاد و ایثار
📎 #شهید_محمدحسین_فهمیده
📎 #دانش_آموزی
📎 #متوسطه
📎 #دکلمه
📎 #8آبان
📎 #جهاد
📎 #ایثار
🌐لینک صفحه مطالب نویسنده:
https://btid.org/fa/user/26545
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
6️⃣3️⃣
⭕️#منبر_کوتاه
💠آموزگار ایثار
توی خط مقدم جبهه، شهید فهمیده به همراه دوستش، محمدرضا شمس داخل یک سنگر بودن. محمدرضا زخمی شد و محمدحسین با سختی زیادی اون رو به پشت خط رساند و به جای قبلی خود برگشت.
آقامحمدحسین وقتی دید تانکهای عراقی که به طرف رزمندگان حمله کردن و درصدد محاصره و قتلعام اونها بودن، تاب نیاورد و تعدادی نارنجک به کمرش بست و دوتاه هم توی دستش گرفت و به طرف تانکها حرکت کرد. توی همین لحظه، تیری به پاش خورد و اون رو مجروح کرد، ولی نتوانست توی اراده محکم و استوارِ محمدحسین خللی وارد کنه.
به همین خاطر، بدون هیچ شک و تردیدی تصمیم خود رو عملی کرد و از لابهلای تیرهایی که از هرطرف به سمتش میاومد، خودش رو به تانکی که اول از همه بود، رسوند و با استفاده از نارنجک، موفق شد اون رو منفجر کنه و خودش هم تکه تکه و شهید شد.
بعد از انفجار تانک اولی، بقیه تانکها و مهاجمین عراقی خیال کردن حمله بزرگی بهشو شده و به همین دلیل، روحیه خودشون رو باختن و با سرعت هرچه تمامتر تانکهاشون رو رها کردن و با ترس زیادی پا به فرار گذاشتن. در نتیجه، حلقه محاصره شکسته شد و پس از مدتی، نیروهای کمکی رسیدن و اون قسمت رو از وجود متجاوزین پاکسازی کردن.
شهید محمدحسین فهمیده بهعنوان دانشآموزی رزمنده و بسیجی با سرمایه عظیمی از فهم و درک و درایت انقلابی و اسلامی خودش و به دنبال طوفان حوادث انقلاب، وارد جنگ تحمیلی شد و با وجود کمی سن، خودش رو به خرمشهرِ قهرمان رسوند و با اقدامی آگاهانه و شجاعانه، نام خودش رو توی دفتر شهیدان همیشه زنده تاریخ، ثبت کرد.
❇️هدیه به روح مطهر این شهید و همه شهدا و امام شهیدانمون، صلوات
🕋 شاخصه: کرامت نفس
📎 #شهید_محمدحسین_فهمیده
📎 #دانش_آموزی
📎 #متوسطه
📎 #دکلمه
📎 #8آبان
📎 #کرامت_نفس
🌐لینک صفحه مطالب نویسنده:
https://btid.org/fa/user/26545
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
6️⃣4️⃣
♨️قرار داد الجزایر پایان تسخیر لانه جاسوسی.♨️
🔵بعد از پیروزی انقلاب اسلامی، در 13 آبان 1359 دانشجویانی که خود را پیرو خط امام مینامیدند، سفارت ایالات متحده در تهران را اشغال کردند و بیش از 50 دیپلمات و کارمند سفارت را به گروگان گرفتند.
📌دلایل دانشجویان برای این اقدام، دعوت آمریکا از شاه به بهانهی معالجات پزشکی و نیز کینه و نفرت تاریخی ایرانیان نسبت به آمریکا بود که البته ریشه در کودتای 28 مرداد داشت.
♦️این اتفاق باعث گردید تا روابط ایران و آمریکا به بحرانیترین وضعیت خود برسد.
✅حضرت امام (ره) چهار ماه بعد از این ماجرا، حلوفصل موضوع دیپلماتها را به مجلس واگذار کردند.
🌿بنابراین در سال 1360 نمایندگان دولت ایران به رهبری بهزاد نبوی، قراردادی با نمایندگان دولت آمریکا در الجزایر امضا کردند.
🔥در این قرارداد، دو کشور ملزم به تعهداتی شدند. از جمله اینکه ایران با اعلام شرایطی، متعهد به آزادی گروگانها گردید و در مقابل، آمریکا نیز تعهداتی را پذیرفت. بعد از امضای بیانیه، ایران به تمام مفاد بیانیه عمل کرد و همانطور که تعهد داده بود، به فاصلهی کوتاهی از امضای بیانیه، تمامی گروگانها را آزاد کرد؛ اما آمریکا بعد از رسیدن به اهداف خود، به بهانههای مختلف، از بسیاری از تعهدات خود سر باز زد و با این اقدام، ماهیت استعماری خود را بیش از پیش نشان داد.
🔔این بیانیه شامل اصولی بود که دربرگیرندهی تعهدات دولتین ایران و آمریکا در مقابل یکدیگر است. تعهدات آمریکا در مقابل ایران عبار ت بود از:
1️⃣تعهد حتیالمقدور ایالات متحده به بازگرداندن وضعیت داراییهای ایران به دورهی قبل از 14 نوامبر 79 (23 آبان 58) که تاریخ صدور دستور انسداد سرمایههای ایران از طرف رئیسجمهور وقت آمریکا بود.
2️⃣ لغو کلیهی تحریمهای تجاری علیه ایران
3️⃣ استرداد داراییهای ایران در آمریکا
4️⃣ استرداد داراییهای شاه ایران
5️⃣ تعهد به عدم مداخله در امور داخلی ایران
6️⃣ پس گرفتن کلیهی دعاوی مطروحهی آمریکا در دادگاههای بینالمللی علیه ایران[1].
⛔️در مقابل، ایران نیز متعهد گردید که بعد از امضای بیانیه، تمامی گروگانها را آزاد کند. اما گذشت زمان نشان داد که آمریکاییها چندان به مفاد بیانیه پایبند نبوده و به بهانههای مختلف، از اجرای بسیاری از اصول آن سر باز زدند.
✅گروهی از کارشناسان علت این نتایج را ضعف کادر مذاکرهکنندهی ایرانی و خوشخیالی آنان به مذاکره میدانند و معتقدند که «بهزاد نبوی تجربه و توانایی برای این مذاکرات را نداشت. او حتی کوشش نکرد از تعدادی که از نظر حقوقی کموبیش میتوانستند او را یاری کنند کمک بگیرند و در گروه او یک حقوقدان قابل قبول نیز وجود نداشت[2]
🎯جالب است بدانید اکثر کسانی که سفارت ایران را تسخیر کردند و همچنین مذاکره کنندگان با آمریکا اکنون جزو اصلاح طلبان هستند که درقضیه هسته ای با آمریکا مذاکره کردند و مانند قبل نتیجه ای حاصل نشد و آنها از گذشته تجربه نگرفته اند
پینوشت:
[1]. قربانی، مصطفی (1375)، «پیامدهای تسخیر لانهی جاسوسی آمریکا»، مجلهی حوزه (حضور)، شمارهی 17.
[2]. ویژهنامه سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران، در گفتوگوی ایران با محمود کاشانی، «بهزاد نبوی با فریب مجلس .توافقنامهی الجزایر را مصوب کرد»، ص 80.
📎 #شبهه
📎 #دانش_آموزی
📎 #متوسطه
📎 #جهادـایثار
📎 #13_آبان
📎 #لانه_جاسوسی
6️⃣7️⃣
شیطان که از آتش است چگونه در جهنم می سوزد؟
اول: یخ از آب درست شده است و آب جوش هم از آب است اما همین که آب جوش به یخ برخورد کند آن را نابود میکند با اینکه هر دو از یک جنس و مادهاند ولی دلیل نمیشود که بر هم اثر نداشته باشند.
دوم: شخصی از بهلول همین سوال را پرسید که شیطان از آتش است و جهنم او را نمیسازند. بهلول هم کلوخی برداشت و زد تو سر او و سرش شکست طرف گفت چرا اینکار را کردی؟! بهلول گفت خودت گفتی شیطان از آتش است و آتش او را نمی سوزاند تو هم از خاکی منم با خاک زدم تو سرت ببینی اثر دارد یا ندارد؟! اگر آتش بر شیطان اثر نداشته باشد چون از آتش است پس خاک هم باید بر تو اثر نکند چون از خاکی.
بنابراین شیطان آتش نیست بلکه از آتش آفریده شده است مثل انسان که خاک نیست بلکه از خاک آفریده شده است پس آتش و خاک در آنها اثر دارد.
📣 آیدی دریافت شبهات👇👇
@Azarpeykan2769
📎 #دانش_آموزی
📎 #نوجوان
📎 #پاسخ_به_شبهات
📎 #شیطان_آتش
✅ کانال پاسخ به شبهات دانش آموزی
🍀@shobahatedaneshamoozi
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
6️⃣5️⃣
73ـ آدم پدرماست و همه ما ازآدم وحوا هستیم پس باهم همه برادروخواهریم و محرم هستیم بحث محرم و نامحرم معنا ندارد؟
اول : اگر پدر بزرگ شما چهار فرزند داشته باشد دو تا دختر و دو تا پسر این چهار فرزند با هم برادر و خواهر و محرم هستند ولی فرزندان آنها با اینکه پدر بزرگشان یکی است محرم نیستند چون پسر عمو و دختر عمو و یا پسر دایی و دختر دایی یا برعکس میشوند و نامحرم هستند. وقتی نوههای پدر بزرگ شما که با یک فاصله به پدربزرگ میرسند با هم نامحرم هستند چطور خیال دارید نوههای حضرت آدم با هزار نسل فاصله با هم محرم باشند؟!
دوم: بحث محرم و نامحرم یک قانون خدایی است و خداوند تعیین کرده چه کسانی محرم باشند چه کسانی نامحرم باشند.
📣 آیدی دریافت شبهات👇👇
@Azarpeykan2769
📎 #دانش_آموزی
📎 #نوجوان
📎 #پاسخ_به_شبهات
📎 #محرم_نامحرم_فرزندان_آدم
✅ کانال پاسخ به شبهات دانش آموزی
🍀@shobahatedaneshamoozi
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
6️⃣8️⃣
💠داستان های انگیزشی مناسب جهت اجراء توسط مربی💠
🔺تفکر خارج از چارچوب (تفکر خلاقانه)
🔹صدها سال پیش در یک شهر ایتالیایی کوچک، بازرگانی مبلغ زیادی به یک نزولخوار بدهکار بود. نزولخوار پیرمرد زشترویی بود که ازقضا خیال دختر بازرگان را در سرمیپروراند. سرانجام تصمیم گرفت پیشنهادی به بازرگان بدهد تا حسابشان به کل صاف شود.
🔸پیشنهاد پیرمرد ازدواج با دختر او بود. نیازی به گفتن نیست که پیشنهادش با نگاه نفرتآمیز بازرگان مواجه شد. نزولخوار پیر پیشنهاد داد دو سنگریزه را داخل کیسه بیاندازد، یکی سفید و دیگری سیاه، دختر بیاید و یک سنگریزه را از داخل کیسه بیرون بیاورد. اگر سیاه از آب درآمد بدهی آنها با شرط ازدواج صاف میشود. اگر سفید از آب درآمد، بدهی آنها بدون شرط ازدواج صاف میشود.
آنها روی مسیری پوشیده از سنگریزه در باغ بازرگان ایستاده بودند. پیرمرد خم شد و دو سنگریزه برداشت. دراینبِین دختر دید که پیرمرد دو سنگریزهی سیاه را داخل کیسه انداخت. پیرمرد که گمان نمیکرد دختر بویی برده از او خواست به سمت کیسه بیاید و یکی از آنها را از کیسه بیرون بیاورد.
🔹دختر سه انتخاب پیشروی خود داشت:
نپذیرد که سنگریزهای از داخل کیسه بردارد.
هر دو سنگریزه را بیرون بیاورد و حقهبازی پیرمرد را فاش کند.
یک سنگریزه را از کیسه بیرون بیاورد و با دانستن این که سیاه است خودش را فدای بدهی پدرش کند.
او سنگریزهای را از داخل کیسه بیرون آورد و قبل از اینکه چشم بقیه به آن بیفتد، طوری وانمود کرد که «تصادفاً» از دستش به روی زمین پوشیده از سنگریزه افتاده و رو کرد به نزولخوار و گفت:
وای چقدر من بیدستوپام! مهم نیست. سنگریزهای که داخل کیسه جامانده نشان میدهد سنگریزهی افتاده کدام بوده؟
🔸روشن است که سنگریزه جامانده هم سیاه است و نزولخوار ازآنجاکه نمیخواست حقهاش برملا شود چارهای نداشت جزاینکه وانمود کند سنگریزهای که به زمین افتاده سفید است و بدهی بازرگان را بدون شرط ازدواج با دخترش صاف کند.
✅نتیجه گیری توسط مربی:
همیشه میتوانید با تفکر خلاقانه بر موقعیتهای دشوار غلبه کنید. تسلیم گزینههایی که فقط دیگران پیش روی شما میگذارند نشوید.»
🕋 شاخصه:کرامت نفس و شناخت جایگاه انسانی خود.
📎 #دانش_آموزی
📎 #متوسطه
📎 #کرامت_نفس_و_شناخت_جایگاه_انسانی_خود
📎 #داستانهای_انگیزشی
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
7️⃣1️⃣
⭕️#منبر_کوتاه
💠نگاهی کوتاه به زندگی و شخصیت حضرت عبدالعظیم حسنی علیهالسلام
حضرت عبدالعظیم حسنی، در چهارم ربیع الثانی سال 173هجری در شهر مدینه چشم به جهان گشود. ایشان فرزند عبداللّه بن علی، از نوادگان امام حسن مجتبی (علیهالسلام) بود که نسبتش با چهار واسطه به آن حضرت میرسد.
ایشان از دانشمندان شیعه و از راویان حدیث ائمه معصومین (علیهمالسلام) و نیز از چهرههای بسیار محبوب و مورد اعتماد، نزد اهلبیت عصمت و طهارت (علیهمالسلام) به شمار میرفت. دوران وی، گرچه عصر حاکمیت عباسیان و ایجاد خفقان و سختگیری نسبت به شیعیان بوده است، ولی مدافعان دین و حافظان مکتب که روایات امامان را ثبت و نقل میکردند، نقش عمدهای در پاسداری و صیانت از فرهنگ والای اهلبیت (علیهالسلام) داشتند و این بزرگوار نیز یکی از سنگربانان عقیده تابناک تشیع محسوب میشود که درحفظ و انتشار سخنان ائمه اطهار، سخت کوشا بود و ستایشهای فراوان ائمه (علیهمالسلام) از او، نشاندهنده شخصیت والای علمی و معنوی ایشان میباشد.
در مورد مقام و منزلت ایشان گفتهاند که وقتی که حضرت عبدالعظیم (علیهالسلام) خدمت امام هادی (علیهالسلام) مشرف شد و عقاید و اعتقادات خود را به ایشان عرضه کرد، امام فرمود: «یَا أَبَا الْقَاسِمِ أَنْتَ وَلِيُّنَا حَقّاً؛ ای اباالقاسم، تو از دوستان حقیقی ما هستی».[1]
یکی از ویژگیهای مهم در زندگی حضرت عبدالعظیم (علیهالسلام) این بود که توفیق یافت محضر پرفیض سه حجّت الهی را - که عبارتند: از امام رضا، جواد و امام هادی (علیهمالسلام) - درک نماید، از تعالیم آن بزرگواران بهرهمند گردد و سخنان و روایات آنان را به نسلهای بعد منتقل نماید.
✅بیان نکته توسط مربی محترم امین:
همیشه و چند وقت یکبار عقایدمان را مرور کنیم و اگر خدایی نکرده در آنها نقص و خللی وارد شده است انها را به بزرگان دین عرضه کنیم و اصلاحشان کنیم.
حضرت عبدالعظیم حسنی (علیهالسلام) با اینکه از اصحاب مورد اعتماد و مورد تأیید سه امام عصر خودشان بودن، با این حال در زمان هر امام باز عقاید خودشان را به امام زمانشان عرضه میکردند و عیبیابی میکردند و اگر اشکالی به وجود آمده بود اصلاح میکردند. ما نیز باید چنین رفتاری را نسبت به خودمان و عقایدمان داشته باشیم.
——————
پینوشت:
[1]. أمالی(شیخ صدوق)، ص ۳۳۹.
🕋 شاخصه: محبت و عشق به اهلبیت
📎 #دانش_آموزی
📎 #متوسطه
📎 #دکلمه
📎 #8آبان
📎 #ولادت_حضرت_عبدالعظیم_حسنی
📎 #محبت_و_عشق_به_اهلبیت
🌐لینک صفحه مطالب نویسنده:
https://btid.org/fa/user/26545
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
♨️عملیات انتحاری یا استشهادی؟♨️
💢تاریخچه
✅استفاده از شیوه «انتحار» در تاریخ بشر دارای ریشه طولانی است.
🔥به گونه ای که برخی از محققین از عملیاتهای انتحاری در قرن یازدهم میلادی در ایران اشاره می کنند. آنها به «فدائیان» حسن صباح اشاره می کنند که در حین عملیات، با خود حشیش حمل می کردند و در صورتی که در آستانه مرگ قرار می گرفتند، دست به خودکشی می زدند.
🌺فدائیان که رهبر آنان «بزرگ امیر» بود با تغلیظ شیره تریاک، آنرا در محفظه عایق مانندی در درون یکی از دندانهای خود جاسازی می کردند، هنگامی که در حین عملیات در دام نیرو های سلاطین گرفتار می شدند و امیدی به نجات نداشتند، مواد درون دندان خود را بلعیده و پس از دو ساعت می مردند.
♦️کامیکازه که در فرهنگ سیاسی دنیا در زمینه عملیتهای انتحاری شهره است، نام یک انتحاری خلبان ژاپنی بود که در خلال جنگ جهانی دوم با هواپیمای نظامی خود را به قلب ناوهای نظامی آمریکا می کوبید.
💯پس از وی کامیکازه که در زبان ژاپنی معادل «تندباد خدایان است و نشانی از تقدسی دارد که افراد برای مقابله با برتری هوایی آمریکا خود را فدا می کردند، به یک استراتژی مهم ژاپنی ها علیه آمریکا تبدیل شد.
🌿همانگونه که امروزه فلسطینی ها از لقب شهید برای انتحارکنندگان استفاده می کنند، در ژاپن کامیکازه و کامیکازه کردن در نزد ژاپنی ها بسیار با ارزش تلقی می شد به گونه ای هنوز کامیکازه برای ژاپنی ها مورد تقدیر و تحسین است.
📌در طول جنگ 8 ساله ایران و عراق، محمد حسین فهمیده کودک 13 ساله ایرانی با کمربندی حامل نارنجک خود را به زیر تانک عراقی ها انداخته و آنرا منهدم نمود. فهمیده به یک الگو برای ایرانی ها تبدیل شد و رهبر انقلاب با تایید عمل شهادت طلبانه فهمیده وی را رهبر انقلاب نامید.
🔦عملیات استشهادی با عملیات انتحاری اگرچه در ظاهر با یکدیگر تفاوتی ندارند؛ اما از سه جهت با هم اختلاف دارند
1️⃣ انگیزه و نیت. در عملیات استشهادی، نیت و انگیزه مجاهد، دفاع از ایمان، مقدسات و سرزمین اسلامی است، در حالی که در عملیات انتحاری، چنین قصدی نیست.
2️⃣ هدف: مجاهد در عملیات استشهادی از جهت شخصی، دستیابی به مقام شهادت است و از جهت اجتماعی، ضربهزدن به دشمن و تقویت روحیه مسلمانان است، در حالی که عملیات انتحاری، ترساندن مردم است .
3️⃣عملیات استشهادی در جنگ با دشمن استفاده می شود و تنها نظامیان مورد هدف هستند درحالیکه عملیات انتحاری اینگونه نیست و زنان و کودکان و افراد غیر نظامی مورد سو قصد قرار می گیرند
🍀تفاوت ترور با عملیات استشهادی هم در این است که ترور، یک فعالیت مجرمانه و خشونتآمیز بوده و برای ایجاد رعب و وحشت و با هدف سیاسی انجام می گیرد، در حالیکه عملیات استشهادی، دفاعی و در مقابل تجاوز و برای استیفای حقوق از دسترفته است و راه دیگری نیز برای دریافت حق وجود ندارد.
📎 #دانش_آموزی
📎 #نوجوان
📎 #پاسخ_به_شبهات
📎 #روز_دانش_آموز
کدوم بهتره؟
امروز میخوایم بدونیم کدام دانش آموز بهتره؟!
بچهها به نظر شما چه دانش آموزی بهتره؟! حاضرید با هم برخی ویژگیهای دانش آموزان را مرور کنیم ببینیم کدوم دانش آموز بهتره؟! بعد خودتون قضاوت کنید کدوم بهتره؟!
اول؛ یه دانش آموز داریم جسور و تلاشگره تا یه چیزی معلم ازش میخواد سریع میره و دنبالش و پیداش میکنه و جواب رو بدست مییاره. شاید بعضی وقتها هم جوابی که بدست آورده درست نباشه، ولی تلاش خودش رو کرده و از همه مهمتر اگه جوابش اشتباه باشه و تلاشش نتیجه نده ناامید نمیشه باز به تلاشش ادامه میده. بچهها همه شنیدید ادیسون 1000 بار تلاش کرد ولی هر بار شکست خورد تا بار 1001 تونسط موفق بشه و برق رو اختراع کنه. یا علامه طباطبایی بزرگترین مفسر تاریخ معاصر وقتی اومده بود حوزه هیچی یاد نمیگرفت به طوری استادش و خیلیها بهش گفتند ول کن برو تو هیچی یاد نمیگیری ولی علامه طباطبایی ناامید نشد و تلاش کرد و موفق شد به جایی رسید که شد علامه، میدونید به کی میگن علامه؟! به کسی که در چند علم به بالاترین مهارت رسیده باشه و چند علم را در بالاترین درجهاش یاد گرفته باشه.
یه دانش آموزام داریم تنبلی میکنه هر چیزی معلم میگه گوش نمیده و تلاشی هم برای نتیجه گرفتن نمیکنه و شاید یه بار تلاش کنه ولی همین که شکست بخوره و نتیجه نگیره ناامید میشه و ولش میکنه. به نظر شما اگه ادیسون هم بار اول شکست خورد میگفت ولش کن، نمیشه، آیا امروز اسمی از او بود؟! اصلا ادیسون ، ادیسون میشد؟!
دوم؛ یه دانش آموزی جستجوگره دنبال چیزای تازه و جدیده و دنبال راههای مختلف برای رسیدن به هدفش میگرده. مثلا بهش بگن آب این حوض رو توی 3 دقیقه خالی کن و سه تا وسیله بیشتر هم نداری یه سطل یه بیل و یه قلاب و طوری باید آب رو خالی کنی که خودتم خیس نشی! اگه دانش آموز جستجوگری باشه دنبال بهترین راه میگرده و فکر میکنه اگه با بیل بخوام انجام بدم وقت زیادی میبره با سطل بخوام انجام بدم وقت کمتری میبره ولی باز کافی نیست و ممکنه خیس بشم پس چه کار کنم؟! میگه بهترین راه اینه با قلاب بندازم دریچه خروجی و سیفون حوض رو بکشم از همه زودتر خالی میشه و خیسم نمیشم. ولی اگه یه دانش آموز جستجوگر نباشه و فقط دنبال سنبل کاری باشه دنبال راه بهتر نمیره و فوری سطل رو بر میداره و شروع میکنه به خالی کردن و هم خودش رو خسته میکنه هم کار انجام نمیشه.
سوم: یه دانش آموز داریم که تحقیق کننده و سرسخته و هر چیزی رو به راحتی قبول نمیکنه تا خودش تحقیق نکنه و یقین پیدا نکنه. به نظر شما این ویژگی خوبه یا بده؟! که هر چیزی رو به راحتی قبول نکنیم و در پذیرش حرفها و گفتههای دیگران سرسخت باشیم؟!
و یه دانش آموز هم داریم هر حرفی رو بهش بزنی سریع باور میکنه و از آن آدماییه که اگه خودشم یه دروغ بگه و چند نفر دروغش رو باور کنن خودشم کم کم باورش میشه که این دروغ، راسته میشه مثل اون بنده خدایی که به دروغ گفت سر کوچه نذری میدن همه مردم دویدن برای نذری بعد خودشم باور کرد نکنه نذری میدن دنبال مردم دوید که جا نمونه. به نظر شما کدوم بهتره؟ کدوم باشیم؟
مسلما اهل تحقیق باشیم بهتره ولی سرسخت نباشیم وقتی یه کسی یه چیزی گفت فورا قبول نکنیم تحقیق کنیم اگه حقیقت داشت قبول کنیم اگه حقیقت نداشت قبول نکنیم نه اینکه اگه تحقیقم کردیم و فهمیدیم درسته یا اشتباهه چون باب میل ما نیست سرسخت باشیم و قبول نکنیم.
خود خدا هم در قرآن فرموده «يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا إِنْ جَاءَكُمْ فَاسِقٌ بِنَبَإٍ فَتَبَيَّنُوا؛ ای مومنین هر وقت یه انسان فاسقی براتون خبر آورد تحقیق کنید»(حجرات/6)
بچهها خودتون بگید کدوم دانش آموز بهتره؟! دانش آموز تلاشگر، جستجوگر و تحقیقگر یا دانش آموز تنبل، سمبل کار و زودباور؟!
خوب چه کار کنیم اینگونه باشیم؟! با تلاش و تحقیق و جستجوگری و ناامید نشدن.
🕋 شاخصه:کرامت نفس و شناخت جایگاه انسانی خود.
📎 #دانش_آموزی
📎 #متوسطه
📎 #بابصیرت
📎 #ویژگی_دانش_آموز
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
خواب خوب
طرف میگفت هر کسی به هر جایی رسیده از خواب بوده! گفتم مگه میشه آدم از خواب به جایی برسه؟
گفت آره چرا نشه، نگاه کن اصحاب کهف 309 سال خوابیدن شدن اصحاف کهف، عزیر پیامبر 100 سال خوابید شد عزیر پیامبر که یهودیان از بین اون همه پیامبر که براشون اومده خیلی برای حضرت عزیر احترام قائلاند. یا حضرت یوسف از خواب اون دو زندانی و پادشاه مصر شد عزیز مصر، یا راه دور نریم همین 50 ، 60 سال پیش طرف خوابید داخل مسجد شد حافظ قرآن ملا کاظم ساروقی. خوب چرا ما هم خودمون رو خسته کنیم و تلاش کنیم بخوابیم تا به جایی برسیم.
گفتم بابا شما فقط خوابیدنهاشون رو میبینی، علت کارهاشون رو نمیبینی؟! اصحاب کهف اگه شدن اصحاف کهف به خاطر خوابیدن نبود به خاطر اینکه در برابر ظالم ایستادن و از دین خدا دفاع کردن خدا هم اونها رو عزیز کرد و با خواب اونها رو به مردم شناسوند و مقام داد.
عزیر پیامبر چون میخواست بهتر زنده شدن روز قیامت رو ببینه خدا با خواب 100 ساله به یقین او افزود چون پیامبر خدا بود میخواست به مردم یه نمونه از قیامت رو نشون بده.
حضرت یوسف به خاطر خواب زندانیها و پادشاه مصر عزیز مصر نشد بلکه به خاطر اینکه خودش رو از گناه در برابر ذولیخاه حفظ کرد و دامن خودش رو به گناه آلوده نکرد خدا پاداش این کارش رو تعبیر خواب قرار داد و شد عزیز مصر.
ملا کاظم هم به خاطر خواب نبود که حافظ قرآن شد بلکه چون انسان پاک و درستکاری بود و تمام واجبات خدا را انجام میداد و خمس و زکات مالش رو میداد و از گناه دوری میکرد خدا پاداش این دنیاش رو حافظ قرآن قرار داد و اینگونه او رو عزیز کرد.
درسته شاید این بنده خدا از روی شوخی این حرفا رو میزد ولی این یه حقیقتی است که برخی از ما اینگونه به برخی چیزها نگاه میکنیم. به جای دیدن اصل ماجرا همیشه حاشیه رو میبینیم. پولداری و ثروت طرف رو میبینیم ولی شب نخوابی و تلاشش رو نمیبینیم.
جایگاه و موقیت دیگری رو میبینیم اما تلاش و شبانه روزیش رو نمیبینیم.
دوست و همکلاسی که تا دیروز توی یه میز بودیم و با هم فوتبال بازی میکردیم الان شده استاد دانشگاه و دانشمند و عالم کشور، ما فقط کنار ما نشستن و فوتبال بازی کردنش رو دیدیم، تلاش و کوشش و درس خواندناش رو ندیدیم.
خوب ماهم اگه بخوایم مثل اونا بشیم باید چه کار کنیم و چه رو ببینیم؟!
باید تلاش کنیم و زحمت بکشیم زیرا انسان با تلاش و کوشش است که به نتیجه میرسد نه با خواب و تنبلی، همان طور که خدا هم در قرآن فرموده: «وَأَنْ لَيْسَ لِلْإِنْسَانِ إِلَّا مَا سَعَى وَأَنَّ سَعْيَهُ سَوْفَ يُرَى؛ برای انسان جز تلاش او چیزی نیست و تلاشش به زودی دیده میشه»[نجم/39 و40].
🕋 شاخصه:کرامت نفس و شناخت جایگاه انسانی خود.
📎 #دانش_آموزی
📎 #متوسطه
📎 #بابصیرت
📎 #ویژگی_دانش_آموز
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
80ـ فرق ولی فقیه با پادشاه در اداره حکومت چیست؟
اول: قبل از اینکه فرق پادشاه و ولی فقیه را بدانیم ابتدا باید محدوه وظیفه پادشاه و ولی فقیه را بدانیم. وظیفه شاه نامحدود است و هر کاری دوست داشته باشد انجام میدهد و هر دستوری بخواهد میدهد و هر بلایی بخواهد سر هرکسی میآورد. به قول معروف دیکتاتوری عمل کردن.
اما وظیفه ولی فقیه مشخص و محدود است و فراتر از آنها نمیتواند برود. وظایف رهبری را در شبهه شماره 60 گفتیم که وظایف رهبری طبق قانون اساسی (اصل یکصد و دهم) عبارتند از:
تعیین سیاستهاى کلى نظام جمهورى اسلامى ایران
نظارت بر حسن اجراى سیاستهاى کلّى نظام؛
فرمان همهپرسى؛
اعلان جنگ و صلح و بسیج نیروها؛
فرماندهى کل نیروهاى مسلّح
عزل رئیس جمهور با در نظر گرفتن مصالح کشور پس از حکم دیوان عالى کشور به تخلّف وى از وظایف قانونى، یا رأى مجلس شوراى اسلامى به عدم کفایت وى، بر اساس اصل هشتاد و نهم؛ و... .
دوم: پادشاه امر و حکم او بر اساس نظر شخصی است و خیلی پادشاه عادلی باشد بر اساس قانون انسانی ناقص حکم کند. اما ولی فقیه امر و حکمش بر اساس احکام الهی و دستورات خداوند است به این خاطر است باید ولی قیه متخصص در امور دینی باشد.
سوم: پادشاه بر اساس منافع شخصی خود و اطرافیانش دستور میدهد و کشور را اداره میکند. اما ولی فقیه بر اساس مصالح تمام مردم و مسلمانان جهان دستور میدهد و کشور را اداره میکند.
چهارم: پادشاه با زور و قدرت به حکومت میرسد. اما ولی فقیه را متخصصین به امور دینی و احکام الهی یعنی فقیهان عالم و عادل او را انتخاب میکنند.
پنجم: پادشاه مادام العمر پادشاه است و کسی نمیتواند او را برکنار کند مگر مرگ یا کودتا یا قدرتی دیگر بر او غالب شود و او را نابود کند. اما ولی فقیه تا زمانی ولی فقیه است که متخصصین و فقهای دین تشخیص دهند او شرایط اداره کشور را دارد و اگر تشخیص دهند او توانایی و شرایط اداره کشور را ندارد او را برکنار میکنند و یکی دیگر را که شرایط داشته باشد را به عنوان ولی فقیه انتخاب میکنند.
ششم: پادشاهی موروثی است و اگر پادشاهی بمیرد پسرش یا وارث او به قدرت و پادشاهی میرسد. اما ولی فقیه انتخاب شایسته و متخصص امور دین توسط متخصصین امور دین است. یعنی اگر ولی فقیه از دنیا برود، فقهای متخصص کسی که شایستهتر و متخصصتر در امور دین و سیاست و رهبری باشد را به عنوان ولی فقیه انتخاب میکنند.
📣 آیدی دریافت شبهات👇👇
@Azarpeykan2769
📎 #دانش_آموزی
📎 #نوجوان
📎 #پاسخ_به_شبهات
📎 #پادشاه_ولیفقیه
✅ کانال پاسخ به شبهات دانش آموزی
🍀@shobahatedaneshamoozi
🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌐 btid.org
هفتاد سال
مبارزه دانشگاه و مدرسه،
دانشجو و محصل با
«آمریکای جنایتکار»
از آذر ۳۲ تا آبان ۱۴۰۱
دیروز
در #۱۶آذر ماه ۱۳۳۲
سه#دانشجوی آینده ساز ایران
در دانشگاه تهران
به دست عوامل وابسته به
#آمریکای جنایتکار، مظلومانه#شهید شدند
و امروز نیز
پس از هفتاد سال از آن واقعه
سه #دانش آموز آینده ساز ایران
در حرم مطهر #شاهچراغ
به دست عوامل پلید آمریکای جنایتکار
مظلومانه به شهادت رسیدند.
آمریکا، آمریکا
مرگ به نیرنگ تو
خون جوانان ما می چکد از چنگ تو
#آبان ۱۴۰۱ را
به # ۱۶ آذر ۳۲
#پیوند میزنیم
#خون ۳ شهید دانش آموز مدرسه و
و خون ۳ شهید دانشجوی دانشگاه
به هم پیوست و
#بنیان ظلم #استکبار جهانی و
#شیطان بزرگ را
در هم میکوبد