eitaa logo
مدارس امین
21.6هزار دنبال‌کننده
12.3هزار عکس
5.5هزار ویدیو
7.1هزار فایل
✅ کانال آموزشی و محتوایی مدارس امین ✅ کانال اطلاع رسانی مدارس امین https://eitaa.com/amouzeshamin
مشاهده در ایتا
دانلود
معرفی کتاب خاطرات سفیر سفیر ایران کتاب «خاطرات سفیر» خاطرات خانم نیلوفر شادمهری و شامل بیان چالش‌هایی است که یک بانوی مسلمان به عنوان دانشجوی ممتاز ایرانی در فرانسه با آن مواجه شده است. او شد سفیر ایران، یا بهتر بگوییم سفیر اسلام در قلب‌کشور فرانسه. بانویی محجبه و‌ شاید کمی متفاوت از هم‌سالان و همکلاسی‌های خود که برای تکمیل تحصیلاتش در رشته‌ی طراحی صنعتی، برای مدتی ایران را به مقصد فرانسه ترک می‌کند و اینگونه خاطرات سفیر آغاز می‌شود. کتاب «خاطرات سفیر» به روایت خانم نیلوفر شادمهری با نگارشی صمیمی و ساده، خواننده را به خوابگاهی در پاریس می‌برد و او را با رویدادها، تجربه‌ها و خاطراتش شریک می‌کند. خاطرات دختر مسلمانی که در کشور فرانسه، هرچند برای ادامه‌ی تحصیل در مقطع دکتری حضور دارد اما سفیری شده است برای دفاع از حقیقت اسلام. مواجهه‌ی او با آدم‌های مختلف و اتفاقات متفاوت این خاطرات را جذاب‌تر می‌کند، از قبول نشدنش در بهترین دانشگاه فرانسه تنها به دلیل حجابش و دست ندادن با سرشناس‌ترین اساتید مرد تا برگزاری دعای عهد در اتاق خوابگاه و خواندن دعای کمیل برای «یک سلیم النفس». خاطرات منتشر شده در این کتاب، ابتدا در وبلاگی به نام «سفیر ایران» توسط نویسنده نوشته شده و سپس به مرور بر آن خاطرات افزوده شده است. ایشان در این کتاب، حدود سی خاطره را به رشته‌ی تحریر درآورده و توضیح نیز داده‌اند که این مجموعه در واقع بخش اندکی از تمام خاطرات ایشان است و ابراز امیدواری کرده‌اند بتوانند فصل‌های بعدی این کتاب را نیز بنویسند نویسنده نیلوفر شادمهری ناشر چاپی انتشارات سوره مهر سال انتشار ۱۳۹۶ تعداد
🌹شهید 14 ساله زینب(میترا) کمایی به سال 1346 در آبادان به دنیا آمد؛ پدرش به نام­ های ایرانی علاقه داشت و اسم او را «میترا» گذاشت؛ وقتی او بزرگ شد، از نامش ناراضی بود و به همین خاطر آن را به «زینب» تغییر داد. 👨‍👩‍👦‍👦خانواده کمایی با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و محاصره آبادان، به اصفهان رفتند اما برادر و خواهران زینب همچنان در آبادان مقاومت می کردند؛ 🧕زینب در سال 1359 به رغم آوارگی در شهر جدید و فرصت تحصیل سه ماهه، با موفقیت پایۀ سوم راهنمایی را گذراند. 🌟زینب با آن که در «شاهین­ شهر» غریب بود اما برنامه های خودسازی را نیز لحظه ­ای فراموش نمی­کرد. فعالیت های مذهبی زینب، مورد غضب منافقین قرار گرفته بود و این کوردلان در آخرین نماز مغرب اسفند­ ماه سال 1360 هنگام بازگشت از مسجد او را ربودند؛ سپس با گره زدن چادرش او را خفه کرده و به شهادت رساندند. ♨️پیکر مطهر زینب، سه روز بعد پیدا شد و با پیکرهای غرقِ به خون 360 شهید عملیات «فتح المبین» در اصفهان تشییع و در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد. «راز درخت کاخ» نتیجه گفت وگو با مادر شهیده زینب کمایی ناشر نشر شاهد نویسنده معصومه رامهرمزی سال نشر : 1398 : 📎 📎 📎 📎 📎
♨️معرفی کتاب خاطرات سفیر♨️ 💯سفیر ایران 🔦کتاب «خاطرات سفیر» خاطرات خانم نیلوفر شادمهری و شامل بیان چالش‌هایی است که یک بانوی مسلمان به عنوان دانشجوی ممتاز ایرانی در فرانسه با آن مواجه شده است. 🌺او شد سفیر ایران، یا بهتر بگوییم سفیر اسلام در قلب‌کشور فرانسه. بانویی محجبه و‌ شاید کمی متفاوت از هم‌سالان و همکلاسی‌های خود که برای تکمیل تحصیلاتش در رشته‌ی طراحی صنعتی، برای مدتی ایران را به مقصد فرانسه ترک می‌کند و اینگونه خاطرات سفیر آغاز می‌شود. 📍کتاب «خاطرات سفیر» به روایت خانم نیلوفر شادمهری با نگارشی صمیمی و ساده، خواننده را به خوابگاهی در پاریس می‌برد و او را با رویدادها، تجربه‌ها و خاطراتش شریک می‌کند. ♦️خاطرات دختر مسلمانی که در کشور فرانسه، هرچند برای ادامه‌ی تحصیل در مقطع دکتری حضور دارد اما سفیری شده است برای دفاع از حقیقت اسلام. مواجهه‌ی او با آدم‌های مختلف و اتفاقات متفاوت این خاطرات را جذاب‌تر می‌کند، از قبول نشدنش در بهترین دانشگاه فرانسه تنها به دلیل حجابش و دست ندادن با سرشناس‌ترین اساتید مرد تا برگزاری دعای عهد در اتاق خوابگاه و خواندن دعای کمیل برای «یک سلیم النفس». 📌خاطرات منتشر شده در این کتاب، ابتدا در وبلاگی به نام «سفیر ایران» توسط نویسنده نوشته شده و سپس به مرور بر آن خاطرات افزوده شده است. 💫ایشان در این کتاب، حدود سی خاطره را به رشته‌ی تحریر درآورده و توضیح نیز داده‌اند که این مجموعه در واقع بخش اندکی از تمام خاطرات ایشان است و ابراز امیدواری کرده‌اند بتوانند فصل‌های بعدی این کتاب را نیز بنویسند نویسنده نیلوفر شادمهری ناشر چاپی انتشارات سوره مهر
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🛑🎥 لحظات حضور و شهادت دانش‌آموز شیرازی در حرم شاهچراغ 🔹️این تصاویر، لحظات قبل و هنگام شهادت مظلومانه محمدرضا کشاورز دانش‌آموز شیراز را نشان می‌دهد. نخبه سید فریدالدین معصومی از دیگر شهدای حرم نیز در تصاویر دیده می‌شود. 😔🖤
های صبحگاهی به مهربان صبحگاه دوشنبه همه آدم‌ها در زندگی، نیازمند دوست و رفیق خوبند دوست و رفیقی که محرم اسرار، مونس و غمخوار، باوفا و بامرام روراست و بی کلک یار و یاور و پشتیبان باشد دوست و رفیق آدمی هر چقدر هم خوب و آقا باشد اما همه جا و در هر زمان، کنار تو نیست خیلی جاها دوست دارد به تو کمک کند ولی نمی‌تواند، زور و قدرت و توانش محدود و اندک است خدایا ای بهترین، مهربان ترین، بخشنده ترین، باوفاترین و مقتدرترین رفیق عالم سلام ✋ خوشا به حال محمد«ص» و ابراهیم «ع» که «حبیب» و «خلیل»تو شدند خوشا به حال همه آنان که ‌تو را انتخاب کردند و رفیق تو شدند تو تنهاترین رفیقی که همه جا، در هر زمان، در من، کنار من هستی از احوالم، همیشه، کاملاً آگاه و باخبری بخشنده و مهربان و مقتدری اما دریغ از من که نشناختم تو را طرح رفاقت با همه ریختم اما با تو، نه اگر دیر نشده باشد از امروز رسم دوستی و رفاقت بجا می‌آورم اول هر صبح درِ خانه تو می‌آیم سلام داده و عرض ارادت می‌کنم در پایان شب هم به یاد و حرمت تو سلامِ دیگری داده و عرض ارادتی می‌کنم در میان روز و شب هم قول می‌دهم چیزی بخواهی و یا کاری داشته باشی، به رسم دوستی و رفاقت بر زمین نگذارم و با اشتیاق تا سر حد توان انجام دهم و موجبات ناراحتی تو را فراهم نکنم این، سهم رفاقت من یاریم فرما تا بر این عهد و پیمان بمانم پایم نلغزد خسته و لرزان و وسوسه نشوم باوفا و بی کلک تا آخر بمانم و در آغوش پر محبت دوستی با تو تا ابد باقی بمانم آمین مدیریت مدارس امین @mamin110
سلام علیکم با احترام و درود مبلغان عزیز گزارش ماه آبان را از همین امروز در سامانه سماوات ثبت بفرمائید در ضمن از تاخیر در پرداخت عذر خواهی می کنیم ان شاءالله تا آخر همین هفته یا اوایل هفته آینده پرداخت خواهیم داشت مدیریت مدارس امین @mamin110
9️⃣6️⃣ از نظامی هموطن می‌پرسیم وقتی که مدافع مردم فلسطین سوریه و لبنان هستید چطور مدافع مردم خود نیستید؟ 🔶 اول: نیروی نظامی و انتظامی ایران با چه کسانی درگیر بوده؟! آیا تا حالا شده نیروی انتظامی بی‌دلیل با مردم درگیر شود؟! 🔻 نیروی نظامی و انتظامی با کسانی که امنیت و آسایش مردم را مختل کنند، درگیر می‌شود. 🔹 شما وقتی یک زورگیر جلویتان را بگیرد و اموال شما را طلب کند، اگر مقاومت کنید شما را با چاقو و اسلحه زخمی می‌کند یا حتی ممکن است شما را بکشد. چه کسی باید با این زورگیر مقابله کند؟! 🔸یا زمانی‌که یک گروه با سلاح سرد و گرم در خیابان هجوم آوردند و هر کسی‌که خلاف میل آن‌ها باشد را می‌کشند و اموال مردم را به آتش می‌کشند، نیروی نظامی بایستد و نگاه کند و بگوید این‌ها هم هموطن ما هستند؟! 🔺 مسلما در چنین مواقعی وظیفه‌ی نیروی نظامی است که با این افراد برخورد کند تا امنیت برقرار شود. 🔷 دوم: الان هم نیروی انتظامی پشت سر مردم ایستاده و دارد از اموالشان دفاع می‌کند، آیا شما کسانی را که به اموال عمومی و جان مردم تعرض می‌کنند را مردم می‌دانید ولی مردم عادی که به کارهای روزمره زندگی‌شان می‌رسند را مردم نمی‌دانید؟ ♦️ سوم: اما اینکه می‌گویید چرا نیروی نظامی ایران از مردم فلسطین و لبنان و سوریه دفاع کرده؟! 🔸 دفاع از فلسطین و لبنان علاوه بر دفاع از مردم آن کشورها در راستای دفاع از مردم ما نیز هست. چرا که اگر آن‌ها را کمک نکنیم علاوه بر قبح بی‌اعتنایی به یک مساله انسانی [کمک به مظلوم] مجبور می‌شویم در کشور خودمان با آن‌ها مقابله کنیم که هم خسارتش بیشتر است و هم هزینه‌اش. 📣 آیدی دریافت شبهات👇👇 @Azarpeykan2769 📎 📎 📎 📎 ✅ کانال پاسخ به شبهات دانش آموزی 🍀@shobahatedaneshamoozi 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
دانلود pdf کتاب معرفی ترگل رایگان 37 صفحه ابتدایی کتاب ترگل حجم معرفی ترگل : 5.8 مگابایت نوع فایل دانلودی : فایل pdf میباشد زبان کتاب : فارسی 📎 📎 📎 📎 📎 در کتاب
چرا باید تاریخ بخوانیم؟ 💢حضرت آیت‌الله خامنه‌ای در دیدار امسال با دانش‌آموزان و دانشجویان با اشاره به حادثه‌ی تاریخی کودتای ۲۸ مرداد ۱۳۳۲، این تجربه را مبنای استدلال خود قرار داده و فرمودند: «این تجربه را هرگز نباید فراموش کرد؛ بله، از سال ۳۲ تا حالا شصت سال میگذرد. 1️⃣اوّلاً در خلال این شصت سال این قبیل حوادث تکرار شده است 2️⃣ ثانیاً حادثه‌ی تاریخی وقتی حامل درس است، گذشت زمان تأثیری ندارد و باید از آن درس گرفت.» اما توصیه به «مطالعه‌ی تاریخ» و «عبرت گرفتن از حوادث تاریخی» یکی از پرکاربردترین توصیه‌های رهبر انقلاب در دیدارهای عمومی می‌باشد. ✅ضعف حافظه تاریخی «🔆یکی از چیزهایی که بنده نگران آن هستم، این است که این نسل جوانِ بالنده‌ی ما که بحمدالله، هم آگاه و با بصیرت است، هم دارای انگیزه است، آماده به‌کار است، وسط میدان است، انقلابی است، بتدریج این حوادث مهم را، این عبرتهای بزرگ دوران معاصر را از یاد ببرد.»[1] ♦️این سخنان رهبر معظم انقلاب اسلامی در یکی از دیدارهای مردمی، عمق نگرانی ایشان نسبت به «ضعف آگاهی‌های تاریخی» مردم و به‌خصوص نسل جوان را نشان می‌دهد. اما این اولین باری نیست که رهبر انقلاب دغدغه‌ی خود نسبت به این موضوع را اعلام کرده‌اند. ✅فراموشی حوادث و عبرت‌های بزرگ تاریخی ایشان در مناسبت‌های گوناگون و به‌ویژه در سالیان اخیر، نسبت به «فراموشی حوادث و عبرت‌های بزرگ تاریخی» از سوی نسل جوان ابراز نگرانی کرده‌اند. 💯به‌عنوان نمونه عدم اطلاع جوانان ایران اسلامی نسبت به تاریخ انقلاب‌های گوناگون و فقدان نگاه مقایسه‌ای میان انقلاب اسلامی ایران و این انقلاب‌ها از جمله مواردی بوده که رهبری آن را مایه‌ی «غصّه»‌ی خود دانسته‌اند: «🔆متأسّفانه، اغلب جوانان ما، اصلاً از انقلابهای دیگر خبر ندارند. من گاهی از این بابت، واقعاً غصّه میخورم. اصلاً نمیدانند انقلاب سوسیالیستی شوروی سابق که بزرگترین انقلاب زمان معاصر تا قبل از انقلاب اسلامی بود و این همه هیاهو در دنیا داشت، در مقایسه با انقلاب ما، از چه ظواهر ناخوشایندی برخوردار بود. انسان وقتی با دید مقایسه به این انقلاب در قبال آن انقلاب نگاه میکند، میبیند واقعاً فرقشان از زمین تا آسمان است.»[2] ❓دانش آموزان عزیز جلسه بعدی کلاس اطلاعاتی در باره انقلاب فرانسه و انقلاب روسیه جمع آوری کنید و درباره آن بحث کنید ✅خطرات، تضعیف حافظه‌ی تاریخی ملّت 🔦یکی از مهم‌ترین این خطرات «تضعیف حافظه‌ی تاریخی ملّت» و در نتیجه به اشتباه افتادن در شناخت وضعیت فعلی و آینده است. «🔆حوادث نباید کهنه بشود؛ حافظه‌ی تاریخی یک ملّت نباید ضعیف بشود. اگر جوانهای ما در سرتاسر کشور این حوادث را ندانند، تحلیل نکنند، عمق‌یابی نکنند، در شناخت کشورشان و در شناخت آینده دچار اشتباه خواهند شد. جوانها باید این حوادث را درست بشناسند و بدانند که چه شد، چه اتّفاق افتاد، چه کسی بود؛ اینها را باید جوانها بفهمند.»[3] 🔥برنامه و عملکرد جریان باطل در عالَم برای تحریف حقایق تاریخی نیز بر اهمیت موضوع می‌افزاید. یکی از حربه‌های قدرت‌های مستکبر و استعمارگر قطع رابطه‌ی ملت‌ها با تاریخ‌شان و «انهدام هویت تاریخی» آنها است. ماجرای فلسطین یکی از نمونه‌های این توطئه است « 🔆آن کسانی که در دوره‌ای از تاریخ قبل از زمان ما سعی کردند ملتها را تصرّف کنند و سرنوشت آنها را به‌دست گیرند، یکی از کارهایشان قطع رابطه این ملتها با گذشته‌شان بود... همین امروز شما نگاه کنید، ببینید سعی بر این است که چیزی به نام ملت فلسطین، به‌کلّی به فراموشی سپرده شود؛ کانّه هیچ سرزمینی به نام فلسطین و هیچ ملتی که مالک این سرزمین باشد، وجود نداشته است... عدم توجّه به ذخایرِ تاریخ و سرگذشت زندگی -که تاریخ عبارت از مجموعه‌ای از حوادث است- این نتایج را دارد»[4] ❓به نظر شما دشمن سعی دارد کدامیک از وقایع تاریخی را ما بیاد نیاوریم؟ پی‌نوشت: [1]. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم ۱۳۹۴/۶/۱۸ [2]. بیانات در دیدار هنرمندان و مسئولان فرهنگی کشور ۱۳۷۳/۴/۲۲ [3]. بیانات در دیدار اقشار مختلف مردم ۱۳۹۴/۶/۱۸ [4]. بیانات در دیدار جمعی از فرماندهان سپاه ۱۳۷۸/۶/۲۴ 📎 📎 📎 📎 📎
targol_roghie-1.pdf
6.05M
دانلود pdf کتاب معرفی ترگل رایگان 37 صفحه ابتدایی کتاب ترگل حجم معرفی ترگل : 5.8 مگابایت نوع فایل دانلودی : فایل pdf میباشد زبان کتاب : فارسی 📎 📎 📎 📎 📎 در کلاس
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ این کلیپ داستان دختری است که دربرنامه‌ی از تاثیر یک کتاب در مسیر تحولش می‌گوید. ✅ نام کتابی است که ۲۰دلیل عقلی وروانشناسی را بازبانی کاملا ساده وجوان‌پسند تبیین می‌کند این کتاب مزین است به مقدمه‌ آیت‌الله مهدوی.
افزایش تمرکز در مطالعه که سرعت و دقت شما را نیز بیشتر می‌کند.pptx
985.7K
پاورپوینت افزایش تمرکز در مطالعه که سرعت و دقت شما را نیز بیشتر می‌کند. به مناسبت هفته کتاب و کتابخوانی پاورپوینت تمرکز در مطالعه و تقویت حافظه
1_1644316541.pdf
4.65M
🎙📝 🎙 📌منبرهای کوتاه مناسب صبحگاه و بین الصلاتین
26.54M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 چگونه طرح‌درس بنویسیم؟! و توضیحاتی پیرامون شبکه مبلغین کودک و نوجوان طرح ملی مربی میدان شبکه مبلغین کودک و نوجوان
قابل توجه مبلغان (هجرت تمام وقت،پاره وقت ،ساعتی،بینات،امین،نسیم رحمت و مبلغان آزاد) مبلغان گرامی زید عزهم سلام علیکم؛ با تقدیم احترام ؛ باستحضار می رساند دستورالعمل ها ، قوانین، طرح ها ، مصوبات و مسائل مالی هجرت از طریق کانال هجرت اطلاع رسانی می گردد. لینک کانال : https://eitaa.com/hejrat_ir با تشکر مدیریت مسجد و هجرت
های صبحگاهی به ویژه شنبه مدتی قبل بزرگی مرا دعوت کرد خیلی بزرگ گفتم: چقدر وقت دارم گفت: وقت در اختیار تو!! گفتم: در چه موضوعی،عرض حال کنم و گزارش دهم!؟ گفت: انتخابش با خودت!!! گفتم: شما در چه سقفی می‌توانید کمک کرده و حمایت کنید!؟ گفت: در سقف مورد نیاز!! شروع کردم گفتم و دستیاران او نوشتند تا از نفس افتادم و او‌، فقط گوش می‌کرد و لبخندی از سر رضایت‌،بر لب در آخر گفت: برو خیالت راحت باشد!! گفتم: دوباره کی وقت داده و اجازه دیدار می‌دهید؟ گفت: هر وقت که شما بخواهید!!! گفتم: چگونه؟ دستیاران و کارگزاران دفتر شما، مانع می‌شوند و وقت نمی‌دهند. رو کرد به دستیاران و گفت: هر گاه و هر چقدر وقت خواست کوتاهی نکنید و وقت بدهید اصلاً هر روز در پنج نوبت بیا! صبح، ظهر، عصر، مغرب و عشاء در این ساعت‌ها «حتما» بیا، منتظرم اگر نیایی، ناراحت می‌شوم!! بعد هم افزود: این هم شماره مستقیم من‌!!!!! باورم نمی‌شد خواب می‌دیدم یا که بیدار بودم حتما دوربین مخفی است سرِکارمان گذاشته‌اند مگر می‌شود او با این همه شؤونات و اشتغالات کجا و من کجا هنوز در باورم نمی‌گنجید اما حقیقت داشت، هم وقت ثابت،برایم گذاشتند و دعوتنامه فرستادند و هم هرگاه، وقت می‌خواستم مرحمت کرده و وقت می‌دادند شوخی نمی‌کنم اما کار به جایی رسید که آن‌ها در هر روز در پنج نوبت زنگ می‌زدند و دعوت می‌کردند و من وقت ‌نمی‌کردم!!!! آری جان برادر! این‌، حکایت مکرر و هر روز همه ما با «خدای»مهربان است...... خدایا سلام ✋🏻 دورت بگردم فدایت شوم ممنونم و سراپا شرمساری در طول این سال‌ها همواره دریغ نکرده و ذره پروری فرموده‌ای من‌، حتی اگر کوتاهی و فراموش می‌کردم و سر قرار نمی‌آمدم از دفتر‌ تو ، هر روز پنج‌بار در پنج نوبت زنگ می‌زدند سراغ می‌گرفتند و دعوتم می‌کردند بانگ اذان‌، یادآوریم می‌کرد و اذنم می‌داد نه سرما و گرما نه هیچ باد و توفانی حتی اگر از آسمان‌ سنگ می‌بارید و از من تندی و نامهربانی‌! وقت و برنامه دیدار را به دستور شما حق نداشتند کنسل کرده و بر هم زنند!!! آن قدر بزرگی و خوب و مهربان که گاه فکر می‌کنم تو به من نیاز داری!!! بی‌ادبی‌ها‌، بی‌حیایی‌ها‌، ناسپاسی‌ها، بدقولی‌ها و تنبلی‌هایم را ببخش و عفو بفرما‌، ای مهربان مرا در ادامه عمر قدردان و قدرشناس خودت و وقت نماز و دیدارت بگردان و کریمانه دعاها و نیازها و آرزوهایم را جامه تحقق و اجابت بپوشان آمین مدیریت مدارس امین @mamin110
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔶 سلسله مباحث 🔶 ✅ استاد : حجت الاسلام و المسلمین 5⃣ آثار و فواید مثبت اندیشی (۲) ✅ منتظر کلیپ بعدی با عنوان آثار و فواید مثبت اندیشی (۳) باشید... 😉 🍀🍀
📌 بایسته‌های تبیین در فتنۀ اخیر ✅ استاد علیرضا پناهیان مداحی حاج مهدی رسولی 🗓 سه‌شنبه، ۱۷ آبان، همزمان با اقامۀ نماز مغرب و عشاء 🕌 قم، مدرسۀ علمیۀ امام کاظم(علیه‌السلام)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماهنگ داغ_حرم 🇮🇷🇮🇷 تقدیم به شهدای مظلوم شاهچراغ (ﷺ) خواننده سیدصادق_آتشی ...
0⃣7️⃣ چرا کسی جلوی اختلاسگران را نمی‌گیرد؟ ارگان و سازمان یا حتی یک شخصی نمی‌تواند جلوی آن‌ها را بگیرد؟ اختلاس پول‌های کلان کار یک شبه نیست زمان بر است چطوری می‌شود که هیچ‌کسی نمی‌فهمد؟ 🔶 اول: اگر جلوی اختلاسگران گرفته نمی‌شود پس این اخبار که فلانی اختلاس کرد از کجا می‌آید؟! اگر طرف اختلاسش برملا نشود که اخبارش بیرون نمی‌آمد؟!. 🔷 دوم: این تعداد زیاد از اخباری که هر چند وقت یکبار اعلام می‌شود که فلانی را گرفتند و محاکمه کردند نشان از پیگیری و رسیدگی است. حالا شاید از بین 100 تا اختلاسگر یکی دو تا هم بتوانند فرار کنند. ولی اکثرا دستگیر می‌شوند و به مجازات می‌رسند. ◀️ از جمله آن‌ها؛ در سال 74 فاضل خداداد با 123 میلیارد اختلاس که او را دستگیر و اعدام کردند. ◀️ و در سال 81 شهرام جزایری که در آن زمان خیلی صدا کرد را دستگیر کردند و 14 سال زندان و 10 سال تبعید و 10 سال محرومیت از خدمات دولتی و 122 میلیون 840 هزار دلار جریمه محکوم کردند. ◀️ یا سال 90 مه‌آفرین خسروی معروف به امیر منصور آریا که 3 هزار میلیارد اختلاس کرد او را اعدام کردند و 67 نفر دیگر از همدستانش را مجازات کردند. تنها از بین آن‌ها محمود خاوری بود که فرار کرد. و او را به 30 سال حبس محکوم کردند که با فرار او فعلا این حکم اجرا نشده است. ◀️ و سال 92 بابک زنجانی دستگیر شد و محکوم به اعدام شد و هنوز به خاطر پسگیری اموال از او پرونده‌اش باز است. ◀️ یا در سال 93 محمد رضا رحیمی معاون اول دولت احمدی نژاد که به پنج سال حبس و جریمه 2 میلیارد و 850 میلیون تومان محکوم شد. ◀️ و در سال 96 حمیدرضا بقایی معاون و مشاور احمدی نژاد به اتهام اختلاس و تبانی در معاملات بازداشت و محکوم به شلاق شد. ◀️ و در این سال‌های اخیر هم که برادر جهانگیری و برادر روحانی حسین فریدون، برادرزاده عراقچی عباس جمالی مدیرعامل سایپا و هاشم یکه زارع مدیرعامل ایران‌خودرو و علی اصغر پیوندی رئیس هلال احمر روحانی از جمله اختلاسگرانی هستند که محاکمه شدند، یا در زندان هستند و یا انفصال از خدمت شدند. ♦️ بنابراین هم جلوی اختلاسگران گرفته می‌شود و هم کسایی که اختلاس کنند مجازات می‌شوند. 📣 آیدی دریافت شبهات👇👇 @Azarpeykan2769 📎 📎 📎 📎 ✅ کانال پاسخ به شبهات دانش آموزی 🍀@shobahatedaneshamoozi 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه 🌐 btid.org
❇️نکاتی در باب کتاب و کتابخوانی 1️⃣نکته اول| سودمند همراه: کتاب یار مهربان ماست. دوستی بی‌ریا و صادق که بودنش در زندگی ما بسیار سودمند است. 2️⃣نکته دوم| آگاهی بخش: این دوست از هر دری برای ما سخن می‌گوید و گاهی اوقات نیز به درد و دل ما گوش می‌کند بدون آنکه در مورد ما قضاوتی کند. کتاب، ما را در مسیری هدایت می‌کند که به سوی کمال و آگاهی است. 3️⃣نکته سوم| بیدارساز اذهان: کتاب‌ها آگاهی بخش انسان هستند و باعث می‌شوند ذهن خواب آلوده بسیاری از افراد هوشیار شود. 4️⃣نکته چهارم| دوست شبانه‌روزی: کتاب دوستی است که هر جا و در هر زمان از شبانه‌روز می‌توانید به آن دسترسی داشته باشد و همیشه برای همه فرصت دارد به شرطی که شما نیز وقتی را برای با او بودن داشته باشید. 5️⃣نکته پنجم| جهانی نو: کتاب‌ها جهانی تازه به انسان معرفی می‌کنند که می‌توان بدون محدودیت‌های دنیای خود، در آنجا زندگی کرد و از آن لذت برد. 6️⃣نکته ششم| تصمیم‌گیری درست: دوستی با کتاب برای انسان‌ها بسیار سودمند است و اگر در زندگی ما حضور داشته باشند می‌بینیم که چقدر در شرایط مختلف به کمک ما می‌آیند و باعث می‌شوند تصمیم درست‌تری بگیریم. 7️⃣نکته هفتم| جامعه سالم: این «یار مهربان» را باید از کودکی با خود آشنا کنیم و از جذابیت‌های آن برای دیگران بگوییم تا در آینده جامعه‌ای داشته باشیم که با کتاب دوست هستند و آنها را مطالعه می‌کنند. ❓کسی می‌داند که تکنولوژی در این مسیر چه کمکی می‌تواند به ما بکند؟ 🔰کتاب‌های الکترونیکی برای اکثریت ما قابل دسترس هستند و همین فرصتی است تا از آن نیز در جهت افزایش مطالعه استفاده کنیم. یا کتاب‌های صوتی نیز گزینه دیگری است که از جذابیت خاص خودش بر خوردار است و به راحتی قابل استفاده می‌باشد. نکته مثبت درباره کتاب‌های صوتی این است که در هر شرایطی حتی زمانی که در اتوبوس یا مترو هستید هم می‌توانید از آن استفاده کنید. ❣️خلاصه که کتاب‏ها نه فقط مرکبی نوشته شده بر کاغذ هستند، که گویندگانی هستند که با شنونده خود سخن می‏گویند. در واقع، کتاب‏ها مثل نسیم بهاری باعث طراوت بخشیدن به روح انسان شده و تشنگی روح انسان را سیراب می‌کنند. 💠در پایان سفارشی از رهبر عزیزتر از جانمان را تقدیم حضورتان می‌کنم: «در اهمیت عنصر کتاب برای تکامل جامعه انسانی، همین بس که تمامی ادیان آسمانی و انسان‌های بزرگ تاریخ بشری، از طریق کتاب جاودانه مانده‌اند و روابط فرهنگی جامعه بشری نیز از پوشش کتاب و مبادلات فرهنگی تقویت شده است. 🌸ایشان در بیان دیگری فرموده‌اند: اگر تعداد کتاب زیاد شد، اگر عنوان کتاب زیاد شد، اگر کتاب در همه موضوعاتِ مورد نیاز بود، اگر مردم توانستند سؤال‌ها و استفهام‌هایشان را در کتاب بیابند و به کتاب مراجعه کنند، یک عالَم دیگر و ماجرای دیگری خواهد شد، که متأسفانه امروز در داخل ایران از آن خبری نیست! هر جا که با کتاب سر و کاری هست، می‌بینید که از لحاظ کیفیت روحی و وضع فکری، نسبت به آن جایی که این وضعیت وجود ندارد، تفاوت محسوسی هست». 🕋 شاخصه: اهمیت علم و احترام به عالم 📎 📎 📎 📎 📎 🌐لینک صفحه مطالب نویسنده: https://btid.org/fa/user/26545 🔰معاونت تبلیغ و امور فرهنگی حوزه های علمیه
🌹شهید 14 ساله زینب(میترا) کمایی به سال 1346 در آبادان به دنیا آمد؛ پدرش به نام­ های ایرانی علاقه داشت و اسم او را «میترا» گذاشت؛ وقتی او بزرگ شد، از نامش ناراضی بود و به همین خاطر آن را به «زینب» تغییر داد. 👨‍👩‍👦‍👦خانواده کمایی با شروع جنگ تحمیلی عراق علیه ایران و محاصره آبادان، به اصفهان رفتند اما برادر و خواهران زینب همچنان در آبادان مقاومت می کردند؛ 🧕زینب در سال 1359 به رغم آوارگی در شهر جدید و فرصت تحصیل سه ماهه، با موفقیت پایۀ سوم راهنمایی را گذراند. 🌟زینب با آن که در «شاهین­ شهر» غریب بود اما برنامه های خودسازی را نیز لحظه ­ای فراموش نمی­کرد. فعالیت های مذهبی زینب، مورد غضب منافقین قرار گرفته بود و این کوردلان در آخرین نماز مغرب اسفند­ ماه سال 1360 هنگام بازگشت از مسجد او را ربودند؛ سپس با گره زدن چادرش او را خفه کرده و به شهادت رساندند. ♨️پیکر مطهر زینب، سه روز بعد پیدا شد و با پیکرهای غرقِ به خون 360 شهید عملیات «فتح المبین» در اصفهان تشییع و در گلستان شهدای اصفهان به خاک سپرده شد. «راز درخت کاخ» نتیجه گفت وگو با مادر شهیده زینب کمایی ناشر نشر شاهد نویسنده معصومه رامهرمزی سال نشر : 1398 تعداد صفحات : 147
♨️کتاب «نگاهی به تاریخ جهان» را بخوانید♨️ 💢معرفی کتاب: 💯در تابستان سال ۱۹۲۸ ایندیرا، دختر نهرو که در آن وقت ده ساله بود در شهری ییلاقی دور از پدرش به سر می‌برد. 📌 در آن تابستان نهرو یک سلسله نامه برای دخترش نوشت که در آن‌ها با زبانی ساده داستان آفرینش زمین و پیدا شدن زندگی و تشکیل نخستین قبایل و اجتماعات بشری را نقل کرد. بعد مجموعه‌ی آن‌ها را که ۳۰ نامه‌ی کوتاه بود به صورت کتابی منتشر نمود. 🌿نشیب و فراز زندگی اجتماعی و سیاسی نهرو که اهداف بلند انقلابی اصیل را در سر داشت بارها و بارها به زندان کشاند. 🍀 در سال ۱۹۳۰ که نهرو یکی از دوران‌های متعدد زندانش را می‌گذراند درصدد برآمد از فرصت و فراغتی که در زندان پیش می‌آید استفاده کند و نامه‌های تازه‌ای برای دخترش بنویسد. این نامه‌های تازه در مدتی نزدیک سه سال از اکتبر ۱۹۳۰ تا اوت ۱۹۳۳ در دو دوران مختلف زندان نوشته شد و در آن‌ها یک دوره تاریخ جهان منعکس می‌گشت. 🔻استقبال از این کتاب به حدی بود که در سال ۱۹۳۸ نگاهی به تاریخ جهان نایاب شد آن قدر اعتبار یافت که هنوز پس از گذشت ۷۵ سال همچنان جزو کتاب‌های خوب تاریخ به شمار می‌آید جواهر لعل و نهرو در ابتدای کتاب نوشته است: ♦️در زندانی بودم که کتابخانه‌ای وجود نداشت و کتاب هایی که بتواند مورد رجوع قرار گیرد در اختیار زندانی نیست. در چنین وضعی کتاب نوشتن درباره هر موضوع و مخصوصا درباره تاریخ کاری گستاخانه و دشوار است. ♦️در زندان مقداری کتاب به دستم رسید اما نمی‌توانستم آن‌ها را با خود نگاه دارم. کتاب‌ها می‌آمدند و می‌رفتند. بنابراین خودم را عادت دادم که از کتاب‌هایی که می‌خوانم یاد
♨️دختر پایه هشتم میگه من پسری را تو بچگی میشناختم و دیگه هیچ ارتباطی باش نداشتم و حالا یکساله که دوستش دارم و نمیتونم بهش فکر نکنم.♨️ ✅پاسخ: 🍀نوجوان به مقتضای تغییرات فیزیکی و روانی جدیدش، به شدت نیاز به جنس مخالف را در خود احساس می‌کند بخصوص دختران، تا در سایه این ارتباط به آرامش برسد. از این رو مسئله دوستی با جنس مخالف، مشکلی است که بسیاری از نوجوانان و خانواده‌های آنان را دچار مشکلاتی کرده است. 💢خانواده ها و نوجوانان زیادی هستند که برای رهایی از این مشکل یا مدیریت منطقی آن، سراغ مربیان و فعالان فرهنگی می آیند و پرسش های زیادی را در ذهن دارند و پاسخ آن را از کارشناسان دینی می جویند. 1️⃣برای حل مسائل و رفتارهای نوجوانان، پیش از هر اقدامی باید به بررسی دلایل احتمالی بروز آن رفتار توجه نمود. 🔻در بررسی علل تمایل نوجوان به جنس مخالف، بیش از هر چیزی باید دلایل را در نیازهای غریزی جستجو کرد و مربی ابتدا باید به خودشناسی دانش آموز کمک کند ♦️بعنوان مثال مربی باید دانش آموز را متوجه کند که طبیعی است اصل گرایش به جنس مخالف و این در همه موجودات از جمله انسانها به عنوان امری سرشتی وجود دارد. آنچه مهم است خویشتنداری افراد، فراگیری روش های مدیریت ارتباط و آگاهی از آسیب هایی است که در این مسیر ممکن است دامن گیر افراد شود. ♦️باید توجه داشت که وجود پاره ای از مشکلات شخصیتی مثل اعتماد به نفس اندک، عزت نفس پایین، نمایشی بودن و خودشیفتگی در کنار داشتن شخصیت وابسته، سبب می‌شود که نوجوان رفتارهای خودکار و بدون تامل را داشته باشد. 🔻همچنین نداشتن برنامه برای روزهای فراغت و روی آوری به سرگرمی‌هایی که بیشتر جنبه ذهنی دارند باعث بروز این مشکل می شود 🔥این مشکلات نوجوان را در مهار وسوسه ارتباط و مدیریت خود دچار مشکل نموده و به محض آشنایی با افرادی از جنس مخالف، دل باخته و به سرعت علاقه‌های شدید بین آنها شکل می‌گیرد. 🔻به عنوان مثال نوجوانی که درصدد پاسخگویی به نیاز محبت جویی است و دنبال فردی است که بتواند اشتراک عاطفی را با وی داشته باشد، اگر زمینه تامین آن را در گروه همسال و خانواده بیابد، به خوبی از عهده پاسخگویی برآمده وگرنه به دنبال بازار آزاد تامین خواهد رفت و رفتارهای پیش بینی نشده‌ای از وی نمایان خواهد شد. 🔻باید دانست مشکلی که مربی با آن روبروست این است که نوجوان نگاه رویاپردازانه به رابطه دارد و مصمم به مبارزه با هر فردی است که بخواهد مانع چنین عشقی شود.لذا باید توجه او را به پیامد های این ارتباط نامشروع جلب کرد 2️⃣آشنا کردن نوجوان با خطرات ارتباط با جنس مخالف ♦️بخش زیادی از مشکلات موجود در رابطه‌های پسران و دختران، به ناآگاهی و کم تجربگی آنها بر می‌گردد. البته هنوز دنیای روانشناختی نوجوان آن قدر واقع بین نشده است که بی‌ثباتی این ارتباط را بپذیرد. ♦️دانش آموز باید توجه کند که علاقه‌ای شکل گرفته است، از نگاه روانشناسی یک عشق خام پدید آمده است؛ عشقی که از فوران هیجان‌های عاطفی شروع شده و بدون توجه به واقعیتها به پیش می‌رود. ✅آسیب های دیگر را می توان در موارد زیر خلاصه کرد 🔹سلب آرامش 🔹ایجاد استرس 🔹سوء استفاده پسران 🔹بررسی‌ها نشان می‌دهد که در بسیاری از موارد، هدف پسران از ارتباط رسیدن به خواسته غریزی است و این برای دختران اثرات ناخوشایندی دارد 🔹ایجاد روحیه شکاک 🔹اختلال در زندگی آینده و عدم اعتماد به همسر آینده 🔹بی آبرویی فرد 🔹افتادن در دام شیطان 🔹عدم تمرکز و افت تحصیلی 3️⃣راهکارهای قابل توصیه 1.انجام فعالیت های معنوی 2.یاد معاد 3.مطالعه کتاب بزرگان و شهدا 4.مشغول کردن ذهن مثل حفظ قرآن و بازی های فکری 5.جلوگیری از خیال پردازی و اگر خیال طرف مقابل به ذهن آمد حواس خود را پرت کند 6.دوری از مکان های گناه آلود بخصوص خلوت ها 7.ورزش و فعالیت های اجتماعی 8.انتخاب دوستان مومن و پاک 🕋 شاخصه: گناه گریزی، هوا ستیزی و تقوا 📎 📎 📎 📎 📎 📎