eitaa logo
مدارس امین
21.9هزار دنبال‌کننده
12.3هزار عکس
5.5هزار ویدیو
7.1هزار فایل
✅ کانال آموزشی و محتوایی مدارس امین ✅ کانال اطلاع رسانی مدارس امین https://eitaa.com/amouzeshamin
مشاهده در ایتا
دانلود
1_32905571.pdf
284.5K
انسان در آغوش خدا تدوین: خانم محمدی مقدم مبلغه مدارس امین استان باتشکر از خانم محمدی مقدم و معاون محترم تبلیغ استان گلستان مدیریت مدارس امین کانال مدارس امین👇👇 http://eitaa.com/joinchat/110034946Cf06611764f
1_32905660.pdf
370.4K
تدوین: خانم لعیا مرادی مبلغه مدارس امین استان باتشکر از خانم مرادی و معاون محترم تبلیغ استان گلستان حجت الاسلام فندرسکی مدیریت مدارس امین کانال مدارس امین👇👇 http://eitaa.com/joinchat/110034946Cf06611764f
1_32924500.ppsm
14.4M
مسابقه باشیم یا نباشیم طراحی جناب آقای ایزد پناه از مبلغان امین قم باتشکر فراوان مدیریت مدارس امین کانال مدارس امین👇👇👇 http://eitaa.com/joinchat/110034946Cf06611764f
1_32955206.pdf
287.1K
اخلاقی مقطع : تدوین: خانم علیدادی مبلغه مدارس امین استان باتشکر از نویسنده و معاون محترم تبلیغ استان گلستان حجت الاسلام فندرسکی مدیریت مدارس امین کانال مدارس امین👇👇 http://eitaa.com/joinchat/110034946Cf06611764f
1_32974541.pdf
150.7K
درسنامه مقطع: تدوین: خانم ملاشاهی مبلغه مدارس امین استان گلستان باتشکر از خانم ملاشاهی و معاون محترم تبلیغ استان حجت الاسلام فندرسکی مدیریت مدارس امین کانال مدارس امین👇👇 http://eitaa.com/joinchat/110034946Cf06611764f
حضور دانش آموزان مدارس امین در راهپیمایی ۱۳آبان
372e4ccf13940d55b51ecbb0e6ded477326e608f.docx
35K
خصوصیات منحصر به فرد پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله وسلم(۴)
83c6c02a6e805d581a0cb5733e387dcb4331362d.docx
29.9K
خصوصیات منحصر به فرد پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله وسلم(۲)
eb957f8fb7594483719fa4e836f24fd89eb5430f.docx
35.4K
خصوصیات منحصر به فرد پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله وسلم (۳)
93a4365471e309f3df1a8845709afe77f665c47a.docx
35.2K
خصوصیات منحصر به فرد پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله وسلم(۱)
e72ff41c900293c35fb38554595d09781835ca01.docx
49.4K
وظایف ما در برابر پیامبر اسلام صلی الله علیه و آله وسلم
8530c094564fb71890c5a46c8eb16c0553fdc296.docx
22.1K
امامت ام حسن مجتبی علیه السلام در روایات
efffc5e0eb69796a64e7c94781121e3c79de5f44.docx
44.8K
امام حسن مجتبی علیه السلام و پاسداری ارزشها
8351b5f486dc8c79bc25ceb18f687aa63d2cb2df.docx
48.9K
بهترین بندگان خدا کانال مدارس امین👇👇 http://eitaa.com/joinchat/110034946Cf06611764f
45887000a898b99a5432cfbc5011a66d5b86f408.docx
44K
شهادت امام رضا علیه السلام کانال مدارس امین👇👇 http://eitaa.com/joinchat/110034946Cf06611764f
کانال منبر و سخنرانی 👇👇 @membariha
بیانیه ۵۵۱ استاد عالی حوزه در حمایت از آیات شبیری و یزدی تاریخ انتشار: 97/08/14 18:18 akharinkhabar.ir/politics/4719843
▪️یا رسول الله! مثل تو دیگر در پهنه زمین تکرار نخواهد شد اما با تکرار صـلوات بر تـو نور حضورت را در قلب خود احساس مى کنیم رحلت پیامبراعظم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) وامام رضا(ع) تسلیت باد.
🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷🌷 امروز به عشاق حسین، زهرا دهد مزد عزا یک عده را درمان دهد، یک عده بخشش در جزا 🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹🌹 یک عده را مشهد برد، یک عده را دیدار حج باشد که مزد ما شود، تعجیل در امر فرج 🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺🌺 حلول ماه ربیع الاول مبارک مدیریت مدارس امین کانال مدارس امین👇👇 http://eitaa.com/joinchat/110034946Cf06611764f
1_34012140.pdf
162.1K
مخاطب : تدوین: حجت الاسلام قاسمی از مبلغان امین استان باتشکر از جناب قاسمی و معاون محترم تبلیغ استان گلستان مدیریت مدارس امین کانال مدارس امین👇👇 http://eitaa.com/joinchat/110034946Cf06611764f
امام رضا علیه السلام : عَبدُ السَّلامِ بنُ صالِحٍ الهَرَوِيُّ: سَمِعتُ أبَا الحَسَنِ الرِّضا عليه‏ السلام يَقولُ: رَحِمَ اللّه‏ُ عَبدًا أحيا أمرَنا. فَقُلتُ لَهُ: وكَيفَ يُحِيي أمرَكُم؟ قالَ: يَتَعَلَّمُ عُلومَنا ويُعَلِّمُهَا النّاسَ، فَإِنَّ النّاس لَو عَلِموا مَحاسِنَ كَلامِنا لاَتَّبَعونا؛ عبد السلام بن صالح هروى: از ابوالحسن الرضا عليه ‏السلام شنيدم كه مى‏ فرمايد: رحمت خدا بر آن بنده‏ اى كه امر ما را زنده گرداند. عرض كردم: چگونه امر شما را زنده کند؟ فرمود: تعاليم ما را فرا گيرد و آنها را به مردم بیاموزد؛ زيرا اگر مردم زيبايي هاى سخن ما را بدانند، بى گمان از ما پيروى می کردند. عيون أخبار الرضا عليه ‏السلام : ج۱، ص ۳۰۷ کانال مدارس امین👇👇 http://eitaa.com/joinchat/110034946Cf06611764f
راههای ایجاد نشاط در مدرسه 👇👇👇 -ایجاد محیط معنوی در مدرسه -ایجاد امنیت در مدرسه -تقویت علمی همه دانش آموزان -حاکمیت اخلاق و ادب -تکریم شخصیت دانش آموزان -ایجاد فضای صمیمی و دوستانه در مدرسه هم در بین دانش آموزان و کادر و مربیان - برگزاری کارگاه ها آموزشی مختلف برای دانش آموزان - برگزاری کلاس های متفرقه آموزشی (عکاسی ، فیلمبرداری ، گرافیک ، کلاسهای هنری و ورزشی و ...) - برگزاری کارگاه های آموزشی تربیتی ، روانشناسی برای اولیا - برگزاری همایش و سمینارهای تربیتی با حضور سخنرانان این حوزه برای اولیا - برگزاری تئاتر ونمایش گروهی توسط خود دانش آموزان - برگزاری جنگ خنده در مراسم صبحگاهی یا اعیاد که با گفتن لطیفه های مناسب و اخلاقی باعث ایجاد شور و نشاط و تخلیه هیجانی میشه ‏- توجه به زیبایی محیط مدرسه و کلاس‌های درس ‏- برگزاری جشن‌ها به مناسبت‌های مذهبی و اعیاد ملی و همکاری دانش‌آموزان‏ در برگزاری آن  ‏- برگزاری مسابقات ورزشی - تفریحی - علمی در بین مدارس و بین دانش‌آموزان‏ ‏- برگزاری نمایشگاه نقاشی، شعر، خط و مسابقه قرآن به صورت گروهی ‏- اجرای برنامه‌های صبحگاهی بانشاط و پربار‏ ‏- پربار کردن کتابخانه مدارس و تشکیل نمایشگاه کتاب‏ با کمک دانش آموزان - معرفی الگوهای مناسب دینی ؛ علمی، ورزشی، فرهنگی به دانش آموزان - تبادل تجربیات موفق مدیران در رابطه با شادسازی مدارس‏ -  بها دادن به دانش‌آموزان پرتحرک، کنجکاو و پرسشگر‏ -استفاده از ظرفیت دانش آموزان در امور مدرسه ‏- ایجاد فضای سبز و استفاده از رنگ‌های شاد و جذاب درمحیط مدرسه‏  ‏- شناسایی افراد خلاق و تشویق آنان در زمینه تغییر واصلاح مدارس‏  ‏- ایجاد انگیزه در مدیران برای مطالعه درباره شادی و جایگاه آن در تعلیم و تربیت  ‏- توجه به وضع بهداشت محیط مدرسه‏  ‏- ایجاد فضای مناسب برای تفریحات سالم دانش‌آموزان‏  ‏- توجه به نیازهای عاطفی، روحی و روانی دانش‌آموزان‏  ‏- مشارکت دانش‌آموزان در اداره مدرسه‏  ‏- استفاده از تابلو‌ها و پیام‌های بهداشتی شاد و شعر‌های شادی آفرین  ‏- تهیه امکانات و مکان‌های ورزشی در داخل مدرسه وبیرون از مدرسه‏ ‏- افزایش مدت زنگ‌های تفریح ‏- برگزاری مسافرت‌ها و اردو‌های تفریحی - سیاحتی - پربار شدن ساعات ورزش ‏- پذیرایی در اعیاد و مناسبت‌های مذهبی و غیرمذهبی - توجه به وسایل صوتی و تصویری در مدارس مخصوصا کامپیوتر - ورزش صبحگاهی به صورت دسته جمعی قبل از شروع کلاس -دعوت از دانش آموزان موفق مدرسه جهت صحبت سرصف - تشویق و تقدیر از فعالیتهای کوچک و کم ارزش از نظر دیگران - توجه به رعایت بهداشت فردی دانش آموزان -مشارکت مؤثر اولیای دانش آموزان در انجام امور مدرسه - پرهیز از ایجاد تنش در مدرسه - پرهیز از تنبیه- توهین، سرزنش، تحقیر در مدرسه - اجرای روش های تدریس فعال با محوریت کلاسی بانشاط -نصب عکس دانش آموزان ممتاز در تابلوی اعلانات - توجه خاص به زنگ تفریح - حضور فعال آموزگاران با نشاط همراه با ظاهری مناسب و آراسته -پرهیز از بی انضباطی و بی عدالتی در مدرسه -تقویت امید به آینده در دانش آموزان -تهیه کارت تبریک به مناسبت تولد هر یک از دانش آموزان و حتی آموزگاران کانال مدارس امین کانالی برای مبلغان و معلمان و مربیان و.. http://eitaa.com/joinchat/110034946Cf06611764f
می شوند و ممکن است جابه جا شوند و ما باز هم از آنها سوال می کنیم که مطمئنید در جای درست قرار گرفته اید یا نه؟ و بازی را همین طور ادامه می دهیم تا افرادی که غلط جواب داده اند از بازی بیرون بروند  و به افرادی که تا آخر جواب درست بدهند جایزه می هیم. شگردها *باید این سه جواب  شبیه به هم باشند و تا باز ی جذاب تر شود. *جواب غلط را بلند گفته و جواب درست را آهسته بیان می کنیم. *از روش کشف بعد از ابهام استفاده کنیم . مثلا مسائل مبتلا به سوم ابتدایی برای جشن تکلیف  برای اجرای این بازی خوب است تا بچه ها چیزهایی را  که باید بدانند ( مسائل نماز و روزه و…) یاد بگیرند. کتاب ۳۱۳ سوال در مورد امام زمان علیه السلام که مرکز تخصصی مهدویت چاپ کرده  است و ما می توانیم از سوالاتش استفاده کنیم.  مباحث مربوط به امام زمان علیه السلام را همیشه می توان ارائه کرد چون علاقه مند زیاد است و بچه ها هم خیلی دوست دارند که در مورد حضرت اطلاعات داشته باشند. کتاب  آقای محمود اکبری که درباره  احکام جوانان نوشته است وکتاب  احکام دو دقیقه ای هم نوشته و… هم برای این مسابقه مناسب است.  شروع جلسه شروع را می توانیم با شعر خوبی که دارای ریتم باشد و بچه ها  بتوانند جواب بدهند  اجرا کنیم. مثلا  با شعر دهنده نعمت ها  شروع کنیم  و بچه ها باید بلند بگویند   خدا داده     خدا داده . سلام را می گوییم با صدای بلند  و سپس شعر را می خونیم: کی به ما چشم داده گـــوش داده؟                  خدا داده     خدا داده کی به ما عقل داده هــــوش داده ؟                 خدا داده     خدا داده کی به ما مــامــان داده بـابــا داده ؟                 خدا داده     خدا داده کی به ما زبــــــان داده دندان داده ؟                 خدا داده     خدا داده کی به ما یه قلب مهربـــــــون داده ؟                 خدا داده     خدا داده کی به ما بچه هاه دست و پا داده ؟                 خدا داده     خدا داده کی به ما چـــــــهره های زیبا داده ؟                 خدا داده     خدا داده کی به ما غنچه های قشنگ داده ؟                 خدا داده     خدا داده کی به ما گل های رنـــگارنگ داده ؟                 خدا داده     خدا داده کی به ما شب های مهتابی داده ؟                 خدا داده     خدا داده کی به ما روزهای آفتابــــــی داده ؟                 خدا داده     خدا داده کی به ما محبت خوبـــــــــان داده ؟                 خدا داده     خدا داده کی به ما دشمنی بـــــــدان داده ؟                 خدا داده     خدا داده بازی غلط گیری من  سوره  حمد را می خوانم و و از بچه ها می پرسم  که  کی می فهمد  کجاها را  اشتباه می خوانم  
بازی با  کارت ها گروه بندی بهترین شیوه ی مسابقه است . به هر گروه یکدسته از موضوعات را می دهیم .   روش اول  مثلا کارت نعمتهای خدا را به یک گروه می دهیم و کارت  آشنایی با  آیات اخلاقی  به گروه دیگر می دهیم . تمام اعضاء گروه باید همه ی نعمت ها را بلد باشند . این گروه ها چند نفره دور یکدیگر می نشینند ، و این ۵ تا کارت را مثلا به گروه یک می دهیم و از آنها می خواهیم که ظرف مدت چند دقیقه ، این آیات را با ترجمه اش حفظ می کنند . اگر بخواهیم سخت تر کنیم ، از آنها آدرس را هم می خواهیم ، همه ی این ۵ نفر در هر گروه باید همه ی آیات مخصوص به خودشان را حفظ کنند . این کارت ها باید جوری طراحی شوند که خراب نشوند ، چون می خواهیم کارت ها را به دست بچه ها بدهیم می توانیم کارتها را روی کاغذ با اشکال مختلف و رنگهای مختلف چاپ  کنیم ،  و بعدا آنها را پرس کنیم تا خراب نشوند . روی کارتها را یا باید با ماژیک (زیبا و خوانا) بنویسیم یا چاپ کنیم .   نکته: سعی کنید  یک رشته تخصصی  ( تفسیر قران ، مهدویت و … )بخوانید ، اگر تخصصی بخوانید ثمره ی شما بسیار بیشتر می شود .   روش دیگر اینست که جلوی هر کدام از بچه ها یک عدد از این کارتها بگذاریم تا بخوانند و حفظ کنند و بعد از آنها بپرسیم  روش دوم یک روش دیگر اینکه مثلا به بچه ها می گوییم من سه تا یا دوتا یا یک آیه را می گویم و بعد از من هر کس توانست این سه تا آیه را ( یا ترجمه اش را ) بگوید برنده است. روش سوم یا به روش تکرار ، بگوییم که جمله ی اول را می خوانم و هر کدام از این سه نفری که جلو آورده ایم تکرار کنند  جمله ی اول که تمام شد (أَلَمْ نَجْعَل لَّهُ عَیْنَیْنِ , آیا برای او دو چشم قرار ندادیم ) سپس جمله ی دوم(وَلِسَانًا وَشَفَتَیْنِ ) را می خوانیم و از آنها می خواهیم که جمله ی اول و جمله ی دوم را باهم بخوانند.   روش تکرار جملات از چند جهت خوب است :  – چند تا جمله ی کلیدی و کوتاه ( نه بلند ) مثلا در مورد حجاب می آوریم و از آنها می خواهیم که تکرار کنند و این باعث ماندگاری در ذهن مخاطب  می شود. مثلا جمله اول ( من هر شب برای سلامتی امام زمان علیه السلام دعا می کنم) . با این کار ما به بچه ها یاد می دهیم ( بطور غیر مستقیم که باید این کار را کنیم ) جمله  دوم ( من هر هفته برای سلامتی امام زمان صدقه می دهم ) و از آنها می خواهیم که جمله ی اول و دوم را هر کدام از این سه نفر تکرار کنند نکته سعی کنید نفر اول همیشه اولین نفر نباشد چون تکرار برای او کمتر می شود لذا دفعه ی دوم از نفر دوم می خواهیم که شروع کند. جمله  سوم اینست که (من بخاطر امام زمان علیه السلام همیشه نمازم را اول وقت می خوانم) . اگر در ضمن مسابقه کسی سوال پرسید هیچ وقت مسابقه را بخاطر این سوال وقفه نیاندازید که از جذابیت می افتد . لذا اگر کسی بگوید که چرا ما باید صدقه بدهیم که حضرت نیاز ندارد ؟ به آنها می گوییم که این سوال خیلی خوب و قشنگ بود ، حالا به شما وقت می دهیم که چند دقیقه فکر کنید و شما به این سوال جواب دهید و ما بعد از مسابقه جواب می دهیم . نکته در کارهای دینی عجله نکنیم ، باید فرصت بدهیم به دانش آموزان که خودشان فکر کنند  و حتی جوابش را بنویسند و بعد ما جواب بدهیم . اگر سوالی را بلد نبودیم یا نصفه نیمه بلد بودیم ، به هیچ عنوان در کار با دانش آموز به او نگوییم که بلد نیستم بلکه با لطائف الحیلی  فرار کنیم و بعدا از خودش جواب را گرفته و یا جواب را در جلسه دیگری پاسخ دهیم. مثلا بگوییم آفرین چه سوال قشنگی ، واقعا چطور هست ؟  واز خودشان بخواهیم که جوابها را بنویسند تا ذهنشان  به تکاپو بیفتند و این کار باعث ماندگاری آن مساله در ذهن افراد می شود.  این روش(پاسخ به سوالات توسط خود دانش آموز) را در مورد رابطه با  امام حسین علیه السلام نیز می توانیم اجرا  کنیم. مثلا اهداف قیام امام حسین علیه السلام چیست؟ اجراء خیلی مهم هست و اجراء باید باعث جذابیت می شود . ========================= مسابقه ی سه گزینه ای الف / ب / ج در این روش مربی محتوای مورد نظر خود را ( اعتقادات ، احکام ، اخلاق ) را در قالب یک مسابقه ارائه می کند. مثلا موضوع ما امام مهدی علیه السلام است : محتوای مورد نظر خود را به صورت سوالاتی با پرسش های سه گزینه ای مشخص می کنیم. اول ۱۲ نفر از  بچه  ها را  دعوت کرده و و سه دایره را با علامت مشخص می کنیم و به بچه ها توضیح می دهیم که هر دایره مربوط به یک جواب است و هر کس که جواب خاصی را درست می داند در دایره مشخص شده آن جواب قرار می گیرد. مثلا امام زمان علیه السلام از شهر مکه ظهور می کند و در کوفه حکومت می کند و من سوال را اینطور می گویم: امام زمان در کدام شهر حکومت می کند ؟ الف ) مکه    ب ) کوفه      ج ) مدینه  و سپس از بچه ها سوال می کنیم آیا مطمئنید در جای درست قرار گرفته اید یا نه؟ بچه ها کمی دچار تردید
هدایت شده از عمار
😉قبول دارید یه وقتی یه می شنوی و میشی ؟؟ داستانهای منبر از کشور رو می تونید تو این کانال بشنوید 👇👇👇 👌👇👌واقعا عالیه 👌👇👌 http://eitaa.com/joinchat/3244621837C9bf7fbeeae 👆جهت شنیدن روضه علما وبزرگان کلیک کنید👆