نتایج برخی مطالعات روانشناسی نشون میده که:
👈 مدیتیشن به اندازه مصرف دارو میتواند در درمان افسردگی موثر باشد با این تفاوت که اثر جانبی منفی ندارد.
🔷 ما چند تا متن از مطالعات غربی ها رو قرار دادیم تا کسی فکر نکنه که مرغ همسایه غازه و اون طرفا خبرای خاصی هست!☺️ اینا آخرین دریافت های علمی هست که خودتون هم میتونید در موردش تحقیق کنید.
🌹 یه جمله هم از عالم بزرگوار، آیت الله حق شناس بگم.
یه شخصی میگفت: من بعد از نماز صبح خدمت آیت الله حق شناس رسیدم.
💕 ایشون یه حال خوش عجیبی داشتن. هی نگاه میکردن به اون جایی که من نشسته بودم!
من گفتم: آقاجون چه خبر؟
فرمودن: همین جا یک ساعت پیش آقا و مولامون نشسته بودن...
💞💕💞
خب این اتفاق ها برای بزرگان و اولیای الهی طبیعی بوده.
اونوقت ایشون در یه جمله ای میفرمایند:
✅ زمانی که خطوراتِ ذهنِ شما در یک نقطه متمرکز شد، آن وقت است که تمام علوم در ذهن شما نقش میبندد....
برای این جلسه کافی باشه.
اما این نکته رو امروز که سه شنبه هست بگم،
🌹 اگه بتونیم به قدرت تمرکز ذهن برسیم، شاید یه جایی هم امام زمان علیه ارواحنا فداه رو دیدیم و چشممون به جمال زیبای پسر فاطمه روشن شد...😭
آقا خیلی دوست داره که ما چشممون باز بشه و بتونیم عالم بالا رو ببینیم... بتونیم شما رو ببینیم
آقا منتظر ماست...
🔷 کسی هست خودش رو به آقا برسونه...؟
التماس دعا از همگی🌷
🌹۲ شهریور سال روزشهادت چریک۱۰۰۰چهره حجةالاسلام
سيدعلی #اندرزگو
♦️امام خمینی:
ما نیمی از انقلاب را ازین شهید داریم، اگر ۱۰تن مثل او داشتیم، دنیا تحت سلطه #اسلام بود
@man_montazeram
حسن نه!تخصصش مرتبط نیست
احمد نه!کنترل نداره رو اعصابش
محمد نه!دیسیپلین نداره
عباس نه!معلوم نی تو آمریکا چهکار کرده
اگرمدیریت #فرماندهان_جوان دست اینها بود؛ نه باقری داشتیم نه متوسلیان نه بروجردی نه بابایی نه ایران!
این جماعت امروزهم مقابل حضور #مدیران_جوان مقاومت میکنند
@man_montazeram
کاش اون موقع که واکسیناسیون رو
از صد سال به بالا شروع کردید!!
میگفتید :
شرطِ حضور در "پیاده رویِ اربعین"
داشتنِ کارتِ واکسنِ،
تا ماهم فکری به حال خودمون میکردیم ...
از یه طرف برنامه واکسیناسیون زیر 18 سال رو داریم، از یه طرف یه ماهه گیر کردیم رو بالای 50 ساله ها،
آخه تکلیف اون بدبختی که یکساله هر روز رو با عشق اربعین بیدار شده و هر شب رو با اشک اربعین خوابیده چیه؟
شرطش تزریق هر دو دوز واکسنه،درست
ولی ما که میخوایم ولی نمیزنن بهمون چیکار کنیم؟
ما کمتر از 30 روز دیگه باید راه بیفتیم سمت حرمت آقا، خودتون به دادمون برسین.....
#احوالات
♡﷽♡
#رمان_ضحی♥️
✍بہ قلمِ #شین_الف🍃
#30
آخرین امتحان رو هم دادم
خوب خونده بودم و سوالها اگر چه سخت ولی همه با پاسخ تحویل ممتحن شده بود و این چیزی بود که حالم رو خوب میکرد
اونقدر که از دانشگاه تا وسط های شهر رو پیاده بچرخم و ریه هام رو به این هوای اردیبهشتی مهمون کنم
این چند هفته فقط درس خونده بودم
تمیخواستم حالا که غربت رو تحمل میکنم بی حاصل باشه و دوست داشتم با بالاترین معدل ممکن ترم ها رو بگذرونم
هرچند تنها دلیل تحمل این غربت این نبود!
میدونستم تا دو روز دیگه ماه رمضون از راه میرسه و اینجا برعکس خونه و شهر من هیچ نشونی از ماه خدا پیدا نمیشه
تنها اِلمانی که میتونستم برای خودم بسازمش و یکم از دلتنگی هام کم کنم زولبیا بامیه بود
پس مثل هر سال وسایلش رو خریدم و برگشتم خونه
روز اول ماه رمضان بچه ها صبحونه شون رو بی سر و صدا خوردن و رفتن سر کار ولی من الحمدلله دو هفته ای تا شروع کلاسهای جدید بیکار بودم و میتونستم استراحت کنم
تا دم افطار به مطالعه سرگرم بودم ولی تقریبا یک ساعت مونده به افطار خسته شدم و یکم گرسنه
و دیگه ادامه ندادم
بجاش بلند شدم و مشغول درست کردن زولبیا بامیه و کتلت شدم که وقتی بچه ها میان همزمان با افطار شام هم بخوریم
کارم که تموم شد دیدم خیلی هوس کردم به یاد خونه ی خودمون سفره ی افطار رو روی زمین بندازم
اول اعتنا نکردم گفتم شاید بچه ها خوششون نیاد ولی بعد گفتم این هم یک جور تنوعه دیگه!
سفره رو روی فرش نسبتا کوچیک ولی تمیز پدیرایی چیدم و قبلش تواشیح اسماء الحسنی** پلی کردم که دم افطار روحم تازه بشه!
برای آوردن کتری و قوری تو راه آشپزخونه به سفره بودم که در باز شد و دو عدد خستهی شل و وارفته وارد شدن
از دیدن سفره و شنیدن موسیقی صحنه که همانا اسماءالحسنی بود اول یکم تعجب کردن و بعد زدن زیر خنده
طبق معمول اول کتایون به حرف اومد:
حسابی نوستالژیش کردیا
ببخشید مزاحم خلسه عارفانه تون شدیم ای عابد پرهیزگار!
و ژانت غر زد: باز فارسی!
*
سر سفره از زولبیا بامیه خیلی کم خوردن و نظرشون این بود که اگر چه بسیار چرب و شیرینه و اصلا غذای سالمی محسوب نمیشه ولی خوشمزه است
برای من البته هیچکدوم اینها مهم نبود
من دنبال یه نشونه بودم که من رو به زندگی دلخواهم وصله پینه کنه توی این دنیای غریب
ماه رمضان مثل همیشه پر از آرامش و حس خوب میگذشت و تنها نکته آزاردهنده که حسرت دوری از خونه رو زنده میکرد سحری های یک نفره بود ولی باز جای شکرش باقی بود که برای افطار همسفره داشتم
روز شنبه که بعد از یکماه اولین قرار مباحثه بود، سایت باز شده بود و مشغول انتخاب واحد بودم که بچه ها اومدن توی اتاق و کتایون اعتراض کرد: چرا نمیای پس منتظرتیم ساعت 2 شد!
همونطور مشغول کار جواب دادم:
_میام الان چند تا واحده زود پر میشه انتخاب کنم الان میام
کتایون روی تخت بادی ای که برای خودش آورده بود و توی اتاق گذاشته بود نشست و گفت:
امروز اینجا بشینیم نورش بیشتره!
سر تکون دادم: باشه هر طور راحتید
ژانت ایستادی بی زحمت اون دفتر منو از رو میز بده
دفتر رو بهم داد و من هم بی مقدمه شروع کردم:
بسم الله الرحمن الرحیم
_ جزء شانزدهم سوره مریم آیه ۶۲؛
ژانت_ یه چیزی بگم
_ آره حتما
_ این آیات که درباره مسیح و مریم صحبت میکرد رو خیلی دوست داشتم خیلی قشنگ بودن
لبخندی زدم و ادامه دادم:
_آیه ۶۲ این هدایا چی هستن؟
چیزی که در بهشت با اون همه امکانات نیست و برای بهشتیان میارن به نظرتون این هدیه ها چی میتونن باشن؟!
به نظرم فقط میتونه ملاقات و درک اشخاص و معانی خاصی باشه چون چیز دیگه ای نیست که در بهشت پیدا نشه
آیه ۷۲ جهنم بر همه عرضه میشه اما بعضی ها اصلاً خاصیت اشتعال پذیری ندارن!
همون رسوباتی که گفتم
مثل نفت و آب یکی می سوزه نمیسوزه
به جنست بستگی داره
آیه ۹۰ به ارزش و وزن کلام اشاره داره
انسان نادان هر حرفی رو بر زبان جاری می کنه بدون اینکه بفهمه به لحاظ وزنی چه حرف سنگینی زده
خدا میفرماید به حرفی که میزنی فکر کن این تهمت خیلی سنگینه!
بقول امیرالمومنین علیبنابیطالب «زبان عاقل پشت قلب او قرار دارد در حالى که قلب احمق پشت زبان اوست»
ژانت_چقدر قشنگ
این جمله ها خیلی دقیق و حکیمانه ست
تو این جملات رو از کجا میاری کتاب خاصی داره؟
_آره
نهج البلاغه
کتابیه که خطبه ها حکمت ها و نامه های حکومتی ایشون اونجا جمع آوری شده توسط یک تاریخ نگار اهل سنت هم تشریح شده
واقعا این کتاب بی نظیره در حکمت و در شیوایی کلام بی اغراق و تعصب میگم هر آدم اهل فضلی باید یک بار این اثر رو بخونه
میدونی کلا یک جور خاصی حرف میزنه
من اولین باری که حقیقت محبت رو درک کردم با این کتاب بود
اصلا با این کتاب و با این شخصیت به دین علاقه پیدا کردم و شروع به تحقیق کردم
یعنی به توصیه دختر عموم شروع کردم خوندن
همش از خودم میپرسیدم این آدم چرا اینجوری حرف میزنه چرا حرفهاش انقدر در من هیجان و تحسین
تولید میکنه!
تازه من ترجمه فارسیش رو میخوندم عرببش که اصلا معجزه ست
شخصیت های مسیحی زیادی در طول تاریخ با خوندن نهجالبلاغه به ایشون علاقه پیدا کردن
مثلا جرج جرداق محققی که گفته 60 بار این کتاب رو خونده
و خیلی به این کلام و این شخصیت اظهار محبت داشت
ژانت_کنجکاو شدم بخونمش!
_خب کاری نداره من کتابش رو دارم میارم برات یه نگاهی بهش بنداز
بلند شدم و از کتابخانه برش داشتم و به دستش دادم:
_بفرما
این کتاب مال خودت ژانت ازت نمی گیرمش
من خودم یکی دارم
اینو انجمن اسلامی هامبورگ بهم هدیه داده ترجمه هم داره
کتایون با لحن بانمکی گفت: کلا هرچی داشته باشی میدی به ژانت مام هویجیم اینجا
_آخه تو که نخواستی چرا خودتو لوس می کنی!
_حالا مثلاً اگر بخوام مگه داری؟
_آره یکی دارم که مال خودمه فارسی و عربی
_خب بیار ببینم!
_ واقعاً؟
_ آره مگه چیه اثر تاریخیه دیگه قرآن تونو که خوندیم اینم می خونم ببینم چیه
مگه نگفتی ارزش ادبی داره می خوام ببینم منظورت از حکمت چیه چقدر بارته!
کتاب رو به دستش دادم:
بیا ولی فقط همین یکی رو دارم نمیتونم ببخشم خوندی پس بده
اخم کمرنگی کرد: خب بابا
خسیس... ادامه بده
لبخندی زدم و چشمی روی دفترم چرخوندم:
خب
آیه ۴۴ قابل توجه جنابعالی : تا قبل از اعلان جنگ با نرم خویی اتمام حجت کن تا تو شروع کننده جنگ نباشی!
آیه ۷۰
این موسی ست که داره معجزه میکنه درسته؟
چرا توی این آیات هی میگه موسی و هارون هی هارون رو کنارش تکرار میکنه؟
شاید میخواد بگه وصایت امر مهمیه در ادامه هدف نبوت
و اگر نباشه همه زحمات هدر میره!
آیه ۱۰۰ ؛ کسی که کار یا فرد یا جبهه باطل رو تصدیق کرده گناهش رو به دوش میکشه از اولین تا آخرین
کتایون_چرا نمیشه بیطرف بود؟
_ چون بی طرف وجود نداره
سیستم و ساز و کار این دنیا طوری طراحی شده که دو تا طرف وجود داره آدما هم نمیتونن این وسط نخودی باشن باید یه طرف بایستن
این قانون این امتحانه که اگر نبود چالشی شکل نمیگرفت
اگر یکم به فاکتور ها و ویژگی های این دنیا نگاه کنی خودت منظور منو درک میکنی که بیطرفی معنی پیدا نمیکنه و هر تصمیم ما جز خودمون روی محیطمون هم تاثیر میگذاره
آدم بی طرف آدم مرده است کسی که حیاد داره تحرک داره طرف داره
خود تو هم طرفدار یه سری چیزا هستی دیگه مثل آزادی بیان حقوق زنان پس بی طرف نیستی
بیطرف بودن یعنی بی تفاوت و ساکن و خنثی و در یک کلام مرده بودن!
_ خب اینکه میشه همون قاعده هر که با ماست با ماست هر که با ما نیست علیه ماست که ریشه جنگ و دشمنیه
_نه دیگه دقت نکردی نگفت کار هر کی مثل من نباشه باطله میگه هر کی حق رو نپذیره یعنی یه نفر رو تصور کن که یک حقیقت رو حالا هر حقیقتی تو هر زمینه ای ، با استدلال و توجیه منطقی بهش عرضه می کنی و نمیپذیره
خب این آدم طرفدار باطل قضیه است که حقش رو نمیپذیره دیگه وسط که نداره
مثلاً کسی که بهش بگی دروغ بده اون بگه نه دروغ بد نیست بستگی به موقعیتش داره
خب این آدم طرفدار دروغه دیگه!
آیه ۱۳۰ از این توضیحات کلی قرآن واقعا میشه اوقات و اعمال نماز رو فهمید یا اینکه چطور باید نماز خوند؟
گفته نماز بخونید ولی چطوریش رو نگفته
به نظرت چه حکمتی داره؟
ما فقط از یک طریق می تونستیم بفهمیم چطور باید نماز بخونیم اونهم نماز خوندن پیامبره
پس خدا میخواد مارو ارجاع بده به پیامبر و بفهمونه که باید رفتار ایشون رو تقلید کنیم
وگرنه یعنی چی که میگه نماز بخون ولی نمیگه چطوری بخون چندرکعت چی بگو چیکار کن!
پس الگوی رفتاری پیغمبر برای ما موضوعیت داره
جزء هفدهم سوره انبیا آیه 5 دقت کنید به تنوع تهمت هایی که به پیامبر میزنن یه بار میگن ساحر یه بار میگن شاعر یه بار میگن مجنون خب نمیشه یه نفر همه اینا با هم باشه جز این که فقط میخوان حمله کنن و هیچ دلیل و برهانی ندارن
آیه ۵۰ رو ببین قرآن یه خاصیت منحصر به فرد داره اونم اینکه هرکس با هر دیدگاهی واردش بشه نمیتونه تا آخرش با موضع بی طرف پیش بره مجبور میشه خودش رو در برخورد با این کلام تعریف کنه
الان داره سوال میکنه میگه این کتاب یادآوری پربرکتی است آیا شما آن را انکار می کنید؟
چند ثانیه صبر کردم ولی جوابی نگرفتم
دوباره سوال کردم: آیا آن را انکار میکنید؟ داره از شما سوال می کنه
ژانت کلافه گفت:
_لطفاً ادامه بده
وقتی تموم شد درباره ش حرف میزنیم
سر تکان دادم: باشه
آیه ۹۱ ... توی این مکتب یک زن میتونه جایگاهی پیدا کنه که حتی پیغمبر نباشه ولی اسمش بین پیغمبرا بیاد مریم پیغمبر نیست ولی خدا کنار پیغمبرا یادش میکنه اونم توی این کتاب
جزء هجدهم سوره مومنون آیه ۱۴ مراحل تشکیل جنین دقیق شرح داده شده
روی این آیه بحثهای زیادی شده به لحاظ پزشکی و جزئیات باورنکردنی و عجیبی ازش بیرون کشیدن توی یک کلیپ جمع آوری شده براتون روی فلش میریزم ببینید**
سوره نور آیه ۲ تا ۹ احکامی برای حفظ عفت و امنیت عمومیه برای کنترل کسانی که بیمارن و عادت
به گناه کردن دارن چون قبلش با قوانین تمام خلأها رو پر کرده
آیه ۲۸ نوعی آموزش آداب معاشرته و نفی سنتهای غلط مرسوم
ولی به نظرم مدل بیانش یکم غیر طبیعیه!
بگذریم...
کتایون_ آیه ۳۰ و ۳۱ دستور حجابه
واقعا چه منطقی داره که خانومها مجبور باشن یه سری لباس اضافه بپوشن و سختی هاش رو متحمل بشن که مرد ها اذیت نشن این چه عدالتیه؟
_اولا اگر خانومها حجاب نداشته باشن مرد ها اذیت نمیشن کاملا هم فضای مطلوبیه
ولی هزینه ش متوجه خانمها میشه
_هزینه چی؟
_هزینه این امکاناتی که برای آقایون فراهم میکنن
اونم از چند جهت
یه سوال
شما منطقا قبول داری که ظاهر خانومها واسه آقایون جذابه دیگه؟
_خب بله واضحه
اونوقت چون جذابه ما باید بخاطر اینکه اونا اذیت نشن خودمونو بپوشونیم؟
_گفتم که اونا اذیت نمیشن! اونا اگر میل پیدا کنن میلشون رو برطرف میکنن
الان آمار تجاوز چطوریه اینجا؟
هر 75 ثانیه یک نفر!
آمار وحشتناکیه نه؟
تازه اونایی که گزارش و ثبت میشه رو وارد آمار میکنن فقط
خب اتو فقط امنیت خودت رو زیر سوال بردی!*
_یعنی ما مجبوریم برای اینکه امنیتمون رو حفظ کنیم خودمونو از ریخت بندازیم؟
_با حجاب از ریخت نمی افتی فقط پنهان میشی
برای جایی که به نمایش گذاشتن اون زیبایی ها هیچ فایده ای که نداره هیچ خطرناک و مضر هم هست
انجمن های فمنیستی برای اعتراض به تجاوز کچل میکنن دسته جمعی اونجا از ریخت نمی افتن ولی اگر روسری سر کنن از ریخت می افتن؟
ببین این هزینه ی رشد اجتماعی توئه
دقت کن ما هنوز وارد فضای دین نشدیم طبق چیزی که داریم میبینیم حضور اجتماعی و فعال خانمها با یکی از این دو صورت مقدوره
یا هر طور که دلشون میخواد بپوشن و حدودی نداشته باشن که هزینه ی این آزادی همون آزار های گاه و بیگاهه که باید قبول کنن و غر نزنن
یا برای حفظ خودشون حدود و چارچوبی معین کنن
حالا خودت حساب کن ببین کدوم به صرفه تره همون کارو بکن
_خب یعنی چی چرا همش ما باید دنبال راه چاره باشیم چرا نمیگی مردها به یه شعور اجتماعی و خودکنترلی برسن که حدود و اختیاراتشون رو بفهمن
_اینکه یه ایده آله ولی با تعادل حل میشه
این امکان مال توئه بعد میخوای همه کارا رو یکی دیگه بکنه؟
تو نمیتونی یه بشقاب غذا بذاری جلوی یه آدم گرسنه هی بگی نخوریا نخوریا
خب مسخره ست دیگه مگه مجبورت کردن؟
الان مثلا من یه پیراهن بلند و یه روسری دارم چه اتفاقی برام افتاده؟
حجابم به کی صدمه زده تو جامعه؟
تو متن این آیه رو دوباره بخون
دقیقا همین تعادل رو میخواد
تازه اول هم به آقایون میگه
اول میگه مردها کنترل نگاه داشته باشن تا از اساس نیازی تولید نشه
بعد به خانومها میگه شما هم حدود پوشش داشته باشید تا جامعه از تنش حفظ بشه
هر کسی سهم خودش رو داره نمیشه فقط از طرف مقابل طلب رعایت کنی خودت بی تفاوت و رها
هر دو طرف برای حفظ امنیت روانی جامعه و تامین امنیت و سلامت اخلاقی هزینه هایی میدن
توجه نکردن از یه دست لباس تن کردن خیلی سخت تره اگر بخوای منطقی نگاه کنی
توقع زیادی ازت نداره اونم برای حفظ شانیت و امنیت و آرامش خودت!
تمام تلاش جامعه اسلامی کم کردن حاشیه ها و فراهم کردن یه فضای سالم اجتماعی برای پیشرفت و توسعه ی سالم و بدون آزار و امن برای همه ست نه یه جامعه صنعتی که یه هشتگ #metoo توش راه میفته چند هفته ترند میشه کلی از زنان موفق و صاحب منصب سیاسی فرهنگی هم ریتوییتش میکنن!
ژانت_خب ما هم نمیگیم هیچ چارچوبی برای پوشش نباشه اصلا وجود بعضی انواع پوشش خیلی زننده ست خود ما هم میگیم آزادی اینجا معنی نداره چون برای دیگران صحنه های تهوع آور و خجالت آوری رو تداعی میکنه مثلا چه میدونم تظاهرات برهنه و اینها
_درسته چون نمیشه هر کاری توی جامعه به اسم آزادی انجام داد آزادی هر کار دلم میخواد نیست شاید دلت بخواد دزدی کنی معلومه که جرمه
وقتی کارت صدمه به دیگران میزنه و روان دیگران رو دچار تشویش و تنش میکنه و هر عقل سلیمی اینو میفهمه پس قطعا اینکار جرمه اینجا بدن خودمه معنی نمیده!
حکومتی که برای آزار روانی مردم ارزشی قائل نباشه و هیچ قانون اجتماعی بدرد بخوری تو این حوزه نداشته باشه به شدت ناکارآمد و بی تفاوته!
مفهوم آزادی رو برای مردم دنیا بد جا انداختن چون اینطوری میصرفید
آزادی یعنی اینکه همیشه کار درست رو انجام بدی و از حق دفاع کنی بدون اینکه بترسی
نه اینکه هر کاری به ذهنت رسید انجام بدی
خصوصا تو فضای اجتماعی چون ما کاملا زنجیر وار به هم وصلیم و ارتباط داریم
تک تک رفتار های ما روی دیگران اثر میگذاره اونم چنین چیزی
ولی میدونی که تو خیلی از کشورا تظاهرات برهنه جرم نیست یا سینمای برهنه یا نمیدونم هرچی
ولی حجاب چرا!
چیزی که به کسی صدمه ای نمیزنه!
_حق با توئه و این قانون غلطیه
منم موافقم که پوشش چارچوب داشته باشه ولی نه تا این
حدی که مسلمون ها خودشون رو محدود میکنن
_دو تا سوال
اول اینکه این نوع پوشش دقیقا مسلمون ها رو از چی محروم کرده؟
یعنی با لباس چه کاری ازشون بر نمیاد؟
دوم اینکه چه کسی و بر چه مبنایی حدود پوشش رو برای جامعه جهانی تجویز کنه؟!
_خب معلومه خیلی کارها
خانوما با این تفاسیر نمیتونن ورزش کنن مثلا نمیتونن دوچرخه سواری و شنا انجام بدن
_هیچ ممنوعیتی برای هیچ کدوم از این کارهایی که گفتی برای خانومها وجود نداره!
چرا فکر کردی خانومای مسلمون ورزش نمیکنن میبینی که توی همه مسابقات هم شرکت میکنن
فقط با حجاب
_خب سخته دیگه یه مانعه!
_آدم با زحمتی که میکشه ارزش گذاری میشه
خیلی کارا سخته
خود اون تمرینات ورزشی مگه راحته؟
اونم کار سختیه
ولی انجامش میده چون اثرش مطلوبه این رو هم اگر به صحتش ایمان بیاری و اثرش رو ببینی انجام میدی تازه لذت هم میبری ازش چون میدونی که کار مفیدی میکنی اگر چه کمی سختت هم باشه!
گفتم این هزینه ی حضور سالم اجتماعی خانومهاست
یه راه دومی هم وجود داره که گفتم...
درمورد ورزش هایی مثل شنا و دوچرخه سواری هم باز کسی خانومها رو نهی نمیکنه فقط کافیه توی یک محیط زنانه ورزش کنن
واقعا لازم و واجبه که خانومها در حضور آقایون شنا کنن و اگر اینطور نباشه چیزی ازشون کم میشه؟
اینهمه استخر وجود داره که خانومها مستقلا اونجا شنا میکنن
پیست های دوچرخه سواری توی پارک های بانوان خانوما اونجا راحتترم هستن میتونن اصلا بدون حجاب ورزش کنن
اصلا به نظر من خانمها باید به سمتی برن که فضاهای تفریحی مخصوص به خود داشته باشن هم ورزشی هم هنری!
چرا که نه...
ضمنا تو هنوز بخش دوم صحبت من رو جواب ندادی
دقیقا چه کسانی میتونن برای حدود حجاب قانون بگذارن و همه جای دنیا رعایت بشه؟
_خب یه عده روانشناس بشینن اظهار نظر کنن
_ژانت قبول داری که این دنیا خدا و خالق داره؟
_این چه سوالیه من که قبلا عقیده م رو گفته بودم
_میدونم ولی با این حرفت لازمه دوباره بپرسم
اگر قبول داری، قبول داری که اون خدا که خالق ماست ما رو با تمام ویژگی های جسمی و روانی و روحی بسیار بسیار دقیقتر و عمیق تر از شناخت تجربی و ناقص بشر از خودش میشناسه؟
من علم رو نفی نمیکنم روانشناسی و جامعه شناسی علوم بسیار مفیدی هستن اما در مقام قیاس با خدا آیا واقعا میشه گفت بشر علم کاملتری از خودش نسبت به خالقش داره؟
_من کی اینو گفتم
_وقتی خدا که خالق ماست برای پوشش متناسب شناختی که داره حدود مشخص کرده و تو میگی کارشناس ها بشینن و از نو چارجوب طراحی کنن
میشه بگی معنی حرفت چیه؟
ضمنا اینجور مباحث صفر و صدی نیست که به این راحتی حولش اجماع صورت بگیره
کلی نژاد و فرهنگ و مذهب و رفتار متفاوت وجود داره اصلا ممکن نیست چند تا کارشناس بتونن نظر اجرایی و پروتکل درباره پوشش جهانی یا حتی بومی بدن و قابل اجرا باشه معقول در مورد اینطور مسائل اینه که دستور از بالا برسه
یعنی کسی قانون رو بگذاره که شانیت فراانسانی داره و همه قبولش دارن که حولش توافق کنن و اختلافی پیش نیاد و به یک نظم و همگونی اجتماعی برسیم
ضمنا خانومها خودشون معمولا برای خودشون یه حریمی دارن
به لحاظ روانی اخلاقی و حتی جسمی و فیزیولوژیک
خب به نظر شما راحتترین راه برای نشون دادن این حریم به دیگران چیه؟
حجاب کمک میکنه به زنها که در اجتماع با بُعد مادینگی ظاهر نشن!
حرف هاشون تفکرات و ایده هاشون رو بیان کنن بدون اینکه بخوان از ظاهرشون برای تصاحب جایگاه یا موقعیتی سوء استفاده کنن یا بالعکس کسی از اونها سوء استفاده کنه
حجاب بزرگترین خدمت رو به زنها میکنه چون در حوزه امور اجتماعی اونها رو از قیود ظاهری خلاص میکنه تا بیشتر روی اهداف تخصصی و حرفه ای شون تمرکز کنن
حجاب آرامش روانی عجیبی داره اینکه دیگه نگران نباشی که در چشم بقیه چطور به نظر میای!
اینکه ساعتها وقتت رو صرف ارائه خدمات به دیگران نکنی!
دیگرانی که مفت! از این زیبایی حظ بصری و بعضا جنسی میبرن!
حجاب جلوی تنوع طلبی کاذب رو میگیره برای همین برای مدلینگ و فشن مد های کاذب یه خطره
اگر مدل های جدید برندهای لباس رو تو چند سال اخیر رصد کرده باشید متوجه منظورم میشید که چطور این سیر تنوع طلبی به قهقهرا میره و دنبال کننده هاش رو هم با خودش میبره
مثلا مدل لباس کیسه زباله رو دیدید اخیرا؟!*
خلاصه اینکه حجاب یعنی کار مفید، عادلانه و بدون تبعیض و امنیت برای خانومها و آرامش روانی بیشتر برای آقایون
میبینی که اگر سختیش برای خانومهاست سهم خانومها هم از فواید و اثراتش بیشتره
مهمترین ره آوردش امنیته که انجمن ها مدتهاست برای تامینش به در و دیوار میزنن ولی دائم بدتر هم میشه اوضاع!
اسلام میخواد فضای اجتماعی فضایی باشه بدون تنش یا با حداقل تنش که توش مهمترین و زیبا ترین وجوه توانمندی های انسانی متبلور بشه و امت به معنای تک تک اعضای جامعه، با حداقل دغدغه های روانی و غریزی به مسائل مهمتر بپردازن
برای همین منظور هم