روایت داریم که امام صادق علیه السلام فرمودن قیام قبل از ظهور…....
شما مابقیِ روایات رو هم در این موضوع دیدید؟ صلاحیّتِ تحلیل داری؟
ما در پزشکی خطای تحلیل رو میپذیریم، در فتوا هم همینه!
اگر میگفتن هر کسی فتوایی ک میده دقیقاً باید همون چیزی باشه که اگر امام زمان هم بودن همون رو میفرمودن،
جایزه میگیره، اما اگر غلط بگه لعنة الله و الملائکة أجمعین و مستقیم میندازنش جهنّم و فلان مجازات دنیایی رو میشه، دیگه کسی جرأت میکرد فتوا بده؟🧐😢
۲. فرض کنید بیمار بدحالی دارید
ی پزشک میگه که باید همین فردا عمل جرّاحی بشه، پزشکِ دیگه میگه اگر جرّاحی کنید قطعاً میمیره. باید مثلاً یک دورهی درمانیِ کورتون داشته باشه . یک پزشکِ دیگری هم حالتِ سومی گفت؛ یکی از دکترهای گیاهی هم مقدارِ زیادی گیاهِ دارویی میده و میگه اینها رو دم میکنید و خوب میشه! چند نوع درمان شد.
اگر به عمل جراحی کرد و فوت کرد ،
اون پزشک کهتشخیص عمل داده قاتل محسوب نمیشع! دستگیرش هم نمیکنن.
مثلا برای همین عید فطر ،
مرجعی میگه رویت با چشم مسلح ، مرجع دیگری میگه با چشم غیرمسلح.
مجتهده و این نظرشه.
دو فقیه؛ یک فقیه میگه از نظر من قیام قبل از قیام امام زمان حرامه، یک فقیه میگه از نظر من در مجموع حرام نیست، اگر هردو مجتهد باشند ممکنه یکی از اونها یا هردوشون اشتباه کنن، ولی مؤاخذه نمیشن!
اون کسی که این انقلاب رو برپا کرده، در اجتهادِش در فهل فقه بودنِش که کسی شک نداره!
کسی میتونهالان بگه امام خمینی فقیه نبود؟ نهایتِش اینه که مرجعِ شما نظرِ امام و قبول نداشت، خُب نداشته باشه! 🙂
شما به مرجعِ خودتون عمل کنید.
دیگه حرام رو از کجا میارید؟🙄
فرض کنید بلاتشبیه مرحوم امام سال ۴۲ که قیام میکردن
میفرمودند من امام سیزدهم هستم!
اونوقت طبق ادلّهی ما، طبق عقاید قطعیِ ما این میشد طاغوت!
۳. قیام با چه هدفی انجام میشه؟
قیامهایی که صورت میگرفت،
امامزادهها خودشون رو امام میدونستن.
لذا امام معصوم رو تخطئه میکردن
کتک میزدن، زندان مینداختن، شکنجه میکردن، مشخّصه که طاغوته !
کی گفته اگر برای نهی از منکر هم قیام کنید همون شرایط رو داره؟ چه دلیلی داره؟
- قیام امام ، ناظر به امر بهمعروف بود -
اگر قیامی برای احقاقِ حقوقی که دین فرموده صورت بگیره،
امر به معروف و نهی از منکر،
چه دلیلی برای حرمتِ این داریم؟
یعنی در راستای امامت حضرت ولی عصر ارواحنا فداه باشه، نه بالاتر و همعرض.
همهی این حرفها برای اینه که انقلاب کنیم یا نه،
حالا انقلاب شد
برفرض قیام هم حرام بوده.
الآن هم حکومت دستِ یک فقیه هست، آیا الآن دلیلی وجود داره که این فقیه بره و این حکومت رو به طاغوت پس بده؟ آیا تابحال یک دیوانه از حوزه علمیه یافت شده که همچین حرفی بزنه؟
الآن یک حکومتی هست،
این حکومت میتونه به بخشی از دین عمل کنه
آیا دلیل شرعی داریم که اون رو پس بدیم؟ علامه مجلسیها، علامه حلّیها، چطور رفتار میکردن؟ از شاه صفوی که چشمِ فرزندانش رو درمیاورد هم بدتره؟
ما علاوه بر اینکه حکومتِ اینجا رو گرفتیم، پنج کشورِ دیگه رو هم گرفتیم، کدام آیه و روایت به این دلالت میکنه؟
در ازبکستان اگر اسم امیرالمؤمنین رو میاوردن با قلمتراش که خیلی تیزه وسطِ مجلسِ شاه آخوندِ شیعه رو لقمه لقمه میکردن!
ترکیه که حکومت عثمانی ها بوده بیش از ۲۰۰ هزار نسخه خطی مهم داره
اما شیعه رو همیشه میزدن و هیچ وقت حکومت نداشته. الان حکومتی داریم که اجازه میده راحت کتب دینی رو در امنیت چاپ و منتشر کنیم .
علامه حلی زمان سلطان محمد خدابنده میگه خداروشکر که تونستیم علی ولی الله بگيم. خدا این حکومت رو حفظ کنه.
فقط برای یک جمله خدا رو شکر میکنه !
اگه علامه امروز بود قدر میدونست و خیلی کار میکرد.
کما اینکه احادیث بسیاری راجع به قیام داریم که برای جمع بندی بحث بعد از گیلدخت عرض میکنم😅
قسمت آخرشه از دست ندید 😅