کاربر♦️
F.z.m:
دررابطه با سوال که درموردرهبرمطرحشد.
من این طور به نظرم میادشاید هم درست نباشه، درسته که همه اینها به یک شخص اشاره دارن،اما دارن هرکدوم به یکی از ویژگی های ایشون اشاره میکنند.
ایشون به علت اینکه مسئولیت اداره جامعه روبه عهده دارندباید شاخصه های زیادی داشته باشندکه هر کدوم از این خصلت هابه یکی از شاخصه ها اشاره دارن،حالاهرکسی یکی از ویژگی های ایشون رومدنظر قرارمی دهند وحضرت رآنطوری خطاب میکنن.
البته که یکی از نامهایی که به ایشون نسبت داده شدمقام معظم دلبری❤ است که به یکی دیگه از ویژگی های بارزایشون رامشخص میکندوواقعا برازنده است...
اولین بار پیشنهاد اینکه به رهبر انقلاب بگیم "امام" رو شهید بهشتی در مجلس مطرح کردن🌸
البته درمورد امام خمینی☺️
که خیلی ها مخالف بودن، و دلیل بعضیشون هم این بود که ما فقط ۱۲ تا امام داریم و جایز نیست به غیر از این ۱۲ معصوم، به شخص دیگری امام بگیم
⭕️ و با کلمه ی "رهبر" و "آقا" موافق بودن😒
اما این دو کلمه (مخصوصا رهبر) در غرب بار منفی داره
.
.
.
چون با شنیدن این کلمه ایشون را کنار استالین و موسیلینی و هیتلر قرار میدن😊
خیلیا گفتن خب ما میگیم آیت الله، اینجوری بهتره
〰〰〰〰〰〰〰
اما نه این هم باز کلمه ی جامعی نبود
"امام" یک بار معنوی داره
〰〰〰〰〰〰〰
به همین خاطر وقتی میگیم "امام خامنه ای" ، اینطوری ایشون میشن امام امت اسلامی که مسلمان های جهان رو دور خودشون جمع می کنند➰
و از همه مهم تر ، امامتمحوری، امّتگرایی، عدالتگستری، و دوقطبی مستکبرین-مستضعفین اساس تئوری امام خمینی و همینطور امام خامنه ای بود و هست. 😌
خب وقتی ما میگیم رهبر یا آقا،
«امّت» شد «ملّت». یعنی عملاً سیستم ملت-رهبر انگلیسیها را پذیرفتیم و سیستم امت-امامت امام خمینی را کنار گذاشتیم. وقتی «امّت» شد «ملّت»، عناصر امّت یعنی «خواهران و برادران قرآنی» -که وظایفی مثل امر به معروف و نهی از منکر نسبت به هم دارند-، تبدیل شدند به عناصر ملت یعنی «شهروند» و « هموطن».♦️♦️♦️
این پنج کلید واژه رو اومدن کلا در عرصه ی بین الملل تغییر دادن ، که اصلی ترینش همون اولیشه
〰♦️〰♦️〰♦️〰
حالا اینم میگم خواستید بخونید:⬇️
«مستکبرین» و «مستضعفین» را اصلاح کردند و گفتند «مستکبرین» فحش و توهینآمیز است! به جایش بگوییم «قدرتهای جهانی»! خب وقتی گفتی «مستکبرین» باید با آنها «مبارزه» کنی، اما وقتی گفتی «قدرتهای جهانی» باید با آنها «تعامل» کنی. «مستضعفین» را هم کردند «قشر آسیبپذیر»؛ یعنی آدمهای بیعرضهای که خودشان پذیرای آسیباند!
پنج کلیدواژهی قرآنی امام خمینی که اساس گفتمان نهضت اسلامی بود، توسط اونا تغییر پیدا کرد به همان کلیدواژههایی که دشمنان میخواستن.
تا موقعی که کلیدواژههای قرآنی امام خمینی –که رأس آنها امام بودن ولی فقیه است- احیا نشه، هر کاری که بکنیم، وصلهپینه کردنه. 🤦♀
مشکلی که هست هم اینه که همه میگن «دیگران بگن ما هم میگیم!». اصولگراها میگن صداوسیما شروع کنه، ما هم میگیم! صداوسیما میگه ما که از روحانیون نمیتوانیم جلو بیفتیم! روحانیون میگن تا مدیران ارشد نظام خودشون نگن که ما نمیتوانیم جلوی مردم بگیم! مدیران ارشد میگن وقتی جوونای انقلابی هم نمیگن، ما بگیم و هزینه بدیم؟! و...
بعد از فتنه سال 88 یکی از مراجع عظام تقلید، یعنی حضرت آیت الله العظمی نوری همدانی، با صراحت اعلام کرد که اشتباه کردیم و باید از همان اول از ایشان با عنوان «امام خامنه ای» یاد میکردیم
خداوند با فرمان «اطیعوا الله و اطیعوا الرسول و اولی الامر منکم» (نسا، آیه 59)، حاکمیت تشریعی خودش رو از سه راه اعمال کرده و به عبارت دیگه مسیر اطاعت خدا را مشخص کرده. انسان از سه طریق با توجه به شرایط زمانی خداوند را اطاعت میکنه:
الف- اطاعت از پیامبر اکرم(ص) که ولایت مستقیم از خداوند داره «النبی اولی بالمومنین من انفسهم» (احزاب، آیه 6) ❌
ب- اطاعت از امامان معصوم(ع) که ولایت از نبی اکرم(ص) دارن «من کنت مولاه فهذا علی مولاه» ❌
ج- اطاعت از ولی فقیه عادل که در زمان غیبت امام زمان(عج) به نیابت از آن حضرت ولایت امر و امامت امت بر عهده ایشون هستش.❌
در توقیع شریف امام زمان(عج) آمده است: 💚«و اما الحوادث الواقعه فارجعوا فیها الی رواه حدیثنا فانهم حجتی علیکم و انا حجه الله علیهم» 💚
بر اساس دلایل عقلی و نقلی، فقهای جامع الشرایط دارای ولایت و امامت عامه هستند. هر چند امامت خاص از آن رسولان و امامان معصوم(علیهم السلام) هست، لکن از حیث ولایت و امامت در امر اداره جامعه هیچ تفاوتی میان فقیه جامع الشرایط با امام معصوم و پیامبر اکرم(ص) وجود ندارد. معنی ولایت مطلقه فقیه چیزی جز اونچیزی که گفته شد، نیست. ➰
⭕️ حضرت امام خمینی(ره) در کتاب ولایت فقیه (حکومت اسلامی) حقیقت مذکور را چنین بیان میدارند: «اگر فرد لایقی که دارای این دو خصلت(علم به قانون و عدالت) باشد به پا خاست و تشکیل حکومت داد، همان ولایتی را که حضرت رسول اکرم(ص) در امر اداره جامعه داشت، دارا میباشد و بر همه مردم لازم است از او اطاعت کنند. این توهم که اختیارات حکومتی حضرت رسول اکرم(ص) بیشتر از حضرت امیر(ع) بود و یا اختیارات حکومتی حضرت امیر بیش از فقیه است، باطل و غلط است. البته فضایل حضرت امیر(ع) از همه بیشتر است. لکن زیادی فضایل معنوی، اختیارات حکومتی را افزایش نمیدهد. همان اختیارات ولایتی که حضرت رسول و دیگر ائمه (صلوات الله علیهم) در تدارک سپاه، تعیین ولات و استانداران، گرفتن مالیات و صرف آن در مصالح مسلمانان داشتند، خداوند همان اختیارات را برای حکومت فقیه قرار داده است.» ➰(حکومت اسلامی، ص 55)➰