eitaa logo
#من_منتظرم!
891 دنبال‌کننده
7.2هزار عکس
2.8هزار ویدیو
458 فایل
السَّلامُ‌ عَلَیکَ یٰا‌ أبٰاصالِح‌َ الْمَهْدی برای مهدی «عج» خودت را بساز و مهیا کن، ظهور بسیار نزدیک است.⛅🌻 ادامه فعالیت کانال در مُنیل ان شاءالله برای دریافت لینک منیل به شخصی پیام بدید🌱 @Momtahane110
مشاهده در ایتا
دانلود
بحث‌اثبات‌ِرهبرےصرفـٰا برای‌ِاین‌نیست‌کھ‌‌‌چون‌ماتواین‌بحث‌شرکت‌کردیم‌ حضرت‌آقـٰاروقبول‌نداریم‌یاقصد داریم‌باخوندنِ‌ این‌مطالب‌بھ‌حقآنیتِ‌ولآیت‌فقیھ‌پی‌ببریم…! قاعدتان‌ماهـٰا‌کہ‌الان‌اینجآحضورداریم‌از اول‌الحمداللھ‌ولآیٺ‌پذیربودیم‌وَعاشق‌ آقـٰامون((:♥️🌿' این‌خودش‌نمرھ‌یِ‌بزرگی‌ِ کہ‌حـٰاج‌قاسم‌گفتن‌ثمرھ‌اش‌رو‌در آخرٺ‌خواهیم‌داد وصدالبتہ‌مانیزنمیتونیم‌‌نسبت‌بہ‌رهبرِ جمھورےاسلامی‌بی‌تفاوت‌باشیم‌؛
•••|🌸🍃🖇' •• • این‌بحث‌برایِ‌افرادی‌هست‌کہ‌هنوزبہ‌ حقانیتِ‌ولایت‌فقیہ‌ایمان‌ندارن ! وبرای‌بقیہ‌جنبہ‌یِ‌یادآورے‌وتذکردارھ👌🏻‼️ [ این‌دستہ‌افرادهم‌پیش‌بینےمیشہ‌زمـٰانی‌ کہ‌امام‌عصر﴿ارواحنا‌الفداھ﴾ ظھورکنند‌وندایِ‌[هَل‌مِن‌نـٰاصرےینصرنے] بدن این‌افرادمثل‌همین‌زمآن‌برخوردمیڪنند؛ لذازمانی‌کہ‌نایب‌برحق‌آقـٰاروقبول‌ندارن‌؛ آیـٰا خودشون‌‌بیان‌این‌امام‌بزرگوار روقبول‌خواهندداشٺ؟'
• . هرجٰامعہ‌برایِ‌در امـان‌ماند‌ن‌ازهـرج‌ومـرج بهـ‌حکومت‌نیازدارد؛ازاین‌روبہ‌گواھ‌تـٰاریخ همیشهـ‌درتمامےجوٰامع‌بشرۍحکومت وجودداشتہ‌است؛ این‌حکومت‌هاگاهی قبیلہ‌ای‌وگـاھ‌پادشاهی‌و...بودھ‌اسٺ ! معـمولاحڪومت‌هرکشوری‌براساس اندیشہ‌غالب‌مردمٰان‌آن‌کشورشکل می‌گیرد…! بہ‌همین‌سبب‌جامعہ‌یِ‌ایران‌کہ غـٰالب‌شان‌مسلمان هستند؛ این‌درخواسٺ‌ را دارندکہ‌حاکم‌جامعہ‌‌حاکمی‌باشدکہ‌ دستوراٺ‌ِدین‌اسلآم‌رادر جامعہ‌اجراڪند؛
بہ‌عنوانِ‌مثال‌فرض‌کنیم‌مـٰادر تلاش هستیم؛ برایِ‌تیم‌فوتبالےمربی‌مشخص کنیم…! بین‌گزینہ‌هـٰای‌مختلف‌از جملہ(:⇩😅 پرفسور[ آلبرٺ اینشتین ] [ ادیسون ] و [زین‌الدین زیدان] بـٖایدیکی‌روانتخاب کنیم؛ دراین‌صورٺ‌واضح ومبرهن‌است‌کہ عقل‌حکم‌می‌کندشخصی‌انتخاب شودکہ‌ با فوتبال‌آشنـٰایی دارد؛ نہ‌افرادی‌کہ‌‌بآ فوتبال‌بیگانه هستند…! ولایت فقیہ؛ و حاڪم‌بودن‌شخصی‌آشنابردستورات اسلام‌نیزاز همین‌اصل عقلائے برخواستہ‌اسٺ !
|•••‼️ ولایٺ‌فقیہ‌ازآنجـٰامطرح‌می‌شودکہ‌چہ‌ کسی‌حقِ‌حکومت‌کردن‌دارد؟' عدھ‌ای‌می‌گویند(: کسۍکہ‌رای‌بیشتری داشتہ‌بـٰاشد…! عدھ‌ای‌دیگرمی‌گوینـد؛کسی‌کہ‌پدرش پادشاھ‌است‌وَ . .
• . امااسلام‌اعتقـٰآد..دیگرےدارد؛ اسلام‌می‌گوید همان‌طورکہ‌مابایددر عباداٺ‌هایمـٰان‌از خدا پیروی کنیم، در سیاست‌نیز باید از خدا پیروۍنمآییم؛ یعنی‌بایدببینیم‌خدابہ‌چہ‌کسی‌حقِ حکومٺ‌کردن‌دادھ‌اسٺ…! اگر‌زمان پیـٰامبر[ص] بودیم؛ خداوندمتعال‌فرموده‌بود:[ اَلنَّبِیُّ‌اَولَی بِالمُومِنِینَ‌مِن اَنفُسِهِم] یعنےفقط‌پیـٰامبرۖ  حقِ‌حکومت‌کردن‌دارد
•••|⛓🌿' بنابراین‌هرکس‌دیگرۍدر هرکجآیِ‌جھان حکومٺ‌تشکیل دهد؛ حکومتش‌غیر قانونے[طاغوتی] و پیرورے از او‌حرام است! [فردایِ‌قیامٺ‌هم‌او وکسانی‌کہ‌از او پیروےکردند؛ پاسخگو باشند ] امـٰا بعد از پیامبر [ص] چھ‌ کسی حق حکومت دارد؟'
‌•••|🌸🍃 پیامبر [ص] در غدیر خم فرمود(: «مَن کُنتُ مَولاهُ فَهذا علیٌّ مَولاه» [ هرکس‌برمن‌ولایت‌داردعلے[؏] بر او ولایت دارد"! بنابراین‌غیر از حضرت علۍع‌ کسی‌حقِ تشکیل حکومت ندارد و پیروے از غیر امام علۍ؏ برابر اسٺ‌ با مخـٰالفت بآ دستور خدا…! • . امـٰام‌علی﴿ع﴾ اعلآ‌م کردپس از خود کسی جز امام حسن‌-ع‌- حقِ‌حکومت نداردو امـٰآم حسن‌بعدازخودامام‌‌حسین[ع] را مطرح نمود تـا بقیھ امامان !
•••|🔗📜 در دورہ‌هـٰای مختلف؛ خلیفہ‌ها حکومٺ‌ را کہ‌ تنھآ حقِ‌ امامان بود؛ از آنان گرفتند…! و ائمہ‌[علیھ‌السلام] براےپس گرفتن این حق‌کہ خداوندبھ‌ آنـٰان داده بود؛ مبارزاٺ‌ گوناگونے‌متناسب‌با زمانِ‌خود کردند؛ از جملھ(: قیـٰام امام حسین‌ -ع‌- دعاهایِ‌ امام سجاد[؏] پرورش‌شاگرد توسطِ امـٰام صادق‌ع‌وَ . .
. • دلیلِ‌اینکھ‌ خلفـٰا؛ ائمہ‌ (؏) را شھیدمی کردند نیـ‌ز همین‌مسـٰایل سیاسی و ولآیٺ‌ بود…! وگرنہ‌ بہ‌عنوانِ‌ مثـٰال اگر امآم حسین ﴿علیھ‌السلام﴾ کارے بہ‌حکومٺ‌نداشت‌و مشغولِ‌عبادت‌ونصیحت‌می‌شد، نه تنها یزید کاری با امام حسین (ع) نداشت، بلکه براےهدیہ‌وَ‌ جایزھ‌ هم می فرستاد"! بنـٰابراین مسئلھ‌یِ‌ولایٺ‌ امرے است‌کھ‌ اهلبیٺ‌ [؏] در راه آن خون دادھ اند وَ امرکوچکۍنیسٺ‌ لـذا اگر ولایت‌فقیھ ثـٰابت شد؛ زیر سوال بردن آن گناھ‌بسیار بسیـآر بزرگے اسٺ؛ بنـٰابراین از خوانندھ محترم‌تقاضـٰامی‌شود روےاین‌مسئلھ حساس باشد و تعصب را کنـٰار بگذارد؛ چرا کہ‌در دادگآھ‌ الهی، همان طور که از عبـٰاداٺ از مآ‌ سوال‌می کنند؛ از وظایف سیـٰاسی‌مآ در برابر ولآیٺ اھلبیت‌‌[علیھ‌السلآم] نیز سوآل خواهنـدکرد:))
•••|🌿' امـٰا پس از امآ‌م‌حسن‌عسکرے-؏- تنها حضرت مهدی (عج) حق حکومت کردن پیدا کرد، اما ایشان غایب شدند. حال بـٰاید از امآم زمان‌《؏ج》 پرسید(: در نبود شمـٰا مـا از چہ کسی پیروے کنیم و چھ‌ کسی [ تا زمآنِ‌ ظھورِ شمٰا ] حق حکومٺ‌ کردن دارد؟!  همآن‌طورکهـ‌می‌گوییم‌پیغمبر[ص‌] قبل وفـٰاٺ‌ خودباید تڪلیف‌مردم را بعد از خود روشن کند؛ امـٰآم زمان‌[؏ـج] هم زمانی‌کہ‌می خواهد بھ غیبت‌برود؛ باید تکیف‌مردم‌را روشن‌کندکہ‌در دوران غیبٺ؛ از چہ‌کسی وحکومتی‌پیروےکنند؟'
طبق ِ‌حدیث امـام زمان[؏ـج] و احآدیث معصومین‌وهمچنین‌دلایل عقلی؛ تکلیفِ مردم در دوران غیبٺ‌ مشخص‌می‌شود"!   الفـ - دلیل عقلی:دلایل گوناگونی هسٺ‌ کہ‌ما تنھآبھ‌ یکی از آسان ترین آن ها اشارھ‌می کنیم(: ب - اصل تَنَزُّل تدریجی(: اگرنتوانیم بہ‌کار واجبی دست پیدا کنیم؛ بہ‌ نزدیکرتین چیزبہ‌ آن چنگ می زنیم…! ان شاءالله تا جمعه بعد... یاعلی