5.59M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎥 مستند خباثت بیبیسی برای توجیه و عادیسازی خیانتهای انگلیس و پهلوی علیه ایران؛ بحرین باید از ایران جدا می شد!!
⭕️ بیبیسی: بحرین جنبهی سمبلیک برای ایران پیدا کرده بود؛ بحرین سمبل تمام مصیبتهای ایرانیان شده بود!
@man_montazeram
💢اگر فردای روز عاشورا روزنامه ای منتشر می شد ، چه تیترهایی داشت؟
این پوستر اثر محمدصادق پورمیر است که به عنوان پوستر برتر در هشتمین سوگواره هنر عاشورایی انتخاب شد
@man_montazeram
11.27M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔴یکی از بیمارستان های کربلا در شب بعد از عاشورا...🖤
حتی پرستاران هم ماسک ندارند 😍
@man_montazeram
حالاتمامدغدغهۍمنایـنشـدھحسین
ایناربعینڪربلآمیبرۍمـرا..!؟💔
#احوالات
@man_montazeram
چهل پنجاه سال دیگه یه عده عکس اشرف غنی رو میذارن میگن ارتشش ۲۰ سال توسط آمریکا آموزش دیده بود و قدرتمندترین ارتش خاورمیانه رو داشت ولی نخواست خونی ریخته بشه، قهرمانانه کشورو ترک کرد
@man_montazeram
.
تا توی جمع جبهہ چند تا مجرد
می دید می گفت :
« بروید ازدواج کنید ، زندگے فقط
جنگ نیست. باید یادبگیرید برای جنگ های بعدی سرباز تربیت کنین.»
.
#شهیدباکرے🌱
@man_montazeram
♡﷽♡
#رمان_ضحی♥️
✍بہ قلمِ #شین_الف🍃
#29
زندگی کتایون با ما جمعمون رو گرمتر و سرگرمیهامون رو بیشتر کرده بود
اگرچه خیلی هم رو نمیدیدیم!
طبق قراری که تعیین کرده بودیم چهار قرار بعدی شنبه 20 آپریل، شنبه 18 می، شنبه 15 ژوئن و شنبه 20 ژولای بود که خیلی زود اولینش رسید
اونهم درحالی که با شروع امتحاناتم سه روز فاصله داشتم!
تصمیم گرفتم هرچه سریعتر قرار رو برگزار کنیم و بعد تمرکزم رو بگذارم روی درس و این چند هفته مداوم مطالعه کنم
به همین مناسبت صبح روز تعطیل نسبتا زود بیدار شدم و صبحانه ای که خیلی وقت بود هوس کرده بودم درست کردم
داشتم یه همی به حریره ای که درست کرده بودم می زدم که ژانت بالاخره از اتاقش بیرون اومد
قبل از اینکه وارد آشپزخونه بشه بلند گفتم سلام
وارد شد و با لبخند گفت: سلام چرا هیچ وقت نمیذاری من سلام کنم اول!
_ توی دین اسلام سلام کردن هم ثواب داره
با چشم هایی که هنوز اثر خواب توش دیده میشد و گرد هم شده بود گفت:
_ واقعاً؟
_ آره مخصوصاً اونی که اول سلام کنه
_ خب چرا؟
_ چون باعث بهبود و تحکیم روابط اجتماعی و جاری شدن محبت بین آدم ها میشه
فضای زندگی در جامعه اسلامی باید بر پایه محبت باشه
این خیلی مهمه
یکی از ویژگیهای پیغمبر ما اینه که کسی نتونست هیچ وقت اول بهش سلام کنه حتی به بچه ها اول خودش سلام می کرد
_ چه جالب!
بالای سر قابلمه ایستاد و بو کشید: این چیه جدیده؟
_ این حریره بادام
مقوی و خوشمزه البته در اصل غذای بچه هاست ولی من هوس کرده بودم امروز
خندید_ پس باید غذای بچه ها رو بخوریم امروز
_حالا بخور اگه بد بود بعد مسخره کن!
چای رو که حالا دم کشیده بود توی فنجون ها ریختم و صدام رو بلند کردم: پاشو دیگه شاهزاده لنگ ظهره
یا نه میخواید صبحونتونو بیارم تو تختتون؟
ژانت پرسید: راستی امتحان اولت چه روزیه؟
داشتم جوابش رو میدادم که در اتاق باز شد: سخنرانی نکن موفق شدی بیدارم کنی
وارد سرویس شد و منم جوابم رو کامل کردم
...
بعد از صبحانه به ملاحظه امتحان من خیلی زود شروع کردیم
اول هم من؛
_بسم الله الرحمن الرحیم
جزء یازدهم سوره توبه آیه ۱۲۸ وصف پیامبره
خیلی زیباست به حدی که واقعا آدم رو به هیجان میاره
من اولین باری که این آیات رو خوندم با اینکه اصلا توی این فضاها نبودم بی اختیار کلی گریه کردم که واقعاً ممکنه من یه همچین کسی رو داشته باشم توی زندگیم که با سختی من سختی بکشه تمام تلاشش رو بکنه که من رو هدایت کنه نسبت به من مهربان و رئوف باشه برای من دل بسوزونه؟
خب من چرا قبول نکنم چرا باید این محبت رو پس بزنم منم که همیشه دنبال همین میگشتم!
کتایون_ متوجه منظورت نمیشم مگه تو یه خانواده مذهبی نداری مگه از اول مسلمون نبودی؟
لبم رو به دندون گرفتم و ریز خندیدم
چه اشتباه فاحشی!
ناچار توضیح دادم:
_ چرا هم خانواده مذهبی دارم هم از اول توی شناسنامه مسلمان بودم اما تا چند سال پیش در نگاه به اسلام مثل شما بودم یا حتی تند تر از شما
تعجب دوید توی صورتش:
_ چطور؟
_خب... از وقتی که خودم رو شناختم همیشه پر از سوال بودم اما به خاطر اینکه پدر و مادرم ناراحت نشن هیچ وقت سوال هام رو نپرسیدم و این شکاف هی عمیق تر و عمیق تر شد تا این که وارد دانشگاه شدم
فضای جدید دوست های جدید؛
کم کم تغییر کردم
اول ذهنی و درونی و بعد بیرونی
نمیخواستم بیشتر از این توضیح بدم برای همین پل زدم:
_ اما یک اتفاق باعث شد یکم بیشتر دقیق بشم و فکر کنم و تحقیق کنم و بعد کم کم همه چیز رو درک کردم و کنار هم گذاشتم و به یک منطق منظم و کامل رسیدم و قبولش کردم همین...
_ چه اتفاقی؟
_ فعلا برگردیم به بحث حالا شاید یه روزی حوصله داشتم براتون تعریف کردم
داره دیرم میشه!
سوره یونس آیه ۹۲ یه چیزی بگم دربارش
یه محقق فرانسوی که روی بدن مومیایی یکی از فراعنه کار میکرده متوجه وجود املاح نمک درون بدنش میشه که موید غرق شدگیه
قاعدتاً کسی که اینهمه نمک روی سطح پوستش باشه غرق شده و بعد از آب گرفته شده و مومیایی شده و خب غرق شدن یه فرعون خیلی اتفاق نادریه
مهمتر از اون بخاطر غرق شدن این بدن باید فاسد میشده ولی سالم مونده بوده
اون محقق وقتی متوجه میشه به این نکته در قرآن اشاره شده و خداوند تعهد کرده بدن فرعون رو برای آیندگان سالم نگه داده شگفت زده میشه از این اشاره و بعدها با تحقیق مسلمان میشه...*
یه کتاب هم نوشته به نام "مقايسه اي ميان تورات، انجيل، قرآن و علم"
دوست داشتید میتونید بخونید
جزء دوازدهم سوره هود آیه 37
درباره قضیه ساخت کشتی نوح روایتی هست که میگه خداوند وعده عذاب خودش رو مدام به تاخیر میانداخت ۷ سال ۷ سال تاریخ رو تغییر می داد و این باعث شده بود که طرفداران نوح به شک بیفتن و هر بار ریزش میکردن
ژانت_خب چرا باید اینکارو بکنه؟
_چون میخواد ظرفیت قوم رو به سطح یقین رشد بده
این تصمیم ادامه پیدا میکنه تا وقتی که باز اعلام میکنه به نوح که عذاب ۷سال دیگه
عقب افتاده و باید انتظار بکشید و نوح هم به همون تعداد اندک باقیمونده خبر میده
و دیگه هیچ کسی کافر نمی شه و همه این جمعیت اندکی که موندن میگن خب باشه هفت سال دیگه صبر میکنیم
خدا که دروغ نمیگه حتما لازمه
و اونجا خدا اون تاخیر رو ملغی میکنه و همون سال عذاب نازل میشه
خدا فقط منتظر بود این اجتماع به یقین کامل برسه تا لیاقت سوار شدن به این کشتی و درک این معجزه عظیم رو پیدا کنه
برای خدا مهمه کسی که ادعای ایمان میکنه حرف خدا رو باور میکنه یا نه؟
کتایون_خب این ظلم به آدم های خوب و آماده امت نیست؟
_کار گروهی یعنی نمره گروهی
اگر اینجوری نباشه که هیچ وقت رشد اجتماعی صورت نمیگیره هیچ وقت توازن در رشد صورت نمیگیره فقط خوبا رشد میکنن ولی اینجوری خوب ها خوب سازی میکنن
یعنی برای موفقیت ناچارن همراه خودشون دیگران رو هم رشد بدن این تنها راه حداکثری کردن رشده
حالا در مورد آیه ۴۰ وقتی خدا میبینه که تعداد خیلی کمی به حضرت نوح ایمان آوردن و چند جفت از حیوانات فقط قراره درون کشتی باشن چرا دستور میده کشتی به این بزرگی و عظمت رو بسازه؟
شاید کنایه میزنه به اینکه این کشتی برای همه اهل منطقه جا داشت حتی تا آخرین لحظه قبل از نزول عذاب و کسی نمیتونست بگه خدا ما رو رها کرد
این خودشون بودن که نخواستن همراه بشن
آیه ۸۶ این باقیمانده خدا(بقیه الله) چیه که برای مومنین بهتره؟
روش فکر کنید
۱۱۷ خیلی مهمه!
یک جامعه تا زمانی برای خدا ارزش تحمل و فرصت دادن داره که یه عده توش در صدد اصلاح باشن ولی جامعه بی تفاوت به گناه که دیگه امیدی به ایجاد تغییر درش وجود نداره دقیقا همون جامعه ایه که نزول عذاب رو خواهد دید
پس انحطاط جامعه زمانی رخ میده که روحیه اصلاح گری از بین بره و بی تفاوتی حاکم بشه و افراد مصلح رو محجور یا حذف کنن*
آیه ۱۱۹ خدا میفرماید انسانها رو آفریده که با محبت نجاتشون بده!
بعضی جملات قرآن اونقدر زیباست که آدم حیفش میاد عربیش رو نخونه
یعنی همش همینطوره اگر درست بهش نگاه بشه
در زبان اصلیش کلی کد و پیام وجود داره که در ترجمه ها نیست برای همین هم ما عربی رو حتما یاد میگیریم چون زبان قرآنه و قرآن مهمترین داشته ماست
آدم یه فیلم هم می خواد ببینه ترجیح میده زبان اصلی ببینه بعد کلام خدا رو صرفا با ترجمه بخونیم؟! مثل از سر باز کردنه
_ خب چرا عربی؟!
_ بالاخره باید یه زبانی میداشت دیگه که طبعاً بقیه مردم جهان هم باید اون زبان رو یاد می گرفتن همه مردم جهان که یک زبان ندارن درسته؟
اینکه چرا عربی خب پیامبر این دین عرب زبانه مردمشم همینطور نمیتونه به زبان دیگه ای صحبت کنه با مردم خودش اول اونا باید حرفش رو بفهمن تا بعد بخواد دینش رو گسترش بده
اما کلی دلیل دیگه هم داره یکیش کامل بودن زبان عربیه که هر زبان شناسی اینو تصدیق می کنه که با یک کلمه قد یه جمله حرف می زنن برای هر تعبیری کلمه متفاوتی دارن چند نوع فعل برای یک کار استفاده میکنن که هر کدوم تعریف خاص خودشو داره
شما تو همین کتابی که دارید میخونید تعداد واژه های عربی و ترجمه فارسی یا انگلیسیش رو بسنجی متوجه می شی که چقدر کوتاه تره و درنتیجه برای پیامرسانی مناسبتر
بعدم یه آیه دیگه هست که میگه اگر قرآن یعنی معجزه ای که بنا بود نازل بشه به زبان دیگری جز عربی نازل میشد شما عربها دیگه بهش ایمان نمی آوردید ولی بقیه ایمان میارن!
خب این امتیاز ماست...
و خدا به هدایت همه آحاد بشر فکر میکنه
و کلی دلیل دیگه...
سوره یوسف آیه ۶ ببین از منظر قرآن چجوری نعمت بر یک نفر تمام میشه
تمام نعمت یعنی تمام امکانات و استعدادهایی که انسان در اختیار داره با نظر لطف خدا و تلاش خودش هدر نره و کامل استفاده بشه
همون چیزی که همه ما در همه امور دنبالشیم راندمان بالا
حالا از نظر قرآن این نعمت ها کی کاملا استفاده شده؟
وقتی در جهت بندگی خدا قرار بگیره و نهایت کارکردش رو برای یک هدف الهی خرج کنه
چون با این منطق اون تلاش و استعداد هدر نرفته و ذخیره شده برای آخرت فرد
از این جهت بهش میگن تمام کردن نعمت
مثل تبدیل انرژی پتانسیل به انرژی جنبشی بدون هدر رفت!
این نهایت استفاده ایه که انسان میتونه از زمان و امکانات و استعدادهاش بکنه
هر چیزی جز این باشه خسران و ضرر و موجب حسرته
آیه ۱۵ ؛ یوسف با فرمانبرداری از خدا و گناه نکردن در ابتدا اذیت میشه به زندان میافته ولی در نهایت باعث بزرگی و قدرت و شوکت و مکنش میشه اگر اون زندان نبود اون مکنت هم نبود
احوالات انسانها هم همینطوره سختی های مقطعی گاهی مقدمه خیرات خیلی بزرگه منتها ما که کشف و شهودی نداریم از هیچی خبر نداریم صبر هم نداریم فقط ناله میکنیم
تمام این سیر رو باید دید نباید فقط مقطعی نگاه کنی مثل کسی که وقتی ورزش می کنه فقط درد عضله هاش رو حس می کنه اگر خسته شد و رها کرد نتیجه رو از دست داده
ولی اگر تونست تحمل کنه هدفش رو دنبال کنه و اون تمرینات به ظاهر سخت مستمر انجام بده،
اولش سخته بعد کم کم احساس میکنی بدنت داره رو میاد کلی کیف می کنی با تمرینات
این احساس رو در حد بسیار متعالی تر بهت میده
هرچی برنامههای خدا رو پیاده میکنی ادراکت فعال تر میشه حقایق رو با عمق بیشتری درک می کنی چیزهایی که تا قبلش نمی فهمیدی به نوبت برات روشن می شه قشنگ احساس رشد میکنی خیلی جذابه خیلی خیلی!
بگذریم
آیه ۲۴ تا ۲۶ به یه شجره طیبه و شجره خبیثه اشاره میکنه که مفهوم نماد همون جبهه حق و باطله
_ آیه ۳۳ چرا میگه ماه و خورشید را مسخر شما ساخت ما که اختیاری روی اجرام نداریم!
_ یعنی بهشون برنامهای دادم که به درد شما روی زمین بخوره
همین طور هم هست دیگه با محاسبات اپسیلونی همه چیز دقیقاً طوری طراحی شده که حیات بر زمین در بهترین حالت ممکن مقدور باشه و یک عده معتقدن همه اینا اتفاقیه که خیلی هم جالبه!
۵۲ هم یک فراخوان عمومیه که بدون هیچ خط کشی و مرزبندی همه مردم رو دعوت میکنه
خب این خیلی جذابه دیگه شما جایی در جهان سراغ داری که بدون هیچ شرطی همه انسانها رو بپذیره جز دین؟
من الان هر چقدر هم از افتخارات نژادم بگم ژانت که نمیتونه ایرانی بشه یا برعکس من فرانسوی
ولی همه میتونن مسلمان باشن
این امکان برای یکی شدن خیلی جذابه که مردم بهش بی توجهن
این که این گنج مال همه است و هیچکس ازش محروم نیست
هیچکس نمیتونه بگه این امکان رو نداشتم
پس برعکس ادعای عهدعتیق دین خدا تنها راه اتحاد بشره
دینی که تحت لوای امت آحاد بشر رو از همه نوع کنار هم جمع میکنه
و همین هم جذابش میکنه!
جزء چهاردهم سوره حجر آیه ۹
این حفاظت از قرآن در طول تاریخ هم ثابت شده
چون اگر قرآن تحریف شده بود حداقل باید دو نسخه یا چند نسخه ازش وجود می داشت مثل انجیل که الان ۵ نسخه ازش وجود داره
ولی امروز همه جای دنیا همه نوع مسلمان با بیشترین تفاوت هایی که ممکنه داشته باشن قرآنشون یکیه و هیچ قرآن دومی وجود نداره
یعنی از اون تکفیری و وهابی و اون شیعه و سنی همه و همه با وجود این همه تفاوت که دارن قرآن شون یکیه درحالی که خیلی عادی بود با اینهمه تفاوت الان چند نوع قرآن با تفاوت های جزئی داشته باشیم
مثلاً داشتیم قرآن علی قرآن عمر قرآن ابوهریره قرآن ائمه اربعه قرآن صادق قرآن بنی امیه قرآن بنی عباس قرآن ابن تیمیه و...
ولی نداریم خیلی عجیب نیست که با این همه اختلاف ریشه ای قرآن همه فرق یکیه؟
اصلا عجیب نیست یک کتاب تاریخی اینهمه سال تک نسخه ای باقی بمونه؟
جز حراست الهی چی میتونه باشه علتش؟!
چون قرآن معجزه پایدار و آخرین نسخه هدایته باید سالم بمونه و به دست همه ابناء بشر برسه شاید خواستن استفاده کنن!
سوره نحل آیه ۵۷ واضحه که خدا از اینکه بگن دختر داره و نگن پسر داره ناراحت نیست
برای خدا فرقی نمی کنه از ریشه نفی میکنه میفرماید من اصلا فرزند ندارم
قضیه اینه که میگه ببین این ها چطور دینداری می کنن چقدر مسخره
اون چیزی که خودشون دوست دارن رو به خودشون نسبت می دن و دقیقا چیزی که بدشون میاد رو به خدا
یعنی دختر رو برای خودشون نمی پسندن ولی به خدا نسبت میدن که خدا دختر داره
اینه که مسخره است اینه که خدا رو بیشتر از اصل مطلب عصبانی کرده که شما دارید خدا رو با این سنتها مسخره میکنید
آیه ۵۹ هم صراحتا میگه درباره فرزند دختر بد حکم می کنند
یعنی در تولد نوزاد دختر و پسر نباید فرقی قائل شد
ادامه دادم:
آیه ۷۸ حدیثی دارن پیامبر که دنیا رو نسبت به جهان آخرت به شکم مادر و جهان بیرون تشبیه می کنه
جنینی رو فرض کنید که در رحم مادر داره زندگی می کنه
جهانی جز اون فضای کوچک تنگ و تاریک نمیشناسه و نمیخواد هم بشناسه به خاطر همین موقع به دنیا آمدن گریه میکنه
چون احساس می کنه مرده و دنیاش رو از دست داده
احساس بدی پیدا میکنه اما وقتی جهان رو میبینه قطعاً اصلاً قابل مقایسه با جایی که قبلاً بوده نیست و هیچ وقت هم حسرت اون فضای کوچک و تاریک رو نمیخوره
فقط این پل این گذر براش یکم ناشناخته است
بعد از به دنیا آمدن دیگه مشکلی نداره
ولی قبل از به دنیا آمدن هیچ تعریفی از دنیای جدید نداره
چه جوری رشد پیدا میکنه؟
فقط یه بند ناف داره که از مادرش غذا رو میگیره با اون بند ناف و با اون غذا بقیه اجزای بدنش رو رشد میده مثل چشم مثل دست مثل پا
نکتهای که هست اینه که این چشم و این دست و این پا و این اعضا و جوارح هیچکدوم درون شکم مادر برای بچه کاربرد نداره
و اگر توی اون شرایط بهش اختیار بدت ترجیح میده فقط این بند ناف رو قوی کنه که غذای بیشتری بگیره
اصلا براش مهم نیست چشم قوی بشه بزرگ بشه رشد کنه این دست این پا این مو چه می دونم این مغز چون هیچکدوم براش اهمیت نداره
خیال میکنه اینا همه اضافه ست و به درد نمیخوره فقط بند نافه که ارزش داره
اما اگر این اختیار بهش داده میشد و این عمل رو انجام میداد چون بالاخره مجبوره اون دنیای کوچک رو ترک کنه تا ابد که نمیتونه اونجا بمونه؛
موقع به دنیا اومدن تنها عضوی که
به دردش نمی خورد همین بند ناف بود که قطع میشد و بقیه اعضا رو نیاز داشت
اون چشم و اون دست و پا که توی شکم کاربرد نداشته برای روز به دنیا آمدن و این جهان تعبیه شده بود و اینجا کاربرد داشت و باید اونجا رشد داده میشد
و اگر این اتفاق نیفتاده باشه اون بچه معلوله و تا آخر عمر زجر میکشه از اون نقص
رابطه ما با دنیای آخرت هم همینه
ما اینجا فقط روی تمایلات جسمی تمرکز میکنیم و حواسمون نیست که باید روحمون رو قوی کنیم
و وقتی میمیریم دقیقا چیزی که مثل یه دست لباس کهنه ازمون جدا میشه و از بین میره جسمه و این روحه که باید از اون به بعد ادامه حیات بده و با یه روح ضعیف تا ابد علیل و ناتوان باقی می مونیم اگر نفهمیم که باید تمرکزمون رو روی چی بگذاریم و چی رو پرورش بدیم
باید از بند ناف استفاده کنیم چشم و دست و پا رو قوی کنیم نه که به خود بند ناف آویزون بمونیم
آیه ۱۰۵ خدا دروغ رو ام الفساد معرفی میکنه
روی این گناه با وجودی که خیلی نمود ظاهری نداره خدا خیلی تاکید می کنه
چون مسلمان کسیه که همه باید بتونن به قولش اعتماد کنن
فضای اعتماد عمومی خیلی برای خدا مهمه و لطمه زدن بهش گناه بزرگی تلقی میشه
اسلام دینیه که امنیت روانی و اعتبار اجتماعی براش خیلی مهمه
جزء پانزدهم سوره اسراء آیه ۳۱ اشاره به زنده به گور کردن بچه ها داره که خب واضحه که بده
اما کشتن بچه در هر حالتی ظلمه
چون خدا تصمیم گرفته یک موجود پا به این دنیا بگذاره و انسان در مقابل این تصمیم خدا قد علم میکنه سقط جنین هم همونقدر زشته که این کار
در حالیکه هیچ نهاد حقوق بشری هنوز به این بلوغ نرسیده که حقوق این طفل های معصوم رو که بی دفاع ترین هم هستن لحاظ بکنه
کتایون_آخه اونا که چیزی رو حس نمی کنن!
_مشکل ما اینه که فقط فعل رو میبینیم و رصد میکنیم
پتانسیل بالقوه یک جنین خیلی زیاده خود شما هم یه روزی جنین بودی اگر یکی دیگه جات تصمیم میگرفت و ساقطت میکرد الان نبودی که در جایگاه تصمیم گیری قرار بگیری
وقتی خدا تصمیم به وجود موجودی میگیره و تشکیل میشه آیا ساقط کردن اون موجود از حیات مخالفت با خواست خدا نیست؟
یا دستکم محروم کردن یک انسان از حق حیات با همه امکاناتی که در ابدیت و رشد در نظر گرفته شده خودخواهی نیست؟
چطور به خودت اجازه میدی جای کس دیگه تصمیم بگیری؟
شاید تو از زندگی لذت نمی بری ولی اون بتونه حقیقت زندگی رو پیدا کنه و ازش لذت ببره حق نداری به خاطر منافع خودن حق حیات یه موجود بی دفاع رو بگیری!
توی نوعی البته!
هیچ فاکتوری نمی تونه مجوز سقط جنین باشه جز خطر برای مادر
حتی نقص عضو بچه هم نمیتونه دلیل بر سقط باشه خیلی ها میگن که بچه معلول به دنیا بیاد عذاب میکشه بذار بمیره ولی خیلی برداشت سطحی ای از زندگیه
با توجه به این هدفی که از زندگی در اسلام ترسیم میشه هر کسی با هر میزان از نقص عضو هم میتونه این هدف رو دنبال کنه و خدا هم به همون اندازه امکاناتی که بهش داره از اون انتظار داره
ولی قطعا بودن و فرصت داشتن و جاودانه شدن بسیار بهتره از نبودن اصلا قابل مقایسه نیست
کسایی این حرف رو میزنن که فقط جهان ماده رو درک کردن و درکی از جهان معنا و فرصت هاش ندارن
البته دیده میشه خیلی از بچه هایی که نقص عضو دارن خیلی بهتر از خیلی از آدم های سالم زندگی می کنن خیلی مفید تر
اصلا خدا اراده کرده به وجود این انسان جدید در جهان
تو چه میدونی خدا برای چی و چرا خلقش کرده
چه برنامههایی براش داره چند تا ماجرا در تقابل با افراد دیگه میخواد براش بسازه به زندگی چند نفر دیگه مربوط میشه
با چه جرأت و چه اجازه ای دخالت می کنی در امر خدا تو که به اندازه ذره ای از وقایع عالم اطلاع نداری فقط خودتو میبینی
قطع یه رشته فقط قطع همون رشته نیست خودتم نمیفهمی چه ضربه ای به دومیتوی خدا زدی ولی بعدا بهت میگن!
۵۷ میگه کسانی که اینها می پرستن خودشون وسیله ای نزد پروردگار می جویند
وسیله ای هرچه نزدیکتر!
یعنی درسته عیسی نزدیکه ولی نزدیک تر از اون هم وجود داره که به اون توسل میکنه!
خب این نزدیکتر ها کی هستن؟!
ژانت_ میدونم منظورت چیه ولی آخه ما چطور بپذیریم که پیامبر شما از پیامبر ما به خدا نزدیکتره!
_پیامبر ما و شما نداره عزیزم اگر درست نگاه کنی هر دوی اینها پیامبر هردوی ما هستن
اصلاً نباید با اینجور مسائل حیثیتی برخورد کرد باید عقلانی بهش نگاه کرد
کسی که پیامبری خاتم رسل رو بپذیره چیزی رو از دست نداده مثلا اگه مسیحی مسلمان میشه هنوز هم به حضرت عیسی اعتقاد داره حتی بهتر و بیشتر از قبل چون قرآن بیشتر به پیامبران احترام میگذاره
پس چیزی رو از دست نداده بلکه یه چیزی هم بهش اضافه شده
چیزی نگفت و من ادامه دادم:
۷۱ خیلی مهمه
هر گروهی پیشوایی داره که باهاش محشور میشه
این منطق قرآنه
حالا هر مسلمان باید از خودش بپرسه پیشوای من کیه من با کی قراره محشور بشم؟!
سوال مهمیه
آیه ۷۹
آخه کی برای خودش کار اضافی طراحی میکنه؟!