🌀ظهور؛ بالاترین هدف
🔰افراد بزرگوار، عملشان این گونه است که وفاداری خود را در زمان #غیبت بیشتر نشان می دهند تا زمانی که امام حاضر باشند. هدف از آرزوی ظهور او نباید خارج از ظهور حضرت باشد.
زیرا این بالاترین هدف است و هدف های دیگر باید مقدمه رسیدن به این هدف باشد.
شناخت ، نزدیکی و خوشنودی او پایان کارها و آرزوهاست.
المراقبات
حاج میرزا جواد آقای ملکی تبریزی
#مناهج
@Manahejj
🌀جولان آخوندهای قلابی در فضای مجازی
🔰مدتی است که این پیام در کانالها و گروههای مختلف دست به دست میشود. بحث های مختلفی هم پیرامون آن در گرفته است، بی آنکه کسی به هویت و ماهیت این اکانت شک کند.
⛔️اين کاربر فِیک(غیرواقعی،جعلی) است.
📛جریان رسانهای دشمن مدتی است با سواستفاده از تصویر روحانیون در حال انتشار چنین پستهای سخیفی است تا حس تنفر را -هم نسبت به روحانیون و هم نهادهای انقلابی- در مخاطبان ایجاد کند.
#مناهج
#تبلیغ_علیه_روحانیت
@Manahejj
#خبر_فوری
🌀یک روحانی همدانی به ضرب گلوله به شهادت رسید
🔰حجت الاسلام محمد موسوی اصفهانی از اساتید حوزه علمیه همدان در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با تایید خبر حمله مسلحانه به یک روحانی همدانی، گفت: حجت الاسلام مصطفی قاسمی حدود ساعت ۱۲ ظهر امروز از مدرسه علمیه آیت الله آخوند(ره) همدان خارج شد و حدود ۲۰ متر جلوتر از درب مدرسه، توسط سرنشینان یک خودروی پژو ۲۰۶ مورد اصابت دو گلوله کلاشینکف به سر و شکم قرار گرفت که منجر به مرگ او شد.
استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به این که براساس گفته شاهدان عینی، یکی از سرنشینان پژو ۲۰۶ از خودرو پیاده و با اسلحه کلاشینکف به حجت الاسلام قاسمی تیراندازی کرد و او را به قتل رساند.
📌به گزارش خبرگزاری «حوزه» از همدان، براساس گفته سردار کامرانی صالح، فرمانده انتظامی استان همدان، ضارب حجت الاسلام مصطفی قاسمی، از روی اطلاعات پلاک خودرو شناسایی شده است و تلاش برای دستگیری او ادامه دارد.
فرمانده انتظامی استان همدان اظهار کرده که قاتل در اینستاگرام خود اعتراف به قتل این طلبه کرده است. خودرویی هم که قاتل از آن استفاده کرده، متعلق به خودش بوده است.
خبرگزاری حوزه
#مناهج
@Manahejj
🌀 قاتل #روحانی_همدانی در درگیری با ماموران پلیس کشته شد
🔹به گزارش خبرگزاری «حوزه»، پلیس اعلام کرد: با تلاش کارآگاهان پلیس استان همدان، قاتل روحانی همدانی شناسایی و ساعت 5 صبح امروز، در درگیری با ماموران کشته شد.
خبرگزاری حوزه
#مناهج
@Manahejj
🌀شلیک به آخوند
🖋 محسن مهدیان
🔻یکم. یک نفر از اراذل، ظهر دیروز یک طلبه را در مقابل حوزه علمیه همدان مورد اصابت گلوله قرار داد و بعد هم با افتخار در اینستاگرام خبر این جنایت را اعلام کرد. طی دو سال گذشته چند عنوان خبر مشابه داشته ایم. باور کنیم این ماجرا یک حادثه فرعی است؟ ساده انگاری نیست؟
🔻دوم. روز گذشته فیلمی از تعدادی روحانی در حال تمرین شعرهای کودکانه منتشر شد که بلافاصله مورد تمسخر رسانه های ضدانقلاب قرار گرفت. چرا؟ این طلبه ها برای ارتباط تربیتی با کودکان شعر تمرین می کردند، چه نکته ای باعث شده بود ضدانقلاب عصبانی شود؟
🔻سوم. از همان روز اول در ماجرای سیل خوزستان، برخی در داخل و خارج از عمامه به سر گذاشتن طلبه ها حین امداد به سیل زده ها شکایت کردند. چرا؟ علت این دندون قروچه ها چیست؟
ماجرا در نشانه گذاری است. ما در جنگ نشانه ها بسر می بریم. جنگ های نمادی که نیابتی عمل می کنند و دارای یک پشتوانه عمیق مبارزاتی اند.
این روزها با "فراتر از آخوند" مواجهیم.
عبا و عمامه چیست؟ تنها لباس طلبگی؟ لباس دین؟ آیا کارکردی شبیه لباس پزشکی دارد؟ اینطور نیست. لباس دین امروز کارکردی فراتر از یک هویت ساده صنفی دارد.
آخوند درین کشور نماد اسلام سیاسی است؛ بخواهد یا نخواهد.
عبا نشانه ی یک "دین سیاسی" است. همانطور که چادر نیز این روزها فراتر از حجاب است و نشانه "دینداری سیاسی" .
عبا و عمامه نشانه ای بر نصرت انقلاب اسلامی است.
مخالفان این روزهای نماد آخوندی، مخالفان کارآمدی دین سیاسی اند. به همین جهت با اجتماعی شدن طلبه و نزدیک شدنش به متن مردم، دچار حقد و کینه و عصبیت می شوند. ماجرای دندون قروچه های ناشی از منبربدوشی طلبه ها در سیل روشنتر نشد؟
او که به آخوند شلیک کرد، پرده آخرِ همین حقود و دشمنی را تصویر کرد. هرچند این جریان جاهلی نمی داند، این خون هم نماد قدرتست و تماشاگه اسلام سیاسی.
پ.ن: البته در میان جریان آخوندی نیز برخی وحشت زده از خون و آبرو، یا با ترویج اباحه گری در حال فاصله گرفتن از اسلام فقاهتی و "آئین دینداری سیاسی" اند و یا با ترویج فساد سیستمی و ساختاری، مشغول جدا کردن سفره شان از "40 سال اسلام سیاسی". اینان نیز در پس قافله خواهند ماند و چه بسا خسر الدنیا و الاخره. آخوندی که منبرش در خدمت حق نباشد در خدمت ظلم است. هرکه گریزد ز خراجات شاه، جور کش غول بیابان شود.
#مناهج
@Manahejj
🌀جان روحانیت بازیچه یک سلبریتی
1⃣مهناز افشار با انتشار پستی منجر به #تبلیغ_علیه_روحانیت شده.
2⃣دیروز روحانیای با شلیک گلوله به شهادت رسیده.
3⃣برخی گمانهزنیها انتشار آن توئیت را باعث شهادت آن روحانی میدانند.
4⃣اگر تحریک مهناز افشار منجر به آن قتل در عالم خارج نبوده در عوض هزاران روحانی در ذهن مردم به خاطر بازنشر آن توئیت جعلی کشته شدند.
❓سلبریتیها تا کی باید آتشبیار معرکه باشند؛ پس جای پیگیری قضایی کجاست؟
#مناهج
@Manahejj
🌀 بهترین موضوع برای تبلیغ
📝 درآمد؛ پرونده تبلیغ رمضان
🖋 علی مهدوی (سردبیر)
🔹 ایام تبلیغی بهترین فرصت برای ارتباط روحانیت با اقشار مختلف جامعه است. دغدغه جدی هر مبلغی این است که سؤال اصلی مخاطبینش چیست؟ چه موضوعی گرههای ذهنی مخاطب را باز میکند و بیشترین بهرهبرداری از منبر و تبلیغ را در اختیار وی قرار میدهد؟ پرداختن به چه موضوعی، روحیه دینداری مردم را تقویت و امید و باورشان را مستحکم میکند؟ اینجاست که نوبت به اهم و مهم کردن معضلات دینی و فرهنگی مردم میرسد.
🔹 براستی مگر میشود، امروز بدون اصلاح اقتصاد، از مردم انتظار دینداری داشت؟ یادمان باشد تا حرف از اقتصاد به میان میآید؛ نگاهمان به سمت دنیوی بودن این موضوع و تباینش با معنویت رمضان نرود. آخرت و ایمان مردم با اقتصاد گره خورده است. مگر رسول خدا(ص) نفرمود: «کاد الفقر أن یکون کفرا» یا نفرمود: «العِبادَةُ عَشْرَةُ اَجْزاءٍ تِسْعَةُ اَجْزاءٍ فى طَلَبِ الْحَلال»؟ مبلغی که دغدغه و قصد تبیین دین دارد، بدون اعتنا به سؤال و نیاز اساسی مردم، موفقیتی هم دارد؟ امروز اساسیترین مسأله جامعه -که کل کشور را دربرگرفته- اقتصاد است.
🔹 یک دهه است که رهبر معظم انقلاب شعارهایی از جنس اقتصادی را به عنوان شعار سال انتخاب میکنند و این یعنی برای گذر از معضلات کشور -حتی معضلات دینی و فرهنگی- باید از گردنه بحران اقتصادی عبور کنیم. روحانیت نیز موظف است سهم خود را در اقتصاد و به خصوص «رونق تولید» ایفا کند. شاید پرسیده شود: موضوعی اقتصادی چه ارتباطی با تبلیغ -که از اساس امری فرهنگی است- دارد؟
🔹 در جواب باید گفت: هر معضلی در جامعه پیش میآید، هر صنفی متناسب با جایگاه حقوقی خود موظف است برای رفع آن، همت بگمارد. هیچ قشری مؤثرتر از روحانیت برای هدایتگری فرهنگی و تحولات کلی جامعه نیست. اما روحانیون برای اصلاح اقتصاد چه باید بکنند؟! صرفا موعظه مردم؟ ایجاد کسب و کار و ورود مستقیم در اقتصاد؟ یا هدایتگری و تنویر اذهان مردم نسبت به واقعیتها؛ تبیین جایگاه اقتصاد در دین؛ مبارزه با تفکرهای غلط رشدیافته در ذهن مردم؛ ارائه راهکارهای عملی به مردم و...
🌐 به حول و قوه الهی، #مناهج در پرونده جدید به مسأله «تبلیغ رمضان با رویکرد رونق تولید و اشتغالزایی» خواهد پرداخت و ایدهها و محتوای لازم را خدمت مبلغین عزیز اسلام ناب عرضه خواهد کرد.
🔹 همچنین منتظر دریافت یادداشتها، ایدهها، تجربیات و محتوای ارسالی شما بزرگواران هستیم.
#مناهج
#تبلیغ_رمضان
@Manahejj
🌀 چرا درمان اقتصاد در فرهنگ است؟
📝 مشکل اصلی اقتصاد
🖋 هادی چیتساز
🔹 گاهی یک سؤال یا شبهه کوچک، انگیزهای برای تولید یا توسعه باقی نمیگذارد. بنابراین وظیفه اول روحانیت نسبت به اقتصاد، بازکردن گرههای فرهنگی این موضوع است، نه جذب سرمایه یا معرفی انواع کسب و کار.
📌 متن کامل یادداشت در پست بعد
👇👇👇👇👇
🗂 پرونده تبلیغ رمضان با رویکرد رونق تولید و اشتغالزایی
#ویژه_مبلغین
#تبلیغ_رمضان
#مناهج
@Manahejj
🌀 چرا درمان اقتصاد در فرهنگ است؟
📝 مشکل اصلی اقتصاد
🖋 هادی چیتساز
🔹 وظیفه روحانیت نسبت به مشکلات اقتصادی چیست؟ آیا باید روشهای جذب سرمایه و انواع کسب و کار را برای مردم توضیح دهد؟ آیا باید به مسائلی چون تورم، رکود، سیاستزدگی کشور، عدم مدیریت و قوانین سختگیرانه بپردازد؟
🔹 به گفته کارشناسان مسائل اقتصادی، اقتصاد یک پازل بزرگ است که از تکههای بزرگ و کوچک تشکیل شده است و مشکلات نامبرده، تنها تکههای متوسط و کوچک آن هستند.
🔹 تکههای بزرگ این پازل، مسائل فرهنگی هستند، که تا آنها حل نشوند، چرخ اقتصاد چندان رونقی نمیبیند؛ مثل تولید ملی، تبدیل روحیه کارمندی به کارآفرینی، مهارتافزایی بیشتر، اصلاح الگوی مصرف، خرید کالای ملی، ارتقای کیفیت تولید، استفاده بهینه از منابع اولیه، ارتقای انگیزه تولیدکنندگان، همراهی تولید با دانش روز، مبارزه با دلالی، عدم آگاهی از انواع فرصتها و شغلها و... .
🔹 بر فرض بهترین کالای ایرانی تولید شود، ولی هنوز فرهنگ خرید ایرانی جا نیفتاده باشد؛ یا تولید بر اساس دانش روز نباشد، آیا میتوان به اقتصاد مطلوب رسید و امید به رقابت در دنیای امروز داشت؟
🔹 تا وقتی فرهنگ عافیتطلبی و کار کمتر، یک شبه پولدار شدن، روح تجملگرایی، عدم روحیه شکستپذیری ، اصلاح نشود، میتوان اقتصادی در سطح ملی و جهانی داشت؟
جالب است، مردم ما چشم به اقتصادهایی چون ژاپن و آلمان و چین دارند، اما از سبک اقتصادی و روشهای آنها بیخبرند. مثلا نمیدانند ژاپنی جماعت به کار زیاد، آلمانی به نظم و انضباط و چینی به بالابودن ساعت کار مفید مشهور است. یا نمیدانند همانقدر که داشتن سرمایه در ایجاد کسب و کار مهم است، تجربهاندوزی و بهروزبودن هم شرط لازم است.
🔹 گاهی یک سؤال یا شبهه کوچک، انگیزهای برای تولید یا توسعه باقی نمیگذارد. بنابراین وظیفه اول روحانیت نسبت به اقتصاد، بازکردن گرههای فرهنگی این موضوع است، نه جذب سرمایه یا معرفی انواع کسب و کار. فرهنگ که اصلاح شود، اقتصاد به ثبات خواهد رسید و چرخ تولید خودبهخود میچرخد.
〰〰〰〰〰
🗂 پرونده تبلیغ رمضان با رویکرد رونق تولید و اشتغالزایی
#ویژه_مبلغین
#تبلیغ_رمضان
#مناهج
@Manahejj
13.94M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 موانع فرهنگی اقتصاد
🎥 نقش تبلیغ در رونق تولید و اشتغالزایی
🎙 رهبر معظم انقلاب(دام ظلهالعالی)
❓ظرفیت کشور برای پیشرفت، بیش از اینهاست؛ چرا استفاده نکردیم:
1⃣ عدم باور به کارآمدی نسل جوان
2⃣ غفلت از ثروتهای عظیم انسانی و طبیعی کشور
3⃣ کمکاری و تنبلی
4⃣ اعتماد به نسخه بیگانگان
5⃣ سیاستهای بانک جهانی...
6⃣ قبیلهگرایی سیاسی
7⃣ عدم مبارزه جدی با فساد
8⃣ اتکای کشور به نفت
9⃣ عیوب اساسی در سبک زندگی مثل: خرید #کالای_خارجی
〰〰〰〰〰
🗂 پرونده تبلیغ رمضان با رویکرد رونق تولید و اشتغالزایی
#تبلیغ_رمضان
#مناهج
@Manahejj
🌀 کارکرد داستان در تبلیغ
📝 داستان، محرک رونق تولید و اشتغالزایی
🖋 علی مهدوی (سردبیر)
🔹 جذابترین ابزار برای هدایت ذهن و تخیل مخاطب، «داستان» است. داستان، میانبرترین راه برای اقناع و همراه کردن مخاطب است.
🔹 برای موضوع رونق تولید و اشتغالزایی، چه از جهت تهییج مردم برای غیرت ملی و تقابل با کالای خارجی؛ چه تقویت روحیه در جنگ اقتصادی و چه ایجاد انگیزه برای کارآفرینی، نباید از کارکرد داستان غافل شد.
📌 متن کامل یادداشت در پست بعد
👇👇👇👇👇
#داستان
#تبلیغ_رمضان
#مناهج
@Manahejj
مناهج 🇵🇸🇮🇷
🌀 کارکرد داستان در تبلیغ 📝 داستان، محرک رونق تولید و اشتغالزایی 🖋 علی مهدوی (سردبیر) 🔹 جذابترین اب
🌀 کارکرد داستان در تبلیغ
📝 داستان، محرک رونق تولید و اشتغالزایی
🖋 علی مهدوی (سردبیر)
🔹 بیراه نیست اگر بگوییم: جذابترین ابزار برای هدایت ذهن و تخیل مخاطب، «داستان» است. داستان، میانبرترین راه برای اقناع و همراه کردن مخاطب است. به علاوه اینکه شاید مطالب و اطلاعات راحت فراموش شوند؛ اما داستانها در ذهن مخاطب ماندگار خواهند بود و در صورت جذابیت، مخاطب داستان را برای دیگران تعریف خواهد کرد و بدین ترتیب تأثیر تبلیغ، تصاعدی خواهد بود.
🔹 برای موضوع رونق تولید و اشتغالزایی، چه از جهت تهییج مردم برای غیرت ملی و تقابل با کالای خارجی؛ چه تقویت روحیه در جنگ اقتصادی و چه ایجاد انگیزه برای کارآفرینی، نباید از کارکرد داستان غافل شد. حکایت مجتهدی که یک قرن پیش تنها با راه انداختن یک شرکت نساجی، سفارتخانههای انگلیس و روسیه را به وحشت و رعب ورشکستگی انداخت. حکایت مردی که با تنها با یک ژیان و در اختیار داشتن یک سالن کوچک و تعداد کمی نیرو، امروز رییس یکی از بزرگترین صنایع غذایی کشور (بهروز) است؛ داستان راهاندازی کارخانجات چرخ خیاطی کاچیران و هزاران حکایت دیگری که مردم را از کنج عزلت و راحتطلبی و نقزدنهای بیهوده، به سوی کارآفرینی، رونق تولید، خرید کالای ایرانی و مهارتافزایی بیشتر سوق میدهد.
🔹 بیجهت نیست که خداوند متعال در قرآن کریم چه برای انگیزهسازی و چه برای انذار از داستان استفاده میکند. داستان، مخاطب را از عالم واقعی خود جدا میکند و در ساحت خیال به عالم داستانگو میبرد؛ وقتی مخاطب با عبرتگیری از نکات داستان و تقویت اراده به عالم واقعی خود برمیگردد، تصمیم به تغییر میگیرد؛ چون دیگر خیلی از غیرممکنها را ممکن و خیلی از نادانستهها را میداند و میفهمد.
🔹 نکته دیگر اینکه هرچه از داستانهای امروزی و عینی استفاده کنیم، تاثیرش در مخاطب بیشتر خواهد بود؛ تا داستانهای کهن. کما اینکه سیره شهدای معاصر تأثیرگذاری بسیار بیشتری در مردم دارد تا حکایت دیگر شهدا.
#داستان
#تبلیغ_رمضان
#مناهج
@Manahejj