eitaa logo
مناهج 🇵🇸🇮🇷
19.6هزار دنبال‌کننده
3.4هزار عکس
1.3هزار ویدیو
177 فایل
﷽ 🌀 نگرش‌ها و دغدغه‌های حوزه و روحانیت 🌐 Manahejj.ir 📠 ارتباط با سردبیر: 🆔 @Manahejj_Admin 📻 رادیو مناهج: 🎧 @Manahejj_Radio 💳 جهت حمایت مالی از مناهج: به ادمین پیام بدهید... ⛔️ تبلیغ و تبادل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌀 استاد احمد فرخ فال 🔸 حجت الاسلام احمد فرخ فال متولد مهرماه ۱۳۳۷ ش است. وی از كودكی توسط پدر با قرآن كريم و تاريخ اسلام و أنبياء، آشنا شد و بعد از تحصيلات عمومي در حالي كه معلم قرائت قرآن بود تصميم گرفت وارد حوزه علميه شود. تحصيلات حوزوی را در سال ۱۳۵۴ در اصفهان شروع نمود و از سال دوم، پايه های تحصيلی گذرانده شده را آغاز نمود. با پيروزی انقلاب اسلامی برای تحصيل به حوزه علميه قم مهاجرت و دروس حوزه را نزد اساتيد قم گذراند. در از درس آیات عظام وحيد خراسانی، جواد تبريزی و فاضل لنكرانی بهره برد. در قم را از سيوطی و مغنی آغاز و سپس تدريس لمعه و رسائل و مكاسب را بصورت خصوصی آغاز نموده و درسال ۱۳۸۰ تدريس كفايه الاصول را به صورت عمومی در مدرسه فيضيه آغاز كرد. ♨️ سابقه جبهه و مبارزاتی: وي دارای هفت ماه جبهه بوده و در سال ۱۳۵۹ در جبهه دارخوين خوزستان مورد اصابت گلوله از ناحيه فک و گردن قرار گرفت. 🔹 سوابق مسؤولیت در حوزه: در سال ۱۳۶۹ در معاونت آمار و بررسی مشغول شد و پس از دوسال، با حفظ سمت آمار، به‌عنوان معاون حوزه‌های علميه شهرستان ها معرفی گرديد. در زمان مديريت آيت الله مقتدايی، مأموريت تفكيک صف حوزه از ستاد به‌عهده وی گذارده شد و سپس در سال ۱۳۹۰ به عنوان مدير حوزه علميه استان قم منصوب گرديد. همچنین مسئوليت مجمع عمومی اساتيد سطح عالی و خارج جامعه محترم مدرسين طی دو دوره، توسط اساتيد به او واگذار گرديده است. 📚 تأليفات: حكم الغنا والموسيقي حكم النظر والتستر الاطعمة و الاشربة في الفقه الاسلامي دانسته‌ها و بايسته‌ها در حرمين شريفين @Manahejj
🌀 حوزه علمیه و پاسداری از عناوین حوزوی 📝 بی ضابطه بودن عناوین حوزوی 🖋 حجت الاسلام والمسلمین محمد استوار میمندی، مدیر حوزه علمیه استان فارس 🔸 دو سال پیش وقتی قرار شد به عنوان خدمتگزار حوزه علمیه استان فارس به شیراز عزیمت کنم خدمت حضرت استاد شب زنده دار دام ظله رسیدم، یکی از توصیه‌های ایشان این بود که «در اطلاق عناوین حوزوی مراقبت بیشتری کنید». 🔹 عناوین دانشگاهی چون برگرفته از مدارک مصوب و تعریف شده دانشگاه است به همین دلیل شفافیت بیشتری دارند؛ اما از آنجا که در عرف حوزه‌های علمیه اطلاق عناوین، مترتب بر مدارک حوزوی نیست بلکه مترتب بر رتبه‌های علمی افراد است به همین دلیل تطبیق عناوین حوزوی بر افراد شفافیت لازم را ندارد چون علمیت در افراد مختلف مراتب متفاوتی دارد و تشخیص کارشناسان حوزوی نیز در علمیت افراد چه بسا با یکدیگر مقداری تفاوت داشته باشد. 🔹 البته ذکر این نکته لازم است که معانی لغوی عناوینی چون حجة الاسلام، حجة الاسلام و المسلمین و یا آیت الله معانی بسیار عمیق و بلندی دارد که چه بسا با معانی اصطلاحی و متعارف آن فاصله داشته باشد، ♨️ لکن نسبت به همان معانی متداول نیز ضابطه روشنی وجود ندارد به همین دلیل در برخی از اوقات برای عده‌ای از افراد از عناوینی استفاده می‌شود که نشان از بی‌ضابطه بودن عناوین حوزوی است، از این رو با اینکه ضابطه مشخصی توسط نهادهای رسمی حوزوی برای این عناوین قرار داده نشده است لکن جهت روشن شدن مقام، تعریفی تقریبی از این عناوین ارائه می‌گردد؛ 1️⃣ «ثقة الاسلام»: طلابی که بهره ای از فضل دارند اما هنوز ملبس به لباس روحانیت نشده‌اند. 2️⃣ «حجة الاسلام»: فضلایی که ملبس به لباس روحانیت شده‌اند و در مدارج میانی علمی مشغول به تحصیل هستند و یا در همان مدارج متوقف شده‌اند و به امور دیگری مرتبط با شئون روحانیت مشغول شده‌اند. 3️⃣«حجة الاسلام و المسلمین»: آن دسته از اساتید و عالمان حوزوی که مدارج بالای تحصیلی را طی کرده‌اند و آثار علمی اعم از کتاب، مقاله، تقریرات و یا کرسی‌های درسی معتبر دارند و به مراحل اجتهاد در علوم مختلف حوزوی نزدیک شده‌اند (مجتهد متجزی). 4️⃣ «آیت الله»: آن دسته از عالمانی که به مراحل بالای علمی به خصوص در رشته فقه رسیده‌اند و در فرایند کسب اجتهاد، مجتهد مطلق شده‌اند و چندین سال سابقه تدریس درس خارج فقه و اصول و تدوین کتاب و تحقیق و پژوهش‌های عمیق در رشته‌های مربوطه را در کارنامه علمی خود دارند. 5️⃣ «آیت الله العظمی»: این عنوان مختص به مراجع عظام تقلید است یعنی کسانی که علاوه بر داشتن رساله‌های عملیه به مقام مرجعیت جامعه شیعی نیز رسیده‌اند. 🔺 تعاریف فوق اگر چه ممکن است از منظر برخی از بزرگان حوزه قیود سختگیرانه‌تری نیز داشته باشد اما آنچه که مهم است این است که در استفاده از عناوین حوزوی به ویژه عنوان «آیت الله» باید دقت بیشتری به خرج داد و در این میان حوزویان باید نسبت به پاسداری از این عناوین دقت بیشتری به خرج دهند. @Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 توصیف علامه حسن زاده از زبان آیت الله ممدوحی 🔹 جملاتی از مرحوم آیت‌الله ممدوحی شاگرد برجسته ایشان درباره علامه بشنوید. @mamduhi_ir @Manahejj
🌀 نماز لیله الدفن علامه حسن حسن‌زاده آملی فرزند عبدالله فراموش نشود کیفیت نماز شب اول قبر پس از تکبیره الاحرام در رکعت اول، سوره فاتحه الکتاب(حمد) و سپس آیت الکرسی را خوانده میشود. در رکعت دوم نیز سوره فاتحه الکتاب(حمد) سپس ده مرتبه سوره قدر (انا انزلناه) خوانده شود. پس از تمام شدن نماز بگوید: « اللهم صل علی محمد و آل محمد و ابعث ثوابها الی قبر فلان » که به جای کلمه فلان، نام میت و پدرش گفته شود. @Manahejj
👓 کسانی که مدام آیه يأس می‌خوانند از ! پاداش دنیایی شما همین شماست!! ❗️یادتان باشد از این لحظه تا واپسین دم حیات موظف هستید و باید کار کنید.جواب و جزای این کار کجاست؟هم در دنیا و هم در آخرت. در دنیا هم شما پاداش اینکار را می بینید. پاداش دنیایی شما همین نشاط و شماست!! 🔹 کار به انسان امید و نشاط میدهد و انسان را خوشبین می کند آنهایی که نمی کنند امیدهم ندارند. این افرادِ آیه یأس خوان را در گوشه و کنار کشور شاید دیده اید، اینهایی که حرفشان حاکی از یاس و دلسردی است اینها از بیکاریست ❗️ و چون کار ندارند و حرکت نمی کنند مأیوس هستند و در رسیدن به منزل هم امید ندارند. @HozeTwit
🌀 حکم انتصاب دکتر پیمان جبلی به عنوان رییس جدید سازمان صدا و سیما بسم الله الرّحمن الرّحیم 🔹 جناب آقای دکتر پیمان جبلّی دام‌توفیقه با پایان یافتن دوره‌ی مسئولیت پر تلاش جناب آقای دکتر علی‌عسکری که کوشش خستگی‌ناپذیر و دلسوزانه‌ی آن مدیر مؤمن و با اخلاص را به همراه داشت، جنابعالی را که از صلاحیت دینی و انقلابی، و تخصص و تجربه‌ی طولانی در مدیریت‌های سازمان صداوسیما، و آگاهی از ماهیت و عملکرد و وظائف رسانه‌ی ملی برخوردارید، برای یک دوره‌ی پنج‌ساله به ریاست آن سازمان منصوب میکنم. 🔹 رسانه‌ی ملی، دانشگاهی برای ارتقاء سطح آگاهی و معرفت عمومی، و آوردگاهی برای مقابله با امواج خصمانه‌ی تحریف و تفتین، و آسایشگاهی برای بهره‌مندی چشم و دل همگان از جلوه‌های زیبائی و هنر، و قرارگاهی برای پراکندن امید و نشاط در فضای عمومی کشور است. ✅ هدایت فرهنگی، تقویت روحیه و احساس هویت ملی و انقلابی، ترویجِ سبک زندگی اسلامی- ایرانی، و افزایش همبستگی ملی، در شمار اولویت‌هائی است که باید با ارتقاء سرمایه‌ی انسانی و رشد کیفی برنامه‌ها و بهره‌گیری از ابتکار و با تلاش شبانه‌روزی به آن دست یابید ان‌شاءالله. 🔹 وظیفه‌ی خود میدانم که از تلاش خستگی‌ناپذیر جناب آقای دکتر عسکری در مدت مسئولیتشان که حقاً در خور تقدیر است، صمیمانه تشکر کنم و جنابعالی را به بهره‌مندی از طرحهای بلندمدت و ناتمام دوره‌ی ایشان توصیه نمایم. توفیقات جنابعالی را از خداوند متعال مسألت میکنم. 🖋 سیّدعلی خامنه‌ای 📅 ۷ مهر ۱۴۰۰ @Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 حکایت جوان فرانسوی که طلبه و عاشق شهادت شد 🎥 شهید کمال کورسل 🗺 از فرانسه تا قم 🕌 از مسیحیت تا اسلام و تبعیت از و شهادت در عملیات مرصاد @Manahejj
🌀 سامانه ثبت‌نام اینترنت به اساتید و طلاب و دانشجویان 🔸 بسته هدیه اساتید با حجم ۶۰ گیگابایت ، معلمان با حجم ۴۰ گیگابایت و دانشجویان و طلاب با حجم ۳۰ گیگابایت برای بازه زمانی شش ماهه پیش بینی شده است. 🔹 همچنین با حمایت وزارت ارتباطات، اینترنت سامانه شاد در تمام اپراتورهای همراه رایگان است. 🔻 مهلت ثبت‌نام حداکثر 7 روز و بر اساس رقم آخر کدهای ملی به شرح زیر می‌باشد: 1⃣ چهارشنبه 1400/7/7 - فقط کدهای ملی با رقم آخر 0 و 1 و 2 2⃣ پنج‌شنبه 1400/7/8 - فقط کدهای ملی با رقم آخر 3 و 4 و 5 3⃣ جمعه 1400/7/9 - فقط کدهای ملی با رقم آخر 6 و 7 و8 و 9 ✅ لینک دریافت هدیه: https://ictgifts.ir @Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 ماجرای جالب "یک شکل هندسی" از زبان علامه حسن‌زاده آملی(ره) 🔹 عظمت خواجه نصیرالدین طوسی در علوم حوزوی و علوم ریاضی و هیأت و مهندسی @Manahejj
47.26M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🌀 سرگذشت خود گفته آیت الله علامه ذوالفنون حسن زاده آملی قدس سره 🎥 توضیح درباره برخی آثار، در سال ۱۳۷۹ 🔸 بزرگانی داشتیم که ذوالفنون بودند مثل علامه شعرانی که غیر از علوم مرسوم حوزوی، طب و ریاضی و هیأت و تفسیر نزد ایشان خواندیم. ✅ اولین آثار: تصحیح نصاب الصبیان، تصحیح گلستان سعدی، تصحیح کلیله و دمنه به همراه ترجمه دو باب از آن، تصحیح خزاین مرحوم نراقی ✅ برخی از دیگر آثار: «عیون مسائل نفس» ۶۶ موضوع درباره معرفت نفس است که درباره روانشناسی بحث شده است. «یازده رساله فارسی» در موضوعات گوناگون «انسان و قرآن» «شرح نهج‌البلاغه» در پنج جلد 🔺 «فصل الخطاب فی عدم تحریم کتاب الله» که ثابت کردیم حتی ترتیب سور قرآنی که دست مسلمانان است همان قرآنی است که بر پیامبر نازل شده است بدون هیچ کم و زیاد. «انسان کامل از دیدگاه نهج‌البلاغه» «الهی نامه» «نهج الولایه» «صد کلمه در معرفت نفس» «رساله وحدت نزد عارف و حکیم» «کلمه علیا در توقیفیت اسماء» ♨️ یکی از دروس رسمی حوزه های علمیه ریاضیات بود در تمام ابواب که آثار بنده درباره ریاضی: «دروس معرفة الوقت و القبلة» «دروس هیأت» 🔺 «رساله ای به زبان فرانسه روز، درباره تانژانت نوشته ایم» و ... @Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 تاثیر انقلاب اسلامی ایران خیره کننده بود 🔹 شیخ زکزاکی در بخشی از گفتگوی اختصاصی خود با پرس تی‌وی در خصوص تاثیر گسترده انقلاب اسلامی ایران سخن گفت و افزود بعد از انقلاب اسلامی ایران برخی از دانشجویان کمونیست نیجریه کمونیسم را رها کرده و فعال مسلمان شدند. @HozeTwit
📠 انعکاس نظر طلاب و اساتید 🔖 موضوع: بلاتکلیفی طلاب مبلغ طرح امین در استخدام آموزش و پرورش 💬 کادر حوزه خواهران: 🔸 بنده از کادر مدرسه علمیه خواهران هستم. چندماه پیش بحث ثبت نام در طرح امین و شرکت در آزمون استخدامی آموزش و پرورش بود. ‼️ و از سوی مسئولین حوزه های علمیه خواهران، به شدت دانش آموختگان رو تشویق کردند که در آزمون شرکت کنند، ما هم با اینکه کادر مدرسه بودیم و بعضی از خواهران معاونت و بعضی همکار و بعضی اساتید بودند با تشویق مسئولین در این آزمون شرکت کردیم. 🔻 با اینکه چند هفته هست که نتایج آزمون زده شده و اسامی قبول شدگان اعلام شد وزارت آموزش و پرورش هیچ برنامه ای برای جذب نیروهای طرح امین ندارد ‼️ و از طرف دیگر به حوزه های علمیه خواهران نامه زده شده که با قبول شدگان طرح امین همکاری نکنید و از اونها برگه ی بگیرید. 🔻 ما با حوزه قرارداد یکساله بسته ایم و تا فروردین 1401 هم قرارداد ما زمان دارد. ❓سوال من این است وقتی آموزش و پرورش هنوز ما رو جذب نکرده و هیچ برنامه ای فعلا برای جذب قبول شدگان طرح امين ندارد چرا مرکز مدیریت باید به این راحتی عذر ما رو بخواهد. حقوق ما از کارگرها هم کمتر است و اکثر ما به خاطر مشکلات مالی قسط چندین وام رو داریم میدیم. به نظرتون از لحاظ شرعی اشکال نداره کادر مدارس خواهران رو بیرون کنند اونهم وقتی هنوز شش ماه از قراردادشون باقی مونده. روز اول به ما گفتند آزمون شرکت کنید چون به عنوان مبلغ مسئولیت دارید و مدارس سنگر دوم شما هستند اما امروز به ما میگند شما نسبت به حوزه کم لطفی کرده اید و منافع شخصی خودتون رو بر حوزه ترجیح داده اید. 🔻 سخته نیرویی ده سال سابقه ی کار در حوزه خواهران رو داشته باشه و الان به این راحتی بگند استعفا بدید اونم برای طرحی که هیچ چیزش معلوم نیست و گفتند تا مهر سال 1401 هیچ برنامه ای از طرف آموزش و پرورش برای این قبول شدگان وجود نداره. 📌 مناهج: تابحال چندین نفر از طلاب طرح امین چنین مطالبه ‌ای را برای رسانه حوزوی مناهج ارسال کرده‌اند و نمی‌دانند تکلیف آنها چه خواهد بود. امیدواریم مسؤولین مربوط نسبت به این دغدغه و مطالبه، پاسخگویی و اقدامات لازم را داشته باشند. @Manahejj
مرز ارمنستان.pdf
19.52M
🌀 دلیل رزمایش دفاعی ایران کناره رود ارس 🔺 آنچه باید از مناقشه اخیر ما با کشور آذربایجان دانست را در فایل بالا بصورت کوتاه و ساده بخوانید. 🔺 اسرائیل و ترکیه بوسیله کشور آذربایجان چه نقشه شومی در سر دارند؟ @Manahejj
🌀 برنامه برخی علما و شیفتگان حضرت حجت ارواحنا فداه 👤 حجت الاسلام و المسلمین جعفر ناصری 🔸 برخی علما و شیفتگان حضرت بقیة‌الله روحی له الفداء نماز امام زمان سلام الله علیه را جزء برنامه‌های روزانه خود می‌دانسته‌اند‌. دست کم، خواندن این نماز هفته‌ای یک‌بار -در روز - نباید فراموش شود. @Manahejj
متن اعتراض یکی از طلاب پایه هفت انتقالی به قم.pdf
92.1K
🌀 نامه سرگشاده یک طلبه به آیت الله اعرافی 📝 گلایه و گزارشی از بروکراسی پیچیده در مسیر «یک طلبه پایه هفت و انتقالی به قم» برای وصل شهریه ✅ درخواست برای ایجاد روندی بهتر و سریع‌تر برای وصل شهریه @Manahejj
احترام به بزرگان توصیه مرحوم امام .mp3
865.9K
🌀 احترام بزرگان محفوظ باشد 🎙 درس آیت الله سبحانی از امام راحل قدس سره درباره لزوم احترام به بزرگان 🔸 آیت‌الله جعفر سبحانی در جلسه ششم درس رجال خود در سال ۱۳۶۵، هنگام نقد مرحوم قهپایی فرمود: به خاطر حفظ احترام نگفتیم صحیح نیست، احترام بزرگان را باید حفظ کرد. 🔹 من درس امام را می‌نوشتم روزی مطلبی را از مرحوم آیت‌الله حائری نقل کردم، امام به ایشان اشکال داشت و من در مقام نوشتن، نوشتم «والظاهر انه فاسد»، 🔹 همه جزوه من را ایشان مطالعه می‌کردند دیدم زیرش نوشته‌اند «همه جا احترام مشایخ محفوظ باشد» و خط زدند و نوشته بودند «انه غیر تام». ✅ و لذا از آن زمان که سال ۱۳۷۳ قمری بود دیگر درباره مشایخ واژه «وهو مردود و هو فاسد» را نمی‌گوییم و خیلی بخواهیم جسارت کنیم می‌گوئیم «والظاهر انه غیر تام». 📌 مناهج: یکی از مواردی که طلاب جوان همیشه باید توجه داشته باشند حفظ حرمت و احترام بزرگان است. @Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 حوزه و روحانیت باید مستقل بماند 🎥 نظر امام خمینی درباره استقلال حوزه، از زبان شهید مطهری 🔹 روحانیت حتی در دوره حکومت اسلامی باید مستقل بماند و مثل روحانیت اهل تسنن حکومتی نشود. 📌 مناهج: امام خامنه‌ای نیز با جدیت بر همین نظر مصمم ماندند و هیچ‌گاه پیشنهادات و نظرات مبتنی بر وابسته شدن حوزه‌ها به حکومت را نپذیرفتند. البته این استقلال، با استقلالی که سکولارهای حوزوی همیشه آن را تعقیب کردند از زمین تا آسمان تفاوت دارد؛ آنها نمی‌خواهند حوزه حامی و پشتیبان فکری و تئوری حکومت باشد، در صورتیکه حوزه مادر نظام است و اسلامی‌ماندن و اسلامی‌تر شدن نظام در گرو حمایت‌های فکری و علمی حوزه‌های علمیه است. @Manahejj
🌀 علامه حسن زاده چگونه از امام خمینی حمایت کرد؟ 📝 پیشنهاد حق‌التدریس سنگین شریعتمداری به علامه 👤 حجت الاسلام حسین زاده از شاگردان مرحوم علامه 🔸 از خود علامه شنیدم که در طول زندگی تحصیلی همان زمانی که در خانه مشترک زندگی می کرد در توصیف فقر و بی پولی خود می گوید که نمی توانست برای همسرش یک پیراهن خریداری کند که در همان دوران از طرف مدارس آیت الله شریعتمداری پیشنهاد تدریس فلسفه به ایشان می شود که در ازای هر درس هزار تومان به علامه هدیه و دستمزد بدهند؛ این مبلغ در پیش از انقلاب می‌توانست زندگی را به شدت متحول کند. 🔹 علامه این پیشنهاد را قبول نمی‌کند که من از علامه پرسیدم چرا؟ ✅ علامه گفت: اگر در مدارس آقای شریعتمداری تدریس فلسفه می کردم حاج آقا روح الله تضعیف می شد؛ چقدر مرید امام بود که فقر و نداری را تحمل کرد تا انقلاب و امام تضعیف نشود؛ علاقه زیاد ایشان به نظام و رهبری را شاهد بودم. @Manahejj
🌀 برنامه ترور علامه حسن زاده! 📝 به جرم ابراز نظر درباره معاد جسمانی!! 🖋 محمود اسعدی، دبیر همایش چهره‌های ماندگار 🔸 گرچه رقت انگیز اما شایسته تأمل است. [علامه به من] گفتند: تو آمده‌ای زندگی مرا تصویر کنی، اما من یاد دو نفری افتادم که‌ چندی پیش از ۱۲۰۰ کیلومتر دورتر به قصد کشتن من به قم آمده بودند! وقتی تعجب مرا دید زمزمه کرد: بله به قصد قربت! بالای پشت بام دستگیرشان می‌کنند. ❗️با خود گفتم چرا باید نقشه قتل مرا بکشند؟ خواستم آنها را ببینم... آوردندشان... پرسیدم آقاجان! شما به چه جرمی می‌خواستید مرا بکشید؟ ♨️ دو جوان بودند با چهره‌های معصوم... با کمال سادگی و صداقت گفتند: «نوشته شما در باب معاد جسمانی قتل شما را واجب می‌کند! ما هم به قصد قرب الهی می‌خواستیم چنین کنیم» 🔹 نمی‌دانستم چه بگویم؟ چهره علامه غرق نور بود انگار هنوز داشت برای آنها دعا می‌کرد... خدایش بیامرزاد. 🔹 [این دو جوان] متشرعانی! بودند که ظاهرا از مشهد برای انجام تکلیف شرعی آمده بودند! ریشه فکری قضیه را خودتان پیدا کنید! @Manahejj
🏴 رحلت پیامبر اکرم صلوات الله علیه وآله وسلم و شهادت دومین نور ولایت، صاحب کرامت و شفیع قیامت، امام حسن مجتبی علیه السلام تسلیت باد. @Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👓 پیامبر(صلی الله علیه وآله) تحمل عذاب امتش را ندارد ❗️ چرا جواب مهرورزی پیامبر را نمی‌دهیم؟ 💬 شیخ حسین انصاریان @HozeTwit
🌀 تدبیر امام رضا علیه السلام، سیاست مأمون را به ضد خودش تبدیل کرد 🔻 سیاست مأمون از پختگی و عمق بی‌نظیری برخوردار بود، امّا آن‌سوی دیگر این صحنه نبرد علی‌ بن موسی الرضا است... 📅 ۱۳۶۳/۵/۱۸ 📌 نسخه کامل خط ۳۰۸ را در آدرس khl.ink/khat308 مطالعه کنید 🏴 سالروز شهادت حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام تسلیت باد @Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 دو بیتی که حضرت امام رضا علیه السلام درباره مزار و مصیبت خود سرودند 🎥 شهید مطهری @Manahejj
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 بیانات منطقی آیت الله سیفی مازندرانی پس از تزریق واکسن 🔸 هیچ مسئله‌ علمی‌ای نیست که در آن اختلافی نباشد، چه در فقه چه در و... 🔹 وقتی در موضوع تخصصی‌ اختلاف هست، همه عالم برای اقدام، به قول مشهور رجوع می‌کنند! این حکم‌ هم هست، عقل نظر مشهور متخصصین را به واقع نزدیک‌تر می‌داند! 📌 مناهج: 🔻 آخرین امید واکسن‌هراسان حوزوی هم نقش بر آب شد. جماعت قلیلی از ابتدای کرونا تمام بیانات و تصریحات رهبری درباره رعایت پروتکل‌های بهداشتی و واکسیناسیون عمومی را حمل بر تقیه و حصر رهبری و تهمت غیر قابل بخشش کانالیزه بودن رهبری کردند. 🔻 سپس سعی کردند از مراجع عظام فتوایی بر حرمت واکسیناسیون عمومی بگیرند که وقتی دیدند مراجع عظام همگی واکسن تزریق کردند، به گناه کبیره دیگری دست یازیدند و مراجع را نیز بی‌خبر و تحت تأثیر نفوذ اجانب قلمداد کردند. 🔻 چندی پیش هم در مصاحبه‌ای ساختگی، بیانات آیت الله رجبی رییس مؤسسه امام خمینی را به تحریف بردند. 🔻 تا اینکه منتظر بودند لااقل مجتهد انقلابی و همیشه در صحنه (آیت الله سیفی مازندرانی)، این بار برخلاف فرمایش رهبری تن به واکسن‌زدن ندهد و حتی بیانیه یا فراخوانی برای تجمع علیه واکسن صادر کند و بر آتش این فتنه عمارپنداران بدمد، که الحمدلله با بصیرت ایشان، این سوی امیدشان هم کور شد. 🔹 شایان ذکر است همه افرادی که درباره واکسن شبهات یا سؤالاتی دارند، معاند و منافق نیستند؛ اما عده‌ای دانسته بر آتش فتنه دمیده و می‌دمند و بی‌آنکه نصایح بزرگان انقلابی در آنها تأثیری داشته باشد برای قشر مذهبی و متدین، شبه‌آفرینی می‌کنند. @Manahejj