فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 رصد مبلغین از مشکلات قضایی مردم
📹 مبلغین منتقلکننده مشکلات مردم به دستگاه قضا
💠 حجتالاسلام والمسلمین رییسی
🔹️ گاهی در شهرهای کوچک مسائلی وجود دارد که با اطلاع از آنها و با یک اقدام، مشکل مردم آن منطقه حل میشود.
🔹️ گفتنی است حجت الاسلام و المسلمین رییسی از دفتر تبلیغات خواست برای ایجاد ارتباطی بین مبلغین و دفتر قوه قضاییه در قم برای انتقال مشکلات قضایی و نظارتی مردم سراسر کشور اقدام کند.
📌 مناهج:
منتظریم دفتر تبلیغات به صورت فوری، سامانهای را برای این امر ترتیب دهند و اطلاعرسانیهای لازم بصورت پیامکی به مبلغین انجام شود.
#مطالبه_از_دفتر_تبلیغات
#مناهج
@Manahejj
🌀 محرم، فرصت بزرگ و استثنایی ۵
📝 عنصر اصلی تبلیغ
🔻 مبادا در حرف و منبر و تبليغ ما، حرف سست، بىمنطق و ثابت نشدهاى وجود داشته باشد!
🔻 یكوقت هست كه يک چيزى دور از ذهن مخاطب است، كه باورش براى او مشكل است؛ اين را نبايد بگوييم.
✅ پايهى كار ما منطق است. بنابراين، منطق، عنصر اصلى در تبليغ ماست.
📌 مطالبات امام خامنهای از مبلغین
#تبلیغ_هدفمند
#محرم
#مناهج
@Manahejj
🌀 #اطلاعیه
🔹 با توجه به درخواست اعضای محترم، از امروز عکسنوشتهای «مطالبه امام خامنهای از مبلغین» روزانه ساعت ۱۰ صبح منتشر خواهد شد.
#تبلیغ_هدفمند
#محرم
#مناهج
@Manahejj
🌀 محرم، فرصت بزرگ و استثنایی ۶
📝 منبر هنرمندانه مؤثر است
🔹 امروز اينترنت، ماهواره، تلويزيون و ابزارهاى گوناگون ارتباطى فراوان هست، اما هيچكدام از اينها منبر نيست.
🔹 منتها بايستى منبر را هنرمندانه ادا كرد تا بتواند اثر ببخشد.
گفتنی است نظیر فرمایش فوق «اهمیت و ارزش منبر نسبت به ماهواره و رادیو و تلویزیون» در ديدار جمع مبلغان اعزامى سازمان تبليغات اسلامى مورخ ۴ بهمن ۱۳۷۲ نیز بیان شده است.
📌 مطالبات امام خامنهای از مبلغین
هر روز ساعت ۱۰
#تبلیغ_هدفمند
#محرم
#مناهج
@Manahejj
#یادداشت_وارده
🌀 فصل تبلیغ و مشکلات لا ینحل همیشگی
📝 دفتر عریض، اما کمثمر تبلیغات
🖋 محمد دانش پژوه
🔸 در همه نهادها و ادارات و مراکز، نیروها و اعضا با توجه به سابقه سنوات خدمت و تخصص و تحصیلات و... رتبهبندی شده و در چینش افراد و تقسیم محل خدمت آنها همگی لحاظ میگردد.
🔸 اما در نهادهای تبلیغی مرتبط با حوزه علمیه مثل دفتر تبلیغات، سازمان تبلیغات و اوقاف و ... ساز و کار مناسب و عادلانهای در تقسیم مبلغان وجود ندارد و شوربختانه این خلأ، موجب راهیابی رابطه بجای ضابطه و آشنابازی در مکانهای تبلیغی شده و معمولا زمینه مناسب برای نیروهای برتر فراهم نمیشود.
🔸 همچنین، هیچ اطلاع مدوّنی از وضعیت فرهنگی و نیازها و آسیبهای روستاها و محلهای تبلیغی وجود ندارد!! معلوم نیست مبلّغ پیشین چه مباحثی ارائه کرده و چه مباحث ضروری ناگفته مانده و چه کار فرهنگی مؤثر و مثبتی انجام داده و چه کار زمین ماندهای هست تا اقدام لازم توسط مبلغ تازهوارد انجام پذیرد!!
🔸 برخی نارسائیهای جدی دفتر تبلیغات:
1⃣ اینکه هر روستا و محل چه فرصتهایی دارد و نوع همکاری هیئتهای مذهبی و جلسات قرآن با مبلغان چگونه است و چگونه باید باشد؟ هیچکدام مورد توجه دفتر تبلیغات و ادارات همگون نیست.
2⃣ اینکه در سطح هر منطقه آیا رصد شده تا نوع سوالات دینی و شبهات اعتقادی در اذهان جوانان چیست و گروه ها و کانال های مجازی منتسب به منطقه تبلیغی به چه میزان به مباحث دینی و مطالب مذهبی تقید دارند؟ همه اینها مواردی است که پرداختن به آنها و رعایت عدالت در تقسیم نیروها باعث رشد روند ترویج احکام و معارف بلند اسلامی خواهد شد.
3⃣ و در آخر تسویه حق تبلیغ مبلّغ با کیست، چقدر است و چه تضمینی برای پرداخت آن وجود دارد "در صورت پرداخت، از چه منابعی است و با چه توجیهی پرداخت میگردد؟ اینها سوالاتی است که به تجربه، ذهن مبلغ را در هالهای از ابهام فرو برده و چه بسا اخلاص واقعی او را نیز تحت الشعاع قرار میدهد.
#دفتر_تبلیغات
#مناهج
@Manahejj
سخنرانی و فیش منبر محرم 2.pdf
1.37M
🌀 متن سخنرانی دهه اول محرم
📝 شب سوم و چهارم
✅ موضوع:
نقش تقوا در رفع مشکلات فردی و اجتماعی
مابقی سخنرانیها به مرور منتشر خواهد شد.
📌 پ.ن: اصل فیشهای سخنرانی، توسط موسسه بیان معنوی آماده شده است و مناهج آنها را به سخنرانی کامل تبدیل کرده است.
#سخنرانی
#تبلیغ_محرم
#مناهج
@Manahejj
🌀 فرید مدرسی کیست؟ بخش ۹
📝 پروژه دوقطبی کردن حوزه علمیه
🔹 شاید اوج کار فرید مدرسی در همکاری با محمد قوچانی را بتوان در هفتهنامه «شهروند امروز» دانست؛ اما او پیشتر و به همراه محمد قوچانی در روزنامههای «شرق» و «هممیهن»، هر از گاهی درباره حوزه علمیه قلم زده است. مدرسی در دهه اخیر به شکل فعالتری در حوزه علمیه قم، حاضر شده است. با آنکه از هرگونه تحصیلات حوزوی کاملا بیبهره است؛ اما در ایام اخیر دائماً بر #دوگانه حوزه قم و نجف تأکید کرده است.
یکی از شگردهای طیف وی (غربگرایان) در فضای سیاسی، ایجاد و القای دوقطبیهای کاذب است؛ لذا فرید مدرسی نیز سعی کرد از همان شگرد استفاده کند تا بتواند حوزه علمیه را به صفوف مختلف تقسیم کند و هریک را در مقابل هم جلوه دهد تا بتواند با دمیدن بیشتر در دو قطبیها، آتش اختلافات را دامنهدار کند.
🔹 دوگانه دیگر وی، تقویت نشست دورهای اساتید در برابر جامعه مدرسین بود. وی حتی با لحنی بیادبانه برای خبرگزاری رسمی حوزه علمیه نیز تعیین تکلیف میکرد. ناگفته نماند در ابتدا بین برخی از فحول نشست اساتید رفت و آمدهایی پیدا کرد؛ اما کمکم بخاطر فقدان سواد حوزوی وی و همچنین سابقه بسیار تیرهای که داشت -و موجب هتک آبروی نشست اساتید میشد- وی را طرد کردند و حداقل در علن به حضور نپذیرفتند.
🔹 دوقطبی دیگر وی، بزرگ کردن انتقاد آیتالله یزدی به آیتالله شبیری زنجانی بود که با این کار سعی کرد جامعه مدرسین و شخص آیتالله یزدی را تا حد ممکن، تضعیف کند. اما آیتالله شبیری زنجانی با بیان اینکه آیتالله یزدی را فردی با تقوا میداند، نشان داد نامه خطاب به خود را صرف یک انتقاد میداند، نه بیشتر. همچنین بیداری طلاب بصیر انقلابی باعث شد باری دیگر پروژه فرید مدرسی شکست بخورد.
🔹 فرید مدرسی که در دهه اخیر آرام آرام با تملق برخی -که نفوذ در بیوت مختلف داشتند و از سابقه وی بیخبر بودند- توانست نفوذ خوبی در بیوت مختلف بدست بیاورد و اخبار مگو یا محرمانه را کسب و منتشر کند و به واسطه همین انتشار خبرهای خاص، نسبت به خود اعتمادسازی نسبی ایجاد کرد. اما آیا همه اینها برای فاز دوم (روز مبادا) بود؟! انتشار اخبار جعلی در بحبوحه حوادث و فتنهها؟! دیری نگذشت که فاز دوم کلید خورد؛ چراکه با تملقها و اعتمادسازیهایش، کسی گمان نمیکرد، حرفهای جعلی هم ممکن است بزند.
🔹 از جمله دروغهای جعلی وی، دروغی بود که به آیتالله محسن اراکی نسبت داد تا پازل تخریب آیت الله یزدی تکمیل گردد: متن توییت وی:
«آقای محسن اراکی به من پیغام داد که من هم مخالف این نامهنگاری آقای محمد یزدی به آیت الله شبیری زنجانی هستم و معتقد به اینگونه روشها نیستم».
به واسطه اینکه فرید، یک گمارده رسانهای بود خبر به سرعت منتشر شد؛ با اینکه خبر از سوی شخص آیتالله اراکی تکذیب شد، اما متن تکذیبیه به اندازه خبر جعلی دیده نشد!! قرار هم نبود دیده شود؛ لذا از فیلترهای رسانهای غربگرایان عبور نکرد.
🔹 جالب اینکه فرید مدرسی برای فرار رو به جلو و متهمنشدن، به طرفهای مقابل، تهمت میزند! خود که خالق دو قطبیهای کاذب و گونهگون است؛ دیگران را متهم به دوقطبیسازی میکند. در توییتها و یادداشتهای خود، بزرگان انقلابی را "آقا" خطاب میکند و آمرانه و موعظهگون با ایشان حرف میزند که هرکه نداند گویی عالم دهر یا آیتالله عظمایی بر مسند نصیحت نشسته است؛ غافل از آنکه یک محکوم سابقهدار و گمارده در حوزه علمیه، بیش نیست. شاهد دیگر اینکه در یادداشت اخیر خود درباره وقایع دفتر تبلیغات، دقیقا آنچه خود به عنوان شگرد استفاده میکند را به طلاب انقلابی نسبت داده است!! غافل از اینکه کافر همه را کیش خود پندارد!!
🔻 ماهیت ماموریت فرید مدرسی...
📌 ادامه دارد...
〰〰〰〰〰
🗂 ماموریت یک خبرنگار در حوزه علمیه
#فرید_مدرسی
#مدرس_ماهر
#مناهج
@Manahejj
🌀 محرم، فرصت بزرگ و استثنایی ۷
📝 ضرورت امیدوار بودن مبلغ
🔹 كار تبليغ، كارِ بسيار بزرگ، حساس و مؤثرى است.
🔹 تأثيرات تبليغ، دفعى و آنى نيست؛ طولانی مدت است.
🔹 مبلّغ دين اگر ظواهرى را مشاهده مىكند كه به گمان او ظواهر غير دينى است، مأيوس نشود.
🔻 اين توهّماتى كه بعضى شايع مىكنند كه جوانها از دين برگشتهاند، همه را جنگ روانى بدانيد.
📌 مطالبات امام خامنهای از مبلغین
هر روز ساعت ۱۰
#تبلیغ_هدفمند
#محرم
#مناهج
@Manahejj
هدایت شده از حوزه توییت (توییتر طلاب)🇵🇸
👓 شما بايد تبليغ كنيد آقا، محرم است، اين محرم را زنده نگه داريد. ما هر چه داريم از اين محرم است و از اين مجالس. مجالس تبليغ ما هم از محرم است، از اين قتل سيدالشهداست و شهادت اوست.
ما بايد به عمق اين شهادت و تأثير اين شهادت در عالم برسيم و توجه كنيم كه تأثير او امروز هم هست. اگر اين مجالس وعظ و خطابه و عزادارى و اجتماعات سوگوارى نبود، كشور ما پيروز نمى شد.
۶۱/۷/۲۶
💬 امام خمینی قدس سره
#محرم
@HozeTwit
🌀 فرید مدرسی کیست؟
📝 از مبارزه با مرجعیت تا دفاع از سکولاریسم حوزوی
🔸 خندهدار نیست؟! دیروز با سمفونی به ابتذال کشیدن تقلید و مرجعیت توسط آقاجریها همآوا بود و امروز برای هدفگرفتن مرجعیت از سوی حوزه سکولار، مرثیه میسراید!! حقا که مدرس ماهری!!
❓ مأموریتش چیست که براحتی حاضر است نقاب نفاق بر چهره گیرد و ۱۸۰ درجه تغییر موضع دهد؟!
〰️〰️〰️〰️〰️
🗂 ماموریت یک خبرنگار در حوزه علمیه
#فرید_مدرسی
#مدرس_ماهر
#مناهج
@Manahejj
🌀 فرید مدرسی کیست؟ بخش ۱۰
📝 ماموریت فرید مدرسی در حوزه علمیه
🔸 ماموریت اصلی فرید مدرسی را میتوان در یک چیز خلاصه کرد: «بیرنگکردن انقلابیگری در حوزه علمیه و تبدیل آن به حوزهای سکولار و منفعل». در یادداشتهای پیشین گذشت که غربگرایان پس از ناکامیهای گسترده در عرصه سیاست، ریشه همه آن را در حوزه علمیه و بیداری علمای انقلابی دیدند تا جایی که قشر خاکستری جامعه و حتی آنهایی که عرق مذهبی آنچنانی ندارند باز هم هنگام ورود علما به مسائل سیاسی، تن به تبعیت از ایشان میدهند و روشنبینی انقلابی را به روشنفکری خام غربزده ترجیح میدهند. براین اساس غربگرایان مجبور به کوچ ماموریتی به سوی حوزه علمیه شدند.
🔸 اما پازل ماموریت فوق، از تکههای مختلفی تشکیل شده است:
1⃣ اعتمادسازی و نفوذ حداکثری:
اولین گام برای همه پروژههای وی جلب اعتماد بیوت مختلف است؛ وگرنه هیچ پروژهای محقق نخواهد شد. برای همین گامهای ابتدایی را از سال ۱۳۸۴ آغاز کرد. نفوذ در بیوت مختلف با جلب اعتماد یک نفر که مورد اعتماد بیوت مختلف بود شروع شد.
2⃣ مرجعیتتراشی:
تجربههای تلخ و شکستهای مختلف غربگرایان نشان داده بود اگر در فصول مهم سیاسی از حمایت یک یا چند مرجع تقلید بهرهمند باشند، دیگر راه برای مقاصدشان هموار خواهد شد؛ لذا پروژه مرجعیتتراشی کلید خورد. بهترین گزینه برای این امر، کسی است که بهرهای از دگراندیشی داشته باشد تا بتواند جذب حداکثری قشرهای خاکستری را رقم بزند؛ کسی که حتی نسبت به مرتدین احساس پدری کند؛ برای بهاییان، حقوق شهروندی قائل شود و از تمایلات روشنفکری نیز بیبهره نباشد.
3⃣ تکثر مرجعیت:
گرچه با تمام توان پروژه مرجعیتتراشی دنبال میشد؛ اما این کافی نبود. معرفی یک مرجع دگراندیش در مقابل مراجع عظام، تاثیر و خاصیت لازم را ایفا نمیکرد؛ تنها زمانی این خاصیت میتوانست خود را نشان دهد که بلایی که سر حوزه نجف آمد بر سر حوزه علمیه قم هم بیاید؛ چراکه به هر میزان تعداد مراجع، متکثر و بسیار باشند، قدرت نفوذ ایشان نیز کاهش مییابد. اینجاست که قدرت آن مرجع دگراندیش و فعالشدن قشرهای خاکستری به علاوه شانتاژهای گسترده رسانهای میتواند آرزوهای دیرین را محقق کند. بر این اساس با وجود اینکه مراجع عظام در قید حیات هستند صفی از فاضلهای برجسته حوزوی باید احساس تکلیف برای ورود به مرجعیت کنند؛ که این هم با اصرار مریدان عملی است.
4⃣ تخریب بزرگان:
توییتها و یادداشتهای وی سرشار از اهانت و تخریب بزرگان است از آیات یزدی، مصباح یزدی، کعبی، میرباقری و هرکسی را که احساس کند مانع ماموریت و پروژه وی است را هتاکانه و بیرحمانه مورد تخریب قرار میدهد. بدون اینکه حد خود را بشناسد و کارنامه سیاه خود را مایه عبرت بداند.
5⃣ اختلاف افکنی در میان بزرگان:
پررنگکردن و دامن زدن به برخی مباحثی که میان بزرگان حوزه علمیه است برای اینکه بتواند بزرگان و طلاب انقلابی را متفرق و چند دسته کند. یادداشتهایی که درباره آیتالله مصباح یزدی و حجتالاسلام میرباقری مینگاشت، نمونهای از این قضیه است.
6⃣ ضریب رسانهای به اخبار و وقایع درون حوزوی:
مسائلی که تا همین چندی پیش صرفا یک نزاع یا انتقاد درون حوزوی به حساب میآمد، توسط وی آنچنان در سطح رسانههای بزرگ کشور منعکس میشود که تبدیل به یک بحران بزرگ میشود. بر همین اساس ذهنیت مردم درباره حوزه علمیه و بزرگان تخریب میشود. مسائلی که با گفتگوهای درونحوزوی قابل حل است؛ وقتی تبدیل به یک چالش اجتماعی شود، دیگر به این سادگی حلپذیر نیست؛ حتی اگر حل هم بشود؛ ذهنیت خرابشده مردم به سرعت اصلاح نخواهد شد.
7⃣ برهم زدن آرامش حوزه علمیه:
وجود یک نفوذی رسانهای که از هر اتفاق کوچک درونحوزوی کوه سیاهی از بحران میسازد، باعث میشود بسیاری از حوزویان نتوانند مثل گذشته بتوانند از قلم و بیان نقد استفاده کنند.
8⃣ دوقطبیسازیهای مختلف و کاذب:
در یادداشت پیشین نمونههای مختلف این پروژه گذشت.
🔺 غافل از اینکه علما و طلاب بصیر انقلابی، آتش همه فتنههای این ماموریت را خاموش کرده و میکنند.
📌 ادامه دارد...
〰️〰️〰️〰️〰️
🗂 ماموریت یک خبرنگار در حوزه علمیه
#فرید_مدرسی
#مدرس_ماهر
#مناهج
@Manahejj
🌀 محرم، فرصت بزرگ و استثنایی ۸
📝 لزوم توجه به تنوع روشها و ابزارهای تبلیغ
🔹 تبلیغ یعنی رساندن. ابزار رساندن، به حسب شرایط متفاوت است.
🔹 در هر شرایطی نحوه رساندن متفاوت است؛ بسته به :
- رغبت و اکراه مخاطب
- فعالیت ضد تبلیغی دشمن
- حجابها و موانع
🔹 راه تشخیص ابزار و نحوه تبلیغ:
ابتکار و ذوق و سلیقه و فهم و سرعت انتقال مبلّغ
📌 مطالبات امام خامنهای از مبلغین
هر روز ساعت ۱۰
#تبلیغ_هدفمند
#محرم
#مناهج
@Manahejj
🌀 عیادت امام جمعه همدان از بانوی طلبه آمر به معروف
🔹 حجتالاسلام شعبانی، امام جمعه همدان:
حوزویان تا پای جان برای حفظ انقلاب و اسلام ایستاده اند.
عدهای با گرفتن پول موظف هستند تا باحضور بیحجاب در جامعه، قبح بیحجابی را بشکنند.
آنچه مشخص است حرکت رو به جلو حوزهها ست که دشمن توان دیدن آن را ندارد و به دنبال مقابله با آن هستند.
#امربهمعروف را یک وظیفه همگانی اگر ما صحنه را خالی کنیم ضربه سختی خواهیم خورد.
🔹 سیدمجید حسینی، پدر فاطمهالسادات حسینی:
متاسفانه به محض رسیدن به کلانتری، اولین برخوردی که با ما شد از ناحیه خود مامور نیروی انتظامی بود که گفت «آخوندو زدند کشتند، می زنند شما رو هم می کشند، به تو چه ربطی دارد» در جواب او گفتم «آقا؛ کاری که شما باید انجام بدید و حقوقش را می گیری، من انجام دادم، من حرف بدی نزدم، حرف قرآن و قانون را زدم» همراهان ضارب در حضور ماموران فحاشی کردند، به مامور گفتم «آقا این ها را گزارش کنید»، در جواب گفت «ما هیچ چیزی نمیشنویم (نشنیدیم)!!»؛ خب معلوم است طرف بیشتر تحریک می شود.
📌 پ.ن: گفتنی است، فاطمهسادات حسینی، طلبه سطح دو مدرسه علمیه الزهرا سلامالله علیها همدان و مبلّغ همدانی، در یکی از پارکهای شهر هنگام عمل به فریضه امر به معروف و نهی از منکر، مورد ضرب و شتم قرار گرفت.
hawzahnews.com/news/862762
#مناهج
@Manahejj
هدایت شده از روزنه
پویش حمایت از #بانوی_مظلوم_همدانی
💥فوری
@rozaneebefarda
🔻🔻🔻
به دنبال سکوت سهمگین در ماجرای #بانوی_ناهی_از_منکر_همدانی، برای جلوگیری از توسعه اقدامات مشابه، و با هدف دفاع از حریم #ناموس_شیعه، درخواست می شود؛
عموم #سخنرانان و #مداحین اهل بیت(علیهمالسلام)، در امشب و شبهای آتی، دقایقی را به پاسداشت اصل امر به معروف و نهی از منکر اختصاص دهند و به سهم خود از بانوی غیور و مظلوم همدانی حمایت کنند.
فیلم و صوت های مربوطه را با ذکر مشخصات، برای ادمین روزنه @M_shahidani
جهت درج در کانال، ارسال فرمایید.
💥این شبها دوباره چادری خاکی شده است
بیاییم روضه مجسم بخوانیم....
@rozaneebefarda
🌀 معیشت طلاب، زیر خط فقر
👤 حجتالاسلام ابوالفضل شکوری، نماینده اسبق مجلس
🔻 اغلب روحانیون مستاجر هستند و زن و بچهشان را با موتوری قراضه به اینطرف و آنطرف میبرند و با نماز و روزه استیجاری امرارمعاش میکنند.
🔻 متاسفانه رسانهها و مشخصاً صداوسیما هم در اینباره کوتاهی کردهاند و هیچ تلاشی برای شفافسازی درباره شرایط روحانیون از خود نشان نمیدهند.
📌 مشروح این مطلب در پست بعد
👇👇👇👇👇
#معیشت
#مناهج
@Manahejj
🌀 معیشت طلاب، زیر خط فقر
👤 حجتالاسلام ابوالفضل شکوری، نماینده اسبق مجلس
🔹 در جامعه ایران علیه روحانیون تبلیغات منفی زیادی میشود، به طوری که برخی از مردم میگویند روحانیها انقلاب و کشور را به نفع خودشان مصادره کرده و همه جا هستند و تمام مزایا هم در اختیارشان قرار دارد. این در حالی است که آمار مربوط به حوزهها نشان میدهد حدوداً 98 درصد از روحانیون جزو طبقه ندار و زیر خط فقر هستند.
🔹 فقط حدود #سه_درصد از روحانیون از انقلاب منتفع شدهاند و بقیه به سختی امور خود را میگذرانند. حقوق یک روحانی- البته اگر در رتبه اول قرار داشته باشد- حداکثر ۶۰۰ هزار تومان است که معلوم است چقدر کم است. البته در ماههای محرم و رمضان در شهرها و بعضاً روستاها منبر میروند و مردم آنجا کمکهایی میکنند که اگر این هم نباشد روحانیون نابود میشوند. مردم فقط آخوندهایی را که مثلاً قاضی هستند یا در فلان نهاد نظامی یا نظارتی حضور دارند میبینند و همین باعث میشود قضاوت غلطی از درآمد و نوع زندگی روحانیون داشته باشند.
🔹 اینکه مردم شرایط روحانیونی که شاید در سیستم حکومتیراحت تر زندگی کنند را به کل روحانیها تعمیم میدهند، ظلم بزرگی است که بر اساس تبلیغات دشمن علیه این قشر اعمال میشود. به هر حال مردم با طلبهها و روحانیون حشر و نشری ندارند و در حالی این حرفها را میزنند که اغلب روحانیون مستاجر هستند و زن و بچهشان را با موتوری قراضه به اینطرف و آنطرف میبرند و با نماز و روزه استیجاری امرار معاش میکنند.
🔹 ابوالفضل شکوری در پایان صحبتهایش گفت: متاسفانه رسانهها و مشخصاً صداوسیما هم در اینباره کوتاهی کردهاند و هیچ تلاشی برای شفافسازی درباره شرایط روحانیون از خود نشان نمیدهند. آن هم در شرایطی که بازسازی ذهنیت جامعه درباره روحانیها باید بازسازی شود.
آخرین خبر
#معیشت
#مناهج
@Manahejj
سخنرانی و فیش منبر محرم 3.pdf
1.33M
🌀 متن کامل سخنرانی دهه اول محرم
📝 شب پنجم و ششم
✅ موضوع:
نقش تقوا در رفع مشکلات فردی و اجتماعی
مابقی سخنرانیها به مرور منتشر خواهد شد.
📌 پ.ن: اصل فیشهای سخنرانی، توسط موسسه بیان معنوی آماده شده است و مناهج آنها را به سخنرانی کامل تبدیل کرده است.
#سخنرانی
#تبلیغ_محرم
#مناهج
@Manahejj
فیش منبر محرم 3.pdf
1.38M
🌀 #فیش سخنرانی دهه اول محرم
📝 شب پنجم و ششم
✅ موضوع:
نقش تقوا در رفع مشکلات فردی و اجتماعی
مابقی سخنرانیها به مرور منتشر خواهد شد.
📌 پ.ن: اصل فیشهای سخنرانی، توسط موسسه بیان معنوی آماده شده است و مناهج آنها را به سخنرانی کامل تبدیل کرده است.
#سخنرانی
#تبلیغ_محرم
#مناهج
@Manahejj
🌀 عذرخواهی آیتالله آملی لاریجانی
📝 گزیده بیانیه
🔹 اینجانب ابائی ندارم که بپذیرم انسان در شرایطی قلم و زبانش دچار لغزش میشود و بر قلم و زبان مطالبی جاری میشود که خلاف مصلحت است و بلکه گاه خلاف #انصاف. در جایی که گاه قلم بزرگان علم و تقوا طغیان میکند و بر قلمشان مطالبی جاری میشود که نباید ، امکان چنین امری بر طلبه لاشئای چون این فقیر، چندان مستبعد نیست.
🔹 از نامه اینجانب دلسوزان بسیاری مکدر شدند، در همینجا بر خود فرض می دانم که از محضر شریف همه آنان #عذرخواهی کنم.
🔹 #آیتالله_یزدی حفظه الله منشأ خدمات بسیاری در حوزههای علمیه بودهاند و سابقه مودت اینجانب با ایشان هم دیرینه.
🔹 ما همه در یک صفیم و دشمن بی جهت خیال باطل تفرقه افکنی نکند، کدورت بین احبّاء عارضی است و انشاءالله خداوند تبارک و تعالی همه کدورت ها را خواهد زدود و راه روشن خود را بر بندگان صادقش خواهد نمود.
📌 متن کامل بیانیه ایشان:
yon.ir/Amoli
#مناهج
@Manahejj
🌀 نگاهی به فعالیتهای سیاسی مذهبی #شهید_قدوسی
📝 به مناسبت ۱۴ شهریور سالروز شهادت شهید قدوسی
🔹 علی قدوسی در ۱۲ مرداد ۱۳۰۶ش در نهاوند به دنیا آمد. پدرش آخوند ملااحمد از روحانیان منطقه بود که امور شرعی مردم نهاوند و نواحی اطراف آن را اداره میکرد.
🔹 قدوسی در جریان ملی شدن صنعت نفت در سال۱۳۳۰ تا ۱۳۳۲ش با آیت الله #کاشانی همکاری و با #فداییان_اسلام نیز ارتباط برقرار کرده و از حامیان نواب صفوی بود. وی در همان سالها، آموزشهای نظامی را در مناطق کوهستانی گذراند. وی همچنین در نهاوند در مقابل فعالیتهای حزب توده جبههگیری کرد.
🔹 آیتالله قدوسی با اندیشههای سیاسی #امام_خمینی (ره) به خوبی آشنا بود. او پس از افشاگیریهای امام خمینی در سال ۱۳۴۱ كه علیه لایحه كاپیتولاسیون و دیگر مصوبات خائنانه دولت و مجلس صورت پذیرفت، هماره همدوش همفكرانش به پشتیبانی از قیام همت گماشت.
🔹 او در قیام ۱۵ خرداد ۱۳۴۲ و تبعید امام خمینی در ۱۳ آبان ۱۳۴۲ همراه همه طلبهها، استادان و مردم انقلابی به صحنه آمد و به مبارزه با رژیم #پهلوی پرداخت.
🔹 برخی مجاهدتها و خدمات ایشان:
1️⃣ از بنیانگذاران جامعه مدرسین
اوج مبارزات آیت الله قدوسی در آن دوران، همكاری گسترده او با هیات مدرسین بود. هیات مدرسین نخستین تشكیلات منسجم روحانیت بود كه در سال ۱۳۳۷ در زمان مرجعیت آیت الله العظمی #بروجردی تاسیس شده بود. این هیات در سال های ۱۳۴۱ - ۱۳۴۲ بسیار فعال بود.
اعلامیههای فراوان از سوی هیات مدرسین در سراسر كشور پخش و جنایت های رژیم پهلوی برملا شد. هیات مدرسین با انتشار اعلامیهها، پشتیبانی اساتید #حوزه_علمیه_قم از نهضت امام خمینی را به مردم آشكار ساخت.
این هیات كه بعد به گروه یازده نفری شهرت یافت (و امروزه با نام #جامعه_مدرسین شناخته میشود) نخستین هسته مبارزه مخفی علیه رژیم پهلوی بود و در پوشش اهداف اصلاحی نظام آموزشی حوزه علمیه قم، به فعالیت های سیاسی میپرداخت.
آیت الله قدوسی از بنیانگذاران این هیات بود. هیات مدرسین در سال ۱۳۴۵ به دست ساواك كشف و افراد آن تحت تعقیب ماموران پهلوی قرار گرفتند. آیت الله قدوسی در این ماجرا دستگیر شد. اما چون ساواك نتوانسته بود مداركی علیه او پیدا كند، پس از چند ماه از زندان آزاد شد.
2️⃣ تأسیس #مدرسه_حقانی
قدوسی پس از آزادی از زندان به قم رفت و همراه سید محمد حسینی بهشتی کوشید با حفظ اصالتهای حوزه و تکیه بر امتیازها و ویژگیهای این نظام، برنامههای جدیدی طراحی کند. برنامهریزی دقیق، استفاده از روشهای ارزشیابی، آزمونهای منظم و نظارت مستقیم بر متون درسی، از جمله برنامههای او در این راستا بود. چنین تفکری به تأسیس مدرسه حقانی در سال ۱۳۳۹ش انجامید.
3️⃣ تاسیس مکتب توحید
از فعالیتهای دیگر آیت الله قدوسی برای آشنایی بانوان با اعتقادات و مبانی فکری اسلام، تأسیس «مکتب توحید» در سال ۱۳۵۲ش بود.
4️⃣ دادستان انقلاب
پس از گذشت چند ماه از انقلاب دادگاه های انقلاب بی نظم و با مشکلات زیادی درگیر بود که این امر مسئولین را واداشت تا برای این وضعیت راه حلی بیابند . اولین قدم برای این مسئله قرار دادن مدیر دلسوز و مقتدر در راس دادگاه ها بود که طی حکمی از سوی امام ( ره ) شهید قدوسی به سمت #دادستانی_کل_کشور منصوب شدند .
اسباط
#مناهج
@Manahejj
🌀 نمونهای از بیادبیهای فرید مدرسی
📝 فرید مدرسی، استاد میرباقری را چگونه به مخاطب معرفی میکند؟
🔹 آیتالله سید محمد مهدی میرباقری، یکی از روحانیون برجسته حوزه علمیه قم است که همواره نزد موافق و مخالف به متانت، تواضع و تسلطش بر مباحث تمدنی شناخته میشود. آیتالله میرباقری اگرچه به عنوان شخصیتی علمی همواره به تحلیل گفتمانی فضای سیاسی و ارائه نظریات خود در باب دولت دینی پرداخته است و کمتر خود را وارد اردوکشیهای سیاسی کرده است (شاید صرفاً در قالب تأیید ضمنی یکی از کاندیداهای انتخابی همچون آیتالله رئیسی در انتخابات گذشته)، اما این شخصیت برجسته در نوشتههای فرید مدرسی به عنوان شخصیتی رادیکال، ایدیولوژیک و حامی دولت دوم احمدینژاد معرفی شده است.
مدرسی در گرماگرم انتخابات خبرگان رهبری آیتالله میرباقری را کاندیدای اصولگرایان رادیکال نامید!! وی در همان ایام در خبری نوشت که منصور ارضی در منزل آیتالله میرباقری (رئیس فرهنگستان علوم اسلامی و کاندیدای مجلس خبرگان از استان البرز گفته است که سه هزار مداح را در تهران ساماندهی کردهایم تا در انتخابات تلخکامی برجام را جبران کنند.
🔹 وی کمی بعدتر با شیطنت و بدون تمییز مردمسالاری دینی و دموکراسی لیبرال، مطلبی مغالطهوار تحت عنوان «بر اساس مشروعیت مردمی، حق حاکمیت با یزید بود» را از استاد میرباقری منتشر کرد و تصویر پوستر انتخاباتی او را نیز به مطلب ضمیمه کرد، اگرچه بخت با فرید مدرسی یار نبود و میرباقری توانست رأی نخست استان البرز را کسب کند.
🔹 در فروردین ۱۳۹۷ مدرسی در یادداشتی خبر داد که سید محمدمهدی میرباقری امام جمعه تهران خواهد شد، خبری که البته محقق نشد و جعلی بود. وی در آن یادداشت آیتالله میرباقری را رئیس آکادمی علوم اسلامی در قم معرفی میکند که این آکادمی را از منیرالدین به ارث برده و همراه حواریونش، آن را سر پا نگاه داشته است و در آنجا بهدنبال آفرینش تمامی علوم بر اساس مِتُد اسلامی است.
وی سپس در ادامه این یادداشت، اهمیت آکادمی علوم اسلامی را در تغییر جهت هواداران احمدی نژاد از آیتالله مصباح یزدی به آیتالله میرباقری دانسته و سرآمدان این آکادمی را مغز تئوریک دولت دوم احمدینژاد لقب میدهد‼️
🔹 مدرسی همچنین آیتالله میرباقری و - به قول او- حواریونش را منتقدان دولتهای پیشین در قالبی اسلامی اما در لباسی چپگرایانه برمیشمرد که البته بر منبر هم مینشینند و خطبه هم میخوانند.
🔹 مدرسی در پایان یادداشت خود، در عباراتی که میکوشد، آیتالله میرباقری را نه به عنوان پدری معنوی بلکه عنصری سیاسی در متن اردوکشیهای انتخاباتی نشان دهد، میگوید: در آستانه انتخابات ریاستجمهوری ۱۳۹۶ به میتینگ تشکیلاتی جامعه مدرسین دعوت شد تا از "ابراهیم رئیسی" میزبانی کند و این بار نه بر فراز منبر، بلکه بر کرسی تبلیغات انتخاباتی در جمع اعضای جامعه مدرسین؛ بدون عضویت در این تشکیلات از رئیسی بگوید و خوبیهایش. اینگونه بود که رئیسی کاندیدای اصلح شد و میرباقری از مدافعان پر و پا قرصاش اما انتخابات نتیجه دیگری یافت و نشد آنچه میرباقری و آکادمی علوم اسلامی میخواستند.»
〰〰〰〰〰
🗂 ماموریت یک خبرنگار در حوزه علمیه
#فرید_مدرسی
#مدرس_ماهر
#مناهج
@Manahejj
🌀 تفاوت نگاههای حماسی و احساسی به عاشورا
📝 بخش نخست
🖋 محمد حقپرست
1⃣ اینکه مردم از کربلا چه درسی بگیرند و بر سر کدام مظلومیت اشک بریزند، به تبیین علمای دین برمیگردد.
همانطور که روایات بسیاری بر اجر اشک و عزاداری و زیارت ائمه (ع) به ویژه سیدالشهداء (ع) دلالت دارند، روایات بسیاری هم شرط قبولی تمام اعمال از جمله زیارت را، تقوا داشتن، اجتناب از محارم و انجام فرائض میدانند. وظیفه عالم دینی بیان هر دو دسته است. هرکدام که گفته نشود یا کمرنگ بیان شود، باعث انحراف در دین است. گاهی آنقدر از ثواب اشک برای مخاطب گفته میشود که مستمع بعد از روضه جری بر گناه میشود! این تلقی مخاطب، یعنی انحراف از مکتب ولایت سیدالشهداء (علیهالسلام).
لذا اینکه هر ساله عاشورا تکرار میشود؛ ولی مخاطب نسبت به قبل محرم، رشد چشمگیری ندارد، ریشهاش در تبیین غیرعالمانه از عاشوراست.
2⃣ مجلس ذکر اهل بیت، بیش از آنکه بر پایه ذکر مصیبت ایشان باشد، باید بر پایه تبیین صحیح ولایت حضرات، مطالبات و خواستههای ایشان از شیعیان باشد. مجلس ذکر اهل بیت، باید مجلس توحید و تقرب به خداوند باشد، نه مجلسی که معاذالله بوی اباحهگری و غلو بدهد. مجلس ذکر اهل بیت، باید مجلسی باشد که مستمع آن به عمق معرفت اباعبدالله برسد، نه اینکه صرفا آه و اشک و زدن سینه باشد. سینهزن حسین، وقتی از مجلس بیرون میرود، باید احساس کند شوق برای بندگی و اطاعت در او دوچندان شده است.
3⃣ عاشورا، تنها یک نبرد نیست، بلکه نوعی سبک زندگی است که هدفش اوج رضایت و تقرب الهی است. اگر از عاشورا گفته شود ولی از چگونگی کسب رضایت الهی در تمام عرصههای زندگی چیزی گفته نشود، کربلا ناقص تبیین شده است.
اینکه نتیجه این اشک و عزاداری چه شود و چه تأثیری بر ایمان و رفتار مردم بگذارد، به تحلیل و نگاه مداح و منبری برمیگردد؛ چون مردم، کربلا را از دید واعظ و روضهخوان میبینند. در نتیجه هرچه ایشان کربلا را عمیق فهمیده باشند، باعث رشد بینش مردم میشوند.
#مناهج
@Manahejj