هدایت شده از محتوای منبرهای دلنشین
4_5927032096563397173.mp3
3.51M
هدایت شده از محتوای منبرهای دلنشین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#منبر_تصویری
سخنران :حجت الاسلام #ابوالقاسمی
روایت امام صادق علیه السلام برای عزاداری سیدالشهدا (ع)...
کانال منبرهای دلنشین👇
http://eitaa.com/joinchat/748945410C1c7ac2a5aa
هدایت شده از محتوای منبرهای دلنشین
4_5929283896377082403.mp3
1.87M
#منبر_متنی
آیتــ الله #مجتهـدۍ_تهـرانۍ(ره):
🍃🌹 گریـہ بر امــام حسین علیہ السلام علاوه بر اینڪه توفیـق آور است بلڪه بـاعث از بین رفتن گناهـان و جـلب توجـہ رحمـت خـداونـد بـہ بنـده اش به خشنودے اهـل بیت علیهم السلام و موجب ڪسب حسنات و سنگینی نامه اعمـال است
🔵 خلاصه هر چـہ هست در گـریـه بر امــام حسیـن علیہ السلام است(۱)
🍃🌹 امام صادق علیـہ السلام فرمودند: هر ڪس ما را نزد او یاد کنند و به اندازه بال پشـہ ای اشڪ بریـزد تمـام گناهـان او آمرزیده مۍ شود اگر چـہ به اندازه کف دریاها باشد
🍃🌹 حـالا این معنایش ایـن نیست بـرو هر چـہ خواستے گناه ڪن، بعـد بیـای یک قطـره اشڪ بریز، بلڪه معنـایش این است کـہ اگـر بـرای حضـرت امـام حسیـن علیـہ السلام واقعـا هم گریه کنی اگر گناهڪار باشۍ توفیق تـوبـه پیـدا مۍکنی و در آینده موفق به گناه نخواهی شد و گناهـان گذشتہ ات هـم آمـرزیده مۍشود.
۱- گریه و بیتابی در هر چیزی که جزع آور است برای آدمی ناپسند است مگر گریه بر حسین بن علی علیه السلام آدمی در آن پاداش خواهد داشت(بحـار ج۴۴ ص۲۹۱)
همچنین امام رضا علیه السلام فرمودند: هر کس که یادے از مصیبت ما کند و بگرید به آنچه که بـا ما کردند در روز قیامت با ما و در درجه ما خواهد بود(بحـار ج۴۴ ص۲۷۸)
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
http://eitaa.com/joinchat/748945410C1c7ac2a5aa
هدایت شده از محتوای منبرهای دلنشین
4_5929209795306324436.mp3
3.51M
هدایت شده از محتوای منبرهای دلنشین
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#منبر_تصويري
سخنران : آيت الله #ناصري
مقام و عظمت حضرت زينب سلام الله علیها...
کانال منبرهای دلنشین👇
http://eitaa.com/joinchat/748945410C1c7ac2a5aa
هدایت شده از محتوای منبرهای دلنشین
4_5933691451945779524.mp3
4.36M
#منبر_متنی
زمانه امام حسین(ع) و زمانه حضرت مهدی(عج) ✅✅
ﺯﻣﺎﻧﻪ ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﯿﻦ (ع) ﻋﺼﺮ ﺑﺪﻋﺖ ﻫﺎ ﻭ ﻏﻔﻠﺖ ﻫﺎ ﺍﺳﺖ.
ﺳﻨﺖ ﺭﺳﻮﻝ (ص) ﺗﺮﮎ ﺷﺪﻩ ﺍﺳﺖ ﻭ ﮐﺴﯽ ﭼﻮﻥ ﯾﺰﯾﺪ ﺑﺮ ﻣﺴﻠﻤﯿﻦ ﺣﮑﻮﻣﺖ
ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﺷﯿﻮﻩ ﺯﻧﺪﻩ ﻣﺎﻧﺪﻥ ﺍﺳﻼﻡ ﺍﯾﻦ ﺍﺳﺖ ﮐﻪ ﺣﺴﯿﻦ ﻭ ﯾﺎﺭﺍﻧﺶ ﺑﻪ ﻗﺮﺑﺎﻥ ﮔﺎﻩ ﺑﺮﻭﻧﺪ .
☑️☑️ﺣﻀﺮﺕ ﻣﻬﺪﯼ (عج) ﻧﯿﺰ ﻭﻗﺘﯽ ﻗﯿﺎﻡ ﻣﯽ ﮐﻨﺪ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻪ ﻋﺼﺮ ﺟﺎﻫﻠﯿﺖ ﺑﺎﺯﮔﺸﺘﻪ ﺍﻧﺪ ﻭ ﻣﻌﺎﺭﻑ ﻗﺮﺁﻥ ﻭ ﺩﯾﻦ ﺭﺍ ﺗﺤﺮﯾﻒ ﮐﺮﺩﻩﺍﻧﺪ.
ﺯﻣﺎﻧﻪ ﺣﺴﯿﻦ ﻭ ﻣﻬﺪﯼ ( ﻋﻠﯿﻬﻤﺎﺍﻟﺴﻼﻡ ) ﺩﺭ ﺍﻧﺤﺮﺍﻑ ﻓﮑﺮﯼ، ﻓﺴﺎﺩ ﺍﺟﺘﻤﺎﻋﯽ،
ﺭﻭﺍﺝ ﺑﯽ ﺩﯾﻨﯽ ﻭ ﺑﺪﻋﺖ ﻣﺸﺎﺑﻪ ﯾﮑﺪﯾﮕﺮ ﺍﺳﺖ.
ﺍﻣﺎﻡ ﺣﺴﯿﻦ (ع) ﺩﺭ ﺧﻄﺒﻪ ﮐﻮﺗﺎﻫﯽ ﺩﺭ ﻣﺴﯿﺮ ﮐﺮﺑﻼ ﻣﯽﻓﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:« ﺑﺮﺍﺳﺘﯽ ﺍﯾﻦ ﺩﻧﯿﺎ ﺳﺨﺖ ﺩﮔﺮﮔﻮﻥ ﻭ ﻧﺎﺁﺷﻨﺎ ﺷﺪﻩ، ﺧﯿﺮ ﺍﺯ ﺁﻥ ﺭﺧﺖ برﺑﺴﺘﻪ ﻭ ﺟﺰ ﻣﻘﺪﺍﺭ ﻧﺎﭼﯿﺰﻯ، ﻫﻤﺎﻧﻨﺪ ﺗﻪﻣﺎﻧﺪﻩ ﻇﺮﻑ، ﻭ ﺯﻧﺪﮔﻰ ﭘﺴﺘﻰ ﭼﻮﻥ ﭼﺮﺍﮔﺎﻫﻰ، ﺍﺯ ﺁﻥ ﺑﺎﻗﻰ ﻧﻤﺎﻧﺪﻩ . ﻣﮕﺮ ﻧﻤﻰﺑﯿﻨﯿﺪ ﻛﺴﻰ ﺑﻪ ﺣﻖ ﺭﻓﺘﺎﺭ ﻧﻤﻰﻛﻨﺪ ﻭ ﺍﺯ ﺑﺎﻃﻞ ﺩﺳﺖ ﻧﻤﻰﻛﺸﺪ. ﺗﺎ ﻣﯚﻣﻦ، ﺑﻪ ﺣﻖ، ﻣﺸﺘﺎﻕ ﻟﻘﺎﻯ ﺧﺪﺍ ﺷﻮﺩ؟ ﻣﻦ ﻣﺮﮒ ﺭﺍ ﺟﺰ ﺳﻌﺎﺩﺕ ﻧﻤﻰﺑﯿﻨﻢ ﻭ ﺯﻧﺪﮔﻰ ﺑﺎ ﺳﺘﻤﻜﺎﺭﺍﻥ ﺭﺍ ﺟﺰ ﻣﺤﻨﺖ ﻧﻤﻰﺩﺍﻧﻢ. ﻣﺮﺩﻡ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﺩﻧﯿﺎ ﻫﺴﺘﻨﺪ، ﺩﯾﻦ ﻟﻌﺎﺑﻰ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﺗﺎ ﺯﻧﺪﮔﻰ ﺭﻭﺑﺮﺍﻩ ﺍﺳﺖ، ﺑﻪ ﺩﻭﺭ ﺯﺑﺎﻥ ﻣﻰﮔﺮﺩﺍﻧﻨﺪ ﻭ ﭼﻮﻥ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﺁﺯﻣﺎﯾﺶ ﺭِﺳﺪ ﺩﯾﻨﺪﺍﺭﺍﻥ ﻛﻤﯿﺎﺏ ﺷﻮﻧﺪ.
📗 ﺗﺤﻒ ﺍﻟﻌﻘﻮﻝ، ﺣﺮﺍﻧﯽ، ﺣﺴﻦ ﺑﻦ ﻋﻠﯽ، ﺹ 245
ﺣﻀﺮﺕ ﻋﻠﯽ (ع) ﻧﯿﺰ ﺩﺭﺑﺎﺭﻩ ﺩﻭﺭﺍﻥ ﻇﻬﻮﺭ ﻣﯽ ﻓﺮﻣﺎﯾﻨﺪ:
« ﻭﻗﺘﯽ ﻣﻬﺪﯼ (عج) ﻗﯿﺎﻡ ﮐﻨﺪ ﺧﻮﺍﻫﺶ ﻧﻔﺴﺎﻧﻰ ﺭﺍ ﺑﻪ ﻫﺪﺍﯾﺖ ﺁﺳﻤﺎﻧﻰ ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﺍﻧﺪ، ﻭ ﺁﻥ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ_ﻣﺮﺩﻡ- ﺭﺳﺘﮕﺎﺭﻯ ﺭﺍ ﺗﺎﺑﻊ ﻫﻮﻯ ﺳﺎﺧﺘﻪﺍﻧﺪ ﻭ ﺭﺃﻯ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍ ﭘﯿﺮﻭ ﻗﺮﺁﻥ ﻛﻨﺪ، ﻭ ﺁﻥ ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﺍﺳﺖ ﻛﻪ ﻗﺮﺁﻥ ﺭﺍ ﺗﺎﺑﻊ ﺭﺃﻯ ﺧﻮﺩ ﻛﺮﺩﻩﺍﻧﺪ . ... ﭘﺲ ﺭﻭﺵ ﻋﺎﺩﻻﻧﻪ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺷﻤﺎ ﺑﻨﻤﺎﯾﺪ ﻭ ﺁﻧﭽﻪ ﺍﺯ ﻛﺘﺎﺏ ﻭ ﺳﻨّﺖ ﻣﺮﺩﻩ ﺍﺳﺖ ﺯﻧﺪﻩ ﻓﺮﻣﺎﯾﺪ .
📘 ﻧﻬﺞ ﺍﻟﺒﻼﻏﺔ / ﺗﺮﺟﻤﻪ ﺷﻬﯿﺪﻯ ، ﺹ 138
ﻫﻤﭽﻨﯿﻦ ﻓﻀﯿﻞ ﺑﻦ ﯾﺴﺎﺭ ﺍﺯ ﺣﻀﺮﺕ ﺻﺎﺩﻕ (ع) ﺭﻭﺍﯾﺖ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﻛﻪ ﻓﺮﻣﻮﺩ :
« ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﻛﻪ ﻗﺎﺋﻢ ﻣﺎ ﻗﯿﺎﻡ ﻣﯿﻜﻨﺪ ﺑﺎ ﻣﺮﺩﻡ ﻧﺎﺩﺍﻧﻰ ﺭﻭﺑﺮﻭ ﻣﯽﮔﺮﺩﺩ ﻛﻪ ﺩﺭ ﻧﻔﻬﻤﻰ ﺍﺯ ﺟﻬﺎﻝ ﺟﺎﻫﻠﯿﺖ ﻛﻪ ﭘﯿﻐﻤﺒﺮ ﺑﺎ ﺁﻧﻬﺎ ﻣﻮﺍﺟﻪ ﺑﻮﺩ؛ ﺑدترند.
ﻋﺮﺽ ﻛﺮﺩﻡ : ﭼﻄﻮﺭ؟
ﻓﺮﻣﻮﺩ: ﻭﻗﺘﻰ ﭘﯿﻐﻤﺒﺮ (ص)ﻣﺒﻌﻮﺙ ﺷﺪ ﻣﺮﺩﻡ ﺑﺘﻬﺎﺋﻰ ﺍﺯ ﺳﻨﮓ ﻭ ﺻﺨﺮﻩﻫﺎ ﻭ ﭼﻮﺑﻬﺎﻯ ﺗﺮﺍﺷﯿﺪﻩ ﺭﺍ ﭘﺮﺳﺘﺶ ﻣﯽ ﻛﺮﺩﻧﺪ ﻭ ﺯﻣﺎﻧﻰ ﻛﻪ ﻗﺎﺋﻢ ﻗﯿﺎﻡ ﻣﯿﻜﻨﺪ، ﻫﻤﻪ ﻣﺮﺩﻡ ﻛﺘﺎﺏ ﺧﺪﺍ (ﻗﺮﺁﻥ) ﺭﺍ ﺑﻪ ﻣﯿﻞ ﺧﻮﺩ ﺗﺄﻭﯾﻞ ﻧﻤﻮﺩﻩ ﺑﻪ ﺁﻥ ﺍﺳﺘﺪﻻﻝ ﻣﯽ ﻛﻨﻨﺪ.
📗ﺑﺤﺎﺭ ﺍﻷﻧﻮﺍﺭ ،ﺝ 52 ، ﺹ 362
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
http://eitaa.com/joinchat/748945410C1c7ac2a5aa
هدایت شده از محتوای منبرهای دلنشین
1_124581719763327574.mp3
1.08M
#منبر_متنی
چگونه میشود با یک قطره اشک روضه، همه گناهان بخشیده شود...
ماجرای تشرف علامه بحرالعلوم به محضر ولی عصر (ارواحنا فداه)
🔹سيد بحرالعلوم (اعلی الله مقامه) به قصد تشرف به سامرا تنها براه افتاد. در بين راه راجع به اين مساله، كه گريه بر امام حسين (سلام الله علیه) گناهان را مى آمرزد، فكر مى كرد.
🔸همان وقت متوجه شد كه شخص عربى كه سوار بر اسب است به او رسيد و سلام كرد. بعدپرسيد: جناب سيد درباره چه چيز به فكر فرورفته اى؟ و در چه انديشه اى؟ اگر مساله علمى است بفرماييد شايد من هم اهل باشم؟
سيد بحرالعلوم فرمود: در اين باره فكر مى كنم كه چطور مى شود خداى تعالى اين همه ثواب به زائرين و گريه كنندگان بر حضرت سيدالشهداء (سلام الله علیه) مى دهد،
مثلا در هر قدمى كه در راه زيارت برمى دارد، ثواب يك حج و يك عمره در نامه عملش نوشته مى شود و براى يك قطره اشك تمام گناهان صغيره و كبيره اش آمرزيده مى شود؟
🔹آن سوار عرب فرمود: تعجب نكن! من براى شما مثالى مى آورم تا مشكل حل شود. سلطانى به همراه درباريان خود به شكار مى رفت. در شكارگاه از همراهيانش دور افتاد و به سختى فوق العاده اى افتاد و بسيار گرسنه شد.
🔸خيمه اى را ديد و وارد آن خيمه شد، در آن سياه چادر پيرزنى را با پسرش ديد، آنان در گوشه خيمه عنيزه اى (بز شيرده) داشتند و از راه مصرف شير اين بز، زندگى خود را مى گرداندند.
🔹وقتى سلطان وارد شد، او را نشناختند، ولى به خاطر پذيرايى از مهمان، آن بز را سربريده و كباب كردند، زيرا چيز ديگرى براى پذيرايى نداشتند، سلطان شب را همان جا خوابيد و روز بعد، از ايشان جدا شد و به هر طورى كه بود خود را به درباريان رسانيد و جريان را براى اطرافيان نقل كرد.
در نهايت از ايشان سؤال كرد: اگر بخواهم پاداش ميهمان نوازى پيرزن و فرزندش راداده باشم، چه عملى بايد انجام بدهم؟
- يكى از حضار گفت: به او صد گوسفند بدهيد.
- ديگرى كه از وزراء بود، گفت: صد گوسفند و صد اشرفى بدهيد.
- يكى ديگر گفت: فلان مزرعه را به ايشان بدهيد.
🔸سلطان گفت: هر چه بدهم كم است، زيرا اگر سلطنت و تاج و تختم را هم بدهم آن وقت مقابله به مثل كرده ام، چون آنها هر چه را كه داشتند به من دادند، من هم بايد هرچه را كه دارم به ايشان بدهم تا سر به سر شود.
⭕️ بعد سوار عرب به سيد فرمود: حالا جناب بحرالعلوم، حضرت سيدالشهداء (سلام الله علیه) هرچه از مال و منال و اهل و عيال و پسر و برادر و دختر و خواهر و سر و پيكر داشت همه را در راه خدا داد.
🔹پس اگر خداوند به زائرين و گريه كنندگان آن همه اجر و ثواب بدهد، نبايد تعجب نمود، چون خدا كه خدائيش را نمى تواند به سيدالشهداء (سلام الله علیه) بدهد، پس هر كارى كه مى تواند انجام مى دهد،
يعنى باصرف نظر از مقامات عالى خودش، به زوار و گريه كنندگان آن حضرت، درجاتى عنايت مى كند، در عين حال اينها را جزاى كامل براى فداكارى آن حضرت نمى داند.
چون شخص عرب اين مطالب را فرمود, از نظر سيد بحرالعلوم غايب شد.
📚 منبع: العبقرى الحسان، ج۱، ص۱۱۹.
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
http://eitaa.com/joinchat/748945410C1c7ac2a5aa
هدایت شده از محتوای منبرهای دلنشین
4_5938452363063853731.mp3
12.16M
#منبر_متنی
🏴 خصیصه خاص سیدالشهدا علیه السلام (۱)
▪️«مقام نورانيت» و «ولايت مطلقه ى كلّيه ى الهى»
🔳 میفرمايد: « وَ هُوَ مَعَكُمْ أَيْنَ ما كُنْتُمْ » و نیز « أَلا إِنَّهُ بِكُلِّ شَيْءٍ مُحِيطٌ »
با بيان مختصر، كه عقل و نقل بر آن شاهد است، هر جا مخلوقى اعمّ از مادّى و مجرّد؛ ذیشعور و غير ذیشعور؛ ارضى و سماوى باشد، خداوند قبل از او و بعد از او (البته از ديدگاه رتبه) و با اوست. ما اين معنا را «مقام نورانيت» و «ولايت مطلقه ى كلّيه ى الهى» نام میگذاريم كه اين تسميه از آيه ى نور و حديث نورانيّت و آيات و احاديث ديگرى استفاده شده است.
🔳 شناخت مقام نورانيّتِ موجودات و احاطه ى حضرت حقّ بر آنان، همان شناخت حضرت حقّ، اسما و صفات اوست (كه وجهه ى ملكوتى آنهاست)؛ و چون تجلّى حقّ در هر موجودى به ميزان سعه و ضيق ظرفيّت وجودى اوست، لذا شناخت مقام نورانيّتِ كاملترين اولياى الهى، اكملِ مراتب شناخت حضرت حقّ شمرده میشود كه در حديث نورانيّت، به «دين خالص» و «حقيقت توحيد» تعبير شده است.
🔳 در آن حديث، حضرت على- عليهالسّلام- در پاسخ سلمان و اباذر- رضوان اللَّه عليهما- درباره ى معرفت آن بزرگوار به نورانيّت میفرمايد: «مَعرِفَتِى بِالنُّورانِيَّةِ مَعْرِفَةُ اللَّهِ- عزّوجلّ- وَ مَعْرِفَةُ اللَّهِ- عزّوجلّ- مَعْرِفَتِى بِالنُّورانِيَّةِ وَ هُوَ الدّينُ الْخالِصُ ...» (هر كس مرا به نورانيّت بشناسد، خداوند- عزّوجلّ- را شناخته است، و هر كس خداوند- عزّوجلّ- را بشناسد، مرا به نورانيّت شناخته است و اين، همان دين خالص است)
کتاب #فروغ_شهادت، ص: 22
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
http://eitaa.com/joinchat/748945410C1c7ac2a5aa
هدایت شده از محتوای منبرهای دلنشین
4_5841680487822656708.mp3
1.38M