eitaa logo
طلبه انقلابی
212 دنبال‌کننده
3.6هزار عکس
629 ویدیو
156 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🌹🌹 شهادت یا رحلت حضرت رسول صلی الله علیه و آله!؟ بررسی اسناد👇👇 ◾️▪️یکی از مظلومیتهای حضرت رسول این است که معمولا به کیفیت شهادت ایشان توجه نمیشود. و معمولا میگویند رحلت حضرت رسول !!! قصد داریم در رابطه با کیفیت شهادت و قاتلین آن حضرت اشاره کنیم:  🌹کتابهای سیره و حدیث شهادت رسول خدا بوسیله سم را تایید کرده اند و آن را با احادیث متواتر ذکر کرده اند از جمله:  🌹ابن سعد میگوید در روایتی آمده است: پیامبر ص مسموم درگذشت و شصت و سه ساله بود. این قول ابن عبده است. 📚(المجدد فی الانساب. محمد بن محمد علوی ص۶ )  🌹علامه حلی شهادت رسول خدا را به وسیله سم ذکر میکند.  📚(منتهی المطلب حلی ج۲ ص۸۸۷ ) 🌹در کتاب جامع الرواه آمده است: پیامبر ص در مدینه مسموم درگذشت 📚(جامع الرواه محمد علی اردبیلی ج۲ص۴۶۳ )  🌹شیخ طوسی میگوید: رسول خدا دو شب باقیمانده از ماه صفر در سال دهم هجری مسموم درگذشت.  📚(تهذیب الاحکام ج۶ص۱ و بحار الانوار ج۲۲ص۵۱۴ )  🌹بیهقی از عبدالله بن مسعود روایت کرده است که وی گفت: اگر ۹بار قسم بخورم که رسول خدا کشته شده است برایم محبوبتر است از اینکه یکبار قسم بخورم که او کشته نشده است به جهت اینکه خداوند او را پیامبر شهید قرار داده است. 📚 (السیره النبویه ابن کثیر دمشقی ج۴ص۴۴۹ ) 🌹حاکم نیشابور کشته شدن رسول خدا را تایید کرده است. آنجا که میگوید: شعبی گفته است: بخدا قسم رسول خدا با سم کشته شدعلی بن ابیطالب با شمشیر کشته شدند و حسن بن علی با سم و حسین بن علی با شمشیر کشته شد. 📚(المستدرک. ج۳ص۶۰ )  🌹ابن مسعود کشته شدن پیامبر در سنه ۱۱ هجری تایید و تاکید کرده است. 📚 (السیره نبویه ابن کثیر ج۴ص۴۴۹ و البدایه و النهایه ج۶ص۳۱۷و۳۲۲ )  🌹رسول خدا ص فرمود: هیچ پیامبری یا وصی او نیست مگر آنکه شهید میشود. 📚 (بصائر الدرجات ص۱۴۸و بحارالانوار ج۱۷ص۴۰۵و ج۴۰ص۱۳۹ ) 🌹و همچنین فرمودند: هیچ کس از ما (اهل بیت) نیست مگر آنکه مسموم یا مقتول خواهد بود. 📚(کفایه الاثر-خراز قمی ص ۱۶۲ و وسائل الشیعه ج۱۴ص۲ و بحارالانوار ج۴۵ص۱ و من لایحضره الفقیه ج۴ص۱۷ )
ضمن عرض تسلیت به مناسبت رحلت پیامبر اکرم صلی‌الله علیه و سلم و شهادت کریم اهل البیت امام حسن صلوات الله علیه، 💔💔💔💔💔 امام خمینی ره :من با جرات مدعی هستم که ملت ایران و توده میلیونی آن در عصر حاضر، بهتر از ملت حجاز در عهد رسول‌الله(ص) و کوفه و عراق در عهد امیرالمومنین و حسین بن علی (صلوات الله و سلامه علیهما) می‌باشند. آن حجاز که در عهد رسول الله(ص) مسلمانان نیز اطاعت از ایشان نمی کردند و با بهانه هایی به جبهه نمی رفتند که خداوند تعالی در سوره توبه با آیاتی آنها را توبیخ فرموده و وعده عذاب داده است و آنقدر به ایشان دروغ بستند که به حسب نقل در منبر به آنان نفرین فرمودند و آن اهل عراق و کوفه که با امیرالمومنین(ع) آنقدر بدرفتاری کردند و از اطاعتش سر باز زدند که شکایات آن حضرت از آنان در کتب نقل و تاریخ معروف است و آن مسلمانان عراق و کوفه که با سیدالشهدا(ع) آن شد که شد و آنان که در شهادت دست، آلوده نکردند، یا گریختند از معرکه و یا نشستند تا آن جنایت تاریخ واقع شد. اما امروز می‌بینیم که ملت ایران از قوای مسلح نظامی و انتظامی و سپاه و بسیج تا قوای مردمی از عشایر و داوطلبان و از قوای در جبهه‌ها و مردم پشت جبهه‌ها، با کمال شوق و اشتیاق چه فداکاری‌ها می‌کنند و چه حماسه‌ها می‌آفرینند و می‌بینیم که مردم محترم سراسر کشور چه کمک‌های ارزنده می‌کنند. می‌بینیم که بازماندگان شهدا و آسیب دیدگان جنگ و متعلقان آنان با چهره های حماسه آفرین و گفتار و کرداری مشتاقانه و اطمینان بخش با ما و شما روبه رو می‌شوند و اینها همه از عشق و علاقه و ایمان سرشار آنان است به خداوند متعال و اسلام و حیات جاویدان. در صورتی که نه در محضر مبارک رسول اکرم(ص) هستند، و نه در محضر امام معصوم(ع). انگیزه آنان ایمان و اطمینان به غیب است و این رمز موفقیت و پیروزی در ابعاد مختلف است و اسلام باید افتخار کند که چنین فرزندانی تربیت نموده، و ما همه مفتخریم که در چنین عصری در پیشگاه چنین ملتی می باشیم.
12.48M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥توحش پلیس🚔🧟 _____________________________ 🔸️ضعف سواد رسانه ای مردم، بزرگترین خطری است که آینده ایران و ایرانی را تهدید میکند ، مسئله ای که باعث می‌شود ؛ تجاوز و قتل سالیانه صدها نفر از شهروندان بیگناه در اروپا و آمريکا توسط پلیس، هرگز به چشم نیاید و کاملا عادی جلوه داده شود اما... مرگ طبیعی یک دختر معیوب در ایران، به پلیس نسبت داده شود و ماه ها در کشور، ایجاد آشوب نمایند.
💯 🏴 زندگی و شهادت کریم اهل بیت (علیه السلام) ◼️شهادت امام حسن مجتبی(علیه‌السلام) در روز هفتم و یا بیست و هشتم ماه صفر سال 50 هجری و در سن 47 سالگی رقم خورده است. ▪️امام پیش از شهادت چندبار مسموم شده بود، اما هر بار شفا می‌یافت. همسر بی‌وفای حضرت، یعنی جعده دختر اشعث بن قیس، زهری را که معاویه برایش فرستاده بود، با شیر مخلوط کرد و زمان افطار حضرت ایشان را مسموم کرد. معاویه به او وعده داده بود که صد هزار درهم پاداش او خواهد شد و او را به همسری یزید درخواهد آورد که البته به این وعده عمل نکرد. ▪️جناده بن ابی‌امیه می‌گوید: به محضر امام حسن علیه‌السلام رفتم؛ در حالی که تشتی مقابل ایشان بود و پاره‌های جگر آن حضرت میان تشت می‌ریخت. عرض کردم: چرا مداوا نمی‌کنید؟ فرمود: ای بنده خدا! مرگ را به چه چیز می‌توان علاج کرد؟ گفتم:انا لله و انا الیه راجعون. پس فرمود:رسول خدا (صلی الله علیه و آله و سلم ) به ما خبر داد که بعد از اودوازده امام خواهند بود. یازده نفر از آنان از فرزندان علی و فاطمه‌اند وهمه باشمشیر یا زهر شهید می‌شوند. و بعد گریست. ▪️از ایشان موعظه خواستم و ایشان مشغول سخن شد تا اینکه نفسش به شماره افتاد و رنگش زرد شد. در این حال، امام حسین علیه السلام وارد شد و برادر را در آغوش گرفت و او را بوسید. ایشان گریه می‌کرد و می‌فرمود: گریه‌ام از دو چیز است؛ فراق دوستان و هول زمان حساب. نقل است که امام حسن فرمود: گرچه فراق تو و دوستان و برادرانم بر من سخت است، اما خواهان رفتنم که جد خود رسول خدا و پدرم امیرالمومنین و مادرم زهرا و دو عموی خود حمزه و جعفر را ملاقات می‌کنم. ▪️سپس برای برادر خود وصیت کرد و سفارش اهل بیت و فرزندانش را به ایشان فرمود که برای ایشان پدری مهربان باش و وصیت فرمود که مرا در کنار رسول خدا(صلی الله علیه و آله و سلم ) دفن کن که من نسبت به آنان که بی‌اجازه در آنجا دفن شده‌اند اولی‌ترم و اگر آن زن مانع شد، نگذاری خونی بر زمین ریخته شود تا از آن چه بعد پیامبر از مردم کشیدم به ایشان شکایت کنم و بعد از این وصایا جان به جان آفرین تسلیم کرد. ▪️امام حسین(علیه السلام )، بدن برادر را غسل داد و کفن کرد و به سمت حرم رسول خدا برد. مروان بن حکم سراغ آن زن رفت و اورا تحریک کرد که مانع ازدفن امام شود. سپس او راسوار براسب خود کرده به نزد قبر پیامبر آمد و در حالی که بنی‌امیه و آل ابوسفیان همراهی‌اش می‌کردند، مردم را تحریک بر جنگ می‌کرد و می‌گفت: اجازه نمی‌دهم کسی را که دوست ندارم در خانه من دفن کنید. ▪️بعد از این، خود را از اسب به زیر انداخت و فریاد زد: بخدا تا یک مو در سر من است، اجازه نمی‌دهم او را اینجا دفن کنید. ▪️ابن عباس گفت: یک روز بر شتر سوار می‌شوی، یک روز بر استر و می‌خواهی نور خدا را خاموش کنی و با دوستان خدا بجنگی و بین رسول خدا و حبیبش حایل شوی. ▪️ناگهان آن زن دستور داد جنازه امام(علیه السلام ) را تیرباران کردند؛ به طوری که گفته‌اند تا 70 تیر از جنازه ایشان بیرون کشیدند. بنی‌هاشم دست به شمشیر بردند که امام حسین(علیه السلام) با وجود وصیت برادر، مانع شد و فرمود: اگر وصیت برادرمم نبود، می‌دیدید چگونه بینی شما را بر خاک می‌مالیدم و او را نزد پیامبر دفن می‌کردم. ▪️سپس بدن مطهر را به بقیع بردند. امام حسین(علیه السلام )، بدن برادر را درقبر گذاشتند ▪️پیامبر اکرم صلی الله علیه و آله و سلم فرمود: «وقتی فرزندم حسن را با زهر شهید کنند، ملائکه هفت آسمان بر او گریه می‌کنند و همه چیز حتی مرغان هوا و ماهیان دریا بر او می‌گریند. هرکه برای او گریه کند چشمش در روزی که همهء چشم‌ها کور می‌شوند ـ روز محشر ـ نابینا نمی‌شود و هرکس بر مصیبت او غمگین شود، روزی که همه دل‌ها اندوهگین است، غمناک نمی‌شود و هر که او را در بقیع زیارت کند، روزی که همه گام‌ها بر صراط می‌لرزد، قدمش استوار می‌ماند.» ▪️جلوه‌های مظلومیت حضرت بی‌شمار است. به عنوان نمونه در قضیه نبرد ایشان با معاویه، پس از اینکه برخی یاران ایشان و فرماندهان و سران قبایل به امام مجتبی(ع) خیانت کردند در ساباط مدائن لشکریان، در حالی که حضرت را متهم به مماشات با معاویه می‌کردند به خیمه ایشان حمله کردند، سجاده از زیر پایش و ردا از دوشش کشیدند و با عصایی که تیغ تیز مسموم داشت بر ران مبارکش زدند و ایشان را مجروح کردند. بعد از آن که راهی جز صلح برایش نماند، همان‌ها زخم زبان می‌زدند که تو مسلمین را خوار و ذلیل کرده‌ای. ▪️امام حسن (علیه السلام)بعد از صلح به مدینه رفت و در میان نکوهش اطرافیان، زخم زبان دوستان، عداوت دشمنان، از دست دادن بسیاری از یاران قدیم و شهادت ایشان به دست عمال معاویه، ناسزاگویی خطبا به امیرالمومنین(ع)، دوران سختی را سپری فرمود 📚منابع:ارشاد جلد 2/ شیخ مفید مقاتل الطالبین/ ابوالفرج اصفهانی منتهی‌الآمال جلد اول/ شیخ عباس قمی
‌همه چیز را نقد می‌کنیم و کسی با ما کاری ندارد! (روزنامه‌نگار اصلاح‌طلب) ▫️اساس حرف من این است که شما (اصلاح طلبان) قدرت و دولت را برای مدتی رها کنید. اما در حوزه جامعه مدنی، تمام دست و بالتان بسته است؟ آیا احزابتان منحل شده است؟ آیا روزنامه‌هایتان را از شما گرفته‌اند؟ آیا نمی‌شود حرف زد؟ همه جواب‌ها منفی است. من می‌گویم اصلاح‌طلبان کارشان را به این حوزه معطوف کنند. 🔹حرفی می‌خواهم بزنم که احتمالاً بابتش خیلی فحش خواهم خورد، اما عیبی ندارد. من از سال 66 وارد مطبوعات ایران شدم. در تمام این دوران‌ها، اولین دوره‌ای است که ما در روزنامه می‌نشینیم و مطلب انتقادی می‌نویسیم و هر طور دلمان می‌خواهد همه سیاست‌ها را نقد می‌کنیم، راجع به حجاب، سیاست خارجی، حتی گاهی درباره صحبت‌های رهبری می‌نویسیم و منتظر نیستیم یک فکس بیاید و روزنامه تعطیل شود. یعنی دولت دارد از خودش تحمل نشان می‌دهد. چرا نباید این را ببینیم و به جایش بگوییم اختناق توتالیتاریستی حاکم شده است؟ این چه اختناق توتالیتاریستی است که من می‌توانم راحت درباره مسائل حرف بزنم و وقتی از اینجا بیرون می‌روم مرا نمی‌گیرند؟ مگر در نظام توتالیتاریستی می‌شود اینگونه عمل کرد؟. . . واقعاً ما چه چیزی را نقد نمی‌کنیم؟ شب و روز نقد می‌کنیم. 🔸وقتی با معیارها نگاه می‌کنید یک جا مثل اخراج اساتید دانشگاه، گام غلطی برداشته شده، شما انتقاد و اعتراض می‌کنید ولی در شرایطی مثل تبادل زندانیان یا فرمول پادشاه عمان برای رفع تحریم‌ها که همان برجام است و اسمش را نمی‌آورند، حمایت کنید. رابطه با سعودی‌ها بسیار مهم بود، تغییر و شیفت بزرگی در سیاست منطقه‌ای ایران به وجود آمده که از چشم‌ها پنهان مانده است. من می‌گویم نباید همه کارهای دولت را بکوبید و مسخره کنید.
⭕️علت نقش آفرینی نوجوانان در آشوب‌های ۱۴۰۱ چه بود؟ 🔹بر اساس آمارها منتشر شده از اغتشاشات پاییز ۱۴۰۱، نوجوانان و جوانان، حضور پررنگی در ناآرامی ها داشته اند. ▫️دلایل نقش‌آفرینی نوجوانان در آشوب‌های سال ۱۴۰۱ را می‌توان به دو دسته ۱- نقش دشمنان و رسانه‌های آنها و ۲-اقتضائات و شرایط نسل جدید تقسیم کرد: دسته اول دلایل غیرطبیعی ریشه در تحریک ضدانقلاب و بیگانگان معارض دارد که مشخص بوده و نیاز به توضیح چندانی ندارد، اما دسته دوم به ویژگی‌های خاص نوجوانان و شرایط زمانه آنها مربوط می‌شود که در ادامه به آنها اشاره می‌شود: 🔹حساس بودن مقطع سنی آنها و تحریک‌پذیری و احساسی بودنشان که اتفاقاً دشمنان نیز با دست گذاشتن بر این حوزه بود که توانستند آنها را وارد خیابان کنند. 🔸میل بالا به دیده شدن و مؤثر بودن در میان نوجوانان و جوانان. در توضیح باید گفت که جوانان در گذشته بیشتر درگیر مسائل رفاهی بودند، اما بخش زیادی از جوانان، به ویژه جوانان طبقه متوسط و متوسط به بالا،اکنون رفاهیات بی‌سابقه‌ای را تجربه می‌کنند. به لحاظ روانشناسی، وقتی دغدغه‌های مادی و رفاهی مرتفع می‌شود، نیازهای دیگری در انسان رشد می‌کند، از جمله ابراز وجود و میل به دیده شدن.توهم بالای دانایی نزد بخش عمده‌ای از نوجوانان و جوانان امروز با توجه به توسعه دسترسی آنها به شبکه‌های اجتماعی مجازی این واقعیت که آنها در یک محیط بمباران شده از نظر شناختی(با توجه به جنگ شناختی دشمن) قرار دارند و در این محیط، آنها هم سواد رسانه‌ای لازم را ندارند و هم متولیان امر چندان به آموزش و تبیین لازم برای آنها توجه نکرده‌اند. 🔹گسست در جامعه‌پذیری سیاسی در کشور؛ بدین معنا که جامعه‌پذیری سیاسی نسل نوجوان و جوان کنونی در عصر رسانه‌ها اتفاق افتاده و از این نظر، با پدرانشان تفاوت‌های جدی دارند. نکته مهم در این میان آن است که در خلال این گسست، فرهنگ سیاسی نه تنها به خوبی منتقل نشده است، بلکه فرهنگ سیاسی معارض در میان آنها رشد کرده است.تأثیرپذیری بالای این نسل از معلمان و اساتید دانشگاه که با توجه به نارضایتی‌هایی که در میان معلمان(به طور عمده به دلیل مشکلات معیشتی) و اساتید وجود دارد، اساساً ایستارهای مخالف با وضع موجود در میان این نسل بیشتر رشد کرده است. 🔸روانشناسی نوجوانان، باید ما را به سمت رشد و تربیت انسانی و اسلامی نوجوانان هدایت نماید و یکی از زمینه‌های مناسب برای این کار، دوران مدرسه است، به ویژه که ارتباطات اولیاء با معلمان و مربیان می­تواند یک انسجام و سامانه هماهنگ در تربیت، میان خانه و مدرسه ایجاد کند. لذا، سهم و نقش قصورها و احیاناً تقصیرهای متولیان امور، قابل توجه و ملاحظه است. از این رهگذر، اهمیت نقش­ آفرینی بسیج دانش­ آموزی و هیئت‌های مذهبی هم روشن می­شود.
⭕️چند نما از پشت‌پرده‌ سناریوی اخراج اساتید دانشگاه 🔹«اخراج اساتید دانشگاه»؛ خبری که این روزها در لابه‌لای برخی اخبار مطرح و جنجال به پا کرده است اما طراحان این سناریو با طرح این شایعه چه هدفی را دنبال می‌کنند؟ 🔸انتشار اخباری در هفته‌های اخیر مبنی بر اخراج یا بازنشستگی اجباری اساتید دانشگاه، واکنش‌های متفاوتی را در جامعه برانگیخت؛ شایعه‌ای که با اهداف و اغراض سیاسی منتشر شد تا ضمن مخدوش و کمرنگ کردن اقدامات و دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی و دولت سیزدهم در دو سال اخیر، فضای دانشگاه‌ها را در آستانه سال تحصیلی جدید ملتهب کند اما با واکنش صریح نهادهای مربوطه مواجه و تکذیب شد و این نهادها، توضیحاتی را نیز برای اطلاع هر چه بیشتر افکارعمومی از واقعیت‌ها و پشت‌پرده صحنه‌گردانان این نمایش ارائه کردند. 🔹قطع همکاری با برخی اساتید به دلایل علمی و آموزشی این روزها موجب شد تا اظهارنظرهای غیرواقع در جامعه گسترش یابد، این درحالی است که رؤسای دانشگاه‌ها و مسئولان وزارت علوم مسایل آموزشی، شرایط علمی و استخدامی این اساتید را از دلایل اصلی عنوان می‌کنند. 🔸روابط عمومی دانشگاه تهران در گزارشی با عنوان «رمزگشایی از اسم رمز اخراج اساتید» با اشاره به تأکیدات رئیس و معاون آموزشی دانشگاه اعلام کرد: «در دو سال اخیر هیچ موردی مبنی بر «اخراج هیأت علمی» در دانشگاه تهران رخ نداده است». 🔹«علی شمسی‌پور» سخنگوی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری با اشاره به روند جذب و ادامه همکاری اعضای هیأت علمی در مورد قطع همکاری با یک استاد دانشگاه صنعتی شریف، گفت: این فرد توسط هیأت اجرایی جذب دانشگاه فاقد شرایط لازم تشخیص داده شد و نامه قطع همکاری وی به وزارت علوم ارسال شده است؛ تصمیم بعدی از اختیار دانشگاه خارج است. 🔸رسانه‌های معاند و ضد انقلاب در حالی سناریوهای ساختگی اخراج اساتید را به بهانه پایان همکاری «علی شریفی زارچی» عضو هیأت علمی دانشگاه شریف کلید زده‌اند که واقعیت ماجرا چیز دیگری‌ست و دلیل این پایان همکاری بی‌توجهی شخص او به هشدارهای دانشگاه بوده است.
mosavi.mp3
31.82M
خطبه های نماز جمعه شهرضا / حجت الاسلام موسوی امام جمعه موقت / 24 شهریورماه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
11.23M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
بازداشت تروریست‌های مرتبط با سران گروهک‌های تجزیه‌طلب 🔹دستگاه‌های اطلاعاتی و امنیتی توانستند عناصر مرتبط با گروهک‌های تروریستی و برانداز را که قصد داشتند در سالگرد آشوب‌های پاییز سال گذشته دست به اقدام‌های تروریستی بزنند؛ شناسایی و بازداشت کنند.
⭕️خلع سلاح جریان‌های کرد ضدانقلاب 🔹نخست‌وزیر عراق گفت: «خلع سلاح جریان‌های کرد ضدانقلاب انجام شده و درحال انتقال آنها هستیم.» 🔸«محمد شیاع السودانی» درباره روند اجرای تعهدات طرف عراقی در توافق‌نامه امنیتی تهران‌ـ بغداد و پایان مهلت تا 28 شهریورماه گفت: «به دلایل متعدد ما به عنوان دولت عراق خود را موظف می‌دانیم که نگرانی‌های امنیتی تهران را از بابت جریان‌های تروریستی مستقر در اقلیم کردستان برطرف کنیم و به همین منظور تاکنون بیش از دویست میلیون دلار برای این موضوع هزینه کرده و بیش از سه هزار نیروی ارتش ملی را در سراسر مرزهای ایران و اقلیم مستقر کرده‌ایم. البته این موضوع پیچیدگی‌های بسیاری دارد و به همین دلیل هم اگرچه تاکنون موفق به خلع سلاح جریان‌های کُرد ضدانقلاب شده‌ایم؛ اما انتقال همگی آنها به نقاط دیگر هنوز کامل نشده است، با این وجود تلاش زیادی انجام داده‌ایم تا طبق زمان‌بندی تا پایان مهلت تعیین شده در توافق با تهران، انجام این تعهدات را به اتمام برسانیم.»