eitaa logo
طلبه انقلابی
215 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
592 ویدیو
153 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️اثرات سوء رفتار امارات در قبال جزایر سه‌گانه در روابط دوجانبه 🔹امارات گرچه روابط تجاری خوبی با ایران دارد و طی دوره اخیر نیز با توجه به سیاست دولت سیزدهم در نگاه ویژه به همسایگان، این روابط گسترش یافته، اما این کشور همواره مرکز ثقل تشدید اختلاف در موضوع جزایر سه‌گانه ایرانی بوده است. 🔸این در حالی است که مطابق اسناد صریح حقوقی و تاریخی، امارات هیچ حقی در مورد این جزایر ندارد و ادعاهایش در مورد حاکمیت بر این بخش از سرزمین ایران، کاملا بی‌منطق و بلکه زورگویانه است. 🔹دولت ابوظبی اما در مغالطه‌ای آشکار و البته با ظاهری فریب دهنده مدعی است که ایران باید بر اساس حقوق بین‌الملل و سازوکارهای بین‌المللی اختلاف خود با امارات را حل‌وفصل کند! حال آنکه چارچوب‌ها و رویه حقوقی بین‌المللی اساسا چنین چیزی را درباره موضوعات خاتمه یافته برنمی‌تابد. ▫️در خصوص این رفتار اماراتی‌ها توجه به چند نکته مهم ضروری است: 1️⃣این رفتار امارات به وضوح نشان می‌دهد که دست آنها از هرگونه سند و شواهد متقن خالی است لذا با تولید اسناد جدید یا به عبارت دقیق‌تر، «سندسازی»، تلاش می‌کند موضوع مختومه‌ای را باز نگه داشته و از این طریق به جلب نظر سایر کشورها بپردازد. 2️⃣طبعا برای هر کشوری از جمله ایران، «تمامیت سرزمینی» یکی از مهم‌ترین خطوط قرمز است، لذا نمی‌توان بدون توجه به این خطوط قرمز ادعای بازتنظیم روابط داشت و این رفتارهای غیر دوستانه حتما بر نوع روابط ایران با این کشورها اثر جدی خواهد گذاشت. 3️⃣کشورهایی که بیانیه‌هایی از این دست را امضا می‌کنند باید بدانند که پیوستن آنها به این بیانیه‌ها دستِ‌کم یک اقدام غیردوستانه دیپلماتیک تلقی می‌شود، حال آنکه اثر منفی این اقدامات بر ثبات و امنیت منطقه که برای همه از جمله کشورهایی که به بازی امارات تن می‌دهند بسیار مهم است. 4️⃣فارغ از چرایی این دست اقدامات از سوی امارات که صراحتا مغایر راهبرد محوری این کشور در توسعه همکاری‌های اقتصادی و تجاری است، مقامات این کشور باید متوجه اثرات سوء و امنیت‌زدای این اقدامات باشند.
⭕️ایران از پس تحریم‌ها برآمده است 🔹«ری تکیه» پژوهشگر ارشد اندیشکده «شورای روابط خارجی» آمریکا و «رئول مارک گرشت» مأمور پیشین سیا با انتشار مقاله‌ای مشترک در نشریه «فارن افرز» با اشاره به گرم شدن بیش از پیش روابط ایران با روسیه و چین، نوشتند که همزمان با افول قدرت و نفوذ واشنگتن، جمهوری اسلامی عضوی از سازمان همکاری شانگهای شده و به بریکس نیز دعوت شده است. 🔸سران آمریکا یکی پس از دیگری امیدوار بودند که فشار مالی و دیپلماتیک بر ایران، حکومت آن را به کنار گذاشتن داشته‌های هسته‌ای خود وادار کند؛ اما جمهوری اسلامی از پس تحریم‌ها و اعتراض‌های داخلی برآمده و با کمک قدرت‌های متحدش اقتصاد را به ثبات رسانده و شروع به تقویت نیروی نظامی خود کرده است. 🔹بقای انقلاب اسلامی در برابر دشمن اصلی‌اش به دست رهبر ایران تضمین شده خواهد بود و وی خاورمیانه را به منطقه‌ای تبدیل خواهد کرد که ایران پس از 44 سال تلاش قدرت برتر آن خواهد بود.
⭕️استقبال با تردید 🔹در بدنه اصلاحات شاهد یک شکاف اساسی هستیم. شکاف بر سر گزینه «حضور» یا «تحریم». با شرایط پیش رو احزاب اتحاد ملت و حزب توسعه ملی ایران اسلامی خواهان تحریم هستند ولی اکثریت اصلاحات نظیر حزب اعتماد ملی، ندای ایرانیان و حزب کارگزاران سازندگی قرار است با یک انسجام سیاسی و عزم جمعی پا به صحنه انتخابات اسفند امسال بگذارند و در صحنه انتخابات حضور یابند.
⭕️شکست توهم آشوب در برخورد با صخره آمادگی و هوشمندی 🔹سال گذشته آشوب و اغتشاش به بهانه مرگ خانم مهسا امینی، کشور را فرا گرفت و خسارت‌های سنگین جانی، مالی و حیثیتی بر کشور تحمیل کرد که بی تردید بخشی از آن خسارت‌ها جبران ناپذیر است؛آشوبی که با روایتی دروغ و ساختگی از این مرگ آغاز شد و با دمیدن در تنور خشم و خشونت به مرگ و تخریب بسیار تمام شد و البته برای گروهک‌های برانداز و تجزیه‌طلب و دشمنان پیشرفت و قدرت یابی ایران اسلامی به عنوان یک فرصت طلایی برای انتقام گیری به حساب می‌آمد. اما این آشوب با ایثار، رشادت و پذیرش مظلومیت از سوی مدافعان امنیت و عزت به شکست انجامید و به نتیجه‌ی دلخواه دشمنان و معاندان منجر نشد . 🔸می‌توان با نگاه به این نشانگان، طرح و خواسته‌ی معاندان و دشمنان را برای تکرار اغتشاشات محتمل دانست. اما آیا این که به همان شیوه و گستره‌ سال گذشته بتوانند آن را رقم بزنند جای تردید جدی وجود دارد؛ چرا که: 1️⃣نیروهای مدافع نظام آمادگی‌های لازم را داشته و دشمن قادر به غافلگیری نخواهد بود؛ 2️⃣ماهیت تجزیه طلبانه‌ی خشن و دین ستیزانه‌ اغتشاشات رو شده و با طرد مردم مواجه گردیده است؛ 3️⃣بخش زیادی از لیدرها و شبکه‌های هدایت و راهبری اغتشاشات زیر ضرب رفته و متلاشی شده است 4️⃣توهم پیروزی و سهم خواهی موجب تشدید اختلافات درون گروهی و بین گروهی گروهک‌های برانداز پشت صحنه و میدان گردان شده است. اما از این نکته نباید غافل بود که آنان مترصد رخدادی هستند که بتوانند از آن به عنوان جرقه بهره گرفته و با کمک رسانه و فضای مجازی به تولید خشم و خشونت پرداخته و انتقام شکست سنگین سال گذشته را هم دنبال کنند. اینجاست که باید علاوه بر آمادگی هوشیاری و هوشمندی را نیز تقویت کرد.
⭕️کاهش فاصله طبقاتی در دولت سیزدهم 🔹گزارش جدید مرکز آمار نشان می‌دهد نسبت هزینه ۱۰ درصد ثروتمندترین بخش جامعه به ۱۰ درصد فقیرترین بخش جامعه، از ۱۳.۹۶ برابر در سال پایانی دولت روحانی به ۱۲.۸۶ برابر کاهش یافته که نشانگر کاهش شکاف طبقاتی در دولت سیزدهم است. 🔸در سال ١٤٠١ ضریب جینی خانوارهای کل کشور ٠,٣٨٧٧ است که در مقایسه با سال قبل ٠.٠٠٦١کاهش نشان میدهد. همچنین ضریب جینی خانوارهای شهری و روستایی به ترتیب ٠.٣٦٩٦ و ٠.٣٦٤٣ است که نسبت به سال قبل به ترتیب ٠.٠٠٦١ کاهش و ٠.٠٠٤٩ افزایش نشان میدهد. 🔹سهم بیست درصد کم‌هزینه‌ترین و پرهزینه‌ترین جمعیت به ترتیب ٦,٠١ و ٤٦.٢١ درصد است. 🔸نسبت ده، بیست و چهل درصد پرهزینه‌ترین به ده، بیست و چهل درصد کم هزینه‌ترین به ترتیب ١٢,٨٦، ٧.٦٩ و ٤.١٣ است. شاخص پالما به ١.٨٢ و شاخص تیل به ٠.٢٥٢٤ رسیده است. همچنین شاخص اتکینسون ٠.٢٢٤٤ است. 🔹سهم بیست درصد کم هزینه‌ترین و پرهزینه‌ترین جمعیت به ترتیب ٦,٥٩ و ٤٤.٩٠ درصد است. 🔸نسبت ده، بیست و چهل درصد پرهزینه‌ترین به ده، بیست و چهل درصد کم هزینه‌ترین جمعیت به ترتیب ١١,٢٣، ٦.٨٢ و ٣.٨٠ است. شاخص پالما ١.٦٥ و شاخص تیل ٠.٢٢٩٢ است. همچنین شاخص اتکینسون ٠.٢٠٣٨ است.
بسمه تعالی محضر حجة الاسلام والمسلمین حاج سید جمال الدین میرمحمدی ریاست محترم مرکز خدمات حوزه های علمیه کشور درگذشت مادر بزرگوارتان حاجیه خانم مجیری مایه تأسف واندوه شد مادربزرگواری که عمر خود رادرمسیر تعلیم و تربیت دینی همراه باجلسات نورانی قرآن و احادیث اهلبیت علیهم السلام به پایان بردخدمتگذاری خالصانه او به قرآن وترویج مکتب ائمه معصومین علیهم السلام از خاطرات ماندگار می‌باشد برخودلازم میدانم درگذشت این بانوی مکرمه وبزرگواررا به حضرتعالی ودیگر فرزندان شایسته آن مادر وعموم بازماندگان تسلیت عرض نموده و رضوان ومغفرت الهی را برای آن مرحومه مسئلت نمایم امام جمعه شهرضا دوشنبه ۲۷شهریور ۱۴۰۲
⭕️ اینفوگرافیک /دولت برای سیستان‌وبلوچستان چه کرد؟ 🔹برخی از اقدامات دوسال اخیر برای استان سیستان و بلوچستان
⭕️کلاهبرداری قرن توسط امریکا 🔹آمریکا با بیش از ۳۱/۵ تریلیون دلار بدهی که عمدتا از محل فروش اوراق قرضه به کشور های دیگر می باشد یکی از بدهکار ترین کشور های دنیا هست. 🔸این کشور در حال حاضر بابت سود این بدهی مبلغی حدود۱/۵ تریلیون دلار سود به صاحبان اوارق قرضه پرداخت می کند آنهم در این بحران اقتصادی که گریبان گیر آمریکا و عمده کشورهای دنیا شده. 🔹سوالی که پیش می آید این است پس آمریکا از کجا سود این اوراق را میدهد پاسخ بسیار واضح است در وهله اول چاپ دلار و مهمتر از آن استفاده از روش پانزی . 🔸روش پانزی همان روشی هست که برخی شرکت‌های مضاربه ای در مقطعی با دادن وعده سود بسیار وسوسه انگیز و بالاتر از عرف طعمه های خود را وادار به خرید اوراق قرضه و یا سرمایه گذاری نموده و مدتی هم از محل فروش اوراق قرضه جدید و یا پول وارد شده سرمایه گذاران جدید سود وعده داده شده را پرداخت و به یکباره از صحنه خارج می شوند. 🔹این روش دقیقا دستور کار آمریکا جهت چپاول سرمایه سایر ملل می باشد سناریویی که بعد از داستان دلار و پترودلار به دنیا تحمیل می کند. 🔸این شیطان بزرگ با این روش در اصل بدهی و تورم کشور خود را نه تنها به سایر کشورهای دنیا منتقل می کند بلکه آن را می فروشد!!!! 🔹در حال حاضر عمده صاحبان اوراق قرضه آمریکا جزو شرکا و هم پیمانان ایران عزیز می باشند و فقط با اندکی درایت و مدیریت صحیح چنانچه فقط چند کشور هم زمان این اوراق را به بازار عرضه کنند به شدت اعتبار آن از بین رفته و مشتری جدیدی نیز رغبتی برای خرید در دنیا نخواهد داشت. 🔸این یعنی فروپاشی اقتصاد تا بسامان آمریکا و نقطه ضعفی که آمریکا در حال حاضر در دست رقبای فعلی خود دارد که به خوبی باید از آن بهره جست.
⭕️قاب درماندگی براندازان 🔹 خبر دیگر عجیب هم نبود؛ جمعی از روزنامه‌نگاران و خبرنگاران فعال در رسانه‌های فارسی‌زبان ضد‌ایرانی به دیدار گیلا گاملیل، وزیر اطلاعات رژیم‌صهیونیستی رفته‌اند. این دیدار در لندن، پایتخت انگلیس انجام شده است. دویچه‌وله فارسی می‌نویسد: «دیدار یادشده بخشی از کمپین چندماهه این مقام ارشد اسرائیلی برای ایجاد کانال‌های ارتباطی با گروه‌های تبعیدی ایرانی، همزمان با نزدیک‌شدن به یک سالگی اعتراضات سراسری علیه حکومت ایران است.» 🔸 خیلی روشن بیان می‌شود که دولت صهیونیستی مستقر در سرزمین‌های اشغالی فلسطین اراده کرده تا از گروه‌های برانداز ایرانی حمایت کند و این اراده او بی‌کم‌وکاست از سوی براندازان مورد پذیرش و حتی استقبال قرار می‌گیرد و در مرحله‌ای از عملی شدن این خواسته، بروز بیرونی آن انتشار تصاویر این دیدار است. 🔹 پیش از این، رضا پهلوی به عنوان یکی از لیدر‌های براندازان به اسرائیل رفت و با همین وزیر هم دیدار کرد تا معلوم شود براندازان کارفرمای جدید دیگری هم به لیست کارفرمایان خارجی خود اضافه کرده‌اند. 🔸 اصل دیدار یک امر است و انتشار تصاویر دیدار آن یک امر دیگر. ایران در طول سال‌ها خائنان زیادی را به چشم خویش دیده است که با دشمنان این سرزمین پیمان بسته‌اند. خیلی از آن‌ها خواسته‌اند این همکاری پنهان بماند، اما اسرائیلی‌ها برای بازسازی چهره خود از یک رژیم تروریستی و فرقه‌ای بنیادگرا به دولتی دموکراسی‌خواه و دلسوز نیاز دارد تا تصاویری غیر از ترور و آدمکشی و پیکر بی‌جان کودکان فلسطینی ذیل کلیدواژه «اسرائیل» در ذهن مخاطب بیاید. 🔹 اینگونه است که اراده وزیر اطلاعات اسرائیل در میانه اعتراضات داخلی و تجمعات چند‌ده‌هزار نفری صهیونیست‌ها در تل‌آویو، به این تعلق می‌گیرد که با گروه‌های مخالف جمهوری اسلامی ایران کانال ارتباطی بگیرد. طبعاً بخشی از این ارتباطات به تعامل با فعالان رسانه‌ای شاغل در رسانه‌های فارسی‌زبان غربی می‌پردازد، اما اصل ارتباط که پیش از این هم بوده... اینجا دیگر اصل ارتباط‌داشتن مهم نیست، باید این ارتباط علنی شود و این فعالان رسانه‌ای بپذیرند تصاویر حضورشان در این نشست منتشر شود تا تصاویر بتواند القا کند که اسرائیل به فکر مردم ایران است و برای کمک به مردم مسیر رسانه و فرهنگ را می‌رود و آنگونه که ایران می‌گوید نیست که صهیونیست‌ها تروریست باشند و بروز اراده ضد‌ایرانی‌شان از مسیر ترور باشد. 🔸 آن‌ها با لبخند‌های دیپلماتیک و شادی مصنوعی و رضایت اجباری سر میزی نشسته‌اند که کرسی رأس آن در اختیار وزیر اطلاعات رژیمی کودک‌کش است تا حضور آن‌ها بهانه تطهیر صهیونیست‌ها شود و وزیر اطلاعات‌شان بگوید: «مردم اسرائیل در کنار مردم ایران ایستاده‌اند. زمانی که ولیعهد رضا پهلوی از اسرائیل دیدن کرد، ما باهم پیام آزادی و امید را به میلیون‌ها ایرانی فرستادیم.»
⭕️کار ویژه گمان؛ نظرسازی سفارشی یا نظرسنجی علمی؟! 🔹نظرسنجی موسسه «گمان» با عنوان «نگرش ایرانیان به رسانه‌ها ۱۴۰۲» که مدعی جامعه آماری بیش از ۳۸ هزار نفر از داخل ایران است، ادعا کرده ۵۴ درصد جامعه ایرانی «بیشتر اوقات» یا «گاهی اوقات»‌ بیننده شبکه ایران اینترنشنال هستند! 🔸نخستین مسئله در تشریح عملکرد موسسه گمان فارغ از سوگیری‌های جدی و علنی مدیران آن علیه جمهوری اسلامی، «روش» کار آنان از نقطه نظر علم جامعه‌شناسی و نظرسنجی است که از هیچ یک از روش‌های معتبر علمی استفاده نمی‌کند و طبعا نتایج آن به هیچ عنوان قابل تعمیم به کل شهروندان نیست. 🔹نکته دوم، درباره کارویژه موسسه گمان و ایفای نقش در پازل‌هایی است که رنگ و بوی کاملا سیاسی دارد. جالب اینکه عموم نظرسازی‌های این موسسه در مقاطع زمانی خاصی منتشر می‌شوند که این ظن سفارشی و سیاسی بودن آنها را بیشتر تقویت می‌کند. 🔸مثلا این موسسه در سال گذشته مدعی شده بود که ۸۱ درصد ایرانیان خواستار تغییر جمهوری اسلامی هستند! نتایج این به اصطلاح نظرسنجی درست در بهمن‌ماه و زمانی که اغتشاشات رو به افول بود، منتشر شد! 🔹در حال حاضر نیز نتایج نظرسازی اخیر موسسه گمان، درست در آستانه سالگرد فوت مهسا امینی منتشر شده تا شاید بتواند به بازتولید اغتشاشات در سایه طرح ادعاهای گمراه کننده بپردازد. 🔸نکته سوم مربوط به ماهیت ادعاهای مطرح شده در نظرسازی‌های موسسه گمان است، چه، وزن‌دهی کاذب به شبکه ایران اینترنشنال در حالی صورت می‌گیرد که بنابر اذعان صریح بسیاری از صاحب‌نظران رسانه‌ای، حتی برخی روزنامه‌نگاران ضدانقلاب در آن سوی مرزها، این شبکه به دلیل جهت‌گیری‌های صریح براندازانه در اغتشاشات سال گذشته و همچنین احراز و اثبات رسوایی‌های اخلاقی و جنسی در آن، بسیاری از مخاطبان خود را از دست داده است. 🔹کارویژه واقعی موسسه گمان و امثال آن زمانی بهتر روشن می‌شود که بدانیم مهمترین رکن در جنگ‌های شناختی تغییر ادراک مخاطب و مهندسی ذهن افراد با بهره‌گیری از اخبار و اطلاعات دست‌کاری شده و جعلی است که طبعا وقتی در پوشش گزارش یک موسسه علمی ارائه می‌شود، ضریب پذیرش نزد مخاطب را چندین برابر می‌کند.
⭕️سوئیفت برای انتقال ۶ میلیارد دلار ایران باز شد 🔹سامانه سوئیفت که از سال ۹۷ برای اکثر بانکهای ایرانی تحریم شده بود، هم اکنون برای انتقال شش میلیارد دلار ارزهای بلوکه شده ایران در کره جنوبی باز شد. 🔸 دکتر رئیسی در گفت و گو با شبکه خبری آمریکایی ان‌بی‌سی نیوز اعلام کرد که دولت تصمیم خواهد گرفت که چگونه ۶ میلیارد دلار از وجوه مسدود شده را که قرار است در توافق تبادل زندانی با آمریکا آزاد شود، هزینه کند و این پول «هرجا که ایران نیاز داشته باشد» هزینه خواهد شد. 🔹بدین ترتیب مبادلات بانکی مربوط به این شش میلیارد دلار کاملا از طریق سیستم‌های بانکی بین‌المللی انجام خواهد شد و ایران امکان خرید کالا و پرداخت وجه آن از طریق روال متعارف بانکی را خواهد داشت.
🔰 | مروری بر بیانات رهبر انقلاب در دیدار پیشکسوتان و فعّالان دفاع مقدّس و مقاومت ۱۴۰۲/۰۶/۲۹ 💠درباره واقعه دفاع مقدس 🔖اهمیت شناخت دفاع مقدس ✔️واقعه‌ دفاع مقدّس یک برهه‌ برجسته و مهمّی از تاریخ کشور ما است. ◀️این مقطع را باید درست بشناسیم و آن را به اذهان نسلهای بعدی معرّفی کنیم. ♦️ در این شناخت درسهای بزرگی وجود خواهد داشت و کارهای بزرگی پیش خواهد رفت. 🔖زوایا و دیدگاه‌های مختلف در شناخت عظمت دفاع مقدّس 🔍عظمت این حادثه را از چند زاویه میشود مشاهده کرد: 1️⃣ از چه چیزی دفاع میشد؟ ♦️انقلاب اسلامی ♦️جمهوری اسلامی ♦️تمامیت ارضی کشور 👈طرف مقابل به این سه چیز حمله کرده بود. البتّه هدف جبهه‌ی اساسی و مهمّ دشمن انقلاب بود. 2️⃣دفاع در مقابل چه کسی انجام میگرفت؟ ⭕️همه‌ قدرتهای مطرح آن روز دنیا شدند و در حمله‌ به جمهوری اسلامی و انقلاب اسلامی، سهیم شدند. 📍گفته میشد مشوّق اصلی حمله‌ به ایران هم آمریکایی‌ها هستند 📌آمریکایی‌ها: ❌جایگاه و آرایش نیروهای ما را نقشه‌برداری میکردند به طور مداوم در اختیار آنها میگذاشتند. 🔺شیوه‌های راه‌کنشی را، یعنی تاکتیکی را، در اختیار صدّام قرار میدادند. 📌اروپایی‌ها: ❌ فرانسوی‌ها پیشرفته‌ترین تجهیزات هوایی را در اختیار عراق قرار دادند. ❌آلمانی‌ها امکانات تهیّه‌ تسلیحات شیمیایی را در اختیار صدّام قرار دادند و کمک کردند. 🔻بلوک شرق، شوروی سابق و کشورهایی که در اروپای شرقی بودند: ❌از امکانات زمینی و هوایی، هرچه میخواستند در اختیار او گذاشتند. ❌کشورهای عربی پول بی‌حساب در اختیارش گذاشتند. هم پول دادند، هم مسیر رفت‌و‌آمد. 👈همه کمک کردند. مهاجم اینها بودند؛ ما چه؟ ◀️ما کمک‌کننده‌ای نداشتیم؛ حتّی امکانات و تسلیحاتی که حاضر بودیم پول بدهیم بخریم، فراهم نمیشد مگر بندرت. ❇️در یک چنین رویارویی‌ای ملّت ایران توانست روی سکّوی پیروزی بِایستد و با شکوه خودش را به دنیا نشان بدهد. 3️⃣دفاع‌کنندگان چه کسانی‌ بودند؟ 🔍ظاهر دفاع‌کننده‌ها، ظاهر ارتش و ظاهر سپاه، یا به شکل همین تنظیمات متعارف دنیا بود امّا باطنش اصلاً شباهت به لشکرکشی‌های دنیا نداشت. 🌟فرمانده این مجموعه ــ امام بزرگوار ــ یک مرد الهی بود؛ ✨یک عنصر الهیِ بی‌نظیر؛ ✨در کنار دانش و فکر و تجربه دارای آن روح زلال و صفای معنوی بود؛ 🔺لذا نفَسش تأثیر داشت. 🌟صبغه دینی دفاع مقدّس 🔻وقتی صبغه‌ دینی هست، نتیجه این میشود که: ✨این جوان با شوق شهادت حرکت میکند برای اینکه برود جبهه. ✨خانواده‌ها، پدرها، مادرها، همسرها راضی میشدند به اینکه این جوان برود جبهه، برای خدا. ✨خطوط مقدّم جبهه‌ی ما، محراب عبادت بود. 🌟حضور عمومی ملت ♦️جبهه‌ جنگ فقط منطقه‌ی زدوخورد نبود، پشت جبهه هم جبهه‌ جنگ بود. 🔻در دنیا پادگانها محلّ تأمین نیرویند؛ 👌اینجا پادگانها هم بودند: 📍مسجدها 📍هیئتها 📍دانشگاه 📍حوزه 📍مدارس و دبیرستان‌ها هم بود. 👌در بخشهای گوناگون پشتیبانی، خانواده‌ها، زنان خانه‌دار و دیگران هم بودند. ⬅️نمیگویم همه‌ آحاد ملّت بودند امّا در سطح عموم مردم و لایه‌های گوناگون اجتماعی این حرکت حضور داشت. ❇️در این بخش، بخصوص در این بخش سوّم ده‌ها کار تبیینی و هنری میشود انجام داد 4️⃣آثار و دستاوردهای این دفاع چه بود؟ 🔹حفظ تمامیّت ارضی 🔸کشف عظمت توانایی‌های ملّت 🔹ایمن‌سازی کشور از تهاجم‌های نظامیِ محتمل 🔸شناخت ظرفیّت‌های انسانی ملّت ایران 🔹گسترش مرزهای فکری و معرفتی انقلاب اسلامی 🔸گسترش فرهنگ مقاومت و اتّکاء به نفس 🔹رشد و استحکام فکر مقاومت در داخل کشور 💠درباره نیروهای مسلّح ❇️نیروهای مسلّح جزو نوامیس حتمی هر جامعه‌ای هستند؛ وجودشان جزو آن عناصر اصلی است که بدون آن، یک جامعه سرپا نمیماند. ♦️باید به نیروهای مسلّح از جهات مختلف رسیدگی کرد، حضورشان را مغتنم دانست، تلاششان را ارج نهاد؛ 👈چه آن کسانی که این ایمنی را در مرزها به وجود می‌آورند، چه آنهایی که در داخل به وجود می‌آورند. 🔖نکته‌ای خطاب به خود نیروهای مسلّح ✔️منطق قدرت در اسلام، استعلاء نیست؛ 👈یعنی هرچه قدرت شما بیشتر بشود: ◀️باید تواضعتان بیشتر باشد، ◀️انعطافتان بیشتر باشد، ◀️توجّهتان به خدا بیشتر باشد. ❇️اقتدار با زبان خوش منافاتی و رفتار مهربانانه هیچ منافاتی ندارد. ✨با زبان نرم گاهی بیشتر و بهتر میشود خیلی از موفّقیّتها را به دست آورد. 💡نیروهای مسلّح کار خودشان را قدر بدانند، ارج بنهند، اهمّیّت بدهند، افتخار کنند به کاری که انجام میدهند؛ 📍مردم هم بایستی قدر اینها را بدانند. ☑️نیّتها را خدایی کنیم. 👈همین که شما: 🔹به مردم رحم میکنید 🔸به کشور میخواهید خدمت کنید 🔹میخواهید یک کار هنری خلق کنید که چهار نفر را هدایت کند 🔺این نیّت خدایی است. ✨با نیّت خدایی که وارد بشویم، خدای متعال هم کمک خواهد کرد.
⭕️غرب با اغتشاشات پاییزی مقدسات جامعه ایران را هدف گرفت 👤«دکتر محمدباقر‌خرمشاد» استاد جامعه‌شناسی سیاسی دانشگاه گفت: 🔹مخالفان جمهوری اسلامی ایران در خارج از کشور در تحلیل‌های خود به این جمع‌بندی رسیدند که صرف مخالفت یا زدن جمهوری اسلامی ایران کفایت نمی‌کند و این نظام ساقط نخواهد شد. علت را در این تحلیل یافتند که حکومت و جامعه در ایران در حال باز تولید همدیگر هستند؛ یعنی بخش اکثریت جامعه ایران با حکومت و ارزش‌های آن همبستگی دارد. چرخه‌ای شکل گرفته و تا زمانی که این چرخه عمل کند، نمی‌توان نظام جمهوری اسلامی را تضعیف کرد. بنابراین باید جامعه و ارزش‌های جامعه را هدف قرار داد. 🔸در این میان، یکی از مهم‌ترین پایه‌های فرهنگی جامعه ایران مسئله امر قدسی است. به نظر می‌رسد در اتفاقات سال 1401، تلاش شد از جامعه ایران تقدس‌زدایی شود. در واقع هر چیزی که رگه قدسی داشت، مورد هجوم قرار گرفت. از ارزش‌های دینی تا ارزش‌های ملی. اتفاقاتی مثل پرچم‌سوزی هم در همین راستا قابل تحلیل است. این حرکت بنیادی از طرف ضد انقلاب بود که با زدن جامعه ایران و حتی ایران تلاش کردند چرخه هم‌افزایی بین حاکمیت و جامعه را به هم بزنند.
⭕️تفاوت‌ها و تمایزهای دو نشست گروه ۲۰ و بریکس ▫️نشست سران گروه ۲۰ هفته گذشته در دهلی‌نو برگزار شد و پیش از آن نیز در آفریقای جنوبی نشست گروه بریکس برگزار شده بود. ✔️بررسی متن و حاشیه این دو نشست، ابعاد جدیدی از نظم نوین جهانی را آشکار می‌سازد: 🔹نخست؛ مواضع و عملکرد اعضا در نشست بریکس بیان‌گر اجماعی سراسری میان آنها در خصوص رفع بحران‌های اقتصادی و تبعیض‌ها در نظام بین‌الملل، هم‌گرایی و توسعه روابط دو و چندجانبه و گسترش دامنه این هم‌گرایی به سایر کشورها بود. در مقابل؛ نشست گروه ۲۰ نه تنها با اجماع و هم‌گرایی همراه نبود بلکه از همان ابتدا رسما اختلافات و به نتیجه نرسیدن اهداف نشست اعلام شد و حتی به گرفتن عکس یادگاری مشترک نیز ختم نشد. 🔸دوم؛ آنچه در نشست بریکس و بیانیه پایانی آن قید شد، برگرفته از رویکردهای صلح‌طلبانه، پایان دادن به جنگ‌ها و بحران‌ها، کنار نهادن رفتارهای تبعیض‌آمیز و پذیرش اصل گفت‌وگو و حقوق حقه کشورها از جمله در حوزه هسته‌ای بود. در نشست گروه ۲۰ اما، هر چند به دلیل مواضع کشورهای جنوب بیانیه پایانی رویکردی متعادل داشت، اما مواضع مطرح در سخنرانی‌ها و نیز رفتارهای عملی اعضای غربی گروه ۲۰، ماهیت غیر صلح‌آمیز و بحران‌ساز این کشورها را آشکار ساخته است. 🔹سوم؛ گروه بریکس در نشست اخیر خود بر اصل هم‌گرایی جهانی، تغییر در روابط اقتصاد جهانی و لزوم استفاده از ارزهای محلی در تجارت بین‌الملل و مبادلات مالی و تعهد به حمایت از تجارت جهانی آزاد و شفاف مبتنی بر قوانین تاکید کرده اما نشست گروه ۲۰، نشان‌گر استمرار یک‌جانبه‌گرایی غربی برای مقابله با تغییرات جهانی در شکل‌گیری نظم نوین و تعاملات سالم اقتصادی بود.
⭕️تکمیلی| برخی منابع: دولت آمریکا به دنبال سر به نیست کردن مصی علی‌نژاد است 🔹برخی منابع ادعا می‌کنند که اخطار دولت آمریکا به مصی علی‌نژاد مبنی بر اینکه باید پنهان شود و هویتش را عوض کند، نوعی زمینه‌سازی برای سر به نیست کردن اوست. 🔸مصی‌ علی‌نژاد از عناصر جریان ضد ایران که سال گذشته برای «حفاظت از منافع صهیونیست‌ها در منطقه» جایزه دریافت کرده است، روز گذشته رسماً اعلام کرد که کاخ سفید در ایمیلی به او اعلام کرده که امکان حفاظت کامل از او نیست و مصی علی‌نژاد باید هویت خود را تغییر داده و در واقع پنهان شود! 🔹مصی‌ علی‌نژاد گفت که از این پیام دولت آمریکا «شوکه شده است». 🔸برخی منابع در این زمینه می‌گویند که ممکن است این پیام یک زمینه‌سازی مشخص برای سر به نیست کردن مصی‌ علی‌نژاد توسط سیستم امنیتی آمریکا باشد. 🔹این منابع می‌گویند: دولت آمریکا بعد از سر به نیست کردن مصی علی‌نژاد می‌تواند با اتکا به رکورد و سابقه‌ی ایمیل و هشدارهایی که به او داده‌اند، ادعا کند که او فقط پنهان شده است. 🔸برخی دولت‌های غربی طی ماه‌های گذشته با روشن شدن بی‌اعتباری و ناتوانی جریان ضدایران خارج‌نشین، سعی می‌کنند برخی رویه‌های خود در برابر جمهوری اسلامی را تغییر داده و پروژه‌های جدیدی را اتخاذ کنند. احتمالاً خلاص شدن از شرّ برخی از این عناصر ضدایرانی مدعی و البته «پرخرج» بخشی از این پروژه باشد.
⭕️اعضای اتاق بحران؟ 🔹 بعد از مدتها تلاش‌های رسانه‌ای هم صدا بین رسانه‌هایی مانند بی‌بی‌سی و اینترنشنال با برخی روزنامه‌ها و سایت‌های خبری داخلی از یک جناح سیاسی خاص و طراحی و بزرگنمایی موضوعات خبری مانند افسردگی جوانان و یا اخراج اساتید دانشگاه و از طرفی بایکوت خبری موفقیت‌هایی همچون عضویت در شانگهای و بریکس و افتتاح فاز ۱۱ پارس جنوبی در آستانه سالگرد اغتشاشات پاییز سال گذشته، در نهایت کارفرماهای اصلی به میدان آمدند که یکی از آنها دیدار علنی وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی با برخی خبرنگاران ضد ایرانی بود. 🔸 تلاش گروه بحران در اتاق‌های بحرانساز خارجی چندان عجیب نیست زیرا آنها علناً صحبت از براندازی نظام اسلامی می‌کنند، اما همصدایی برخی رسانه‌های داخلی با طراحی‌های گروه بحران و مماشات با آنها قابل درک نیست، خصوصا اکنون که بسیاری از دروغ های آنها آشکار شده است. 🔹نکته دیگر فعالیت‌های رسانه‌ای دلسوزان و مدافعان امنیت ملی و منافع ملی کشور است که در این ایام تولیدات نسبتاً خوب و روشنگرانه‌ای داشتند، اما در توزیع آنها یک مشکل اساسی وجود دارد و آن اینکه عمدی کسانی که تحت تاثیر فضاسازی بخش رسانه‌ای گروه بحران قرار گرفته یا می‌گیرند، مخاطب تولیدات روشنگرانه نیستند. 🔸به عبارتی دیگر آن تولیدات در معرض دید و نظر آنها قرار نمی‌گیرد. امروزه در فضای تعاملی که شبکه‌های اجتماعی پرمخاطب ایجاد کرده‌اند، همه مدافعان امنیت ملی و منافع ملی کشور در تصحیح فضای رسانه‌ای حاکم بر افکار عمومی باید بکوشند و با بازنشر تولیدات روشنگرانه در شبکه‌های پرمخاطب اجازه ندهند اذهان عمومی و خصوصاً جوانان کشور در حباب اطلاعاتی و خبری ساخته و پرداخته دشمنان و بدخواهان کشور و ملت ایران قرار گیرند. 🔹البته دستگاه های مسئول که امکانات فراوانی در اختیار دارند در این حوزه وظایف مضاعفی بر عهده دارند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅ رئیسی: قرآن هرگز نمی‌سوزد 🔹قرآن ابدی است و تا زمین، زمین است و زمان زمان، باقی است. آتش توهین حریف حقیقت نخواهد شد.
قالیباف به وعده خود عمل کرد/ لایحه حجاب به شورای نگهبان ارسال شد 🔹لایحه حجاب بعد از اصلاحاتی که در مجلس‌ در راستاي بازدارنده شدن آن انجام شد، راهی شورای نگهبان شد تا در صورت تایید شورای نگهبان به مدت سه سال آزمایشی به اجرا در بیارد 🔹از نکات قابل‌ توجه لایحه حجاب جامع بودن آن است به نحوی که جرایم ویژه برای سلبریتی‌های خاطی، کشف حجاب در فضای مجازی، مشاغلی که کارکنان آن کشف حجاب کنند، مشاغل مروج ولنگاری در نظر گرفته شده است 🔹 همچنین تاکید بر راه اندازی بازارچه های پوشاک اسلامی در سراسر کشور، در نظر گرفتن یارانه برای چادر، تشویق مشاغلی که مروج حجاب هسنتد، حمایت از آمران به معروف از دیگر نقاط قوت لایحه است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 شاهکار جدید جراحان ایرانی؛ برای چهارمین‌بار در جهان جراحی موفقیت‌آمیز پیوند سر در ایران انجام شد 🔹 در عمل بی‌سابقه‌ای در ایران و کم‌سابقه در جهان، ۲۵ مرداد امسال بیمار ۲۸ ساله با قطع کامل عروق گردن و نای تحت عمل جراحی قرار گرفت. این عمل کم‌نظیر بدون استفاده از پمپ قلبی و عروقی و فقط با استفاده از شانت‌های نگهدارنده(تولید بومی) انجام شد 🔹 این جراحی در دنیا فقط ۳ بار به صورت موفقیت‌آمیز انجام شده که بیمار پس از به هوش آمدن تکلم نداشته اما در ایران که برای نخستین‌بار این عمل انجام شده، بیمار پس از به هوش آمدن در سلامت کامل همراه با تکلم است.
بازخوانی پیاده‌روی آیت‌الله رئیسی در نیویورک آمریکایی‌ها در جریان حضور آقای رئیسی در سازمان ملل سناریویی را برای رودررویی روسای جمهور دو کشور طراحی کرده بودند. در این رابطه و مطابق هر سال، در روز سه‌شنبه به عنوان روز اول اجلاسیه قرار بود بایدن رئیس جمهور آمریکا سخنرانی کند و سخنرانی آیت‌الله رئیسی روز چهارشنبه بود اما به بهانه‌ای طوری برنامه‌ریزی کردند که هر دوی این سخنرانی‌ها در یک روز انجام شود. طراحی به نحوی بود که پس از سخنرانی آقای رئیسی با فاصله یکی – دو رئیس جمهور دیگر، سخنرانی بایدن انجام شود. پس از پایان سخنرانی آقای رئیسی، رئیس جمهور ایران به سمت هتل حرکت کرد اما به تیم حفاظت اعلام شد که چون بایدن زودتر از موعد حرکت کرده و این منطقه حفاظت شده است، تیم اسکورت خودرویی و ... مجوز تردد ندارد و نمی‌تواند حرکت کند!صحنه طوری طراحی شده بود که رئیسی باید در اتاق ها و دالان‌های سازمان ملل منتظر می‌ماند تا بایدن وارد ساختمان شده و بعد امکان خروج تیم اسکورت ایرانی وجود داشت اما بلافاصله طراحی صورت گرفت و رئیس جمهور با پیاده‌روی ۵ دقیقه‌ای از یک مسیر خلوت به هتل رفت که این اقدام نقشه آمریکایی‌ها را خنثی کرد •┈┈••••✾•🍃🌸🍃•✾•••┈┈
✅ قسمتی از جملات رئیس جمهور ایران قوی در سازمان ملل : 🔹 رئیسی: قدرت‌های کهنه درحال افولند، آن‌ها گذشته‌اند و ما آینده‌ایم. 🔸 رئیسی: سلاح هسته‌ای هیچ جایگاهی در دکترینِ دفاعی ایران ندارد اما تنها مجرم اتمیِ جهان نه‌تنها به تعهداتش برای خلع سلاح اتمی عمل نمی‌کند بلکه با تحریم حقوق ملت‌ها را پایمال می‌کند 🔹وقتش رسیده که آمریکا به بحران تصمیم‌گیری‌اش پایان دهد و مسیر صحیح را انتخاب کند. 🔸 رئیسی: اروپایی‌ها باید درک کنند که با سرعت‌گرفتن در مسیرِ تقابل، بازنده خواهند شد. 🔹 رئیسی: آمریکا باید با اعتمادسازی اثبات کند دارای حسن‌نیت و ارادۀ واقعی برای عمل به تعهدات خود و نهایی‌کردنِ مسیر دارد 🔸آمریکا برخلاف ادعاهایش با خروج از برجام قانون‌گریزی و زورگویی را تجویز کرده. 🔹 رئیسی: ایران از هر ابتکاری برای پایان جنگ اوکراین حمایت می‌کند. 🔸 رئیسی: آیا وقت آن نرسیده که به ۷۵ سال اشغالِ فلسطین پایان داده شود؟