eitaa logo
طلبه انقلابی
215 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
592 ویدیو
153 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️نقطه عزیمت توسعه اقتصادی ایران کجاست؟ 🔹شاید برای هر کسی که علاقه به این آب و خاک دارد این پرسش به وجود آمده باشد که اولین گام به سمت پیشرفت، توسعه و آبادانی این کشور چیست و چگونه باید در مسیر آن قرار گرفت. در میان اکثر قریب به اتفاق اقتصاددانان و کارشناسان مسائل اقتصادی این اجماع وجود دارد که اقتصاد نفتی بزرگترین و وخیم‌ترین بیماری ایران است که رفع آن باید در اولویت دردمندان این کشور و به ویژه سیاستگذاران کلان کشور باشد. در واقع ما در چند دهه گذشته هر زمان با مشکلی در اقتصادمان روبرو شدیم به جای حل آن مشکل اقدام به سرریز درآمدهای نفتی به آن بخش کرده‌ایم. اقدامی که منجر به انباشت چالش‌های اقتصادی در تمامی ساحت‌های حکمرانی کشور شده است. در دهه نود و با کاهش قیمت جهانی نفت و همچنین شدت گرفتن تحریم‌های نفتی، شاهد سربرآوردن تمامی مشکلاتی بودیم که سال‌ها به جای حل آنها، به مدد درآمدهای نفتی آنها را پنهان کرده بودیم. بنابراین دولت باید چاره‌ای برای جایگزینی درآمدهای نفتی با درآمدهای پایدار مالیاتی می‌اندیشید. 🔸متاسفانه دولت قبل به دلیل تکیه‌ای که به برجام داشت از توجه به داخل و لزوم اصلاح ساختارهای داخلی غافل بود. با این حال ما از ابتدای سرکار آمدن دولت آقای رییسی و انتخاب آقای دکتر خاندوزی به وزارت اقتصاد شاهد عزم راسخ دولت برای اصلاح وضع نظام مالیاتی در کشور بودیم و بارها مقامات دولت از اولویت اصلاح نظام مالیاتی در برنامه‌های خود سخن به میان آورده‌اند.
⭕️جنگ غزه و سود صنایع نظامی آمریکا 🔹از زمان شروع جنگ علیه غزه در ۷ اکتبر (۱۵ مهر) تاکنون، شاخص بورس آمریکا در حوزه شرکت های هوافضا و امنیت در واقع در طی ده روز 88 درصد افزایش یافته است. 🔸چند روز پس از شروع جنگ، مدیر عامل شرکت ارتیایکس، غول اسلحه سازی آمریکایی، گزارشی را برای سرمایه گذاران خود ارسال کرد که از آنها می خواهد از کمک های نظامی آمریکا به اسرائیل حمایت کنند. 🔹این کوه تسلیحات جدید که به انبارهای تجهیزات قدیمی اضافه میشود، روزانه میلیاردها دلار هزینه برای رژیم صهیونیستی دارد. به گفته مطبوعات، دولت نتانیاهو از ترس کاهش رتبه اعتباری بین المللی خود ترجیح می دهد هزینه های مالی جنگ را پنهان کند. اما آنچه مسلم است و نمی توان آن را کتمان کرد این است که این میلیاردها دلار از بین نمی روند زیرا به جیب حامیان این تجاوز خونین باز می گردد. 🔹اما برای فلسطینی ها این به معنای مواجهه با شهادت هزاران نفر، مرد و زن، پیر و کودک است که همراه رویاها و شادی هایشان در گورهای دسته جمعی به خاک سپرده شده اند.
⭕️چالش راهبردی یمنی ها برای صهیونیست ها 🔹در یک برآورد راهبردی به نظر می‌رسد برای رژیم‌صهیونیستی، عدم‌تسلط بازیگران رقیب بر مناطق سوق‌الجیشی اهمیت شایان توجهی دارد. باب‌المندب از این حیث که مهم‌ترین مسیر در کاهش زمان و هزینه میان قاره آسیا به اروپا و از اروپا به امریکاست، از چنین نقشی برای رژیم از منظر تاریخی برخوردار است. رژیم صهیونیستی از ابتدای تأسیس خود همواره به اهمیت راهبردی دریای سرخ از نظر اقتصادی و امنیتی توجه داشته است و دریای سرخ را نه تنها از نظر حمل و نقل کالا برای خود مهم تلقی می‌کند، بلکه از نظر امنیتی نیز آن را عقبه دفاعی خود و نوار محاصره کشور‌های عربی مخالف خود تلقی می‌کند. تل‌آویو همیشه خود را در محاصره اعراب دیده، بنابراین استراتژی سنتی آن در حوزه دریای سرخ بر بنیان «دکترین بن گوریون» اولین نخست وزیر این رژیم قرار داشته است. 🔸در مجموع به نظر می‌رسد کارکرد نیرو‌های یمنی در حمایت از حماس دارای دو ضلع است؛ اول مبانی اعتقادی آنها برای مقابله با رژیم اشغالگرقدس و دوم هماهنگی با سایر ارکان محور مقاومت در ایجاد توان بازدارنده علیه رژیم منحوس صهیونیستی است.
💯 نمایندۀ جهاد اسلامی در ایران: اسامی جاسوسان داخل ایران با عملیات طوفان‌الاقصی دست مقاومت افتاد 🔹ناصر ابوشریف: دستاوردهای عملیات طوفان‌الاقصی بیش از حد تصور است؛ زیرا تصور نمی‌شد تمام سازمان‌های اطلاعاتی جهان در خواب باشند. 🔹۵۰ پایگاه اسرائیل به تسخیر مقاومت درآمد و در این عملیات مقاومت موفق شد سرورهای اطلاعاتی اسرائیل را به داخل غزه بیاورد. در این سرور نام بسیاری از جاسوس‌ها حتی جاسوس‌های داخل ایران وجود داشت.
⭕️کارگزار و مسئله کادرسازی در تحزب 🔹یکی از راه های اساسی تأمین کارگزار در کشورهای دموکراتیک جهان، انتخابات است که می‌توان ادعا کرد کارگزاران انتصابی مانند وزرا، استانداران، مدیران کل، فرمانداران و غیره نیز توسط کارگزاران انتخابی تعیین می‌شوند. لذا کارگزاران انتخابی و ساز و کار تعیین آنان از مهم‌ترین مسائل دولت سازی در روند بهبود و بهینه‌سازی مدیریت کشور هستند. فرآیند لازم برای تعیین کارگزار انتخابی که انتخابات است در کشورهای مختلف با قوانین مختلف برگزار می‌شود که همگی شامل ریل گذاری لازم برای تسهیل انتخاب کارگزار کارآمدِ متخصص و البته مورد اقبال مردم هستند.
⭕️یمنی‌ها بندر ایلات را تعطیل می‌کنند؟ 🔹روزنامه اقتصادی و عبری‌زبان «گلوبس» در گزارشی اعلام کرد، جنگ دریایی که نیروهای مسلح یمن علیه اسرائیل انجام می‌دهند، زیان‌های شدیدی را به بندر ایلات وارد کرده و به همین دلیل وزارت صنایع در حال بررسی تعطیلی این بندر است.» 🔸این رسانه متخصص در مسائل اقتصادی به نقل از «گدعون گالبار» مدیر بندر گفت: «تهدید حوثی‌ها تمامی کشتی‌ها را تحت تأثیر خود قرار داده است، چه کشتی‌‌هایی که از دریای مدیترانه عبور می‌کنند و چه کشتی‌هایی که قصد دارند از دیگر مناطق حتی خاور دور چون ژاپن، هند و چین بیایند نیز تحت تأثیر این تهدیدها قرار گرفته‌اند.» 🔹به نوشته این رسانه عبری‌زبان، واردات از طریق این بندر به شکل بی سابقه‌ای کاهش پیدا کرده است و شرکت‌های ترابری دریایی بندر حیفا را به بندر ایلات ترجیح می‌دهند. 🔸شرکت‌های ترابری دریایی از افزایش بسیار زیاد هزینه‌های انتقال کالا به (فلسطین اشغالی) خبر می‌دهند و تأکید دارند کشتی‌های عازم اسرائیل از طریق دریای سرخ تهدید می‌کند این هزینه‌ها به شدت افزایش یافته است.
⭕️نسل Z در آمریکا و مسأله فلسطین 🔹نظرسنجی مؤسسه گالوپ نشان می‌دهد که افراد بین ۱۸ تا سال ۳۴ بیشترین مخالفت را با تهاجم اسرائیل به غزه دارند.این نسل که متولدان ۱۹۸۹ میلادی به بعد را تشکیل می‌دهند کسانی هستند که از کودکی در معرض کامپیوتر،اینترنت و شبکه‌های اجتماعی بودند و بخشی از فرایند جامعه‌پذیری آن‌ها در این محیط شکل گرفته. 🔸این نسل، که بخشی از آن را نسل Y و بخشی دیگر آن نسل Z تشکیل می‌دهد،محیط اطلاعاتی متفاوتی با نسل‌های گذشته دارند؛ کمتر در معرض اخبار تلویزیون و رسانه‌های جریان اصلی هستند و اطلاعات خودشان را از طریق شبکه‌های اجتماعی بدست می‌آورند؛ جایی که تنوع و تکثر دیدگاه‌ها وجود دارد و به‌همین دلیل است که راجع به مسأله فلسطین متفاوت از نسل‌های پیشین، خصوصا میانسالان و سالمندان می‌اندیشند. 🔹این داده‌ها نشان می‌دهد که تفاوت نسل Z و نسلی که از کودکی در معرض تکنولوژی‌های جدید بوده با نسل‌های پیشین، فقط مختص به ایران نیست. تکنولوژی، نسل متفاوتی از نسل‌های پیشین برآورده است واز آنجایی که این تکنولوژی محدود به جغرافیای خاصی نیست، در همه کشورها نشانه‌های آن مشاهده می‌شود.
⭕️تعداد نامزدهای حضور در مجلس بی‌سابقه است 🔹وزیر کشور درباره برخی اظهارنظرها در زمینه نگاه امنیتی برخی مدیران وزارت کشور به موضوع انتخابات باتوجه به انتخاب برخی استانداران نظامی گفت: «حتما این نوع اظهارنظرها غلط است و یک نوع قضاوت غیرصحیحی است. بعضاً از ادبیاتی استفاده شده که ادبیات غیرواقعی است.» 🔸«احمد وحیدی» خاطرنشان کرد: «همین الان با این تعداد تأیید صلاحیت شده‌ها از هیئت‌های اجرایی در واقع هیچ وقت در هیچ دورانی این مقدار را نداشته‌ایم. ۱۷ هزار و ۵۰۰ نفر از سوی هیئت‌های اجرایی تأیید شدند. یک تعداد قابل توجهی از اینها به میزان ۱۴ درصد عدم احراز شدند، عدم احزار یعنی چه؟ یعنی هیئت اجرایی فرصت کافی نداشتند، که با بردن سندهای کافی می‌توانند تأیید شوند. ۳۰ درصد از اینها علت‌شان این بود که اسناد آن پنج سال سابقه خدمت را نتوانستند فراهم کنند، می‌توانند بروند فراهم کنند و مشکل خودشان را حل کنند.»
🔴 حکم پروندۀ شهادت سردار سلیمانی صادر شد 🔸در پی دادخواهی ۳ هزار و ۳۱۸ از هموطنان، دادگاه رسیدگی به پروندۀ مطالبه خسارت مادی، معنوی و تنبیهی ناشی از شهادت سردار سلیمانی در دادگاه عمومی تهران مورد رسیدگی قرار گرفت و پس از برگزاری ۳ جلسه رسیدگی علنی، دادگاه رأی به محکومیت دولت آمریکا را صادر کرد. 🔸طبق حکم دولت آمریکا و ۴۱ شخص حقیقی و حقوقی دیگر در آمریکا به‌دلیل جنایات صورت گرفته در به شهادت رساندن حاج قاسم سلیمانی به پرداخت ۴۹ میلیارد و ۷۷۰ میلیون دلار محکوم شدند.
⭕️سهمگین ترین ضربه ♨️وزیر جنگ سابق اسقاطیل گفته ضربه ای که خوردیم در ۷۵ ساله گذشته بی سابقه بوده نتانیابو هم گفته نمیتونیم همه اُسرا روبرگردونیم،تونل های حماس هم که پیدا نکردن خودشونم گفتن بیش از ۲۰۰۰ تا از سربازاشون بعد ۷ اکتبر روانی شدن(:کلا جز شهید کردن کودکان بیگناه هیچ غلط خاصی نکردن
🔴فایننشال تایمز: تونل‌های غزه از متروی لندن وسیع‌ترند / حماس شهر زیرزمینی ساخته است 🔺روزنامه انگلیسی در گزارشی به نقل از منابع وابسته به ارتش رژیم صهیونیستی به شرح گستره وسیع و ساختار پیشرفته‌ تونل‌های حماس در نوار غزه پرداخته و این تونل‌ها را حتی گسترده‌تر از شبکه متروی شهر لندن دانسته است. ♦️روزنامه فایننشال تایمز در گزارش خود نوشته است: «یک پهپاد کوچک ارتش اسرائیل در یک راهروی بتنی قوسدار رها شده و برای دقایقی در امتداد یک تونل ۳۰۰ متری به پرواز ادامه می‌دهد؛ تونلی که آنقدر بزرگ هست که یک مرد قدبلند بتواند بدون خم شدن از آن عبور کند. 🔹در سمت چپ و راست به اتاق‌هایی بر می‌خوریم که دارای تجهیزات تهویه مطبوع، توالت‌ها و آشپزخانه‌های کارآمد با آب لوله‌کشی، کابل‌های برق و مخابرات و یک درب ضد انفجار هستند. ♨️دافنه ریچموند باراک، یک استاد دانشگاه ریچموند و نویسنده کتابی در مورد جنگ زیرزمینی معتقد است که از بین بردن تونل های حماس دشوارترین و مهمترین جنبه عملیات ارتش اسرائیل است. 🔺شبکه تونل های حماس که حتی بزرگتر از شبکه متروی زیرزمینی شهر لندن برآورد می‌شود. این تونلها از جاسوسی پهپادهای اسرائیل و حملات هوایی ایمن بوده و از طرفی گمان برده می‌شود که نگه دارنده زرادخانه راکت‌های حماس هستند. ⭕️یک مقام نظامی سابق ارتش صهیونیستی گفت: برای توصیف این شبکه ساخته شده در زیر غزه کلمه تونل حق مطلب را ادا نمی کند؛ آنها شهرهای زیرزمینی هستند. این مسئول نظامی تأکید کرد که نابودی این تونل ها بیشتر شبیه یک عملیات تخیلی-علمی است. وی فاش کرد که آمریکا کمکی به ارزش ۳۲۰ میلیون دلار برای فناوری‌های جنگ با تونل‌ها به اسرائیل داده اما فایده‌ای نداشته است. 🔺ارتش اسرائیل از بین بردن تونلهای حماس را یک اولویت برای خود تعیین کرده اما مشخص نکرده که با چه برنامه‌ای میخواهد آن را محقق کند. 🔻یک چنین مقاومتی به طولانی‌تر شدن جنگ، افزایش تفات نیروهای اسرائیلی در کنار تضعیف حمایت ها از این دولت در سطح بین المللی به دلیل افزایش تلفات غیرنظامیان فلسطینی منجر شده است. 🔹یک مقام صهیونیست می‌گوید: این تونلها یک چالش عظیم هستند. حماس در آنها انواع تسلیحات، شامل تله‌های انفجاری، موانع محدود کننده تحرک در داخل این تونلها و دیگر چیزهایی خطرناک برای نظامیان ما را نگه می‌دارد. ♨️اسرائیل همچنین یک یگان مخصوص مهندسان ضد تونل و کماندوهای زیرزمینی مجهز به تجهیزات بررسی تونلها و فروریزی آنها را دارد. اما هیچکدام تاکنون موثر نبوده است .»
⭕️ارزهای محلی به تدریج جایگزین دلار و یورو می شود 👤فرزین رئیس کل بانک مرکزی: 🔹هیچ کمبودی در درهم نداریم و انقدر درهم عرضه می‌کنیم که کسی نمی‌خرد و آخر روز درهم اضافه هم می‌آید. 🔸صندوق تثبیت ارزی برای پوشش ریسک و خطر نوسانات نرخ ارز در آینده راه اندازی می‌شود. 🔹ارزهای محلی به تدریج جایگزین دلار و یورو می شود. الان به دنبال این هستیم که سراغ ارزهای محلی دیگر هم برویم. به دنبال این هستیم با کشورهای همسایه از جمله عراق و ترکیه از ارز محلی استفاده کنیم. 🔸نظرسنجی ها نشان می‌دهد انتظارات تورمی گرچه همچنان بالاست ولی کاهش یافته است. نرخ رشد نقدینگی الان ۲۶.۴ درصد است که تلاش می‌کنیم این نرخ تا پایان سال به ۲۵ درصد برسد. 🔹پول‌های ما در قطر هیچ مشکلی ندارد و روند عادی است و کارمان را انجام می‌دهیم و هیچ مشکلی هم نداریم. 🔸رئیس کل بانک مرکزی درباره گمانه زنی‌ها در خصوص افزایش قیمت دلار تا پایان سال، گفت: این ارقام را از شما می‌شنوم ولی باید به حرف‌های ما را گوش دهید نه این نرخ‌های اعلامی.
⭕️ایران بسیار باهوش عمل می‌کند 🔹«ولی نصر» مشاور ارشد در دولت اوباما در در میزگرد شورای روابط خارجی آمریکا، با ارزیابی نفوذ گسترده ایران در خاورمیانه و اذعان به قدرت روز افزون ایران در منطقه گفت: «ایرانیان بسیار باهوش بوده‌اند، همان‌طور که همیشه هستند. آنها ما را غافلگیر کردند و به جای مواجهه مستقیم با ایالات متحده یا درگیر شدن مستقیم در منطقه غزه یا درگیری سطح بالاتری در این جنگ، به سراغ آمریکایی‌ها رفته‌اند. همچنین فکر می‌کنم هدف آنها، همانند بیروت، تحقق خروج آمریکایی‌هاست. فشاری به آنها وارد می‌کنید و آمریکا نمی‌خواهد نیروهای بیشتری را گسیل کند یا خود را آسیب‌پذیرتر کند. پس ایرانیان امیدوارند که آمریکایی‌ها بخشی یا شاید بیشتر نیروهای خود را که تنها به عنوان مشاور و مربی و غیره حضور دارند، خارج کنند.» 🔸وی همچنین گفت: «ایران در اتحادسازی محور مقاومت، درخشان عمل کرده است.»
kafil.mp3
23.78M
خطبه های نماز جمعه شهرضا / حجت الاسلام کفیل امام جمعه موقت شهرضا /17 آذر 1402
📸 بازدید دانشجویان دانشگاه امام صادق علیه السلام 🖌جمعی از دانشجویان مقاطع مختلف دانشگاه امام صادق علیه السلام تهران ضمن زیارت قبر امامزاده شاهرضا(ع) و شهید همت با حضور در مدینة العلم صاحب الزمان از بخش های مختلف مدرسه بازدید نمودند. 🔸گفتنی است هفته گذشته با حضور حجت الاسلام والمسلمین دکتر صالح مدیریت مدینة العلم در تهران و دیدار با آیت الله سعدی رئیس دانشگاه امام صادق علیه السلام توافقات مهمی درباره همکاری مدینة العلم صاحب الزمان شهرضا و دانشگاه امام صادق علیه السلام در زمینه های علمی و فرهنگی انجام شد. https://eitaa.com/madinatolelm_sh
⭕️سخنگوی دولت: پروندۀ فساد چای را بازرسی ویژۀ رئیس‌جمهور پیگیری کرد و به نتیجه رساند 🔹در این پرونده یک واردکننده، تجهیزات چای وارد کرده و گفته می‌خواهد شهر چای بسازد تا هم بازار داخلی را داشته باشد و هم به بازارهای خارجی صادرات داشته باشد. 🔸تولیدکننده‌ها ۱۸ ماه برای رفع تعهد ارزی فرصت دارند. یکی از تخلفات این شرکت این بود که برای ارزهایی که در گذشته گرفته بود رفع تعهد نکرده بود. بعد از ۱۸ ماه بلافاصله دولت سیزدهم تخصیص ارز به این شرکت را متوقف کرد که فکرکنم مهر پارسال بود. 🔹در همین راستا اموال این شرکت متخلف شناسایی و توقیف شد، جلوی تخصیص ارز جدید به آن گرفته شد و صاحبش نیز ممنوع‌الخروج شد. تمام مدیرانی که تخلف کرده بودند نیز در همه مراجع مرتبط برکنار شدند. 🔸همان موقع پروندۀ قضایی تشکیل شد و مکاتبات دولت با قوه‌قضائیه موجود است. امیدواریم رای این پرونده هرچه سریع‌تر صادر شود تا مردم استرداد اموال را ببینند. دولت اگر فسادی شناسایی کند، دولت خودش اولین نفری است که جلوی آن را خواهد گرفت.
⭕️بهای سنگینی باید بپردازیم 🔹تامیر پاردو رئیس پیشین موساد در گفت‌وگو با شبکه 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی با اذعان به قدرت حماس به تل‌آویو هشدار داد که نباید در آزادی اسرا کوتاهی کند. 🔸او گفت: «اگر ربوده‌شدگان را از دست بدهیم [کشته شوند]، اسرائیل چطور در آینده می‌خواهد انسجام خود را حفظ کند در حالی که همه می‌دانند شهروندانش در اسارت خواهند مرد؟». 🔹پاردو افزود: «وقتی حماس دید که در آستانه آزادی ربوده‌شدگان، نفس مردم اسرائیل حبس می‌شود و کل حکومت هم نشسته و نگاه می‌کند، دریافت که چه نیرویی در اختیار دارد.» 🔸او با تأکید بر اینکه «تاوان آزادی ربوده‌شدگان بسیار هنگفت خواهد بود... و فکر نمی‌کنم این دولت توان دادن این تاوان را داشته باشد» 🔹افزود: «اسرائیل در این مرحله نیاز دارد بداند که اولویتش چیست. نابود کردن حماس یا بازگرداندن ربوده‌شدگان. این سؤالی است که باید از خود بپرسیم. بعد از پاسخ آنگاه می‌توانیم جنگ را هوشمندانه‌تر و مؤثرتر اداره کنیم.»
🔴آمار تکان‌دهنده تسلیحات ارسالی آمریکا به اسرائیل از آغاز جنگ غزه! 🔺 در شرایطی که این روزها دولتمردان آمریکایی به دنبال ترسیم ژست انسان دوستانه در برابر جنایات رژیم اسرائیل در غزه هستند، وزارت جنگ رژیم صهیونیستی عصر امروز چهارشنبه از ورود ۲۰۰ امین هواپیمای حامل تسلیحات آمریکا به اراضی اشغالی خبر داد. 🔺 در بیانیه وزرات جنگ اسرائیل آمده است که حجم محموله‌های نظامی ارسالی واشنگتن به تل آویو از آغاز جنگ در ۷ اکتبر (عملیات طوفان الاقصی) به ۱۰ هزار تن رسیده است. 🔺«از زمان شروع جنگ، بیش از ۱۰ هزار تن تجهیزات نظامی از جمله نفربرهای زرهی، سلاح و مهمات، تجهیزات دفاع فردی و تجهیزات پزشکی و غیره از طریق ناوگان نیروی هوایی آمریکا به اسرائیل ارسال شده است.» 🔺 «ارسال محموله‌های تسلیحاتی از سوی آمریکا از طریق خطوط ویژه هوایی و دریایی به اسرائیل تضمین کننده راهبرد نظامی تل آویو و ادامه نبرد با هدف تحقق اهداف ارتش اسرائیل است.»
⭕️نامه بی‌سابقه گوترش به شورای امنیت سازمان ملل 🔹دبیر کل سازمان ملل شامگاه چهارشنبه در نامه‌ای بی‌سابقه به شورای امنیت هشدار داد که اوضاع در غزه، صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند. 🔺آنتونیو گوترش» دبیر کل سازمان ملل شامگاه چهارشنبه نامه‌ای را به شورای امنیت سازمان ملل درباره اوضاع غزه ارسال کرد. وی این نامه را بر اساس ماده 99 منشور سازمان ملل که در خصوص تهدیدات صلح جهانی است، منتشر کرده است. ♦️دبیر کل سازمان ملل در این نامه هشدار داده است: «اوضاع در غزه، صلح و امنیت بین‌المللی را تهدید می‌کند و جامعه بین‌الملل باید از نفوذ خود برای پایان دادن به این بحران استفاده کند». ♨️گوترش از اعضای شورای امنیت سازمان ملل خواست تا با اعمال فشار از ایجاد بحران انسانی جلوگیری کرده و خواستار ایجاد آتش‌بس بشردوستانه در نوار غزه شد. 🔴پیش از این نیز «ایمن الصفدی» وزیر خارجه اردن روز چهارشنبه گفت اقداماتی که اسرائیل در حال ارتکاب آن بوده، کشتار جمعی یک ملت است. 🔹وی که با شبکه خبری الجزیره مصاحبه می‌کرد، افزود: «نمی‌توان سکوت جامعه بین‌المللی که حملات وحشیانه اسرائیل را لاپوشانی می‌کند، قبول کرد». 🔻دفتر اطلاع‌رسانی دولت در غزه پیشتر اعلام کرده بود که ارتش رژیم صهیونیستی از زمان پایان یافتن آتش‌بس در غزه مرتکب ۷۷ مورد جنایت و کشتار علیه فلسطینیان شده است که در نتیجه آن ۱۲۴۰ نفر به شهادت رسیدند و شمار شهدا نیز به ۱۶ هزار و ۲۴۸ نفر افزایش یافت. ♦️جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد. 🔹این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود. مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردندو علاوه به هلاکت رساندن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند. 🔻رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد و برای مدتی برق و سوخت را به روی مردم غزه قطع کرد.
ثبت رکورد ۹ پرتاب فضایی در دولت سیزدهم وزیر ارتباطات: 🔹با پرتاب موفق کپسول زیستی به فضا‌، ایران جزو ۶ کشور دارای این فناوری قرار گرفت و این همان مسیر پیشرفت است. 🔹برنامه‌های فضایی ‌از سال ۸۷ آغاز شد، این برنامه‌ها از سال ۹۱ با حداقل ظرفیت انجام می‌شد که در دو سال اخیر با ۹ پرتاب بیش از ۸ سال گذشته پرتاب داشته‌ایم. 🔹شمار کاربران پیام‌رسان‌های داخلی ‌در یک سال و نیم اخیر ‌‌به ۱۰ برابر رسیده است.‌ تا پایان سال ۲۰ درصد خدمات دولت باید هوشمند شود.
بسم رب الشهداء والصدیقین به یقین شهیدان جلوه های روشنی از صداقت،غیرت،عزت،شجاعت و مطهر کامل عشق و ولایت و در یک کلام عصاره ارزشها و فضیلت ها هستند و پاسداشت شهدا در واقع بزرگداشت جهاد،حماسه و مقاومت در برابر شیاطین و طاغوت های زمان است. اکنون که شهروندان قدرشناس و ولایتمدار شهرستان شهرضا مفتخر به میزبانی از شهدای گمنام،ابن نامدارترین ایثارگران عرصه دفاع مقدس شده اند،یقینا عطر حضور این قهرمانان که رفتند تا بمانند و نماندند تا بمیرند،خیر و برکتی مضاعف به همراه خواهد داشت که با حضور پرشور و حماسی آن را قدر خواهیم دانست. بدین منظور از عموم شهروندان همیشه در صحنه و ولائی دعوت می نماییم در مراسم استقبال از کاروان اهل بهشت (شهدای گمنام) که راس ساعت ۱۵:۱۵ روز سه شنبه ۲۱ آذر ماه از چهار راه حکیم فرزانه به سمت خیابان شهید طباطبایی برگزار می گردد حضور چشمگیر و دشمن شکن داشته ،ضمن حمایت از مقاومت جانانه مردم مظلوم غزه،با آرمانهای امام راحل(قدس سره) و منویات مقام عظمای ولایت و رهبری(دام ظله) و شهدای والامقام بیعتی دوباره ببندیم. سید نعمت اله صالح. امام جمعه شهرضا سید امیر جعفری فرماندار شهرستان شهرضا