eitaa logo
طلبه انقلابی
215 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
592 ویدیو
153 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
⭕️تراز تجاری مثبت ۱۱ میلیارد دلار 🔹رئیس کل بانک مرکزی در جلسه هیئت دولت با اشاره به هدف‌گذاری انجام شده برای کاهش رشد نقدینگی به ۲۵ درصد، پایان سال ۱۴۰۲ را زمان تحقق این هدف اعلام کرد و اظهار داشت: «نرخ رشد پایه پولی نیز که در ابتدای سال ۴۵ درصد بود، در حال حاضر به ۳۸/۵ درصد رسیده و با تدابیر اتخاذ شده و اقدامات در حال انجام تا پایان سال به زیر ۳۰ درصد خواهد رسید.» 🔸فرزین همچنین با اشاره به برخی مطالب منتشره مبنی بر منفی شدن تراز تجاری کشور گفت: «صادرات برق، نفت و برخی کالاهای دیگر که صادرات آنها از مبادی گمرکی صورت نمی‌گیرد، در گزارش گمرک کشور لحاظ نمی‌شود و لذا گزارش منتشره از سوی گمرک ملاک تراز تجاری کشور نیست؛ تراز تجاری کشور در ۶ ماهه ابتدایی سال مثبت ۱۱ میلیارد دلار بوده و حتی حساب جاری نیز ۶/۴ درصد مثبت است.»
⭕️ایران معادلات خاورمیانه را تغییر داده است 🔹«مایکل آیزنشتات» در تحلیلی برای «انستیتو واشنگتن» نوشت: «تسلیحات دوربرد و نقطه‌زن ایران، ظرف پنج سال گذشته به سرعت رشد کرده و پهپاد‌ها، در کانون این تحول قرار داشته است. پهپادهای ایرانی، امواج شوک‌آفرین راهبردی را در خلیج‌فارس، شامات و اوکراین ایجاد کرده و به یک «تغییردهنده بازی» تبدیل شده‌اند. غلو نیست اگر بگوییم برنامه پهپادی ایران، تأثیراتی راهبردی در خاورمیانه بر جا گذاشته است.» 🔸فرمانده سابق نیروهای آمریکایی در منطقه (سنتکام) افزود: «تمام تاریخ جنگ از حمله و دفاع شکل گرفته و امتیاز کنونی ایران، پهپادهای آن هستند. امتیازی که ما تا به اینجا نتوانسته‌ایم به طور کامل آن را چاره کنیم. ایرانی‌ها ثابت کرده‌اند که در این نوع حملات بسیار مؤثر و دقیق عمل می‌کنند؛ همان‌طور که حملات موشکی بالستیک 2020 آنها به نیروهای ما در پایگاه الاسد عراق، دقت بالایی داشت و تنها دلیلی که ما تلفات جانی نداشتیم، این بود که فرصت داشتیم پیش از انجام حمله برخی جابه‌جایی‌ها را صورت دهیم.»
📍پولیتیکو به نقل از مقامات پنتاگون: هزینه سرنگونی پهپادها و موشک های حوثی های یمن موجب نگرانی های فزاینده ای شده است؛ برای رهگیری هر پهپاد 2000 دلاری حوثی ها یک موشک 2 میلیون دلاری استفاده میشود 🔸️کشتی‌های نیروی دریایی آمریکا در عرض دو ماه 38 پهپاد و موشک را در دریای سرخ سرنگون کردند؛ مشکل هزینه سرنگونی پهپادهای حوثی ها باید حل شود و آمریکا باید گزینه‌های کم‌هزینه‌تری را در نظر بگیرد. 🔸️19 کشور به کارگروه بین المللی برای حفاظت از کشتیرانی در دریای سرخ ملحق شده اند، از جمله شرکای ؛ تنها 9 کشور خواهان عمومی شدن مشارکتشان در کارگروه حفاظت از کشتیرانی در دریای سرخ هستند؛ وضعیت برای کشورهای عربی پیچیده است زیرا این تیم برای محافظت از کشتی‌های مرتبط با اسرائیل طراحی شده است.
Reading Khamenei: The World View of Iran ’ s Most Powerful Leader ©️2009 Carnegie Endowment for International Peace کتاب« جهان بینی قدرتمندترین رهبرایران» که توسط بنیاد کارنگی برای صلح بین المللی چاپ شده است اشاره به شناخت نگرش و بینش سیاسی حضرت آیه ا....خامنه ای دارد. نویسنده اشعار دارد که« شناخت مهم ترین رهبری که در امور جهان حضور دارد لازم است چراکه هنوز ایشان ناشناخته مانده است رهبری که هیچ فساد مالی برای او وجود نداشته است .» نویسنده کتاب به چند مولفه مهم زیر تاکید می کند: 1-مواجه رهبری جمهوری اسلامی ایران با آمریکا نه رویارویی مستقیم بوده است و نه سازش 2-تاکید برفضایل انقلابی 1979 توسط ایشان بر عدالت ،استقلال ،خودکفایی و اسلام 3-توجه جالب به دو مقوله بنیادین ایدئولوژی و منافع ملی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران 4-تاکید رهبری ایران بر نام انقلاب اسلامی نه صرفا انقلاب شیعی( به گونه ای در تقابل هلال شیعی والقاء نفوذ مخربانه شیعه در کشور های اسلامی قرار گرفت ) 5-توجه به سیاست های جایگزین در ارتباط با امریکا 6-پاسخ "غیر تعهدی" به اشتیاق امریکا برای از سرگیری روابط به خصوص در دوران اوباما (به نظر رهبرایران سخنان اوباما به عنوان تغییر تاکتیکی امریکا بوده است نه تغییر رفتاردولت امریکا)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🟥 ای کاش شورای نگهبان قانون اساسی صلاحیت حسن روحانی را برای عبرت تاریخ هم شده تایید کند ! اصلا کاری به اسنادی که به قلم مرحوم رفسنجانی در باره فقدان صلاحیت های فقهی و رانت جناب حسن روحانی برای انتخابات ادوار قبلی مجلس خبرگان منتشر شده ندارم اما به حیث سیاسی عرض می کنم که ایکاش شورای نگهبان قانون اساسی صلاحیت او را تایید کند تا او موجب عبرت در تاریخ شود ؛ مردم منتظر تنبیه کسی اند که مدرک دکتری او هنوز راستی آزمایی نشده است ، در پاستور یکجا نشینی اختیار کرد ؛ صدایش مقابل خارجی ها نازک اما مقابل کارگران ، مستضعفین و توده مردم کلفت بود ؛ ۸ سال کسب و کار کشور را تعطیل و منتظر غربی ها رها کرد ؛ عافیت جویی که زندگی اش مانند توده مردم نبود ؛ از حشر و نشر با مردم عادی فراری بود ؛ برادرش بنام او از منابع بیت المال و آحاد ایرانیان بر می داشت و با خارجی ها سرو سرّ داشت ؛ خودش گفت برادرو مقامات دولت اش خط قرمز وی هستند ؛ هم قلب نازنین نیرو گاه را بتن کرد و هم چرخ کارخانه را منهدم نمود؛ به شدت مردم گریز ، رفاه زده و کم کار بود ؛ 🔺️آقای نوبخت ! درباره مردم تهران چی فکر کردی ؟! اگر حسن روحانی الان در شهر تهران حدود ۷۰ تا صد هزار تا رآی بیاورد بزرگترین شانس زندگی اش دوباره به او رو خواهد کرد تا دوران پیری اش را با روحیه بهتری سپری کند !!
⭕️ میزان استفاده مجاز از فضای مجازی در سنین مختلف
بسمه تعالی حدیث قدسی : «یا احمد لولاک لما خلقت الافلاک و لولا علی لما خلقتک و لولا فاطمه لما خلقتکما» با ادای شکر به درگاه بینهایت الهی بر نعمت بزرگ ولایت و محبت اهلبیت (علیهم السلام) که با جان و روح ملت شریف و مومن ما عجین و همراه گردیده است، لازم میدانم در پایان دهه دوم فاطمیه از تمام عزیزان و بزرگوارانی که درطول ماه گذشته نسبت به ساحت قدسی ملکوتی علت عالم وجود حضرت زهرا (سلام الله علیها) ادای احترام نموده و با برگزاری مراسم مختلف درعظمت و شکوه مراسم فاطمیه سهیم بوده اند، تشکر نمایم و مخصوصا از گروه نمایش «لولاک» متشکل از جوانان عزیز و ارزشمندی که با تلاش و کوشش خالصانه و ساعتها تمرین و فعالیت توانستند گوشه ای ازحوادث غمبار بعد از رحلت پیامبر اکرم (صلی الله علیه وآله و سلم) به ویژه مظلومیت امیرالمومنین حضرت علی (علیه السلام) و فداکاری و دفاع مقتدرانه حضرت زهرا (سلام الله علیها) وخباثت و رذالت دشمنان اهل بیت را به نمایش بگذارند و جسم و جان مشتاقان را به عطر ولایت و محبت حضرت صدیقه شهیده فاطمه زهرا (سلام الله علیها) معطر نمودند، اجر همه عزیزان با حضرت مهدی (علیه السلام) سید نعمت الله صالح امام جمعه شهرضا دوم دیماه 1402 •┈••••✾•🌿🌸🌿•✾•••┈•
📣 ۸ توصیه رهبر معظم انقلاب در مورد انتخابات
⭕️گذرگاه شمال جنوب؛ حلقه مفقود پیشرفت اقتصادی ایران 🔹کریدور شمال جنوب یکی از مهم‌ترین مزیت‌های جغرافیایی ایران است که اهمیت آن، آنطور که باید و شاید درک نشده است. کریدور شمال جنوب در واقع به دلیل قرارگیری ایران بین خلیج فارس و دریای خزر ایران اهمیت پیدا کرده که می‌تواند ایران را به پلی برای اتصال کشورهای شمال قفقاز به دریای آزاد و همچنین پل اتصال هند به قفقاز تبدیل نماید. در واقع هند به عنوان یکی از قدرت‌های نوظهور که پیش‌بینی می‌شود در دو دهه آینده به دومین قدرت اقتصادی دنیا بدل شود و از این رو اگر پل اتصال این کشور با کشورهای شمالی از مسیر ایران بگذرد حتما اقتصاد ایران از مزیت‌های اقتصادی و همچنین امنیتی فراوانی بهره‌مند خواهد شد. علاوه بر این، کشوری مانند روسیه که در حال دومین قدرت نظامی دنیا، صاحب بیشترین منابع گاز و یکی از اقتصادهای قدرتمند دنیا می‌باشد به دلیل موقعیت جغرافیایی خاص خود از دسترسی امن به آب‌های آزاد بی‌بهره است. این کشور از شمال به وسیله قطب محصور شده و از غرب نیز مشکلات شدید امنیتی را به دلیل حضور ناتو تجربه می‌کند. از این رو این کشور تشنه اتصال به آب‌های آزاد می‌باشد که در این مسیر ایران می‌تواند به عنوان بهترین انتخاب برای این کشور تلقی شود. علاوه بر هند و روسیه کشورهای بسیار دیگری نظیر کشورهای حوزه قفقاز و حتی کشورهای حوزه خلیج فارس نیز از این گذرگاه بهره‌مند خواهند شد که تمامی این‌ها می‌توانند علاوه بر عایدات فراوان اقتصادی به عنوان اهرم تضمین امنیت برای کشور نیز قلمداد شود.
⭕️محنت دیروز و عزت امروز 🔹در روزهای گذشته مراسم الحاق ده‌ها فروند پهپاد کرار مسلح به موشک مجید در دانشگاه افسری خاتم الانبیاء (ص) برگزار شد. سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی فرمانده کل ارتش در حاشیه این مراسم گفت:«ما از مدت‌ها قبل این نیاز را احساس می‌کردیم که بایستی پرنده‌ای داشته باشیم که همه چیز آن از درون توسط دانشمندان داخلی کشورمان ساخته شده باشد و با قیمتی بسیار ارزان بتواند ماموریت‌هایی را که فعلاً ما توانایی انجام آن را نداریم و یا مجبوریم با هزینه‌های گزاف آن ماموریت‌ها را انجام بدهیم را انجام دهد؛ این کار به سرانجام رسید و اولین بار در رزمایش چندی پیش، آزمایش موفق عملیاتی خود را پشت سر گذاشت.» 🔸این توانمندی ارزشمند حاصل امید، ایمان و خودباوری است. اگر کمی به عقب برگردیم می بینیم که در جریان جنگ تحمیلی، دشمن با تکبر و درنهایت خباثت، حتی از ورود سیم خاردار به داخل ایران نیز ممانعت می‌کرد. 🔹ماجرای توانمندی ایران در حوزه دفاعی و نظامی، ماجرای محنت دیروز و عزت امروز است. این توانمندی و این قدرت روزافزون محصول امید، ایمان و خودباوری است.
⭕️مجلس انقلابی و تراز چه ویژگی هایی دارد؟ 🔹مجلس در نظام جمهوری اسلامی ایران از اهمیت ویژه و والایی برخوردار بوده و محور بسیاری از تصمیم گیری ها، قانونگذاری ها و برنامه ریزی ها است. مجلس پایگاه اساسی نظام و مردم و مایه حضور و مشارکت واقعی مردم در تصمیم گیری ها و مظهر اراده ملی است. 🔸مجلس انقلابی واجد ویژگی هایی است که می توان آن را در دو بخش خلاصه کرد؛ بایدها و نباید ها. 🔹بایدهای مجلس انقلابی عبارت است از «مواضع اصولی بر مبنای فرمایشات امام خمینی(ره) و رهبر معظم انقلاب، «استقلال و شجاعت»، «مبارزه با مفساد اقتصادی»، «پیگیری در جهت رفاه مردم و عدالت اجتماعی»، «مطالعه و تحقیق درباره لوایح»، «حرمت نهادن به آرامش فضای سیاسی»، «حفظ اتحاد در درون مجلس و با قوای دیگر»، «پیگیری در جهت پیشرفت علم و فناوری»، همچنین بایدهای نماینده انقلابی عبارت است از «شجاعت»، «تکلیف گرا و ولایی بودن»، «روحیه ضداشرافیگری و مقید به ساده زیستی»، «روحیه استکبارستیزی»، «عدم وابستگی حزبی و قبیله ای به دیگران»، «حضور مفید در محیط کار»، «مقید به گفتگوی حکیمانه و خردمندانه»، «مقید به کاهش هزینه ها مانند سفرهای بی مورد» و «دقت عمل در سرعت در رسیدگی به کارها».
⭕️سرعت‌گیری برای چماق به دستان مجازی 🔹خشونت در فضای مجازی با ظاهر شدن «ترول‌ها» در صفحه‌های اینترنت جدی‌تر شد. ورودی که با هدف سر به سر گذاشتن آدم‌ها و دست انداختن دیگر اعضای گروه در وب سایت‌ها شروع شد و بعدها همین ترول ها در لباس «اوباش مجازی» نقش‌های متفاوتی بر عهده گرفتند؛ برخی با توهین و ناسزا، برخی با بدزبانی و ناسزاهای کلامی، برخی با عصبانیت و خشم آتشین و ... سعی در ایجاد فضای متشنج در شبکه‌های اجتماعی مختلف نموده و نظر کاربران را به خود جلب و آنان را به عکس‌العمل‌های احساسی وادار کردند. 🔸خشونت مجازی در موقعیت‌های مختلف با ظهور و بروز گروه‌های مختلف و هوادارشان، اشکال مختلفی یافت و حتی می‌توان گفت برخی مواقع لشکرهای سایبری با استفاده از ویژگی‌های این فضا برای سرکوب نظرات مخالف خود اقدام کرده و شبکه‌های اجتماعی را به میدان جنگی برای تحقق خواسته‌ها و اهداف خود نمودند. 🔹اما اینکه چگونه می‌توان بر این مهلکه اخلاقی فائق آمد و با تعبیه سرعت‌گیری سد راه اوباش مجازی شد و نوجوانان و جوانان را از آسیب‌های خشونت‌های مجازی به دور داشت، بدون شک وابسته به متغیرهای گوناگونی است؛ آموزش استفاده صحیح از این تکنولوژی، تقویت سواد رسانه‌ای و سطح نظارت والدین، ترمیم خلأهای قانونی و تدوین و تصویب قوانین قانون متقن در رسیدگی به مجرمان سایبری، تولید محتواهای آموزشی مناسب در راستای آگاه‌سازی خانواده‌ها از اثرات سوء محتواهای خشونت‌آمیز فضای مجازی، طراحی بازی‌های رایانه‌ای جذاب با محتوای خلاقانه و آموزشی و جایگزین نمودن بازی‌های خشن و سهل الوصول بودن امکان دستیابی به این بازی‌ها برای سطوح مختلف جامعه و ... ازجمله عوامل مؤثر در کاهش پیامدهای ناگوار خشونت‌های مجازی است که البته اهمال یا کمرنگ شدن هر یک، می‌تواند اثرگذاری سایر متغیرها را نیز دستخوش تزلزل سازد.
⭕️ایران صاحب کارخانه هواپیماسازی شد 👤‌رئیس سازمان هواپیمایی کشوری: 🔹ساخت هواپیمای سیمرغ با مشارکت وزارت راه، دفاع و صمت در حال انجام است. امروز می‌توانیم بگوییم جمهوری اسلامی ایران دارای کارخانه هواپیماسازی است. 🔸‌۷۰ هواپیما و بالگرد دست دوم خریداری و وارد کشور شده است و در آینده نزدیک خبرهای خوبی درباره خرید هواپیماهای جدید اعلام خواهد شد. 🔹‌روزانه حدود ۴.۵ میلیون لیتر سوخت جت در کشور مصرف می‌شود که ۳.۵ میلیون لیتر به نرخ یارانه ای تحویل ایرلاین‌های داخلی می‌شود.
📌فرمان صادر شد ... همه‌ی کسانی که مخاطبانی دارند وظیفه‌ دارند مردم را به انتخابات دعوت کنند، علمای اعلام، اساتید دانشگاه، اساتید حوزه، صداوسیما، مطبوعاتی‌ها، جوانها، افراد در داخل خانواده، اینها همه میتوانند منادی انتخابات باشند، مردم را، مخاطبان خودشان را به انتخابات دعوت کنند، انتخابات آن وقت انتخابات پرشوری خواهد شد. رهبرمعظم انقلاب 1402/10/02
برخی نمایندگان مجلس افرادی به ظاهر دلسوز تقریبا یک‌چهارم نمایندگان مجلس در رای‌گیری‌های مهم مثل تصویب بودجه حضور ندارند بررسی روزنامه فرهیختگان از ۱۱ جلسه مهم از مجلس نشان می‌دهد در این جلسات که طرح‌ها یا لوایح مهمی بررسی شده، از ۵۰ تا بعضا ۹۰ نماینده غیبت دارند! 🔴نمایندگان چه می‌کنند؟ 🔴وظیفه اصلی شان چیست؟! 🔴آیا وظیفه شان بخور و بخواب و گرفتن حقوق و.... است؟ ‼️زمانی که بیشتر نمایندگان به منظور تصویب چنین مواردی در مجلس حضور ندارند اجرای قوانین توسط قوه مجریه نیز دچار مشکل می‌شود‼️ چه کسی پاسخگوست؟! وظیفه ی ما چیست؟
🌹بسم‌الله‌الرّحمن‌الرّحیم 🌹 📝 اطلاعیه‌ی «شماره‌ی۲۱۹۳» ✓ موضوع: به چه کسی رأی خواهیم داد؟!! •◇ «۶۸» روز دیگر در شرکت می‌کنیم و به شخصی رأی می‌دهیم که: 👈 از یکسو؛ توان قانون گذاری بر اساس سیاست‌های کلی نظام « » را؛ داشته باشد و از سوی دیگر؛ توان نظارت بر را؛ و علاوه برآن: •◇به جایگاه فعلی علمی ایران که به تحقیق؛ در جهان جایگاه بالایی هم هست؛ قانع نباشد‼️ ❌چراکه: •◇ به آنچه تاکنون رسیده ایم، وکسب جایگاه کنونی؛ با همه‌ی اهمّیّتش فقط یک آغاز بوده است و نه بیشتر. •◇ما هنوز از قلّه‌های دانش جهان عقبیم؛ •◇باید به قلّه‌ها دست یابیم. •◇باید از مرزهای کنونی دانش در مهم‌ترین رشته‌ها عبور کنیم. •◇در صورتی که؛ از این مرحله فاصله داریم‼️ ❌بنا براین ما باید نماینده ای با این تفکر و اعتقاد رابه مجلس بفرستیم.
saleh.mp3
16.62M
خطبه های نماز جمعه شهرضا / حجت الاسلام صالح امام جمعه شهرضا / 1دی 1402
⭕️هک ادراکی؛ جدیدترین شیوه نفوذ نرم 🔹نفوذ، یکی از مهمترین ابزارهایی است که از دیرباز توسط سرویس‌های جاسوسی به عنوان روشی تاثیرگذار برای کسب اطلاعات حیاتی و اثرگذاری مستقیم و غیرمستقیم بر تصمیمات راهبردی حریف مورد استفاده قرار می‌گیرد. 🔸نقش مهم دستگاه‌های اطلاعاتی در فرآیند تصمیم‌سازی به دو دلیل اصلی دارای ویژگی‌های منحصر بفرد است‌. 🔹از یک سو؛ بر اساس وظیفه ذاتی این نهادها، دسترسی آنها به اطلاعات اجتناب‌ناپذیر است و از سوی دیگر استناد به اخبار، اطلاعات و تحلیل‌های ارائه شده از سوی آنان بدلیل مورد اعتماد بودن به امری بدیهی تبدیل شده است. 🔸بسیار روشن است که مهمترین عامل در شکل‌گیری یک تصمیم، «اطلاعات» است لذا ایجاد سازوکارهایی که بتواند اطلاعات مدنظر را به گروه‌های هدف منتقل کند و بر ادراک آنان برای اتخاذ تصمیم‌های راهبردی اثر بگذارد، هدف اصلی نفوذ را محقق کرده است. 🔹شبکه‌های اجتماعی بدلیل در دسترس بودن برای همگان و شکل‌گیری عادت عمومی در بهره‌برداری از آنها، حتی در میان عالی‌ترین مقامات کشورها، کارکردی مهم در پروژه نفوذ کم‌زینه و پنهان پیدا کرده‌اند. 🔸استفاده از روش هک ادراکی سال‌هاست که هم‌زمان با توسعه شبکه‌های اجتماعی در کشور ما از سوی سرویس‌های جاسوسی و نفوذی‌ها مورد استفاده قرار گرفته و خسارت‌های زیادی را به کشور تحمیل کرده است. 🔹توجه به این عارضه تماما امنیتی و مقابله همه‌جانبه دستگاه‌های مسئول با آن گام نخست برای پیگیری راهبرد «جهاد تبیین» و سالم‌سازی فضای چرخش اطلاعات درست و مسئولانه در کشور است.