eitaa logo
طلبه انقلابی
215 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
592 ویدیو
153 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 بدبختی با حس بدبختی فرق میکنه! ✅ منکر مشکلات اقتصادی کشور و مردم نیستم؛ اما آشِ مشکلات اینچنین که گفته میشود شور نیست. 🔻 باید بپذیریم که میان دنیای واقعی و فضای مجازی تفاوتی شگرف است مانند وجود و عدم؛ در فضای مجازی، مردم ایران، مردمی بدبخت، فقیر، گرسنه، عقب افتاده، له شده زیر بار فشارهای اقتصادی و ... هستند اما در دنیای واقعی، زندگی مردم ایران متفاوت است. 🔻 به عنوان مثال، همین الان که در ابتدای سال نو هست میبینیم: ▪️ حدود ۲/۵ میلیون نفر از مردم به مشهد سفر کرده اند و برآوردها میگوید تا انتهای تعطیلات نوروزی این عدد به ۱٠ میلیون نفر میرسد ▪️ صدها هزار نفر در حال خروج از کشور هستند که سال نو را در کربلای معلی و نجف اشرف باشند ▪️ صدها هزار نفر نیز در حال سفر به دیگر کشورها مانند ترکیه، اسپانیا، امارات، کادانا و ... هستند ▪️ چند میلیون نفر نیز در حال عزیمت به سمت استانهای شمالی و یا جزایر قشم و کیش هستند ▪️ میلیون ها نفر هم امسال در ایام نوروز سفر نمی کنند، اما نه به دلیل فقر و بی پولی بلکه به خاطر ماه مبارک رمضان چون نمیخواهند خللی در روزه گرفتن شان ایجاد شود. ▪️ بازارها شلوغ، تردد مضاعف، خانه تکانی ها پر رونق و ... ▪️عروسی هایمان پر تجمل، زندگیهایمان پر اسراف، خواسته هایمان بی انتها، سفره های افطاری هایمان پر زرق و برق و .... 🔹 آیا اینها نشانه فقر و بدبختی مردم ایران است؟!!!! 🔻 امکانات رفاهی و فراوانی نعمات ما ایرانی ها چندین برابر مردمان دیگر کشورهاست، امنیت و آسایش ما بی نظیر است، عزت و آزادی و استقلال مان شگفت آور است و ... اما احساس بدبختی میکنیم و عقب ماندگی!!!!! 🔻 چرا؟!!! چون دشمن میخواهد ما اینگونه خود را تحقیر شده ببینیم، چون دشمن میخواهد ما را در بندِ اسارت خود داشته باشد، لذا با استفاده از قدرت رسانه ای خویش و همراهیِ برخی ایرانیانِ غافل و یا خودفروخته، واقعیت حقیقی را در فضای مجازی وارونه میکند و حس بدبختی را به روح ما تزریق میکند. ✅ منکر مشکلات اقتصادی کشور و مردم نیستم؛ اما آشِ مشکلات اینچنین که گفته میشود شور نیست. اگر مشکلی هست، راه حل هم هست، تلاش مسئولین و مردم هم هست، امید ظفر و پیروزی هم هست. اگر مشکلی هست، رفاه هم هست، امنیت و آسایش هم هست، پیشرفت هم هست. ✅ در مسیر رسیدن به قله های پیشرفت، سختی هست، سنگ اندازی خناسان هست، مایوس سازی مخالفین هست و ... اما کدام صعود هست که بدون عبور از سدِ مشکلات تحقق یافته است؟!!! ✅ در مسیر رسیدن به قله های پیشرفت و در مقابل مشکلات، به پشت سر نگاه کنیم که چه بودیم؟ از چه مشکلاتی عبور کردیم؟ و در چه نقطه ای ایستاده ایم...
⭕️ضایعات غذا در اتحادیه اروپا ۹ میلیون تن، در ایران ۳۵ میلیون تن! 🔹دورریز غذا یكی از نقطه های دل آزار در فرهنگ غذایی ایران است. بررسی ها نشان می دهد حجم مواد غذایی هدررفته در ایران به اندازه‌ای است که با آن می‌توان غذای ۱۵ میلیون نفر را در سال تأمین کرد. 🔸هر روز به ‌ازای هر نفر، ۱۳۴ کیلوکالری غذا در ایران هدر می‌رود. ضایعات سالانه مواد غذایی در ایران معادل ۳۵ میلیون تن با ارزش تقریبی ۱۵ میلیارد دلار است درحالی است که در اتحادیه اروپا با ٢٧ کشور عضو، تنها ٩ ‌میلیون تن موادغذایی درسال راهی زباله‌ها می‌شود. 🔹از ۱۰۰ میلیون تن محصول کشاورزی تولیدی در کشور ۳۵ میلیون تن در سال هدر می‌ رود. در این زمینه می‌توان به ۳۰ درصد ضایعات در نان، ۲۵ تا ۳۰ و حتی ۵۰ درصد ضایعات در میوه‌ها و سبزیجات، ۱۰ درصد ضایعات در برنج، ۲۵ درصد ضایعات در خرما و... اشاره کرد. 🔸باوجود قیمت بالا، دورریز برنج ۱۰ درصد از دورریز مواد غذایی سفره های ایرانی را به خود اختصاص داده است؛ دورریزی كه به گفته معاون وزیر جهاد كشاورزی سالانه به یك میلیون تن می رسد که دقیقا به اندازه میزان برنج وارداتی است.. 🔹برای تولید هر کیلوگرم برنج، حداقل ۲۵۰۰ لیتر آب مصرف، و حدود یك کیلوگرم گاز گلخانه ای تولید می شود . بنابراین، هر کیلوگرم برنج دور ریخته شده، معادل اتلاف منابع آبی و افزایش آلودگی هوا است. 🔸اگر در کشور روزی یکدانه برنج دور بریزیم در مجموع روزانه ۸۷ میلیون دانه برنج دور می‌ریزیم که غذای ۲۳ هزار نفر است و اگر یک قاشق دور بریزیم غذای ۵۰۰ هزار نفر است. حالا قیاس کنید هر خانواده در روز چه مقدار برنج هدر می دهد و این دورریز روزانه در سال چقدر می شود و معادل غذای چند نفر است.
⭕️پاکستان: خط لوله گاز با ایران را پیش می‌بریم 👤سخنگوی وزارت خارجه پاکستان: 🔹اسلام‌آباد نیازی به مشورت دیگران یا معافیت تحریمی ندارد و ما متعهد به انجام پروژه مهم انتقال گاز از جمهوری اسلامی ایران به پاکستان هستیم. 🔸تصمیم اخیر دولت پاکستان برای پیشبرد خط لوله گاز و احداث آن در محدوده خاک پاکستان یک تصمیم مستقل و آزاد است و این عملیات در خاک پاکستان به زودی اجرا خواهد شد. 🔹دستیار وزیر خارجه آمریکا با تاکید بر مخالفت واشنگتن با پیشبرد خط لوله انتقال گاز ایران به پاکستان، مدعی شد که واشنگتن درباره این پروژه، با اسلام‌آباد در تماس است.
⭕️عدالت رهبری به نقل از اندیشکده آمریکایی کارنگی 🔹مقام معظم رهبری در روز اول سال ۱۴۰۳ عدالت را اصلِ پیشرفت بیان کردند. به همین مناسبت بخشی از مقاله خوانش خامنه‌ای که توسط اندیشکده کارنگی نوشته شده منتشر می‌گردد: 🔸"برای خامنه‌ای، اسلام و عدالت دو روی یک سکه و دو عنصر مهم جامعه، حکومت و سیاست خارجی ایران هستند. او از عدالت به عنوان «شعار اصلی و هدف اصیل انقلاب اسلامی و جمهوری اسلامی» یاد می‌کند و مانند خمینی، اسلام را یک اساس و بنیانِ اجتماعی و سیاسی فراگیر می‌داند. چشم‌انداز او برای ایران «عادلانه»، چشم‌اندازی است که قوانین حقوقی و اجتماعی آن منعکس کننده اسلام، همراه با یک اقتصاد برابری‌طلب با حداقل اختلاف طبقاتی است."... "برای خامنه‌ای، جمهوری اسلامی ایران پرچمدار حکومت عادل است، باتوجه به این واقعیت که « سیاست‌های عدالت محور» مانند مخالفت با ایالات متحده و اسرائیل را علی‌رغم هزینه‌های احتمالی سیاسی و اقتصادی (تحریم‌ها و انزوا) دنبال می‌کند. 🔹او شکست را به پیروزی‌ای که از طریق بی‌عدالتی یا ظلم به دست آید، ترجیح می‌دهد."
⭕️فریب فضای مجازی و رسانه‌ها را نخوریم 🔹در کوچه‌ها و آپارتمان‌ها را که نگاه کنیم هنوز موقع سحری، چراغ خانه‌ها یکی‌یکی روشن میشود. 🔸هنوز در مهمانی‌های خانوادگی، درباره «» بحث میکنند. 🔹هنگام تحویل سال جمعیت چند میلیونی رو میبینیم که در مکان های زیارتی و مذهبی مثل حرم امام رضا (علیه السلام)، کربلا، حرم امام زادگان، گلزار شهدا و... سال نو خود را با زبان روزه شروع می‌کنند. 🔸هنوز هم فامیل به دخترها و پسرهای روزه‌اولی، ماشاءالله می گویند و انها با شوق و ذوق از خاطرات روزه گرفتنشان میگویند. 🔹دختر و پسرهایی در بین نزدیکان و آشنایان روزه داری میکنند که اصلا به ظاهرشان نمی‌اید. 🔸هنوز نزدیک اذان مغرب که می شود، فوج فوج جمعیت را میبینیم که به سمت خانه‌هایشان میروند تا افطار کنند و خیابان‌ها راه‌بندان میشود. بعضی‌ها هم به مساجد میروند تا بعد از اقامه نماز به جماعت در مسجد، افطار کنند. 🔹هنوز صدای اذان از مأذنه‌ها بلند است. 🔸هنوز بی‌دین‌ها پویش روزه‌خواریِ علنی راه می‌اندازند تا با رمضان مبارزه کنند. این یعنی رمضان هست و ده‌ها میلیون‌ نفر روزه‌دارند. ✔️مبادا هوچی‌گری و سروصدای بلند رسانه‌ها و روزه‌خوارها ناامیدمان کند. ✔️مبادا «برو بابا کی دیگه روزه میگیره» گفتن‌های چند نفر، عصبی‌مان کند و جامعه را کافر بپنداریم. ✔️مبادا دچار بشویم.
⭕️بزرگترین دشمن ایالات‌متحده کدام کشور است؟ 🔹 بر اساس نظرسنجی جدید موسسه گالوپ، حدود 41% از مردم آمریکا، چین را بزرگترین دشمن کشورشان می‌دانند. روسیه و ایران هم هرکدام با 26 و 9 درصد به ترتیب در جایگاه‌های دوم و سوم قرار دارند. ‼️ نکته قابل توجه قرار گرفتن خود آمریکا در جایگاه چهارم لیست دشمنان ایالات‌متحده است🤣🤣
😫😫😫😫😣😣😣😣 آااای مسلمانان آاااای آزادگان جهان 🔹حالا دغدغه مسلمین جهان برای جزء‌های عقب‌افتاده‌شان از ختم رمضانی قرآن، بیش از نگرانی‌شان برای وعده‌های عقب‌افتاده غذایی در نوار غزه است. 🔹 واللّه نگرانی زنان خانه‌هامان برای انتخاب غذایی برای پخت سحری فردا، بیشتر از نگرانی‌شان برای مادران غزه شده که گوشت‌های سوخته اطفالشان را در پلاستیک جمع می‌کنند. 🔹امروز صیام و گرسنگی مردان در سراسر بلاد اسلامی، آنها را به یاد ساعت‌های باقی‌مانده تا افطار می‌اندازد اما به‌یاد گرسنگی مسلمین غزه نه. والدینِ بچه‌های ناز لطیفی که هنوز به تکلیف نرسیده‌اند، وقتی اندک زحمت و اذیت‌ کودکشان در روزه‌ کله‌گنجشکی را می‌بینند، تاب نمی‌آورند و اصرار می‌کنند که غذا بخور، ولی لحظه‌ای برای ماه‌ها گرسنگی اطفال غزاوی بغض نمی‌کنند. 🔹جوان‌ها کتب اخلاقی می‌خوانند؛ شیعیان ابوحمزه و سنیان رکعت‌به‌رکعت تراویح می‌خوانند، اما کسی برای نوامیس مسلمین زیر یوغ یهود فریادی برنمی‌کشد. قحطی شده. امکانات پزشکی نیست. خانه‌ها تخریب شده. مساجد خاکستر شده. همه اما کنج محرابند. جهان اسلام مرده؛ در تابوت خفته؛ و حتی غیورمردی نیست که بر جنازه‌اش نماز بگذارد. نه دول اسلامی رگ غیرتی برای حمایت و نطق کشیدن دارند و نه حتی عموم مسلمین مواسات و همدردی با مسلمان‌های زیر بمب و آوار غزه. فراموش شده‌اند. انگار که هرگز نبوده‌اند. نه دیگر تیتر خبرهایند و نه موضوع یادداشت‌ها. نه در دعاهای جمعیِ مساجد می‌شود یافتشان، و نه در محتوای مجازی تایم‌لاین جهان اسلام. 🔹سفره‌های افطار در پنجاه‌ودو مملکت اسلامی، روی خون اطفال غزه پهن‌ شده انگار. هیچ‌کس به یادشان نیست؛ هیچ‌کس. 🔹چه خوب گفته بود آن خبرنگار فلسطینی: «این بدترین ماه رمضانی نیست که بر امت مسلمان می‌گذرد؛ بلکه بدترین امت مسلمان است که ماه رمضان بر او می‌گذرد!» 🖤🖤🖤🖤🖤
کسی دردش نمیگیره ؟!!! 🤷‍♂ ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
⭕️صنعت دفاعی ایران درحال تبدیل شدن به یک جریان اصلی است 🗞‌روزنامه وال استریت ژورنال با گزارشی از حضور ایران در نمایشگاه بین‌المللی دفاع دریایی دوحه (Dimex-2024) ضمن بیان اینکه ایران پس از منقضی شدن بند واردات/صادرات تجهیزات نظامی در ماه اکتبر به‌طور فزاینده اقدام به صادرات تجهیزات نظامی در بازار بین‌المللی کرده، اشاره می‌کند پهپادهای شاهد به رشد صنایع دفاعی ایران کمک کرده است؛ محصولاتی که فروش آنها پیش از اکتبر ممنوع بوده است. 🔹‌به نقل از منابع آمریکایی ایران در این مدت توافقاتی برای فروش موشک‌های بالستیک کوتاه‌برد به مسکو و پهپادهای انتحاری به سودان انجام داده. 🔸‌ایران با حضور در نمایشگاه قطر علاوه‌بر ارائه کاتالوگ محصولات خود به زبان انگلیسی، کاتالوگ‌هایی به زبان روسی برای تجهیزات خود ارائه کرده که از جمله آنها یک موشک دفاع هوایی جدید است. 🔹‌این روزنامه همچنین با مصاحبه با یکی از مقامات سودانی که در حاشیه این نمایشگاه با مقامات دفاعی ایران دیدار کرده بیان می‌کند که سودان تلاش می‌کند تا 1000 اسلحه تک‌تیرانداز به‌همراه تجهیزات دید در شب را از ایران خریداری کند.
⭕️نقشه حضور نظامی آمریکا در خاورمیانه 🔹بر اساس آمار منابع معتبر، حدود 58 هزار سرباز آمریکایی در خاورمیانه حضور دارند که بیش از 70 درصد از آنها در کشورهای حاشیه خلیج فارس مستقر هستند. 🔸این آمار فقط پایگاه های دائمی و موقت آمریکا را نشان می دهد و شامل نیروهای پیمانکار یا نیروهای عملیات ویژه نمی شود.
⭕️پیشنهادات زیاده‌خواهانۀ اسرائیل در مذاکرات تبادل اسرا 🔹رژیم صهیونیستی که به‌همراه آمریکا مانع اصلی حصول توافق آتش‌بس در غزه هستند، امروز مطالبات زیاده‌خواهانه‌ای مطرح کرده که بعید است حماس به این خواسته‌ها تن بدهد. 🔸منابع آگاه به الجزیره گفتند که پیشنهاد اسرائیل شامل «مخالفت با مسائلی مانند توقف جنگ، خروج نیروهای آن از نوار غزه و بازگشت بدون قید و شروط آوارگان» است. 🔹به گفتۀ این منابع، اسرائیل شرط گذاشته که در مرحلۀ نخست از توافق، ۴۰ اسیر اسرائیلی آزاد شوند و طرح اسرائیل مبتنی بر توافق ۳ مرحله‌ای است. 🔸رژیم صهیونیستی همچنین پیشنهاد داده که ۲ هفته پیش از آغاز اجرای توافق، به‌صورت روزانه، ۲۰۰۰ آواره به شمال نوار غزه بازگردند. 🔹اسرائیل همچنین با درخواست حماس برای آزادی ۳۰ نفر از اسرای محکوم به حبس ابد در قبال آزادی یک سرباز زن مخالفت کرده. 🔸این منابع تأکید کردند، اسرائیل فقط با آزادی ۵ نفر از اسرای محکوم به حبس ابد موافقت کرده و گفته که این رژیم، افرادی را که باید آزاد شوند، تعیین خواهد کرد، نه حماس. 🔹رژیم صهیونیستی همچنین شرط گذاشته که اسرای محکوم به حبس ابد که آزاد شوند، باید به خارج از فلسطین منتقل شوند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎥 رهبر انقلاب: رسانه‌ها بیش از موشک و پهپاد بر دشمن اثر می‌گذارد 🔹شعر رسانه است. امروز در دنیا چالش‌ها و درگیری‌ها، چالش‌های رسانه‌ای است. 🔸رسانه‌ها بیش از موشک و پهپاد و هواپیما در عقب‌راندن دشمن تاثیر می‌گذارند و دلها و ذهن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند. هر کس رسانه قوی‌تر داشته باشد در اهدافی که دارد موفق‌تر خواهد بود. 🔹رسانۀ شعر فارسی باید انتقال‌دهندۀ پیام‌های دینی، تمدنی، ایرانی‌گری و ایستادگی شجاعانۀ ملت ایران باشد.
⭕️الزامات تحقق شعار سال 🔹طبق سنوات گذشته رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود شعار سال را تعیین کردند که “جهش تولید با مشارکت مردم” نامگذاری گردید، حال جهت عملیاتی شدن این شعار سال، چندین الزام وجود دارد که یکی از آن کاهش موانع تولید است. در مرحله اول دستگاههای مختلف می بایست با همکاری یکدیگر موانع تولید را کاهش دهند تا امکان مشارکت فعال مردم در عرصه اقتصاد و تولید صورت پذیرد. و در مرحله بعد می بایست با تقویت بخش خصوصی و استفاده از توان سرمایه گذاران دلسوز داخلی هم از آنها در راستای تولید محصولات و فناوری های نوین بهره برد و هم با کمک و مشارکت آنان طرح های نیمه تمام را تکمیل و دارایی های غیر مولد را به اموال مولد تبدیل کرد. این‌ها تنها بخشی از الزاماتی هستند که می‌توانند به تحقق جهش تولید با مشارکت مردم کمک کنند. امید است با برنامه‌ریزی مناسب و همکاری همه جانبه، شاهد پیشرفت‌های چشمگیر در این زمینه باشیم.
⭕️استعفای وزیر کابینه اضطراری نتانیاهو و اعتراف او به شکست در جنگ 🔹با گسترش اختلافات میان مقامات اسرائیلی، گدعون ساعر رئیس حزب امید تازه رژیم صهیونیستی و عضو کابینه اضطراری این رژیم استعفا کرد. 🔸او در بخش از سخنرانی استعفایش با اعتراف به شکست رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهدافش در جنگ غزه گفت: «با رنج و درد می‌گویم که به تحقق اهداف جنگ نزدیک نیستیم.» 🔹ساعر پیش‌تر تهدید کرده بود در صورتی که به عضویت کابینه جنگ درنیاید، استعفا خواهد داد. 🔸او همان زمان نیز در سخنرانی خود گفته بود: «روز به روز داریم از دستیابی به پیروزی دورتر می‌شویم!»
تبیین شعار سال ۱۴٠۳ https://farsnews.ir/AHashemi/1711481464590059181
⭕️سواد رسانه‌ای در قرآن: یه راهنمایی ساده 📖قرآن کریم، کتاب آسمانی ما، پر از درس‌ها و نکات کاربردی برای زندگیه. یکی از این موضوعات مهم، سواد رسانه‌ای هست. ▫️ قرآن کریم در حوزه سواد رسانه‌ای می‌فرماید: 🔹 قبل از اینکه یه خبر رو باور کنی، تحقیق کن! (سوره حجرات، آیه 6) 🔸 دنبال هر چیزی که می‌شنوی نرو! اول ببین درسته یا نه! (سوره نساء، آیه 83) 🔹 فکر خودت رو به کار بگیر و کورکورانه هر چیزی رو قبول نکن! (سوره آل عمران، آیه 110) 🔸 به جای اینکه فقط دنبال اخبار و اطلاعات باشی، دنبال بصیرت و درک عمیق باش! (سوره محمد، آیه 24) 🔹 به جای اینکه فقط یه شنونده یا بیننده ساده باشی، یه انسان فعال باش و در برابر اخبار و اطلاعات نادرست، موضع بگیر! (سوره آل عمران، آیه 110) ✔️ چطور تو دنیای امروز "مهارت رسانه‌ای مون" رو قوی‌تر کنیم؟ 🔹 قبل از اینکه یه خبر رو به اشتراک بذاری، یه لحظه صبر کن و ببین درسته یا نه! 🔸 به چند تا منبع مختلف سر بزن و ببین چی می‌گن! 🔹 به خودت یاد بده که چطور اخبار جعلی رو از اخبار واقعی تشخیص بدی! 🔸 فکر خودت رو به کار بگیر و به حرف هر کسی که می‌گه "این درسته!" اعتماد نکن! 🔹 به جای اینکه فقط یه تماشاچی ساده باشی، یه انسان فعال باش و در برابر اخبار و اطلاعات نادرست، موضع بگیر! ✔️ یادمون باشه که قرآن کریم یه راهنمای کامل و جامع برای زندگیه. با عمل به دستورات قرآن، می‌تونیم "مهارت رسانه‌ای" قوی‌تر داشته باشیم و در دنیای پر از اطلاعات امروز، گمراه نشیم و خدای نکرده بقیه را هم گمراه نکنیم.
⭕️رهبرانقلاب: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است/ جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد/ اقدامات تبلیغاتی مقاومت فلسطین جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است 🔹 رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقای «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و هیأت همراه، با تجلیل از ایستادگی بی‌نظیر نیروهای مقاومت فلسطین و همچنین مردم غزه تاکید کردند: صبر تاریخی مردم غزه در مقابل جنایتها و وحشیگری‌های رژیم صهیونیستی که با حمایت کامل غرب انجام می‌شود، یک پدیده عظیم است که حقیقتا به اسلام عزت بخشیده و موضوع فلسطین را علی‌رغم خواست دشمن، به مسئله اول جهان تبدیل کرده است. 🔸‌رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه کشتار مردم غزه و نسل‌کشی در این منطقه هر انسان صاحب وجدانی را متاثر می‌کند، افزودند: جمهوری اسلامی ایران در موضوع حمایت از قضیه فلسطین و مردم مظلوم و مقاوم غزه هیچ تردیدی به خود راه نخواهد داد. 🔹‌حضرت آیت‌الله خامنه‌ای موضوع حمایت افکار عمومی بین‌المللی و همچنین افکار عمومی جهان اسلام به‌ویژه دنیای عرب از مردم غزه را مهم ارزیابی کردند و گفتند: اقدامات تبلیغاتی و رسانه‌ای مقاومت فلسطین تاکنون بسیار خوب و جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است و باید در این زمینه بیش از پیش اقدام شود. 🔸‌ایشان همچنین یاد شهید «العاروری» از رهبران حماس را که به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، گرامی داشتند و خاطر نشان کردند: این شهید بزرگوار شخصیت برجسته‌ای بود که عاقبتِ مبارکِ شهادت، پاداش خداوند متعال به مجاهدت‌های وی بود. 🔹‌آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از حمایت‌های مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران از قضیه فلسطین و به‌خصوص مردم غزه، گزارشی از آخرین تحولات میدانی و سیاسی جنگ غزه ارائه کرد و گفت: صبر و ایستادگی مثال‌زدنی مردم غزه و نیروهای مقاومت در این شش ماه،که ناشی از ایمان راسخ آنان است موجب شده دشمن صهیونیستی به هیچ یک از اهداف راهبردی خود در جنگ غزه، دست نیابد. 🔸‌رئیس دفتر سیاسی حماس با تاکید بر اینکه عملیات «طوفان‌الاقصی» اسطوره شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را از بین بُرد و اکنون دشمن صهیونیستی بعد از گذشت شش ماه خسارت‌های سنگینی را متحمل شده و هزاران نفر از نظامیان این رژیم کشته و زخمی شده‌اند، افزود: جنگ غزه یک جنگ جهانی است و هیأت حاکمه آمریکا شریک اصلی جنایت صهیونیستها است زیرا رأسا هدایت جنگی رژیم صهیونیستی را بر عهده دارد. 🔹‌وی در پایان خطاب به رهبر انقلاب تاکید کرد: به جنابعالی اطمینان خاطر می‌دهم که به‌رغم همه وحشیگیری‌ها و جنایات و نسل‌کشی که در غزه در جریان است، مردم غزه و نیروهای مقاومت با قدرت ایستاده‌اند و به دشمن صهیونیستی اجازه نخواهند داد ذره‌ای به اهداف خود دست یابد.
⭕️۷۲ زندانی حافظ کل قرآن شدند 🔹رئیس سازمان زندان‌های ایران گفته قوه قضاییه برای زندانیانی که موفق به حفظ جز و یا کل قرآن می‌شوند ارفاقات ویژهٔ قانونی از جمله عفو تدارک می‌بیند. 🔸این عفو و تخفیف در مجازات برای بسیاری از زندانیان انگیزه ایجاد می‌کند که با کتاب خدا مانوس شوند. 🔹به گفتهٔ محمدی حدود ۷ هزار نفر از زندانیان سراسر کشور در دوره‌های حفظ یک جزء تا کل قرآن شرکت کرده‌اند و از این تعداد ۱۵۱۷ زندانی توانستند حافظ موضوعی قرآن شوند. 🔸۱۷۶۱ نفر حافظ یک جزء قرآن، ۴۸۲ نفر حافظ ۳ جزء قرآن، ۲۵۲ نفر حافظ ۵ جزء قرآن، ۱۴۷ نفر حافظ ۱۰ جزء قرآن، ۷۵ نفر حافظ ۱۵ جزء قرآن و با افتخار بگوییم که ۷۲ نفر از زندانیان سراسر کشور حافظ کل قرآن شده‌اند.
⭕️اسماعیل هنیه ده‌ها بار به تهران سفر کرده اما هیچگاه چنین لحظاتی ثبت نشده است. 🔹فرش قرمز و استقبال رسمی در حیاط وزارت خارجه، دیدار رودرروی هیئت‌ها پشت میز با پرچم فلسطین و امضای دفتر یادبود، همگی پروتکل استقبال از وزرای خارجه کشورها بوده اما اجرای این پروتکل برای رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، حاوی پیام‌های دقیقی به طرف‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای از سوی تهران است. 🔸اینکه خواست ملت فلسطین مطابق نظرسنجی‌ها کیست و جمهوری اسلامی نیز بر اساس همین خواست، چه طرفی را به رسمیت شناخته و چه حکومتی برای "روز بعد" در برپا خواهد شد.
📱احمد طیبی، نماینده عرب تبار کنست ‎اسرائیل در اظهار نظری جنجالی که سر و صدای زیادی در رسانه‌های اسرائیلی برانگیخته مدعی شد: داعش توسط دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل اداره می شود.
🔶 همسر شهید نواب صفوی: بعد از افطار به آقا گفتم: دیگر هیچ چیزی برای سحر و افطار نداریم حتی نان خشک فقط لبخندی زد این مطلب را چند بار تا وقت استراحت شبانه آقا تکرار کردم سحر برخاست آبی نوشید گفتم: دیدید سحری چیزی نبود افطار هم چیزی نداریم باز آقا لبخندی زد بعد از نماز صبح هم گفتم بعد از نماز ظهر هم گفتم تا غروب مرتب سر و صدا کردم که هیچی نداریم اذان مغرب را گفتند آقا نماز مغرب را خواند و بعد فرمود: امشب افطارى نداریم؟ گفتم: پس از دیشب تا حالا چه عرض می‌کنم نداریم، نیست! آقا لبخند تلخی زد و فرمود: یعنی آب هم در لوله‌های آشپزخانه نیست؟! خندیدم و گفتم: صد البته که هست رفتم و با عصبانیت سفره‌ای انداختم بشقاب و قاشق آوردم و پارچ آب را هم گذاشتم جلوی آقا هنوز لیوان پر نکرده بود كه در زدند طبقه پائین پسرعموی آقا که مراقب ایشان بود رفت سمت در آمد گفت: حدود ده نفری از قم هستند آقا فرمود: تعارف کن بیایند بالا همه آمدند سلام و تحیت و نشستند آقا فرمود: خانم چیزی بیاورید آقایان روزه خود را باز کنند من هم گفتم: بله آب در لوله‌ها به اندازه کافی هست، رفتم و آوردم آقا لبخند تلخی زد و به مهمانان تعارف کرد تا روزه خود را باز کنند در همین هنگام باز صدای در آمد به آقا یوسف همان پسرعموی آقا گفتم برو در را باز کن این دفعه حتماً از مشهدند الحمدلله آب در لوله‌ها هست فراوان مرحوم نواب چیزی نگفت یوسف رفت در را باز کرد وقتی كه برگشت دیدم با چند قابلمه پر از غذا آمده است گفتم: اینها چیه؟! گفت: همسایه بغلی بود ظاهراً امشب افطاری داشته‌اند و به علتی مهمانی آنان به هم خورده است آقا نگاهى به من کرد خندید و رفت من شرمنده و شرمسار غذاها را کشیدم و به مهمانان دادم ميل کردند و رفتند ‼️آقا به من فرمود: یک شب سحر و افطار بنا بر حکمتی تأخیر شد چقدر سر و صدا کردی؟! وقتی هم نعمت رسید چقدر سکوت کردی؟! از آن سر و صدا خبری نیست بعد فرمود: مشکل خیلی‌ها همین است نه سکوتشان منصفانه است و نه سر و صدایشان وقتِ نداشتن، داد می‌زنند وقتِ داشتن، بخل و غفلت دارند. نمازروزه هاتون قبول شکر بعد از نعمت یادت نره
📊صندوق بین‌المللی پول: رشد اقتصادی ایران در دولت رئیسی ۲.۵ برابر شد 🔹بر اساس آمار منتشرشده توسط صندوق‌ بین‌المللی پول، متوسط رشد سالانه اقتصادی ایران طی سال‌های ۱۳۹۲ تا پایان ۱۳۹۹ (دولت‌های یازدهم و دوازدهم) ۱.۵ درصد بوده است. 🔸مطابق با آماری که صندوق بین‌المللی پول از رشد اقتصادی ایران از سال ۱۳۶۰ به بعد منتشر کرده، کمترین رشد اقتصادی مربوط به دوران دفاع مقدس با ۰.۹ درصد بوده که با توجه به شرایط جنگی کشور، طبیعی بوده است. 🔹اما پس از جنگ، کمترین رشد اقتصادی ایران در دولت حسن روحانی رخ داده که به ۱.۵ درصد کاهش یافته است. بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول متوسط رشد اقتصادی ایران در ۸ سال دولت سازندگی ۵.۲ درصد، دولت اصلاحات ۴.۳ درصد و دولت احمدی‌نژاد ۲.۸ درصد بوده است. 🔸صندوق بین‌المللی پول متوسط رشد سالانه اقتصادی ایران در ۳ سال دولت سیزدهم را ۳.۸ درصد برآورد کرده که ۲.۵ برابر رشد اقتصادی دولت گذشته است.