eitaa logo
طلبه انقلابی
215 دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
592 ویدیو
153 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎥 رهبر انقلاب: رسانه‌ها بیش از موشک و پهپاد بر دشمن اثر می‌گذارد 🔹شعر رسانه است. امروز در دنیا چالش‌ها و درگیری‌ها، چالش‌های رسانه‌ای است. 🔸رسانه‌ها بیش از موشک و پهپاد و هواپیما در عقب‌راندن دشمن تاثیر می‌گذارند و دلها و ذهن‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند. هر کس رسانه قوی‌تر داشته باشد در اهدافی که دارد موفق‌تر خواهد بود. 🔹رسانۀ شعر فارسی باید انتقال‌دهندۀ پیام‌های دینی، تمدنی، ایرانی‌گری و ایستادگی شجاعانۀ ملت ایران باشد.
⭕️الزامات تحقق شعار سال 🔹طبق سنوات گذشته رهبر معظم انقلاب در سخنرانی خود شعار سال را تعیین کردند که “جهش تولید با مشارکت مردم” نامگذاری گردید، حال جهت عملیاتی شدن این شعار سال، چندین الزام وجود دارد که یکی از آن کاهش موانع تولید است. در مرحله اول دستگاههای مختلف می بایست با همکاری یکدیگر موانع تولید را کاهش دهند تا امکان مشارکت فعال مردم در عرصه اقتصاد و تولید صورت پذیرد. و در مرحله بعد می بایست با تقویت بخش خصوصی و استفاده از توان سرمایه گذاران دلسوز داخلی هم از آنها در راستای تولید محصولات و فناوری های نوین بهره برد و هم با کمک و مشارکت آنان طرح های نیمه تمام را تکمیل و دارایی های غیر مولد را به اموال مولد تبدیل کرد. این‌ها تنها بخشی از الزاماتی هستند که می‌توانند به تحقق جهش تولید با مشارکت مردم کمک کنند. امید است با برنامه‌ریزی مناسب و همکاری همه جانبه، شاهد پیشرفت‌های چشمگیر در این زمینه باشیم.
⭕️استعفای وزیر کابینه اضطراری نتانیاهو و اعتراف او به شکست در جنگ 🔹با گسترش اختلافات میان مقامات اسرائیلی، گدعون ساعر رئیس حزب امید تازه رژیم صهیونیستی و عضو کابینه اضطراری این رژیم استعفا کرد. 🔸او در بخش از سخنرانی استعفایش با اعتراف به شکست رژیم صهیونیستی در دستیابی به اهدافش در جنگ غزه گفت: «با رنج و درد می‌گویم که به تحقق اهداف جنگ نزدیک نیستیم.» 🔹ساعر پیش‌تر تهدید کرده بود در صورتی که به عضویت کابینه جنگ درنیاید، استعفا خواهد داد. 🔸او همان زمان نیز در سخنرانی خود گفته بود: «روز به روز داریم از دستیابی به پیروزی دورتر می‌شویم!»
تبیین شعار سال ۱۴٠۳ https://farsnews.ir/AHashemi/1711481464590059181
⭕️سواد رسانه‌ای در قرآن: یه راهنمایی ساده 📖قرآن کریم، کتاب آسمانی ما، پر از درس‌ها و نکات کاربردی برای زندگیه. یکی از این موضوعات مهم، سواد رسانه‌ای هست. ▫️ قرآن کریم در حوزه سواد رسانه‌ای می‌فرماید: 🔹 قبل از اینکه یه خبر رو باور کنی، تحقیق کن! (سوره حجرات، آیه 6) 🔸 دنبال هر چیزی که می‌شنوی نرو! اول ببین درسته یا نه! (سوره نساء، آیه 83) 🔹 فکر خودت رو به کار بگیر و کورکورانه هر چیزی رو قبول نکن! (سوره آل عمران، آیه 110) 🔸 به جای اینکه فقط دنبال اخبار و اطلاعات باشی، دنبال بصیرت و درک عمیق باش! (سوره محمد، آیه 24) 🔹 به جای اینکه فقط یه شنونده یا بیننده ساده باشی، یه انسان فعال باش و در برابر اخبار و اطلاعات نادرست، موضع بگیر! (سوره آل عمران، آیه 110) ✔️ چطور تو دنیای امروز "مهارت رسانه‌ای مون" رو قوی‌تر کنیم؟ 🔹 قبل از اینکه یه خبر رو به اشتراک بذاری، یه لحظه صبر کن و ببین درسته یا نه! 🔸 به چند تا منبع مختلف سر بزن و ببین چی می‌گن! 🔹 به خودت یاد بده که چطور اخبار جعلی رو از اخبار واقعی تشخیص بدی! 🔸 فکر خودت رو به کار بگیر و به حرف هر کسی که می‌گه "این درسته!" اعتماد نکن! 🔹 به جای اینکه فقط یه تماشاچی ساده باشی، یه انسان فعال باش و در برابر اخبار و اطلاعات نادرست، موضع بگیر! ✔️ یادمون باشه که قرآن کریم یه راهنمای کامل و جامع برای زندگیه. با عمل به دستورات قرآن، می‌تونیم "مهارت رسانه‌ای" قوی‌تر داشته باشیم و در دنیای پر از اطلاعات امروز، گمراه نشیم و خدای نکرده بقیه را هم گمراه نکنیم.
⭕️رهبرانقلاب: مقاومت بی‌نظیر نیروی مقاومت و مردم غزه به اسلام عزت بخشیده است/ جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و غزه تردید نخواهد کرد/ اقدامات تبلیغاتی مقاومت فلسطین جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است 🔹 رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار آقای «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی حماس و هیأت همراه، با تجلیل از ایستادگی بی‌نظیر نیروهای مقاومت فلسطین و همچنین مردم غزه تاکید کردند: صبر تاریخی مردم غزه در مقابل جنایتها و وحشیگری‌های رژیم صهیونیستی که با حمایت کامل غرب انجام می‌شود، یک پدیده عظیم است که حقیقتا به اسلام عزت بخشیده و موضوع فلسطین را علی‌رغم خواست دشمن، به مسئله اول جهان تبدیل کرده است. 🔸‌رهبر انقلاب اسلامی با تاکید بر اینکه کشتار مردم غزه و نسل‌کشی در این منطقه هر انسان صاحب وجدانی را متاثر می‌کند، افزودند: جمهوری اسلامی ایران در موضوع حمایت از قضیه فلسطین و مردم مظلوم و مقاوم غزه هیچ تردیدی به خود راه نخواهد داد. 🔹‌حضرت آیت‌الله خامنه‌ای موضوع حمایت افکار عمومی بین‌المللی و همچنین افکار عمومی جهان اسلام به‌ویژه دنیای عرب از مردم غزه را مهم ارزیابی کردند و گفتند: اقدامات تبلیغاتی و رسانه‌ای مقاومت فلسطین تاکنون بسیار خوب و جلوتر از دشمن صهیونیستی بوده است و باید در این زمینه بیش از پیش اقدام شود. 🔸‌ایشان همچنین یاد شهید «العاروری» از رهبران حماس را که به دست رژیم صهیونیستی به شهادت رسید، گرامی داشتند و خاطر نشان کردند: این شهید بزرگوار شخصیت برجسته‌ای بود که عاقبتِ مبارکِ شهادت، پاداش خداوند متعال به مجاهدت‌های وی بود. 🔹‌آقای اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس نیز در این دیدار ضمن تشکر و قدردانی از حمایت‌های مردم و دولت جمهوری اسلامی ایران از قضیه فلسطین و به‌خصوص مردم غزه، گزارشی از آخرین تحولات میدانی و سیاسی جنگ غزه ارائه کرد و گفت: صبر و ایستادگی مثال‌زدنی مردم غزه و نیروهای مقاومت در این شش ماه،که ناشی از ایمان راسخ آنان است موجب شده دشمن صهیونیستی به هیچ یک از اهداف راهبردی خود در جنگ غزه، دست نیابد. 🔸‌رئیس دفتر سیاسی حماس با تاکید بر اینکه عملیات «طوفان‌الاقصی» اسطوره شکست‌ناپذیری رژیم صهیونیستی را از بین بُرد و اکنون دشمن صهیونیستی بعد از گذشت شش ماه خسارت‌های سنگینی را متحمل شده و هزاران نفر از نظامیان این رژیم کشته و زخمی شده‌اند، افزود: جنگ غزه یک جنگ جهانی است و هیأت حاکمه آمریکا شریک اصلی جنایت صهیونیستها است زیرا رأسا هدایت جنگی رژیم صهیونیستی را بر عهده دارد. 🔹‌وی در پایان خطاب به رهبر انقلاب تاکید کرد: به جنابعالی اطمینان خاطر می‌دهم که به‌رغم همه وحشیگیری‌ها و جنایات و نسل‌کشی که در غزه در جریان است، مردم غزه و نیروهای مقاومت با قدرت ایستاده‌اند و به دشمن صهیونیستی اجازه نخواهند داد ذره‌ای به اهداف خود دست یابد.
⭕️۷۲ زندانی حافظ کل قرآن شدند 🔹رئیس سازمان زندان‌های ایران گفته قوه قضاییه برای زندانیانی که موفق به حفظ جز و یا کل قرآن می‌شوند ارفاقات ویژهٔ قانونی از جمله عفو تدارک می‌بیند. 🔸این عفو و تخفیف در مجازات برای بسیاری از زندانیان انگیزه ایجاد می‌کند که با کتاب خدا مانوس شوند. 🔹به گفتهٔ محمدی حدود ۷ هزار نفر از زندانیان سراسر کشور در دوره‌های حفظ یک جزء تا کل قرآن شرکت کرده‌اند و از این تعداد ۱۵۱۷ زندانی توانستند حافظ موضوعی قرآن شوند. 🔸۱۷۶۱ نفر حافظ یک جزء قرآن، ۴۸۲ نفر حافظ ۳ جزء قرآن، ۲۵۲ نفر حافظ ۵ جزء قرآن، ۱۴۷ نفر حافظ ۱۰ جزء قرآن، ۷۵ نفر حافظ ۱۵ جزء قرآن و با افتخار بگوییم که ۷۲ نفر از زندانیان سراسر کشور حافظ کل قرآن شده‌اند.
⭕️اسماعیل هنیه ده‌ها بار به تهران سفر کرده اما هیچگاه چنین لحظاتی ثبت نشده است. 🔹فرش قرمز و استقبال رسمی در حیاط وزارت خارجه، دیدار رودرروی هیئت‌ها پشت میز با پرچم فلسطین و امضای دفتر یادبود، همگی پروتکل استقبال از وزرای خارجه کشورها بوده اما اجرای این پروتکل برای رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس، حاوی پیام‌های دقیقی به طرف‌های منطقه‌ای و فرامنطقه‌ای از سوی تهران است. 🔸اینکه خواست ملت فلسطین مطابق نظرسنجی‌ها کیست و جمهوری اسلامی نیز بر اساس همین خواست، چه طرفی را به رسمیت شناخته و چه حکومتی برای "روز بعد" در برپا خواهد شد.
📱احمد طیبی، نماینده عرب تبار کنست ‎اسرائیل در اظهار نظری جنجالی که سر و صدای زیادی در رسانه‌های اسرائیلی برانگیخته مدعی شد: داعش توسط دستگاه‌های اطلاعاتی اسرائیل اداره می شود.
🔶 همسر شهید نواب صفوی: بعد از افطار به آقا گفتم: دیگر هیچ چیزی برای سحر و افطار نداریم حتی نان خشک فقط لبخندی زد این مطلب را چند بار تا وقت استراحت شبانه آقا تکرار کردم سحر برخاست آبی نوشید گفتم: دیدید سحری چیزی نبود افطار هم چیزی نداریم باز آقا لبخندی زد بعد از نماز صبح هم گفتم بعد از نماز ظهر هم گفتم تا غروب مرتب سر و صدا کردم که هیچی نداریم اذان مغرب را گفتند آقا نماز مغرب را خواند و بعد فرمود: امشب افطارى نداریم؟ گفتم: پس از دیشب تا حالا چه عرض می‌کنم نداریم، نیست! آقا لبخند تلخی زد و فرمود: یعنی آب هم در لوله‌های آشپزخانه نیست؟! خندیدم و گفتم: صد البته که هست رفتم و با عصبانیت سفره‌ای انداختم بشقاب و قاشق آوردم و پارچ آب را هم گذاشتم جلوی آقا هنوز لیوان پر نکرده بود كه در زدند طبقه پائین پسرعموی آقا که مراقب ایشان بود رفت سمت در آمد گفت: حدود ده نفری از قم هستند آقا فرمود: تعارف کن بیایند بالا همه آمدند سلام و تحیت و نشستند آقا فرمود: خانم چیزی بیاورید آقایان روزه خود را باز کنند من هم گفتم: بله آب در لوله‌ها به اندازه کافی هست، رفتم و آوردم آقا لبخند تلخی زد و به مهمانان تعارف کرد تا روزه خود را باز کنند در همین هنگام باز صدای در آمد به آقا یوسف همان پسرعموی آقا گفتم برو در را باز کن این دفعه حتماً از مشهدند الحمدلله آب در لوله‌ها هست فراوان مرحوم نواب چیزی نگفت یوسف رفت در را باز کرد وقتی كه برگشت دیدم با چند قابلمه پر از غذا آمده است گفتم: اینها چیه؟! گفت: همسایه بغلی بود ظاهراً امشب افطاری داشته‌اند و به علتی مهمانی آنان به هم خورده است آقا نگاهى به من کرد خندید و رفت من شرمنده و شرمسار غذاها را کشیدم و به مهمانان دادم ميل کردند و رفتند ‼️آقا به من فرمود: یک شب سحر و افطار بنا بر حکمتی تأخیر شد چقدر سر و صدا کردی؟! وقتی هم نعمت رسید چقدر سکوت کردی؟! از آن سر و صدا خبری نیست بعد فرمود: مشکل خیلی‌ها همین است نه سکوتشان منصفانه است و نه سر و صدایشان وقتِ نداشتن، داد می‌زنند وقتِ داشتن، بخل و غفلت دارند. نمازروزه هاتون قبول شکر بعد از نعمت یادت نره
📊صندوق بین‌المللی پول: رشد اقتصادی ایران در دولت رئیسی ۲.۵ برابر شد 🔹بر اساس آمار منتشرشده توسط صندوق‌ بین‌المللی پول، متوسط رشد سالانه اقتصادی ایران طی سال‌های ۱۳۹۲ تا پایان ۱۳۹۹ (دولت‌های یازدهم و دوازدهم) ۱.۵ درصد بوده است. 🔸مطابق با آماری که صندوق بین‌المللی پول از رشد اقتصادی ایران از سال ۱۳۶۰ به بعد منتشر کرده، کمترین رشد اقتصادی مربوط به دوران دفاع مقدس با ۰.۹ درصد بوده که با توجه به شرایط جنگی کشور، طبیعی بوده است. 🔹اما پس از جنگ، کمترین رشد اقتصادی ایران در دولت حسن روحانی رخ داده که به ۱.۵ درصد کاهش یافته است. بر اساس گزارش صندوق بین‌المللی پول متوسط رشد اقتصادی ایران در ۸ سال دولت سازندگی ۵.۲ درصد، دولت اصلاحات ۴.۳ درصد و دولت احمدی‌نژاد ۲.۸ درصد بوده است. 🔸صندوق بین‌المللی پول متوسط رشد سالانه اقتصادی ایران در ۳ سال دولت سیزدهم را ۳.۸ درصد برآورد کرده که ۲.۵ برابر رشد اقتصادی دولت گذشته است.
⭕️استانداردهای دوگانه واشنگتن صدای ترکی فیصل را هم درآورد؛ آمریکا فقط به دنبال منافع خود است 👤ترکی الفیصل سفیر پیشین عربستان سعودی در آمریکا و رئیس اسبق سرویس اطلاعات این کشور با انتقاد از سیاست دوگانه آمریکا در تعریف تروریسم گفت که چرا واشنگتن در سال‌های گذشته که ریاض در حال جنگ با انصارالله بود، انصارالله را در لیست تروریسم قرار نداد و اکنون که در حمایت از اسرائیل در حال انجام حملاتی به یمن است، انصارالله را در لیست تروریسم قرار می‌دهد؟ 🔹ترکی الفیصل در گفت‌وگو با رسانه «عرب نیوز» گفت، «مسخره، واژه خوبی برای توصیف اتفاقی است که در این خصوص، در حال وقوع است.» 🔸الفیصل انتقادش را اینطور ادامه داد که «مسئله برای آمریکا فقط، حفظ خود یا منافع خود است.» ✔️این شاهزاده سعودی به این دلیل از موضع دوگانه آمریکا ناراحت است که عربستان پس از سال‌ها جنگ با انصارالله در یمن، و حتی با پشتیبانی آمریکا نتوانست جنگ را به سود خود فیصله دهد و از طرفی دیگر آن زمان آمریکا، انصارالله را در لیست تروریسم قرار نداد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📽 ملاک و معیار دین‌داری چیست؟ آیا عملکرد خواص و افراد غیر معصوم، می تواند ملاک دینداری باشد؟ 🎙 ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ •••✾•🌿🌺🌿•✾•••
مرحوم آیت‌الله حائری شیرازی: شیاطین می‌گویند «انسان آزاد است» و با این آزادی، انسان را بندۀ همه چیز می‌کنند!! اما انبیاء می‌گویند: «انسان بنده است» و با این بندگی، او را از بندگی دیگران آزاد می‌کنند انبیاء با بندگی، انسان را از بندگیِ مخلوق آزاد می‌کنند و شیاطین به اسم آزادی، انسان را اسیر همۀ چیزهای پَست می‌کنند. انبیاء با بندگی، انسان را از زندان نجات می‌دهند و شیاطین به اسم آزادی، انسان را زندانی می‌کنند.
🔆زنگ عبرت ♦️پلان اول : مختار: میخواهم فرماندهی سپاه را در جنگ با زبیریان خود بر عهده بگیرم. کیان: این کار را نکنید امیر مختار: برای چه؟ کیان: چون وقتی شما وارد عرصه ی نبرد شوید، دشمن میفهمد که ما برای مقابله با او با تمام قوا به میدان آمده ایم و این روحیه آنها را بالا میبرد[و ضعف ما را نشان میدهد] ♦️پلان دو : عمار در میانه های جنگ صفین به شهادت میرسد . علی علیه السلام تنها شده ، در میان لشکریان قدم میزند ، اشک میریزد و ندا میدهد : «أین عمار؟ ...... أین عمار؟» عمار کجاست؟ عمار کجاست تا تنهایی علی را در بین این همه حیله و نیرنگ معاویه و عمروعاص از بین ببرد . تا وقتی عمار بود ، با خطبه ها و روشنگری هایش راه را بر گزافه گویی های سپاه نفاق میبست ، اما حالا .. ♦️پلان سه : چند سال قبل حضرت آقا حمله دشمن را اعلام میکنند ؛ حمله فرهنگی ، ناتو فرهنگی ، شبیخون فرهنگی ، همه را میگوید اما ما فقط نگاه میکنیم . کار به جایی میرسد که ندای «أین عمار» شان به آسمان میرود ، اما باز هم فقط نگاه میکنیم . حالا خودش یک تنه به میدان می آید ، حرف های اشتباه همه را بیان میکند و پاسخ میدهد و همه را رد میکند ، ما هم کلی ذوق میکنیم که آقا دارد روشن گری میکند . اما .... ♦️حواسمان نیست ، که وقتی «ولی» خودش به میدان آمده یعنی دیگر از وجود «عمار» در بین ما ناامید شده . خودش یک تنه به جنگ میرود . خودش میگوید من سالهاست دارم شمشیر میکشم . می دانی وقتی فرمانده ، ولی ، خودش به میدان می آید یعنی چه ؟ یعنی حال و اوضاع لشکر خراب است . کاش به جای خوشحالی از حرف های این چند مدت حضرت آقا ، کمی گریه میکردیم که به خاطر بی حالی و بی عرضگی ما واختلافات موجود در جریانات خودی ....، دیگر خودش مجبور است در وسط میدان باشد أين عَمّار ؟
لطفا یک دقیقه مطالعه بفرمایید 💚 حرمت پدر واجب است ! امام علی(ع) همیشه برای ما عزیز است. همانطور که میلاد امیرالمومنین را جشن گرفته و بنام روز پدر گرامی میداریم، حفظ حرمت شهادتش نیز لازم است. او پدر شیعه است.... ۱۳ فروردین، سالروز شهادت مولاست . من ندیدم کسی سالروز وفات پدرش به گردش و طبیعت و تفریح برود، آنهم پدری بالاتر از تمام مخلوقات! بالاخره تفریح رفتن، بگو بخند و شادی هم دارد، شاید آنروز اطراف شما توسط دیگران، روزه خواری و پایکوبی و... هم بشود، شاید دلتان به درد بیاید... شاید دل حضرت زهرا (س) بشکند... بیاییم یک امسال را به احترام و عشق مولا، ۱۲ یا ۱۴ فروردین به دامان طبیعت برویم و به حرمت نان و نمکش، روز ۱۳ را از تفریح و بگو بخند اجتناب کنیم... این یکروز میگذرد و تمام میشود اما ما تا قیامت با این پدر کار داریم... کاش رویمان بشود یاعلی بگوییم.... (نشر این مطلب، صدقه جاریه است)
?ده ویژگی کاسبان عدالتخواهی 🔹این روزها با پدیده جدیدی به نام "کاسبان عدالتخواهی" مواجهیم. "سوپرمن های دست ساز" و "بتمن های تخیلی" که تلاش می کنند قهرمان مبارزه با فساد باشند و از این دکان کاسبی کنند. 🔹هرکس تخلف کرده است طبیعی است که باید در عدلیه پاسخگو باشد و البته نقش ما است. لذا سوال اصلی اینست که ما حق داریم افراد را بدون محاکمه وشنیدن و دیدن همه مستندات قضاوت کنیم و بدتر از آن حکم صادر کنیم و آبرو ببریم؟ با این مقدمه کوتاه لازمست مختصری درباره کاسبان این روزهای عدالتخواهی بدانیم. 🔹شناخت کاسبان عدالتخواهی کمک می کند مطالبه گری مومنانه را فدای خدعه خناسان نکنیم و زمین بازی آنها نشویم. 🔻کاسبان عدالتخواهی چند دسته اند: 🔸گروه اول پروژه بگیرهای افشاگری اند که برای دادزن، از دست کارفرما صله می گیرند. ▫️نحوه شناسایی اینها چیست؟ این افراد اساسا هیچ معیار و مبنای مشخصی ندارند و اگر سابقه اینها را چک کنید مملو از رفتارهای متناقض است. 🔸دسته دوم کاسبان لایک و فالور و دیده شدن هستند. اینها پول نمی گیرند اما گدایی توجه می کنند. ▫️نحوه شناسایی اینها چیست؟ تولیدات اینها بدون هرگونه محتوای عمیق است. اغلب احساسی و هیجان زده اند. بیش از دو خط توئیت نمی توانند بنویسند و برای خط سوم دچار لکنت می شوند. 🔸دسته سوم کاسبان سیاسی اند که دو دسته اول را به خدمت می گیرند تا به قدرت و مکنت برسند. ▫️نحوه شناسایی اینها چیست؟ شناسائی این افراد مشکل تر از بقیه است. اما اجمالا این افراد را بیشتر در ایام انتخابات و بزنگاه های سیاسی بشناسید. 🔹اما کاسبان عدالتخواهی چه ویژگی هایی دارند؟ شاخص کلان همان است که رهبری انقلاب درباره مطالبه گری فرمودند؛ اینکه مطالبه گری مذموم آنست که با دشمن مخرج مشترک پیدا کند. 🔻با این اصل کلیدی چند مورد قابل فهرست است: 🔸یکم. عدالتخواهی غیر اخلاقی: این جریان برای کاسبی در عدالتخواهی هیچ حد و مرزی نمی شناسند. آبروی افراد برای آنها از بی ارزش ترین هاست و هیچ مرزی برای حریم شخصی و عمومی افراد قائل نیستند. هتک و تهمت و دروغ و غیره بماند. 🔸دوم. عدالتخواهی شتابزده: هر چه دیدند و دست شان رسید، بدون تحقیق و بررسی به سرعت منتشر می کنند و به همین دلیل در اغلب موارد مورد سوء استفاده کارفرماهای سیاسی و ابرپروژه بگیرها قرار می گیرند. 🔸سوم. عدالتخواهی سوپرمنی: عدالتخواهی این افراد اغلب برای ایجاد قهرمان های دست ساز است. برای همین مهمترین هدف شان دیده شدن است و جائیکه عدلیه ورود کند و بخواهد عالمانه و منصفانه قضاوت کند، زیست عدالتخواهی آنها نیست و نابود می شود. 🔸چهارم. عدالتخواهی فریبنده: در این سبک عدالتخواهی یک مصداق را در فرد یا نهاد پیدا می کنند و آن مصداق را به کل تعمیم می دهند. این خطای شیطانی مهمترین ابزار برای تخطئه و حذف کامل افراد و بدتر از آن ایجاد تلقی فساد سیستمی است. 🔸پنجم. عدالتخواهی کاریکاتوری: مهمترین ویژگی این گروه جابجا کردن اصل و فرع است. یک حاشیه را تبدیل به اصل می کنند تا مخاطب از ظاهر فرعیات منکر اصول شود. 🔸ششم. عدالتخواهی در بن بست: پروژه نهایی این افراد القای بن بست است. اینکه عدلیه تعطیل است و نهادهای نظارتی خوابند و هیچ اراده ای برای مبارزه با فساد نیست، جز همین افشاگری های توئیتری. 🔸هفتم عدالتخواهی تخیلی: این جریان هیچ اعتنایی به واقعیت های زمانه ندارد و در یک رویای خیالی و توهمی هر نوع عقلانیتی را مصلحت اندیشی می دانند. برای این جریان، آرمان ابزار ظاهرسازی در عدالتخواهی کاسبکارانه است. 🔸هشتم. عدالتخواهی کور: این جریان اساسا به ثمره اقدامش در مخاطب توجه ندارد. اینکه مخاطب دچار تلقی فساد سیستمی شود یا از اصلاح ناامید شود اصلا و ابدا برایش مهم نیست. این جریان کور است چون حتی برایش مهم نیست با دشمن مخرج مشترک پیدا می کند و ابزار دشمنی می شود. 🔸نهم: عدالتخواهی متناقض: این جریان را باید در فرآیندها و در طول زمان تحلیل کرد نه در یک مصداق مشخص. این جریان اغلب نسبت به کارفرمای خود ساکت اند و هیچ سطحی از مطالبه را نمی پذیرند. بدتر اینکه درباره خودشان نیز حاضر نیستند پاسخگو باشند. از سوابق عدالتخواهی شان و دروغ ها و تهمت هایی که زدند تا سوابق کیفری و محکومیت هایی که داشتند و تا سوال هایی که اول از همه خودشان باید پاسخگو باشند. 🔸دهم. عدالت خواهی فصلی: این گروه ها اغلب در بزنگاه ها فعال می شوند. حالا این بزنگاه یا زمان انتخابات است یا زمانیکه یک مجموعه خوب می درخشد و باید تخطئه شود یا شرایطی که فرد باید تمام و کمال حذف شود تا پروژه ای که دست گرفته است ناتمام بماند یا چه و چه. خلاصه اینکه برای اینها عدالتخواهی پوسته ای برای پروژه های مهمتر است. 🔹این ده ویژگی باعث میشود بیشترین خوراک دشمنی ضدانقلاب را فراهم کنند و عملا آلت دست دشمن شوند.
🍂🥀 دهم فروردین سالگرد رحلت ، زعیم حوزه علمیه قم، حضرت آیت الله العظمی حاج آقا حسین بروجردی ، (رحمت الله علیه) ، در سال ۱۳۴۰ شمسی می باشد. 🌺 حضرت آیت اللَّه العظمی سیدحسین طباطبایی بروجردی در حدود سال ۱۲۵۴ ش (۱۲۹۲ ق) در بروجرد به دنیا آمد و پس از فراگیری مقدمات در زادگاه خود راهی نجف اشرف گردید. 🌼 ایشان در نجف از استادان نامدار زمان از قبیل آخوند خراسانی، شیخ الشریعه اصفهانی و سیدمحمدکاظم یزدی استفاده برد و به مدارج والای علمی و فقهی دست یافت. 🌹آیت اللَّه بروجردی پس از اخذ اجازات متعدد اجتهاد، در بروجرد سکنی گزید و به امور علمی و مذهبی پرداخت. اما پس از مدتی، به اصرار فضلای حوزه علمیه قم، در سال ۱۳۲۴ ش راهی آن حوزه مبارک گردید و زعامت آن را به عهده گرفت. 🌿 حضور ایشان بر مسند زعامت حوزه علمیه مانع اجرای نقشه های خائنانه رژیم پهلوی بود و شاه تا زمان حیات معظم له از اجرای برنامه های ضد دینی خود به صورت آشکار اجتناب می کرد. 🕯آیت اللَّه بروجردی سال های متمادی بر مسند تدریس تکیه زد و شاگردان فراوانی را تربیت کرد که حضرات آیات: شهید مرتضی مطهری، سید محمد حسینی بهشتی، جعفر سبحانی، علی پناه اشتهاردی، حسین نوری همدانی، ناصر مکارم شیرازی، مجتبی محمدی عراقی، سید مصطفی صفایی خوانساری و ده ها عالم فاضل از آن جمله اند. 📚 همچنین آثار متعددی از این فقیه فرزانه به یادگار مانده اند که برخی از آنها بدین قرارند: 📖 جامع احادیث شیعه، طبقات رجال و حاشیه برکفایه. 🍂🥀 سرانجام این عالم ربانی و مرجع عظیم در دهم فروردین سال ۱۳۴۰ ش برابر با ۱۳ شوال ۱۳۸۰ ق در ۸۶ سالگی درگذشت و پس از تشییعی باشکوه، در کنار مسجد اعظم قم که از آثار ماندگار ایشان است به خاک سپرده شد. 💐 هدیه به روح مطهر این عالم مهذب ، فاتحة مع الصلوات.
🔸حکایت شیرین و درس آموز عارف واقعی و جوانان پرشور! 🔹مرحوم دكتر محمد جواد شریعت: 🔸سال 1332 بود، من و عده ‏اى از جوانان پر شور آن روزگار به این نتیجه رسیده بودیم كه چه دلیلى دارد نماز را به عربى بخوانیم؟ چرا نماز را به زبان فارسى نخوانیم؟ تصمیم گرفتیم نماز را به فارسى بخوانیم. 🔹خانواده هایمان كم كم از این موضوع آگاهى یافتند. ما را نزد یكى از روحانیان آن زمان بردند. او به شیوه ‏اى اهانت ‏آمیز، نجس و كافرمان خواند. این عمل او ما را در كارمان راسخ‏تر ساخت. 🔸عاقبت‏ یكى از پدران، افراد را به این فكر انداخت كه ما را به محضر حضرت آیت الله حاج آقا رحیم ارباب ببرند. در روز موعود ما را كه تقریبا پانزده نفر بودیم، به محضر مبارك ایشان بردند. 🔹در همان لحظه اول، چهره نورانى و خندان وى ما را مجذوب ساخت. آقا در آغاز دستور پذیرایى از همه ما را صادر فرمود. سپس به والدین ما فرمود: شما كه به فارسى نماز نمی خوانید، فعلاً تشریف ببرید و ما را با فرزندانتان تنها بگذارید. 🔸وقتى آن‏ها رفتند به ما فرمود: بهتر است ‏شما یكى یكى خودتان را معرفى كنید و بگویید در چه رشته ‏اى درس می ‏خوانید. آنگاه به تناسب رشته و كلاس ما، پرسش‏هاى علمى مطرح كرد و از درس‏هایى مانند جبر و مثلثات، فیزیك و شیمى و علوم طبیعى مسائلى پرسید كه پاسخ اغلب آن‏ها از توان ما بیرون بود. هر كس از عهده پاسخ بر نمی ‏آمد، با اظهار لطف وى و پاسخ درست پرسش رو به رو می ‏شد. 🔹پس از آن كه همه ما را خلع سلاح كرد، فرمودند: والدین شما نگران شده ‏اند كه شما نمازتان را به فارسى مى ‏خوانید، آن‏ها نمى ‏دانند من كسانى را مى ‏شناسم كه - نعوذبالله - اصلاً نماز نمى‏ خوانند. شما جوانان پاک اعتقادى هستید كه هم اهل دین هستید و هم اهل همّت. من در جوانى مى ‏خواستم مثل شما نماز را به فارسى بخوانم ولى مشكلاتى پیش آمد كه نتوانستم. اكنون شما به خواسته دوران جوانى ‏ام جامه عمل پوشانیده ‏اید، آفرین به همت ‏شما . 🔸در آن روزگار، نخستین مشكل من ترجمه صحیح سوره حمد بود كه لابد شما آن را حل كرده ‏اید . اكنون یكى از شما كه از دیگران مسلط تر است، بگوید بسم الله الرحمن الرحیم را چگونه ترجمه كرده است. یكى از ما به عادت دانش ‏آموزان دستش را بالا گرفت و براى پاسخ دادن داوطلب شد. 🔹آقا با لبخند فرمود: خوب شد طرف مباحثه ما یک نفر است؛ زیرا من از عهده پانزده جوان نیرومند بر نمى‏ آمدم! بعد به آن جوان فرمود: خوب بفرمایید بسم الله را چگونه ترجمه كردید؟ 🔸آن جوان گفت: طبق عادت جارى به نام خداوند بخشنده مهربان. 🔹حضرت ارباب لبخند زد و فرمود: گمان نكنم ترجمه درست ‏بسم الله چنین باشد. در مورد «بسم‏» ترجمه «به نام‏» عیبى ندارد. اما «الله‏» قابل ترجمه نیست زیرا اسم خاص خدا است و اسم خاص را نمى ‏توان ترجمه كرد. مثلا اگر اسم كسى «حسن‏» باشد، نمى ‏توان به آن گفت آقای «زیبا». 🔸خوب «رحمن‏» را چگونه ترجمه كرده ‏اید؟ رفیق ما پاسخ داد: بخشنده 🔹فرمود: این ترجمه بد نیست، ولى كامل نیست؛ زیرا «رحمن‏» یكى از صفات خدا است كه شمول رحمت او را مى ‏رساند و این شمول در كلمه بخشنده نیست. «رحمن‏» یعنى خدایى كه در این دنیا هم بر مؤمن و هم بر كافر رحم مى‏ كند و نعمت رزق و سلامت جسم و مانند آن عطا مى‏ فرماید. 🔸رحیم را چطور ترجمه كرده‏ اید؟ رفیق ما جواب داد: «مهربان‏». فرمود: اگر مقصودتان از رحیم من بودم بدم نمى ‏آمد «مهربان‏» ترجمه كنید؛ اما چون رحیم كلمه ‏اى قرآنى و نام پروردگار است، باید درست معنا شود. اگر آن را «بخشاینده» ترجمه کرده بودید، راهی به دهی می برد زیرا رحیم یعنی خدایی که در آن دنیا گناهان را عفو مى ‏كند. 🔹پس آنچه در ترجمه «بسم الله‏» آورده ‏اید، بد نیست ولى كامل نیست و اشتباهاتى دارد. تازه این فقط آیه اول سوره حمد بود، اگر به دیگر آیات بپردازیم، موضوع خیلى پیچیده ‏تر مى ‏شود. 🔸اما من معتقدم شما اگر باز هم بر این امر اصرار دارید، دست از نماز خواندن به فارسى برندارید؛ زیرا خواندنش از نخواندن نماز به طور كلى بهتر است. 🔹در این‏جا، همگى شرمنده و منفعل و شكست‏ خورده از وى عذرخواهى كردیم و قول دادیم ضمن خواندن نماز به عربى، نمازهاى گذشته را اعاده كنیم. 🔸فرمود: من نگفتم به عربى نماز بخوانید، هر طور دلتان مى ‏خواهد بخوانید. من فقط مشكلات این كار را براى شما شرح دادم. 🔹ما همه عاجزانه از وى طلب بخشایش و از كار خود اظهار پیشمانى كردیم. حضرت آیت الله ارباب با تعارف میوه و شیرینى مجلس را به پایان برد.
mosavi.mp3
29.32M
خطبه های نماز جمعه شهرضا / حجت الاسلام موسوی امام جمعه موقت شهرضا / 10 فروردین 1403
saleh.mp3
15.83M
سخنران قبل از خطبه های نماز جمعه شهرضا / حجت الاسلام سید محمد حسن صالح / 10 فروردین 1403
⭕️ابراز رضایت ایران و روسیه از پیشرفت پروژه‌های مالی فی مابین 🔹 روز گذشته 9 فروردین ماه، «کاظم جلالی»، سفیر ایران در روسیه و «الویرا نابیولینا»، رئیس بانک مرکزی روسیه پیرامون کلیه موضوعات همکاری‌های بانکی و مالی ایران و روسیه با یکدیگر ملاقات و تبادل نظر کردند. 🔸 طرفین در این ملاقات ضمن ابراز خرسندی از اتصال و عملیاتی شدن پیام‌رسان.های بانکی دو کشور، از فرآیند پیشرفت و سرعت بخشی اجرای سایر پروژه های بانکی و مالی فی‌مابین ابراز رضایت کردند.