eitaa logo
طلبه انقلابی
210 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
666 ویدیو
156 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🔻تقدیر رهبر انقلاب از شعر افشین اعلا علیه توافق حاکمان عرب با رژیم صهیونیستی 🔹️افشین اعلا از شاعران شناخته شده کشورمان چند روز گذشته پس از امضا توافقنامه حاکمان امارات و رژیم صهیونیستی شعری خطاب به حاکمان عرب سرود که امروز از سوی رهبر معظم انقلاب مورد تقدیر قرار گرفت. 🔹️متن پیام حضرت آیت الله خامنه ای به این شرح است: شعری که خطاب به حاکمان عرب سرودید، بسیار بجا و به موقع بود. دست شما درد نکند. شیری که برازنده فخر است و مباهات سید حسن است آیا یا شیخ امارات؟ این داده چو قواده به عشرتکده، رونق آن گشته ولی قائد احرار به شامات آن پخته سخن گوید با تکیه به قرآن این خام ولی چون شتران، حامل تورات آن لرزه درافکنده به ارکان تل آویو این با تن لرزان شده پنهان به عمارات ای شیخ! کنی تکیه به قومی که خداوند از دوستی‌اش کرده تو را نهی به آیات؟ این نهی، ندیدی و نخواندی تو به قرآن؟ یا خوانده‌ای از وحی، فقط لفظ و عبارات؟ هش دار و بپرهیز، از این غده ی بدخیم جز ننگ چه بخشید مناخیم به سادات؟
📛وعده شیطان ✍محمدی: 🔶 ترامپ به امارات وعده اف۳۵ در صورت توافق با اسرائیل داده است. به الکاظمی هم وعده داده که تا سه سال آینده نیروهایش را از عراق بیرون می کند. 🔺کوتاه عرض کنم، در مورد وعده به امارات، ملاحظات امنیتی امریکا نسبت به اسرائیل، اجازه تحقق چنین وعده ای را نمی دهد، چه دموکرات ها باشند و چه جمهوری خواهان. 🔺در مورد عراق نیز، دیر یا زود امریکا به دلایل اقتصادی و امنیتی مجبور است قریب به اتفاقِ نیروهایش را از کل منطقه خارج کند. 🔸در مجموع، وعده های ترامپ، ما را یاد این آیه از سوره نساء می اندازد: 📖 يَعِدُهُمْ وَيُمَنِّيهِمْ وَمَا يَعِدُهُمُ الشَّيْطَانُ إِلَّا غُرُورًا 📖ﺷﻴﻄﺎﻥ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻭﻋﺪﻩ [ ﺩﺭﻭﻍ ] ﻣﻰ ﺩﻫﺪ ، ﻭ ﺩﺭ ﺁﺭﺯﻭﻫﺎ [ ﻱ ﺳﺮﺍﺏ ﻭﺍﺭ ] ﻣﻰ ﺍﻧﺪﺍﺯﺩ ، ﻭ ﺟﺰ ﻭﻋﺪﻩ ﻓﺮﻳﺒﻨﺪﻩ ﺑﻪ ﺁﻧﺎﻥ ﻧﻤﻰ ﺩﻫﺪ .(١٢٠)
بعد سیاسی حماسه عاشورا،قسمت دوم (تشکیل حکومت): اولین مولّفه سیاسی قیام امام حسین(ع)، تشکیل حکومت اسلامی بود. آن حضرت به صراحت می فرمود: آل ابوسفیان لیاقت حکومت را ندارند و از جدّم رسول خدا(ص) شنیدم که فرمود: «خلافت بر خاندان ابوسفیان حرام است و اگر روزی معاویه را در بالای منبر من دیدید او را بکشید، ولی مردم مدینه او را بالای منبر دیدند و نکشتند و اینک خداوند آنان را به یزید فاسق (بدتر از معاویه) گرفتار نموده است.»(سخنان امام حسین(ع) از مدینه تا کربلا، محمد صادق نجمی،ص۱۶). حضرت اباعبداللّه (ع) هم چنان که بر عدم شایستگی آل ابوسفیان برای خلافت پافشاری می نمود، بر لیاقت و شایستگی خود به امر حکومت و خلافت اصرار داشت. با مطالعه تاریخ این نهضت بزرگ مشخص می شود که سیدالشهداء(ع) در هرجا مناسب می دید، شایستگی خود را برای تشکیل حکومت اعلام می نمود و مردم را به پذیرش حکومت و رهبری عادل دعوت می کرد.(فرهنگ عاشورایی، جمعی از نویسندگان، ج ۱۰، ص۹۰). از سخنان گهر بار امام حسین (ع) در نامه هایی به مردم کوفه و بصره استفاده می شود که ایشان خود را شایسته ترین و جامع ترین فرد برای رهبری می دانست و آمادگی خود را برای تشکیل حکومت اصیل اسلامی اعلام کرد. و هر چند نتواند این حکومت را تشکیل دهد، اما با قیام خود در بلند مدت زمینه تشکیل یک حکومت اصیل اسلامی را فراهم نمود.
بعد سیاسی عاشورا (۳) «نفی سکولاریسم»: معاویه و یزید عملاً تفکر «سکولاریستی» را رواج می دادند، به عنوان نمونه وقتی که معاویه بر خلافت نشست، بلافاصله به عراق آمد و در سخنرانی خود به مردم اخطار نمود که من با شما سرنماز و روزه نمی جنگیدم، بلکه می خواستم بر شما حکومت کنم و به مقصود خود رسیدم.(شرح نهج البلاغه، ابن ابی الحدید چ، ج ۴، ص۱۶۰). مرحوم علّامه طباطبایی (ره) در مورد این سخن معاویه، می گوید: «معاویه با این سخن اشاره می کرد که سیاست را از دیانت جدا خواهد کرد و نسبت به مقرّرات دینی ضمانتی نخواهد داشت و همه نیروی خود را در زنده نگه داشتن حکومت خود به کار خواهد بست و البته روشن استکه چنین حکومتی سلطنت و پادشاهی است نه خلافت و جانشینی پیامبر (ص).»(شیعه در اسلام،ص ۴۴). امام حسین (ع) با قیام خونین خود نشان داد که مرز سیاست از دیانت جدا نیست ودر اسلام بین این دو هم گرایی و هماهنگی وجود دارد و هر وقت در رأس حکومت، زمامداران و حاکمانی فاسد قرار گیرند که لیاقت منصب حکومت و کشور داری را ندارند باید بر علیه آن ها شورید و از منصب حکومت عزل کرد.
بعد سیاسی عاشوراقسمت ۴ «عدالتخواهی»؛ سالار شهیدان تلاش می کرد تا تبعیض و بی عدالتی را از جامعه مسلمانان ریشه کن کند و عدالت و مساوات را در میان مردم برقرار سازد. از دیدگاه بلند آن حضرت، زمامدار مسلمانان باید در رفتار گفتار و انتخاب کارگزارانش شیوه ای عادلانه پیش گیرد و در جهت گسترش عدل و داد قدم بردارد. سیدالشهداء(ع) بر این باور تأکید می کرد و می فرمود: «فلعمری ما الامام الّا الحاکم بالکتاب و القائم بالقسط الدائن بدین الحقّ الحابس نفسه علی ذات اللّه؛( چالغیبة، نعمانی، ص۲۰۶). به جان خودم سوگند! امام نیست مگر کسی که بر اساس کتاب خدا حکم کند؛ برای عدالت قیام کند؛ متدیّن به دین حق باشد و جان خود را در راه خدا گرو بگذارد.» مرام عدالت گستری آن حضرت و یاران باوفایش در همه جا اعلان و مشخص شده بود. مسلم بن عقیل ـ سفیر آن امام(ع) ـ وقتی در دار الاماره کوفه با حاکم ستمگر یزید (عبیدالله بن زیاد) روبرو شد، به این هدف والای قیام اشاره کرد و از ایجاد عدالت سخن گفت. ابن زیاد وقتی از مسلم پرسید: برای چه به کوفه آمدی و مردم را به انقلاب دعوت می کنی؟ پاسخ داد: «فاتیناهم لنأمر بالعدل و ندعو الی حکم الکتاب؛(طبری، ج ۴، ص ۲۸۲). آمده ایم تا امر به عدالت کرده و به قانون کتاب خدا دعوت کنیم.»
بعد سیاسی عاشورا،قسمت پنجم «ظلم ستیزی»: ستم پذیری آسیب مهمی برای دین داری مردم است که موجب می شود جبّاران و ستمگران بر جامعه حاکم شوند، امّا اگر انسان ها با عزّت زندگی کنند قطعاً خط سیر جامعه سراز ستم و بی عدالتی در نمی آورد. امام حسین (ع) فرمود: آن چه جبّاران را بر شما مسلط ساخته این استکه شما از مرگ گریزان هستید و به این زندگی ننگین نا پایدار دل بسته اید. جمعی مانند بردگان بی اراده و مقهور هستند و گروهی گرسنه و مغلوب و ستمگران به دلخواه در امور مملکت تصّرف می کنند. به دنبال این بیان، حضرت می فرماید: شگفتا که سرزمین اسلام قبضه کسانی است که یا خائن و ستم کار هستند و یا باج گیر و نابکار و یا حکمران بی رحم و بی انصاف.(تحف العقول،ص ۲۷۲_۲۷۱). اباعبدالله (ع) پس از ممانعت «حربن یزید ریاحی» از حرکت ایشان به کوفه یا مراجعت به مدینه در خطابه ای فرمود: آیا نمی بینید که به حق عمل نمی شود و از باطل جلوگیری به عمل نمی آید؟! در حالی که مؤمن باید حق جو و طالب دیدار خداوند باشد و من مرگ را جز سعادت نمی بینم و زندگی با ستمکاران را جز ملامت و خستگی و کسالت نمی دانم.(لمعات الحسین، حسینی طهرانی، ص ۳۷).
🔶 وقایع روز سوم محرم ۱. "عمر بن سعد" یك روز پس از ورود امام علیه السلام به سرزمین كربلا یعنی روز سوّم محرم با چهار هزار سپاهی از اهل كوفه وارد كربلا شد.(۱) ۲. امام حسین علیه السلام قسمتی از زمین كربلا كه قبر مطهرش در آن واقع شده است را از اهالی نینوا و غاضریه به شصت هزار درهم خریداری كرد و با آنها شرط كرد كه مردم را برای زیارت راهنمایی نموده و زوّار او را تا سه روز میهمان كنند.(۲) ۳. در این روز "عمر بن سعد" مردی بنام "كثیر بن عبداللّه" ـ كه مرد گستاخی بود ـ را نزد امام علیه السلام فرستاد تا پیغام او را به حضرت برساند. از امام پرسید: برای چه به اینجا آمده ای؟ حضرت در جواب فرمود:"مردم كوفه مرا دعوت كرده اند و پیمان بسته ا ند، بسوی كوفه مي روم و اگر خوش ندارید بازمي گردم... ."(۳) پی نوشت ها: ۱. ارشاد، شیخ مفید، ج۲، ص۸۴. ۲. مستدرك الوسایل، ج۱۴، ص۶۱؛ مجمع البحرین، ج۵ ۳. تاریخ طبری، ج۵، ص۴۱۰ 🖤🖤🖤🖤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روز شمار محرم:روز سوم، استاد کفیل
🔴 یک سال یعنی سه‌ تا صد روز به اضافه‌ یک ۶۵ روز‼️ 🔻رهبر انقلاب در دیدار تصویری امروز با دولت: ✅ کاری کنید با نام نیک از شما یاد کنند: 🔹از امروز سال آخر دولت شروع می‌شود. این آخرین فرصت شما برای کار کردن است. این‌جور نباید تصور کرد که یک سال چیزی نیست؛ نه یک سال خیلی زمان است. یک سال یعنی سه‌ تا صد روز به اضافه‌ یک ۶۵ روز؛ زمان کمی برای کار نیست. به‌هیچ وجه نباید به چشم وقت اضافی به سال آخر نگاه کرد. بعضی کارهای اساسی در دولت شما ممکن است جواب ندهد اما برای دولت بعد به یادگار بگذارید. بگذارید با نام نیک، با تشکر از شما یاد شود. ✅ انتقاد از واردات گوشی لوکس آمریکایی: 🔹 شنیدم که برای واردات یک نوع گوشی لوکس آمریکایی در سال ۹۸ حدود نیم میلیارد دلار صرف شده. البته بخش خصوصی این کار را می‌کند، منتها دولت بایستی جلوی این را بگیرد. واردات بی‌رویه چیز خطرناکی است. گاهی این واردات، واردات لوکس است یعنی هیچ نیازی به آن نیست. ✅ اقتصاد را معطل تحولات خارجی نکنید 🔹 اقتصاد کشور به هیچ وجه نباید به تحولات خارجی پیوند بخورد زیرا این یک خطای راهبردی است. نباید برنامه ریزی اقتصادی برای کشور، معطل لغو تحریمها یا نتیجه انتخابات فلان کشور شود. باید بنا را بر این گذاشت که تحریمها به عنوان مثال تا ده سال دیگر ادامه دارد.