eitaa logo
طلبه انقلابی
203 دنبال‌کننده
4هزار عکس
824 ویدیو
163 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
6.13M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روز شمار محرم:روز سوم، استاد کفیل
🔴 یک سال یعنی سه‌ تا صد روز به اضافه‌ یک ۶۵ روز‼️ 🔻رهبر انقلاب در دیدار تصویری امروز با دولت: ✅ کاری کنید با نام نیک از شما یاد کنند: 🔹از امروز سال آخر دولت شروع می‌شود. این آخرین فرصت شما برای کار کردن است. این‌جور نباید تصور کرد که یک سال چیزی نیست؛ نه یک سال خیلی زمان است. یک سال یعنی سه‌ تا صد روز به اضافه‌ یک ۶۵ روز؛ زمان کمی برای کار نیست. به‌هیچ وجه نباید به چشم وقت اضافی به سال آخر نگاه کرد. بعضی کارهای اساسی در دولت شما ممکن است جواب ندهد اما برای دولت بعد به یادگار بگذارید. بگذارید با نام نیک، با تشکر از شما یاد شود. ✅ انتقاد از واردات گوشی لوکس آمریکایی: 🔹 شنیدم که برای واردات یک نوع گوشی لوکس آمریکایی در سال ۹۸ حدود نیم میلیارد دلار صرف شده. البته بخش خصوصی این کار را می‌کند، منتها دولت بایستی جلوی این را بگیرد. واردات بی‌رویه چیز خطرناکی است. گاهی این واردات، واردات لوکس است یعنی هیچ نیازی به آن نیست. ✅ اقتصاد را معطل تحولات خارجی نکنید 🔹 اقتصاد کشور به هیچ وجه نباید به تحولات خارجی پیوند بخورد زیرا این یک خطای راهبردی است. نباید برنامه ریزی اقتصادی برای کشور، معطل لغو تحریمها یا نتیجه انتخابات فلان کشور شود. باید بنا را بر این گذاشت که تحریمها به عنوان مثال تا ده سال دیگر ادامه دارد.
🔴 سرانجام کاسبی با شعار نفت در برابر غذا 🔻«رجانیوز» نوشت: 🔹«نفت در برابر غذا» طرحی بود که حامیان دولت روحانی می‌گفتند اگر روحانی در سال ۹۲ پیروز نمی‌شد، اجرایی می‌شد اما حالا دولتی‌ها می‌گویند علی‌رغم عقب‌نشینی‌های تاریخی حتی نفت در برابر دارو هم برای آنها آرزو شده است! 🔹 نوبخت اخیراً گفته‌است: «در تحریم‌های جدید حتی اجازه فروش نفت برای تهیه غذا هم برای ما امکان پذیر نیست» 🔹مرحوم رفسنجانی چند ماه قبل از فوت خود در تحلیل پیروزی روحانی در سال ۹۲ گفته‌بود: «برای ما روشن بود و کم و بیش مستند بود که سیاست غربی‌ها این بود که ما را به نفت در برابر غذا برسانند؛ کاری که در عراق کردند. تحقیر آن مهم است که مردم ایران به سازمان ملل بروند».
بعد سیاسی عاشورا، قسمت ششم «مبارزه با علت فساد»: سید الشهداء(ع) با قیام جاویدان خود قلب فساد را نشانه رفت. آن حضرت لحظه ای با یزید پلید به مجالست و مصالحت ننشست ؛ زیرا وی غیر از معاویه بود. یزید فردی بی شخصیت، میمون باز، شراب خوار و بی کفایت بود که برای برچیدن سفره توحید از ابتدا سفره بان آن را هدف قرار داده بود و چاره ای نبود جز آن که با پیکان مبارزه از ابتدا قلب او را نشانه رود. شهید آیت اللّه مرتضی مطهری(ره) می گوید: چنان چه دعوت کوفیان برای قیام در کار نبود و حتی اگر معاویه بیعتش را از امام حسین(ع) بر می داشت و او را به حال خود رها می کرد، امام حسین(ع) دست از یزید بر نمی داشت. (حماسه حسینی، ج ۳، ص ۱۷۸).
قسمت هفتم «زنده کردن روح مقاومت اسلامی در جامعه»: قیام امام حسین(ع) و یارانش احساس ضعف و وحشت مسلمانان را نسبت به بنی امیه تا حدّ زیادی از بین برد ؛ به طوری که پس از شهادت آن حضرت شاهد چندین قیام در حجاز و عراق بر علیه امویان هستیم. قیام هایی که هر یک نشان گر رشد غیرت دینی جامعه اسلامی و پیام آور عزّت مسلمانان می باشد. ناگفته پیداست که مهم ترین کار کرد قیام سید الشهداء(ع) حفظ بقای اسلام بود. بنی امیه در زمان خلافت یزید در پی ویران کردن بنیادهای دین پیامبر(ص) یعنی، توحید، نبوت، نماز، روزه و... بودند، ولی امام (ع) با حماسه خونین خویش چهره کریه بنی امیه را فاش کرد و با از بین بردن مشروعیّت و مقبولیّت بنی امیه، بقای اصول اعتقادات و مسلّمات دین را تضمین نمود. از این رو وقتی «ابراهیم» پسر «طلحة بن عبیداللّه» در شام از امام سجاد(ع) پرسید:(اگر در جنگ جمل جدّت پیروز شد) حالا چه کسی پیروز شده است؟ امام (ع) در پاسخ او فرمود: «اذا اردت ان تعلم من غلب و دخل وقت الصّلاة فاذّن ثمّ اقم ؛( امالی صدوق، ص ۶۷۷). اگر می خواهی بدانی چه کسی پیروز شده است، هنگام فرا رسیدن وقت نماز، ابتدا اذان بگو و سپس نماز را اقامه کن.» این سخن نشانگر آن است که هدف نهضت حسین(ع) در درجه اول حفظ اسلام و استمرار شهادت به توحید و نبوت بر مأذنه های مساجد بود، زیرا اگر این مولّفه های مهم از صفحه جامعه محو می شد، دیگر چیزی از اسلام باقی نمی ماند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 متاسفانه اهتمام لازم به شبکه ملی اطلاعات و تشکیل شورای عالی فضای مجاز ی نمی‌شود 🔹 رهبر معظم انقلاب در دیدار اعضای هیات دولت: موضوع فضای مجازی بسیار مهم است؛ ما هم اهمیت فضای مجازی را و اینکه بخشی از زندگی مردم شده است، قبول داریم اما بحث ما در مورد فضای مجازی این است که این عرصه از خارج مدیریت و هدایت می‌شود و ما نمی‌توانیم مردم را بی پناه رها کنیم. 🔹 عوامل مسلط بین المللی در فضای مجازی به شدت فعال هستند؛ تأکید مکرر بر شبکه ملی اطلاعات و تشکیل شورای عالی و مرکز ملی فضای مجازی و شرکت روسای سه قوه در آن به همین علت است اما متأسفانه اهتمام لازم به این موضوع نمی شود. 🔹شبکه ملی اطلاعات اجزایی دارد که این اجزا از زمان‌بندی ها عقب هستند.
تحریم تسلیحاتی چگونه لغو شد؟ ✍ محمدایمانی : ♦️رونمایی موشک های حاج قاسم و ابومهدی، تحریم های تسلیحاتی پر سر و صدا را به تمسخر گرفت. 🔹آمریکا و اروپا خیال می کردند چنان در روند اجرای برجام، ایران را ضعیف و خلع سلاح می کنند که در سر رسید لغو تحریم های تسلیحاتی، رمقی برای ایران نمانده باشد. ♦️اما جمهوری اسلامی ایران با رونمایی موشکی، رویای موهوم غرب را به کابوس تبدیل کرد. جوانان اهل فن و شجاع ما، تحریم های تسلیحاتی را به موضوعی مضحک، لغو و بیهوده بدل کردند. 🔹 همّت کردند و سلاح های پیشرفته مورد تحریم را ساختند؛ رزمندگان جبهه مقاومت را هم مسلح نمودند، بلکه هر نقطه از محور مقاومت را بیخ گوش دشمن، تبدیل به کارگاه ساخت تجهیزات پیشرفته کردند. ♦️تمسخر تحریم ها از این بالاتر؟ کاش برخی دولتمردان هم در ماجرای تحریم های اقتصادی، هفت سال معطل وعده و وعید های فرصت سوز غرب نمی ماندند و آستین همت بالا می زدند. آن وقت، التماس غرب را می دیدند.
بعد سیاسی عاشورا ۸ «عدم پذیرش ذلت»؛ شخصیت هر انسانی در گرو عزّت و سربلندی اوست. از این رو خداوند اجازه نداده که هیچ مؤمنی تن به ذلّت دهد. امام علی(ع) در این زمینه می فرماید: «من اذلّ نفسه فی طاعة اللّه فهو اعزّ ممّن تعزُّ بمعصیة اللّه؛(کنز العمّال،ج ۲، حدیث ۴۲۰۸۴). هر کس نفس خود را در راه اطاعت خدا خوار کند، عزیزتر از کسی است که با نافرمانی خدا به عزّت برسد.» تمام عزّت و سربلندی امام حسین (ع) در بندگی و اطاعت او از خداوند بود. او در روز عاشورا زیر باران تیر دشمن، برترین عبادت الهی، یعنی نماز را در اول وقت برگزار کرد. و شب عاشورا از ابوالفضل (ع) درخواست کرد تا از دشمن مهلت بگیرد و انگیزه خود را از این مهلت خواهی چنین بیان کرد: «... امشب را نماز بخوانیم و به درگاه خداوند دعا و استغفار کنیم. خدا می داند که من نماز خواندن برای او و تلاوت کتابش و زیاد دعا کردن و استغفار را دوست دارم.» ( بحار الانوار، ج ۴۴، ص ۳۹۱). «قیس بن اشعث» از امام حسین(ع) خواست تا با یزید بیعت کند، حضرت فرمود: «لا واللّه لا اعطیکم بیدی اعطاء الذّلیل و لا افرّ فرار العبید؛(ناسخ التواریخ، ج ۲، ص۲۳۴). به خدا سوگند! چون افراد ذلیل با شما دست ذلّت نمی دهم و مانند بردگان فرار نمی کنم.» صبح عاشورا که دو سپاه نابرابر در مقابل هم قرار گرفتند فرمانده هان لشکرها مشخص شدند، امام حسین (ع) با جمعی از یاران خود به سوی لشکر کوفیان رفت تا با آنان اتمام حجت کند. آن حضرت خطبه خواند و سخنرانی کرد و در بخشی از آن فرمود: «... بیدار باشید که زنازاده فرزند زنازاده مرا بین دو چیز مجبور کرد
قسمت نهم «برگرداندن روحیه حق گرایی»: نیم قرن از ارتحال آخرین فرستاده الهی محمد مصطفی (ص) نگذشته بود که حوادث و وقایعی پیش آمد که تصور آن هم استخوان سوز است. ظهور و بروز جریان «جعل احادیث»، سازمان دهی جریان های انحرافی مثل «مرجئه» و احیای ارزش های قومی و تعصّبات قبیله ای و دامن زدن به تفاخر و هجو و طعن قبایل نسبت به یکدیگر و بسنده کردن به آن چه که از طرف بنی امیه به اسم اسلام به خورد جامعه داده می شد، از نمونه های بارز از بین رفتن روحیه حق گرایی در جامعه مسلمین بود. امام حسین(ع) فرمود: «چنین وضعی برای ما پیش آمده که می بینید. جداً اوضاع زمان دگرگون شده، زشتی ها آشکار گردیده و نیکی ها و فضایل از محیط ما رخت بر بسته است. مردم در زندگی پست و ذلت باری به سر می برند و صحنه زندگی همچون چراگاهی سنگلاخ و کم علت و به جایگاه سخت و دشواری تبدیل شده است! آیا نمی بینید که دیگر به حق عمل نمی گردد و از باطل خودداری نمی شود؟ در چنین محیط ذلّت بار و آلوده ای، مرگ را جز سعادت و زندگی با ستمگران را جز رنج و آزردگی نمی دانم. این مردم بردگان دنیا هستند و دین لقلقه زبان آنهاست. حمایت و پشتیبانی شان از دین تا آن جاست که زندگی اشان همراه با رفاه و آسایش باشد و آن گاه که در بوته امتحان قرار گیرند، دین داران کم هستند.».(سخنان حسین بن علی از مدینه تا کربلا، ۱۸۰).
# بعد سیاسی عاشورا.قسمت ۱۰ « احیای روحیه شهادت طلبی»: اعتقاد به مکتب شهادت در قیام حسینی تا آن جااست که آن حضرت عشق خود را به مرگ در راه خدا این گونه ابراز می داشت: «خطّ الموت علی ولد آدم مخطّ القلادة علی جید الفتاة و ما اولهنی الی اسلافی اشتیاق یعقوب الی یوسف؛( بحار، ج ۴۴، ص۳۶۶). مرگ بر انسان ها همچون گردن بند برگردن دختران جوان است و من به دیدار نیاکانم آن چنان اشتیاق دارم که یعقوب به دیدار یوسف چنان مشتاق بود.» امام حسین (ع) آرمان شهادت طلبی را از ارکان قیام جاودانه خود می دانست و در ضمن یک دعوت عمومی از تمامی آزادگان این مهم را بیان می کرد که: «من کان باذلاً فینا مهجته و موطّناً علی لقاء اللّه نفسه فلیرحل معنا فانّی راحلٌ مصبحاً ان شاءاللّه تعالی؛(کشف الغمّه، ج ۲، ص۲۹)؛ هر کس حاضر است تا در راه ما از خون خویش بگذرد و جان خود را در راه لقای پروردگار نثار کند، آماده حرکت با ما باشد که من صبحگاهان حرکت خواهم کرد ان شاءاللّه تعالی.» حسین بن علی(ع) با آگاهی به شهادت راه کربلا را پیش گرفت و دیگران را هم آگاه ساخت. چنان چه آن هنگام که «ام سلمه» از سفر آن حضرت اظهار ناراحتی کرد، فرمود:من می دانم در چه ساعتی و در چه روزی کشته خواهم شد و می دانم کدام شخص مرا خواهد کشت و از خاندان و یاران من کدام افراد کشته می شوند!(چهره خونین حسین (ع)، ص۵۸).