🔴سخنانی کمتر شنیده شده از شهید مطهری درباره حجاب وتفکیک جنسیتی
♦️"بنكدار به جاى اينكه بكوشد جنس بهتر و مرغوبتر براى مشتريان خود تهيه كند، يك مانكن را به عنوان فروشنده میآورد، نيروى زنانگى و سرمايه عصمت و عفاف او را استخدام مىكند و وسيله پول درآوردن و خالى كردن جيبها قرار می دهد... يك دختر خوشگل فروشنده با ادا و اطوار و ژستهاى زنانه و در معرض قراردادن جاذبه جنسى خود مشترى را جلب می كند. بسيارى از افراد كه اصلًا مشترى نيستند براى اينكه چند دقيقه با او حرف بزنند يك چيزى هم میخرند.آيا اين فعاليت اجتماعى است؟ آيا اين تجارت است يا كلاهبردارى و رذالت؟"
.
♦️"مى گويند زن را توى كيسه سياه نپيچيد.ما نمى گوييم زن خود را در كيسه سياه بپيچيد ولى آيا بايد طورى لباس بپوشد و در اجتماع عمومى ظاهر شود كه برجستگى بدنش را هم به مردان شهوتران و چشم چران نشان بدهد و از آنطور كه هست بهتر و جاذبتر براى آنها جلوه دهد؟ از وسائل مصنوعى در زير لباس استفاده كند تا چاقى و زيبايى مصنوعى را هم براى فريفتن و دل ربودن مردان بيگانه به مدد بگيرد؟... اين كفشهاى پاشنه بلند براى چيست؟ آيا لباسهايى كه نازك كاریها و برجستگيهاى بدن را نشان میدهد جز براى تهييج مردان و براى صيادى است؟ عملًا غالب خانمهايى كه از اين نوع كفشها و لباسها و آرايشها استفاده مىكنند تنها مردى را كه در نظر نمى گيرند شوهران خودشان است...
♦️غريزه خودآرايى و شكارچىگرى در زن غريزه عجيبى است.اگر دختران در اجتماعات عمومى لباس ساده بپوشند، كفش ساده به پا كنند، با چادر يا با پالتو و روسرى كامل به مدرسه و دانشگاه بروند، آيا در چنين شرايطى بهتر درس مى خوانند يا با وضعى كه مشاهده مىكنيم؟ اصولًا اگر التذاذهاى جنسى و منظورهاى شهوانى در كار نيست چه اصرارى است كه بيرون رفتن زن به اين شكل باشد؟ چرا اصرار مى ورزند كه دبيرستانهاى مختلط به وجود آورند؟
♦️من شنيده ام در پاكستان معمول بوده است كه در كلاسهاى دانشگاه بخش پسران و دختران به وسيله پرده اى از يكديگر جدا باشد و فقط استادى كه پشت تريبون قرار مى گيرد مشرف بر هر دو باشد. آيا بدين طريق درس خواندن چه اشكالى دارد؟"
📚استاد مطهری. مجموعه آثار. جلد 19 ص 453
چه کسی به این دو سؤال پاسخ میدهد؟
🔹مدیر مسئول روزنامه کیهان: حمله تروریستی به مردم در شهرستانهای ایذه و اصفهان اگرچه نشانه ناامیدی دشمنان بیرونی از آشوبها و اغتشاشاتی است که طی پنجاه و چند روز اخیر در کشور به راه انداخته بودند، اما این اقدامات تروریستی برای چندمین بار از ضرورت برخورد قاطع و پشیمانکننده نظام با اراذل اجارهای و داعشیهای داخلی حکایت میکند.
🔹نیروهای حافظ امنیت بدون استفاده از سلاح، نه فقط در ایفای نقش خود برای مقابله با تروریستها و دفاع از جان و مال و ناموس مردم با مشکلات جدی روبرو هستند، بلکه همانگونه که شاهد بودهایم در برخی از موارد قربانی عملیات تروریستی نیز میشوند!
🔹کاش مسئولان و سیاستگذاران نظامی و امنیتی کشورمان به این دو سوال پاسخ میدادند؛ اول آنکه در مقابله با آشوبها از کدام الگو و مدل رایج در جهان پیروی میکنند و اگر الگوی خاص خود را دارند، این الگوی خاص از کدام باور دینی و داشتههای ملی و تجربی استخراج شده است؟
🔴عبدالحمید از کدام تهدید و ارعاب سخن میگوید؟ و مدعی کدام دلجویی شده است؟!
🔹روزنامه جوان نوشت: امام جمعه اهل سنت زاهدان روز گذشته در توئیتی نوشت: انتظار از هیات اعزامی رهبری دیدن واقعیتها، محکومیت جنایت جمعه خونین زاهدان، دلجویی از خانوادههای شهدا و آسیب دیدگان این حادثه و احقاق حق بود، نه تهدید و ارعاب مظلوم.
🔹 عبدالحمید از کدام تهدید و ارعاب سخن میگوید؟ و مدعی کدام دلجویی شده است؟! آنچه در این سفر انجام نشد، باج دادن به زیادهخواهانی بود که با سخنرانیهای سیاسی و تحریک آمیز خود آرامش را از استان سلب کردهاند.
🔹آنچه انجام شد و عبدالحمید نامش را ارعاب و تهدید مظلوم گذاشته، هشدار و تذکر شدیداللحن بابت تحریک مردم در مسیری خلاف واقع است.
💠 قطعنامه آژانس بینالمللی انرژی اتمی علیه ایران به تصویب رسید.
در #جنگ_ترکیبی اخیر به جز حمله نظامی و هوایی تقریبا همه ابعاد جنگ به کار گرفته شده
سایبر و مجازی
رسانه ای
تحریم
ترور
تخریب
دروغ
فشار سیاسی
جنگ خیابانی
کشته سازی
تنش قومی
ورود سلاح
اِسْتادِهام چو شمع، مَتَرسان ز آتشم
🗣عبدالله گنجی
📍پیام جدید آمریکا به ایران
شنیده شده که چند روز پیش آمریکا از طریق عمان به #جمهوري_اسلامي پیام می دهد که اگر می خواهید #اغتشاشات در ایران تمام شود #برجام را امضا و مذاکره در مورد موشک را آغاز کنید!
🔻پ ن:
اغتشاشگران، ماموریت دارند ایران را به آتش و خون بکشند تا زمستان غرب گرم شود!
"تابستان در پاییز"
"اعتراضات مردمی"؛
این تعبیری است که از آنچه این روزها در شهرهای ایران میگذرد "روایت" و بزرگنمایی میشود.
اما
"اعتراض"، چه نسبتی و سنخیتی با "قتل" ، "آدمسوزی" ، "شکنجه" ، "رکیکگویی" ، "برهنگی" و ... دارد؟! این چه اعتراضی است که حتی حداقلهای "امنیت" و "اخلاق" را نیز بر باد داده است؟! آیا این جز همان رفتار آنارشیستی و دیکتاتوری است که بهانه اعتراضی شان است؟!!
و اما
کدام "مردم"؟! بر فرض ناصواب که اینان در کف خیابان، بخش اندکی از مردم باشند، آیا یک "اقلیّت مطلق" و بی منطق میتواند برای "همه" تصمیم بگیرد؟! تکلیف منطق حکمرانی با "انتخابات" مشخص میشود یا با "اغتشاشات"؟! قاطبه مردم ایران اسلامی، قطع به یقین اینگونه نیستند.
فرصت و مجال فراوانی به این جماعت اغتشاشگر بی منطق و لاشخورهای قداره کش داده شد. اینک باید به جای "صبر و حوصلهی جمالی"، "هیبت جلالی انقلاب" را ببینند.
چه بسا باید در "پاییز ۱۴۰۱"، بار دیگر خاطره "تابستان ۶۷" را بازآفرینی کرد.
بگذار بدخواهان و برعندازان و اربابانشان این "قاطعیت منطقی" را "سرکوب" بخوانند و جای "جلاد" و "شهید" را عوض کنند؛ آنجا که "جان مردم"، بیارزش شده است، نباید از مکر و خدعهی واژهها هراسی به دل راه داد. "امنیت مردم"، خط قرمزِ نظام جمهوری اسلامی است که برای تحقق آن خون هزاران هزار شهید به زمین ریخته شده و خون دلها خورده شده. اگر بناست عدهای کشته شوند، این عده باید اغتشاشگران بی صفت و شغالان بی ارزش باشند نه مردم و نیروهای نظامی و امنیتی. "خشونتِ مقدس"، همین است، همچون "دفاع مقدس"....
#دفاعهمچنان_ادامهدارد
💠 # غیرت دینی
🔸 قرآن اولین صفتی که برای یاران پیامبر (ص) ذکر می کند سرسختی در مقابل کفار است؛ أشداء علی الکفار.
آنجایی که کسی قصد دین ما را دارد جای لبخند نیست.
سرسختی و #غیرت_دینی سد مقابل کفار است. جبهه کفر می داند تا غیرت دینی در مردم هست کاری از پیش نمی برد برای همین در صدد شکستن این سد هستند.
# سکوت اکثر خواص چرا؟
🔴خودآزاری جمعی ایرانیان
■تجربه عجیبی در سخنرانیها و ارائه ها در جاهای مختلف پیدا کرده ام و آن «میل شدید جامعه به طرح نکات منفی و ناامیدکننده در مورد ایران» است. هر چقدر از مشکلات و وخیم بودن شرایط صحبت کنی، مورد استقبال بیشتری قرار میگیری. هر چقدر بذر نا امیدی بیشتری نسبت به آینده پراکنده کنی عالم تر قلمداد میشوی.
□اگر نقاط مثبت را هم بگویی یا چشم اندازهای پیشرفت را هم بیان کنی، چنان با دیده تردید در تو مینگرند که گویی از حکومت پول گرفته ای تا به مردم اطلاعات نادرست دهی. شگفت است که ما از آزار خود لذت میبریم و به آن عادت کرده ایم. بله باید مشکلات را گفت ولی پیشرفت ها را هم دید.
●آدمی احساس می کند که مردم تلافی رفتار حکومت در دهه های گذشته را می خواهند درآورند. در گذشته حکومت صرفا پیشرفت ها را گزارش میکرد و مشکلات را انکار مینمود حالا جامعه از این سمت به موضعگیری افتاده و صرفاً بر تاریکی ها چشم دوخته است.
○واقعیت این است که در کنار تاریکی، روشنی ها هم هست و باید این روشنایی ها را هم دید. خدا نگذرد از کسانی که ما را به جایی رساندند که خوبی های ایران را کم نمایی و خوبی های غرب را بیش نمایی (overestimate ) می کنیم
و به عکس، بدی های خودمان را بیش نمایی و بدی های غرب را کم انگاری میکنیم.
🔴تحلیل و تجویز راهبردی:
■آنچه در بالا خواندیم نوشته دکتر علی سرزعیم، نویسنده برخی از مقالات در روزنامه دنیای اقتصاد بود.
من نیز تجربه ای به شدت مشابه با وی دارم. نمی خواهم من هم دوباره از ایران و ایرانی انتقاد کنم. بس است! فقط این نکته را بگویم که آنقدر جو ناامیدی سنگین است که در جمع های مختلف حتی نمی شود از نشانه های قطعی پیشرفت نیز سخن گفت. به محض شنیدن یک بهبود رتبه یا افزایش یک شاخص، شروع می کنند به زیر سوال بردن آمار و ارقام حتی شاخص های بین المللی را.
□انگار یک ولع خاصی دارند که شما از ناامیدی، فلاکت و بدبختی بگویید.
وقتی صحبت از مشکلات می کنید همه به دیده تحسین در شما می نگرند و شما احساس روشنفکری می کنید. اما وقتی در مورد پیشرفت ها می گویید همه به شما به دیده جیره خوار حکومت نگاه می کنند.
●امیل سیوران فیلسوف اهل رومانی، جمله ای گفته است که سخت باید به آن اندیشید: *«ناامیدی جمعی مهمترین عامل انهدام ملتها است. ملتی كه دچار آن شود هرگز نخواهد توانست دوباره روی پای خود بایستد.»*
○من دو راهکار/تکنیک را گاهی (و نه همیشه) برای خودم استفاده می کنم و از آن جواب گرفته ام که با شما نیز در میان می گذارم.
▪️راهکار اول: هر گاه مشکلی را مطرح می کنم، برای آن راه حل ارایه می کنم. این گونه باعث می شود که ذهنم را ورزش دهم که راه حل محور (solution minded) باشد و همچنین از تلخی انتقاد بکاهم و دریچه ای رو به حل مساله و روشنایی در کنار نشان دادن یک تاریکی باز کنم.
▪️راهکار دوم: اگر مشکلی را در جامعه می بینم قبل از آنکه از آن انتقاد کنم، خودم آن را ترک می کنم.
مثلا به جای آن که در مورد آشغال ریختن در خیایان صحبت کنم خودم آن را ترک می کنم و سپس در مورد آن سخن می گویم. اگر نتوانستم آن را رعایت کنم، دیگر انتقاد نمی کنم. مثلا من چون خودم بد رانندگی می کنم هیچگاه در جمع از رانندگی بد دیگران یا رفتارهای زشت ترافیکی انتقاد نمی کنم چون خودم هنوز تبدیل به یک راننده منظم و قاعده مند نشده ام.
■تاکید می کنم که در کنار همه مشکلات، وضعیت کشور با بیست سال پیش قابل مقایسه نیست. من تصمیم گرفته ام به جای آن که یک روشنفکر منفی نگر محبوب باشم یک تحلیل گر مثبت اندیش و واقعیت گرا باشم. شما را نیز به مثبت اندیشی و مبارزه با مازوخسیم (خودآزاری)جمعی دعوت می کنم...
🔴 جاهلان شیعه، قلب امام زمان را به درد میآورند
🔵 امام زمان علیه السلام فرمودند:
🌕 قد آذانا جهلاء الشیعه و حمقائهم
🔺 به تحقیق جاهلان شیعه و احمقهای آنها، ما را اذیت میکنند.
🔹 دقت کنیم، حضرت نمیفرمایند: دشمنان، من را اذیت میکنند، بلکه میفرمایند: جهال شیعه و احمقهایشان، من را اذیت میکنند.
🌕 براستی ما در مواقع بروز فتنه ها بصیرت کافی را داریم که باعث آزار و اذیت امام مان نشویم ؟
📚 بحارالانوار، ج ۲۵، ص: ۲۶۶ / احتجاج شیخ طبرسی، ج ۲، ص ۴۷۳
#امام_زمان
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 حمله کور شب گذشته اراذل به مدرسه معصومیه قم
📌 آیا حوزه همچنان میخواهد ساکت بماند؟
لااقل بعد از عمامهپرانی روحانیون، حمله به مدارس علمیه در نقاط مختلف کشور، شهادت و جانبازی چندتن از طلاب، انتظار این بود حوزه علمیه ساکت نماند.