eitaa logo
طلبه انقلابی
208 دنبال‌کننده
3.7هزار عکس
653 ویدیو
156 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🗳احكام شركت و حضور در انتخابات
⭕️سلام بر روشنی روزگاران 🔹گل سرسبد ایام ماه شعبان و نقطه وصل عاشقان، روز نیمه شعبان است که جهان مزین شده است به نور وجود آخرین حجت خدا و ذخیره انبیاء و اولیاء، حضرت ولیعصر مهدی موعود (عج). روزی که موعود انبیاء و اولیاء از راه رسید و بشارتی شد برای روزگار آخرالزمان که جهان تشنه از راه رسیدن منجی عالم بشریت می‌شود. 🔸در روایات متعدد از نبی خاتم حضرت محمد مصطفی (ص) و ائمه معصومین (ع)، بشارت داده شده است که امام عصر (عج) پس از طی دوره غیبت کبری و در هنگامه ظهور، جهان را از عدل و داد پُر می‌کند، همانطور که از ظلم و ستم پر شده است. بر همین اساس، تاکید شده است که «انتظار فرج» برترین و با ارزش‌ترین اعمال است، اما معنای «انتظار فرج» چیست؟ «انتظار فرج، انتظار گشایش است و نه صرفاً انتظار ظهور امام؛ روایتی در عیون دراین باره از پیامبر(ص) نقل شده است که «افضل اعمال امتی انتظار الفرج من الله»؛ یعنی هر وقت انسان منتظر گشایش باشد، افضل اعمال است.
⭕️صندوق بین‌المللی پول: افزایش تولید نفت ایران فراتر از انتظارات بود 🔹 صندوق بین‌المللی پول افزایش برآورد خود از رشد اقتصادی ایران را ناشی افزایش بیش از انتظار تولید نفت ایران عنوان کرد. 🔸 بر اساس برآورد جدید این نهاد بین‌المللی، رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۳ با افزایش قابل توجه نسبت به سال قبل از آن به ۵.۴ درصد رسیده است. این در حالی است که صندوق بین‌المللی پول پیش از این برآورد کرده بود که رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۳ به ۳ درصد خواهد رسید. 🔹 صندوق بین‌المللی پول همچنین پیش‌بینی خود از رشد اقتصادی ایران در سال ۲۰۲۴ را نسبت به گزارش سه ماه پیش خود افزایش داده و به ۳.۷ درصد رسانده است. در گزارش ماه اکتبر ۲۰۲۳ این سازمان رشد ۲.۵ درصدی برای اقتصاد ایران طی سال ۲۰۲۴ پیش‌بینی شده بود. 🔸 بر اساس داده‌های صندوق بین‌المللی پول، تولید نفت ایران در سال جدید میلادی از ۲.۷ میلیون بشکه در روز عبور کرده که ۷۰۰ هزار بشکه بیشتر از سال ۲۰۲۰ (دولت گذشته) است.
⭕️اعتراف به ناتوانی و سردرگمی و نگرانی دولت آمریکا در برابر یمنی‌ها 🔹‌مقامات آمریکایی تاکید کردند که دولت بایدن در خصوص چگونگی افزایش فشار بر نیروهای مسلح یمن با سختی و دشواری روبرو است. 🔸‌این باور در درون دولت آمریکا وجود دارد مبنی بر اینکه به کارگیری نیروی زور(تجاوزات نظامی به یمن) به تنهایی تاثیرگذار نیست. 🔹‌هنوز مشخص نیست که آیا آمریکا، رویکرد نظامی خود را در قبال نیروهای مسلح یمن تغییر خواهد داد یا خیر؟ 🔸‌با ادامه حملات نیروهای مسلح یمن، نگرانی در داخل دولت بایدن با وجود ضربات آمریکا افزایش یافته است. 🔹‌معتقدیم که نیروهای مسلح یمن به وعده خود مبنی بر توقف حملات در صورتی که اسرائیل جنگ علیه غزه را متوقف کند، عمل خواهند کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
رهبرم فرموده، اینک رزم دیگر در ره است دشمن از تأثیرِ رأیِ تک تکِ ما آگه است کیدِ آمریکا و صهیون را همی بر هم زنیم گام مان با حاج قاسم، استوار و همره است گرکه ما با رأی خود تضمین کنیم این آب وخاک دستِ استکبار از دامان میهن کوته است ✍️🇮🇷وعده ما: ۱۱ اسفند، انتخاباتِ تعیین سرنوشت🇮🇷✌️
⭕️آیا مجلس یازدهم موافق حذف ارز ترجیحی بود؟ 🔹موضع مجلس حذف ارز ترجیحی منوط به اجرایی شدن طرح کالابرگ الکترونیک برای حفظ قدرت خرید مردم است. حذف ارز ترجیحی همان‌طور که کارشناسان اقتصادی کشور آن را ضروری می‌دانستند و رهبر معظم انقلاب نیز در شهریور 1402 در دیدار رئیس‌جمهور و اعضای هیئت دولت آن را تأیید کرده و کار لازمی دانستند، برای جلوگیری از فساد و برای کنترل و تثبیت قیمت ارز تصمیم ‌انکارناپذیری بود. 🔸یکی از دلایل اصلی جهش قیمت ارز، اختلاف قیمت رسمی و دولتی ارز با قیمت بازار آزاد است که باعث رانت بسیار زیاد برای گیرندگان ارز دولتی شده و در نتیجه موجب افزایش تقاضای ارز و کاهش عرضۀ ارز صادرات به بازار رسمی می‌شود. علاوه بر آن کالا با ارز ترجیحی تولید می‌شود؛ اما بر اساس قیمت بازار ارز دست مصرف‌کننده می‌رسد. 🔹پس حذف ارز ترجیحی به تعبیر رهبر معظم انقلاب «کار لازمی» بود؛ اما چون مجلس یازدهم معتقد بود این تصمیم ضروری و لازم، موجب شوک به بازار می‌شود، باید یارانۀ ناشی از ارز ترجیحی را به‌جای دلال‌ها به مردم و مصرف‌کننده داد. بنابراین، حذف آن را در قانون بودجۀ 1401 منوط به اجرای کالابرگ الکترونیکی کرد. به این معنا که ابتدا زیرساخت کالابرگ الکترونیکی فراهم و سپس ارز ترجیحی حذف شود. لذا بهتر بود دولت تا فراهم شدن زیرساخت‌های کالابرگ، ارز ترجیحی را حذف نمی‌کرد تا مردم دچار مشکل نشوند و پس از فراهم شدن زیرساخت، شاهد اجرای یک طرح بسیار موفق می‌بودیم، با کمترین مشکل برای مردم.
⭕️آرمانِ ساخت «اقتصاد قوی ملی» 🔹در چنین جهانی که ابرقدرت‌ها هر جا به نفعشان است از «جهانی‌شدن» دم می‌زنند و هر جا نفع اقتصادی‌شان دیگر ایجاب نمی‌کند، سیاست‌های «تقویت اقتصاد ملی» را دنبال می‌کنند،رهبر حکیم انقلاب همواره نسبت به «جهانی‌شدن» تذکر داده‌اند و بر تقویت اقتصاد ملی تاکید کرده‌اند. ایشان در فروردین سال 1394 یکی از مهم‌ترین و بزرگترین چالش‌های کشور را «اقتصاد ملی» دانستند و راه‌کارهایی برای تقویتش ارائه کردند. البته در سال 1397 نیز فرمودند «تحریم اقتصادی» شکننده‌تر از «اقتصاد ملی» ماست که تجربه نشان داد چنین بود. خود آمریکایی‌ها اعتراف کرده‌اند که تحریم‌ها نتوانستند باعث فروپاشی اقتصاد ایران شوند. اما همچنان با مطلوب رهبر معظم انقلاب فاصله داریم. به همین دلیل ایشان در دیدار با مردم آذربایجان شرقی وقتی خواستند نقاط ضعف کشور را اعلام کنند، اولین نقطه‌ی ضعف، نداشتن یک اقتصاد ملی قوی بود. بر اساس منطق اقتصادی بیانیه‌ی گام دوم، می‌توان گفت اولویت اول کشور و مهم‌ترین آرمان امروز ما (بر اساس تقدم زمانی) «تقویت اقتصاد ملی» است.
⭕️چرا رأی دادن به معیشت ما مربوط است!؟ 🔹شاید این پرسش وجود داشته باشد که «رای دادن، چه اثری بر معیشت و زندگی ما دارد؟» برای پاسخ دادن به این پرسش «بررسی عملکرد اقتصادی مجلس فعلی» است. هم می‌توان آثار مثبت و منفی اقتصادی این مصوبه‌ها را بررسی کرد. همچنین می‌توان دید اگر این طرح‌ها تصویب و پیگیری نمی‌شد، اقتصاد ما امروز چه وضعیتی داشت!؟ واقعیت این است که از تسهیل در صدور مجوزها، تا اصلاح قانون بانک مرکزی، قانون مبارزه با قاچاق، قانون مالیات بر عایدی سرمایه و ... در زندگی اقتصادی ما مستقیماً موثر هستند؛ اگر چه خودمان ندانیم. مجلس ضعیف، می‌تواند معیشت‌سوز باشد و مجلس قوی نیز مقدمات رشد اقتصادی و عدالت را فراهم می‌آورد. 🔸بنابراین ضروری است با دقت و توجه به دانش اقتصادی نمایندگان – رأی بدهیم و شعارهای اقتصادی ایشان را خوب بررسی کنیم. برای عیارسنجی این شعارها نیز می‌توان سیاست‌های پیشنهادی نامزدها را با مطالبات اقتصادی رهبر معظم انقلاب مقایسه کرد.
⭕️بازار ایده‌های اقتصادی نمایندگان مجلس 🔹هر روز که می‌گذرد به انتخابات مجلس شورای اسلامی نزدیک‌تر می‌شویم. تنور انتخابات داغ شده و نامزدهای انتخاباتی چون می‌دانند مسئله‌ی اول مردم اقتصاد است، شعارهای اقتصادی می‌دهند و ایده‌های اقتصادی مطرح می‌کنند. در این آشفته‌بازار ایده‌ها گاهی هم دیدگاه‌های خوب اقتصادی که درمان درد اقتصاد ایران هستند پیدا می‌شود، اما در مقابل به وفور نیز شاهد انتشار شبه‌علم، حرف‌های غلط، ایده‌های آسیب‌زا و ادعاهای عوام‌فریبانه هستیم. بنابراین خوب است شاخص‌هایی داشته باشیم تا با آنها بتوانیم عیار ادعاهای اقتصادی نامزدهای انتخابات مجلس را بسنجیم. در این گزارش مبتنی بر بیانات و مطالبات اقتصادی رهبر معظم انقلاب و همچنین واقعیت‌های اقتصاد ایران، چهار محور مهم ارائه شده است: یکی موضع نامزدها در مورد بخش خصوصی و تصدی‌گری دولت، دیگری در مورد مسئله‌ی ناترازی‌های اقتصاد ایران، سومی در مورد سیاست ارزی و چهارمی هم در مورد سیاست‌های مربوط به سطح عمومی قیمت‌ها و مسئله‌ تورم. با این محورها می‌توان نامزدهای مطلوب را یافت.
⭕️معجزه حضور در گام اول و دوم انقلاب اسلامی 🔹همانگونه که جمهوری اسلامی در چهل و پنج سال پرافتخار گذشته، با معجزه حضور پرشور و آگاهانه مردم و مشارکت واقعی آنان در اداره جامعه از بحران سازی هایی که جهان خصم در مقابل انقلاب اسلامی ساخته و پرداخته کرده بود، با موفقیت عبور نموده و در مسیر پیشرفت قرار داشته است؛ در ادامه و در مسیر تحقق آرمان بزرگ تمدن سازی نوین اسلامی نیز به قوت و قدرت بیشتری تداوم خواهد یافت. بدون تردید از علل مهم وجود نقاط ضعف و مشکلات موجود کشور بویژه در حوزه های اقتصادی و فرهنگی، فاصله گرفتن برخی از دولتمردان و سیاست ها از مردم محوری و مردم داری بوده است. اساس و بنیان حکمرانی در نظام جمهوری اسلامی، مردم هستند؛ آنانی که نیک می بینند، نیک ادراک می کنند، نیک می سنجند و تحلیل می کنند و نیک تصمیم می گیرند و نیک انتخاب می کنند. همانگونه که علت العلل موفقیت های انقلاب اسلامی در چهل و پنج سال گذشته، مشارکت معجزه گون مردم بوده است؛ علت العلل مشکلات و نقاط ضعف موجود، نیز دوری برخی از مسئولان از مردم و ارزش های انقلابی بوده است.