🔴 افراط و تفریط های غیراستاندارد روحانی!
عزت اله ضرغامی در توئیتی نوشت:رئیس جمهور می گوید باید به زندگی کرونائی عادت کنیم. ممکن است 2 سال طول بکشد؛ بیان این سخنان، به لحاظ روانشناسی و جامعه شناسی کار نادرستی است. ضمن اینکه با نظریه عادی شدن امور از شنبه!هم خیلی فاصله دارد.
افراط و تفریط در ایشان، زیادتر از استاندارد است!
#یا سید الساجدین
محبوب دل و جان منی حضرت سجاد
فرمانده و سلطان منی حضرت سجاد
عشقت ز ازل بر دل دیوانه نشسته
مولایی و جانان منی حضرت سجاد
💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐💐
🥀ولادت امام العارفین حضرت سیدالساجدین مبارک باد.
🔴 نگاهی به نظام سیاسی کشور
نظام کارآمد ، ریاستی یا پارلمانی؟
🔹در سالگرد همه پرسی ۱۲ فروردین و استقرار جمهوری اسلامی قرار داریم. چهل و یک سال قبل با مشارکت گسترده مردم، نظام سیاسی کشور از سلطنتی - که عبارت از غلبه یک شخص بر رقبا و بدست گرفتن قدرت و پادشاه شدن و موروثی بودن سلطنت در نسل اوست - به جمهوری، که حاکمان مستقیم یا غیرمستقیم منتخب مردم هستند، تغییر کرد.
🔹 در عرف رایج دنیا، نظام های جمهوری به دو نوع تقسیم می شوند. در جمهوری ریاستی، رئیس دولت که رئیس جمهور نامیده می شود با رای مستقیم مردم انتخاب می شود. نوع دیگر جمهوری پارلمانی است. که رییس دولت که نخست وزیر نامیده شده و توسط نمایندگان مردم برگزیده می شود. در برخی کشورها مثل فرانسه و آمریکا و آرژانتین و برزیل، نظام ریاستی حاکم است. امروزه در بیشتر کشورهای جهان مانند انگلستان و آلمان و کانادا و ایتالیا و ژاپن و هند، نظام پارلمانی وجود دارد.
🔹در همه پرسی ۱۲ فروردین ۵۸ مشخص شد که نوع نظام ایران جمهوری خواهد بود. در تابستان همان سال انتخابات خبرگان قانون اساسی برگزار گردید و منتخبین مردم مشغول تدوین قانون اساسی شدند. "جمهوری ریاستی" محصول همین قانون اساسی است که در آذر ۵۸ به رای گذاشته شد.
🔻🔻🔻
🔹با تجربه چهل ساله اداره کشور، برخی کارشناسان معتقدند سیستم پارلمانی سازگاری بیشتری با اسلامیت نظام داشته و کارآمدتر خواهد بود. برخی از چهره ها مثل آقای صفار هرندی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با صراحت بیشتری این ایده را مطرح و در صدا و سیما نیز از این دیدگاه دفاع کرده اند.
🔹مقام معظم رهبری تا کنون دو مرتبه در خصوص نظام سیاسی و اجرایی کشور اظهارنظر کرده اند. در سال ۹۰ در سفر به کرمانشاه در جمع دانشگاهیان آن استان، با اشاره به بلامانع بودن تغییر در ساختار اجرایی کشور در جهت کارآمدی بیشتر، به تجربه حذف پست نخست وزیری که در کنار پست ریاست جمهوری باعث مشکلاتی شده بود اشاره کردند. ایشان اصلاح مجدد ساختار را در صورتی که احساس شود شایسته سالاری و عدالت در آن صورت بهتر محقق خواهد شد بلامانع دانستند و تصریح کردند: در شرایط فعلی نظام سیاسی کشور، ریاستی است که سیستم خوبی است و رئیسجمهور با انتخاب مستقیم مردم برگزیده میشود. اما اگر روزی در آینده احتمالا دور، احساس شود که نظام پارلمانی برای انتخاب مسئولان قوه مجریه بهتر است، اشکالی در تغییر ساز و کار فعلی وجود ندارد.
🔹رهبر انقلاب در خرداد ۹۸ نیز در دیدار با دانشجویان در پاسخ به سوالی در خصوص ایده «نظام پارلمانی» با اشاره به اینکه ضعف مسئولین و کارگزاران باعث کمبودها و مشکلات فعلی است، امکان تغییر ساختار را نیز ممکن دانستند. ایشان با یادآوری اینکه این مسائل در مجمع بازنگری قانون اساسی به تفصیل بحث شده و باتوجه به مشکلات نظام پارلمانی به نتیجه امروز رسیدیم، تصریح کردند: در ساختار مشکلی وجود ندارد و البته امکان کم و زیاد کردن آن هم وجود دارد.
🔻🔻🔻
🔹از جمله لوازم حکومت اسلامی که اسلامیت نظام را تضمین می کند، نظارت و مهار مسئولان و امکان تغییر راحت آنان در صورت ناکارآمدی یا سلب صلاحیت است. مثلا الزامی ندارد یک رئیس دولت به مدت چهارسال - و در عمل هشت سال - تحمل شود. بعنوان مثال، عمر مفید احمدی نژاد بعد از خبط و خانه نشینی سال ۹۰ به پایان رسیده بود. دو سال آخرش بجز هزینه و ضرر برای نظام چیزی نداشت. تحمل چنین مسئولی با آن شرایط، نشان از وجود اشکال در ساختار اداره کشور دارد. یا نظرسنجی ها حاکی از کاهش محبوبیت روحانی به دلیل ناکارآمدی به زیر ده درصد است.
🔹از مزایای نظام پارلمانی برداشته شدن هزینه سنگین مالی برگزاری انتخابات است. به علاوه هزینه های غیرمالی، یعنی تشتت و اختلافات و تخریب ها و ...نیز از دوش کشور برداشته می شود. سهولت تغییر و مهار کردن روسای دولت، پاسخگویی بیشتر آنان، از مزایای دیگر است.
🔹در نظام ریاستی، یک شخص مستقیما توسط مردم انتخاب شده و خود را رییس (جمهوری) و مستظهر به حمایت آنان می داند. و در نظام اسلامی و ولایت فقیه، حاکمیت دوگانه را تداعی می کند. امکان اشتباه در انتخاب و هزینه بالای اصلاح آن نیز از معایب دیگر است. تجربه انتخاب اولین رئیس جمهور (بنی صدر) و هزینه بالای اصلاح آن شاهد این مدعاست. در حالیکه در سیستم پارلمانی، رییس دولت یعنی نخست وزیر، مهار شده و اقتدار رئیس جمهور را ندارد. و در صورت ناکارآمدی، به راحتی توسط نمایندگان مردم تغییر خواهد کرد.
♻️ نتیجه تصمیمات غلط سوزنبان
🔰 حمید رسایی: گروهی ﺍﺯ ﺑﭽﻪ ﻫﺎ ﺩﺭ ﻧﺰﺩﯾﮑﯽ ﺩﻭ ﺭﯾﻞ ﺭﺍﻩ ﺁﻫﻦ، ﻣﺸﻐﻮﻝ ﺑﺎﺯﯼ ﺑﻮﺩﻧﺪ، ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺍﯾﻦ ﺩﻭ ﺭﯾﻞ ﻗﺎﺑﻞ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ و ﺩﯾﮕﺮﯼ متروکه و غیرقابل استفاده بود. سه تن از بچهها بازی روی ریل سالم را انتخاب کردند اما ﯾﮑﯽ ﺍﺯ ﺑﭽﻪﻫﺎ ﺭﻭﯼ ﺭﯾﻞ متروکه ﺷﺮﻭﻉ ﺑﻪ ﺑﺎﺯﯼ ﮐﺮﺩ ﻭ ﭘﺲ ﺍﺯ ﻣﺪﺗﯽ ﺭﻭﯼ ﻫﻤﺎﻥ ﺭﯾﻞ ﻏﯿﺮ ﻗﺎﺑﻞ ﺍﺳﺘﻔﺎﺩﻩ ﺧﻮﺍﺑﺶ ﺑﺮﺩ. ﺳﻪ ﺑﭽﻪ ﺩﯾﮕﺮ ﻫﻢ ﭘﺲ ﺍﺯ ﮐﻤﯽﺑﺎﺯﯼ، ﺭﻭﯼ ﺭﯾﻞ ﺳﺎﻟﻢ ﺧﻮﺍﺑﺸﺎﻥ ﺑﺮﺩ.
ﻗﻄﺎﺭ ﺩﺭ ﺣﺎﻝ رسیدن به محل تلاقی دو ریل ﺑﻮد ﻭ ﺳﻮﺯﻧﺒﺎﻥ که ناگهان متوجه بچهها شده بود، باید ﺗﺼﻤﯿﻢ ﺻﺤﯿﺤﯽ میگرفت. او ﻣﯽتوانست ﻣﺴﯿﺮ ﻗﻄﺎﺭ ﺭﺍ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﺩهد ﻭ ﺁﻥ ﺭﺍ ﺑﻪ ﺳﻤﺖ ﺭﯾﻞ متروکه ﻫﺪﺍﯾﺖ ﮐﻨﺪ تا ﺟﺎﻥ ﺳﻪ ﮐﻮﺩﮎ ﺭﺍ ﻧﺠﺎﺕ ﺩﻫﺪ ﻭ ﺗﻨﻬﺎ ﯾﮏ ﮐﻮﺩﮎ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﺍﯾﻦ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﺷﻮد ﯾﺎ ﻣﺴﯿﺮ آن ﺭﺍ ﺗﻐﯿﯿﺮ ﻧﺪﻫﺪ ﻭ ﻗﻄﺎﺭ ﺑﻪ ﺭﺍﻩ ﺧﻮﺩ ﺑﺮﻭﺩ!
ﺍﮔﺮ ﺷﻤﺎ ﺑﻪ ﺟﺎﯼ ﺳﻮﺯﻧﺒﺎﻥ ﺑﻮﺩﯾﺪ، ﺩﺭ ﺍﯾﻦ ﻓﺮﺻﺖ ﮐﻢ ﻭ ﺣﺴﺎﺱ، ﭼﻪ ﺗﺼﻤﯿﻤﯽ ﻣﯽﮔﺮﻓﺘﯿﺪ؟
در نگاه اول، نجات جان سه کودک بر نجات جان یک کودک اولویت دارد ﮐﻪ ﺍﻟﺒﺘﻪ ﺍﺯ ﻧﻈﺮ ﻋﺎﻃﻔﯽ، ﺷﺎﯾﺪ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﺻﺤﯿﺤﯽ ﺑﻪ ﻧﻈﺮ ﺑﺮﺳﺪ، ﺍﻣﺎ ﺍﺯ ﺩﯾﺪﮔﺎﻩ ﻣﺪﯾﺮﯾﺘﯽ ﭼﻄﻮﺭ؟
ﺑﺎ ﺍﯾﻦ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﺳﻮﺯﻧﺒﺎﻥ، ﻧﻪ ﺗﻨﻬﺎ ﺁﻥ ﮐﻮﺩﮎ ﺑﯽﮔﻨﺎﻩ ﻭ ﻋﺎﻗﻞ، ﺟﺎﻧﺶ ﺭﺍ ﺍﺯ ﺩﺳﺖ ﺩﺍﺩ که ﺯﻧﺪﮔﯽ ﻫﻤﻪ ﻣﺴﺎﻓﺮﺍﻥ ﻧﯿﺰ ﺑﻪ ﺧﻄﺮ ﺍفتاد و ورود قطار در ریل متروکه، منجر به ﻭﺍﮊﮔﻮﻥ ﺷﺪﻥ ﻗﻄﺎﺭ شد ﻭ ﺗﻤﺎﻣﯽ ﻣﺴﺎﻓﺮﺍﻥ ﻗﺮﺑﺎﻧﯽ ﺍﯾﻦ ﺗﺼﻤﯿﻢ ﺷﺪﻧﺪ.
به نظرم این داستان که در برخی کتب نقل شده با تصمیمات مدیریتی این ایام قابل تطبیق است. در نحوه مواجه با کرونا ویروس از ابتدا دیدگاه بسیاری از کارشناسان پزشکی بر اعمال محدودیتها در شهرها بود که برای اجرای آن رییس ستاد کل نیروهای مسلح نیز اعلام آمادگی کرد اما متاسفانه شخص رییس جمهور به دلایلی که هنوز برای بسیاری مبهم مانده، مخالف بود!
با تاخیر در اجرای این محدودیتها بویژه از ابتدای سال نو و عدم ممانعت مردم برای سفر به شهرهای دیگر، غلطترین تصمیم مدیریتی گرفته شد و سوزنبان به زعم خود با اعطای فرصت به بخشی از جامعه که هشدارها را جدی نگرفتند، عملا جان مسافران و آحاد یک جامعه را به خطر انداخت.
هنوز نمیتوانم دلیل مقاومت این ایام حسن روحانی در خصوص اعمال محدودیت در سفرها و عدم قرنطینه شهری را هضم کنم! خصوصا وقتی میبینم حسن روحانی به توییت انتقادی یکی از منتخبین تهران (باقر قالیباف) واکنش نشان میدهد اما در برابر ادعای عباس عبدی سکوت میکند!
عباس عبدی از حامیان شناخته شده روحاتی، چند روز قبل در یادداشتی اعلام کرد که رییس جمهور برای تصمیمات سخت در برابر کرونا رغبتی ندارد چون میخواهد از وضع فعلی در راستای مذاکره با آمریکا و احیای برجام استفاده کند.
☺ آیا رأی مردم در رفراندوم به جمهوری اسلامی برای نسلهای بعد هم الزامآور است؟
الف: نوع و رژیم حکومتی یک کشور، یا با کودتا یا اشغال توسط دشمن و یا با انقلاب مردم متغیر میشود، نه این که هر چند سال یک بار یا در هر فصل و نسلی دوباره در مورد اصل یک نظام حکومتی رأی گیری شود.
ب: اگر چنین بود که هیچ حکومتی در هیچ کجای دنیا، ثبات و اعتباری نداشت.
واقعا در کجای دنیا چنین اتفاقی افتاده است؟
چرا در امریکا و اروپا که بسیاری از احزاب و مردم با دولتها و سیاستها مخالف بوده اند و حتی خود را 99 درصدی و حاکمان را 1 درصدی خوانده اند به هیچ وجه سخن از انتخابات جدید در خصوص اصل نظام و رژیم حکومتی حاکم به میان نمیآید!!؟؟
ج: اگر اکنون نیز کسانی بخواهند نظام جایگزین خود را طلب کنند زمانی موفق خواهند شد که بتوانند بطلان تئوریک نظام موجود را به اثبات برسانند. چنانکه امام خمینی ره در مقطع پیروزی انقلاب با اثبات بطلان شاهنشاهی، مدل نظام سیاسی جمهوری اسلامی را مطرح کرد.
د: بخش عظیمی از نسل جدید با راهپیمای های عظیم مردمی میلیونی هر ساله در سراسر کشور ، مشارکت گسترده در انتخابات ریاست جمهوری ، مجلس ، شورا ها و مجلس خبرگان رهبری و ...که از میانگین جهانی مشارکت هم بیشتر است، درحال اعمال حق حاکمیت بر سرنوشت خود هستند.
اینان کسانیاند که با حقانی یافتن مبانی دینی و عقلانی این نظام به دفاع همه جانبه از آن میپردازند.
بنابراین باید توجه داشت که تعیین سرنوشت تنها در مقابله با نظم موجود نیست و دفاع از نظام جمهوری اسلامی نیز بدون شک، اِعمال حق تعیین سرنوشت از طرف نسل حاضر است.
به رغم تحمیل سختیهای فراوانی چون ناامنی داخلی، جنگ خارجی، ترور بسیاری از شخصیتهای دینی و سیاسی و نیز تحریم اقتصادی و خیانتهای داخلی ... و به رغم انتقاد به بسیاری از عملکردها، هنوز نه تنها اکثریت مردم و به ویژه نسل جدید با این نظام مخالفتی ندارند، بلکه با حضور جدی، دائمی و مستمر خود در صحنههای گوناگون، تأیید و حمایت خود را اعلام میدارند [کاری که در هیچ کشوری صورت نمیگیرد].
پس، اکثریت مردم ، طرفدار و خواهان و حامی این نظام هستند و در این تردیدی نیست، لذا رأیگیری مجدد برای اصل نظام معنا و مفهومی ندارد و هر وقت مردم نخواستند، خودشان دوباره انقلاب میکنند. نه این که هر چند نفر مخالفی دور هم جمع شوند و بگویند: چون امروز ما چند نفر مخالف هستیم و این رأی گیری در نسل گذشته بوده است، پس مجدد رأی گیری شود!
# نقل و انتقالات (زمینی) پرسروصدای آمریکا در عراق بیشتر شبیه النصر بالرعب داعش است.
که با ایجاد وحشت پیروزی را سهلالوصول می دانستند
امکان جنگ زمینی آمریکا در عراق وجود ندارد.هنوز خاطره۴۳۰۰سرباز کشته شده آمریکایی از ۲۰۰۳تاسال۲۰۱۴در عراق هنوز از ذهن مردم آمریکا پاک نشده است.راهبرد ساکت سازی و امتیاز گیری پس از چنگ و دندان نشان دادن مد نظر است.
🖌 عبدالله گنجی
12فروردین روز جمهوری اسلامی ایران برملت ایران مبارک باد.
مقام معظم رهبری «مدظله العالی» فرمودند: «دوازدهم فروردین، روز جمهوری اسلامی جزء مهمترین، پربرکت ترین وتعیین کننده ترین روزهای تاریخ ماست.»
# وقتی که رهبری دستور آزادی یک تروریست را می دهد!
یک حادثه امنیتی و نظامی:حاج قاسم نقل میکند یکی از اشرار بزرگ سیستان و بلوچستان را که سالها دنبالش بودیم هم در مسئله قاچاق مواد مخدر خیلی فعالیت میکرد و هم تعداد زیادی ازبچّههای ما را شهید کرده بود را با روشهای پیچیده اطلاعاتی برای مذاکره دعوت کردیم به منطقه خاصی و پس از ورود آنها او را دستگیر کردیم و به زندان انداختیم. خیلی خوشحال بودیم. در جلسهای که خدمت مقام معظم رهبری رسیده بودیم، من این مسئله را مطرح کردم و خبر دستگیری و شرح ماوقع را به ایشان گفتم و منتظر عکسالعمل مثبت و خوشحالی ایشان بودم. رهبری بلافاصله فرمودند: همین الان زنگ بزن آزادش کنند! من بدون چون و چرا زنگ زدم، اما بلافاصله با تعجب بسیار پرسیدم «آقا چرا؟ من اصلاً متوجه نمیشوم که چرا باید این کار را میکردم؟ چرا دستور دادید آزادش کنیم؟» رهبری گفتند: «مگر نمیگویی دعوتش کردیم؟» بعد از این جمله من خشکم زد. البته ایشان فرمودند:«حتماً دستگیرش کنید.» و ما هم در یک عملیات سخت دیگر دستگیرش کردیم. مرام شیعه این است که کسی را که دعوت میکنی و مهمان تو است حتی اگر قاتل پدرت هم باشد حق نداری او را آزار بدهی.
نکات راهبردی:
1.مشی رهبر معظم انقلاب در تمشیّت کشور و اداره امور، مبتنی بر اخلاق است، ایشان با فتوت و جوانمردی و مروتی که از رهبر یک جامعه اسلامی انتظار میرود ، مسئولیت کلان تصمیمات سایر مسئولین را بر عهده گرفتند تا مسئولین امور اقتصادی و امنیتی، تحت حمایت ایشان، هر کدام به وظایف سخت خود در این روزها عمل کنند ، در واقع ایشان به دلیل تقوایی که دارند با ملاحظه حفظ آبروی مدیران ارشد کشور، از پایگاه اجتماعی بالای خود برای مدیران کف میدان عملیات اقتصادی و امنیتی هزینه کردند.
منطق قرآنی می فرماید: «إِنَّهُمْ فِتْیَةٌ آمَنُوا بِرَبِّهِمْ وَ زِدْناهُمْ هُدى»(کهف: 13) چرا که در دنیای سیاست ورزی غیراخلاقی مدرن و در میانه این همه سیاهی ، رفتار حاکمان الهی مانند رگه های الماس می درخشد.
2.امام امیرالمؤمنین(ع) می فرمایند:«إِنِّی وَ اللَّهِ مَا أَحُثُّکُمْ عَلَى طَاعَةٍ إِلَّا وَ أَسْبِقُکُمْ إِلَیْهَا وَ لَا أَنْهَاکُمْ عَنْ مَعْصِیَةٍ إِلَّا وَ أَتَنَاهَى قَبْلَکُمْ عَنْهَا» (نهج البلاغه؛ خ175)
امام جامعه به هیچ کاری دستور نمی دهد و توقعی از مردم مطرح نمی کند، مگر آنکه قبل از دیگران خودش به آن پایبند باشد.این نمونه از آزادی یک تروریست که چیدن دام برای به دام انداختن وی ماهها کار اطلاعاتی را به دنبال داشته است حکایت از آن دارد که رهبر جامعه اسلامی نه تنها از خدعه و نیرنگ علیه دشمنان استفاده نمی کند بلکه اجازه نمی دهد که مسوولان علیه مردم که انقلاب اسلامی مدیون آنهاست از این خدعه ها و حیله ها به کار ببرند.
3.رهبر معظم انقلاب در حوادث گوناگون سیاسی و اجتماعی و حتی خارجی مانند یک طبیب دوّار، چه قبل از مشکلات و چه هنگامه رخدادها و چه بعد از فروکش کردن آن، آنهم در چهارچوب مبانی و آموزه های دینی عمل کرده و در قامت یک امام جامعه،سعی می کند ماجرا را فیصله بدهد.
رابطه جمهوریت و اسلامیت
سلام علیکم-بسم الله الرحمن الرحیم- گرامیداشت روز جمهوری اسلامی
جمهوری اسلامی از دو کلمه مرکب شده است. کلمه جمهوری و کلمه اسلامی، کلمه جمهوری، شکل حکومت پیشنهاد شده را مشخص میکند که مستلزم نوعی دموکراسی است ،. یعنی اینکه مردم حق دارند سرنوشت خود را خودشان در دست بگیرند. و کلمه اسلامی، محتوای آن را ؛(شهیدمطهری،پیرامون انقلاب اسلامی، ص79و81) کلمه «اسلامى» محتواى این حکومت را بیان مىکند، یعنى پیشنهاد مىشود که این حکومت با اصول و مقررات اسلامى اداره شود و در مدار اصول اسلامى حرکت کند،
در این رابطه، مقام معظم رهبری میفرمایند: «در منطق اسلام، ادارهی امور با مردم، با هدایت قرآنی و احکام الهی است. در حکومت اسلامی، انتخاب با مردم است، اما انتخابی که با قانونهای آسمانی توانسته است راه صحیحی را دنبال کند.»
در جمهوری اسلامی، جمهوری ناظر به شکل حکومت و قید اسلامی مربوط به محتوای آن است، زیرا مسلمان در هیچ شرایطی از احکام دین نمیگذرد و حقیقت را فدای مصلحت نمیکند. ترکیب جمهوری اسلامی به این معنا میشود که در این جمهوری، نمایندگان مجلس در مشاوره و قانونگذاری آزاد نیستند و محدود به محتوای جمهوری یعنی اسلام میشوند و نمیتوانند برخلاف اصول اسلامی تصمیم بگیرند.)
تحقق عینی و خارجی و سازمان یافتنِ حاکمیت دین در جامعه، جز با همراهی انسان ها ممکن نخواهد بود. رابطه(اسلامیت و جمهوریت) نظیر نفس و بدن است که بدن را جمهور تأمین می کند و روح را اسلام تأمین خواهد کرد.
مشروعیت نظام مربوط به اسلام است و مقبولیت و پذیرش مربوط به مردم است
خداوند ما را در مسیر اسلام حقیقی ثابت قدم بدارد.
🔴 خروج امریڪا از برخی از پایگاه های خود در عراق نشانه چیست؟
🔻 این ڪه آمریڪایی ها به حق حاڪمیت عراقی ها احترام بگذارند و خروج خود را در دستور ڪار قرار دهند، یڪ امر واقعی نیست. خروج آمریڪایی ها از برخی پایگاه ها نشانه تقویت سیستم تدافعی آمریڪایی ها برای در امان ماندن از حملات مقاومت عراق است.
🔹 تحرڪات نظامی امریڪا علیه مقاومت عراق در آینده نزدیڪ امری بدیهی است چرا ڪه آمریڪایی ها با پذیرش خروج خود از عراق ، بسیاری از منافع خود را به خطر خواهند انداخت. البته نباید تصور ڪرد آمریڪایی ها به حملات مقطعی به محور مقاومت و فقط در عراق می اندیشند، بلڪه اسرائیل و ترڪیه و عربستان می توانند بخشی از ائتلاف آمریڪایی ها برای آغاز حملات گسترده علیه مقاومت در منطقه باشند.
🔹 به نظر می رسد نقش ایران برای حمایت همه جانبه از محور مقاومت مردمی در منطقه در برابر تهاجمات احتمالی ائتلاف آمریڪایی ها، بسیار حیاتی خواهد بود. نباید تصور ڪرد تهاجمات ِآتی مقطعی و زودگذر است، بلڪه تعیین ڪننده خروج یا بقاء آمریڪایی ها در منطقه است.
🔹 بیماری ڪرونا شاید نقش حفاظتی در استراتژی تهاجمات امریڪایی ها محسوب شده است و از نظر امریڪایی ها این بیماری توان ایران را برای دفاع از نیروهای مقاومت را به شدت ڪاهش داده است.
حجت الاسلام حاج صادقی نماینده محترم ولی فقیه در سپاه
🔸دوازده فروردین برای امت ما، برای نظام ما، برای انقلاب ما یادآور روز بسیار بزرگی است؛
🔸روز شکلگیری نظام جمهوری اسلامی است. اگر ۲۲ بهمن تاریخ تولد انقلاب اسلامی است، ۱۲ فروردین را باید تاریخ تولد جمهوری اسلامی (یعنی مدلی از حکومت که در نظام ولایی پذیرفته شد و حضرت امام به رای مردم گذاشت و مردم به آن رای دادند) دانست. این روز بر شما مبارک باد.
🔹دو جمله کوتاه در این باره عرض کنم:
1- امسال در سخنرانی مقام معظم رهبری با عنوان عید مبعث شنیدید که حقیقت دین برای هدایت انسان است، هم در جنبه اعتقادی و هم اخلاقی و رفتاری، اما برای اینکه این دین محقق شود و اقامه شود در برابر دشمنانی که دین را با منافع خود در تضاد میبینند و اگر دین بخواهد بماند، نیاز به تشکیل حکومت و نیاز به تشکیل یک نظام سیاسی است. لذا در ادبیات دینی ما تشکیل حکومت و نظام سیاسی از همه واجبات پررنگتر است. به قول حضرت امام مباحث سیاسی و اجتماعی قرآن نسبت به احکام فرعی آن از نسبت صد به یک هم بیشتر است.
🔹 اسلام چون سیاست و حاکمیت را مجری و ضامن تحقق احکام الهی میداند، آن را بزرگترین دستور خدا هم میداند، لذا بدانید حفظ نظام اسلامی، حفظ نظام ولایی و دفاع از این مدل حاکمیت دینی که امروز شما در شکل جمهوری اسلامی در برابر دنیای شرق و غرب ایجاد کردید، حفظ این از همه واجبات واجبتر است. نماز واجب است، چون ستون دین است اما قرآن میفرماید: اقیموا الصلاه یعنی نماز را بپا دارید. پایداری نماز به چیست؟
🔸الَّذينَ إِن مَكَّنّاهُم فِي الأَرضِ أَقامُوا الصَّلاةَ. حاکمیت باید در دست ولی خدا باشد، به این توجه کنید که دفاع از نظام جمهوری اسلامی و حاکمیت دین از همه واجبات واجبتر است. به لطف الهی و با وجود همه دشمنیهای دشمنان که هر کاری که میتوانستند انجام دادند، اما این نظام مقدس جمهوری اسلامی باقی ماند. این به خاطر چیست؟ از کجا آمده؟ و چرا نظام ولایی امیرالمومنین(ع) ده سال عمر نکرد، ولی نظام جمهوری اسلامی باقی مانده است؟
🔸همه اینها برمیگردد به استقامت و ولایتمداری مردم ما، این نعمت بزرگی است که به لطف الهی شما موفق شدید چهل ساله اول را با پیروزی به پایان برسانید و انشالله در چهل ساله دوم برای نهضت ظهور کاملا آماده میشویم.
صدا و سیما علیرغم همه تنگناهای مالی و اشکالات قابل نقد در مقابله با کرونا تلاش نسبتا قابل قبولی در حوزه های ذیل داشت
۱-توجیه عمومی نسبت به موضوع
۲-اطلاع رسانی و به تصور کشیدن تلاشها
۳-برنامه های سرگرم کننده
۳-مقابله با جنگ روانی دشمنان.
خدا قوت