نزدیک محرم و اربعین که شد رسانه های ملکه وامصیبتا سردادن که محرم داره میاد و کرونا در کمینه چرا قراره عزاداری کنید جون مردم برای مسئولین مهم نیست اینا می خوان از عزاداری کاسبی کنند!
حالا که شجریان فوت کرد تمام بخش های خبری ویژه برنامه شد که آی چرا راهها رو بستید مردم می خوان بیان تشیع جنازه جلوی مردمو نگیرید.
تا تونستند یک هنرمندو سیاسی کردن که مردمو بکشونن برای تجمع.
الان این تجمعی که نشون دادن واکسن کرونا زدن؟!
اینا نشون دادن استانداردشون برای مردم فقط منافعشونه نه جون مردم!
«مقابله هوشمندانه سلطان طوس با جنگ رسانه ای مامون»
قسمت پنجم:
مامون ملعون خواست امام ع را محدود کند تا در شرق عالم اسلام شناخته نشود اما به دست خود باعث شد امام بسیار بهتر از گذشته شناخته شود.
تا زمانی که امام رضا(ع) در مدینه بودند عمدتا مسائل فقهی در محضر ایشان مطرح میشد.
خود امام (ع) میفرمایند : موقعی که در مدینه بودم بعد از ظهرها تا غروب درمسجد النبی انبوه علمای عامه میآمدند و معضلات فقهی خود را با من در میان میگذاشتند و پاسخ را دریافت میکردند.
یعنی تا زمانی که حضرت در مدینه بود علما فکر میکردند که ایشان فقیه بزرگی است، اما وقتی مامون حضرت را به خراسان آورد مشخص شد فقه یکی از ابعاد علمی آن حضرت است. و در مسائل تفسیر و کلام و عرفان و موارد گوناگون نیز ایشان دارای جامعیت عظیم و بیپایان علمی است.
قسمت ششم.
برای امامان عصر عباسی مقابله و افشاگری غاصب، جائر و منافق بودنِ خلفای عباسی نسبت به دوره بنیامیه ( که دشمنی دیرینه با بنی هاشم داشتند) سختتر بود و از این جهت نحوه مواجهه آنها با دولت عباسیان نیز متفاوت بود . چراکه عباسیان خود را میراث دار واقعی پیامبر ص بعنوان عموزاده و خویشاوند مطرح می کردند.
امام رضا ع فضای تهدیدی ایجاد شده توسط مامون رو تبدیل به فرصتی قطعی جهت تبیین امامت و ولایت نمودند.
مابه ازای این فضا را در دوران ۴۰ ساله پیروزی انقلاب اسلامی داریم که در فضای تهدید جهانی تهدیدها را به فرصت تبدیل کردیم. رهبری معظم انقلاب نیز تعبیر می کنند که زندگی معصومین ع داستان نیست بلکه الگویی برای ماست.
« مقابله سلطان طوس با جنگ رسانه ای مامون» ؛ قسمت هفتم:
در آستانه پیروزی انقلاب اسلامی، هیچکس نمیدانست رهبر این انقلاب چه شخصیتی دارد، چون عراق اجازه ورود خبرنگاران و دیدار با امام(ره) را نمیدادند.
بعد که رژیم عراق به درخواست شاه میخواست امام را محدود کند، ایشان را به فرانسه فرستاد.
فرانسه هم ناخواسته فرصتهایی را دراختیار امام قرار داد، صحبتها و مواضع ضد استکباری امام و موضع ضد نظام سلطه ی ایشان با حضور انبوه خبرنگاران از سراسر عالم آنجا شناخته شد.
وقتی رژیم طاغوت سقوط کرد و ایران پایگاه بزرگ ضد استکبار و استعمار و پایگاه مقاومت شد، آنها ضرر کردند و به دست خود آسیب به اهداف خود وارد کردند.
در این ۴۰ سال نیز با ابزارهای مختلف رسانه ای خواستند صدای انقلاب به دنیا نرسد.
اما امام رضا ع بخوبی برای ما ترسیم کردند که از فرصتها بخوبی بهره برداری کنیم و حقانیت جبهه خود را ندا دهیم؛ کمااینکه برکات حضور ایشان و استفاده امام ع از این فرصت تا امروز در شرق عالم اسلام ادامه دارد.
قسمت هشتم:
مناظرات امام ع ، فرصت رسانه ای مهمی بود برای معرفی خراسان که از تحولات عالم اسلام دور بود.
بهره برداری هوشمندانه از فرصتهای رسانه ای برای معرفی جبهه حق و باطل را به نحو احسن میتوان از ایشان الگوبرداری نمود.
گرچه ما در کار رسانه ای عقب هستیم در حالی که با وجود فضای مجازی میتوانیم بهره برداری اساسی کنیم.
حرکت ها و گرایش های اعتقادی دوران امام رضا ع ، بُعد سیاسی ندارد و آزادانه مسائل و شبهات، بیان شده و پاسخ داده میشوند.
در اوایل انقلاب نیز آزادی بسیار گسترده ای برای عقاید و افکار و جریانها وجود داشت اما افکار آنها در قالب برنامه های مناظراتی توسط علمای دینی پاسخ داده می شد و تنها زمانی که گروههایی از جمله فرقان و مجاهدین خلق دست به جنایت و ترور شخصیتهای گران قدری همچون شهید مطهری زدند و مواجهه نظامی با نظام بوجود آمد، با ایشان مقابله شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شهادت امام رؤوف تسلیت.
« مقابله سلطان طوس با جنگ رسانه ای مامون»
قسمت نهم: جلسات بحث آزاد در مراکز علمی دانشگاهی ما کماکان وجود دارد و کاملا آزاد به طرح مباحث می پردازند اما برخی اوقات چنان جسارت به مقدسات میشود که نیروهای انقلابی توهین را بر نمی تابند و این جسارتها جفایی به نظام جمهوری اسلامی است. بفرموده مقام معظم رهبری، نباید نیروهای انقلابی را مورد هجمه قرار داد یا در دانشگاهها به آنها سخت گرفت. یعنی ما از این حیث نسبت به دوران امامان خود هیچ کمبود و کسری نگذاشتیم..
چه بسا افراد سرشناسی که با طرح شبهات عجیب و غریب، اهداف سیاسی را دنبال کردند و پس از فرار به کشورهای خارجی، با پشتوانههای بیگانه، برای زیرآب زدن اعتقادات مردم ایران، کار می کنند.
قسمت دهم:
ائمه ع چون برنامهای برای بصیرت دادن به مردم و به میدان آوردن آنها و مقابله با حاکمیت طاغوت داشتند، مورد غضب حاکمان بودند.
آنان مبارزه گسترده سیاسی منتها در ابعاد گوناگون داشتند، لذا حکام جور احساس خطر میکردند.
علمای حدیث از امام رضا(ع) در نیشابور میخواهند و میگویند از جد خود، پیامبر (ص)، حدیثی بگویید و حضرت حدیث معروف سلسلهالذهب را میفرماید که «کلمه لا اله الا الله حصنی فمن دخل حصنی امن من عذابی».
علما میخواهند بساط نوشتن را جمع کنند. امام(ع) اضافه میکنند: «بشرطها و شروطها و انا من شروطها». میگوید: «بشرطها» یعنی اصل امامت و ولایت است.
بدون اعتقاد به امامت و ولایت نمیتوانید وارد حصن حصین الهی شوید.
قسمت یازدهم
همانطور که رهبری فرمودند، مامون با همه ظاهرسازیها، زیرکیها و حسابگریهایی که داشت درنهایت وقتی دید امام ع توانسته اهداف خود را پیش ببرد و او بهنوعی رودست خورده، نتوانست تحمل کند و امام را به شهادت رساند و بعد از این چهره واقعی او مشخص شد.
وقتی مامون به بغداد بازگشت، ریاکاریهایی که در مرو داشت و خود را آدم متشرع نشان میداد را کنار گذاشت و به مفاسدی در بغداد مبتلا شد که جای خود دارد.
لذا امام(ع) همانند پدران و فرزندان طاهرین خود بهعنوان امام حق و حجت خدا از هر لحظه و ساعتی برای هدایت، و بصیرت دادن به جامعه و مقابله با طاغوت زمان بهره میبردند.
حضرت آقا : هدف همه امامان ما این بود که حکومت الهی، نبوی و علوی تشکیل دهند، چون با حاکمیت است که میتوان جامعه را به درستی هدایت و سعادتمند کرد. بدون حکومت معصومان و با وجود حکومت طاغوت میشود کار کرد، ولی در خفا و سختی است و جامعیت ندارد و موانع زیادی دارد، اما در حاکمیت امامان است که میتوان نجات بشریت را رقم زد و لذا همه این بزرگواران درصدد به دست آوردن حکومت بودند، ولی نه به این سبکی که مامون میخواهد ولایتعهدی به امام رضا(ع) بدهد.
مامون برای رسیدن به این حکومت به برادر خود رحم نکرد و برادر خود را کشت، حالا اینقدر خداشناس شده و حقیقت را شناخته که دو دستی حکومت را تقدیم امام کند؟ امام هم میداند هدف او چیز دیگری است، لذا نمیپذیرد.
امام ع حکومتی که با زور ایجاد شده ولو مامون از ته دلش هم میگفت، نمیپذیرفتند.