🔰 دکتر غریبآبادی، عضو تیم مذاکرهکننده:
👈🏻 هفت اقدام ضدتوافق آمریکا در مذاکرات اخیر
🔻 آمریکاییها در مذاکرات اخیر حاضر نشدند از موضع عنادآمیز خود کوتاه بیایند. مصادیق مختلفی در اینباره قابل بررسی است:
۱.کل تفاهم را به پذیرش بندی درخصوص انجام گفتگوهای آتی درمورد مسائل منطقهای گره زدند.
۲. حاضر به لغو دستور اجرایی تحریم تسلیحات نشدند که کاملاً با قطعنامه ۲۲۳۱ و برجام در تناقض آشکار است.
۳.حاضر به برداشتن تحریمهای ترامپ علیه بیش از ۵۰۰ نفر از اشخاص حقیقی و حقوقی و لغو قانون تحریمی کاتسا نشدند.
۴.حاضر به ارائه تضمین در مورد عدم تکرار رفتارهای مشابه دولت قبل در قبال تفاهم هستهای نشدند؛ حتی حاضر نشدند دوره زمانی معقولی را برای تداوم کار شرکتهایی که با ایران وارد تجارت میشوند، درنظر بگیرند.
۵.حاضر به بحث درباره خسارات وارده به ایران در اثر خروج غیرقانونی از تفاهم هستهای نشدند.
۶.درباره فعالیتها و تعهدات هستهای زیادهخواهیهایی را مطرح کردند که حتی فراتر از برجام است.
۷.نپذیرفتند که ابتدا آنها باید تمامی تعهدات را انجام بدهند و پس از راستیآزمایی، ایران به اجرای تعهداتش بپردازد.
📍همتی: دولت روحانی بهدلیل کسری هنگفت بودجه به چاپ بیرویه پول روی آورده است
🔹عبدالناصر همتی در کانال خود نوشت: قصد نداشتم تا پایان دولت دوازدهم نقدی بر سیاستهای اقتصادی دولت مستقر داشته باشم. ولی نگرانی از تأثیر عمیق برخی بیعملیها که احتمالا بدلیل عدم وجود انگیزه کافی و وجود برخی ناهماهنگی هادر تیم اقتصادی فعلی حادث شده و تبعات ناگوار آن بر معیشت مردم و آینده اقتصاد کشور ، ناگزیرم نکاتی را تذکر بدهم. این نکات را البته پیش از این به نوعی بصورت خصوصی به دولتمردان مستقر تذکر دادهام اما بدلیل عدم مشاهده تغییر در رویه تصمیمات اقتصادی، بصورت عمومی آنها را منتشر میکنم شاید مؤثر افتد و گره ای از زندگی مردم بگشاید:
1️⃣ روند انتشار پول پرقدرت در ۴ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ بسیار نگران کننده است و اگر سریعا تغییر نکند تبعات بزرگی خواهد داشت. دلیل این رشد، عمدتاً استقراض بیرویه دولت از بانک مرکزی در قالب تنخواه هایی است که چشماندازی برای تسویه آن ها وجود ندارد. در اواخر سال ۱۳۹۹ نیز تأکید کردم که منابع بودجه ۱۴۰۰ غیر واقعی است و کسری زیادی دارد و تأمین افزایش حدود ۱۰۰ درصدی هزینههای بودجه ۱۴۰۰ نسبت به سال قبل امکان پذیر نیست. اما چرا مجلس ودولت در خصوص کنترل هزینه های بودجه اقدام نکردند، بحث جداگانهای است.
2️⃣مشخص بود که در بخش هزینه ها رشد بی سابقه آن قابل تأمین نیست و در سمت منابع بودجه نیز نمی شود بر صادرات نفت خام و میعانات و درآمدهای ارزی ناشی از آن حداقل در ۴ ماه ابتدایی حتی با وجود گشایش در مذاکرات حساب کرد.
3️⃣بر اقتصاددانان مسجل بود که باید فروش اوراق بدهی از سوی دولت بعنوان تنها راه تامین مالی غیرتورمی کسری بودجه در ۴ ماه ابتدایی جدی گرفته شده و بایستی حداقل ماهانه بیش از ۱۲ هزار میلیارد تومان اوراق در ۴ ماه اول فروخته میشد و البته اقدامات و واگذاریهای دیگر هم در دستور کار قرار میگرفت. اما متاسفانه همانند سال ۱۳۹۹ باز این مهم در ماههای ابتدایی سال بدلیل تعلل جدی گرفته نشد و در طی ۴ ماه صرفا ۴۹۶۰ میلیارد تومان اوراق بدهی فروخته شده است. همین رقم در همین تاریخ در سال گذشته که من انتقاد میکردم که کم فروخته شده حدود ۱۰ برابر رقم فعلی و برابر ۴۲۶۱۵ میلیارد تومان بود. بدیهی است که اگر پرداخت ماهانه از محل فروش اوراق به خزانه انجام نگیرد، فشار بر بانک مرکزی و انتشار پول پرقدرت قطعی خواهد آمد و شوربختانه همینطور هم شده است. من از ذکر اعداد محرمانه در این گزارش عاجزم ولی لازم است نسبت به این رویه سریعاً تجدید نظر شود .
4️⃣نکته مهم دیگر افزایش بین ۶۰ تا ۱۰۰ درصدی قیمت بین المللی کالاهای اساسی مختلف، خصوصاً نهادههای کشاورزی، به دلیل تأثیر ادامهدار شیوع جهانی ویروس کرونا و افزایش نیاز به ارز برای تامین منابع لازم برای خرید این نهادهها است. به عبارت دیگر ۸ میلیارد دلار منابع تعیین شده در بودجه ۱۴۰۰ برای تأمین کالاهای اساسی و دارو کفاف میزان ارزی را که برای واردات ضروری است، نمیدهد و علاوه بر فساد ارز ترجیحی، سبب ایجاد کمبود کالا در کشور خواهد شد.
5️⃣واقعیت فوق بدین معنا است که اگر هرچه زودتر موضوع تأمین ارز ۴۲۰۰ برای کالاهای اساسی تعیین تکلیف نشود تا این بخش از کالاهای بسیار ضروری کشور و مردم از طریق منابع صادرات غیرنفتی و با نرخ بازار ثانویه ارز تأمین گردد،بروز کمبود در کشور گریزناپذیر است. خصوصا که مطالعات معتبر نشان میدهند که علیرغم تأثیرات مثبت اولیه آن،به تدریج بخش عمده رانت ناشی از این ارز ترجیحی در طول زنجیره واردات، تولید و توزیع جذب شده و به مصرفکننده نهایی اصابت نکرده است.
6️⃣از دیگر سو وجود بلاتکلیفی و تعلل در تصمیمگیری بین دو دولت ۱۲و۱۳چه در چشمانداز مذاکرات و چه در نحوه تأمین بودجه ریالی وارزی مورد نیاز کشور درحال دمیدن بر تنور افزایش خلق نقدینگی است که معیشت مردم را با چالش جدی مواجه خواهد کرد.
7️⃣در پایان ضمن درخواست عاجزانه از سیاستگذاران اقتصادی برای انجام اقدامات ضروری فوق برای عدم ایجاد مشکل در زندگی و معیشت مردم در ماههای آتی، تذکر میدهم که فارغ از اینکه دولت تغییر خواهد کرد،نباید اجازه داد که ریشه اتحاد دولت-ملت در حوزه اقتصاد گسسته شود و مطمئن هستم که با تغییر حکمرانی اقتصادی ،سیاستها و نیز جهتگیری درست، رشد سریع اقتصاد ایران در سالهای آتی امکانپذیر است.
# ابعاد عید غدیر در جامعه سازی اسلامی:(قسمت آخر)
۱۱. ولایت؛ علاج ضعف و کاستیهای امت اسلامی:
اگر حکومت اسلامىِ به معنای حقیقی - یعنی همان ولایت - به عنوان شعار برای مسلمانان مطرح شود، علاج ضعف را هم میکند؛ علاج اقتصاد را هم میکند؛ علاج دستنشاندگی را هم میکند؛ علاج دیکتاتوری را هم میکند. بنابراین، پرچم ولایت، یک پرچم اسلامی است
۱۲. جامع و افضل بودن امیرالمؤمنین:
شخصیت بی بدیل امیرالمومنین ع جامع تمام صفات و کمالات انسانی است که حتی برای دیگرحضرات معصومین هم به عنوان الگوی تمام عیار مطرح بوده است. «آن کسی که سرچشمه را باید به او سپرد تا طول تاریخ اسلام از این سرچشمه سیراب شود، او باید کسی باشد در تراز امیرالمؤمنین علی بن ابی طالب (ع)؛ او نمیتواند یک انسانی معمولی باشد. سرچشمه در اختیار اوست؛ لذاست همهی ائمهی ما (علیهمالسّلام) که خودشان هم صاحب همین منصب بودند - اگر چه فرصت حکومت به آنها داده نشد - همه به امیرالمؤمنین با چشم عظمت نگاه میکردند. ائمه (علیهمالسّلام) همه، علی بن ابی طالب را مثل یک خورشیدی در آسمان امامت میدیدند که بقیهی ائمه مثل ستارگان آن آسمانند. امیرالمؤمنین افضل از آنها بود... بنابراین همهی صفات کمالی که ما برای برگزیدگان خدا قائلیم، این در امیرالمؤمنین (علیهالسّلام) باید وجود میداشت تا پیغمبر به امر پروردگار او را منصوب کند به این مقام.»
«امیرالمؤمنین علیه الصّلاة والسّلام، به واسطه غدیر به شخصیت والای خود نرسید. غدیر چیزی نبود که گوهر نایاب امیرالمؤمنین علیه الصّلاة والسّلام را شکل دهد. غدیر، نتیجه فضایل، مزایا و کمالات آن حضرت بود. البته افتخار برخورداری از فرمان الهی، از نصب پیغمبر و از بیعت مؤمنین و صحابه، افتخار بزرگی است.
پایان.
⁉️آخرین جلسه دولت با رهبر معظم انقلاب چگونه گذشت؟
🔹آخرین دیدار رهبر معظم انقلاب با هیئت دولت دوازدهم قدری متفاوت با آخرین دیدارها با دولتهای هشتساله پس از دفاع مقدس بود و نکتهی پررنگ در این دیدار، تأکید بر تجربهای است که میتواند چراغ راه دولت بعدی باشد، در حقیقت اگر در آخرین دیدارها با دولتهای قبل ستایش از تلاشها و مسئولیتها پررنگ بود اما در این دیدار ضمن قدردانی از تلاشها، تکیهی کلام بر تجربهای بود که میراث دولت روحانی است.
🔻دولت آقای روحانی در سال 92 با شعار مذاکره و نشان دادن مزیت نسبی در دیپلماسی توانست به پیروزی دست یابد و در عرض 100 روز در زمینه مذاکرات هستهای توافق ژنو را امضا کند. مجموع مذاکرات دولت آقای روحانی با 1+5 منجر به امضای قرارداد برجام شد اما با نقض این پیمان از سوی آمریکا و همچنین عدم انجام تعهدات توسط کشورهای اروپاییِ عضو برجام و همچنین ناکامی دولت در پیشبرد دیپلماسی فعال با سایر کشورها، موجب شد درحالی پاستور را ترک کنند که در شاخصهای اقتصادی بدترین دولت بعد از انقلاب هستند.
🔻علاوه بر اینها مشکلات ناشی از کمبود برق و همچنین بحران آب در خوزستان و دیگر نواحی کشور، موجب شده است دولت آیتالله رئیسی در سختترین شرایط عهدهدار کشور شود. این ناکامیها و ضعفها را میتوان ناشی از رویکرد غلط دولت روحانی در اعتماد به غرب و مذاکره برای حل مشکلات کشور دانست. دولت آقای روحانی در دو سال ابتدایی تمام پتانسیل خود را معطوف به مذاکره برای عقد قرارداد برجام کرد و بعد از امضای برجام نیز مجدداً بهدنبال نقد کردن چک برجام بود، چکی که از قضا از اساس بیمحل هم بود!
🔻با خروج آمریکا از برجام در سال 97، مجدداً تلاش این دولت معطوف به مذاکره با 1+4 برای انجام تعهدات از سوی سایر طرفهای برجام بود، در حقیقت مذاکره برای نیل به اهداف مذاکرهی قبلی انرژی بسیاری را از دستگاه دیپلماسی گرفت و سایر بخشهای کشور نیز چشم به این داشتند که شاید از رهاورد این مذاکرات شاهد گشایش اقتصادی باشیم. این تلاشهای بیثمر منجر به این شد که دولت فعلی با تورم بالای 44/2، نرخ بیکاریِ 8.8 و نرخ رشد اقتصادی نزدیک به صفر و حتی منفی دولت را تحویل دهد.
🔻این شرایط موجب شد آیتالله خامنهای برای جلوگیری از احتمال تکرار این تجربه ناخوشایند برای دولتهای بعدی این واقعیت را هشدار دهند که برای برونرفت از مشکلات توجه به ظرفیتهای داخلی و معطل نگهنداشتن کشور مهم است چراکه ماحصل 8 سال تکیه به غربیها نهتنها سودی برای کابینه یازدهم و دوازدهم نداشت بلکه خاطره تلخی از آنها در ذهن مردم نقش بست.
🔴اطلاعاتی دقیقتر از طرح صیانت که رسانه ها به مردم نمیگویند
♦️ از زمانی که بررسی طرح صیانت از حقوق کاربران فضای مجازی در مجلس مطرح شد بخشی از مردم و نخبگان به خاطر نتایج حاصل از بی کفایتی دولت روحانی که منجر به بروز بحران های این روزهای کشور شده است ،دچار نگرانی و نوعی باورپذیری در اظهار نظرهای مخالفان و شانتاژهای رسانه ای شده اند . که متاسفانه وجود چنین فضایی ؛ ناشی از عدم اقناع سازی مردم و گفتگوی صریح و مستقیم نمایندگان مجلس قبل از رونمایی از چنین طرحی می باشد .
👇اما آنچه از این طرح باید بدانیم :
1️⃣طرح صیانت از فضای مجازی به دنبال رفع تبعیض بین پلتفرمهای داخلی و خارجی است. تا امروز برای پهنای باند به طرف خارجی پول پرداخت میکردیم اما طبق این طرح، به تولیدکننده محتوای داخلی حقالسهم خواهیم داد و اعتبار این کار از محل صندوق تأمین میشود.
2️⃣طبق این طرح تا زمانی که نرمافزارها و پلتفرمهای داخلی رشد نکرده و نتوانند تمام سرویسهای مورد نظر را ارائه دهند، هیچکدام از پلتفرمهای خارجی، فیلتر و یا متوقف نمی شوند .
3️⃣ این طرح دست مسوولان را باز میکند تا با پلتفرمهای خارجی رایزنی کنند که در چارچوب قوانین و مقررات جمهوری اسلامی فعالیت کنند.
4️⃣ طرح صیانت از فضای مجازی درواقع آغاز قانونمند شدن فضای مجازی برای حمایت از کاربران است.صاحبان پلتفرمها و اپراتورها و کسانی که دوست ندارند فضای مجازی قانونمند باشد، با این طرح مخالف هستند. پلتفرمهای خارجی درآمد بالایی از کشور ما دارند و هیچ مالیاتی پرداخت نمیکنند.
5️⃣ در صورت تصویب نهایی این طرح، اختصاص امکانات خدمات پرداخت الکترونیک، حقالسهم پهنای باند برای تولیدکنندگان محتوای داخلی و معافیتهای مالیاتی از ابزارهای حمایتی ما برای پلتفرمهای داخلی است.
6️⃣ در این طرح حق مالکیت معنوی افراد کاملاً مورد توجه قرار گرفته، و به هیچوجه قرار نیست هیچ شبکهای در فضای مجازی مسدود شود.
تا زمانی که پلتفرمهای داخلی ما نتوانند با نمونه خارجی رقابت کنند، پلتفرمهای خارجی به کار خود ادامه خواهند داد و مسدودسازی نیست.
⬅️در پایان با وجود همه نگرانی ها ؛ این طرح در مرحله بررسی است و در فاز اجرایی قرار نگرفته است . اما فضای مجازی کشور نیاز به ساماندهی دارد تا نااهلان دیگر نتوانند ملت را فریب دهند و معیشت و فرهنگ و هویت مردم را تباه کنند و مملکت را به آشوب بکشانند .
🔴 تحلیل "نیویورک تایمز" از مواضع اخیر رهبری در مورد مذاکرات وین
🔹"نیویورک تایمز" در گزارشی به مواضع و صحبت های اخیر مقام معظم رهبری در دیدار با اعضای هیات دولت، راجع به مذاکرات هسته ای با غرب و آمریکا، و به طور خاص تاکیدات ایشان مبنی بر غیرقابل اعتماد بودنِ آنها پرداخته و این موضع گیری ها را نشان از آن دانسته که روند آتی مذاکرات هسته ای ایران با کشورهای غربی، با چالش های اساسی رو به رو خواهد بود و اساسا ایران، مخصوصا در دولت جدیدِ این کشور که در روزهای آتی در قدرت مستقر می شود، بنا ندارد به هر قیمتی، به توافقی جدید با غرب در راستای احیای برجام دست یابد.
🔹نیویورک تایمز در این رابطه می نویسد: «رهبر انقلاب اسلامی ایران "آیت آلله خامنه ای" به تازگی در موضعگیری، ایالات متحده آمریکا را در روند مذاکرات هسته ای با ایران، به دورویی متهم کرده و به طور خاص از غیرقابل اعتماد بودنِ آمریکا سخن گفته است. امری که به زعم بسیاری از ناظران و تحلیلگران می تواند در ادامه راه، موجب پیچیده تر شدنِ بیش از پیش روند مذاکرات هسته ای وین که با هدف احیای برجام انجام می شود، گردد.
🔹مواضع اخیر رهبری جمهوری اسلامی ایران، یک هفته قبل از خروج حسن روحانی و دولت وی از قدرت(پس از هشت سال حضور در قدرت)، انجام می شوند. توافق برجام میان ایران و قدرت های جهانی، در دوره حضور حسنروحانی در قدرت به امضا رسید.
🔹در شرایط کنونی، سرنوشت مذاکرات هسته ای ایران و غرب که در مدت اخیر در وین پایتخت اتریش در جریان بوده، به دستان "ابراهیم رئیسی" رئیس جمهور جدید ایران که دیدگاه های نزدیکی با رهبری جمهوری اسلامی ایران در نوع تعامل با غرب دارد و در کمتر از یک هفته دیگر، در قدرت مستقر خواهد شد، سپرده می شود.
🔹برخی ناظران و تحلیلگران بر این باورند که مواضع اخیر رهبری جمهوری اسلامی ایران، جدای از اینکه به نوعی، تبعات منفی اعتماد به غرب را گوشزد می کرد، در عین حال، این سیگنال را نیز به طرف های غربی رساند که در ادامه راه و در مسیر تعامل هسته ای با ایران، بایستی با چالش های زیادی رو به رو شوند و اساسا ایران بنا ندارد در رابطه با مذاکرات هسته ای با غرب، موضعی انفعالی را اتخاذ کند.
🔺تایید تاخیر حضور روحانی در دیدار هیئت دولت با رهبر انقلاب
🔹علیرضا معزی، معاون ارتباطات و اطلاعرسانی دفتر رئیسجمهوری گفت: به دلیل دستورالعملهای کرونایی، قرآن اهدایی رهبر انقلاب از سوی شخص ایشان به وزرا داده نشد بلکه در انتهای جلسه از سوی دست اندرکاران دفتر ایشان به تک تک وزرا تحویل داده شد.
🔹با توجه به شیوع کرونا و ضرورت رعایت فواصل فیزیکی مشخص در جلسات رسمی، روشن است که امکان ثبت عکس یادگاری وجود نداشت.
🔹با توجه به اینکه زمان جلسه به دفتر رئیسجمهوری ساعت ۱۱ ظهر اعلام شده بود، دکتر روحانی ۱۵ دقیقه پیش از موعد هم به محل جلسه رفت اما وقوع برخی ناهماهنگیها سبب شده بود که جلسه پیش از زمان رسمی اعلام شده به دفتر رئیسجمهوری آغاز شود لذا هر گونه تفسیر یا برداشت مبنی بر تاخیر عامدانه رئیسجمهوری در جلسه با رهبر انقلاب قرین به صحت نیست.
👈 از آخرین دیدار رهبر معظم انقلاب با دولت عکسی منتشر شده است که نشان میدهد معظم له در حال بررسی زمان هستند، که حکایت از انتظار ایشان برای شروع جلسه است.
🚨برآشفتگی قبیلهگرایان از واژه «دولت اسلامی»!/ ضرورت آمادگی دولت سیزدهم برای جنگ اقتصادی و رسانهای
🔹پس از انتخاب حجت الاسلام رئیسی به عنوان رئیس جمهور آینده کشور، امیدها برای عمل به تعالیم اسلام و بهبود اوضاع کشور افزایش یافت و کلیدواژه «دولت اسلامی» در رسانهها مطرح شد؛ اما برخی اعضای مجمع غیرقانونی محققین به جای خوشحالی و استقبال تشکیل «دولت اسلامی» توسط دولت آینده را مورد هجمه قرار دادند!
🔍در این راستا حسین موسوی تبریزی در گفتگو با جماران سخن از تشکیل دولت اسلامی توسط رئیسجمهور منتخب را بیپایه دانست.
‼️همچنین محمدتقی فاضلمیبدی در توئیتی که در صفحه اینستاگرام رئیس دولت اصلاحات (از سران فتنه 88) بازنشر داده شد، اظهارنظر یکی از دلسوزان انقلاب درباره تشکیل #دولت_اسلامی را خلاف نظر امام راحل و در راستای اهداف داعش و طالبان توصیف کرد!
📈خوشایند نبودن واژه «دولت اسلامی» برای این افراد آن هم قبل از روی کار آمدن دولت جدید و تحقق احتمالی آن، به معنای ناآگاهی از منظومه فکری امامین انقلاب، عناد و قبیلهگرایی آنان است. به همین جهت باید مراقب هجمه و سیاهنماییهای این جماعت در دوران دولت سیزدهم بود.
📣نظر به تأثیر شگرف رسانه بر افکار عمومی، ضرورت دارد دولت سیزدهم برای ارائه تصویر درست از اقدامات خود و مقابله با تحریف و تهمتها یک "تیم رسانهای قوی" داشته باشد تا روز موفقیت و پیشرفت کشور برای مردم شب شکست و عقبرفت جلوه نکند.
📌در آخر باید از مسئولان و متولیان حوزه گلایه و مطالبه کرد که چرا اجازه میدهند هر سخن کذب و غرض ورزانهای توسط برخی چهرههای معلومالحال حوزوی در فضای رسانه منتشر شود و آبروی روحانیت و امنیت روانی جامعه را هدف قرار دهد!؟؟
💡هیچکس منکر آزادی و آزاد اندیشی در جامعه نیست بلکه سخن در لزوم جلوگیری از لجنپراکنی و نشر اکاذیب است که مردم را به غلط میاندازد.
⚠️در شرایطی که برای مقابله با ویروس کرونا ستاد فرماندهی ایجاد شده و هیچ عاقلی در هیچ کجای جهان اجازه انتشار ویروس را نمیدهد، رها کردن عرصه برای انتشار ویروس فکری در جامعه چه توجیهی دارد!؟ بنابراین لازم است مسئولان حوزه سازوکار مناسبی برای نظارت بر سخنان غرضورزانه برخی چهرههای حوزوی در نظر بگیرند.
💡آزادی بیان به سبک غربی یعنی باز کردن میدان برای انتشار انواع دروغ و تهمتها در فضای جامعه که به نفع هیچ قشری نیست و با مبانی اسلام سازگاری ندارد.
#جریان تحریف
⭕️ صادرات ترکیه به سوریه ۱۳برابر ایران شد/ صادرات ایران به سوریه ۷۵درصد آب رفت!
🔹در سال ۱۳۸۹ صادرات ایران به سوریه ۵۱۶ میلیون دلار بود که این میزان طی ۱۰ سال اخیر بهطورقابلتوجهی در دولت روحانی کاهش یافته و تا سال ۱۳۹۹ به ۱۲۳ میلیون دلار رسیده است. یعنی در ۱۰ سال قبل صادرات ایران به سوریه ۴ برابر بیشتر از امروز بوده است.
🔹کاهش صادرات ایران به سوریه درحالی است که صادرات ترکیه به سوریه در سال گذشته نزدیک به یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون دلار و ۱۳ برابر صادرات کشورمان بوده است.
🔹قابل ذکر است در سال گذشته سوریه ۴ میلیارد و ۱۴۰ میلیون دلار واردات رسمی داشته که ترکیه با تامین بیش از ۳۸ درصد آن، در رتبه اول قرار دارد.
*توصیه های رهبر معظم انقلاب برای رئیس جمهور*
در حقیقت آنچه که امروز توسط مقام معظم رهبری به عنوان توصیه به دولت جدید بیان شد، مواردی است که دولت آقای روحانی کنار گذاشته بود و ضرورت دارد به آنها بازگشت :
1️⃣ تاکید بر ارزش های اصیل انقلاب اسلامی
2️⃣ حضور در میان مردم، مردمی بودن و دخالت دادن ایشان در امور که جایگزین ندارد
3️⃣ گفتگوی صادقانه با مردم قطع نظر از پیرایه های سیاسی
4️⃣نگاه و توجه به ظرفیت های داخلی، شناخت، بکارگیری و پرداخت به ایشان
5️⃣ مبارزه با فساد با عزم راسخ
6️⃣ اقدام با برنامه و نه مشغول شدن به روزمرگی
امیدواریم دولت آقای رئیسی به این توصیه ها که خلع های کنونی است عمل نماید
# مسالهی جنگ تبلیغاتی دشمن
دشمنان ما امروز بیشترین تحرکشان علیه ما - بیش از تحرکات امنیتی و اقتصادی - تحرکات تبلیغاتی و جنگ نرم است. تبلیغات رسانهای است.
برای اینکه بر افکار عمومی مردم مسلط بشوند، مبالغ هنگفت هزینه میکنند، کارهای بسیار انجام میدهند، فکرهای بسیاری را در مجموعههای فکری برای این کار استخدام میکنند، تا بتوانند با جنگ روانی، با تبلیغات گوناگون افکار عمومی کشورها را از جمله بیشتر از همه امروز کشور ما را - که هدف سوء نیت قدرتهای بزرگ است - قبضه کنند و در اختیار بگیرند. وقتی افکار عمومی یک ملت در اختیار بیگانه قرار گرفت، حرکت آن ملت هم طبعاً طبق میل آن بیگانه پیش خواهد رفت. کار تبلیغاتی کار مهمی است، ما در این زمینه ضعف داریم. در زمینهی کار تبلیغاتی و حرکت تبلیغاتی درست، کمکاری داریم. باید قویتر و هوشمندانهتر عمل کنیم.
رهبر انقلاب اسلامی ۱۴۰۰/۰۵/۱۲
کلیدواژهها و جملاتی که باید مورد بحث و دقت و گفتگو قرار گیرد:
۱. جنگ رسانهای، جنگ نرم
۲. اهمیت افکار عمومی
۳. راههای تسلط بر افکار عمومی
۴. حرکت ملتها تابع افکار عمومی است
۵. ضرورت کار رسانهای قوی و هوشمندانه
۶. تعریف هوشمندسازی
ارتباط مباحث بالا با🔻
۱. ضرورت تبیین درست
۲. جلوگیری از تحریف
۳. روایتگری صحیح از جنس روایت آوینی
۴. گفتمانسازی
۵. حرکت جبههای و هوشمندانه
باید گفتگو و تبیین کنیم.