eitaa logo
طلبه انقلابی
218 دنبال‌کننده
3.5هزار عکس
613 ویدیو
155 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با عمامه ، بی عمامه نوکرتم ... اینقدر سر پست نوکری می ایستیم تا صحنه روشن تر شود .. ماملت امام حسینیم
💢دولت سیزدهم و مبارزه با فساد 🔹مقابله و برخورد با فساد و همچنین جلوگیری از وقوع فساد، همواره از طرف همه اقشار جامعه مورد مطالبه جدی قرار دارد و دولت‌های مختلف در این مسیر افت‌وخیزهای زیادی داشته‌اند. احساس وجود فساد در جامعه ایران بسیار زیاد است و روند مبارزه با فساد نتوانسته است رضایت مردم را به همراه داشته باشد. در این خصوص چند محور قابل توجه است. 🔸۱ ـ فساد در کشور ما بسیار بزرگنمایی می‌شود؛ نتیجه بزرگنمایی همواره نارضایتی مردم است زیرا قاضی وقتی که بر اساس بینات و دلایل روشن قضاوت می‌کند برخوردی کمتر از انتظار با مفسدین اقتصادی دارد و افکار عمومی حکم قاضی را دلیلی برای تعلل و کوتاهی قوه قضائیه در برخورد با فساد می‌دانند. 🔹۲ ـ رسانه‌های ما وقوع فساد را مستند یا غیر مستند به صورت بزرگ تیتر می‌زنند ولی برخورد با فساد را مورد توجه قرار نمی‌دهند. این سیاست رسانه‌ای که صرفا برای جذب مخاطب بیشتر صورت می‌گیرد باعث می‌شود چیزی که مردم می‌شنوند همواره وقوع فساد باشد نه برخورد با فساد. 🔸۳ ـ دولت سیزدهم در راستای پیشگیری و مقابله با فساد در ابتدای دولت خود و در تاریخ ۲۴ شهریور ۱۴۰۰ ، اصول ۱۲گانه‌ای را به اعضای دولت و دستگاه‌های اجرایی ابلاغ کرده است که عبارتند از: شفاف‌سازی، مدیریت تعارض منافع، فرهنگ‌سازی و نظارت همگانی، متناسب‌سازی ساختار و تشکیلات دولت و... . 🔹۴ ـ رفتار دولت سیزدهم در عملیاتی‌سازی اصول مورد اشاره نسبی است و در برخی محورها موفقیت بیشتری داشته و برخی دیکر موفقیت کمتری داشته است. عملکرد دولت سیزدهم در اصلاح هدفمندسازی یارانه‌ها در کاهش فساد در جامعه نقش بسزایی داشته است و یا در سهولت فرآیندها، شایسته‌گزینی، دولت الکترونیک، نظارت همگانی اقدامات قابل ذکر و برجسته‌ای انجام داده است ولی در عین حال در سایر محورها انتظار جامعه بیش از اقدامات دولت است. 🔸۵ ـ به رغم آنکه دولت اقدامات خوبی را در این زمینه انجام داده و یا در حال انجام است اما گزارش اقدامات انجام شده آنچنان که باید به مردم داده نشده است و ضعف دستگاه اطلاع‌رسانی دولت در این حوزه نیز قابل مشاهده است. 🔹سخن پایانی آنکه دولت سیزهم مبارزه با فساد را مبدأ فساد شروع کرده و در حال جمع‌آوری بسترهای فساد در جامعه می‌باشد. اصلاح ساختار توزیع ارز ترجیحی و درگاه یکپارچه خدمات دولت را می‌توان دو اقدام بزرگ دولت در این راستا ارزیابی کرد. از این جهت دولت سیزدهم را پیشگام مقابله با فساد در مقایسه با دولت‌های گذشته ارزیابی کرد.
33.41M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
⛔️ سکوت علما تا کجا ؟؟ ❌ ای علمای اسلام به داد خودتون برسید !! ◾️ انتقاد و مطالبه خانم دکتر معصومی‌اصل از مصلحت اندیشی های غلط علمای حوزه علمیه ◾️ نشرحداکثری تا بگوش آقایان برسد بلکه از مارپیچ سکوت و حاشیه امن‌شان خارج شوند .
🔸ضرورت مقابله صحیح با فتنه ای بر پایه احساسات، هیجانات و شهوات! 🔹موضوع بحران اجتماعی اخیر فراتر از جنگ شناختی است! هر چند جنگ شناختی هم هست اما در واقع یک جنگ ترکیبی است که اتفاقاً نقطه ثقل آن، نظام تمایلات و بحران هویت اجتماعی است، در این شرایط بیش از هرچیز نیازمند چنین عناصر روحی و روانی به منظور جهت دهی به تمایلات اجتماعی هستیم: - «احساس» هویت عزت مندانه، - «احساس» امید به آینده، - «احساس» افتخار به وضع موجود بواسطه درک قدرت و اقتدار و سربلندی نظام و کشور، - «احساس» نفرت نسبت به دشمنان بواسطه درک حقارت و ضعف دشمنان اسلام، - «احساس» اعتماد به مسئولان نظام، - «احساس» توانمندی و بی نیازی از بیگانگان، - «احساس» ترس اغتشاش گران نسبت به قدرت نظام، - «احساس» شجاعت عوامل نظامی و مدیران عالی کشور، - و ... 🔹هر چند در مراتب بالای جهت دهی تمایلات و ایجاد احساسات مثبت، نیازمند اطلاعات صحیح، شناخت، بینش عمیق و نگرش و اندیشه متعالی هستیم لکن کلید فهم و درک صحیح، جهت گیری مثبت دل و قلب انسان است و تا تسلیم قلبی و روحی و احساسی نباشد، هیچ درک و فهم صحیحی واقع نمی شود کما اینکه با غلبه شهوت و هیجان، فرصت و قدرت فهم و درک زائل می گردد. این حقیقت به صراحت از معارف اسلامی قابل استیفاد و در یک نگاه متعالی به حقیقت انسان و معرفت شناسی او قابل اثبات است... 🔹 اکنون در این جبهه درگیری، بیش از شناخت و شبهه نظری با غلبه اجتماعی هیجانات و شهوات و احساسات مواجه هستیم، و اقدام متقابل آن باید از جنس هیجان و احساس مثبت باشد بنابراین در این زمان بیش از آنکه بحران موجود و اقدامات متقابل را بر شناخت و عملیات نظری و تبیین اطلاعات و حقایق منحصر نماییم لازم است اقتضائات رسانه، فضای مجازی و جنگ هنری و رسانه ای جبهه مقابل را در ایجاد احساسات کاذب، حس بی اعتمادی، حس یأس و نامیدی، احساس حقارت و ضعف، تمایل به بیگانگان و ... بشناسیم و در مقابل با عملیات رسانه ای، هنری و «فعالیت های مؤثر اجتماعی» فضای روانی غالب بر جامعه را به سمت و سوی «هویت اسلامی ایرانی» سوق دهیم، به عبارت دیگر اذهان و افکار عمومی مردم بیش از آنکه متأثر از اطلاعات غلط و اکاذیب منتشره باشد، قلوب و احساسات مردم متأثر از هیجان کاذب، جو عمومی، امواج روانی، غلبه جلوه های نارضایتی مردم و ناکارآمدی نظام و ... می باشد و شایسته است در مقابل این جو هیجانی و امواج روانی و احساسات چالشی، اقداماتی را برنامه ریزی نماییم که ظرفیت مؤمنان و جبهه حزب الله اولاً در فضای احساسی و روانی جامعه حضور فعال و اثرگذار داشته باشد ثانیاً با انعکاس قوی رسانه ای، قدرت و عظمت و ابهت و انسجام و حضور فعال این جبهه را به نمایش بگذارد و قدرت و عظمت پوشالی دشمنان را به چالش بکشاند، بدین منظور به اقداماتی از این قبیل نیازمندیم : - «تجمعات» مؤمنین، زنان محجبه، جوانان انقلابی، شخصیت های اثر گذار (هنرمند، سیاست مدار، اندیشمند و...) و ...، - مانور ظرفیت های فعال فرهنگی مانند مؤسسات، کانون ها، گروه های جهادی، - رزمایش های فرهنگی با تولید انبوه محصولات رسانه ای... - فعال کردن ظرفیت های مردمی مانند جشنواره عمار ، راهیان نور، مساجد و هیئات و ... در جهت حضور فعال و فضاسازی عمومی جامعه، - حضور سازماندهی شده مردم مذهبی در مجامع عمومی شهر، 🔹در سطح حاکمیت نظام نیز نیازمند تدابیری هستیم که حامل احساس اقتدار و عظمت و ابهت و شکوه نظام و کشور باشد کما اینکه برخی عوامل اثرگذار در کنترل بحران موجود، عظمت جمعیت مردم در راهپیمایی 13 آبان، تشییع شهدا و تجمعاتی مانند آن بود و نیز اعلام دستاوردهای نظامی و دستگیری لیدرهای اغتشاشات و امثال اینها در ایجاد فضای روانی مثبت در جامعه مؤثر بود و می بایست برای استمرار و تقویت چنین اقدامات اثرگذاری برنامه ریزی و تدبیر شود. این رویکرد محصور و محدود به جنگ شناختی و جهاد تبیین نیست بلکه یک جنگ ترکیبی با تأکید بر جهاد حضور و فعالیت های اجتماعی از جمله تجمع و جلوه گری ظرفیت هاست و لازمه آن نیز پشتیبانی فضای هنر و رسانه از این جهاد اجتماعی است...
♦️ همیشه یک سوال را از خودتان بپرسید: اینها چه کسانی هستند؟ 🔻 و چرا منافقین در این مرحله از بازی تا این حد ساکتند؟ 🔻 سازمان منافقینی‌ها ؟ سلطنت‌ها؟ اگرچه اینها هم نقش دارند اما خیر، بازی را اشتباه فهمیده اید... [سرویس‌ها در حال تلاش هستند تا "مدلِ سازمان منافقین" را در نسل جدید بازتولید کنند، جنایت امشب در راستای محقق کردن همین پازل بود] . همه میدانیم که در دو ماه اخیر بیش از هزار سلاح و ۱۲ هزار فشنگ به ایران قاچاق شده است. این را هم میدانیم که جان بولتون اخیرا به صراحت روی آنتن بی بی سی گفته با کمک تجزیه طلبهای مستقر در معترضین را مسلح کرده ایم. سوال اصلی‌تر اما این است: چه کسانی در میدان دست به سلاح برده اند؟ 🔸 سازمان منافقینی‌ها‌؟ 🔸 سلطنت‌طلب‌ها ؟ 🔸 داعشی‌ها ؟ ما با چه گروهی طرفیم؟ 🔺 اگرچه تک تک گروه های فوق در خرابکاری‌های مسلحانه اخیر نقش داشته و اگرچه بیش از ۱۰۰ نفر از اعضای این گروه‌ها در همین ایام اخیر بازداشت شده‌اند؛ اما مسئله فراتر از این حرف‌هاست. ما در طول سال‌های اخیر به ویژه چهار سال اخیر شاهد این هستیم که بخشی از تیم‌های رسانه ای وطن فروش که ارتباط آنها با سرویس‌ها هرگز قابل انکار نیست بر روی نسل جوان و نوجوان متمرکز شده اند. 🔺 این تمرکز برای این بوده که نسل جدیدی در یک فرآیند مغزشویی تربیت شود که این ویژگی را داشته باشد؛ که بتواند جنایتی از جنسِ آنچه دخترها و پسرهای شانزده ساله و هفده ساله در دهه شصت انجام میدادند، را رقم بزند. برای مثال 🔸 مانند آنها تیغ موکت بری به دست بگیرد و کسی که ریش داشت را بکشد! 🔸 مانند آنها آتش روی سر یک نفر که مخالف او فکر میکند بریزد، یا هر کار مشابه دیگر... در فرآیند مورد نظر بازی تا آنجا پیش میرود که دو اتفاق رخ دهد؛ 🔹 اتفاق اول : آنچه داعش انجام داده به مرور عادی شده و بستر برای حضورِ داعشِ مذهبی در میدان و همسنگر شدن با داعشِ غیر مذهبیِ نوجوان و جوانِ ایرانی آماده شود. 🔹 اتفاق دوم: در شرایطی که پاتال‌های فرقه ی رجوی به تهِ خط رسیده و خانه ی سالمندان آلبانی به مرحله ی صدور بلیط به مقصد جهنم رسیده، یک نسل مشابه همان بازتولید شود... نسل جدیدی که بر رویش تمرکز شده در یک فرآیند مغزشویی باید بتواند دقیقا مطابق بر رفتار همان تروریست ها عمل کند تا دهه شصت احیا شود. حسن این قضیه چیست؟ تو اگر یک سرویس اطلاعاتی در آن سوی میدان باشی، در حالی که ی_رجوی را به دلیل کهولت سن اعضا نداری، حالا میتوانی گروهی که خیانت را آموخته و حالا آماده است تا مثل اعضای همان فرقه که با صدام همکاری کردند، با هر قدرت خارجی دیگر (از امارات تا سعودی) علیه وطن همکاری کند ... 🔺 از خودتان بپرسید چرا در این مرحله از بازی، تا این حد ساکتند؟ پاسخ روشن است: سرویس‌ها در سال‌های اخیر در حال باز تولید آنها در بین یک نسل ناآگاه بوده‌اند که دقیقا همان رفتار را دارد. این نسل از کجا هدایت می‌شود؟ بررسی برخی کانال هایی که بازداشتی ها از آنها خط میگیرند نشان میدهد که اگرچه کانال های ارتباطی با پهلوی و رجوی ندارند اما یک کاور هستند که گردانندگان آن به نوعی در تیرانا نشسته و دعوت به جنایتِ در میدان میکنند... سالهاست سرویس ها برای این پروژه کار کرده اند. ماه هاست برای برخی افراد که این روزها در خیابان سلاح به دست گرفتند ماموریت های سبک تعریف شده تا ترسشان بریزد. شعار نویسی ، پاره کردن بنر ، آتش زدن بنر و ... همه این کارهای سبک که همین چند ماه اخیر روی خروجی کانال ها و رسانه های وطن فروش میرفته در واقع آغازی بوده بر تمرین دادن و اماده کردن این گروه برای استفاده از ظرفیتش در جنایات اخیر... 🔺با این ماجرا چگونه برخورد خواهد شد؟ بخشی از این بازی باید در میدان حل شود. بخشی با برخورد با "دولت های پشت آن" ، "رسانه های پشتِ آن" ، "کیف های پول پشتِ آن" و .. حل خواهد شد. اما یک مسئله مهم تر هم هست. باید مغزِ این بازی را نشانه رفت. آن کسانی که در میدان این جنایت را رقم زده اند؛ دستِ کم ۴ سال است مغزها را اجاره داده‌اند به کسانی که بازی را از آن سوی آب هدایت می‌کنند. مغزهایی باید تخلیه شود، تا عروسک‌های بی مغزِ در میدان از کار بیفتند...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 خیلی از خواص در قضایای اخیر مردود شدند 🎥 سید ابراهیم رئیسی 🔹 این‌ها وظیفه قانونی، اخلاقی و انقلابی خود را در تنویر افکار عمومی انجام ندادند و گفتند از جوسازی‌ها در فضای مجازی می‌ترسیم. اگر این‌طور باشد که مجاهدان راه خدا نباید به میدان می‌رفتند.
🔴سخنانی کمتر شنیده شده از شهید مطهری درباره حجاب وتفکیک جنسیتی ♦️"بنكدار به جاى اينكه بكوشد جنس بهتر و مرغوبتر براى مشتريان خود تهيه كند، يك مانكن را به عنوان فروشنده می‏آورد، نيروى زنانگى و سرمايه عصمت و عفاف او را استخدام مى‏كند و وسيله پول درآوردن و خالى كردن جيبها قرار می دهد... يك دختر خوشگل فروشنده با ادا و اطوار و ژستهاى زنانه و در معرض قراردادن جاذبه جنسى خود مشترى را جلب می ‏كند. بسيارى از افراد كه اصلًا مشترى نيستند براى اينكه چند دقيقه با او حرف بزنند يك چيزى هم میخرند.آيا اين فعاليت اجتماعى است؟ آيا اين تجارت است يا كلاهبردارى و رذالت؟" . ♦️"مى ‏گويند زن را توى كيسه سياه نپيچيد.ما نمى‏ گوييم زن خود را در كيسه سياه بپيچيد ولى آيا بايد طورى لباس بپوشد و در اجتماع عمومى ظاهر شود كه برجستگى بدنش را هم به مردان شهوتران و چشم چران نشان بدهد و از آن‏طور كه هست بهتر و جاذبتر براى آنها جلوه دهد؟ از وسائل مصنوعى در زير لباس استفاده كند تا چاقى و زيبايى مصنوعى را هم براى فريفتن و دل ربودن مردان بيگانه به مدد بگيرد؟... اين كفشهاى پاشنه بلند براى چيست؟ آيا لباسهايى كه نازك كاریها و برجستگيهاى بدن را نشان می‏دهد جز براى تهييج مردان و براى صيادى است؟ عملًا غالب خانمهايى كه از اين نوع كفشها و لباسها و آرايشها استفاده مى‏كنند تنها مردى را كه در نظر نمى‏ گيرند شوهران خودشان است... ♦️غريزه خودآرايى و شكارچى‏گرى در زن غريزه عجيبى است.اگر دختران در اجتماعات عمومى لباس ساده بپوشند، كفش ساده به پا كنند، با چادر يا با پالتو و روسرى كامل به مدرسه و دانشگاه بروند، آيا در چنين شرايطى بهتر درس مى ‏خوانند يا با وضعى كه مشاهده مى‏كنيم؟ اصولًا اگر التذاذهاى جنسى و منظورهاى شهوانى در كار نيست چه اصرارى است كه بيرون رفتن زن به اين شكل باشد؟ چرا اصرار مى ‏ورزند كه دبيرستانهاى مختلط به وجود آورند؟ ♦️من شنيده ‏ام در پاكستان معمول بوده است كه در كلاسهاى دانشگاه بخش پسران و دختران به وسيله پرده ‏اى از يكديگر جدا باشد و فقط استادى كه پشت تريبون قرار مى‏ گيرد مشرف بر هر دو باشد. آيا بدين طريق درس خواندن چه اشكالى دارد؟" 📚استاد مطهری. مجموعه آثار. جلد 19 ص 453
چه کسی به این دو سؤال پاسخ می‌دهد؟ 🔹مدیر مسئول روزنامه کیهان: حمله تروریستی به مردم در شهرستان‌های ایذه و اصفهان اگرچه نشانه ناامیدی دشمنان بیرونی از آشوب‌ها و اغتشاشاتی است که طی پنجاه و چند روز اخیر در کشور به راه انداخته بودند، اما این اقدامات تروریستی برای چندمین بار از ضرورت برخورد قاطع و پشیمان‌کننده نظام با اراذل اجاره‌ای و داعشی‌های داخلی حکایت می‌کند. 🔹نیروهای حافظ امنیت بدون استفاده از سلاح، نه فقط در ایفای نقش خود برای مقابله با تروریست‌ها و دفاع از جان و مال و ناموس مردم با مشکلات جدی روبرو هستند، بلکه همانگونه که شاهد بوده‌ایم در برخی از موارد قربانی عملیات تروریستی نیز می‌شوند! 🔹کاش مسئولان و سیاستگذاران نظامی و امنیتی کشورمان به این دو سوال پاسخ می‌دادند؛ اول آن‌که در مقابله با آشوب‌ها از کدام الگو و مدل رایج در جهان پیروی می‌کنند و اگر الگوی خاص خود را دارند، این الگوی خاص از کدام باور دینی و داشته‌های ملی و تجربی استخراج شده است؟
🔴عبدالحمید از کدام تهدید و ارعاب سخن می‌گوید؟ و مدعی کدام دلجویی شده است؟! 🔹روزنامه جوان نوشت: امام جمعه اهل سنت زاهدان روز گذشته در توئیتی نوشت: انتظار از هیات اعزامی رهبری دیدن واقعیت‌ها، محکومیت جنایت جمعه خونین زاهدان، دلجویی از خانواده‌های شهدا و آسیب دیدگان این حادثه و احقاق حق بود، نه تهدید و ارعاب مظلوم. 🔹 عبدالحمید از کدام تهدید و ارعاب سخن می‌گوید؟ و مدعی کدام دلجویی شده است؟! آنچه در این سفر انجام نشد، باج دادن به زیاده‌خواهانی بود که با سخنرانی‌های سیاسی و تحریک آمیز خود آرامش را از استان سلب کرده‌اند. 🔹آنچه انجام شد و عبدالحمید نامش را ارعاب و تهدید مظلوم گذاشته، هشدار و تذکر شدیداللحن بابت تحریک مردم در مسیری خلاف واقع است.
💠 قطعنامه‌ آژانس بین‌المللی انرژی اتمی علیه ایران به تصویب رسید. در اخیر به جز حمله نظامی و هوایی تقریبا همه ابعاد جنگ به کار گرفته شده سایبر و مجازی رسانه ای تحریم ترور تخریب دروغ فشار سیاسی جنگ خیابانی کشته سازی تنش قومی ورود سلاح اِسْتادِه‌ام چو شمع، مَتَرسان ز آتشم 🗣عبدالله گنجی
📍پیام جدید آمریکا به ایران شنیده شده که چند روز پیش آمریکا از طریق عمان به پیام می دهد که اگر می خواهید در ایران تمام شود را امضا و مذاکره در مورد موشک را آغاز کنید! 🔻پ ن: اغتشاشگران، ماموریت دارند ایران را به آتش و خون بکشند تا زمستان غرب گرم شود!
"تابستان در پاییز" "اعتراضات مردمی"؛ این تعبیری است که از آنچه این روزها در شهرهای ایران می‌گذرد "روایت" و بزرگنمایی می‌شود. اما "اعتراض"، چه نسبتی و سنخیتی با "قتل" ، "آدم‌سوزی" ، "شکنجه" ، "رکیک‌گویی" ، "برهنگی" و ... دارد؟! این چه اعتراضی است که حتی حداقل‌های "امنیت" و "اخلاق" را نیز بر باد داده است؟! آیا این جز همان رفتار آنارشیستی و دیکتاتوری است که بهانه اعتراضی شان است؟!! و اما کدام "مردم"؟! بر فرض ناصواب که اینان در کف خیابان، بخش اندکی از مردم باشند، آیا یک "اقلیّت مطلق" و بی منطق می‌تواند برای "همه" تصمیم بگیرد؟! تکلیف منطق حکمرانی با "انتخابات" مشخص می‌شود یا با "اغتشاشات"؟! قاطبه مردم ایران اسلامی، قطع به یقین این‌گونه نیستند‌. فرصت و مجال فراوانی به این جماعت اغتشاش‌گر بی منطق و لاشخورهای قداره کش داده شد. اینک باید به جای "صبر و حوصله‌ی جمالی"، "هیبت جلالی انقلاب" را ببینند. چه‌ بسا باید در "پاییز ۱۴۰۱"، بار دیگر خاطره "تابستان ۶۷" را بازآفرینی کرد. بگذار بدخواهان و برعندازان و اربابانشان این "قاطعیت منطقی" را "سرکوب" بخوانند و جای "جلاد" و "شهید" را عوض کنند؛ آنجا که "جان مردم"، بی‌ارزش شده است، نباید از مکر و خدعه‌ی واژه‌ها هراسی به دل راه داد. "امنیت مردم"، خط قرمزِ نظام جمهوری اسلامی است که برای تحقق آن خون هزاران هزار شهید به زمین ریخته شده و خون دلها خورده شده. اگر بناست عده‌ای کشته شوند، این عده باید اغتشاش‌گران بی صفت و شغالان بی ارزش باشند نه مردم و نیروهای نظامی و امنیتی. "خشونتِ مقدس"، همین است، همچون "دفاع مقدس"....
🔺 حمله تروریست‌ها به مدرسه معصومیه قم 👈 ساعت ۱۰:۳۰ دیشب، روحانیت‌ستیزان تروریست، با کوکتل مولوتف به مدرسه معصومیه حمله کردند.
💠 # غیرت دینی 🔸 قرآن اولین صفتی که برای یاران پیامبر (ص) ذکر می کند سرسختی در مقابل کفار است؛ أشداء علی الکفار. آنجایی که کسی قصد دین ما را دارد جای لبخند نیست. سرسختی و سد مقابل کفار است. جبهه کفر می داند تا غیرت دینی در مردم هست کاری از پیش نمی برد برای همین در صدد شکستن این سد هستند. # سکوت اکثر خواص چرا؟
🔴خودآزاری جمعی ایرانیان ■تجربه عجیبی در سخنرانی‌ها و ارائه ها در جاهای مختلف پیدا کرده ام و آن «میل شدید جامعه به طرح نکات منفی و ناامیدکننده در مورد ایران» است. هر چقدر از مشکلات و وخیم بودن شرایط صحبت کنی، مورد استقبال بیشتری قرار می‏گیری. هر چقدر بذر نا امیدی بیشتری نسبت به آینده پراکنده کنی عالم تر قلمداد می‏شوی. □اگر نقاط مثبت را هم بگویی یا چشم‏ اندازهای پیشرفت را هم بیان کنی، چنان با دیده تردید در تو می‏نگرند که گویی از حکومت پول گرفته ای تا به مردم اطلاعات نادرست دهی. شگفت است که ما از آزار خود لذت می‏بریم و به آن عادت کرده ایم. بله باید مشکلات را گفت ولی پیشرفت ها را هم دید. ●آدمی احساس می کند که مردم تلافی رفتار حکومت در دهه‏ های گذشته را می خواهند درآورند. در گذشته حکومت صرفا پیشرفت ها را گزارش می‏کرد و مشکلات را انکار می‏نمود حالا جامعه از این سمت به موضع‏گیری افتاده و صرفاً بر تاریکی‏ ها چشم دوخته است. ○واقعیت این است که در کنار تاریکی، روشنی‏ ها هم هست و باید این روشنایی‏ ها را هم دید. خدا نگذرد از کسانی که ما را به جایی رساندند که خوبی‏ های ایران را کم نمایی و خوبی های غرب را بیش نمایی (overestimate ) می کنیم و به عکس، بدی های خودمان را بیش نمایی و بدی های غرب را کم انگاری می‌کنیم. 🔴تحلیل و تجویز راهبردی: ■آنچه در بالا خواندیم نوشته دکتر علی سرزعیم، نویسنده برخی از مقالات در روزنامه دنیای اقتصاد بود. من نیز تجربه ای به شدت مشابه با وی دارم. نمی خواهم من هم دوباره از ایران و ایرانی انتقاد کنم. بس است! فقط این نکته را بگویم که آنقدر جو ناامیدی سنگین است که در جمع های مختلف حتی نمی شود از نشانه های قطعی پیشرفت نیز سخن گفت. به محض شنیدن یک بهبود رتبه یا افزایش یک شاخص، شروع می کنند به زیر سوال بردن آمار و ارقام حتی شاخص های بین المللی را. □انگار یک ولع خاصی دارند که شما از ناامیدی، فلاکت و بدبختی بگویید. وقتی صحبت از مشکلات می کنید همه به دیده تحسین در شما می نگرند و شما احساس روشنفکری می کنید. اما وقتی در مورد پیشرفت ها می گویید همه به شما به دیده جیره خوار حکومت نگاه می کنند. ●امیل سیوران فیلسوف اهل رومانی، جمله ای گفته است که سخت باید به آن اندیشید: *«ناامیدی جمعی مهم‌ترین عامل انهدام ملت‌ها است. ملتی كه دچار آن شود هرگز نخواهد توانست دوباره روی پای خود بایستد.»* ○من دو راهکار/تکنیک را گاهی (و نه همیشه) برای خودم استفاده می کنم و از آن جواب گرفته ام که با شما نیز در میان می گذارم. ▪️راهکار اول: هر گاه مشکلی را مطرح می کنم، برای آن راه حل ارایه می کنم. این گونه باعث می شود که ذهنم را ورزش دهم که راه حل محور (solution minded) باشد و همچنین از تلخی انتقاد بکاهم و دریچه ای رو به حل مساله و روشنایی در کنار نشان دادن یک تاریکی باز کنم. ▪️راهکار دوم: اگر مشکلی را در جامعه می بینم قبل از آنکه از آن انتقاد کنم، خودم آن را ترک می کنم. مثلا به جای آن که در مورد آشغال ریختن در خیایان صحبت کنم خودم آن را ترک می کنم و سپس در مورد آن سخن می گویم. اگر نتوانستم آن را رعایت کنم، دیگر انتقاد نمی کنم. مثلا من چون خودم بد رانندگی می کنم هیچگاه در جمع از رانندگی بد دیگران یا رفتارهای زشت ترافیکی انتقاد نمی کنم چون خودم هنوز تبدیل به یک راننده منظم و قاعده مند نشده ام. ■تاکید می کنم که در کنار همه مشکلات، وضعیت کشور با بیست سال پیش قابل مقایسه نیست. من تصمیم گرفته ام به جای آن که یک روشنفکر منفی نگر محبوب باشم یک تحلیل گر مثبت اندیش و واقعیت گرا باشم. شما را نیز به مثبت اندیشی و مبارزه با مازوخسیم (خودآزاری)جمعی دعوت می کنم...
🔴 جاهلان شیعه، قلب امام زمان را به درد می‌آورند 🔵 امام زمان علیه السلام فرمودند: 🌕 قد آذانا جهلاء الشیعه و حمقائهم 🔺 به تحقیق جاهلان شیعه و احمق‌های آن‌ها، ما را اذیت می‌کنند. 🔹 دقت کنیم، حضرت نمی‌فرمایند: دشمنان، من را اذیت می‌کنند، بلکه می‌فرمایند: جهال شیعه و احمق‌هایشان، من را اذیت می‌کنند. 🌕 براستی ما در مواقع بروز فتنه ها بصیرت کافی را داریم که باعث آزار و اذیت امام مان نشویم ؟ 📚 بحارالانوار، ج ۲۵، ص: ۲۶۶ / احتجاج شیخ طبرسی، ج ۲، ص ۴۷۳
نفتالی بنت نخست وزیر سابق رژیم صهیونیستی: ای مردم بزرگ ایران، دیکتاتور را شکست خواهید داد. مردم اسرائیل با شما هستند. امیدوارم به تهران سفر کنم. شتر در خواب بینید پنبه دانه...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌀 حمله کور شب گذشته اراذل به مدرسه معصومیه قم 📌 آیا حوزه همچنان می‌خواهد ساکت بماند؟ لااقل بعد از عمامه‌پرانی روحانیون، حمله به مدارس علمیه در نقاط مختلف کشور، شهادت و جانبازی چندتن از طلاب، انتظار این بود حوزه علمیه ساکت نماند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 قربون مظلومیتت برم بابایی... 🔹وداع دختر شهید مدافع وطن اسماعیل چراغی با پدر شهیدش
♦️اعتصاب خونین! 🔹ضدانقلاب پس از شکست پروژه اعتصاب سراسری چندین نفر از مردم و نیروهای امنیتی را در ۳ روز گذشته به شهادت رساند‌ 🔷ایذه خوزستان: ۷ شهید 🔷بوکان آذربایجان غربی: ۳ شهید 🔷مشهد: ۳ شهید 🔷اصفهان: ۳ شهید 🔷سنندج کردستان: ۲ شهید 🔷سراوان سیستان‌وبلوچستان: ۲ شهید 🔷قروه کردستان: یک شهید 🔷شیراز فارس: یک شهید/فارس
?آنچه از «کشف حجاب» دیدم: روایت‌بازی یک اقلیّتِ دیکتاتور دوشنبه، ۲۲ آبان ۱۴۰۱. شهر تهران. پرسه‌زنیِ جامعه‌شناختی در ایستگاه‌های متروی گلبرگ و دروازه شمیران و تئاتر شهر و میرزای شیرازی در صبح و ظهر. تلاش داشتم که به یک «بُرش عینی» و «برداشت مستقیم» از واقعیّت اجتماعی دست بیابم و وضع حجاب دختران و زنان را فارغ از «عایق‌های رسانه‌ای» و «حائل‌های روایی» مشاهده کنم. مشاهده‌ای که در قلب آن، «پرسش» وجود داشت و نه «پیش‌داوری». در طول یک ماه گذشته نیز به چنین مشاهداتی رو آورده بودم و در نقاطی از شهر، با دقت و تأمّل، از این زاویه به واقعیّت اجتماعی نگریسته بودم. مشاهداتم در امروز، مطابق با همۀ مشاهده‌های قبلی بود و آنها را تأیید می‌کرد. و اماّ نتایج: ۱- تنها «پنج درصد» از دختران و زنان، «کشف حجاب» کرده بودند؛ یعنی «شال» یا «روسری» یا «مقنعه» بر سر نداشتند و «سر برهنه» در ایستگاه‌های مترو رفت‌وآمد داشتند. در اینجا، برآوردی دربارۀ تعداد زنان چادری یا شُل‌حجاب ارائه نمی‌کنم و پرسش خویش را به همین مسألۀ خاص، محدود می‌کنم. با مشاهدۀ این تعداد اندک، متعجب شدم که این همه غوغا و هیاهو برای «حجاب اختیاری» – که هدفی جز «کشف حجاب» نداشت – تنها معطوف به همین «پنج درصد» بوده است؟! به‌عبارت‌دیگر، باید «قانون حجاب الزامی»، برچیده شود تا فقط این پنج درصد بتوانند کشف حجاب کنند؟! این پنج درصد، چه نسبتی با آن «روایت‌های انبوه» دارند؟! ۲- بی‌حجابی در این پنج درصد، محدود به «برداشتن حجاب از سر» بود؛ به‌طوری‌که پوشش سایر قسمت‌های بدن‌شان، عادی‌ و عرفی بود. این‌گونه نبود که چون حجاب از سر برداشته باشند، دربارۀ بخش‌های دیگر بدن خود نیز همین منطق را دنبال کرده باشند و در آن قسمت‌ها نیز دست به «ساختارشکنیِ پوششی» زده باشند. دراین‌میان، تنها دَه خانم مشاهده کردم که برخلاف این بودند و پوشش قسمت‌های دیگر بدن‌شان نیز زننده بود، از جمله این‌که شلوارشان تا نزدیک‌های زانوی‌شان بالا آمده بود، یا تی‌شرت تنگ پوشیده بودند و حجم بدن‌شان آشکار بود، یا یقیۀ تی‌شرت‌شان باز بود و ... . ۳- به‌جز دو مورد، همۀ کسانی‌که کشف حجاب کرده بودند، «شال بر دور گردن» داشتند، درحالی‌که چنانچه قطعیّتی دربارۀ کشف حجاب وجود دارد، دیگر «انداختن شال به دور گردن»، معنا ندارد. دراین‌باره، کنجکاو شدم و دریافتم که بخشی از اینان احتمال می‌دهند که واکنش و برخوردی صورت بگیرد و همچنان مطمئن نشده‌اند که حجاب اختیاری، برقرار شده است؛ بخش دیگری نیز وقتی به «محل زندگی» یا «محل کار» خود نزدیک می‌شوند، ترجیح می‌دهند که از وضع کشف حجاب، خارج شوند؛ و جالب این‌که بخش دیگر، گاهی موهای خود را می‌پوشانند و گاهی هم نمی‌پوشانند و هنوز به «جمع‌بندی» نرسیده‌اند و میان این دو، یکی را «انتخاب» نکرده‌اند. ۴- دیگر این‌که پنج درصدی که به آنها اشاره کردم، هرگز محدود به «دهۀ هشتادی‌ها» نبودند، بلکه آشکارا، «ترکیبی از همۀ نسل‌ها» بودند و هیچ احساس نکردم که در آنها، غلظت دهۀ هشتادی‌ها بیش از دیگران است. برخلاف نظریۀ «گسست نسلی»، مشاهده کردم که تعداد دهۀ هفتادی‌هایی که کشف حجاب کردند، بیش از دهۀ هشتادی‌ها است، و حتّی تعدادی از آنها نیز زنان پیر هستند. ۵- «توزیع جغرافیاییِ» کشف حجاب نیز در همۀ ایستگاه‌ها، یکسان بود و تفاوت خاصی میان این نقاط وجود نداشت؛ هر چند مشاهدات قبلی‌ام نشان می‌دهد که باید میان «جنوب شهر» و «شمال شهر»، تمایز نهاد و در محله‌ها و مناطق شمالی، باید این رقم را به حدود ده درصد افزایش داد. در واقع، میان فرودستیِ اقتصادی از یک سو و کشف حجاب از سوی دیگر، همبستگی مثبت وجود ندارد، بلکه برعکس است. ازاین‌رو، جریان اغتشاش در ماه گذشته در تهران، بی‌اعتنا به «مطالبه‌های اقتصادی» بود و «دغدغۀ معیشت» نداشت، بلکه «آزادی پوشش» را دنبال می‌کرد. ۶- «مواجهۀ دیداری و چشمیِ مردم» با کسانی که کشف حجاب کرده بودند، هنوز به صورتی است که گویا کشف حجاب در «وضع ضدّهنجاری» قرار دارد؛ یعنی عموم مردم با «دیدۀ تعجب» به اینان می‌نگرند؛ چنان‌که حرکت این افراد در میان مردم، با «نگاه‌های طولانی و خیرۀ» دیگران توأم است. البتّه ازآنجاکه این نگاه‌ها، خاص مردان نیست و زنان نیز نسبت به این زنان، چنین دیدی دارند، چندان نباید نگاه‌های مردان را بر تمنّاهای جنسی و لذّت‌طلبیِ مردانه حمل کرد. هرچه که هست، همچنان کشف حجاب به‌عنوان یک «کنش نابهنجار و غیرعادی» تلقّی می‌شود و ما با موقعیّت تثبیت‌شدگی و جاافتادگی این کنش، فاصله داریم.
# دوگانه‌ شبهه- شهوت 1️⃣ یادش بخیر! دوران اوج جوانی ما مصادف بود با دولت اصلاحات، به یک باره فضای جامعه آن قدر تغییر کرد که نگرانی‌های شدید از آینده انقلاب و یاس از آن شاید برای اولین بار به وجود آمد. ویژگی بارز دوره اصلاحات هجوم سونامی‌ گونه اندیشه‌های غیر دینی و غیر انقلابی بود. کتاب‌های اعتقادی که جای خود دارد حتی کتاب‌های فقهی مثل شرح لمعه را سطر به سطر خوانده بودند و برای هر تکه‌اش شبهه‌ای و اِن‌قلتی طرح می‌کردند. فضای جامعه شده بود آشنایی با اندیشه‌های جدید مثل پلورالیسم، هرمنوتیک، قرائت‌های نو از دین و ادعای اعتبار همه قرائت‌ها از دین. از سوی دیگر تقبیح اندیشه مقاومت و انقلاب و تحمیل سنگین‌ترین خودتحقیری‌ها در بعد سیاسی. دانشگاه شده بود محل بحث‌های داغ، ما تازه با بعضی از این مفاهیم آشنا شده بودیم و خدای را سپاس که فیلسوف گرانقدر مرحوم آیت الله مصباح یزدی دغدغه‌ی فوق‌العاده‌ای برای اقناع ذهن جوانان داشت، حقیقتا از آن موج شک‌گرایی سهمگین نجاتمان داد. خلاصه آن که خط درگیری ما "شبهه" بود. 2️⃣ اما اکنون خط درگیری شهوت است، جنبش تنانگی! جنبشی که انگیزه قوی‌اش زیست حیوانی است. تعارف نداریم! اخلاق الهی که جای خود حتی اخلاق انسانی را هم در این جنبش نمی‌بینیم. یک زیست حیوانی کاملا عریان. از تقابل با سروش و کدیور و عطاء الله مهاجرانی رسیدیم به تقابل با فلان فاحشه هالیوودی و بهمان فوتبالیست خشک مغز! عجب انحطاطی! آن دوران میشد گفتگو کرد، منطقی وجود داشت هر چند نه چندان درست و مستحکم، اما این جنبش نمی‌تواند حرف بزند، حرفی ندارد که بزند، می‌خواهد عقده‌های جنسی‌اش را که در فلان فیلم‌های کثیف دیده پیاده کند. بیاید به تو از چه بگوید؟ از این که می‌خواهم لخت شوم؟! می‌تواند بگوید اما نمی‌تواند دفاع کند، ترجیح می‌دهد جیغ بزند، فریاد بکشد. 3️⃣ نمی‌دانم تغییر خط درگیری از شبهه به شهوت را سقوط جامعه تعبیر کنم یا رشد جامعه، شاید دشمن دیده از عهده منطق و عقلانیت ما بر نمی‌آید و تمرکزش را برده بر تخریب از طریق شهوت. هر چه هست امیدوارم این هیجان از بین برود تا امکان گفتگو فراهم شود.
🛑 پیام آیت الله نوری همدانی درپی حوادث ایذه و اصفهان: 🔹بی‌شک این حوادث تروریستی که در ایذه و اصفهان و بعضی دیگر از شهرها اتفاق افتاده است چهره دشمنان ما را نمایان‌تر نموده، آمریکا و اسرائیل و آلمان و فرانسه و عربستان سعودی و بعضی از کشورهای کوچک دیگر نیز اتحاد خود را علیه ملت ما روشن‌تر کرده و با استفاده از سرویس‌های جاسوسی خود و پول‌های گزاف امنیت مردم ما را نشانه رفته و نقشه‌های شومی برای کشور کشیده‌اند 🔹بر مسئولان لازم است با تفکیک بین معترضان و اغتشاش‌گران به خواسته معترضان توجه و مشکلات آنها را حل نمایند و با کسانی که اغتشاش می‌کنند و زمینه را برای تروریست‌ها و کسانی که امنیت مردم را به خطر می‌اندازند برخورد قاطع نمایند.
♦️اصفهان شهر علم و هنر و جهاد است 🔹️رهبر انقلاب، امروز در دیدار جمعی از مردم اصفهان: مناقب اصفهان یکی دو تا نیست. اصفهان شهر علم است، شهر هنر است، شهر جهاد است، شهر زنده است. در باب علم، در اصفهان شاید در این چهارصد سال اخیر تعداد علمای بزرگ اصفهان که اهمّیّتشان و ارزششان و شهرتشان مربوط به خصوص اصفهان نیست، بعضی‌ها همه‌ی دنیای اسلام را، بعضی همه‌ی ایران را فرا گرفته، اگر بخواهیم اسم بیاوریم، در فقه و در فلسفه و در حدیث و در تفسیر و امثال اینها یک کتاب قطور خواهد شد فقط اسمشان را اگر بنویسیم. بزرگان علمای ما حتی تا زمان نزدیک به ما مثل مرحوم آقای نائینی، مرحوم آسید ابوالحسن اصفهانی، مرحوم آشیخ محمد حسین اصفهانی، اینها همه بزرگان علم دورانهای مختلف، قبل از اینها، قبل از اینها، قبل از اینها تا حدود چهارصد سال اصفهانی‌اند. شهر علم است دیگر. یعنی تربیت کننده است، نه فقط در فقه، در فلسفه هم همین جور است، بعضی هم اصفهانی نیستند، لکن در اصفهان رشد کردند، در اصفهان بروز کردند، اصفهان اینها را رو آورد. این خصوصیت اصفهان است. شهر ایمان و محبت به اهل بیت ع است.
♦️مسئله‌ی آب اصفهان مسئله‌ی مهمّی است و آن را دنبال‌گیری کردم / مردم اصفهان شایسته‌ی این هستند که ما برای خدمت شب و روز نشناسیم رهبر انقلاب، امروز در دیدار جمعی از مردم اصفهان: 🔹️ مسئله‌ی آب اصفهان مسئله‌ی مهمّی است. بنده هم دنبال این قضیّه بوده‌ام. دوستان متعدّدی نامه نوشتند، ما هم ارجاع کردیم،‌ دنبال‌گیری کردیم. اخیراً هم من دنبال‌گیری کردم. الحمدللّه مشغولند، یعنی کارهای خوبی دارد انجام میگیرد؛ پنج شش اقدام. حالا مثلاً ممکن است گفته بشود که بعضی از اینها بلندمدّت است، خب باشد، بالاخره دارد کار انجام میگیرد، دارد پیش میرود و ان‌شاءاللّه حل خواهد شد. من حالا به مسئولین محترم دولتی که واقعاً‌ تلاش هم میکنند، کار میکنند، سفارش میکنم در این زمینه هرچه ممکن است بیشتر تلاش کنند، هرچه ممکن است سریع‌تر کار کنند؛ یعنی واقعاً مردم شایسته‌ی این هستند که ما شب و روز نشناسیم.