eitaa logo
من حجاب را دوست دارم 🇮🇷🇵🇸
248 دنبال‌کننده
19.7هزار عکس
12.7هزار ویدیو
347 فایل
#من_محمد_را_دوست_دارم😊😍 #حجاب_زیباست😍😊 #حجاب_را_دوست_دارم #امر_به_معروف_نهی_از_منکر_واجب_است😊 حجاب امرخداست زنده باداسلام زنده باد قرآن @manhejabradoostdaram2 https://www.instagram.com/invites/contact/?i=154cisoszc69c&utm_content=lvv1sl4‎‏
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 آب با غذا، خوبه یا بد؟ ♻️ باید حتما با یک مایعی همراه باشد: یا یا ، ولی این آب به هیچ عنوان نباید باشد! عضویت در کانال 👇🏻 📡 @www_irismed_ir
🔰وضع مدینه پس از شهادت حضرت زهرا (س) 🔻بعد از بدست گرفتن حکومت توسط ابوبکر و بعد از او عمر بن خطاب ، دستگاه حکومت کلا قریشی شد. در هیچ لشکر کشی ، کسی از انصار را فرمانده سپاه قرار ندادند. در شهر هایی ( مردم آنجا مخالف ابوبکر بودند و حکومت با آنجا می جنگید و در نهایت ) فتح می کردند ، اُمرای لشکر و والیان شهر ها را ، همه از قریش گذاشتند. قریش را در همه چیز ، بر غیر قریش ، مقدم می داشتند. ⚠️جالب است بدانیم که حتی برای محکم کردن سیادت خود ، دست به جعل حدیث زدند و آن احادیث را به پیامبر (ص) نسبت دادند ، مانند : 1⃣ هر کس به قریش توهین کند ، خدا او را پست کند. 2⃣ بعد از این [ فتح مکه ] تا روز قیامت ، فردی از قریش را نمی شود کشت. 3⃣ حکومت از آن قریش است ، حتی اگر دو نفر روی زمین باشند ، قریش باید بر آنها حکومت کند 👌 بدین سبب ، انصار فقیر شدند و عقب افتادند و تا جایی که نان شب نداشتند❗️ اینکه در سیره ی حضرت سجاد (ع) و حضرت باقر (ع) می خوانیم که شبانه به درب خانه ی فقرای مدینه می رفتند و به آنان پول می رساندند ، آن فقرا ، همان فرزندان انصار بودند. 💢 مُعلَّی بن خُنَیس یکی از اصحاب امام صادق (ع) می گوید : امام را دیدم که در شب تاریک از خانه بیرون آمد و بر دوش خود باری داشت.گفتم : ای پسر رسول خدا ، اجازه دهید به شما کمک کنم. فرمود : این بار را باید خود بردارم و به راه افتاد..... به سقیفه ی بنی ساعده (👈 همان جایی که انصار جمع شدند تا برای سعد بن عباده بیعت بگیرند ، بعد ها فقرای انصار در آنجا می خوابیدند ) رفت. بالای سر هریک از آنان که خوابیده بودند ، دو قرص نان گذاشت. وقتی باز می گشت ، مُعَلَّی بن خُنَیس از امام سجاد (ع) پرسید : آیا اینان حق امامت را می شناسند ⁉️ فرمود : اگر اینان حق را می دانستند ، ما نمک سائیده یِ خانه ی مان را هم با آنان قسمت می کردیم؛ نه اینها ، حق را نمی شناسند. 🔻در موارد دیگر ، حضرت سجاد (ع) غذا به درب خانه ها می برد.اهل آن خانه ها در کنار درب خانه هایشان در انتظار آن شخص که شب به آنجا می آمد ، می ایستادند و غذا را از وی می گرفتند. در وقت غسل دادن حضرت سجاد (ع) دیدند پشت ایشان پینه بسته است.از حضرت باقر (ع) علت را پرسیدند؛ فرمود : از بار هایی است که شبها بر دوش می کشیدند. ▫️تمام این فقرا ، از انصار بودند.اینها از مواردی بود که حضرت زهرا (س) به زنان انصار که به عیادتشان آمده بودند ، پیشگویی کرده بود. 📖 سقیفه صفحه ۱۴۵ جهت سفارش این کتاب👇🏻 @Aghayabnalhasan ✅مطالب درباره علامه عسکری🔰 http://eitaa.com/joinchat/3534880770Ccde1211695
♦️رسانه رسمی اتاق بازرگانی مملکت رو مشاهده می‌فرمائید... 🔹جمع کردن سعودی اینترنشنال لندنی پیشکش، جلوی داخلی ها را بگیرید 🔴به پویش بپیوندید👇 https://eitaa.com/joinchat/3581870312C9e831b6709
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 دلیل موفقیت آرژانتین رو حالا فهمیدید چی بود؟ 🔹 این کار فرهنگی ما ایرانیا تو قطر 😂 🇮🇷 کانال رسمی 👇🏻 @antarnational
ستاد امر به معروف کشور کانال رسمی ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور شماره تماس ارتباطات مردمی ۰۲۱ ۲۲۵۶۱۲۱۶_۱۸ ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور ارتباط با مدیر کانال @Setadabm صفحه ستاد امر به معروف و نهی از منکر کشور در روبیکا: https://rubika.ir/setadeabm https://eitaa.com/Setadeabm
۲۵ نفر در نه اسلحه داشتند نه عربده کشی کردند نه خیابان بستند نه مامور دولت رو کشتند نه از کشورهای بیگانه پول گرفتند ۲۵ نفر نشستند دور هم گفتند نظام کنونی آلمان باید عوض شود همشون دستگیر شدند همشون در زندان هستند هیچ کس حق مصاحبه با آنها را ندارد آخه من موندم جمعیت آلمان ۸۰ میلیون نفر است ۲۵ نفر چیکار می توانستند کنند که اینطوری سرکوب شدند اونوقت در جدایی طلبان راه‌اندازی کردند ماموران امنیتی را کشتند چند ماه است ناامنی درست کردند انسان های بی‌گناهی را کشتند چادر از سر زنان برداشتند حالا آلمان اعتراض دارد که حق مخالفان را ایران به رسمیت نمی شناسد یکی نیست بگه تو خودت چقدر حق مخالفان رابه رسمیت می شناسی •┈┈•❀🕊🍃🌺🍃🕊❀•┈┈• کپی کن = گسترش آگاهی 👇👇 👉 @Roshangarii 🚩
⭕ ظهور، معطل نمی‌ماند! فکر می‌کنید نعوذباالله امام زمان عجل الله منتظر می‌ماند ببینید در ایران کِی علی دایی و سردارٱزمون به انقلاب ایمان می‌ٱورند تا ظهور کند؟! زهی خیال باطل، ناگهان خدا از تیم ملی مراکش رونمایی می‌کند تا بدانیم گفتمان انقلاب تا جاهایی که فکر نمی‌کنید رفت و ما بیَ‌خبریم. به زودی شاهد برافراشته شدن پرچم فلسطین که همانا "کلید رمز آلود فرج مسلمین" است، در نقاط و صحنه هایی خواهیم بود که خوابش را هم نمی‌دیدیم. در هیچ آیه و روایتی نیامد ظهور متوقف به ایمان آوردن ایرانی ها است، طبق روایات زمینه در ایران ایجاد می‌شود که شد، مابقی دیگر به دست زکزاکی ها، نمرها، عیسی قاسم ها، مراکشی ها، آن تماشاچی ژاپنی که با خبرنگار اسراییلی مصاحبه نمی‌کند هست به رهبری امامنا خامنه ای. پس از جفتک انداختن برخی در داخل نا امید نشوید، اینها در مسیر تکامل تمدن اسلامی چون ریگ کف آسفالت هم نیستند.
👩‍🎓 سه الگو در مواجهه با کشف حجاب دانشجویی 1⃣ الگوی دکتر زاکانی: برجک زنی! • در این الگو دختر دانشجو بخاطر کشف حجاب از حرف زدن منع نمیشود و تریبون می گیرد اما جایش در مضمون حرف، گیر می افتد. در پاسخ با تیکه و طعنه جبران می شود که: ولش کنید شاید بخواهد نماینده داعش باشد! فقط بدانند اگر گیر داعش می افتادند چه بلایی سرشان می آمد! • این الگو را: - حزب اللهی های سیاسی تر بیشتر پذیرفتند. با بی حجابی او کنار آمده بودند اما تعرضش به رهبر انقلاب را هو کردند! - مذهبی ترها تریبون دهی به بی حجاب را رسمیت شماری و مشروعیت بخشی به کشف حجاب خواندند! - برخی هم بخاطر شرایط شریف ترجیح اش دادند! • این الگو، تهاجمی و بیش از حفاظت از ارزشهای خود به فکر زدن ارزشهای طرف است؛ نتیجه اش روکم کنی است نه اقناع یا جذب و...! لذا در شرایطی که دوماه گذشته در شریف شکل گرفته بود، این الگو نزد برخی یک پاسخ تلقی شد. 2⃣ الگوی برادر خضریان: منع گفتگو! • در این الگو با ادب و متانت شرط گفتگو را احترام به قانون و اسلام می خواند و از اول پرسش دانشجو بی حجاب را منوط به حجاب سر کردن می کند! • این الگو را: - مذهبی ترها ترجیح دادند چون کشف حجاب را به رسمیت نشناخت؛ حتی اگر این دانشجو و مثل او سالن را ترک می کردند و دیگر هم در چنین جلساتی شرکت نکنند! • این الگو بر حفاظت از ارزشهای خود بیش از درگیری مستقیم با طرف مصرّ است‌. می خواهد سر خطوط قرمز بایستد؛ مهر تایید بر کشف حجاب نخورد و کوتاه آمدن از حجاب برداشت نشود. اگر بتواند در گام بعد بی حجاب را به سالن هم راه نمی دهد. • نتیجه اش جدا کردن صف از بی حجابها با فشار غیر مستقیم برآنهاست. البته بسته به تعداد طرفدار، یا به غلبه ظاهری می رسد و یا بخاطر رعایت نشدن ارزش حجاب توسط اکثر حضار، دیگر خود در آن محیط ها حاضر نمی شود؛ مثل حاضر نشدن در جشنواره های رسمی هنری یا برخی مراکز خرید و... • شرایط افول اغتشاشات خیابانی به همراه باقی ماندن کشف حجاب ها و عادی شدنش، این الگو را نزد برخی موجّه می کند. 3⃣ الگوی سوم: گفتگوی مشروط! (نمونه ندارم!) • در این الگو مقام مسئول پاسخ خود را مشروط می کند به اینکه: من پاسخ سؤال شما را می دهم یا اگر اشکالتان وارد بود می پذیرم به شرطی که شما هم سؤال و اشکال بنده را جواب دهید! اگر دانشجو حاضر نشد و رفت ؛ چیزی از جنس الگوی۲ قابل صورت بندی است. اگر پذیرفت، پس از پاسخ به سؤالش یا قبول اشکالش، از کشف حجاب او سؤال و به آن اشکال می شود! • الگوی۳ گرچه ژست الگوی۲ را ندارد لکن کشف حجاب را جای ندید گرفتن، پاسخگو می کند. به نوعی بین رسمیت نشمردن کشف حجاب و پاسخگو کردنش جمع می کند. - بعضی همین قدر را عقب نشینی از قانون و انفعال می دانند و الگوی۲ را ترجیح می دهند. - پاسخ طرفداران این الگو یک کلام است: در همه جاهایی که امر به معروف واجب است، قانونی (آن هم قانون خدا) نقض شده است! در همه باید راه اثر بخشی را باز کرد. • مغزای اصلی این الگو بر ولایت طرفینی همه افراد جامعه و بالتبع امر و نهی های متقابل است(۷۱/توبه) است؛ وقتی او حق دارد به مسئول اشکال کند، مسئول هم حق دارد به کشف حجاب او اشکال کند. منطقاً "به تو چه؟" از دو طرف رخت بر می بندد و عادتاً راه برای تاثیر و تأثر باز می شود. • هسته سخت کشف حجاب در ماه های اخیر، آنرا یک سلیقه و سبک زندگی شخصیِ غیر قابل گفتگو گرفت و دست به کشف حجاب زد. امیدش این بوده بتواند زنان زیادی را با خود همراه کند تا برخورد را پرهزینه و سخت کند. الگوی ۱و۲ بیشتر روی فاصله ها می ایستد. تحقیر او یا رعایت ویترین رسمی (ولو به یک شال عقب افتاده) برایش مهمتر از تاثیر و تأثر طرفینی است. *⃣ هریک از سه الگو به "لحاظ ذاتی" و به "لحاظ موقعیت و شرایط" قابل ارزش گذاری است. هریک مبتنی بر درکی از ارزشها و روش تحقق آن و هم مبتنی بر محاسبه ای از وضعیت حجاب و کشف حجاب در جامعه است. با همین دو می توان سه الگو را ارزش گذاری یا در موقعیت های متفاوت تجویز یا منع اش کرد. 📝 محسن قنبریان ۱۴۰۱/۹/۲۲ 🇮🇷 تحلیل سیاسی و جنگ نرم http://eitaa.com/joinchat/1560084480C6ad9c44032