eitaa logo
mansurevatani.ir
57 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
520 ویدیو
121 فایل
مدیر کانال منصوره وطنی محقق نویسنده،کارشناس مذهبی،فعّال فضای مجازی،مشاورخانواده و تربیتی و قبل از ازدواج موضوع کانال:مذهبی اجتماعی سیاسی فرهنگی تربیتی با هدف امربه معروف ونهی از منکر
مشاهده در ایتا
دانلود
خواص در کلام علی علیه السلام آیا ماهم ازعلی مرتضی؛مولای متقیان در برخورد با خواص و عوام پیروی کردیم؟! "دوست داشتنى ترين چيزها در نزد تو، در حق؛ ميانه ترين، و در عدل فراگيرترين، و در جلب خشنودى مردم گسترده ترين باشد، كه همانا خشم عمومى مردم؛ خشنودى خواص را از بين مى برد، اما خشم خواص را خشنودى همگان بى اثر مى كند. خواصّ جامعه؛ همواره بار سنگينى را بر حكومت تحميل مى كنند زيرا در روزگار سختى ياريشان كمتر، و در اجراى عدالت از همه ناراضى تر، و در خواسته هايشان پافشارتر، و در عطا و بخشش ها كم سپاس تر، و به هنگام منع خواسته ها دير عذر پذيرتر، و در برابر مشكلات كم استقامت تر مى باشند. در صورتي كه ستون هاى استوار دين، و اجتماعات پرشور مسلمين، و نيروهاى ذخيره دفاعى، عموم مردم مى باشند، پس به آنها گرايش داشته و اشتياق تو با آنان باشد."
آیاوجود این دوربین ها و حسابرسی خدا را باورکرده ایم؟ آیاوجود این دوربین ها و حسابرسی خدا را باورکرده ایم؟ آیا وجود دستوری از سوی خالق مان ؛ بر مخلوق خود انسان، را باور و دستورات را یاد گرفته ایم؟ آیا در یک سال؛ لحظاتی؛ عمل خود را از منظر این دوربین ها؛دیده ایم؟ آیا برای جبران خطاها؛ وحذف در این دوربین ها؛ توبه کرده و کارنامه خود را زیبا سازی کرده ایم؟ چند بار قبل از هر فکر و اقدامی ؛ به یاد این دوربین ها افتاده و فکر و عملمان را با دستور خدا تنظیم کرده ایم؟ اگر روز ظهور امسال باشد، پرونده ما پیش مهدی زهراء روسفیدمان می کند؟ دوربین ها و شاهدان هشتگانه خدا 1- خدا: "أَ لَمْ یَعْلَمْ بِأَنَّ اللَّهَ یَرى" سوره علق ؛ آیه 14 "مگر ندانسته که خدا مى بیند؟" 2- پیامبر: "یا أَیُّهَا النَّبِیُّ إِنَّا أَرْسَلْناکَ شاهِداً وَ مُبَشِّرا وَ ندیرا" سوره احزاب آیه 45 "اى پیامبر، ما تو را [به سِمَتِ] گواه و بشارتگر و هشداردهنده فرستادیم" 3- امامان : "وَ قُلِ اعْمَلُوا فَسَیَرَى اللَّهُ عَمَلَکُمْ وَ رَسُولُهُ وَ الْمُؤْمِنُونَ وَ سَتُرَدُّونَ إِلى عالِمِ الْغَیْبِ وَ الشَّهادَةِ فَیُنَبِّئُکُمْ بِما کُنْتُمْ تَعْمَلُونَ" سوره توبه آیه 105 "و بگو: «[هر کارى مىخواهید] بکنید، که به زودى خدا و پیامبر او و مؤمنان در کردار شما خواهند نگریست، و به زودى به سوى داناى نهان و آشکار بازگردانیده مىشوید؛ پس شما را به آنچه انجام مىدادید آگاه خواهد کرد.»" 4- ملائک مقرب : "کِتابٌ مَرْقُومٌ " "یَشْهَدُهُ الْمُقَرَّبُونَ " سوره مطففین آیه 21-20 " کتابى است نوشتهشده. مقرّبان آن را مشاهده خواهند کرد" "ما یَلْفِظُ مِنْ قَوْلٍ إِلاَّ لَدَیْهِ رَقیبٌ عَتیدٌ " سوره ق آیه 18 "[آدمى] هیچ سخنى را به لفظ درنمىآورد مگر اینکه مراقبى آماده نزد او [آن را ضبط مىکند]" 5-شهداء : وَ لا تَقُولُوا لِمَنْ یُقْتَلُ فی سَبیلِ اللَّهِ أَمْواتٌ بَلْ أَحْیاءٌ وَ لکِنْ لا تَشْعُرُونَ سوره بقره آیه 154 و کسانى را که در راه خدا کشته مىشوند، مرده نخوانید، بلکه زندهاند؛ ولى شما نمىدانید. 6-زمین : یَوْمَئِذٍ تُحَدِّثُ أَخْبارَها سوره زلزلة آیه 4 آن روز است که [زمین] خبرهاى خود را باز گوید 7- زمان : "وَ الْیَوْمِ الْمَوْعُودِ وَ شاهِدٍ وَ مَشْهُودٍ " سوره بروج آیه 3-2 "و به روزِ موعود، و به گواه و مورد گواهى" 8- اعضاء و جوارح : " وَ قالُوا لِجُلُودِهِمْ لِمَ شَهِدْتُمْ عَلَیْنا قالُوا أَنْطَقَنَا اللَّهُ الَّذی أَنْطَقَ کُلَّ شَیْءٍ وَ هُوَ خَلَقَکُمْ أَوَّلَ مَرَّةٍ وَ إِلَیْهِ تُرْجَعُونَ " سوره فصلت ایه 21 "و به پوست [بدنِ] خود مىگویند: «چرا بر ضدّ ما شهادت دادید؟» مىگویند: «همان خدایى که هر چیزى را به زبان درآورده ما را گویا گردانیده است، و او نخستین بار شما را آفرید و به سوى او برگردانیده مىشوید." اگر روز ظهور امسال باشد، پیش مهدی زهرا، پرونده ام روسفیدم خواهد کرد؟ در آخرین روزهای سال؛ خود کارنامه ای که نوشتند؛ بخوانیم چون روزی که حاکم شاهد هست خواهند داد تا خود بخوانیم و قضاوت کنیم ؛چون همه اعمالمان را می دانیم. بَلِ الْإِنْسانُ عَلى نَفْسِهِ بَصیرَةٌ سوره قیامة آیه ۱۵-۱۴ وَ لَوْ أَلْقى مَعاذیرَهُ "بلکه انسان خود بر نفس خویشتن بیناست، هر چند دست به عذرتراشى زند." عید واقعی روزی است که در محضر دوربین های خدا؛ با سرفرازی و خوشحالی ؛ قبل از حسابرسی روز قیامت خود حسابرسی کرده و کارنامه خود را بنویسیم. انّ الله یحبّ التوابین https://t.me/joinchat/AAAAAEI7RdkEC0dezDwDlw @mansurevatani
اصول قضاوت و داوری در کلام حضرت علی علیه السلام آیا در تربیت قاضی و وکیل و مدیران دستگاه قضایی، سیره پیامبر وعلی علیه السلام جزو مواد درسی شده است، اگر شده چرا وضعیّت موجود در قوه قضائیّه برخلاف شرائط قاضی و قضاوت و دستگاه قضایی در اسلام هست؟ کدام یک از رؤساء و قضات دستگاه قضایی ایران، عهدنامه مالک اشتر را ملاک قضاوت و احراز شرائط قاضی قرار داده اند؟ چه میزان از قوانین و احکام مورد استناد در آراء قضایی صادره در ایران با اسلام مطابق می باشد؟ کی نظام سازی قضایی براساس اسلام و عدالت قضایی تحقّق خواهد یافت؟ چه میزان ... اصول واضح و کاربردی و دستورالعمل قوه قضائیه و قضات در کلام پیامبر و علی علیه السلام منع قضاوت با اندکی علم فقه قال الامام صادق علیه السلام: "لا یَطمَعَنَّ قَلیلُ الفِقهِ فی القَضاءِ" "کسى که اندکى فقه (مسائل حقوقى و احکام قضایى) مى داند، هرگز نباید به کار قضاوت چشم طمع داشته باشد." بحار الأنوار: ۱۰۴ / ۲۶۴ /۵ چه میزان از قضات دستگاه قضایی به مسائل حقوقی و اصول و احکام قضایی اسلام مسلّط بوده و براساس آن حکم می کنند؟ منع از قضاوت بر اساس ظن و گمان چه میزان از قضاوت ها بدون بررسی دقیق و کامل و بر اساس حدس و گمان قاضی انجام می شود؟ چرا عدالت و احقاق حقّ و یاری مظلوم و مجازات ظالم و... فدای سرعت شده و ملاک اصلی و مسابقه سرعت در بررسی پرونده ها شده است؟! چنین نحوه مدیریّت قضایی، موجب عدم مطالعه دقیق پرونده های قضایی سرنوشت ساز برای طرفین و قضاوت بر اساس ذهنیّات دادیار و بازپرس که در قانون فقط امور اجرایی پرونده را به عهده دارند، در منصب قضاوت قرار گرفته و رتبه بندی دادیار و بازپرس از بین رفته و همگی خود را قاضی تمام عیار تلقّی و تفاوتی در وظایف محوّله نیز وجود ندارد! در حال حاضر، در دستگاه قضایی عدالت کیمیا شده و به دلیل افزایش قضاوت های غیرعادلانه، و عدم احقاق حقّ مظلوم، موجبات افزایش جرم و مجرم های حرفه ای و پرونده های قضایی شده است. قال الامام علی علیه السلام: "لَیسَ مِنَ العَدلِ القَضَاءُ عَلَی الثَّقَةِ بِالظَّنِّ." امام علی علیه السلام فرمودند: "قضاوتی که با تکیه به ظن و گمان باشد، عادلانه نیست". نهج البلاغة، حکمت ۲۲۰ موارد حکم به ظاهر امام على علیه السلام : "خَمسَةُ أشیاءَ یَجِبُ علَى القاضی الأخْذُ فیها بظاهِرِ الحُکمِ : الوِلایَةُ والمَناکِحُ والمَواریثُ والذَّبایحُ والشَّهاداتُ ، إذا کانَ ظاهرُ الشُّهودِ مَأمونا جازَت شَهادَتُهُم ولا یَسألُ عن باطِنِهم " "پنج چیز است که باید قاضى (درباره آنها) به ظاهِر حُکم عمل کند : ولایت (حقّ ولایت و سرپرستى که خداوند ، یا امام براى هر کس ، یا ولىّ طفل قرار داده است) ، همسران (یعنى مسأله زناشویى که بین مسلمانان مشهوراست)، میراث ها، ذبایح(حلال بودن کشتار مسلمانان) و شهادات. هر گاه شهود، در ظاهر امین و در خور اعتماد باشند ، شهادت شان پذیرفته است و لازم نیست از باطن آنها جست وجو کرد" الخصال : ۳۱۱ / ۸۸ منتخب میزان الحکمة : ۴۷۲ چهار گروه قاضی امام صادق علیه السلام: "القُضاةُ أربَعةٌ : ثلاثةٌ فی النارِ وواحِدٌ فی الجَنّةِ : رجُلٌ قَضى بجَورٍ وهُو یَعلَمُ فهُو فی النارِ ، ورَجُلٌ قَضى بجَورٍ وهو لا یَعلَمُ فهُو فی النارِ ، ورجلٌ قَضى بالحَقِّ وهُو لا یَعلَمُ فهُو فی النارِ ، ورجُلٌ قَضى بالحَقِّ وهو یَعلَمُ فهُو فی الجَنّةِ ." "قاضیان چهار گروهند: سه گروه در آتشند و یک گروه در بهشت . مردى که دانسته حکم ناحقّ صادر کند ، این قاضى در آتش است . مردى که ندانسته (و بىاطلاع از احکام و قوانین) حکم ناحقّ دهد ، این نیز در آتش است . مردى که ندانسته حکم درست و حقّ صادر کند ، این هم در آتش است و مردى که دانسته حکم حقّ و درست را صادر کند ، این قاضى در بهشت است." الکافی : ۷ / ۴۰۷ / ۱ منتخب میزان الحکمة : ۴۷۲ عواقب ستم در قاضی امام على علیه السلام: "یَدُ اللّه فوقَ رَأسِ الحاکِمِ تُرَفرِفُ بالرَّحمَةِ، فإذا حافَ وَکَلَهُ اللّهُ إلى نفسِهِ" "دست رحمت خدا ، بر فراز سر قاضى در حرکت است . پس هر گاه ستم و حقّ کشى کند ، خداوند او را به خودش وا م ىگذارد." الکافی : ۷ / ۴۱۰ / ۱
🌷طرز برخورد قاضی در قضاوت امیر المؤمنین علیٌّ علیه السلام لِشُرَیحٍ:"لا تُسارَّ أحَدا فی مَجلِسِکَ، وإن غَضِبتَ فَقُمْ ، فلا تَقضِیَنَّ فأنتَ غَضبانُ." امام على علیه السلام خطاب به شریح" فرمودند: در مجلس قضاوت با کسى در گوشى صحبت مکن و اگر عصبانى شدى ، برخیز و در حال خشم هرگز داورى مکن." الکافی : ۷ / ۴۱۳ / ۵ امیر المؤمنین علیٌّ علیه السلام لِشُرَیحٍ: "ثُمّ واسِ بینَ المسلمینَ بوَجهِکَ ومَنطِقِکَ ومَجلِسِکَ ، حتّى لا یَطمَعَ قَریبُکَ فی حَیفِکَ ، ولا یَیأسَ عَدُوُّکَ مِن عَدلِکَ . امام على علیه السلام خطاب به شریح فرمودند:" میان مسلمانان در نگاه کردن و سخن گفتن و نشستنت برابرى را رعایت کن، تا نزدیکانت به جانبدارى (و ستم) تو امید نبندند و دشمنانت از دادگرى تو، نومید نشوند." وسائل الشیعه : ۱۸ / ۱۵۵ /۱ مرجع و ملاک در داوری امام علی علیه السلام در عهدنامه معروف مالک اشتردر مرجع و ملاک در داوری می فرماید: "واکتب الی قضاة بلدانک فلیرفعوا الیک کل حکم اختلفوا فیه علی حقوقه، ثم تصفح تلک الاحکام فما وافق کتاب الله و سنة نبیه والاثرمن امامک فامضه، واحملهم علیه، و ما اشتبه علیک فاجمع له الفقهاء بحضرتک فناظرهم فیه ثم امض ما یجتمع علیه اقاویل الفقهاءبحضرتک من المسلمین، فان کل امر اختلف فیه الرعیة مردود الی حکم الامام و علی الامام الاستعانة بالله و الاجتهاد فی اقامة الحدود وجبر الرعیة علی امره ولا قوة الا بالله، " به قاضیان شهرها بنویس، هر حکمی را که در حقوق آن اختلاف دارند نزد تو بفرستند، سپس این حکم ها را بررسی کن، هر کدام موافق کتاب خدا و سنت پیامبر و سخن امام تو بود، آن را امضا و ایشان را بر آن وادار کن. و در حکمی که بر تو مشتبه باشد، فقها را نزد خود فراخوان تا در آن حکم با هم مناظره کنند، سپس حکمی را که مورد اجماع فقهای مسلمین درحضور تو قرار گرفت، امضا کن. هر امری که رعیّت در آن اختلاف کنند به حکم امام بازگردانده می شود و بر امام است که با استعانت از خدا در اقامه حدود و واداشتن مردم به فرمان خدا بکوشد." صفات قاضی در عهدنامه مالک اشتر "ثم اختر للحکم بین الناس افضل رعیتک فی نفسک ممن لاتضیق به الامور، ولا تمحکه الخصوم، ولا یتمادی فی الزلة، ولا یحصر فی الفیء الی الحق، اذا عرفه، ولا تشرف نفسه علی طمع، ولا یکتفی بادنی فهم دون اقصاه و اوقفهم فی الشبهات و آخذهم بالحجج و اقلهم تبرما بمراجعة الخصم، و اصبرهم علی تکشف الامور، و اصرمهم عند اتضاح الحکم ممن لا یزدهیه اطراء ولا یستمیله اغراء" "برای قضاوت میان مردم کسی را انتخاب کن که او را از همه برتر می دانی، کسی که موجب دشواری کارها نشود و رفتار خصمان او را به لجاجت نکشاند، و بر اشتباه خود پای نفشارد، و آن گاه که حق را شناخت در بازگشت به آن بخل نورزد، و نفس او به هیچ طمعی نگاه نکند، و تا همه حقیقت کشف نشود به اندک فهمی اکتفا نکند. کسی که درنگش در شبهات از همه بیشتر و بیش از همه اهل حجت ودلیل باشد و از مراجعه طرفین دعوا کمتر به ستوه آید و در کشف حقیقت امور از همه بردبارتر و بر روشن شدن حکم از همه قاطع ترباشد. کسی که ستایش او را سست نکند و ترغیب و تشویق، او را به جانبی گرایش ندهد. حق نقض حکم و استیناف در اصول داوری از دیدگاه امام علی علیه السلام حاکم، حق استیناف یا تمیز حکم را دارد. در روایتی از امام علی علیه السلام آمده است: "ان القاضی اذا علم بخطاء حکمه ردّ قضائه او ردّ قضاؤه" "هر گاه قاضی به خطا بودن حکم خود پی ببرد، قضاوت خود را مردود می کند، یا قضاوتش مردود می شود." جواز صلح بین مسلمانان "اعلم ان الصلح جائز بین المسلمین الا صلحا حرم حلالا او احل حراما" "آگاه باش که صلح میان مسلمانان جایز است مگر صلحی که حلالی را حرام یا حرامی را حلال کند." تا اسلام در دستگاه قضایی عملی نگردد، همچنان شاهد افزایش انواع فساد در جامعه خواهیم بود چنانکه هستیم. اگر دستگاه قضایی اصلاح و ملجاء مظلومان شود، قطعا عرصه بر ظالم تنگ و ناامن خواهد شد، اگر ظالم درعرصه های مختلف در امنیّت کامل مرتکب جرم می شود، یعنی عدالت و قاضی عادل کیمیای مردم شده است.
🌹راهکار مبارزه با اقتصادی از متقیان🌹 🌹پای درس علی علیه السلام در برخورد با مفاسد اقتصادی🌹 🌹 متقیان با خیانتکار🌹 "پس از یاد خدا و درود! همانا من تو را در امانت خود شرکت دادم، و همراز خود گرفتم، و هیچ یک از افراد خاندانم براى یارى و مددکارى، و امانت دارى، چون تو مورد اعتمادم نبود، آن هنگام که دیدى روزگار بر پسر عمویت سخت گرفته، و دشمن به او هجوم آورده، و امانت مسلمانان تباه گردیده. و امت اختیار از دست داده، و پراکنده شدند، پیمان خود را با پسر عمویت دگرگون ساختى، و همراه با دیگرانى که از او جدا شدند فاصله گرفتى، تو هماهنگ با دیگران دست از یاریش کشیدى، و با دیگر خیانت کنندگان خیانت کردى، نه پسر عمویت را یارى کردى، و نه امانتها را رساندى. گویا تو در راه خدا جهاد نکردى! و برهان روشنى از پروردگارت ندارى، و گویا براى تجاوز به دنیاى این مردم نیرنگ مى زدى، و هدف تو آن بود که آنها را بفریبى! و غنائم و ثروتهاى آنان را در اختیار گیرى، پس آنگاه که فرصت خیانت یافتى شتابان حمله ور شدى، و با تمام توان، اموال بیت المال را که سهم بیوه زنان و یتیمان بود، چونان گرگ گرسنه اى که گوسفند زخمى یا استخوان شکسته اى را مى رباید، به یغما بردى، و آنها را به سوى حجاز با خاطرى آسوده، روانه کردى، بى آنکه در ا ین کار احساس گناهى داشته باشى. 🌹نکوهش و برخورد مولا از سوءاستفاده در المال🌹 " دشمنت بى پدر باد، گویا میراث پدر و مادرت را به خانه مى برى! سبحان الله!! آیا به معاد ایمان ندارى؟ و از حسابرسى دقیق قیامت نمى ترسى؟ آیا به معاد ایمان ندارى؟ و از حسابرسى دقیق قیامت نمى ترسى؟ اى کسى که در نزد ما از خردمندان بشمار مى آمدى، چگونه نوشیدن و خوردن را بر خود گوارا نمودى در حالى که مى دانى حرام مى خورى! و حرام مى نوشى! چگونه با اموال یتیمان و مستمندان و مومنان و مجاهدان راه خدا، کنیزان مى خرى و با زنان ازدواج مى کنى؟ که خدا این اموال را به آنان واگذاشته، و این شهرها را به دست ایشان امن فرموده است! بر پس از خدا بترس، و اموال آنان را باز گردان، و اگر چنین نکنى و خدا مرا فرصت دهد تا بر تو دست یابم، تو را کیفر خواهم نمود، که نزد خدا عذرخواه من باشد، و با شمشیرى تو را مى زنم که به هر کس زدم وارد دوزخ گردید. سوگند به خدا! اگر حسن و حسین چنان مى کردند که تو انجام دادى، از من روى خوش نمى دیدند و به آرزو نمى رسیدند تا آنکه حق را از آنان باز پس ستانم، و باطلى را که به ستم پدید آمده نابود سازم، به پروردگار جهانیان سوگند، آنچه که تو از مسلمانان به ناحق بردى، بر من حلال بود، خشنو د نبودم که آن را میراث بازماندگانم قرار دهم، پس دست نگهدار و اندیشه نما، فکر کن که به پایان زندگى رسیده اى، و در زیر خاکها پنهان شده، و اعمال تو را بر تو عرضه داشتند، آنجا که ستمکار با حسرت فریاد مى زند، و تباه کننده عمر و فرصتها، آرزوى بازگشت دارد اما راه فرار و چاره مسدود است." # 41 حضرت علی علیه السلام به یکی از فرماندارانش ؛نهج البلاغه
🔴شعر زیبای بانوی گیلانی در واکنش به توصیه‌های انقلاب به دانشجویان ✌ کشتی میانِ طوفان، ما کُلِّ سرنشینان، از هر طرف تهاجم، دریای پُر تلاطم فرمانده داده فرمان، وقتی قرارگاهی، درگیرِ اختلال است بی‌وقفه توی میدان، دنیا و فِرقه بازی، هر شب ترقّه بازی ما بچه‌های ایران، دیگر بدونِ پرده، فرمانده اَمر کرده ما اهلِ علم و ایمان، باگفتمانِ نهضت، با عشق و با بصیرت تا پای جان به قرآن، ما را چه با غمِ خار؟ آهنگِ قبلِ افطار؟! وقتی میانِ گُرگان، زیرِ گلوله باران، در هجمه‌های دوران مثل دلیرمردان، چون داغِ تازه گرمیم، سربازِ جنگِ نرمیم چون تیغ‌های بُرّان، گر منفعت طلب‌ها، گرمِ نظاره هستند ما مثل سربِداران، حجّت تمام گشته، غفلت حرام گشته ما نسلِ هوشیاران، @roshangariroz https://t.me/joinchat/AAAAAEPwgx52_hsMZUz3UA
ردّ تفکر جاهلیّت در مورد زن در قرآن یکسانی سرشت و تساوی خلقت و اعطاء موهبت های الهی بر زن و مرد در اسلام آیات ذیل، تفکرات غلط دوران جاهلیّت و مردسالاری و برتربینی مرد و ناقص العقل و ضیفه انگاری زن را مردود و زن و مرد را دارای خلقت و هویّت و توان متّقی بودن و... یکسان اعلام می نماید: از ديدگاه قرآن سرشت زن و مرد يكسان بوده واین دو داراى هويّتى يكسان می باشند: "يا اَيُّهاالنَّاسُ اتَّقُوا رَبَّكُمُ الَّذى خَلَقَكُمْ منْ نَفْسٍ واحِدَةٍ وَ خَلَقَ منْها زَوْجَها وَبَثَّ منْهُما رجالاً كَثيراً وَ نِساءً..." (نساء/1) "اى مردم از پروردگارتان پروا كنيد، آن كه شما را از يك نفس آفريد و از آن نفس واحد، همسر او و از آن دو مردان و زنان بسيار پديد آورد..." قرآن كريم بعضى از موهبت های الهی را به انسان ، صرف نظر ازجنسیّت ، نسبت داده است: "لَقَدْ خَلَقْنَا الْانْسانَ فى اَحْسَن تَقْويم" (تين/4) "ما انسان را در بهترين ساختار خلق كرديم" در آيه ی دیگری می فرماید : "فَاَقِمْ وَجْهَكَ لِلدّين حَنيفاً فِطْرَتَ اللّهِ الَّتى فَطَرَ النَّاسَ عَلَيْها لاتَبْديلَ لِخَلْقِ اللَّهِ ذلِكَ الدّينُ القَيِّمُ وَ لكِنَّ اَكْثَرَ النَّاسِ لايَعْلَمُونَ" (روم/3) "پس تو اى رسول، روى به جانب آيين پاك اسلام آور و پيوسته از دين خدا كه فطرت خلق را بر آن آفريده است پيروى كن كه هيچ تغييرى در خلقت خدا نیست. اين است آيين استوار حقّ و ليكن اكثر مردم از حقيقت آن آگاه نيستند." همه موهبت هایی كه خداوند خلق كرده است، براى انسان بوده و طبق جنسيّت تقسيم نشده است: "اَلّذى جَعَلَ لَكُمُ اْلاَرْضَ فِراشاً وَ السَّماءَ بناءً وَ اَنْزَلَ منَ السَّماء ماءً فَاَخْرَجَ به منَ الثَّمَرات رزْقاً لَكُمْ" (بقره/22) "آن خدايى كه براى شما(زن و مرد) زمين را گسترد و آسمان را برافراشت و از آسمان آبى كه به سبب آن گیاهان گوناگون براى روزى شما بیرون آورد" همچنین، آياتى كه هدف آفرينش را بيان مى كند عموميّت دارد: "الّذى خَلَقَ الْمَوْتَ وَ الْحَياةَ لِيَبْلُوَكُمْ اَيُّكُمْ اَحْسَنُ عَمَلاً وَ هُوَ الْعَزيزُ الْغَفُورُ. (ملك/2) خدا مرگ و زندگانى را آفريد برای این که، شما بندگان(زن و مرد) را بيازمايد كدام دارای عمل نیکی هست، او مقتدر و آمرزنده است" آیه ای دیگرعمل صالح و حیات طیّبه را بر هر دو زن و مرد نسبت داده است: وَ مَنْ عَمِلَ صالحاً مِنْ ذَكَرٍ اَوْ اُنْثى وَ هُوَ مُؤْمِنٌ فَلَنُحْيِيَنَّهُ حَياةً طَيِّبَةً. (نحل/97) هر كس از مرد و زن عمل نيكى انجام دهد در حالی که ايمان به خدا دارد، ما او را در زندگانى خوش و با سعادت زنده مى گردانيم" در صورت تساوى عمل زن و مرد، پاداش اين دو يكسان خواهد بود: "فَاسْتَجابَ لَهُمْ رَبُّهُمْ اِنّى لا اُضيعُ عَمَلَ عامِلٍ مِنْكُمْ مِنْ ذَكَرٍ اَوْ اُنْثى" (آل عمران/195) "پس خدا دعاهاى ايشان را اجابت كرد، همانا من عمل هيچ عمل کننده ای از مرد و زن را بى مزد نمی گذارم" خداوند اهل علم و دانش را ستوده و فرقى بين زن و مرد قائل نشده است: "يَرْفَعِ اللّهُ الّذينَ آمَنُوا مِنْكُمْ وَالّذينَ اُوتُوا الْعِلْمَ دَرَجاتٍ" (مجادله/11) "خدا مقام اهل ايمان از بین شما و دانشمندان را رفيع مى گرداند" يكى از مهم ترين اهداف انبياء، تزكيه و تعليم انسانها است و در اين خصوص فرقى بين زن و مرد نيست: "كَما اَرْسَلْنا فيكُمْ رَسُولاً مِنْكُمْ يَتْلُوا عَلَيكُمْ آياتِنا وَ يُزَكّيكُم وَ يُعَلِّمُكُمْ الْكِتابَ وَ الْحِكْمَةَ وَ يُعَلِّمُكُمْ ما لَمْ تَكُونُوا تَعْلَمُونَ. (بقره/151) "چنانكه از بین خودتان، رسولی فرستاديم، تا آيات ما را بر شما تلاوت كند و شما را از پليدى و آلودگى جهل و شرك پاك و منزه گرداند و به شما شريعت و حكمت تعلیم دهد و شما را از آنچه نمی دانید آگاه سازد" از ديد قرآن، در كسب مدارج معنوى و تحصيل تقوا، فرقى بين زن و مرد نيست: "يا اَيُّها النَّاسُ اِنَّا خَلَقْناكُمْ مِنْ ذَكَرٍ وَ اُنْثى وَ جَعَلْناكُمْ شُعُوباً وَ قَبائِلَ لِتَعارَفُوا اِنَّ اَكْرَمَكُمْ عِنْدَاللّهِ اَتْقاكُمْ. (حجرات/13) "اى مردم ما همه ی شما را از مرد و زنى آفريديم وفرق و قبیله های مختلف قرار داديم تا يكديگر را بازشناسند. همانا بزرگوارترين شما نزد خدا با تقوی ترين شما هست" يكى از ارزشمندترين مفاهيم و اعمال دينى جهاد در راه خداست تا جايى كه جهاد براى حفظ كيان اسلام، بر زن و مرد واجب است. (كشف الغطاء/381) هم زن و هم مرد از فضيلت جهاد بهره مى برند: لا يَسْتَوى الْقاعِدُونَ مِنَ الْمُؤمِنينَ غَيْرُاُولى الضَّرَرِ وَ الْمُجاهِدُونَ فى سَبيلِ اللَّهِ بِاَمْوالِهِمْ وَ اَنْفُسِهمْ فَضَّلَ اللَّهُ اَلْمُجاهِدينَ بَاَمْوالِهِمْ وَ اَنْفُسِهِمْ عَلَى الْقاعِدينَ دَرَجَةً وَ كُلّاً وَعَدَ اللّهُ الْحُسْنى فَضَّلَ اللَّهُ اَلْمُجاهِدينَ عَلَى الْقاعِدينَ اَجْراً عَظيماً. (نساء/ 95)
هدایت شده از ولایت
کسانی که ادعا می کنند برای تلگرام اهمیتی ندارد داده های شخصی کاربران ایرانی را شنود کند، پاسخ دهند چرا از میکروفن گوشی همراه کاربران ایرانی استفاده و مخفیانه صدای محیط را ضبط می کند؟ @PataK96
✅ سرگرم کردن مردم به تلگرام برای لاپوشانی ناکارآمدی‌های مسئولان @SarallahKaraj جبهه ✊ @jebheh
حجةالاسلام محمد کهوند، کارشناس دین و فضای مجازی در گفت گو با دانا: 1⃣ مدیریت تلگرام با یک واسطه در اختیار یکی از کارمندان وزارت جنگ آمریکا است. 2⃣ آمریکا ۷ میلیون سیم‌کارت مجازی را در تلگرام فعال کرد. 3⃣ هیچ کشوری عمده پهنای باندش را در اختیار سرویس خارجی قرار نمی‌دهد. 🔗 dana.ir/1342527 جبهه ✊ @jebheh
✳️ «تلگرام»در روسیه این گونه به کما رفت صدور حکم در کمتر از 20 دقیقه تلگرام که تاکنون برای فعالیت خود در روسیه فراز و نشیب بسیاری را تجربه کرده، این بار در دادگاهی که کمتر از 20 دقیقه طول کشید مجرم شناخته شد و حکم به مسدودسازی و فیلترینگ این پیام رسان داده شد @only_news
🌹 «بهتر از علم کیمیا برای سالک الهی» امام خمینی(ره) در دوران جوانی در حرم امام رضا(ع) از عارف بالله شیخ حسنعلی نخودکی(ره) علم کیمیا طلب می‌کند و مرحوم نخودکی دستورالعملی به امام می‌دهد. فرمودند: از علم کیمیا بهتر است، و آن دستور این است! بعد از نمازهای واجب: ❶ یک بار آیهًْ‌الکرسی «آیه اول تا هوالعلی‌العظیم» را می‌خوانی ❷ بعد تسبیحات حضرت فاطمه‌زهرا (س) را می‌گویی ❸ بعد سه بار سوره توحید «قل‌هوالله احد» را می‌خوانی، ❹ بعد سه بار صلوات می‌فرستی «اللهم صل علی محمد و آل محمد» ❺ بعد سه بار آیه دوم و سوم مبارکه طلاق: «و من یتق‌الله یجعل له مخرجا و یرزقه من حیث لایحتسب، و من یتوکل علی‌الله فهو حسبه ان‌الله بالغ امره قدجعل الله لکل شئی قدرا» را می‌خوانی، که این از کیمیا برایت بهتر است. 🔵 حضرت امام(ره) می‌فرمایند: من تا به امروز به صورت مستمر و دائم به این دستور عمل نمودم و هرچه دارم از برکت عمل به این دستور است. @mozdourenglish
[ Photo ] درگرفتاری ها اول سراغ #حقّ الناس ها و حق مردم بگردیم.آه #مظلوم از سنگ هم می گذرد.یک #تهمت و #غیبت و تحقیر وتمسخر و #سوءطن و تخریب و...#مومن مدتهاگرفتار وعنایت خدا وبخشش وپاکی دل راعقب می اندازد.
[ Photo ] برخی ظاهر #صالح و احساس #مؤمن بودن را دلیل اصلی مؤمن بودن خود می دانند ولی عمل مشهود حرف دیگری فریاد می زند. مراقب فریاد بی صدای تضاد عمل مان با #گفتار و #احساس مان باشیم.
🌷 در کلام علی علیه السلام آیا ماهم از مرتضی؛مولای متقیان در برخورد با خواص و عوام پیروی کردیم؟! "دوست داشتنى ترين چيزها در نزد تو، در ؛ ميانه ترين، و در فراگيرترين، و در جلب خشنودى مردم گسترده ترين باشد، كه همانا خشم عمومى مردم؛ خشنودى خواص را از بين مى برد، اما خشم خواص را خشنودى همگان بى اثر مى كند. خواصّ جامعه؛ همواره بار سنگينى را بر تحميل مى كنند زيرا در روزگار سختى ياريشان كمتر، و در اجراى از همه ناراضى تر، و در خواسته هايشان پافشارتر، و در عطا و بخشش ها كم سپاس تر، و به هنگام منع خواسته ها دير عذر پذيرتر، و در برابر مشكلات كم استقامت تر مى باشند. 🌺در صورتي كه ستون هاى استوار ، و اجتماعات پرشور ، و نيروهاى ذخيره دفاعى، عموم مى باشند، پس به آنها گرايش داشته و اشتياق تو با آنان باشد."
🌷برخورد متقیان با خیانتکار "پس از یاد خدا و درود! همانا من تو را در امانت خود شرکت دادم، و همراز خود گرفتم، و هیچ یک از افراد خاندانم براى یارى و مددکارى، و امانت دارى، چون تو مورد اعتمادم نبود، آن هنگام که دیدى روزگار بر پسر عمویت سخت گرفته، و دشمن به او هجوم آورده، و امانت مسلمانان تباه گردیده. و اختیار از دست داده، و پراکنده شدند، پیمان خود را با پسر عمویت دگرگون ساختى، و همراه با دیگرانى که از او جدا شدند فاصله گرفتى، تو هماهنگ با دیگران دست از یاریش کشیدى، و با دیگر خیانت کنندگان خیانت کردى، نه پسر عمویت را یارى کردى، و نه امانت ها را رساندى. گویا تو در راه خدا جهاد نکردى! و برهان روشنى از پروردگارت ندارى، و گویا براى تجاوز به دنیاى این مردم نیرنگ مى زدى، و هدف تو آن بود که آنها را بفریبى! و غنائم و ثروت هاى آنان را در اختیار گیرى. 🍀پس آنگاه که فرصت خیانت یافتى شتابان حمله ور شدى، و با تمام توان، اموال بیت المال را که سهم بیوه زنان و یتیمان بود، چونان گرگ گرسنه اى که گوسفند زخمى یا استخوان شکسته اى را مى رباید، به یغما بردى، و آنها را به سوى حجاز با خاطرى آسوده، روانه کردى، بى آنکه در ا ین کار احساس گناهى داشته باشى. 🌺نکوهش و برخورد مولا از سوءاستفاده در المال " دشمنت بى پدر باد، گویا میراث پدر و مادرت را به خانه مى برى! سبحان الله!! آیا به ایمان ندارى؟ و از دقیق نمى ترسى؟ آیا به معاد ایمان ندارى؟ و از حسابرسى دقیق قیامت نمى ترسى؟ اى کسى که در نزد ما از خردمندان بشمار مى آمدى، چگونه نوشیدن و خوردن را بر خود گوارا نمودى در حالى که مى دانى حرام مى خورى! و مى نوشى! چگونه با اموال و و و راه خدا، کنیزان مى خرى و با زنان ازدواج مى کنى؟ که خدا این اموال را به آنان واگذاشته، و این شهرها را به دست ایشان امن فرموده است! بر پس از خدا بترس، و اموال آنان را باز گردان، و اگر چنین نکنى و خدا مرا فرصت دهد تا بر تو دست یابم، تو را خواهم نمود، که نزد خدا عذرخواه من باشد، و با شمشیرى تو را مى زنم که به هر کس زدم وارد گردید. سوگند به خدا! اگر و چنان مى کردند که تو انجام دادى، از من روى خوش نمى دیدند و به آرزو نمى رسیدند تا آنکه را از آنان باز پس ستانم، و باطلى را که به ستم پدید آمده نابود سازم، به پروردگار جهانیان سوگند، آنچه که تو از اموال مسلمانان به ناحق بردى، بر من حلال بود، خشنو د نبودم که آن را میراث بازماندگانم قرار دهم، پس دست نگهدار و اندیشه نما، فکر کن که به پایان زندگى رسیده اى، و در زیر خاکها پنهان شده، و اعمال تو را بر تو عرضه داشتند، آنجا که ستمکار با حسرت فریاد مى زند، و تباه کننده عمر و فرصتها، آرزوى بازگشت دارد اما راه فرار و چاره مسدود است." 💐نامه 41 حضرت علیه السلام به یکی از فرماندارانش ؛ البلاغه
قبل از امضاء یک سال خود در شب از خود کنیم. در شبانه روز چند بار را می بینیم؟ آنچه مسلّم هست؛ امکان مشاهده خدای یگانه و یکتا با چشم سر محال است؛ اما با چشم دل؛ که انسان حریم خدا ست و خواستند در حریم خدا بیگانه را راه ندهیم؛ از جهت دیدن آثار وجود خالقی یکتا و بی همتا و حکیم و مدبّر و رئوف و...در جهان ممکن هست؛ پس برای دیدن خدا باید حریم دل را که خانه خداست؛ هر روز پاکیزه نگه داریم؛ تا با صاحبخانه همراه شویم و یک صدا. خدای عزّوجلّ درهدایت ما به مستقیم که مسیر و ائمه معصوم علیه السلام هست؛ تمام امکانات معنوی و مادی را در اختیار بشر قرار داده و خواست ومالک انسان؛ قرارگرفتن درهمین مسیر و پرهیز از هرگونه انحراف از مسیر خداست؛ تا ها پاک مانده وخانه خدا به اجاره داده نشود. چون خدای می خواهد از هیچ چیز و هیچ کسی جز او نترسیم؛چون همه امور در ید قدرت خداست؛ اگر مقهور قدرت و پول ومقام و زور و... انسان های عاجزی شویم که اگر یک مگس چیزی از آنها را چند متر دورتر ببرد؛ توان پس گرفتن ندارند؛ از صراط مستقیم فاصله گرفته و در راه شیطان و انحراف از مسیرخدا قرار می گیریم. شروع این همراه با آلوده کردن حریم و خدا و وارد شدن دشمن یعنی شیطان به خود هست. این اصل در قلب انسان جاری است؛ که دل انسان یکی بیش نیست؛ یا خدا قرار می گیرد یا شیطان. برای این که خدا را با چشم دل ببینیم؛ باید آثار او را در جهان آفرینش با نگاه دقیق و عمیق نگاه کنیم تا جلوه های قدرت و نظم وخالقیّت و خدای یگانه را در سراسر وجود خود و سراسرهستی و جهان آفرینش دیده و سر تعظیم و تکریم و سپاس فرود آورده وبا یقین و رضایت؛ دل را در اختیار صاحبش قرار دهیم؛ تا هر جا که هستیم و هرچه می بینیم؛ فقط او را ببینیم و فقط برای رضایت و خوشنودی او تلاش کنیم که فقط کسب رضایت اوست که همیشه ما را در صراط مستقیم نگه داشته و مانع انحراف و حاکمیت شیطان در وجودمان می شود. آنگاه؛ جز او کسی را نمی پرستیم و جز از او استمداد و کمک نمی طلبیم و جز برای او کاری انجام نمی دهیم چون به یقین می رسیم؛ آنکه شایسته و تعظیم و تکریم و استمداد و دارای قدرت در امور هست؛ فقط خدای خالق و و هست و لاغیر. برای شناخت خود و تشخیص مسیرمان؛ کافی است؛ هر لحظه و هر شبانه روز؛ لحظه ای قبل از حرف و عمل و حرکت و نوشتن هرکلمه ای و امضای هرمطلبی و...؛ دوسوال را از خود بکنیم که : ۱- از این کار چه کسی را از خود راضی می کنم خدا یا شیطان؟ ۲-روز کبری و السرائر( روزی که همه پرده ها می افتد و و اعمال همه انسانها برای همه آشکار می شود) جوابی خداپسند و خلاصی خود از رسوایی محشر و خدا دارم یا نه؟ ناگفته نماند؛ که اگر حاکمیت در خانه دل ازآن شیطان باشد؛ خود وی در برابر این پرسش ها جوابهای قانع کننده و اغوا کننده درست خواهد کرد؛ که خود را همیشه درستکار و امین و مؤمن و خالص و... ببینیم!! پس؛ خطر عظیم؛ های شیطان در درست و واقعی از خودمان هست؛ که تنها راه نجات و و در مقابل شیطان؛ و انتخاب دستورخدا در هرلحظه از زندگی است؛ لذا؛ راه و رسم زندگی خداپسند ودستور خدا را باید از انبیاء الهی و جانشینان او یاد گرفته و همان طورکه گفتند عمل کنیم؛ بدون اضافه کردن رأی خود و دیگران و نفس و...؛ در این صورت؛ به طور قطع و یقین؛ خدا در خانه خود یعنی ما قرار گرفته و از این نعمت بی نظیر حضور دائمی در خدا تا آخرین لحظه زندگی خود بهره برده و راه را از چاه تشخیص و لشکر شیطان را از خود مأیوس خواهیم کرد. پس شناخت خدا را؛ از شناخت خود شروع؛ و قدرت و علم و نظم و خالق را در وجود خود پیدا کنیم. الله
🌷 جوان و عنایت حضرت چند وقت پیش توی تهران، توی ای منبر میرفتم، یه جوونی اومد نزدیک سی سالش. گفت حاج آقا من با شما کار دارم. گفتم بنویس، گفت نوشتنی نیست. گفتم ببین منو قبول داری؟ گفت آره. گفتم من چند ساله با جوونا کار میکنم، کسی که نتونه حرفشو بنویسه بعدشم نمیتونه بگه. یک و دو و سه و چهار کن و بنویس. گفت باشه. فرداشب که اومدیم، یه نامه داد به ما، من بردم خونه، نامه را که خوندم دیدم این همونیه که من در به در دنبالش میگشتم. فرداشب اومد گفت که: چی شد؟گفتم من نوکروتنم، من میخوام با شما یه چند دقیقه صحبت کنم.وعده کردیم و گفت که: منو چجوری می بینید شما؟گفتم من نه رمالم نه جادوگرم چی بگم؟ گفت: نه ظاهری، گفتم هیئتی زد زیر گریه گفت: خاک تو سر من کنند... ادامه در http://mansurevatani.ir/index.aspx?pid=99&articleid=70882&itemid=70536
🌹🍀 الناس قانون حاکم بر کلیه انسان ها 🌺 به دیگران یکی از مصادیق حقّ الناس در اسلام خداوند و ؛ قانونی به نام حقّ الناس قرار داه است؛ تا انسان ها از هرگونه تعدّی و تجاوز به حقوق یکدیگر خودداری نمایند. مجازات دنیوی و نیز منظور نموده تا ضامن اجرایی این حکیمانه و عادلانه و تداوم نظم او اجتماعی و اقتصادی و خانوادگی و ... باشد. بدیهی است میزان و نوع مجازات با میزان و نوع و الناس تعلّق گرفته متناسب بوده و در پیشگاه خداوند و اجرای ؛ حقّ احدی ضایع نمی گردد. 🌺🌿حضرت علیه السلام در توضیح مصداق حقّ الناس می فرماید: "قالَ اللهُ تَعالی: و عِزَّتی وجَلالی، لا یَجُوزُنی ظُلمُ ظالِمٍ ولَو کَفٌّ بِکَفٍّ ولَو مَسحَةٌ بِکَفٍّ، ... فّیّقتَصُّ اللهُ لِلعبادِ بَعضِهِم مِن بَعضٍ، حتّی لا یَبقی لِأحَدٍ عِندَ أحَدٍ مَظلِمَةٌ، ثُمّ یَبعَثُهُمُ اللهُ إلیَ الحِسابِ. " المحاسن، ج 1، ص 7 خدای تعالی فرمود: به عزّت و جلالم سوگند، که از ظلم هیچ ظالمی نگذرم گر چه فشردن دستی یا لمس کردن دستی باشد، ... خداوند تقاص بندگان را از یکدیگر می گیرد، تا جایی که هیچ کس نزد دیگری مظلمه ای نداشته باشد، آن گاه ایشان را برای حسابرسی می فرستد. "Allah, the Almighty, said: "I swear by My Majesty and Glory that I do not neglect any oppression from a cruel one even though it be only pressing or touching a hand… So Allah will give the servants' rights from each other so long as there will be no one who has a right before others, and then He will send them for the Judgment." حال ظلمی که نمایان کافر به بیت علیهم السلام به ویژه به حضرت علیه السلام و عبدالله الحسین علیه السلام نمودند و مسیر اسلام را منحرف نموده و مسلمانان و کل بشریّت را از فیض وجود حجّت خدا و حکومت محروم نمودند؛ با توجه به حدیث فوق؛ چه در انتظار مرتکبین و همراهان و تأئید کنندگان این انحراف بزرگ در اسلام چه خواهد بود؟ آیا تمام و های مظلوم و جو دادخواه این ظلم عظیم نخواهند بود که در اثر همین ظلم بوده که دوازدهمین حجّت خدا در پرده غیبت بسر برده و مسلمانان و بشریّت دچار حاکمان ظالم و یا غیرمعصوم شده و درگیر ظلم های متعدد شده اند و هر مکانی و هر روزی شده و مسلمانان و به ویژه شیعیان؛ همچون امامان معصوم شان در جنگ با معاویه ها و یزید و شمرهای ریز و درشت با عناوین مختلف؛ جان بر کف نهاده از دفاع می کنند تا ظلم ریشه کن گردد. 🌷 این کتاب آسمانی در آیاتی از سوره شعراء مصادیقی از نزول بر برخی انسان ها که یکی از ویژگی هایشان عمل نکردن به آنچه می گویند بوده و نیز و جایگاه ابدی ها را بیان فرموده است: 🍀🍀🍀هلْ أُنَبِّئُکُمْ عَلَىٰ مَن تَنَزَّلُ الشَّیَاطِینُ ﴿٢٢١﴾ تَنَزَّلُ عَلَىٰ کُلِّ أَفَّاکٍ أَثِیمٍ ﴿٢٢٢﴾ یُلْقُونَ السَّمْعَ وَأَکْثَرُهُمْ کَاذِبُونَ ﴿٢٢٣﴾ وَالشُّعَرَاءُ یَتَّبِعُهُمُ الْغَاوُونَ ﴿٢٢٤﴾ أَلَمْ تَرَ أَنَّهُمْ فِی کُلِّ وَادٍ یَهِیمُونَ ﴿٢٢٥﴾ وَأَنَّهُمْ یَقُولُونَ مَا لَا یَفْعَلُونَ ﴿٢٢٦﴾ إِلَّا الَّذِینَ آمَنُوا وَعَمِلُوا الصَّالِحَاتِ وَذَکَرُوا اللَّـهَ کَثِیرًا وَانتَصَرُوا" " آیا شما را خبر دهم که شیطان ها بر چه کسانی نازل می شوند؟ (۲۲۱) بر هر دروغ پرداز گنه پیشه ای نازل می شوند، (۲۲۲) که گوش [بر القائات و اغواگری های شیطان] می سپرند، و بیشتر شیطان ها دروغگویند، (۲۲۳) و [پیامبر، شاعر و خیال پرداز نیست، چون] شاعران [خیال پرداز] را [که حقایق را هجو می کنند، و با مطالب بی اساس به واقعیات می تازند] گمراهان، پیروی می کنند. (۲۲۴) آیا ندانسته ای که آنان در هر وادی [باطلی خیال پردازانه] حیران و سرگردانند؟ (۲۲۵) و مطالبی می گویند که خود عمل نمی کنند، (۲۲۶) مگر آنان که ایمان آورده و کارهای شایسته انجام داده اند و خدا را بسیار یاد کردند و پس از آنکه [با شعرهای باطل دشمنان، هجویّات مشرکان و یاوه های کافران] مورد ستم قرار گرفتند [با شعرهای توحیدی و اصیل و استوار خود] به انتقام گرفتن [از دشمن و دفاع از خویش] برخاستند، و کسانی که ستم کرده اند، به زودی خواهند دانست که به چه بازگشت گاهی باز خواهند گشت؟!مِن بَعْدِ مَا ظُلِمُوا ۗ وَسَیَعْلَمُ الَّذِینَ ظَلَمُوا أَیَّ مُنقَلَبٍ یَنقَلِبُونَ ﴿٢٢٧﴾" از ظلم به دیگران بپرهیزیم که جایگاه بدمنزلگاهی است و خدا حقّ خود را می بخشد؛ ولی هرگز تا صاحب حقّ نگذشته؛ حقّی را نمی بخشد.
🌷در زندگی ظلم به دیگران حتی در حدّ یک کلمه و ضربه ای به اندازه شاخه گندم جایگاهی نداشته و حقّ الناس بر تمام زندگی حسینیان چنان سایه افکنده که همه از دست و زبان و چشم و... او در امانند و امین مردم و امانتدار مردم هستند و یار مظلوم و دشمن ظالم. 💐با توجه به آیات و روایات متعدد در نکوهش ظلم و ظالم؛ و بیان های دنیوی و اخروی بر ظالم؛ معلوم هست مجازات افرادی که در جنگ قدرت و بازی های حزبی آبروی مومنان واقعی را با تهمت و دروغ و تخریب شخصیّت و... می برند همه نوع ظلمی را روا می دارند و راه همه امکانات را می بندند تا مومنی را ساقط کنند تا سکوت اختیار کند یا همراهی؛ در واقع به تیغ زبان و قلم و... می کشند؛ چه خواهد بود. آدرس کانال https://t.me/joinchat/AAAAAEI7RdkEC0dezDwDlw @mansurevatani
[ Photo ] ای کاش خدا را زودتر از #دوربین های مداربسته ببینیم.همه #مفاسد #اقتصادی و اجتماعی و اخلاقی و...سر همین یک جمله هست.بعضی ها همه را می بینندجزخدا و #دوربین های هشتگانه خدا!ومجازات خدا را خیلی دور و نسیه!
🌹🍀آثار در تاریخ و 🌺راه نفوذ و اغوای وَلَا تَلْبِسُوا الْحَقَّ بِالْبَاطِلِ وَتَكْتُمُوا الْحَقَّ وَأَنتُمْ تَعْلَمُونَ بقره/ 42 سوره انفال آیه 25 هر نوع فتنه ای را نفی و به پرهیز از آن دستور داده است: "وَاتَّقُوا فِتْنَةً لَّا تُصِيبَنَّ الَّذِينَ ظَلَمُوا مِنكُمْ خَاصَّةً وَاعْلَمُوا أَنَّ اللَّـهَ شَدِيدُ الْعِقَاب" "و از عذابی [که نتیجه گناه، فساد، نزاع، اختلاف و ترک امر به معروف و نهی از منکر است] بپرهیزید، [عذابی] که فقط به ستمکاران از شما نمی رسد [بلکه وقتی نازل شود، همه را فرا می گیرد، ستمکاران را به خاطر ستم و اهل ایمان را به سبب اختلاف و نزاع و ترک امر به معروف و نهی از منکر] و بدانید که خدا سخت کیفر است." 🌷 باطنی باطل و ظاهری دارد: 1-دست گذاشتن به نیاز اصلی فرد با آدرس عوضی 2- در ظاهر شکل حقّ به خود می گیرد، ولی در باطن شکل باطل دارد. 3- شبهات و شهوت شیطان آدم و حوّا را از این سه راه فریفت: "انی لکما من الناصحین و قاسمهما" 🌷 صدر اسلام برای فریب مردم در جنگ جمل همسر پیامبر را آوردند تا خود را مورد تائید پیامبر! نشان دهند. به نام جانشین پیامبر؛ دست را بستند و 25 سال خانه نشین کردند. در کربلا به یزید خیرالله می گفتند به فرزند بلافصل آخرین خدا خارجی زاده و خارجی! ... 💐 معاصر درسال 76 تا 81 لباس خاتمی را بزرگ کردند تا داری خود را ثابت کنند. در فتنه 88 سیّد بودن موسوی را بزرگ کردند تا عوام را فریب داده و دین داری و تعلّق وی به بیت! را ثابت کنند. ظاهر حقّ و باطل دارد، فقط با بصیرت می توان تزویر را از حقّ تشخیص داد. در طول اسلام تاکنون، اهل فتنه و تزویر، با ظاهر حقّ، با اهل حقّ، با زبان تزویر و ریا جنگیدند و عوام اهل حقّ را باطل تلقّی، و آنها را تنها گذاشتند، تا بسیاری از ، پوسته اسلام را گرفته و ظاهر خود را درست کرده و باطن و قانون اسلام را رها نمودند تا این که هم تنها مانده و ندای هل من ناصر ینصرنی جوابی در حدّ ظاهر و کلام و ادّعای بدون عمل یافته است. تزویر به ریشه حقّ می زند و حقّ را می نمایاند تا عوام از سر بی بصیرتی باطل را عین حقّ و جنگ با اهل حقّ را رضایت خدا و و دارای پاداش ببیند! تنها وسیله ریشه کنی تزویر و فتنه و دین داری عملی هست. و پرهیز از گونه و ریا مانع شکل گیری شخصیّت مزورّانه هست.
واکاوی علل افزایش استثناپذیری و در قضائیه و http://mansurevatani.ir/newindex.aspx?pid=99&ArticleID=212074 آدرس کانال https://t.me/joinchat/AAAAAEI7RdkEC0dezDwDlw @mansurevatani#
🌷🍀 شناخت در کلام امام علیه السلام🌷🍀 🌸امام ر علیه السلام فرمود: ما كسانى هستند كه تسلیم ا و نهى ما باشند، گفتار ما را سرلوحه زندگى ـ در عمل و گفتار ـ خود قرار دهند، مخالف دشمنان ما باشند و هر كه چنین نباشد از ما نیست". 🌷امام رضا علیه السلام در کلامی البته طولانی از امام سجاد علیه السلام نقل می فرمایند: اگر دیدید کسی اهل و ر است، نمی کند و کارهای خوب هم انجام می دهد، عجله نکن، گولش را نخور، ممکن است عُرضۀ گناه کردن نداشته باشد.. بعد می فرماید: اگر کسی عرضۀ گناه کردن داشت، اما گناه نمی کرد، آرام باش، فریب نخور، ممکن است گناهی را ترک می کند، اما مرتکب گناه دیگری می شود، زیرا مردم مختلف است؛ یکی شهوت مال دارد، اما شهوت جنسی ندارد، یکی شهوت جنسی دارد، اما حرام نمی خورد. 🌷سپس می فرماید: اگر کسی هیچ گناهی نکرد، عجله نکن، گولش را نخور، ممکن است درست و حسابی نداشته باشد. بعد می فرماید: اگر کسی عقل درست و حسابی هم داشت، فریب نخور، ببین آیا نفسش مسلط بر عقلش است، یا عقلش مسلّط بر هوای نفس است؟ 🌷حضرت در انتهای بحث مثال می زند و می فرماید: مانند کسی که مقام دارد، یک دفعه ای با یک هوس و هوای حبّ مقام، کلّ مراتب قبلش را نابود می کند. 🌷امام علیه السّلام در ادامه می فرماید: "وقتی به چنین آدمی می گویی: « الله»؛ از خدا بترس، ناراحت می شود. «اَخَذَتهُ العِزَّة»؛ به برمی خورد، می گوید «به من می گویی با باشم؟ تا حالا کسی از من گناه ندیده.» بعد امام علیه السلام می فرماید: اینها دیگر آدم هم نمی شوند و دچار می شوند." وسائل الشیعه، ج 8، ص 317
🌷 بخش مجرّب از 🌷 💐🍀ذکر آرام بخش و و رفع و از قرآن 💐 آیات قرآن خواص متعددی داشته و در صورت استفاده از منبع وحی از بیان پیامبر اسلام و ائمه علیهم السلام، ها هست، که علاوه بر بهره برداری از قرآن، در امراض روحی و جسمی نیز کاربرد دارد. از جمله آیه 13 سوره انعام خاصیّت آرام بخش و ضد دلهره و پریشانی و اضطراب و عصبانیّت دارد که در صورت چند بار تکرار حداکثر 20 مرتبه به نیّت آرامش خود و یا حتی به نیّت افراد دیگر با توجّه و حضور قلب آرامش ایجاد می گردد. 🌷 انعام " مَا سَكَنَ فِي اللَّيْلِ وَالنَّهَارِ وَهُوَ السَّمِيعُ الْعَلِيمُ" ﴿۱۳﴾ "و همه موجوداتی که در [ عرصه ] شب و روز آرام دارند ، در سیطره مالکیّت خدا هستند و او شنوا و داناست." اگر افرادی در حال دعوا و عصبانیّت باشند و فرد دیگری به نیّت رفع دعوا و آنها بخواند، دعوا خاتمه می یابد. بارها نگارنده در موارد متعدّد مذکور تجربه نموده است.