eitaa logo
mansurevatani.ir
57 دنبال‌کننده
2.1هزار عکس
521 ویدیو
121 فایل
مدیر کانال منصوره وطنی محقق نویسنده،کارشناس مذهبی،فعّال فضای مجازی،مشاورخانواده و تربیتی و قبل از ازدواج موضوع کانال:مذهبی اجتماعی سیاسی فرهنگی تربیتی با هدف امربه معروف ونهی از منکر
مشاهده در ایتا
دانلود
این آرزوی خاخایهودی هرگز تحقق نخواهد یافت ایران یکپارچه در برابر دشمنان اسلام مشت محکم بوده و خواهد بود. #القدس #لنا
🔻رسول خدا صلي الله عليه وآله وسلم فرمودند يا علی! در آخر الزمان اقوامي مي آيند كه ما ها را نديده اند و دستشان به حجت هم نمي رسد ولي اين ها عجیب ترین ایمان و عظیم ترین یقین را دارا هستند. 🔸به خاطر اينكه ايمانشان را نگه ميدارند با همان نوشته هايي كه روي كاغذ هست. (كمال الدين و تمام النعمة، ج1، ص: 288) ‌ ‌ 🔺کانال رسمی حجت الاسلام و المسلمین حاج شیخ جعفر ناصری: @Nasery_ir http://t.me/joinchat/Ac2NBDvAMQYWLfO-R_QeYw
🔴 سگهای دزد گیر ♦️زمانی که نصرت‌الدوله وزیر دارایی بود، لایحه‌ای تقدیم مجلس کرد که به موجب آن، دولت ایران یکصد سگ از انگلستان خریداری و وارد کند. او شرحی درباره خصوصیات این سگ‌ها بیان کرد و گفت: این سگ‌ها شناسنامه دارند، پدر و مادر آنها معلوم است، نژادشان مشخص است و از جمله خصوصیات دیگر آنها این است که به محض دیدن دزد، او را می‌گیرند. ♦️مدرس طبق معمول، دست روی میز زد و گفت: مخالفم. ♦️وزیر دارایی گفت: آقا! ما هر چه لایحه می‌آوریم، شما مخالفید، دلیل مخالفت شما چیست؟ ♦️مدرس جواب داد: مخالفت من به نفع شماست، مگر شما نگفتید، این سگ‌ها به محض دیدن دزد، او را می‌گیرند؟ خوب آقای وزیر! به محض ورودتان ، اول شما را می‌گیرند. پس مخالفت من به نفع شماست. ♦️نمایندگان با صدای بلند خندیدند و لایحه مسکوت ماند. 📚منبع : سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی ______________ 📡 كانال بولتن محرمانه
🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷 بسم اله الرحمن الرحیم من لم یشکر المخلوق، لم یشکر الخالق. خداوند متعال را شاکریم بر وجود پر برکت دانشمندان بصیر و وظیفه شناسی که در مواقع خطیر و لازم با گوهر دانش مفید خود تاریکی های راه پر فراز و نشیب زندگی انسانها را می زدایند و با چراغ آگاهی و علم نور معرفت به همگان هدیه می نمایند. دانشمند ارجمند و معزز جناب آقای پروفسور علی کرمی از جمله عالمان آزاده ای است که ساحت علم و تخصص خود را پاک و پاکیزه نگاه داشته و اجازه نداده که گرد هیچ شائبه وابستگی مادی و غیر مادی بر آن بنشیند. آزادمردی که تمام توان و ظرفیت خود را در جهت احیای سبک زندگی اسلامی ایرانی و حفظ سلامت آحاد جامعه به کار گرفته است. ایشان با بصیرت تمام در مقام دفاع از آموزه های بهداشتی و سلامت بخش اسلام عزیز از هیچ کوششی فرو گذار نکرده اند. روشن اندیشی ، همت و شجاعت عزیزانی چون پروفسور کرمی و دکتر روازاده که جریان روشنگری در مورد مضرات محصولات تراریخته را راه اندازی و هدایت نمودند در خور تشکر و تقدیر ملی می باشد. ما هر گونه کم لطفی و ناسپاسی در مورد ایشان از طرف هر فرد، گروه یا ارگانی را رد و نکوهش می نماییم. اتحاد و همدلی و همزبانی بین دوستان هواداران پروفسور کرمی و دکتر روازاده و اینجانب که به لطف و عنایت الهی شکل گرفته است ، ستودنی است و هر کس با هر نام و نشانی که ساز تفرقه و کدورت کوک کند شرعاً و اخلاقاً مرتکب معصیت شده است و مواضعش از طرف ما محکوم است. اینجانب بدین وسیله مراتب تقدیر و تشکر و ارادت خود و دوستان خود را از ایشان اعلام می نمایم و از خداوند متعال برای ایشان طول عمر با عزت و دانش و حکمت و معرفت روز افزون مسئلت دارم. 🔺 پیام تشکر حضرت آیت الله عباس تبریزیان از زحمات و حمایتهای جناب پروفسور علی کرمی🔺 🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷🌹🌷 @DaftareAyatollahTabrizian
چرا برخی زن مسلمان ایرانی در 10 سال گذشته با آرایش و بی حجابی و بدحجابی عادی ولی حجاب کامل چادر ایرانی و محجبه ها غریب و غیرعادی شده اند؟ چرا تلاش دولت 11 و 12 و دشمنان اسلام در اشاعه فساد جواب داده؟
🔺 ضرورت عرضۀ روایات بر قرآن 🔹 این مطلب که قرآن کریم باید اصل قرار بگیرد و روایات (سنّت مَحکیّه) به قرآن عرضه شوند تا صحّت و سقم آنها مشخص شود، هم از دلیل عقلی برخوردار است و هم پشتوانۀ نقلی دارد. 1⃣ دلیل عقلی قرآن نقل به الفاظ است و روایات عمدتاً نقل به معنا هستند و عقلاً متنی که نقل به الفاظ است نسبت به متنی که نقل به معنا می باشد، رجحان و برتری دارد. 2⃣ دلیل نقلی و اما از نظر نقلی، روایات فراوانی وجود دارد که در آنها خود اهل بیت (ع) فرموده اند هر چیزی که از ما به شما رسید، آن را اول به قرآن عرضه کنید و فقط در صورتی که با کتاب الله موافق بود یا حداقل مخالف نبود بپذیرید. به عنوان نمونه یکی از همین دسته اخبار در اصول کافی آمده است: «فما وافق کتاب الله فخذوه، وما خالف کتاب الله فدعوه»؛ آنچه موافق کتاب الهی است را قبول کنید و آنچه را که مخالف قرآن است رها کنید (اصول کافی، ج 1، ص 69، ح 1). ✅ @alhaydarii_fa
شناخت زمان و فتنه ها با عملا مسلمان بودن و بصیرت دینی و عبرت گرفتن از حوادث روزگار و دوری از فتنه های فتنه گران ظاهر الصلاح و حرکت در مسیر خدا و ترک غیرخدا میسر هست.
ویژگی های مسرف در کلام امام صادق علیه السلام
خود و دیگران را بر مبنای ملاک و خط کش معصوم بشناسیم. ظاهر در همه نمایانگر باطن و میزان ایمان مذهبی و تدیّن نیست.
رسم مسلمانی کمک به دیگران بدون چشم داشت و انتظار جبران. کمک پنهانی حتی از خود نیازمند کمک با حفظ آبروی افراد سیره پیامبر و ائمه علیهم السلام هست. رسم مسلمانی را احیاء کنیم.
[ Photo ] چشم و زبان منشاء بسیاری از گناهان کبیره هستند اگر از هر دو مراقبت کنیم در دام شیطان کمتر خواهیم افتاد.
در شناخت افراد و جریانها از رهنمودهای معصوم استفاده کنیم.
🌷پیش بینی مقام معظم رهبری از توطئه علیه دکتر احمدی نژاد و دولت و جمله شیمون پرز که طی چندین سال در حال اجراست👆👆👆👆 ✅🌷شناسایی توطنه و عملیات روانی دشمن نیاز به بصیرت دینی و نیافتادن در دام تخریب ساخت دشمنان اسلام هست.
♦️✅گزارش پخش نشده کامران نجف زاده در سیمای جمهوری اسلامی از نتایج تحقیقات اشعه تلفن همراه در انسان و گزارش سازمان ملل👆👆👆👆
#حجاب_زن باید بدون زیورآلات و زینت، تمام بدن غیر از دستها تا مچ دست و گردی صورت را بپوشاند نوع پارچه و مدل و رنگ حجاب جلب توجه نکند.
حجاب به دستور خدا واجب شده نه بندگان خدا!
♦️✅در نمایشگاههای نظام جمهوری اسلامی ایران جای احکام شرعی و حرمت زن مسلمان ایرانی و حجاب و حیاء و قار و متانت زن ایرانی کجاست؟👆👆👆👆
🔺 فهم عالمان از دین، لزوماً عین دین نیست/▪️نقد و ابطال دیدگاه علما، به معنای نقد و ابطال خود دین نمی باشد/ ▪️اگر فهم علما از دین عین دین باشد، پس باید به تعداد آراء علما دین داشته باشیم! 🔹 پس از اینکه قبول کردیم در بین علما اختلاف نظر وجود دارد، مشخص می شود رأی هیچ یک از علما مساوی خود دین و مذهب نمی باشد؛ یعنی هر عالمی باید بگوید «این نظر و برداشت من از دین است» - که ممکن است مطابق با واقع باشد یا نباشد - نه اینکه بگوید «دین این را می گوید»؛ به دو دلیل: 1⃣ دلیل اوّل: لازمۀ اعتقاد فوق (مساوی بودن برداشت یک عالم از دین، با خود دین) این است که به تعداد نظرات علما، دین وجود داشته باشد؛ یعنی اصل دین متعدّد و متکثّر باشد که هیچ کس این سخن را نمی پذیرد. به بیان دیگر، حقیقت دین، واحد است و آراء علما متعدد، و اگر برداشت شخصیِ عالمان از نصوص دینی عین دین و مذهب باشد، در نتیجه به تعداد آراء مختلف باید دین وجود داشته باشد! 2⃣ دلیل دوّم: دوّمین دلیل در ابطال نگرش نادرستِ مذکور این است که در یک چنین فرضی ضعف، نقص و حتّی بطلان دیدگاه علما به خود دین نسبت داده شود؛ زیرا وقتی هر عالمی هر چه گفت نظر خودش را عین دین و باطن قرآن دانست، وقتی دیدگاهش ضعفی داشته باشد، لزوماً اصل دین ناقص خواهد بود؛ چرا که اجتهاد عالم، عین دین پنداشته شده و نه برداشت شخصی او از آیات و روایات. اگر دیدگاه عالمان دین عین خود دین است، پس دیگر معنا ندارد که یک عالم، به محض مواجهه با اجتهاد و فهم متفاوت و متعارض دیگران، آنها را جاهل و حتی غیر عادل بخواند!! چرا که ایشان هم در پاسخ به وی خواهند گفت برداشت ما هم عین دین است و هر اعتراضی به فهم ما از دین، به معنای زیر سؤال بردن اصل دین و پیامبر و اهل بیت (ع) است!! ✔️ بنابراین اثبات شد که اگر عالمی رأیی دربارۀ معارف دینی داشته باشد، این رأی منسوب به خود او است و نه منسوب به دین و مذهب. با توجه به مطلب فوق، کسی حقّ ندارد نظر هیچ یک از علما را جایگزین دین یا شریعت بداند و هر چه او گفت را خود دین بپندارد؛ چرا که این فقط معصومین (ع) هستند که قول و فعلشان عین دین و حقّ مطلق است. غیر از معصومین، هر عالمی از هر آیین و مذهبی که باشد (شیعی، سنی و ...) نظر و اجتهاد او (چه در اصول دین و چه در فروع دین) مقدّس و فوق مرتبۀ نقد و ابطال نمی باشد. البته هر یک از علما به تناسب شأن و جایگاه علمی خود، قطعاً از احترام برخوردارند و از نظراتشان باید استفاده شود، اما هر چه قدر هم که مرتبۀ علمی ایشان بالا باشد باز هم در معرض خطا و نقد قرار دارند و تصور اینکه دیدگاه فردی غیر از معصومین (ع)، مصون و فراتر از نقد و ارزیابی باشد، چیزی جز توهّم نمی باشد. 🔴 پس باید به این نکتۀ مهم توجه داشت که بین فهم از دین، و حقیقت و واقعیت دین تفاوت وجود دارد. نظر علمای دین گاهی به واقع اصابت می کند و گاهی هم اصابت نمی کند و هیچ عالمی نمی تواند یقین صددرصد پیدا کند که مثلاً از میان ده نظریه، دیدگاه او به واقع اصابت کرده و آراء دیگران بر خلاف واقع در آمده است، مگر کسی که معصوم باشد – که نیست - یا اینکه علم غیب داشته باشد تا بتواند لوح محفوظ را مشاهده کند که در این صورت هم نظرش فقط برای خودش حجّت است و نه برای دیگران. ❇️ اکنون با مشخص شدن این مطلب اساسی، دیگر کسی حق ندارد مخالف نظر خود را تکفیر و تفسیق نماید و او را منکر اصل دین بداند و وی را غیر عادل و گمراه و جاهل و... بنامد. اعتقاد به این مبنا (عدم یکسان پنداری فهم علما با خود دین)، باب بسیاری از اتهامات، توهین ها و تکفیرها را می بندد. وقتی نظر یک عالم نقد می شود، این برداشت او از نصوص دینی است که مورد نقد و بازاندیشی واقع می گردد نه اینکه به خود دین نقد وارد باشد، اما برخی از اهل علم – در اثر عدم تفکیک فهمشان از دین با خود دین آنچنان که در لوح محفوظ و علم الهی ثبت است - نقد به نظر خودشان از آیات و روایات را نقد به اصل دین و اهل بیت (ع) توّهم می کنند! 📚📚📚 آیت الله سید کمال حیدری، مفاصل اصلاح الفکر الشیعی، ص ۳۵۶ و ۳۵۷. ✅ @alhaydarii_fa
⚠️ چه کسی داروی شیمیائی وارد میکند و این همه سود میکند ؟! چه کسی سرم شیمی درمانی ده هزار تومانی تهیه میکند و ده میلیون تومان میفروشد ؟! ⭕️ مردم مافیای دارو چه کسانی اند ؟! ♻️ همانهایی که به مجلس مصوبه میدهند تا جلوی طب اسلامی را بگیرند . @DaftareAyatollahTabrizian
🌺🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃🌺🍃🌸🍃 ⚜یکی از افرادی که در دفتر آیت الله بهجت بودند نقل می کردند: یک شب صدای گریه ی آقا خیلی بلند شده بود. خیلی کنجکاو شدیم، ایشان فقط خدا را صدا می زدند. ما هم مانده بودیم که چه چیزی از خدا می خواهند. این جریان در همان زمانی بود که تازه ایشان را به عنوان مرجع تقلید معرفی کرده بودند. 💠 حضرت آقا بعد از گریه های طولانی خطاب به حضرت حق عرض می کنند: نکند این چیزهایی که الان به من رسیده مرا از تو دور کند؟ اگر این چیزها می خواهد سبب دوری من از تو شود، این ها را از من بگیر. کمی تا بهجت🌷 @behjat135
بديهي است لباسي ساده که حجم بدن پيدا نباشد و کاملاً اندازه شرعي رعايت شده باشد، است. @mansurevatani 🌷 👈
🌷✅طبق آياتي که ذکر شد رابطه زن و مرد از نظر از دو حال خارج نيست يا محرم است، که محارم در دو آيه ذکر شده است و يا نامحرم، يعني غير از اين موارد ذکر شده در آيه، جنس مخالف نسبت به يکديگر نامحرم، مي باشند و بايد حريمي بين آنها باشد. از ابتداي خلقت نيز حريمي بين زن و مرد بوده و در بين اقوام و ملل مختلف که به خدا اعتقادي نداشتند، خودي و بيگانه وجود داشته و در اسلام نيز معيّن شده است و ضوابط خاصي دارد. 🍁حريم دو نوع است: حجاب درونی و حجاب بیرونی ✅دو رابطه و نامحرم، رفتار و برخوردهاي خاص خود را دارد، و هرگز نمي توان اين دو رابطه را مخلوط و يا جايگزين يکديگر نمود، مگر اين که نوع رابطه تغيير يابد، همچون رابطه زوجيّت که نامحرم تبديل به محرم مي گردد. 🍀بنابراين، در عين نامحرم بودن، نمي توان رابطة دوستي با _مخالف برقرار نمود. به طور کلي هر نوع برخورد و نگاه و رفتاري که مي توان با محارم انجام داد، نمي توان با نامحرم به جا آورد، چون حريم و خط قرمز بين زن و مرد همين اصل است. ♦️بنابراين به نام دوست و همکار و همسايه و فاميل و... نمي توان اين را شکست، هر مقدار شکسته شود چه با نگاه چه با زبان و... گناه بوده و حکم زنا را دارد. زنا از کمترين نگاه ناروا و حرام شروع مي شود زناي چشم، زناي زبان و... ☘بنابراين، پسر و دخترعمّه و پسر و دختردايي و دختر و پسرخاله و خواهرشوهر و شوهرخواهر و دختر و پسرعمو و تمام فاميل غير از محارم که در آيه ذکر شده است، نامحرم بوده و از زمان تکليف احکام نامحرم جاری است. 🍀رابطه زن و مرد نامحرم، تا وقتي به عنوان دو انسان و خالي از هوا و هوس مي باشد، بلامانع بوده و مي توانند با رعايت حد و مرزها در عرصه هاي مختلف فردي و اجتماعي مشارکت و فعاليت نمايند. 🌷حجاب نيز در جهت ايجاد رابطة انساني بين زن و مرد نامحرم، ضرورت و وجوب پيدا کرده است. 🌺 دروني و مصاديق آن در قرآن سوره احزاب 32: "یا نِسَاء النَّبِيِّ لَسْتُنَّ كَأَحَدٍ مِّنَ النِّسَاء إِنِ اتَّقَيْتُنَّ فَلَا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذِي فِي قَلْبِهِ مَرَضٌ وَقُلْنَ قَوْلًا مَّعْرُوفًا." "هنگام تکلّم لطيف و نرم (نازک) با مردان سخن نگوييد، مبادا آن که دل اش بيمار (هوي و هوس) است به طمع افتد (بلکه متين) و درست سخن گوئيد." 🌷حجاب دروني يعني پرهيز از هر عاملي که توجّه ديگران را به جنس مؤنث به عنوان زن و زيبايي هاي او جلب کند، به چند مورد مؤثر اشاره مي کنيم: 1. از جمله عوامل جلب کننده صحبت است، چون صداي زن نازک و ظريف و در بيشتر اوقات با زيبايي خاصّي پيدا مي کند، لذا در صحبت اگر صدا (نازک) شود، و با ناز و کرشمه آميخته گردد، دل هاي بيمار را به خود جلب کرده، و يا به فتنه مي اندازد. بنابراين زنان در برابر نامحرم، بايد جدّي بوده و از ترقيق و نرم کردن صدا به شدّت بپرهيزند. 2. زن و مرد نامحرم بايد از خيره و ممتد و با قصد ريبه و لذّت به يکديگر پرهيز نمايند. نگاه مسموم، خطرناک تر و مفسده انگيزتر از ساير موارد است. 3. راه رفتن ☘قرآن در سوره قصص آیه 25 به يکي از خصوصيات و حسني که به دختران شعيب در برابر حضرت موسي اشاره مي کند، راه رفتن توأم با متانت و حياء است: "فجاءتْهُ إِحْدَاهُمَا تَمْشِي عَلَى اسْتِحْيَاء قَالَتْ إِنَّ أَبِي يَدْعُوكَ لِيَجْزِيَكَ أَجْرَ مَا سَقَيْتَ لَنَا فَلَمَّا جَاءهُ وَقَصَّ عَلَيْهِ الْقَصَصَ قَالَ لَا تَخَفْ نَجَوْتَ مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِين." بنابراين، زن بايد در برابر نامحرم، وجود خود را عاري از هرگونه حرکات مفسده انگيز و فريبنده نموده و و متانت و وقار را زيور خود سازد، از اين روست که پيشاپيش مرد نامحرم راه رفتن، بر زن و مرد کراهت دارد تا مرد به و نيافتد. 🌺✅يکي از حکمت هاي باطل بودن نماز مرد پشت سر زن همين است. آيه شريفة 31 سوره نور نيز دستور و و سنگيني را به زن مي دهد آنجا که مي فرمايد:"ولايَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ مَا يُخْفِينَ مِن زِينَتِهِنَّ ..." "طوري پاهايشان را به زمين نکوبند تا زينت هايشان که مخفي است آشکار شود." 4. مدل و رنگ لباس شکل و مدل و رنگ خاصي در حجاب زن معين نکرده است، ولي محدوده و اندازه و خط قرمزها کاملاً معين است، يعني حجاب زن از هر مدل و رنگي باشد، بايد اندازه حجاب رعايت شده، و از جلب نظر نامحرم بپرهيزد.