✅پرسش:
راه تشخیص ریا از اخلاص چیست؟
🌺پاسخ:
براي تشخيص ريا راههايي وجود دارد كه از جمله در حديث شريفي از اميرمؤمنان براي افراد رياكار چند علامت و نشانه معين شده است.
🍀حضرت علي ـ عليه السلام ـ ميفرمايد: «لِلْمُرائِيِ اَرْبَعُ عَلاماتٍ: يَكْسِلُ اِذا كانَ وَحْدَهُ وَ يَنْشُطُ اِذا كانَ في النّاسِ و يَزيدُ في العَمَلِ اِذا اُثْنِيَ عليهِ وَ يَنْقُصُ مِنْهُ اِذا لَمْ يُثْني عَلَيهِ» رياكار چهار علامت دارد: اگر تنها باشد اعمال خود را با كسالت انجام ميدهد، و اگر در ميان مردم باشد با نشاط انجام ميدهد، هرگاه او را مدح و ثنا گويند بر عملش ميافزايد، و هرگاه ثنا نگويند از آن ميكاهد.(1)
🖊انسان بايد مواظب اعمال و كردار خود باشد و آن را به ريا و خودنمائي نابود نسازد. امّا گاهي انسان دچار وسوسة ريا ميشود و تصورات واهي از ريا به سراغش ميآيد و جلوي اعمال عبادي را سد ميكند به عبارت ديگر با اينكه در مسئله اخلاص در عبادت و دوري از ريا بايد كمال مراقبت را مبذول داشت.
🔹امّا گاهي اوقات اين مراقبت از حدّ عادي بيرون ميرود و به صورت وسوسه در ميآيد و بخصوص آنها كه در آغاز راه هستند بيشتر دچار اينگونه وسوسهها ميشوند. در اينجا وظيفه آن است كه به وسوسه اعتنا نكنيم و همين كه از خطور اينگونه تصورات و اوهام ناراحت هستيم دليل بر آن است كه ريايي در كار نيست و اين شيطان است كه ميخواهد ما را از راه باز دارد. آري! گاهي نيز شيطان به بهانة اين كه اين كار رياست مانع انجام كار نيك مي شود.
🍀شخصي خدمت حضرت پيامبر ـ صلي اللّه عليه و آله ـ عرض كرد: «اي رسول خدا! بعضي از ما در حال روزه يا مشغول نماز است و شيطان او را وسوسه ميكند و ميگويد تو رياكاري.» حضرت فرمود: «هرگاه چنين شد بگوييد: خدايا! به تو پناه ميبرم و تو از حال من آگاهتري و به وسوسة شيطان اعتماد نكند و كارش را دنبال كند.»(2)
.........................................
1. محمدي ري شهري، ميزان الحكمة، جلد 2، ص 1020، چاپ جديد.
2. مجلسي، محمدباقر، بحارالانوار، ج 69، ص 295.
👈پرسش از طریق شماره تلفن زیر :
📞 096400 👈
🌎 مرکز ملی پاسخگویی به سوالات دینی
🔷 @pasokhgoo1 👈
#اخلاقی
💐 محبت اهل بیت علیهم السلام با محبت خدا یکی است.
اگر محبت اهل بیت نباشد، محبت خدا یک ريال ارزش ندارد؛ بلکه اصلاً امکان ندارد. اينها با هم هستند.
مَنْ أَرَادَ اللَّهَ بَدَأَ بِكُم.( زيارت جامعه كبيره،منلايحضرهالفقيه، ج2 ، ص 615 .)یعنی هرکس خدا را قصد کرد از شما شروع کرد.
🌷محبت خدا همراه با محبت اهل بیت است. یعنی راهنمای محبت حق، محبت اهل بیت: است؛ به وسیله محبت اهل بیت، به محبت خدا مي رسیم.
🙏اميدواريم خداوند، محبت غیر خودش و غير اهل بیت، عصمت و طهارت را از دل همة ما خارج کند.
463/خ/96
كانال رسمي آيت الله ناصري (https://telegram.me/joinchat/CWy-zT5T683tsP-pYE8pLA)
@Naseri_ir
🍀#تاخیر_در_نماز 🍀
💠آیت الله بهجت (ره) :
🔹هرکس عادت به تاخیر در نمازها کرده است،خود را برای تاخیر در همه ی زندگے آماده کند...
🔹تاخیر در ازدواج، تاخیر در اشتغال، تاخیر در تولد اولاد، تاخیر در سلامتی و عافیت و...
🔹هر قدر که امور نمازت منظم باشد
امور زندگیت منظم خواهد شد.
👈 کمی تا بهجت🌷
@behjat135
🔰نظر امام خمینی(ره) در مورد طب سنتی: معالجات طب قدیم، اساسی بود
🔻امام(ره) در جمع پزشكان طب سنّتی:
🍀..و نه اینكه ما نمیدانیم كه علومی كه در شرق بود، دسیسهها اسباب این شد كه عقب بزنند آنها را، و به جای او علوم غرب را بیاورند- دانشهایی كه در شرق بود و اروپا از آن تقلید میكرد، دستهایی آمد و آنها را عقب زد و محتوا را از ما گرفت، الآن وضع ما وضعی شده است كه خیال میكنیم كه هر چه هست، در غرب است و ما هیچ چیز نداریم.
🍀محتوای خودمان را گرفتند. یعنی مغزهای ما را شستشو كردند؛ جایش یك مغز دیگری گذاشتند كه از همان غرب ارتزاق میكند. و این یك مطلب مهمی است كه باید بتدریج این مملكت از زیر آن بار بیرون برود.
🍀یكی هم از مسائل، همان مسئله طب قدیم است. آنها همه این دردهایی كه الآن هست با همین دواهای علفی معالجه میكردند و معالجهشان یك معالجات اساسی بود و اروپا از طب بوعلی تا همین آخر استفاده میكردند.»
🔻صحیفه امام، ج۹، ص۶
@Panahian_ir
#اختصاصی
💢طلاب را متفکر بار میآوریم/ حوزه از شنیدن حرفهای جدید وحشت دارد!
✔️محمدتقی اکبرنژاد، مدیر مؤسسه فقاهت و تمدنسازی اسلامی🔻
http://yon.ir/z7gaX
🔹ما اسم مؤسسه را فقاهت و تمدنسازی اسلامی گذاشتیم که بهنوعی شعار ماست. ما معتقدیم که فقاهت متناسب با تمدن، لازمه تمدنسازی است. این فقاهت همیشه از دل تمدن بیرون نمیآید. فقهی که در رسالههای ما است، ارزشمند است ولی فقه تمدنی نیست. ابتدا باید تمدن در منطق دینشناسی شکل بگیرد و پسازآن تمدنسازی اسلامی انجام شود. ما چند سال درگیر تولید این مطالب بودیم و عمدتاً تمرکزمان روی این بود که بسته جامع و مطلوب خود را تهیه کنیم. در حوزه بهصورت سلبی زیاد سخن گفته شده ولی کار ایجابی کمی صورت گرفته است.
🔸حوزه ما حوزه سلبی است و از شنیدن حرفهای جدید وحشت دارد. تجربههای جدید کسب نکرده و آرا دیگر را نشنیده است. برخی در حوزه گمان میکنند اگر از آرا گذشته دستبردارند، از بین میروند.
🔹یکی از دلایلی که باعث شده حساسیتها روی ما زیاد باشد، سلبی بودن حوزه است. دلیل دوم، نافذ بودن حرفهایی است که زده شده است. برخلاف برخی جریانهای فکری که با ادبیات سنگین سخن میگویند، ادبیات و محتوای تولیدشده در موسسه فقاهت فطری است. به این معنا که وقتی طلاب مطالب را میشنوند، با آن ارتباط برقرار میکنند. مثلاً وقتی میگوییم، خبر ثقه نباید بحث تعبدی باشد، بلکه خبر ثقه جزء ضرورتهای عقل عملی است، طلبه میپذیرد زیرا همیشه نمیتوانیم به خبر متواتر عمل کنیم.
🔸در بحث زوائد، آقایان خودشان بهتر از هرکسی میدانند که نمیتوانند طلبهها را قانع کنند که این بحثها، زوائد نیستند. ولی دیدند کسی آمده و اینها را مستدل بیان میکند و اتفاقاً طلبهها هم همراهش میشوند. در حوزه این حق انتخاب را برای طلبهها قائل نیستند.
◀️ متن کامل #گفتگو را در «شبکه اجتهاد» بخوانید 👈 http://yon.ir/GtjNI
✅ @ijtihadnetwork | گزیده اخبار و اطلاعات فقه
🔴باب انتقاد از حکام باز نباشد، استبداد فراگیر می شود || مسئولین جمهوری اسلامی، معادل نظام نیستند
آیتالله مصباح یزدی:
🔷امروز هم در جامعه ما كسانى هستند كه اگر از يك گناه، بدعت و انكار ضرورى دين توسط مسئولى، انتقاد شود، مى گويند چرا غيبت مى كنى؟! اين كار موجب تضعيف حكومت اسلامى میشود! مگر هر شخصى در هر پستى قرار گيرد، آن فرد معادل نظام اسلامى است؟
🔷اگر باب انتقاد از حكام باز نباشد، اساس اسلام از بين خواهد رفت، داستان معاويه تكرار خواهد شد و مجدداً به نام دين استبداد سلطنتى در جامعه حكمفرما خواهد شد. آن زمان استبداد سلطنتى حاكم بود، امروز استبداد جمهورى حاكم خواهد شد!
#آقازادگی #توجیه_فساد_و_ناکارآمدی
@edalat_ghazaei
#حجت_الاسلام_یحیی_کبیر
🖊اسلام طبیب دوّار میسازد نه علامه ساکن
🔹در اسلام، شدنِ آدمها (صیرورت) خیلی مهمتر از این است که فقط یک گوشهای بنشینند و مخشان هم پر از علم باشد و هیچ تکانی هم نخورند. ما بعضی وقتها علامههایی داریم که ساکناند؛ [در حالی که] آن علمی خوب است که به فرموده حضرت علی علیهالسلام طبیب دوار باشد.
🔹شما [تمام علوم] شرق و غرب را بدان و علامهی اصطلاحات باش، ولی اگر در مقابل ظلم تکان نخوری چه فایدهای دارد؟ انی ذاهب الی ربی مهم است، نه انی عالم علی ربی.
🔹ممکن است علامهای در حوزه، تمام احکام جهاد را هم بلد باشد. من یادم نمیرود وقتی قم بمباران شد، بعضیها رفتند مشهد زیر درخت گیلاسِ شاندیز! به امام(ره) نامه هم دادند که تا کی میخواهی مردمکشی کنی! امام(ره) فرمود من اگر با صدام بسازم، نمیدانم با اینها چه کار کنم!
🔹آنها که به شاندیز رفتند نوعا هم کسانی بودند که خیلی هم برای ملت کاری نکردند. درس بلد بودند. نمیگوییم آدمهای بدیاند؛ ولی «شدن» ندارند. شما این همه احکام جهاد خواندید. حالا نمیخواهید جبهه بروید، نروید، لااقل قم را ترک نکنید. حالا رفتید شاندیز زیر درخت گیلاس نشستید، دیگر به امام(ره) نامه ندهید! اگر تو جواهر بلدی، امام(ره) خودش پدرجدّ جواهر است. شما عرفان هم بلد نبودید، امام(ره) مخ عرفان بود. مخ مجاهدت بود. لااقل دیگر برای امام(ره) نسخه نپیچید.
🔹پس میشود یک کسی علامهی اطلاعات فلسفی و علمی باشد، ولی حرکت هم نکند. ما این را در اسلام نمیخواهیم.
🆔 @talabenews_ir
http://yon.ir/qxZkX
#صبحم_با_قرآن
🔸الَّذِينَ قَالُواْ لإِخْوَنِهِمْ وَقَعَدُواْ لَوْ أَطَاعُونَا مَا قُتِلُواْ قُلْ فَادْرَءُواْ عَنْ أَنْفُسِكُمُ الْمَوْتَ إِنْ كُنْتُمْ صَدِقِينَ{۱۶۸}
🔹منافقان كسانى هستند كه (بعد از پایان جنگ اُحد، دست به تبلیغات یأس آور زده و در حالى كه خود از جنگ سر باز زده و در خانه هاى) خود نشسته اند و در حقّ برادران خود گفتند: اگر از ما پیروى مى كردند كشته نمى شدند. به آنان بگو: اگر راست مى گویید، مرگ را از خودتان باز دارید.(آل عمران ۱۶۸)
🖊نشانه های منافق
🔹منافقان به هنگام حركت مردم به جبهه ها، در خانه ها مى نشینند.
🔹روحیه ى خانواده هاى شهدا را تضعیف مى كنند.
🔹خود را رهبر فكرى دیگران مى دانند.
🔹در جهان بینى منافقان، اصالت با زندگى مادّى و رفاه است.
🔹ایمان به مقدّر بودن مرگ، سبب شجاعت و پذیرش رفتن به جبهه است و در بینش منافقان، شهادت و سعادت اُخروى جایگاه ندارد.
🔹باید با تبلیغات سوء منافقان برخورد كرد.
🔹 انسان نمى تواند مرگ را از خود دفع كند.
🔹مرگ به دست خداست، جبهه یا خانه در مرگ نقش اصلى را ندارند.(تفسیر نور)
🆔 @talabenews_ir
#حدیث
🖊فاصله میان حق و باطل
🔸امام حسن عليه السلام:
«بَینَ الْحَقِّ وَ الْباطِلِ أَرْبَعُ أَصابِعَ، ما رَأَیتَ بِعَینَیكَ فَهُوَ الْحَقُّ وَ قَدْ تَسْمَعُ بِأُذُنَیكَ باطِلاً كَثیرًا.»
🔹بین حقّ و باطل به اندازه چهار انگشت فاصله است، آنچه با چشمت بینى حقّ است و چه بسا با گوش خود سخن باطل بسیارى را بشنوى.( تحف العقول ص 229)
🆔 @talabenews_ir
#حدیث
🔸«اِعْلَموا اَنَّ اللّهَ تَعالى يُبْغِضُ مِنْ خَلْقِهِ الْمتَلَوِّنَ، فَلا تَزولوا عَنِ الْحَقِّ وَاَهْلِهِ؛»
امام صادق سلام الله علیه :
🔸«بدانيد كه خداوند از انسانهايى كه دائما رنگ عوض مىكنند نفرت دارد. پس از حق و اهل آن جدا نشويد.»
(امالى مفيد، ص137، ح 6)
🆔 @talabenews_ir
آیتالله بهجت قدسسره:
📝 اگر به قطعیات و یقینیات دین عمل کنیم، در وقت خواب و به هنگام محاسبه پی میبریم که از کدامیک از کارهایی که کردهایم، قطعاً حضرت امام زمان علیهالسلام از ما راضی است و از چه کارهایمان قطعاً ناراضی است.
📚 (در محضر بهجت، ج٢، ص٢۵٠)
🔶 مرکز تنظیم و نشر آثار آیتالله بهجت قدسسره
👈 کمی تا بهجت🌷
@behjat135
#گزیده_های_درس_اخلاق آیت الله قرهی (حفظه الله)
❌همه ی اعمال صحیح است اما یک گناه کوچک، چه به سرمان می آورد!!!
فرض بگیریم یک کسی اهل نماز اوّل وقت، اهل اطاعت از پدر و مادر، اهل آرامش و دوری از غضب، اهل بسیاری از خوبیها، فقط یک اشکال دارد، مثلاً نعوذبالله چشمچران است. تصوّر هم میکند که چون من خیلی خصوصیّات خوب دارم، همین یک چشمچرانی اثر منفی نمیگذارد. امّا گاهی میبینی همان نگاه، انسان را بیچاره میکند و عامل حبّ میشود. در تاریخ، عبّادی بودند که با یک نگاه، عبادت را ترک کردند و هر چه به ظاهر آن معشوقه خواسته، انجام دادند و گرفتار شدند.
پس نباید تصوّر کنیم این، یک فعل است و خیلی اثرگذار نیست، بلکه باید بدانیم که همان یک فعل هم اثرگذار خواهد بود، امّا حالش، حال همان جنگ نرم و همزات شیطان است که اینقدر نرم میآید که باید به خدای سمیع و علیم پناه ببریم.
📖برای مطالعهی متن کامل این جلسه میتوانید به کانال مراجعه کنید
👇👇👇
https://telegram.me/joinchat/B7pTAzwVB1VdJIwxRy-pWQ
#آیت_الله_روح_الله_قرهی ( دامت برکاته)
👇👇👇👇👇
🔷خضوع کائنات در برابر مخلصین🔷
🔶همه اشیاء در برابر بندگان مخلص خدا خاشع و خاضع و از هیبت آنها هراسان هستند.🔶
🔹مرحوم نخودکی(اعلی اللّه مقامه الشّریف) میفرمایند: من در بیابان فهمیدم که هیچ کس نیستم. ایشان فرمودند: من در بیابانی رفته بودم، دیدم یک کشاورزی عرق میکند. بعد دیدم بالا سر او حالت سایه است. تعجّب کردم، نگاه کردم، دیدم یک حالت ابری بالای سر اوست. گفتم ابر را بالای سرت میبینی؟ با آن لهجه خراسانی گفت: تو کاری نداشته باش. تعجّب کردم، وقتی داشت بیل میزد، تعجّب من را دید، برای این که آن حال برود و من مشغول نشوم، با همان بیلی که میزد با دست یک لحظه به آسمان اشاره کرد و حتّی سرش را هم بالا نگرفت، همان لحظه ابر رفت. یک موقع گفتم: تو کیستی؟ گفت: هیچ کس. گفتم: نه کسی هستی. گفت: من بنده خدایم، آشیخ حسنعلی! بنده خدا شو. فهمیدم من را میشناسد. گفتم: من را میشناسی؟ گفت: بله میشناسم. داشتم تعجّب میکردم، گفتم: آبی، چیزی به من بده. گفت: برو دیگر. بعد گفت: من تا به حال تو را ندیده بودم. گفتم: پس از کجا میگویی میشناسمت؟ گفت: آمدی شناختم.
🔸ایشان فرمودند: من فهمیدم بندگان خدا اینها هستند. به خود گفتم: حسنعلی! به اعمالت مراجعه کن، ببین بندگان خدا اینطور هستند. من تا آمدم، او مرا شناخت و از قبل اسم من را نمیدانست. اینها کیستند؟ بر آسمان و زمین مسلّط هستند. بندگان خالص خدا این هستند، همه اشیاء در برابرشان خاشع و خاضع و از هیبت آنها هراسان هستند. وقتی برای خدا اخلاص میورزند، خدا هم لطف میکند و همه چیز حتّی درندگان و گزندگان و پرندگان آسمان از او وحشت دارند و فرمان او را گوش میدهند.
برگرفته از سایت حوزه علمیه امام مهدی (ع)
#روایات_حکیم_از_سلوک_عرفا169
روایات حکیم
@akhlagh_erfan
💠حضرت آیت الله قرهی (مد ظله العالی):
🌱 جوان عزیز! خدا گواه است چشم گناهبین، امامزمانبین نیست.
امّا اگر چشمت گناه نکند، دیگر هر کسی میخواهی باش، ترک، فارس، عرب، لر، سنّ بالا و سنّ پایین و ...، آقا را میبینی. فقط باید مانع برطرف شود.
🍃آیتالله العظمی سیّد ابوالحسن اصفهانی از اسم گناه هم بدش میآید و به زبان جاری نمیکند، معلوم است گناه هم نمیشنود؛ برای همین است که صدای ملکوتی آقا را میشنود. گوشی که غیبت، تهمت، ترانهها و مطالب مبتذل و فحّاشی میشنود، معلوم است اگر امام زمان هم در جایی دارد زیارت یا قرآنی میخواند، او نمیشنود. گوشی میشنود که سخن اغیار را نشنیده باشد. این گوش موقعی که متعلّق به حضرت حجّت شد، دیگر حرف اغیاری نمیشنود. همه در این قضیّه است که در ابتدا باید رذائل از بین رود و غیر از این نمیتوانیم. چون آقا به شدّت از رذائل بدشان میآید.
💥البته اگر یک موقع خدای ناکرده خطای جزئی داشتی، بحثش جداست، بلافاصله استغفار کن. امّا بدان که آقا از رذائل بدش میآید. لذا اگر تصمیم بگیری که دیگر رذائل نداشته باشی و توبه کنی «توبوا إلی اللّه توبة نصوحا» و از حضرت کمک بخواهی، حضرت هم کمک میکنند. گرچه شیطان هم در آن زمان بیشتر میآید. تا دیروز تصمیم نداشتی، نعوذبالله به سمت گناه هم میرفتی ولی پیدا نمیکردی. امّا امروز که تصمیم گرفتی به سمت گناه نروی، جلوی پایت سبز میشود و جلوه کذا و کذا، جلو میآید. پس شیطان هم دستبردار نیست. میگوید: عجب! حالا دیگر میخواهی بروی و امامزمانی بشوی؟! اجازه نمیدهم.
👌امّا از حضرت بخواهید، حضرت عنایت میکنند و دست من و شما را میگیرند.
🌹«السّلام علیک یا مولای یا بقیّة اللّه»
#الگوی_من_شهدا
#روایتگری_شهدا
💠دفترچه گناهان یک شهید ۱۶ ساله !!!
✅در تفحص شهدا ، دفترچه یک شهید 16 ساله که گناهان هر روزش را می نوشت پیدا شد.
گناهان یک هفته او اینها بود :
🔸شنبه : بدون وضو خوابیدم .
🔸یکشنبه : خنده بلند در جمع .
🔸دو شنبه : وقتی در بازی گل زدم احساس غرور کردم .
🔸سه شنبه : نماز شب را سریع خواندم .
🔸چهارشنبه : فرمانده در سلام کردن از من پیشی گرفت .
🔸پنجشنبه : ذکر روز را فراموش کردم .
🔸جمعه : تکمیل نکردن 1000 صلوات و بسنده به 700 صلوات .
راوی که یکی از بچه های تفحص شهدا بوده می گوید :
دارم فکر می کنم چقدر از یک پسر شانزده ساله کوچکترم...!!
🌸کانال تربیتی یک مربی
@yekmorabbi 👈
🌺 روش استفاده و کاربرد داروهای مفرد و مرکب در طب اسلامی
صادق یسلیانی نوشت: مطالب از کتاب داروخانه طب اسلامی اثر استاد حسن زرقانی میباشد نحوه مصرف داروها برای اینکه مقدار مصرف و اندازه داروها را در روایات به دست آوریم،باید به چند نکته مهم توجه کنیم: ۱- اگر در روایات عنوان غذا مطرح شده باشد بدین مفهوم است که باید از آن زیاد استفاده کرد مثلا روایتی میفرماید: سیب را به عنوان غذا مصرف کنید. یعنی اگر میخواهید تب را با سیب پایین بیاورید باید آنقدر سیب بخورید که سیر شوید ۲- اگر در روایات عنوان دارو مطرح شده باشد بدین مفهوم است که باید از آن کم استفاده کرد. نسخه های بعدی بیشتر جنبه دارویی دارد ۳- اگر در روایات عنوان میوه مطرح شده باشد بدین مفهوم است که باید از آن به مقدار مثلا یک عدد یا یک خوشه استفاده کرد. برای مثال حضرت امیر علیه السلام عناب را به عنوان میوه معرفی میکند و میفرماید: برتری عناب بر دیگر میوه ها مانند برتری ما بر مردمان دیگر است ۴- اگر در روایات عنوان نوشیدن مطرح شده باشد یعنی به اندازه ای که انسان آب مینوشد باید از آن استفاده کرد مثلا در روایت برای سویق سیب عنوان نوشیدن آمده است ۵- وقتی در روایت میفرماید که دارو را بعد از غذا بخورید یعنی بعد از صبحانه و شام مصرف کنید زیرا در طب اسلامی وعده های غذایی دوتا است: وعده قبل از ظهر که بین طلوع آفتاب و اذان ظهر است و وعده اول شب ۶-بیشتر داروهای طب اسلامی در صبح ناشتا و شب موقع خواب تجویز میشود زیرا مصرف دارو در این اوقات بیشترین تاثیر را در درمان بیماریها دارد ۷- برای نوشتن آیات و ادعیه اگر در روایات قید شده است که فلان آیه را با عنبر بنویسید بهتر این است که طبق همان عمل شود ولی اگر مشخص نیست ابتدا آنرا با عسل یا آب زعفران و با یک چوب خلال یا کبریت روی ظرف پاک نوشته و سپس بشویید و بخورید ۸- داروهای طب شیمیایی برای درمان بیماری چشم از قطره چکان استفاده میکند. مشکل قطره این است که وقتی در چشم ریخته میشود فورا از چشم خارج میشود پس نمیتواند زیاد تاثیرگذار باشد ولی درمان بیشتر بیماریهای چشم در طب اسلامی به شکل سرمه کشیدن است و نقطه قوت سرمه کشیدن بر قطره این است که وقتی از شب تا صبح در چشم بماند کار خودش را میکند و بیماری چشم را درمان میکند. ۹- وقتی روایت میفرماید که آب فلان گیاه را بخورید یعنی آن را با آب بپزید و بعد آنرا صاف کنید و بخورید مثلا برای مصرف آب نخود اول آنرا بپزید سپس آنرا صاف کنید و بخورید.
این نکته در استفاده از داروی جامع امام رضا علیه السلام کاربرد زیادی دارد ۱۰- اگر داروی شیمیایی مصرف میکنید و میخواهید داروی گیاهی را جایگزین کنید به یکباره داروی شیمیایی را قطع نکنید و به مرور زمان قطع کنید ۱۱- طبیب نباید لزوما زمان مصرف دارو و اندازه آن را فقط بر اساس کتاب تجویز کند بلکه باید نوع بیماری و شرایط بیمار را نیز لحاظ کند ۱۲- داروی شافیه هرچه بیشتر بماند بهتر است به همین دلیل اگر تازه هست اندازه نصف گردو و اگر چند ماه میگذرد اندازه یک نخود و اگرکهنه شده است اندازه یک عدس و اگر بیش از دوسال است اندازه سر سوزن هم کفایت میکند. این نکته در درمان با مرکب هفت کاربرد زیادی دارد ۱۳- اگر مقدار عسل مشخص نشده باید دوبرابر وزن مجموع دارو عسل انتخاب کنید. این قانون در ساخت داروهای مرکب کاربرد زیادی دارد ۱۴- روش سرمه کشیدن در هر دو چشم مجموعا ۳ یا ۵ یا ۷ مرتبه میباشد و از چشم راست شروع و به چشم راست نیز ختم میشود مثلا برای سه بار اول راست بعد چپ بعد راست و مجموع پنج و هفت نیز اینچنین است. این قانون برای تمام سرمه ها به غبر از نشادر که باید در هر چشم سه بار کشیده شود کاربرد دارد ۱۵- به دلیل طبیعی و ارگانیک بودن داروها امکان کپک و کرم و جمع شدن حشرات وجود دارد لذا در مکان خشک و خنک و دربسته نگهداری کنید ۱۶- طبق روایات خداوند درمان را هم در داروهای شیرین و هم تلخ قرار داده که شیرین بخاطر تحمل بیشتر بهتر است ۱۷- زیاده روی در مصرف دمنوش صحیح نمیباشد لذا در حد معمول از چایهای طب اسلامی استفاده کنید ۱۸- داروها باید طبق روش بیان شده مصرف شود و کم یا زیاد نشود مثلا در داروی شافیه اگر به جای شیر گاوی که تازه زاییده است از شیر گاوی که قبلا زاییده استفاده شود یا نفعی ندارد یا اندکی تاثیر میگذارد ۱۹- برای ساخت دارو باید از ترازوهای دقیق استفاده شود مانند ترازوهای طلاسازی. برای وزن کردن مواد داروها لازم است بدانید که: الف- هر درهم برابر است با ۳/۲۵ گرم ب- هر مثقال برابر است با ۴/۶۰۸ گرم پ- هر رطل عراقی برابر است با ۹۱ مثقال ت- هر رطل مدنی برابر است با ۱/۵ برابر رطل عراقی ث- هر صاع برابر است با ۶۱۴/۲ مثقال اتمام بخش اول منبع: پیشگیری و درمان از سخنان ائمه اطهار و قرآن
talabeh.net
@talabehgram
#سبکزندگی
🌹#شهید حجت السلام #مصطفیردانیپور
گفتم:" با فرمانده تان کار دارم."
گفت:"الان ساعت یازده است،ملاقاتی قبول نمی کند."
رفتم پشت در اتاقش در زدم،گفت:"کیه؟"
گفتم :"مصطفی من هستم.""
گفت :"بیا تو."
سرش را از سجده بلند کرد ،چشمهای سرخ، خیس اشک و رنگش پریده بود.
نگران شدم :"گفتم چه شده مصطفی؟ خبری شده؟کسی طوری اش شده؟"
دو زانو نشست. سرش را انداخت پایین.زُل زد به مهرش .دانه های تسبیح را یکی یکی از لای انگشتهایش رد می کرد.
گفت :"ساعت یازده تا دوازده هر روز را #فقطبرایخدا گذاشتم.بر می گردم کارهایم را نگاه می کنم.
از خودم می پرسم کارهایی که کردم ،برای خدا بود یا برای دل خودم؟"
#کانال_شبهایآسمانی👇
____________________
@shabhaye_asemani94
🌺این کارها را حتما انجام دهید اگر می خواهید...
✅اگر می خواهید کاملا صفات #حجب و #حیاء و #کفّ نفس و کنترل لازم هوای نفس و حاکمیّت #عقل بر احساس و حجاب از حداقل تا #محجبّه چادری و شرم حضور از نامحرم از #برهنگی و رعایت #موازین_ شرعی در برخورد با نامحرم و پرهیز از #دوستی خیابانی و #اینترنتی و تلفنی و... با نامحرم و حفظ حریم شرعی و... و علاقه شدید و کافی به همسرتان و #خانواده و ضعف #اعتقادات _مذهبی و #اخلاقی و شکستن حریم با محارم از بین برود، حتما کارهای زیر را حداقل سه هفته در هر شبانه روز حداقل 10 ساعت انجام دهید، نتیجه تضمینی و قطعی و غیرقابل برگشت هست مطمئن باشید:
1- تماشای برنامه های #ماهواره به ویژه فیلم های سینمایی و #سریال های ترکیه و...
2- تماشای فیلم های خانوادگی ایرانی قبل از انقلاب و #رقص و #موسیقی حتّی ایرانی قبل از انقلاب
3- تماشای صحنه های مبتذل و #مستهجن (از جهت فرهنگ اسلامی و ایرانی) ماهواره و #گوشی های ه_وشمند حداکثر یک هفته حداقل بالای 7 ساعت در شبانه روز به ویژه شب ها
4- تماشای شبکه های ... ماهواره با پخش برنامه های مختلف با نمایش زنان عریان و انجام ...
5- تماشای #آگهی های تجارتی ماهواره
6- مشغولیّت چند ساعته به ردّ و بدل کردن تصاویر و پیامک های مبتذل و... با نامحرم
مطمئن شوید، پدیده #طلاق هم، به خاطر دوستی هر دو همسر با نامحرم و #ارتباط مشروع و نامشروع و آموزش تصویری ارتباط جنسی به فرزندان با انجام آموزش ها در فضای واقعی با خواهر و دوستان و... در خانواده اتفاق خواهد افتاد، شک نکنید.
اگر شک دارید امتحان بکنید، فقط امتحان مجانی نیست، قیمت امتحان از بین رفتن یک خانواده و #کانون _گرم _خانوادگی هست.
🌷انتخاب با شماست. فقط این امتحان مجانی نیست.
💐البته شدیدا مراقب باشید، لحظه ای عقل تان به #احساس و عاطفه و #چشم و #گوش شما حاکم نشود، در این صورت، به میزان حاکمیّت عقل بر چشم و گوش و احساس و عاطفه و عشق و...، امکان دستیابی به نتایج فوق را نخواهید داشت. این نتیجه هم تضمینی هست و قطعا جواب می دهد.
♦️مراقب باشید، لحظه ای به یاد خدا و مطابقت اعمال تان با دستورات #خدا نیافتید، والاّ در کمتر از یک ساعت کلنجار رفتن با خود و سبک سنگین کردن مسیر انتهایی اعمال و بیدار شدن #فطرت ذاتی و #وجدان اخلاقی و کمی ترس از خدا و #جهنم ودنبال جواب #پل _صراط، #بصیرت ایجاد شده، قطعا نتایج فوق اتفاق نخواهد افتاد و بیزاری از موارد فوق هم پیدا خواهید کرد.
باز هم انتخاب با خودتان هست. عضویّت در کانال 👈👈👈🌷http://eitaa.com/joinchat/3545169925C90fd295c09
@mansurevatani 🌷 👈
🔹آيتالله العظمی بهجت (ره):
اگرگرفتاری وحاجت داری
پدر ومادرت راخوشنودکن واگر زنده نيستندبرایشان صدقه بده
چون مردگان زندهاندوماتوانایی ديدنشان رانداريم...🕊
👈 کمی تا بهجت🌷
@behjat135
آیت الله بهجت (ره) :
خداوند، بلاها را بدون مصلحت و ملاک نمیفرستد، و برای رفع آنها دعا لازم است. خداوند سبحان میفرماید:
《فَلَوْلا إِذْ جَاءَهِمْ بَأسُنَا تَضَرَّعُوا》؛
"پس ای کاش آن هنگام که سختیای از سوی ما برای آنها میآمد، تضرع و زاری مینمودند" 'سوره ي انعام/٤٣'
یعنی بأس و سختی و فشار، بأس ما و از طرف ما است و ما آن را برای شما فرو میفرستیم برای این که به درگاه ما تضرع کنید و به ما روی آورید و از ما درخواست کنید و دعا نمایید.
چرا چنین نیستید؟!
کمی تا بهجت🌷
@behjat135
آیت الله بهجت(ره):
«در زمان پهلوی که تشکیل روضهخوانی ممنوع بود، مردم در مسجدی اجتماع کرده بودند. از قضا پاسبانی از پنجره مسجد سری به مسجد کشید. مردم همه وحشتناک به سوی او نگاه میکردند، در این حال آقای بالای منبر فرمود: اگر به اندازه ترس از پاسبان، از خدا میترسیدیم، کار ما امروز به اینجا نمیکشید!»
📚رحمت واسعه/ص۱۹۶
🍃
👈 کمی تا بهجت🌷
@behjat135