بسم اللّٰه الرحمن الرحیم .
🔴 بی حجابی و آشکار سازی بدن ؛ چرا ؟
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
«در اسلام، زن باید حجاب داشته باشد، ولی لازم نیست که چادر باشد؛ بلکه زن میتواند هر لباسی را که حجابش را به وجود آورد اختیار کند. ... اسلام نمیخواهد که زن به عنوان یک شیء و یک عروسک در دست ما باشد. اسلام میخواهد شخصیّت زن را حفظ کند و از او انسانی جدّی و کارآمد بسازد. ما هرگز اجازه نمیدهیم تا زنان، فقط شیئی برای مردان و آلت هوسرانی باشند. ... احترام و آزادیای که اسلام به زن داده است، هیچ قانونی و مکتبی نداده است.»(صحیفۀ امام، ج۵، ص۲۹۴، ۷ دی ۱۳۵۷).
#امام_خمینی (رحمه الله)
📌 و نکته ای قابل تامل :
مسألۀ حجاب زن، گرهخورده با «شخصیّت اجتماعیِ» اوست؛ چنانکه معنی و دلالت مستقیمِ بیحجابی، «شئوارگی» و «عروسکشدگیِ» زن خواهد بود. در این صورت، زن به «ابزار هوسرانیِ مرد» تبدیل خواهد شد و شأنی جز این نخواهد داشت. «شئوارگی» و «عروسکشدگیِ» زن یعنی فروکاهیدهشدن زن به «بدن» و اینکه وجود زن، فلسفه و غایتی جز بدن او ندارد و تمام ارزش و جذابیّتش، برخاسته از بدنش است. بیحجابی نیز، «آشکارسازیِ بدن» است؛ زنِ بیحجاب، بدن خویش را به دیدگانِ دیگران عرضه میکند تا از طریق بدنش، «اعتبار اجتماعی» به دست آورد و دیده شود. زنِ بیحجاب، شئ و عروسک است و همچون وسیله و ابزار، و ازاینرو، بیشخصیّت.
#حجاب
https://eitaa.com/manyantazer1
تا حالا شنیدید میگن «زیاد جلو چشم باشه عادی میشه؟!»
✔️ کشور های چشم و دل سیر، در صدر آمار تماشای فیلم های مستهجن!!
#حجاب
https://eitaa.com/manyantazer1
من ینتظر || سیدهادیاشرفیان
تا حالا شنیدید میگن «زیاد جلو چشم باشه عادی میشه؟!» ✔️ کشور های چشم و دل سیر، در صدر آمار تماشا
یا مثلن این رو هم ببینید !
💢 میگن «زیاد جلو چشم باشه عادی میشه؟!»
اینم نتیجه ی سیری چشم و دل !
#حجاب
https://eitaa.com/manyantazer1
15.8M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
به خانواده تکیه کنید دشمن تصمیم گرفته خانواده را از بین ببرد ...
https://eitaa.com/manyantazer1
بسم اللّٰه الرحمن الرحیم .
🔴 چند تفاوت «گفتوگو» و «جَدَل» :
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
گفتوگو، زبان مفاهمه است و هیچ تمدّنی بدون گفتوگو شکل نگرفته و بدون آن نیز دوام نیافته است.
اکنون در بسیاری از گروههای مجازی و محافل علمی و سیاسی، جدل فرمانروایی میکند و کثیری به تصوّر اینکه در حال گفتوگو با یکدیگرند، در ورطهی مجادلات بیثمر و بیپایان افتادهاند، همچنانکه در گفتوگوهای دو یا چند نفره. مرز میان گفتوگو و جدل، بسیار باریک و مبهم است لذا چند نکته سادهی آن یادآوری میشود.
۱. هدف گفتوگو این است که من بدانم در ضمیر شما چه میگذرد و شما بدانید که درد من چیست اما جدل تشنه پیروزی است و شهوت استیلا بر طرف مقابل دارد.
۲. پایان جدل، دشمنی است و پایان گفتگو، دوستی است. ذهن و زبان جدلیون، در تسخیر سوءظن به دیگران و خودشیفتگی است. اما گفتوگو، راهی برای کاستن از افتراقها و سوءتفاهمهاست. بنابراین گفتوگو ما را به یکدیگر نزدیکتر میکند و جدل، دورتر و دشمنتر. گفتوگو اگر گرهی نگشاید، گره را کورتر نمیکند.
۳. در گفتوگو، میان اندیشه و صاحب اندیشه فرق میگذاریم. یعنی مخالفت ما با اندیشهای، به دشمنی ما با صاحب آن اندیشه نمیانجامد.
۴. در گفتوگو میکوشیم که حرف دیگری را بفهمیم ولی در جدل میکوشیم که حرف خود را در گوش او فرو کنیم.
۵. اهل جدل، درد حقیقت ندارند. پس به هیچ خطا یا جفایی اعتراف نمیکنند. اما در گفتوگوی سالم، طرفین میپذیرند که در فلان مسئله خطا کرده، دچار غفلت یا مبالغه و تندروی شدهاند.
۶. جدل، استثمار گفتوگو است. یعنی گفتوگو در جدل، بهانهای بیش نیست. بدین رو اهل جدل، گاهی این بهانه را وامینهند و از ابزار دیگری استفاده میکنند که هیچ سنخیتی با گفتوگو ندارد، مانند زورگویی، تهدید، نصیحت، افشاگری و تجاوز به حریم خصوصی افراد.
۷. جدلگرایان، معمولا زبانی درشتگو و پر از نیش و کنایه دارند، گرچه هر درشتگویی جدلگرا نیست و هر جدلگرایی درشتگو نیست.
۸. جدل گذشتهگرا است، اما گفتوگو آیندهساز است. در جدل، شما از راهی دفاع میکنید که آن را طی کردهاید اما در گفتوگو راهی را میجویید که آینده را بسازد. از همین رو گفتوگو پیشرونده است، اما جدل، هر بار به نقطه آغاز بر میگردد.
۹. در گفتوگو میکوشیم که چیزی بیاموزیم، اما در جدل، تلاش ما بیشتر برای شیرفهمکردن طرف مقابل است.
۱۰. در گفتوگو تابع منطقیم و فارغ از اینکه گوینده کیست بر این نکته متمرکزیم که چه میگوید؟ و بدون هیچ مقاومتی حرف حق را میپذیریم ولی در جدال، از ابتدا با گارد وارد میشویم و به چیزی جز غلبه و کسب نتیجهی از پیش تعیینشده نمیاندیشیم.
۱۱. سماجت و افراط در کشدارکردن مباحث، از نشانههای اهل جدل است. اهل گفتوگو به همان آسانی که وارد گفتوگو میشوند، آن را رها میکنند و میدانند که کجا و کی باید کنار بکشند، اما جدلیون تا بالابردن پرچم پیروزی و اعتراف خصم به شکست، سماجت میکنند.
#گفتگو #مهارت_گفتگو
#جدل
https://eitaa.com/manyantazer1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥سید بشیر حسینی و خاطره انگشتر
🔹حاج قاسم گفت : هر جا دختر بدحجاب دیدی برو کمکش کن ، دختر چادری همون چادرش پناهشه .
#حجاب
https://eitaa.com/manyantazer1
"طالبان تحصیل در دانشگاه رو برای دختران ممنوع کرد.."
دوستی میگفت :
رسانه های دنیا به بهانه حجاب قانونی
علیه ایران بسیج شدن ؛
اما برای تحصیل دختران افغانی صدا از کسی در نیومد .
چرا برای حجاب غوغا کردن و برای دانش سکوت ؟
چون زنان رو برهنه میخوان نه باشعور !
#حجاب
https://eitaa.com/manyantazer1
9.44M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔻کدامیک از راه می رسد؟
بهار دینداری یا پاییز دینداری؟!
چرا روی تضعیف دینداری ایرانیان هزینه می شود؟
🎙حجت الاسلام رضا غلامی؛ رئیس پژوهشگاه مطالعات فرهنگی وزارت علوم
▫️اینکه گفته می شود سدهی اخیر، سدهی دور شدن مردم از دین است، حرفی بیاساس است. / اگر این انقلاب، موجودی بیاثر بود، این لشگرکشی گسترده برای رویارویی را نیاز نداشت.
https://eitaa.com/manyantazer1
15.34M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎙فاعتبروا یا اولی الابصار
بی طرفی بزرگترین گناهه!
https://eitaa.com/manyantazer1
31.81M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 چرا باید محدود باشیم!؟؟
🔹مگه قرآن نگفته "لا اکراه فی الدین" پس چرا بما زور میگید؟؟
🔹 غرب دین رو کنار گذاشت و پیشرفت کرد... ولی ما....
🔹 جنگ شناختی چیست!!؟
🌾 این قسمت:
🔴 قانون رو برای مردم کی تعیین میکنه!؟
کلیپی قابل استفاده از
حاج آقای علوی موحد .
#آزادی
#ایران
#حجاب_اجباری
https://eitaa.com/manyantazer1
علامه طباطبایی (ره) :
اعتبارات دنیا نوعاً وفا نمی کند و اگر هم وفا بکند تا دم قبر است و بعداز آن ماییم و ابد ما!
https://eitaa.com/manyantazer1
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نماز اگر قضا شد امکان مجدد آن وجود دارد، اما نظام اگر آسیب دید ، نماز آسیب میبیند ...
https://eitaa.com/manyantazer1