14021022_43803_128k.mp3
1.24M
🔘کلیپ صوتی | جهاد تبیین برای مشارکت
▪️تلاش میکنند که مردم را از صحنه خارج کنند...
حضور مردم در صحنه... باید ترویج بشود؛ هر کسی صدایی دارد، هر کسی زبان گویایی دارد، هر کسی مخاطبی دارد، هر کسی میتواند اثر بگذارد، باید روی این زمینه کار کند: وَ تَواصَوا بِالحَقّ؛ این حق است. تواصی به حق وظیفهی همه است.
۱۴۰۲/۱۰/۱۹
▪️انتخابات در پیش داریم؛ یک عدّهای نمیخواهند این انتخابات آنچنان که شایستهی این ملّت است انجام بگیرد؛ تلاش میکنند...وانمود کنند که انتخابات فایدهای ندارد، تأثیری ندارد... در مقابل اینها «جهاد تبیین» باید سینه سپر کند، در مقابل اینها باید حقیقت را بیان کند... امروز احساس وظیفه نسبت به انتخابات یکی از کارهای نقدِ جامعهی مجاهد در «جهاد تبیین» است.
۱۴۰۲/۱۰/۱۳
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh
🔸 آپارات :
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
به نام خدا
🔘 آسیب شناسی انقلاب اسلامی؛ ( ۲ )
« مردم »
▪️انقلاب اسلامی ایران یکی از بزرگترین و مهمترین انقلاب های اجتماعی جهان است که نه تنها ایران را دچار تغییر سیاسی نمود، بلکه ساختارهایی کارکردی در عرصه حکومت و قدرت به دنیا عرضه نموده است.
▫️یکی از مهم ترین و بلکه متفاوت ترین این تغییرات جایگاه نقش مردم در قدرت است. امام خمینی(ره) نقش مردم را نه تنها در انقلاب و بلکه در قدرت نقشی محوری میدانست. و این بر خلاف دنیای غرب بود، که با شعار دموکراسی نقش مردم را ابزاری استفاده میکرد و نقش محوری در قدرت را، منافع سرمایه داری و افراد خاص یا جناح های خاص، در قالب احزاب میدانست و البته هنوز هم میداند.
▪️با طی گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی به نظر میرسد، هنوز در چالشی بزرگ بین تعیین نقش محوری با دید امام خمینی یا نقش ابزاری به سبک غربی قرار داریم. و برخی جناح ها در این راستا تمام تلاش خود را کردند تا ساختاری با کارکرد انقلابی که نقش محوری مردم را تضمین نماید، شکل نگرید.
▫️مخالفت با ولایت فقیه که پشتیبانی مردمی دارد، محکوم کردن انتخابات هر وقت که مردم به آنها رای نداده و نتیجه به نفع آنها نبود، و تضمین دانستن امضای جان کری در مقابل اعتماد به ایستادگی مردم و قول خدا. همه نشانه هایی از این تفکر است. که در این چهار دهه تمام قدرت خود را جهت انحراف نقش محوری مردم بکار برده است. گروهی دانسته جهت بدست آوردن قدرت با محوریت غرب، و گروهی هم ندانسته جهت ماندن در پست و مقام و منصبی و بازی های کودکانه خویش.
▪️مشارکت پایین در انتخابات یعنی از بین رفتن نقش محوری مردم. همان چیزی که غرب در تلاش برای نابودی آن بعنوان یک نظریه کارکردی و ساختاری بوده و هست. و توسعه این نظریه در منطقه و جهان یعنی نابودی سلطه غرب . و پایین آمدن وزن « نقش محوری مردم» یعنی افزایش « نقش سلطه گری غرب» در ایران و منطقه و تداوم آن.
▫️به نظر میرسد دشمنان توانسته اند در طی این چهار دهه در آنچه به آن مدیریت هوشمند در جنگ ترکیبی میگویند، توسط رسانه، نفوذ، تحریم، ترور، ... در تضعیف نقش محوری مردم اثرگذاری کنند و شرکت نکردن در انتخابات پیش رو یعنی سنگین تر شدن وزنه سلطه. و لبیک به یزیدیان و شمر زمان.
▪️امام خمینی(ره):
« سیاست ما همیشه بر مبنای حفظ آزادی و استقلال و حفظ منافع مردم است که این اصل را هر گز فدای چیزی نمی کنیم." ( صحیفه امام؛ ج۴، ص ۳۶۴)
✍ سید محمود احمدزاده
#سواد_رسانه #جنگ_شناختی
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh
🔸 آپارات :
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
#انتخابات
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh
🔸 آپارات :
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
#انتخابات
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh
🔸 آپارات :
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
🔴 شاخصههاي مديران و مسئولان بر اساس آموزههای مهدوی (۱۵)
5️⃣1️⃣ سختکوشی
🔸یاران امام مهدی(ع): «در عبوديت خداوند سختكوش و پرتلاشند» (۱)
🔹آنان در جهاد فی سبیل الله نیز خستگیناپذیر به پیش میروند: «ياران قائم، شمشيرهاي خود را بر زمين نمینهند تا اينكه خداي عزوجل راضي شود» (۲)
🔸و در مسیر خدمت تمام سختیها را به جان و دل میخرند: هنگامي كه قائم ما خروج كند، خون است و عرق ريختن و خوابیدن بر روی مركب [در ميدانهاي مبارزه]. (۳)
📚 منابع :
(۱) يوم الخلاص، ص ۲۲۳
(۲) بحارالانوار، ج ۵۲ ص ۳۲۷
(۳) بحارالانوار، ج ۵۲ ص ۳۵۹
🔴 شاخصههاي مديران و مسئولان بر اساس آموزههای مهدوی (۱۶)
6️⃣1️⃣ انس با قرآن
🔹 یاران امام مهدی علیه السلام «با آيات قرآن چشمشان روشن ميشود و تفاسير آيات را با گوش جان ميشنوند و هر روز جام حکمت را مينوشند.»
📚 ينابيع المودة، ج ۳ ص ۸۵
🔴 شاخصههاي مديران و مسئولان بر اساس آموزههای مهدوی (۱۷)
7️⃣1️⃣ خیرخواهی
🔸«او [امام مهدی(علیه السلام)] به گونه نيکان رفتار ميکند.» (۱)
🔹«[امام مهدی(علیه السلام)] سرپرست خيرخواه است.» (۲)
📚 منابع :
(۱) نهجالبلاغه، خطبه ۱۵۰
(۲) احتجاج طبرسي، ج ۲ ص ۴۹۴
🔴 شاخصههاي مديران و مسئولان بر اساس آموزههای مهدوی (۱۸)
8️⃣1️⃣ فروتن ... و مقتدر ...
🔸«[ياران امام مهدي(علیه السلام)] همان كساني هستند كه خداوند در توصيف آنان فرموده است: [اي كساني كه ايمان آوردهايد! هر كس از شما كه از آيين خود بازگردد بداند كه] خداوند به زودي، قومي را بر ميانگيزاند كه ايشان را بسيار دوست ميدارد و آنها نيز خداوند را دوست ميدارند و در برابر مؤمنان فروتن و در مقابل كافران عزيز و مقتدرند.» (۱) (۲)
🔹«بار خدايا مشتاقانه از تو میخواهیم كه دولتى با شكوه را برانگيزى كه [به وسیله آن] اسلام و اسلاميان را عزت ببخشى و نفاق و منافقين را به خاك ذلت بكشى» (۳)
📚 منابع :
(۱) مائده آیه ۵۴
(۲) الكافي، ج ۳ ص ۴۲۴
(۳) دعاي افتتاح
#مهدویت
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh
🔸 آپارات :
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#کاردستی
با لیوان یک بار مصرف فیل درست کنید.
#معرفی_بازی_برای_کودک
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh
🔸 آپارات :
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
تصویری از کاردستی فیلم بالا👆
#معرفی_بازی_برای_کودک
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh
🔸 آپارات :
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
آثار مجتهده گیلانی
در کنار فعالیتهای سیاسی و اجتماعی، بانو صفری(ره) از ذوق و قریحه شاعری نیز بیبهره نبود و اشعار زیبایی از وی به یادگار مانده است.
تألیفاتی نیز از این بانو به جای مانده است که عبارتند از؛
شرح التصریف یا صمدیه آسان، شهربانو صفری، مشهد، ۱۳۹۵، ۱۰۴ صفحه. (کتابی به زبان عربی درباره علم صرف و شرحی بر کتاب تصریف است.)
ارمغان جاویدان، شهربانو صفری، مشهد، ۱۳۴۲، اول، ۲۱۵ صفحه. (این کتاب درباره اخلاق اسلامی و احادیث اخلاقی است و در سال ۱۳۵۲ با نام علائمالایمان یا ارمغان جاویدان در مشهد تجدید چاپ شد.)
شجره المفسره یا صمدیه آسان، شهربانو صفری، مشهد، اول، ۱۳۵۰، ۲۷۲ صفحه. (شرحی ساده بر کتاب صمدیه نوشته شیخ بهایی و درباره علم نحو است و در سال ۱۳۶۳ در مشهد تجدید چاپ شد.)
نوید سعادت؛ راهنمای احکام بانوان و دوشیزگان، شهربانو صفری، مدرسه عالی عصمتیه (مرکز پخش)، مشهد، اول، ۱۳۷۳، ۵۶ صفحه. (کتابی درباره احکام بانوان است.)
#زندگینامه_مشاهیر
#بانومجتهده_گیلانی
ندر شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh
🔸 آپارات :
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
✅ گله مندم اما رای میدهم ...
#انتخابات
#دعوت
#ما_می_آییم
ندر شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh
🔸 آپارات :
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
🌙 شب شد
✨دلها به فردا امیدوار شد؛
🌙چشم ها پر از خواب شد،
✨همه میگویند که
🌙زندگی سر بالایی و سرازیری دارد
✨ اما من می گویم:
🌙زندگی هر چه که هست،
✨جریان دارد؛
🌙می گویم: تا خدا هست و خدایی
✨می کند، امید هست؛
🌙فردا روشن است؛
شبتان آرام، فردایتان روشن . .🌙
#قرآن
#سوره_اعراف
#صفحه_۱۵۱
آیه ۱تا۱۱
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh
🔸 آپارات :
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
نکتههای سورۀ اعراف- آیۀ ۳:
آیۀ قبل، وظیفۀ پیامبر صلّی اللَّه علیه و آله را در انذار و تذکّر بیان کرد و این آیه وظیفۀ امّت را در اطاعت و تبعیّت. آن آیه از پیامبر صلّی اللَّه علیه و آله، «سعۀ صدر» میخواست، اینجا از امّت، «تبعیّت» میطلبد. آیۀ قبل، «أُنْزِلَ إِلَیْکَ» بود، اینجا «أُنْزِلَ إِلَیْکُمْ» است.
پیامبر اکرم صلّی اللَّه علیه و آله فرمود: «فاذا التبست علیکم الفتن کقطع اللیل المظلم فعلیکم بالقرآن» «من جعله امامه قاده الی الجنة و من جعله خلفه ساقه الی النار» (تفسیر اثنیعشری)، هر گاه فتنهها همچون پارههای شبِ تار شما را فرا گرفت، پس بر شما باد به قرآن، هر کس قرآن را امام خود قرار دهد به بهشت میرسد و هر کس به آن پشت کند، به آتش دوزخ رهنمون میشود. چنان که حضرت علی علیهالسّلام فرمود: «ففی اتباع ما جاءکم من الله الفوز العظیم و فی ترکه الخطاء المبین» (تفسیر نورالثقلین)، رستگاری بزرگ در پیروی از قرآن است و در ترک آن، خطا و گمراهی آشکار میباشد
Salavat.Emam.Reza.1(WebAhang).mp3
710.1K
صوت صلوات خاصه امام رضا علیه السلام
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh
🔸 آپارات :
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
آسیب به....
#تربیت_فرزندان
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh
🔸 آپارات :
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
نشانه های رابطه یک طرفه
#روابط_خانوادگی
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh
🔸 آپارات :
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
چند نکته برای مرتب سازی منظم
#نقش_والدین_در_خانواده
📲در شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh
🔸 آپارات :
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
#انتخابات
شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh
🔸 آپارات :
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
🌹امام محمد باقر(علیه السلام):
🔹لا فَضِیلةَ کَالجِهاد وَ لا جِهادَ کَمُجاهدة الهَوَی.
هیچ فضیلتی مانند جهاد نیست و هیچ جهادی مانند مبارزه با هوای نفس نیست.
📚تحف العقول، ج۱، ص۲۸۴
#کلام_بزرگان
شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh
🔸 آپارات :
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تک تک آحاد جامعه مردم دیگران را هم به شرکت در انتخابات دعوت کنند
🔘کلیپ غیراخلاقی و ۹ پیشنهاد مادرانه برای سواد رسانهای
▪️شبکههای اجتماعی هم مصیبتی شده اند، میلیاردها دلار خرج میشود تا فرزندتان را از خودش و از شما بگیرند
▪️همهی اینها درست؛ اما نقش مادر کلیدی است.
سواد رسانهای مادر کارگشاست.
در روزگاری که همه خوابند هیچکس مثل مادر هوشیار نیست و مؤثر.
▪️شما میخواهید به فرزندتان کمک کنید. حالا فرض کنید سردبیر یک رسانهاید و او مخاطب، باید چه کرد؟ تغییر در مخاطب از طرق فرآیند اقناع انجام میشود. رسانه با اقناع، بینش و گرایش و رفتار مخاطب را تغییر میدهد. با این مقدمه باید چه کرد؟
1⃣ اول: نگران باشید نه مضطرب
گام اول خودتانید. شما رسانهاید. اما رسانهی هیجانی و عصبانی هیچوقت نمیتواند مؤثر باشد. پس بر خود مسلط باشد.
نه خودتان احساس گناه کنید و نه به فرزند احساس گناه دهید. صبور باشید و همهچیز را تمام شده نپندارید.
2⃣ دوم: مقتدرانه عمل کنید، نه مستبدانه
مستبدانه تصمیم نگیرید و برخورد متصلبانه نکنید. با این حال مقتدر باشید. آدم مقتدر، قدرتش از اعتبارش است. هم قدرت دارد و هم مشروعیت.
مادر به خودی خود اعتبار دارد. این اقتدار را نگه دارید که بسیار از آن کار برمیآید. اولین گام برای اقناع اعتبار منبع است که مادر در اوج آن قرار دارد.
3⃣ سوم: اهل مدارا باشید نه مسامحه
فرق ظریفی این دو دارند. با فرزندتان متناسب با شرایطی که دارد مدارا کنید، اما مسامحه نکنید. یعنی بیخیال نباشید. آدمی که مدارا میکند تلاش میکند متناسب با شناخت و ظرفیت فرزند او را گامبهگام به مقصد هدایت کند. اما آدم اهل مسامحه فرزندش را رها میکند.
4⃣ چهارم: نظارت کنید نه مچگیری
نرمافزارهای مختلفی برای نظارت بر فرزند وجود دارد، از آنها استفاده کنید.
برای نظارت وقت بگذارید، اما هر اطلاعی کسب کردید جار نزنید. مچ نگیرید تا حریمها حفظ شود و فرزندان احساس نکنند راه بازگشت وجود ندارد.
فقط اطلاع کسب کنید تا متناسب با آگاهی تصمیم بگیرید.
5⃣ پنجم: فعال باشید، نه منفعل
مرحله بعدی شکستن مقاومت است و در اینجا شکستن تابو.
ماجرا را عادی کنید تا حس کنجکاوی بر دیگر هیجانها اضافه نشود. خیلی صادقانه و تا دیر نشده موضوعی که نگرانش هستید را با او در میان بگذارید. مثلاً اگر اطمینان دارید که فرزندتان در معرض مواجهه با کلیپ است خودتان زودتر سربسته او را مطلع کنید که ماجرا چیست و حس کنجکاوی را تعدیل کنید. بگذارید از شما بشنود تا دیگری.
6⃣ ششم: تذکر دهید نه تعلیم
مرحله بعد از شکستن مقاومت، ایجاد تردید است. برای ایجاد تردید استدلال کافی نیست، از عواطف استفاده کنید.
از ابزارهایی که میتواند یک تلنگر برای فرزندان محسوب شود.
آنچه فرزندتان میداند را در این مرحله تذکر دهید. مثلاً توجه دادن به خودش، به بزرگیش و هویتش. یا تذکر دادن به عقوبتهای دنیایی و غیردنیایی.
یا حتی اینکه هر آدم عاقلی در هر جای دنیا نسبت به این موضوع(موضوع غیر اخلاقی داخل کلیپ) نوعی نفرت دارد.
این مرحله تذکر است نه تعلیم. بین این دو تفاوت است، مثل تفاوت حکمت و موعظه.
در تذکر، برخلاف تعلیم شخصیت متذکر و اعتبار منبع بسیار مهم است.
مادر و مادری از این جهت خیلی مؤثر است.
7⃣ هفتم: تعلیم دهید نه تخدیر
حالا نوبت شناخت است. فرزندانتان را در مرحله دودلی رها نکنید. تحمیق یا تخدیر یعنی بیاعتنایی به آگاهیبخشی و رها کردن فرزند در جهل.
با زبان همدلی و متکی به نقاط مشترک با فرزند برای او استدلال کنید. استدلال دربارهی چه؟
سه چیز. اولاً صاحب اثر کیست و چه ویژگیهایی دارد.
دوم درباره خود اثر. اینکه چه مشخصاتی دارد. موسیقی و شعر و بازیگران و.... مرحله سوم نیز اینکه این کلیپ در شرایط امروز جامعه چه کارکردی دارد؟ چه چیز را در مخاطب هدف گرفته است. چرا برایش تخریب این وجه در مخاطب اهمیت دارد؟
8⃣ هشتم: تشویق کنید نه تأدیب
واپسین مرحله در اقناع ترغیب است؛ یعنی ایجاد رفتار.
این مرحله را با تشویق امتحان کنید تا تأدیب.
مثلاً تشویقش کنید همین مسیر را برای کمک به دوستانش دنبال کند. تلاش کنید در این ایام بیشتر سمت کارهای دلپسند و دوست داشتنی برای خودش و خانواده برود. بیشتر سمت معنویت برود و کمتر در تنهایی و خلوتی شبکههای اجتماعی باشد.
9⃣ نهم: پیروزید نه شکستخورده
توجه کنید که در هر شرایطی پیروزید. زیبایی نزد فرزند شماست به امانت.
بخواهد و نخواهد درونش خوبیها را فریاد میکند؛ هم از درون به فضایل کشش دارد و هم از بیرون.
هر کاری از دستتان ساخته است انجام دهید، اما توجه کنید که هدایت اصلی دست من و شما نیست، دست اوست که حاضر و ناظر و باقیست. اوست که هادی است به اسم رب و مربی است و تربیت با اوست.
پس اول تلاش و بعد هم با حسن ظن و ایمان به پیروزی دعا کنید
شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴 #رائفی_پور : هرچی جلوتر بریم شرایط سخت تر میشه ، این خط این نشون
🔶روایات بخونید فتنه های #آخرالزمان عجیب سخته
مواظب ایمانتون باشید #نزدیک_ظهوریم
🔴 جهت تعجیل در #فرج صلوات بفر
سلام امام زمانـ🖐ـم،سلام فرمانده
#ظهوربسیارنزدیکه
🌹اَللّٰهُــمَّ عَجِّــلْ لِّوَلِیِــکَ الْفَــرَجـــ بِحَــقِّ حَضرَتِ زِیْنَـبِ کُبْــریٰ سَــلٰامُ الله عَلَیْهٰـــا🤲🍃
#مهدویت
شبکه های اجتماعی زیر با ما همراه باشید👇👇👇
🔹 سروش و روبیکا و ایتا:
@manzelgaheoshagh
🔸 آپارات :
www.aparat.com/manzelgaheoshagh_ir