eitaa logo
منزلگه عشاق ولیعصر«عج»زابل
82 دنبال‌کننده
1.2هزار عکس
316 ویدیو
26 فایل
انتقادات و پیشنهادات ارتباط با امور فرهنگی خانواده ها @fmazabol
مشاهده در ایتا
دانلود
#پویش من رای می دهم حضور خانواده وفرزندان کارکنان عقیدتی سیاسی مرکز آموزش مرزبانی ولیعصر عج زابل در پای صندوقهای رای #تولید_محتوا #شرکت_در_انتخابات #پویش_من_رای_می_دهم #مرکزآموزش_ولیعصر_عج_زابل #مرکز_فرهنگی_خانواده_کارکنان https://eitaa.com/manzelgaheoshagh_zabol
⚫️فضاسازی مهدیه منازل سازمانی مرکز آموزش مرزبانی ولیعصر عج زابل در استقبال از ماه محرم الحرام در مورخ ۱۴۰۳/۴/۱۶ 🆔اداره فرهنگی خانواده کارکنان و اعضای وابسته مرکز آموزش مرزبانی ولیعصر عج زابل
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔰 احكام استفاده از لباس سياه‏ 🖌 رنگ سياه از جهات گوناگون، آثار و خواص مختلف دارد و به اعتبار هريك از اين خواص، فرد يا گروهى مخصوص براى منظور ويژه خويش از آن بهره مى‏گيرند. 1️⃣ رنگ سياه از جهتى رنگ است، يعنى رنگ تيره سبب استتار و اختفا مى‏گردد و گاه براى چنين امرى به كار گرفته مى‏شود. 2️⃣ رنگ سياه از جهت ديگر، رنگ و تشخص است و از اين رو، لباس رسمى شخصيت‏ها نوعاً سياه يا سرمه‏اى سير است، و در نقل‏هاى تاريخى موارد فراوانى را مى‏توان يافت كه براى نشان دادن هيبت و تشخص فرد، گروه، حكومت يا مسأله‏اى از اين رنگ استفاده مى‏شده است. 3️⃣ يكى ديگر از خواص و آثار رنگ سياه، آن است كه اين رنگ به صورت طبيعى، رنگى ‏آور و دلگير و مناسب عزا و ماتم است. از همين رو، بسيارى از مردم جهان، از اين رنگ به عنوان اظهار غم و اندوه از مرگ دوستان و عزيزان خود سود مى‏جويند. 👈 اما بايد توجه داشت كه انتخاب رنگ سياه در ايام سوگوارى (علاوه بر نكته فوق) علتى نيز دارد و آن عبارت است از اين حقيقت كه: كسى كه در ماتم عزيزان خويش، جامه سياه مى‏پوشد و در و ديوار را سياهپوش مى‏كند، با اين عمل مى‏خواهد بگويد و بفهماند كه: «تو مايه روشنى چشم من و در حكم فروغ ديدگان من بودى و دفن پيكر تو در دل خاك بسان افول ماه و خورشيد در چاه مغرب، حيات و زندگى را در چشمم تيره و تار ساخته و زمين و زمان را در سياهى و ظلمت فرو برده است.» (1) ⬅️ چنان كه حضرت زهرا عليها السلام در روز هشتم رحلت حضرت رسول صلى الله عليه و آله و سلم بر سر قبر آن حضرت رفت و فرياد برآورد: يا ابتاه انقطعت بك الدنيا بانوارها و زوت زهرتها و كانت بِبَهجتك زاهرة فقد اسودَّ نهارها، فصار يحكى حنادسها رَطبها و يابسها ... و الأسى لازمنا ... . (2) اى پدر! تو رفتى و با رفتن تو، دنيا روشنى‏هاى خويش را از ما برگرفت و نعمت و خوشى‏اش را از ما دريغ كرد. جهان، به حسن و جمال تو، روشن و درخشان بود (ولى اكنون با رفتن تو) روز روشن آن سياه گشته و تر و خشكش حكايت از شبهاى بس تاريك دارد ... و حزن و اندوه، همواره ملازم ماست ... ✅ بنابراين، سياه‏پوشى به دليل رمز و رازى كه در اين رنگ نهفته است، به عنوان يك رسم طبيعى و سنت منطقى نشان و اندوه دارد و پيروان اهل‏بيت عليهم السلام در ايام عزادارى، لباس سياه بر تن مى‏كنند؛ زيرا لباس سياه، نشانه و به ساحت آنان، اعلام از سرور آزادگان، در جبهه حق و باطل و اظهار شدن آفاق حيات معنوى است. 🖌 وقتى كه امام حسين عليه السلام و يارانش به شهادت رسيدند. بنى هاشم لباس سياه پوشيدند. (3) 🔻حاجى نورى در جلد سوم مستدرك رواياتى نقل كرده مبنى بر عدم كراهت لباس سياه در عزاى امام حسين عليه السلام. 🔻آيت الله العظمى مرعشى نجفى‏ در وصيتنامه خود فرموده‏اند: سفارش مى‏كنم لباس سياهى را كه در ماه محرم و صفر مى‏پوشيدم جهت حزن و اندوه در مصيبت‏هاى آل رسول اكرم صلى الله عليه و آله و سلم با من دفن شود. (4) 🔻علامه ممقانى: پوشيدن لباس سياه در عزاى اهل بيت عليهم السلام كراهت ندارد بلكه پوشيدن لباس سياه در عزاى مؤمن (شيعه دوازده امامى) هم به خاطر احترام او كراهت ندارد. (5) ❓پرسش: آيا پوشيدن لباس سياه در عزادارى امام حسين عليه السلام جايز است و آيا رجحان دارد؟ ✅ پاسخ: پوشيدن لباس سياه در عزاى امام حسين عليه السلام و ديگر ائمه عليهم السلام چون از مصاديق است، واجد رجحان شرعى مى‏باشد و بزرگانى چون مرحوم آيت اللَّه بروجردى در روز عاشورا از سياه استفاده مى‏كردند. (6) ✅ آيت اللَّه صافى و نورى همدانى: پوشيدن لباس سياه به عنوان اعلان حزن و اندوه در مصيبت امام حسين عليه السلام و ائمه عليهم السلام رجحان دارد. (7) ❓پرسش: آيا نماز خواندن با لباس سياه بر عزاداران امام حسين عليه السلام مكروه است؟ ✅ پاسخ: چون لباس سياه علامت عزاداران سيدالشهداء است و عزادارى آن حضرت كمال رجحان را دارد لذا نماز خواندن با آن نيز مكروه نمى‏باشد. (8) ------------- 1. پرسشهاى دانشجويى، ويژه محرم، ص 179. 2. بحارالانوار، ج 43، ص 174- 180. 3. وسائل الشيعه، ج 2، ص 890؛ جامع المسائل فاضل، ج 1، ص 620. 4. سياه‏پوشى در سوگ ائمه نور، ص 220. 5. همان. 6. جامع المسائل فاضل، ج 1، ص 621، س 2170؛ سياه پوشى در سوگ ائمه ص 215؛ هزار و يك مسأله نورى، ج 2، ص 180 س 602. 7. جامع الاحكام صافى، ج 2، ص 130، س 159؛ و هزار و يك مسئله نورى، ج 2، ص 180، س 602؛ جامع المسائل، فاضل، ج 2، ص 620، س 2171. 8. جامع الاحكام صافى، ج 2، ص 130، س 159؛ جامعه المسائل فاضل، ج 2، ص 620، س 2171. https://eitaa.com/manzelgaheoshagh_zabol
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 در کربلا چه گذشت... ▪️یک محرم الحرام | دیدار امام حسین علیه السلام با عبیدالله بن حر جعفی در نزدیکی کربلا و دعوت از برای یاری حضرت ‌#مرکز_اموزش_ولیعصر_عج_زابل #امور_فرهنگی_خانواده_کارکنان https://eitaa.com/manzelgaheoshagh_zabol
61.99M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
خرابه چراغونه امشب، قناری غزل خونه امشب موهام فرش مهمونه امشب.. دلَم خونه امشب! – ♫ بابا نبودی ببینی پر معجرم سوخت بابا نبودی ببینی که موی سرم سوخت! https://eitaa.com/manzelgaheoshagh_zabol
🔷🔶اِنَّ الْحُسین مِصباحُ الْهُدی وَ سَفینَة الْنِّجاة 🏴 برگزاری مراسم عزاداری شب های محرم سیدالشهداء علیه السلام باقرائت زیارت عاشورا ، سخنرانی و مرثیه سرایی ومداحی مداحان اهل بیت علیهم السلام در مهدیه منازل سازمانی مرکز آموزش مرزبانی ولیعصر عج زابل 🔷اداره فرهنگی خانواده کارکنان و اعضای وابسته مرکز آموزش مرزبانی ولیعصر عج زابل