eitaa logo
🇱🇧🇵🇸مردان وِلایی🇮🇷
352 دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
8.7هزار ویدیو
57 فایل
مردان ولایی
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 سفیانی چگونه در ابتدا پیروانی پیدا می‌کند؟ آقا امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند: «او قبل از خروج با اظهار زهد و بی‌اعتنایی به دنیا و پوشیدن لباس‌های کهنه و مندرس و نان و نمک خوردن و بذل اموال فراوان، دل‌های افراد جاهل و اراذل و اوباش و هم‌چنین گروهی از علمای ساده‌لوح را نیز به خود جذب کرده، بدین‌ وسیله طرف‌دارانی پیدا می‌کند و از طرفی در این زمان سرزمین شام هم میدان تاخت و تاز چندین لشکر با یکدیگر هست که معروف‌ترین این لشکرها، لشکر اصهب و ابقع است و لشکرهای دیگر احتمالا حاکمان مناطق مختلف شام و مردمان آن سرزمین هستند. سفیانی مردی سرخ‌رنگ، بور، چشم آبی، پیشانی پهن و چهار شانه است و صورتی خشن دارد و اثر آبله بر صورتش مشهود است. نقطه سفیدی در چشمش هست که هر که او را ببیند گمان می‌کند که کور است؛ در حالی‌که این‌طور نیست و او خبیث‌ترین مردم است که هیچ‌گاه خدا را نپرستیده است.و از نوادگان عثمان و نام پدرش عینیه و یا عنبسه می‌باشد. سفیانی به قدری بد ‌دل و شکاک و سنگدل است که همسر خودش را که مادر فرزندانش است، زنده به گور می‌کند؛ برای این‌که می‌ترسد جای او را لو بدهد.» شعار او «یا رب یا رب یا رب ثم النار» است. 📗بحار الانوار، ج۵۲، ص۲۰۶ 📗بحار الانوار، ج۵۲، ص۲۵۴ 📗الغیبه، ص۳۱۸، 📗منتخب الاثر، ج۳، ص۹۸ 📗معجم احادیث الامام‌المهدی، ج۳،ص۴۶۹ 📗کمال الدین، ج۲، ص۶۵۱  ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ در روایات آمده که سفیانی در ابتدای خروج خود، تلاش زیادی می‌نماید تا خود را مسلمانی مذهبی، نشان دهد. سفیانی در اثر عبادت، بسیار زردرنگ به نظر می‌رسد
🔴 سفیانی چگونه در ابتدا پیروانی پیدا می‌کند؟ آقا امام صادق علیه‌السلام می‌فرمایند: «او قبل از خروج با اظهار زهد و بی‌اعتنایی به دنیا و پوشیدن لباس‌های کهنه و مندرس و نان و نمک خوردن و بذل اموال فراوان، دل‌های افراد جاهل و اراذل و اوباش و هم‌چنین گروهی از علمای ساده‌لوح را نیز به خود جذب کرده، بدین‌ وسیله طرف‌دارانی پیدا می‌کند و از طرفی در این زمان سرزمین شام هم میدان تاخت و تاز چندین لشکر با یکدیگر هست که معروف‌ترین این لشکرها، لشکر اصهب و ابقع است و لشکرهای دیگر احتمالا حاکمان مناطق مختلف شام و مردمان آن سرزمین هستند. سفیانی مردی سرخ‌رنگ، بور، چشم آبی، پیشانی پهن و چهار شانه است و صورتی خشن دارد و اثر آبله بر صورتش مشهود است. نقطه سفیدی در چشمش هست که هر که او را ببیند گمان می‌کند که کور است؛ در حالی‌که این‌طور نیست و او خبیث‌ترین مردم است که هیچ‌گاه خدا را نپرستیده است.و از نوادگان عثمان و نام پدرش عینیه و یا عنبسه می‌باشد. سفیانی به قدری بد ‌دل و شکاک و سنگدل است که همسر خودش را که مادر فرزندانش است، زنده به گور می‌کند؛ برای این‌که می‌ترسد جای او را لو بدهد.» شعار او «یا رب یا رب یا رب ثم النار» است. 📗بحار الانوار، ج۵۲، ص۲۰۶ 📗بحار الانوار، ج۵۲، ص۲۵۴ 📗الغیبه، ص۳۱۸، 📗منتخب الاثر، ج۳، ص۹۸ 📗معجم احادیث الامام‌المهدی، ج۳،ص۴۶۹ 📗کمال الدین، ج۲، ص۶۵۱  ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ در روایات آمده که سفیانی در ابتدای خروج خود، تلاش زیادی می‌نماید تا خود را مسلمانی مذهبی، نشان دهد. سفیانی در اثر عبادت، بسیار زردرنگ به نظر می‌رسد
وقتی چاقو دسته خودش رو هم می بره...
وقتی چاقو دسته خودش رو هم می بره...
🔴 حمایت امام جمعه پردیسان قم از موضع حجت الاسلام رسایی نماینده انقلابی تهران در خصوص قانون عفاف و حجاب 🚨خطیب پردیسان برآشفت! چرا یک نفر به خود اجازه می‌دهد قانون را ابلاغ نکند؟ 🎙️حجت الاسلام حامدی در خطبه نماز جمعه: ما امروز از این سنت سیئه متعجبیم؛ اینکه قانونی تصویب شود و دو سال تمام مراحل را طی کند، اما یک نفر به خودش اجازه دهد این قانون را نگه دارد و ابلاغ نکند؟ چرا؟ مجبور می‌شویم ما هم همان حرف نماینده تهران را بگوییم که گفت اگر بناست این همه زحمت کشیده شود و قانون نوشته شود و اجرا نشود و نظارت و استیضاح مجلس هم جلویش گرفته شود، خوب نیست مجلس را تعطیل کنیم که حداقل در مصرف برق صرفه‌جویی داشته باشیم؟
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥بی‌عرضگی دولتمردان صدای حامیانش را هم درآورده است. با وجودی که بیش از یک هفته است چند صد راننده با بار ماشین در مرز بازرگان گرفتار شدند اما پزشکیان در فکر رفع فیلترینگ هست .یکی از اصلاح طلبان نوشت : آقای پزشکیان نزدیک به هشت روزه راننده های ایرانی در مرز ترکیه تو برف و سرما گرفتار شدن غذا تموم شده ، گازوئیل و باتری هم تموم شده و وضعیت بدی دارن! گمرک بازرگان عملاً قفل شده خب یه حرکتی بزنید دیگه... یعنی اینقدر برش ندارید یه کاری بدون التماس صورت بدید!؟ 📱 گرجی ـــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
⭕️بی خردان و سفیهان واقعی❗️ ♦️بارها طیف اصلاح طلبان و بزرگان آنها (از خاتمی و روحانی گرفته تا جناب پوزیده)، منتقدان خود را «بی عقل و فاقد عقلانیت دینی و سیاسی» نامیده اند که خوب است نگاهی به آیات قرآن و روایات اهل بیت(علیهم السلام) بیندازیم تا معلوم شود بی خردان و سفیهان واقعی چه کسانی هستند؟ 📌اولاً از دیدگاه قرآن کریم، منافقینی که مؤمنین انقلابی را متهم به بی عقلی می کنند، خود بی عقلند ولی درک و شعوری از بی عقلی خود ندارند: «وَ إِذا قِيلَ لَهُمْ آمِنُوا كَما آمَنَ النَّاسُ قالُوا أَ نُؤْمِنُ كَما آمَنَ السُّفَهاءُ أَلا إِنَّهُمْ هُمُ السُّفَهاءُ وَ لكِنْ لا يَعْلَمُون‏ ➖و هنگامى كه به آنها(منافقان) گفته شود، همانند مردم مؤمن ايمان بياوريد، مى‏ گويند: آيا همچون بی خردان ايمان بياوريم؟ بدانيد همانا اينها خود بی عقل اند، ولى نمى ‏دانند.» (بقره: 13) ♦️از دیدگاه قرآن کریم، کسانی که با بی تدبیری اقتصادی قوام زندگی مردم را به هم می ریزند، بی عقلند: «وَ لا تُؤْتُوا السُّفَهاءَ أَمْوالَكُمُ الَّتِي جَعَلَ اللَّهُ لَكُمْ قِياماً ➖و اموال خود را- كه خداوند آن را وسيله قوام [زندگى‏] شما قرار داده- به دست سفيهان نسپارید.» (نساء/5) ♦️از دیدگاه قرآن کریم کسانی که به ولایت شیاطین عالم دل می بندند بی عقلند. به این سخنان کنایه آمیز رهبر معظم انقلاب دقت کنید: «اگر زندگى بخواهد عزتمندانه باشد، انسانهاى داراى خِرَد و تدبیر، مشکلات را به‌خاطر رسیدن به عزت و شرف انسانى و کرامت انسانى و تقرب الى‌الله تحمل می کنند؛ انسانهایى که بى‌خِرَدند همین مشکلات در زندگى آنها هست، آنها را با ذلت تحمل می کنند؛ به جاى اینکه ولایت الهى را قبول کنند، ولایت شیاطین را قبول می کنند: «وَاتَخَذُوا مِن دُونِ اللَهِ ءَالِهَةً لِیَکونوا لَهُم عِزاً؛ و آنان غير از خداوند، خدایان دروغینی را براى خود برگزيدند تا مايه عزّتشان باشد! (چه پندار خامى!) فرمولى که انسانهاى بى‌خِرَد، دستگاه‌هاى بى‌خِرَد، انسانهاى غافل در دنیا انتخاب می کنند و اتخاذ می کنند، این‌جور در قرآن کریم رسوا شده‌است.» ♦️از دیدگاه امیرالمؤمنین(علیه السلام)، کسانی که بجای مقاومت در برابر دشمن، نسخه سازش می پیچند، بی عقلند! چراکه: «ثمرة العقل الإستقامة» ➖استقامت در برابر دشمن، نتیجه خردورزی است.(غررالحکم، ص326) ♦️همچنین کسانی که فریب لبخند دشمن را می خورند، بی خرد میباشند؛ چراکه: «فَإِنَّ الْعَدُوَّ رُبَّمَا قَارَبَ لِيَتَغَفَّلَ فَخُذْ بِالْحَزْمِ وَ اتَّهِمْ فِي ذَلِكَ حُسْنَ الظَّنِّ» ➖همانا چه بسا دشمن نزديك مى‏شود تا غافلگير كند؛ پس دور انديش باش و خوشبينى خود به دشمن را در این مورد متّهم كن.(شاید معنا این باشد که اگر دیگران دشمنی که فعلا صلح کرده را دربست قبول کرده و دیگران را میخواهند بدین دشمن که فعلا از در صلح آمده خوش بین کنند این خوش بینی آنها باید مورد اتهام قرار گیرد) (نهج البلاغه؛ نامه 53) ♦️یا در قضیه حکمیت و شرایط پیرامونی آن فرمودند: «فَإِنَّمَا فَعَلْتُ‏ ذَلِكَ‏ لِيَتَبَيَّنَ‏ الْجَاهِلُ وَ يَتَثَبَّتَ الْعَالِمُ» ➖من اين كار را كردم تا نادان خطاى خود را (در اعتماد به دشمن) بشناسد و دانا بر عقيده خود استوار بماند.(نهج البلاغه، خطبه 125) ♦️در پایان خوب است نگاهی به سخنان رهبری انقلاب داشته باشیم: «عقلانیت به ‌معنای محاسبه‌ی صحیح است. بعضی‌ها اسم عقلانیت و عقل را می‌آورند اما منظورشان ترس، انفعال و فرار از مقابل دشمن است درحالی‌که فرار کردن و ترسیدن، عقلانیت نیست. ترسوها حق ندارند اسم عقلانیت را بیاورند زیرا عقلانیت به‌معنای محاسبه‌ی درست است. البته دشمن تلاش دارد تا معنای غلط عقلانیت را تلقین کند و برخی هم نادانسته، در داخل همان حرف دشمن را تکرار می کنند. عقلانیت لازمه‌ی همه‌ی امور است، باید ظلم‌ستیزی، عدالت‌خواهی و مبارزات اجتماعی نیز بر اساس عقلانیت باشد و گرفتار حاشیه نشویم و اصل و فرع را اشتباه نگیریم». ♻️نشر_حداکثری
بسم الله الرحمن الرحیم امام هادی علیه السلام ویژه به بریحه عباسی می‌دانیم که امام هادی علیه‌السلام را ظالمانه ازمدینه به سامرا منتقل وتبعید کردند.سامرا در اصل شهری نظامی بودکه برای حضرت حکم زندان را داشت.دوری ازمزار پیامبر خدا و ائمه بقیع(علیهم‌السلام)، دوری از خانه وحی و آشنایان بسیار بر امام علیه السلام سخت بود،ولی با این حال مجبور به انجام آن شد. راستی چه کسی باعث این هجرت اجباری بود وتاثیر داشت؟ علیه السلام با ایشان چه برخوردی داشت؟ درس‌هایی ‌می‌توان از این واقعه گرفت؟ …بریحه عباسی بر نماز جماعت مسجد الحرام ومسجد النبی صلی‌الله‌علیه‌وآله درمکه و‌مدینه نظارت داشت. یکی ازعمال و‌جیره خوارحکومت عباسی بود و چون علاقه مردم به امام هادی علیه‌السلام را می‌دید و وجود امام علیه السلام را شمع جمع مشتاقان یافت؛ به متوکل لعنه الله علیه نامه نوشت: «اگر به حرمین و مردم نیاز داری(که درقبالشان حکومت کنی) پس علی بن محمد( امام هادی علیه السلام) را از این دو مکان اخراج کن. او مردم را به سوی خودش خوانده و خلایق بسیاری از او تبعیت و پیروی می‌کنند.» کرامات ها،اخلاق، انفاق‌ها، بذل و بخشش‌ها، مشورت‌ها و توصیه‌های امام همه و همه مخصوص گروه خاصی نبود. از عنایات حضرت علیه السلام دوست و دشمن برخوردار بودندوبرای ایشان مسلمان و غیر مسلمان نداشت چون امام همگان بود.اگر صاحب حاجت و نیازی می‌دید مشکلش را برطرف می‌کرد. «بریحه که ازاین موقعیت ممتاز امام علیه السلام ترسید و از روی حسادت وکینه، از امام بدگویی کرد.در اثراین سخن‌چینی‌ها و بدگویی‌ها سرانجام متوکل لعنه الله علیه نوشته‌ای به یحیی بن هرثمه داد و دستور داد که امام هادی علیه السلام‌ را به سامراء بیاورد. متوکل لعنه الله علیه یک نامه نیز برای امام هادی علیه السلام و یک نامه به بریحه نوشت. وقتی یحیی بن هرثمه به مدینه رسید و ابتدا نامه بریحه را به او داد و سپس هردو به سوی امام هادی علیه‌السلام رفتند و نامه متوکل لعنه الله علیه را به ایشان تقدیم کردند. امام هادی علیه السلام که از تبعیداجباری آگاه شدند؛ از آنان سه روز مهلت خواستند تامهیای سفرشوند و بعد از سه روز اسب‌ها را زین شده و بارها را آماده کردند و وقتی که آماده حرکت و خروج از مدینه شدند عده ای از مردم و بزرگان مدینه به عنوان مشایعت امام علیه السلام را همراهی کردندبریحه جهت ظاهر سازی برای بدرقه حضرت آمدوقتی مقداری از شهردور شدند به امام هادی علیه السلام گفت: «می‎‌دانم که می‌دانید که من باعث تبعیدشما به عراق هستم. من قسم می‌خورم که اگر شکایت مرا به متوکل یا یکى از یاران خصوصى او یا پسرانش بکنى من هم نخل خرماهاى تو را قطع می‎‌کنم و دوستان تو را می‌کشم، چشمه و قنات‌هاى زمین‌هاى تو را از بین خواهم برد، واین کارها را حتما انجام خواهم داد.»امام هادی(علیه‌السّلام) متوجه بریحه شد و خطاب به او فرمود: «اِنَّ أَقرَبَ عَرضِی إِیّاکَ عَلَى الْبارِحَهِ وَ ما کُنْتُ لَأعْرَضَنَّکَ عَلَیهِ ثُمَّ لَأَشکُونَکَ إلَى غَیرِهِ مِنْ خَلقِهِ ان شکایتی که از تو بکنم ،نزدیکتر است و آن به خداست، و وقتى که شکایت تو را به خدا بکنم هرگز بخلق خدا از تو شکایت نخواهم کرد.» بریحه(که ازاین تلنگربخود آمد) به دست و پاى امام هادی علیه السلام افتاد، گریه و زارى کرده و طلب عفو و بخشش کرد، امام هادی علیه السلام درقبال(چنین شخصی که عامل بدگویی،تبعید، تهدید، هتک حرمتشان و.. بودند) نیز فرمودند: «قَدعَفَوتُ عَنکَ/ تو را بخشیدم.» وسپس به راه خود ادامه ورهسپارسامراشدند... منابع اعیان الشیعه ج۲ص۳۷ اثبات الوصیه،مسعودى،ص۲۳۳. منتهی الامال ،فصل پنجم ص ۳۷۷ ختم کنید عجل لولیکالفرج