eitaa logo
معرفت
359 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
2.2هزار ویدیو
225 فایل
چشم‌بازکن‌حقیقت‌راببین زانکه‌خالیست‌ازمعرفت‌بینانیست خواب‌اوراربوده مستیش‌اوراگرفته اوزخودهم‌آنچنان‌آگاه‌نیست وقت‌مردن،همه‌بیدارمی‌شوند مردآنست‌که‌اینجادرپِی‌بیداریست https://harfeto.timefriend.net/16937267841399 @khodanemay
مشاهده در ایتا
دانلود
حرزی که می‌نویسی میزاری تو انگشتری ،چیزی که بالاخره دائما با خودت باشه دفع اجنه و...
بازخوانی بیانات ناب مقام معظم رهبری پیرامون دوگونه متفاوت؛ انقلابیون وجاهت خواه و انقلابیون مجاهد! به بهانه عروج ملکوتی ، آیت‌الله مصباح @rozaneebefarda 🔻🔻🔻 🔹ما از اوّلِ انقلاب دوگونه انقلابی داشتیم و انقلابیّون ما دو گونه نقش ایفا کردند؛ 🔻بعضی از انقلابیّون، بودند 🔻بعضی از انقلابیّون هم بودند. 🔹در اوایل انقلاب، انقلابىِ منفی به آن انقلابی ای می‌گفتیم که از و و ، آن‌جایی که داشت، ؛ انقلابی بود، اما انقلابىِ و ؛ انقلابی ای که میگفت من مبارزه‌ام را قبل از انقلاب کرده‌ام، اکنون دیگر . 🔻بنابراین، چنین کسانی به میدان خطر و دردسر و آن‌جایی که از انسان میشوند، وارد نمیشدند. 🔹یک عدّه هم انقلابىِ مثبت بودند. حاضر بودند را هم . آن‌جایی که فکر میکردند ، با بودند. اگر بود، یکطور؛ اگر بود، یکطور؛ اگر یا بود، وارد میدان میشدند. 🔹انقلابىِ منفی، خودش را از ؛ اما اگر یک وقت کاری هم به دستش افتاد، مثل آدمهایی که هیچ کاری در دستشان نیست، حالت منفی بافی و شکل به خودش میگیرد؛ کأنّه در هیچ کاری ندارد! 🔹انقلابىِ مثبت حتّی اگر هم باشد، خودش را مسؤولترین افراد میداند و وارد میدان میشود. ⭕️من میخواهم به شما عرض کنم: عزیزان من! ! انقلابىِ مثبت باشید. دانشگاه باید انقلابیّون مثبت پرورش دهد؛ این و این به شما دارد؛ باید خودتان را کنید. (بیانات در جمع دانشجویان و اساتید دانشگاه صنعتی امیرکبیر - 1379/12/09) 🔶حاشیه روزنه تاریخ زندگانی پر برکت علامه مصباح یزدی ثابت میکند که ایشان مصداق تام و تمام یک است که هرجا احساس میکرد تکلیف دارد و وجودش موثر است وارد میدان می شد. نشانه صدق این مدعا، مجاهدت علامه در برای دفاع از معارف ناب فرقه محقه شیعه و دفاع تمام عیار از ولایت و آرمانهای انقلاب اسلامی تبلور یافته است. مهم ترین میدان مبارزه و انقلابی گری علامه مصباح، بود. تکلیف علامه مصباح و علاقمندان پرشمار حوزوی و دانشگاهی او معلوم است، اما مصداق یابی و شناخت انقلابیون وجاهت طلب، با ژست های اپوزسیون نما، همچنان لازم و ضروری است. @rozaneebefarda
base.apk
31.16M
🔰نرم افزار اندرویدی 🔺مجموعه آثار آیة الله مصباح یزدی ✌️دفتر فرهنگی ۵۷: @farhangy57
بار امانت.mp3
2.93M
🔶 شکارِ حقیقتِ هستی! «إِنَّا عَرَضْنَا الْأَمَانَةَ عَلَى السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضِ وَالْجِبَالِ فَأَبَيْنَ أَنْ يَحْمِلْنَهَا وَأَشْفَقْنَ مِنْهَا وَحَمَلَهَا الْإِنْسَانُ ۖ إِنَّهُ كَانَ ظَلُومًا جَهُولًا»(احزاب-۷۲) این آیه از معجزات قرآن است. 📂 بخشی از بیانات استاد
آیت الله بهاء‌الدینی نقل کرده‌اند : مرحوم علامه امینی موقعی به کتابی جهت نوشتن الغدیر نیاز پیدا کرده و به محضر امیرمؤمنان (علیه‌السلام) متوسل می‌شوند، ولی مدتی می‌گذرد خبری نمی‌شود. در آن حین روزی در حرم بوده‌اند. یک عرب بیابانی می‌آید، رو به ضریح کرده و با جسارت می‌گوید: یا علی! اگر مردی کار مرا انجام بده؛ و هفته بعد موقعی که علامه در حرم بوده، در همان نقطه برمی‌گردد و می‌گوید: یا علی! مردی، کارم انجام شد. علامه ناراحت می‌شوند که چه‌طور حاجت ایشان روا نمی‌شود. شب در عالم رؤیا حضرت را زیارت کرده، به ایشان می‌گویند: آخر آن‌ها بدوی هستند و طبق طفولیتشان با ایشان برخورد می‌کنیم، نباید آن‌ها را معطل کرد؛ اما شما که با ما آشنایی دارید، معطل هم بشوید از ارادت شما کاسته نمی‌شود. صبح فردا، پیر زنی کتابی را در دستمالی بسته محضر علامه می‌آورد، علامه مشاهده می‌کند که همان کتابی است که از حضرت خواسته بودند. سیری در آفاق (زندگی‌نامه آیت‌الله بهاء‌الدینی)، ص۲۴۵ کانال تذکرة الاولیاء @tezkar ایتا eitaa.com/tezkar سروش https://Sapp.ir/tezkar
✅ آرمیتا رضایی نژاد خبر داد؛ 💢 باشگاه نوجوانانه «از ۲۰» ۱۰۰ هزار نفری شد/ رونمایی از سرود "از ۲۰" و اهدا به پرستاران 🔶 آرمیتا رضایی نژاد گفت: خوشبختانه کمتر از دو هفته از آغاز رسمی این رویداد بیش از ۱۰۰ هزار نفر از نوجوانان کشور از این مسابقه استقبال کردند. 🔶 طی این مدت از سرود «از ۲۰» همزمان با ولادت حضرت زینب (س) رونمایی و به تمامی پرستاران اهدا شد. 🔶 تاکنون پیش از هزار تشکل و کانون مخاطب از سراسر کشور به این رویداد پیوستند و از آن استقبال کرده اند. 🔶 رویداد مسابقه «از ۲۰» رقابتی فرهنگی بین نوجوانان است که با توجه به وضعیت موجود و محدودیت‌های کرونایی و از ۲۲ آذرماه آغاز شده است و مخاطبــان آن می‌توانند پــس از ورود بــه پایگاه الکترونیک این رویداد به آدرس AZ-BIST.IR و ایجــاد حســاب کاربــری، بــه صــورت هفتگــی در قالــب تولیــدات و محصــولات فرهنگــی بــا ابعــادی زندگی تراز انقلاب اسلامی، آشــنا شوند و از هدایای مختلف این طرح فرهنگی بهره‌مند شوند. 🆔 @hvasl_ir
:🌷 📌ما در قبال تمام ڪسانی که راه را میروند مسئولیم☝️ حق نداریم❌ با آنها تند کنیم از ڪجامعلوم ڪه ما در انحراف اینها نقش باشیم⁉️ 🌷 🌙 🍃🌹🍃🌹 @ShahidNazarzadeh
✅ فضيلت تواضع تمام اعضا 🕋 «يا أَحْمَدُ! ... وَ اجْعَلْ بَدَنَكَ مُتَواضِعاً، حَتّى لا تَغْفَلَ عَنّي أَبداً 👈 فمَنْ غَفَلَ عَنّي، لا ابالي في أَىِّ وادٍ هَلَكَ.» 🕋« ای احمد! ... بدنت را فروتن قرار ده تا هرگز از من غافل نشود 👈 كه هركس از من غافل شد، برايم مهم نخواهد بود كه چه سرنوشتى دارد و كجا هلاك مى‏ شود.» 📚 بخشی از حدیث شریف معراج🌱 http://eitaa.com/nedaysaadat
🗓سالروز رحلت‌ مجتهدمجاهد 🏴پیشرو مشروطه درشهرتهران 🏴آیةالله‌سیدمحمدطباطبایی/۵ 💠رهبرانقلاب ‼️همه‌ی علما در قضیه مشروطیت با یکدیگر هم نظر بودند؛ یعنی بین مرحوم شیخ فضل‌الله و مرحوم بهبهانی و مرحوم طباطبایی در فکر و نظر تفاوتی وجود نداشت اما دیدشان نسبت به واقعیتها و روشها، متفاوت بود. مرحوم شیخ فضل‌الله انحراف را دیده بود؛ نمیشود گفت مرحوم طباطبایی یا مرحوم بهبهانی آن را ندیده بودند؛ چرا، آنها هم میدیدند؛ منتها فکر میکردند باید با آن مماشات کرد تا بشود بر آن غلبه کرد؛ یعنی یک نوع سهل‌انگاری در برخورد با نفوذیهای مشروطه در آنها مشاهده میشد، اما در مرحوم شیخ فضل‌الله این معنا وجود نداشت؛ به همین جهت هم شیخ‌فضل‌الله از همان زمان تا الان مورد تهاجم قرار گرفته است! ۸۳/۵/۱۳ 🔷آیةالله سیدمحمدطباطبایی ‼️مرحوم شیخ فضل‌الله حق داشت، او بهتر از ما میفهمید، ما در مشروطه آمدیم سرکه بی‌اندازیم اما شراب شد! کتاب تحلیلی بر مواضع سیاسی علمای شیعه ص۱۵۳ @Jahade_tabeini
🔴چنان غرب در نظر يك قشری از اين ملت جلوه كرده است كه گمان مي كنيم غير از غرب ديگر هيچ چيز نيست اين وابستگی فكری، عقلی و مغزی غربی، منشاء اكثر بدبختی های ملت‌ها و ملت ما نيزهست 🌍 @ebratha_ir
📌استادحجت الاسلام عالی: یکی از کشاورزهای مشهد خدمت آیت الله شیخ حسنعلی اصفهانی رفت و گفت: آقا بیچاره شدم آفت ملخ همه کشت و زرعم را از بین برد به دادم برسید دعایی بخوانید. آقا فرمود: تو سهم فقرا را نمی دهی زکات نمی دهی ملخ ها هم می آیند و سهم فقرا را می خورند. این مرد یک مرتبه به خود آمد، قَسم خورد و عهد کرد که زکاتش را بدهد. شیخ دعایی کردو دستورالعملی به او داد. این کشاورز عمل کرد. دیدورق برگشت ملخ ها به جای ساقه ها شروع به خوردن علف هرز ها کردند و اتفاقاً آن سال برکت زیادی نصیب این مرد شد... کتاب صراط و شفاعت ۹۶ و۹۷ 🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸🔹🔸 --------------------------------------------------- 🆔کانال فطرت# روزنه های معارف/ روزنه هایی به ملکوت 🌐‌https://t.me/maareffetrat تلگرام @Alfetrah ایتا
⁉ نقلی هست از مرحوم آقای بهجت(ره) که متن «حدیث کساء» معجزه‌ی لفظی است؛ این معجزه چیست؟ 💡یکی از عبارت‌هایی که خود ایشان مکرر نقل می‌کردند، عبارتی است که حضرت زهرا سلام‌الله علیها در حدیث کساء آن را مستقیم به خدا نسبت می‌دهد: «فَقالَ اللَّهُ عَزَّوَجَلَّ یا مَلائِکَتی وَیا سُکَّانَ سَمواتی، اِنّی ما خَلَقْتُ سَمآءً مَبْنِیةً، وَلا اَرْضاً مَدْحِیةً، وَلا قَمَراً مُنیراً، وَلا شَمْساً مُضِیئَةً، وَلا فَلَکاً یدُورُ، وَلا بَحْراً یجْری، وَلا فُلْکاً یسْری، اِلاَّ فی مَحَبَّةِ هؤُلاءِ الْخَمْسَةِ الَّذینَ هُمْ تَحْتَ الْکِسآءِ ...»؛ عبارت‌هایی که در این حدیث آمده را حضرت زهرا مستقیم به خدای تبارک و تعالی نسبت می‌دهند. این همان چیزی است که معصوم علیه‌السلام فرمودند که من عبارت «إیّاکَ نَعْبُدُ و إیّاکَ نَسْتَعِین» را آنقدر تکرار کردم: «لازَال اُکَرِّرُها حتّی سَمِعتُ مِن قَآئِلُها» که از گوینده‌اش شنیدم! البته در هر حال خدای متعال ناطق هست، و هر نطقی نطقِ خداست؛ اما اینکه چه مرتبه‌ای از مراتبِ شهود و مشاهده هست، ما نمی‌دانیم! این مرتبه عالی تجرد است که استاد(مرحوم سعادت‌پرور) می‌فرمودند سخت‌ترین مرحله سیر، تفکیکِ ذات از اسم است. مرتبه‌ای که می‌بینی چی اسم است، و چی ذات! نه با چشم، مشاهده با آن شهود معرفتی، که باید انسان تضرع‌های ماهیانه و سالیانه داشته باشد تا به درکِ این بینونت(تباین) برسد. تمایزی که ظهور نورِ ذات از نورِ اسم را درک کند، روزیِ هر کسی نیست! اینجا امام سلام‌الله علیه می‌فرماید که من از خودش شنیدم! و عبارت‌هایی که در شأن حضرت زهرا سلام‌الله علیها وارد شده، نظیر «اللّهُمَّ صَلِّ عَلی فاطِمَةَ وَ اَبیها وَ بَعْلِها وَ بنیها وَالسِّرِّ الْمُسْتَوْدَعِ فیها بِعَدَدِ ما اَحاطَ بِه عِلْمُکَ.» که فاطمه را محور قرار دادند. 📚 بخشی از بیانات یکی از شاگردان سلوکی آية اللّه سعادت پرور رحمه اللّه