15.2M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔹 مکتب امام(ره) 🔹 عرفان امام لطفا با دقت گوش دهید.
📸 | جرعه ای از کلام بزرگان
💢 همه قرآن و معارف آن...!
🔸 «اگر مجال باشد، من از یک سوره کوچک قرآن، همه #قرآن و #معارف آن را استنباط میکنم.»
✍ علامه طباطبایی (رحمة الله علیه)
📎 منبع: شمس الوحی تبریزی، آیت الله جوادی آملی، ص۱۲۵
#کلام_بزرگان
#واحد_پژوهش
✅ مدرسه علمیه صالحیه قزوین
🖇 @salehie_qazvin
🗓سالروز درگذشت نسخه شناس
🏳مترجم و مورخ، عباس زریاب/۱
💠رهبرانقلاب
‼️امروز حقاً و انصافاً در دنیای فکر و اندیشه، یک خلأ و سؤال در دنیای غرب وجود دارد؛ این خلأ را دیگر پاسخهای لیبرال دموکراسی نمیتواند پر کند، کما اینکه سوسیالیزم نتوانست پر کند. این خلأ را یک منطق انسانی و معنوی میتواند پر کند، که این در اختیار اسلام است. از مرحوم دکتر زریاب که هم دانشگاهی مسلطِ خوبی بود، هم طلبهی خوبی بود - ایشان دورهی طلبگی خوبی را گذرانده بود و با علوم اسلامی آشنا بود و شاگرد امام بود - یکی از دوستانمان نقل میکرد - من خودم از ایشان نشنیدم - که یک فرصت مطالعاتی در اواخر عمرش گرفته بود و رفته بود اروپا، بعد که برگشته بود، گفته بود امروز آن چیزی که من در محیطهای عملىِ دانشگاههای اروپا مشاهده کردم، نیاز به ملاصدرا و شیخ انصاری است. شیخ انصاری کارش در حقوق است، فقه است؛ ملاصدرا حکمت الهی است. میگوید من میبینم امروز اینها تشنهی ملاصدرا و شیخ انصاریاند. این برداشتِ یک استاد غرب شناسِ زباندانِ مسلط به چند زبان اروپائی است که سالها هم در آنجاها زندگی کرده و درس خوانده بود و با علوم اسلامی هم آشنا بود. این، برداشت اوست، که برداشت درستی است. ۸۶/۷/۹
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🗓سالروز درگذشت نسخه شناس
🏳مترجم و مورخ، عباس زریاب/۲
💠رهبرانقلاب
‼️از چیزهای مهمی که به نظرم در تدوین کتب فلسفی جایش خالی است، کتبی درباره فلسفه تطبیقی است؛ شبیه کتابی که ویل دورانت در «لذات فلسفه» کرده، «لذات فلسفه» کتابی است با ادبیات خیلی شیوا و شیرینی و مرحوم دکتر عباس زریاب هم انصافا خیلی خوشقلم ترجمه کرده. این کتاب، مناظره بین فلاسفه قدیم و جدید غرب است در یک مسئلهی خاصی؛ مثل اینکه اینها یک جلسهای تشکیل دادهاند و دارند با هم بحث میکنند؛ هگل یک چیزی میگوید، بعد کانت جواب او را میدهد، بعد دکارت حرف خودش را میزند؛ همین طور با همدیگر بحث کردن. اگر یک چنین کار شیرین و شیوائی درباره مثلا موضوع «اصالةالوجود» انجام بگیرد؛ ملاصدرا یک حرف دارد، همین مرحوم آقا علی حکیم یک حرف دارد، از قدما، شیخ اشراق که منکر این معناست یک حرف دارد، اگر فرضاً اینها با همدیگر بحث کنند، چقدر چیز قشنگی از آب در میآید. اینها حکمت را ترویج میکند، و ما امروز به این ترویج احتیاج داریم! ۹۱/۱۱/۲۳
#نشربامنبع
@Jahade_tabeini
🛑 با چه ابزارهایی دسترسی کودکان به محتوای نامناسب را متوقف کنیم؟
🔹با توجه به نفوذ تلفن همراه، تبلت، کامپیوتر و اینترنت و نقش مؤثر این ابزار در پر کردن اوقات فراغت و تربیت و شکلگیری شخصیت کودکان و نوجوانان، حضور کودکان در این فضا و مواجهه با انواع بازیها و سرگرمیها در فضای مجازی یکی از دغدغههای والدین و مسئولان است لذا در اینجا به چند نمونه از نرمافزارهای کنترل فعالیت فرزندان در فضای مجازی اشاره میشود.
✔️نرمافزار Google Family Link
✔️نرمافزار دنیای درسا در قالب دو اپلیکیشن مجزا برای کودک و والدین
✔️نرمافزار کنترل والدین انارستان
✔️برنامه کنترل فرزند شقایق
✔️سامانه مراقبت از خانواده در دنیای مجازی بانام"sfp"
#کودکان_سایبری #کلیک_امن
http://eitaa.com/joinchat/3298492416Cc8880c401c
🕌 اولین و بزرگترین کانال قمیها در ایتا☝️
Darse eshgh-11-11-99@ostadayoobi.MP3
7.85M
✅ یکی از عرفای بزرگ عصر خودمان را بشناسیم...
📚 معرفی کتاب «عرفان امین» توسط استاد ایوبی حفظه الله
#درس_عشق
#رهبر_معظم_انقلاب
🗓11 بهمن ١٣٩٩
▫️نسیم عبودیت؛ مرجع رسمی نشر بیانات استاد ایوبی
🕋 @ostadayoobi
📚 #معرفی_کتاب
🌱 #عرفان_امین
💡 بررسی عرفان و سلوک الی الله در نگاه مقام معظم رهبری
🌾 کاری از موسسه جوانان آستان قدس رضوی
🔗 لینک دانلود #رایگان نسخه دیجیتال کتاب از سایت ناشر:
https://b2n.ir/erfan_amin
▫️نسیم عبودیت؛ مرجع رسمی نشر بیانات استاد ایوبی
🕋 @ostadayoobi
بُعد ماندگار.mp3
426K
بُعد ماندگار
بت اعظم
توجه ویژهی امام عصر به حوزهها
عزم الهی
هدف اصلیِ تعالیم تربیتیِ تمام انبیا
استاد مؤیدی
https://eitaa.com/OstadMoayyedi/278
هدایت شده از اهل بیت مدیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 #کلیپ #تصویری
📝 غربت در دنیا، اُنس با مرگ
👤 استاد #صفایی_حائری
📌 #پیشنهاد_دانلود
✅ کانال مداحی اهلبیتمدیا
@AhleBeytMedia
#سیر_الی_الله
استاد تحریری:
بهره مندى از برخورد #اولياى_الهى با انسان
🔸گاهى انسان متوجّه حقايق و رسيدن به آنها مى شود؛ لكن يا ذهن و روح او مشغول و شيفته ى امور ديگر است كه در اين صورت تمايلش نسبت به رسيدن به حقايق، تمايل كاذب مى شود و يا ذهنش به امور باطل مشغول است و به آن اعتقاد دارد كه در هر دو صورت، انسان هنگام برخورد با اولياى الهى يا #مربّيان_معنوى، با ردّ ايشان مواجه مى شود تا تحوّلى در ذهن و روح او حاصل شده و براى حركت به سوى كمال حقيقى و دريافت آن آماده شود.
🔸 برخورد تربيتى امام صادق عليه السّلام با عنوان بصرى، به گونه اى بود كه وى را به سوى كسب آگاهى و انگيزه ى بيشتر جهت دريافت معارف الهى سوق داد؛ آن جا كه حضرت وى را به مالك بن انس حواله داد و به او فرمود: «همان گونه كه قبلاً نزد مالك رفت و آمد مى كردى، اكنون نيز از او كسب علم كن.»
با اين كه وظيفه ى الهى امام عليه السّلام هدايت و دستگيرى انسانها است، به گونه اى كه هر كس به او رجوع كرد، او را آگاه كرده و راه را به او نشان مى دهد؛ لكن اين در برخورد، براى ايجاد آمادگى در عنوان بصرى بود، تا قلبش از راههاى ديگر جدا شده و محبت راه حق و امام و رهبر حق در وجودش ظهور كند، بنابراين كلام حضرت عليه السّلام آتشى در وجود او افروخت و او را نسبت به راههاى ديگر بى رغبت و بيش از پيش شيفته ى دريافت معارف والاى اهل بيت عليهم السّلام نمود، چنان كه پس از اين برخورد، غمگين شده و به خود خطاب كرد: «اگر امام در من خيرى مى ديد، هيچ گاه من را از رفتن نزد خويش و گرفتن [علم] از او منع نمى كرد.»
و با اين حال، به نقص خود پى برد و فهميد كه نقصش بايد نزد انسان كاملى، برطرف شود.
🔸اين، يكى از علّتهاى برخورد اولياى الهى با انسان است و تا انسان به نقص خود پى نبرد، به دنبال از بين رفتن آن و كسب كمال از اهلش نمى رود؛ لذا عنوان بصرى، اين برخورد را نقص امام ندانست؛ بلكه نقصى در خود دانست. تا آن جا كه پس از #توسّل به ساحت مقدس پيامبر گرامى اسلام صلّى اللّه عليه وآله وسلم چنين دعا كرد: «خدايا! از تو درخواست مى كنم كه قلب جعفر را نسبت به من مهربان كنى و از دانش او چيزى به من ارزانى فرمايى كه با آن، به راه مستقيم تو هدايت شوم.»
گَرَم نه پير مغان در به روى بگشايد
كدام در بزنم؟ چاره از كجا جويم؟
🔸و پس از اين برخورد و دعا به درگاه بى نياز الهى، ديگر نزد مالك بن انس رفت و آمد نكرد، زيرا قلبش از محبت امام صادق عليه السّلام سرشار شده بود.
🔸پس علت ديگر اين برخوردها، تحوّل حالى در انسان است كه محبتش نسبت به باطل و غير راه حق بريده شده و به جاى آن، محبّ و شيفته ى راه حق و رهبر آن شود تا به دنبال آن رفته و در آن جهت استقامت ورزد.
🌸کانال نشر بیانات استاد تحریری👇👇👇
http://eitaa.com/joinchat/2737373185Cddac684369
» اتلاف عمر و حیات
#استاد_وزیری_فرد
#شرح_وصایای_عرفانی (نامه پنجم)
•••✾•┈🍃💐🍃┈•✾•••
🔻کانال رسم وفا
@rasmevafa